|
הערבי האנטישמי אבו מאזן | |||
|
|||
הכריז אמש כי המדינה הפלסטינית תהייה נקיה מיהודים אזרחים וצבא כאחד . צעד זה מנוגד מנוגד לזכויות האדם המוצהרות על ידי חניכי הנאורות . הסימטריה מתבקשת . חסידי הדמוקרטיה וזכויות האדם שותקים כמו ברבורים . | |||
_new_ |
יש לך קישור לידיעה הזו? | |||
|
|||
_new_ |
יש לך קישור לידיעה הזו? | |||
|
|||
עליך להקשיב לחדשות . זה עדיף על מבטים לכדור הבדולח שלך . | |||
_new_ |
קח, בבחינת תכיר את חבריך.... | |||
|
|||
_new_ |
ובקיצור - המפלגה הקטנה שוב נתפסה בשקר מזוהם... | |||
|
|||
והרי הציטוט המדוייק מהמקור שהבאת: ''אבו מאזן הוסיף כי האדמה הפלסטינית צריכה כלשונו להיות בסופו של דבר נקיה מנוכחות של ישראל, חיילים ואזרחים כאחד. '' ולא כמו השקר הנתעב שהובא בפניניו כאילו אבו מאזן דיבר על ''יהודים''. תודה שהבאת את הדברים. | |||
_new_ |
ובקיצור - המפלגה הקטנה שוב נתפסה בשקר מזוהם... | |||
|
|||
עמיש, אתה אדם מוזר... לא ברור שנכוחות אזרחים ישראליים, הכוונה לאזרחים יהודים ולא אזרחים ערבים ? (אין מתיישבים ערבים)... | |||
_new_ |
אני לא יודע מה ברור ומה לא ברור | |||
|
|||
חוץ מהעובדה שהציטוט הוא שקרי והשקר נעשה בזדון ובכוונת מכוון. בהחלט ניתן היה לכתוב כי אבו מאזן אמר כך וכן וכי כוונתו היא ליהודים, אך לא זה מה שנכתב. | |||
_new_ |
ובקיצור - המפלגה הקטנה שוב נתפסה בשקר מזוהם... | |||
|
|||
השקר הנתעב מצוי אצלך . מה זה ''נקיה מנוכחות של ישראל, חיילים ואזרחים כאחד. '' מלבד ''נקיה מיהודים'' ? | |||
_new_ |
נתפסת בשקר מלוכלך | |||
|
|||
כל השאר זו פרשנות שלך | |||
_new_ |
נתפסת בשקר מלוכלך | |||
|
|||
תגובתך מתאימה לעיוורונך . אבו מאזן דיבר על יהודים , התכוון ליהודים וזה תוכן דבריו . הוא רוצה מדינה פלסטינית נקיה מיהודים . בלי יהודים . ללא יהודים . לזה הוא מתכוון ואת זה הוא אמר כשבמקום המילה יהודים הוא השתמש במילה אחרת עם אותה משמשעות . ההכחשה שלך היא שקר מלוכלך ואתה משקר כאן בפורום , אבל בעיקר אתה משקר לעצמך . | |||
_new_ |
נתחיל בזה ששיקרת ונתפסת | |||
|
|||
כל השאר זה תירוצים והסברים. יתכן והוא התכוון ויתכן שלא התכוון, מה שבטוח הוא שאתה התכוונת לשקר, זממת בזדון לסלף ציטוט ולכתוב אותו כאן וגם עשית את זה. עכשיו לא נותר לך אלא להביא תירוצים של כתה אלף. | |||
_new_ |
נתחיל בזה ששיקרת ונתפסת | |||
|
|||
אבו מאזן לא מכיר בקיומו של עם יהודי ולכן הוא משתמש במילה חליפית ''ישראלים''. תזכור שעד לא מזמן הוא לא קרא לישראל ישראל אלא רק ה''ישות הציונית'' (כמו שיתר הפלסטינים ממשיכים לקרוא לה). אתה צריך להכיר את הקודים של חבריך. חבל שאוהב פלסטינים כמוך לא יודע ערבית. | |||
_new_ |
שטויות מחורפשות | |||
|
|||
אבל אני מוכן להתמודד עם הטענה הזו. יש לך את המקור בערבית? יש לך אולי קישור למקור בערבית? הביאנו לכאן ונדענו | |||
_new_ |
נתחיל בזה שאתה מאשים האשמות שווא . | |||
|
|||
דבריו של האנטישמי שנולד בצפת ומשפחתו מפרס , נאמרו בערבית וכוונתו ברורה . העובדה שלא דייקתי יכולה לנבוע מכמה סיבות שמוחך השמאלני לא מסוגל לשער , אבל אתה ''בטוח'' שהתכוונתי לשקר . בהתחשב בזה שאתה מתכוון להיות שכיר עט של הערבים אתה נכשל בביצוע . הם לא ישלמו לך . | |||
_new_ |
עכשיו הגיע תור התירוצים העלובים | |||
|
|||
קודם הבאת ציטוט מסולף בכוונה תחילה אחר כך טענת שהוא נכון ועכשיו אתה מחפש דרך לטעון שאולי טעית ואולי שיקרת בתום לב... וכמובן, אני פועל למען הערבים ולמען כל אוייבי ישראל בחינם, בהתנדבות ובהתלהבות וזאת משום שאני אנטישמי שונא ישראל פוסט ציוני. | |||
_new_ |
עכשיו הגיע תור התירוצים העלובים | |||
|
|||
ניכוות ברותחים ואתה חושד בצוננים . ברור לגמרי שאינך יודע מה היו מחשבותי . אתה יודע רק מה שכתבתי , כתבתי את זה ''הכריז אמש כי המדינה הפלסטינית תהייה נקיה מיהודים אזרחים וצבא כאחד . צעד זה מנוגד מנוגד לזכויות האדם המוצהרות על ידי חניכי הנאורות . הסימטריה מתבקשת . חסידי הדמוקרטיה וזכויות האדם שותקים כמו ברבורים'' אחר כך את זה ''עליך להקשיב לחדשות . זה עדיף על מבטים לכדור הבדולח שלך'' לפי תגובותיך המזוהמות הנובעות מכדור הבדולח שלך , קל להבין שלא הקשבת לחדשות . האנטישמי הפרסי אמר מה שכתבתי . הקלטתו הושמעה ברדיו . אם מתברר שאמר ''ישראלים'' ולא אמר ''יהודים'' אני מודה בטעותי בקלות . מהסיבה הפשוטה שאין בזה הבדל בעל משמעות . לעומתי אתה נשאר בתחום האמירה מלאת השקר והשינאה . | |||
_new_ |
באמת? | |||
|
|||
ואני לתומי סברתי ש-30% מהישראלים (ערבים ורוסים) אינם יהודים. | |||
_new_ |
באמת? | |||
|
|||
אתה ממש תמים דעת.... 100% מהרוסים שהגיעו הם יהודים לפי ההגדרה שאם אחד מסתותיהם היתה יהודיה אז גם הם יהודים. זוהי הגדרה חילונית מרחיבה שקיבלה הכנסת כדי להציל יהודים מאזורי אום מיידיים, כמו שהיתה בריה''מ בזמנה. יותר מ- 70% מאותם רוסים הם יהודים כדת וכדין לפי הגדרת הרבנות - כלומר שהוריהם יהודים או אימם יהודיה (דרך אגב, רבים מבין אלה קיבלו את סיוע הסוכנות בשנות ה-90 ואח''כ ברחו חזרה למזרח אירופה או מערבה כשהם משאירים חובות). מה שמשבש את דעתך בעניין זה הוא שאותם 30% בעלי סבתא יהודיה אינם חיים כיהודים, חלקם מחשיב עצמם לנוצרים. אז אתה חושב ממש כמו הרבנות, לפחות בעניין זה. מבחינת המדינה, היא יוצאת מתוך הנחה שבעוד 2- 3 דורות כל צאצאיהם ישובו ויתבוללו לתוך עם ישראל. | |||
_new_ |
באמת? | |||
|
|||
'' מהרוסים שהגיעו הם יהודים לפי ההגדרה שאם אחד מסבתותיהם היתה יהודיה אז גם הם יהודים.'' זו היתה הגדרת היהודים לפי חוקי נירנברג. האם אתה משתמש עכשיו בחוקים הנאצים כדי לקבוע מיהו יהודי? אתה מפתיע אותי יותר ויותר. | |||
_new_ |
באמת? נירנברג או חמאס -די זעלבע דרעק . | |||
|
|||
מי שנחשב יהודי לדעת רודפיו הוא יהודי בעיני . | |||
_new_ |
באמת? | |||
|
|||
לכן החוק הישראלי הוא קונטרה לאנטישמים ובה להגן על היהודים! האם חשבת על זה? | |||
_new_ |
באמת? תמים אתה לא . | |||
|
|||
כמו שאמר הבישוף לזמרת - בעסק הזה אין בתולות . אזרחי ישראל הם קבוצה . ישראלים זו קבוצה אחרת . אזרחי ישראל המוסלמים הם פלסטינים לפי הגדרתם שלהם . | |||
_new_ |
עכשיו הגיע תור התירוצים העלובים | |||
|
|||
תפסיק להיתלות בפרשנותך הלקויה את אבו מאזן.... כל הצמרת הפלסטינית מהפתח ועד החמאס ומה שבינהם כל שבוע חוזרים ואומרים שהם לא רוצים אותך בתל אביב. תעזור לרגע את בקעת הירדן וחברון. הם לא רוצים א ו ת ך בתל אביב (בגלל מגוון תירוצים אנטישמיים). אז למה אתה לא מאמין לערבים? | |||
_new_ |
המצב חמור | |||
|
|||
בשרשור הזה הסתבר שאי אפשר להאמין ליהודים (או אולי מתחזים ליהודים) שמביאים כאן ציטוטים קשריים עלובים. | |||
_new_ |
מצבך חמור | |||
|
|||
הסתבר רק לך מה שהאמנת בו מלכתחילה . אבו מאזן הוא מחמוד עבאס האנטישמי , שמוצא משפחתו מפרס כפי שמעיד שמו נולד בעיר צפת . אתה לא שמעת את דבריו , כפי שברור מהתגובות שלך . הוא לא רוצה יהודים בפלסטין . לא אזרחים ולא צבא . קישור תחפש לך לבד . אתה גם יכול להיעזר במשפחת אל-מסרי ממצרים . משפחת מסראווה , גם הם ממצרים . משפחת טורקי מטורקיה . משפחת טורקו , גם הם מטורקיה . משפחת סואידן , שמוצאם מסודן . משפחת חיג'אזי , שמוצאם מחצי האי ערב . משפחת באדאווי שמוצאם מהסהרה . משפםחת חאלבי שמוצאם מסוריה . משפחת מרוּן שמוצאם מלבנון . משפחת אדוארדס שמוצאם מאנגליה . משפחת עוֹדָה שמוצאם מאפגניסטאן . כל אלה וחבריהם אומרים שהם כאן 1400 שנה . | |||
_new_ |
מצטער חביבי | |||
|
|||
אני לא מאמין לך לאף מילה. | |||
_new_ |
הנה ציטוט | |||
|
|||
''היישוב הכפרי הערבי היווה את רוב אוכלוסייתה של ארץ-ישראל במשך כל התקופה [העותמנית] הנדונה בספר זה'' (עמ' 3, דוד גרוסמן, ''הכפר הערבי ובנותיו...'', 1994). | |||
_new_ |
הנה ציטוט | |||
|
|||
מה הייחוד שבציטוט? | |||
_new_ |
הייחוד? | |||
|
|||
מידע כתוספת לתגובה 160332 המתייחסת למוצא חלק מן המשפחות הערביות בארץ. | |||
_new_ |
הייחוד? | |||
|
|||
הציטוט שהבאת מגרוסמן אינו רלוונטי לרשימת מוצא ההגירה של ערביי ארץ ישראל. | |||
_new_ |
הייחוד? | |||
|
|||
בהחלט רלוונטית כי היא חלק מספרו של גרוסמן כולו שעוסק במציאות בארץ, כולל בענייני הגירה והתיישבות בימי האימפריה העותמנית. ''רשימות מוצא ההגירה'' אינן עדות מספקת לטענות שמלוות אותן. | |||
_new_ |
הייחוד? | |||
|
|||
תגובתך האופיינית . אני מזכיר את הטיעון הפלסטיני הלאומי ''אנחנו כאן 1400 שנה'' שהוא טיעון שיקרי . וכשאין לך עובדות שמראות שהטעון נכון אתה משתדל להטות את הדיון לזמן השלטון העותמני שהתחיל בשנת 1516 . וכדי שייזכרו כל הקוראים זה היה 24 שנים אחרי גירוש ספרד . | |||
_new_ |
עוד טענה מופרכת! | |||
|
|||
כהרגלך אתה מעלה טענות ללא ביסוס. הביקורת על טיעונך היא משולשת: 1. לא הראית שהטיעון הוא שקרי. 2. הציטוט שהצגתי מתייחס לנתונים יותר רחוקים בזמן מאלה שהצגת אתה. 3. גם אם הנתונים שרבקה ואת הצגתם נכונים אין בהם מספיק ביסוס לטענה שלך שהטיעון הפלשתינאי הוא שקרי. כשאין לך עובדות אתה מנסה להדביק את בעייתך על אחרים. | |||
_new_ |
הפלסטינים נמצאים כאן פחות מ-1400 שנה . | |||
|
|||
_new_ |
הנה ציטוט | |||
|
|||
נו, אז מה? זה ידוע לכול. עדיין זה לא שולל את העובדה שרוב הערבים של היום מקורם בערבים ובמוסלמים לא-ערבים (כמו לדוגמה: תורכים, בוסנים, אלבנים, פרסים) של הגירות חדשות ב-150 השנים האחרונות. | |||
_new_ |
אז מה? תקרא את גרוסמן ואת גילבר | |||
|
|||
אם תעשה זאת יתברר לך שטענתך מופרכת (אם לא ידעת ממילא)! | |||
_new_ |
אז מה? תקרא את גרוסמן ואת גילבר | |||
|
|||
''עשיתי זאת'' בעבר. אין ממשות בטענותיך. פרשנותך גם את גרוסמן מוטיית (האם בכלל קראת את כל סיפרו? או שאתה מצטט מציטוטי אחרים). אף אחד לא טוען שלא היה רוב ערבי במאה ה-18-19 והחצי הראשון של המאה ה-20 בארץ ישראל המערבית. השאלה שאני שואל, אז מה? מה זה רלוונטי לגבי זכות היהודים להקים מדינה יהודית בארץ ישראל המערבית? רוב מקומי, גם אם הוא מגדיר עצמו כבר כעם, לא מנע בהיסטרויה המודרנית כיבושי עמים אחרים את השטח בו ישהו והחלת ריבונות הכובש על השטח, איזרוח הכבושים או גירושם. התופעות האלה קרו אפילו באירופה של המאה ה-20, ולאחרונה אפילו בשנות ה-90 ביגוסלוביה לשעבר. אני לא שולל את העובדה שבסוף כולם יכירו בעובדה הפשוטה שאת ארץ ישראל צריך לחלק לשניים ולא ליותר, כאשר ממזרח לנהר הירדן תתקיים מדינה ערבית פלסטינית וממערב לירדן מדינה יהודית פלסטינית. לדעתי בסוך לכולם יתברר שזו הדרך הסבירה היחידה. וכשיהיה שלום ויעברו השנים כולם ישאלו את עצמם, איזה טיפשים היו העישראלים והערבים שלא חשבו על זה קודם! | |||
_new_ |
אז מה? תקרא את גרוסמן ואת גילבר | |||
|
|||
א. לפי הדברים המופרכים שאתה כותב פה לא קראת. ב. לא רק שקראתי את ספריו של גרוסמן אלא שהייתי שותף בחלק קטן של הגירסה האחרונה של ספרו משנת 2004. ג. חשוב שלא נבנה מציאות מדומיינת - שאין עוד עם בארץ. הטענה שהוא לא קיים, או כל טענה אחרת שמיועדת להמעיט בערכה של עובדה זו, היא עיסוק במציאות מדומיינת. | |||
_new_ |
אז מה? תקרא את גרוסמן ואת גילבר | |||
|
|||
אם ככה אתה מסיק מסקנות ובונה תיאוריות, אז אינני מתפלא מההיסטוריה המדומיינת שאתה בונה סביבך. קראתי גם קראתי אותם ועוד ספרים אחרים רבים בנושא. אתה פשוט מתעלם מבעיות מתודולוגיות ומאיסוף חלקי של נתונים אצל אחדים מהכותבים. יש עשרות ספרים שלפחות אני מכיר, שמעלים עובדת נוספות ופרשנויות אחרות. העניין הוא רחב הרבה יותר ממה שאתה מנסה למכור כאן. כמו שאמרתי שהעיה היא לא אם יש במאה ה-20 עם פלסטיני או לא, ואני כמובן מקבל את ההנחה שהיום ישנו עם פלסטיני, כי כך הערבים הפלסטינים בארץ ישראל מגדירים את עצמם (כפי שלא עשו לפני כמה עשרות שנים), אבל טענתי היא שזה לא שולל את זכות העם היהודי לממש את זכויותיו הפוליטיות וההיסטוריות להקים מדינה לאומית בארץ ישראל המערבית. כרגע הערבים, כקבוצה מאורגנת שמכנה עצמה כעם פלסטיני מסרבת להכיר בזכויות היהודים הפלסטינים למדינה משלהם. זה מקור הבעיה והסכסוך, ולא היכן יעבור הקו שיםפצל את ארץ ישראל המערבית לשתי מדינות. כמובן שזכותך לדמיין שההמון הערבי יכיר בזכותך למדינה בגבולות 67', אבל זה רק משום שאתה מסרב להבין ש''זכות השיבה'' משמעותה ביטול גם הרוב היהודי במדינת ישראל. לכן הפלסטינים נצמדים למדיניות הלאוים שלהם, שאחד מהלאוים האלה הוא 'אי הכרה בזכות קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית''. הכרה כזאת תחייב אותם לסגת מ''זכות השיבה'' וליישב את צאצאי הפליטים של היום במדינת פלסטין הערבית. | |||
_new_ |
טענותיך מופרכות! | |||
|
|||
לא מדובר בתיאוריה אלא בעובדות שמפריכות את טענותיך. הבעיות המתודולוגיות הן בעיותיך. כרגיל אתה, כמו חבריך האחרים, ממשיך לדמיין טענות מופרכות והיסטוריה חליפית. העם הפלשתינאי קיים מראשית המאה ה-20. גם בהקשר הזה טענותיך מופרכות. שיבושם לך. | |||
_new_ |
הנה ציטוט | |||
|
|||
''התקופה העותמנית'' זה 1400 שנה ? | |||
_new_ |
והרשימה שהצגת מעידה שטיעונך נכון? לא!!! | |||
|
|||
_new_ |
מצטער חביבי | |||
|
|||
ברור . למה שתאמין ? הרי כך יתערער אמונך . אנשים נקראים מסראווה כי הם מפולין . אנשים נקראים טורקו כי הם משבדיה . חיג'אזי זה ספרדים . חאלבי זה אנגלים . אדוארדס זה איטלקים . סואידן זה בלגים . עאבס זה אירים . אבל בוטרוס הם טברינים אשכרא . עיסא הם מנצרת . בולוס הם מיפו . אורי אבנרי נולד בסומאייל וגדעון ספירו במסחא . חיים אורון בגמוסין . אני אגב מצוייד בתעודת לידה פלסטינית עם חתימה של פקיד ערבי מחיפא . | |||
_new_ |
מצבך חמור!!! | |||
|
|||
גם אם שם המשפחה הוא מסראווה אין זה אסמכתא שכל בני המשפחה הם ממצרים. בתיאוריה קיימת האפשרות שרק המסראווה הראשון בא ממצרים. בכל מקרה, ציון שם המשפחה איננו נתון מספיק כדי לקבוע שאין במשפחה הזאת רבים שהקשר שלהם לארץ הוא בן 1400 שנה. האם אני טועה? | |||
_new_ |
גם מצבך חמור!!! | |||
|
|||
הבעיה שבעמדה שלך היא חוסר הדיוק . וודאי שטענתך נכונה בנקודה אחת . אבל היא נכונה גם בהיפוך . לא רק גבר ששמו מסראווה יכול לבוא ממצרים ולהינשא למקומית . גם גבר מקומי ששמו נניח ספדי יכול להינשא לאשה מצריה . ההנחה הראשונית היא שזה עובד חצי-חצי . זה כל עוד אין הוכחות מבוססות שיש הטיה לאחד המיגדרים . אל זה יש להוסיף את המסראווה שבאו לארץ ישראל כשהם כבר נשואים וכן הלאה . . . בחיפה יש כפר של כת האחמדים . שם משפחתם עודה . ומוצאם מאפגניסטן . הם באו לכאן באמצע המאה ה-19 . אני בטוח שחיטוט מספיק ככל האפשר ייגלה עוד ועוד משפחות ערביות שאין להן רצף של 1400 שנה כאן . אבל זה הנרטיב והוא שיקרי . | |||
_new_ |
נסיון לא מוצלח!!! | |||
|
|||
הבעיה שלך שאתה מתחילה מהנחה שכעת מיתנת אותה ל''... זה עובד חצי חצי''. גם אם היא נכונה ומדוייקת עדין נכונה טענתי שבכל מקרה ציון שם המשפחה איננו נתון מספיק כדי לקבוע שאין במשפחה הזאת רבים שהקשר שלהם לארץ הוא בן 1400 שנה. ומה אם היא איננה נכונה? מה אם תגלה שהמעבר לארץ התרחש לפני כמה מאות שנים? איך זה משנה את האפשרויות? | |||
_new_ |
נסיון לא מוצלח!!! | |||
|
|||
תמשיך לחלום. אפילו אותם משפחות מהגרים לא טוענות להגירה לארץ לפני 1400 שנים. מעטים הערבים שיכולים להצביע על קשר כזה. רוב ההגירות שצויינו ע''י רבקה הן הגירות של ה-150 השנים האחרונות, והן מתועדות ברשומות ובספרות ההיסטורית. | |||
_new_ |
עוד טענה מופרכת!!! | |||
|
|||
_new_ |
נסיון לא מוצלח!!! | |||
|
|||
דוד בן גוריון, כאדם חילוני, לא ביסס את ''צידקת'' המפעל הציוני על אגדות בנות אלפיים, אלא על זכות העולים מאירופה להתיישב באיזורים ''ריקים'', בהם חיים ילידים שניתן להזיזם. בי.ג'י היה מודע לעובדה שהמפעל הציוני גורם עוול לאוכלוסיה הערבית בא''י, והתבטא בקשר לכך מספר פעמים בשנות ה-20 וה-30. | |||
_new_ |
נסיון לא מוצלח!!! | |||
|
|||
אולי תשתדל יותר כשאתה מחרטש....? דוד בן גוריון כאדם חילוני ביסס את צדקת המפעל הציוני על התנ''ך ועל ההיסטוריה היהודית וגם על האקטואליה של רדיפות היהודים. הציונים והערבים היו בסכסוך מאז סוף מלחמת העולם הראשונה ובן גוריון ואחרים אמרו הרבה דברים, כולל שהערבים נפגעים מהמפעל הציוני, אבל גם התבטאויות הפוכות שמדברות על השלמה ופעולה משותפת מתוך הבנה שהיהודים בונים מדינה בארצם. אז מה בדיוק רצית לטעון? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |