|
עשור למותי בערך | |||
|
|||
עשור למותי בערך תבואי לקברי עם פרח ועל ידך צל ארוך. ואני אשאל ''מי האידיוט'' ואת תעני ''יהושוע רוט'' זהו בעלי יהושוע שעשה לי שעשוע וממנו נולדו ילדי חן, שרון ופועה. (על פי הזכרון,מתוך הספר ''חיי המתים'' לחנוך לוין) | |||
_new_ |
''סורי ממני גולשת'' | |||
|
|||
סורי ממני, גולשת לא לך זרותי - הא אשת הארץ גועשת, מעמקים פורשת נוכלות ופרע בעינייך עששת ואת נואשת אותי דורשת מיכאל שרון מתוך ספר המתים הסורי-אפריקני | |||
_new_ |
סורי ממני גולשת - השיר המלא | |||
|
|||
סורי ממני גולשת לא לך זרותי - הא אשת ארץ גועשת, מעמקים פורשת נוכלות ופרע בעינייך עששת ואת נואשת אותי דורשת דלות וקרע מערבולותייך רשת אשת ליל מי יוצמת גמול רע, עצלות חרשת זממה שדה ותנקבהו קשת נרה כהה, חיל משרשת רוח-אל דמים חורשת ביום אחרון, צחוקה שדות פלשת מיכאל שרון טל-דל מתוך ספר המתים הסורי-אפריקני | |||
_new_ |
תודה, מי שזוכר. חנוך לוין בכ''ז כביר בדרכו, | |||
|
|||
ורואים זאת מדי פעם מחדש, למרות מה שכתבתי כאן אודות יצירתו. | |||
_new_ |
כן, הוא היה גאון אמיתי | |||
|
|||
הדורות הבאים מן הסתם יבררו את המוץ מן התבן | |||
_new_ |
מי שזוכר: אז אתה מאמין שהאמת אינה יחסית | |||
|
|||
ותלויית נסיבות, זמן ומקום, אלא הולכת ונפרשת, הולכת ומתבהרת במהלך הזמן, תוך הפעלת תהליך סלקצייה אחורה - וסינון הזבל הממית והמכהה. | |||
_new_ |
העובדות אינן יחסיות | |||
|
|||
האמת קצת יותר חמקנית מהמותר והרצוי | |||
_new_ |
קרא את מאמרי לפני שתטיף לי על גישה המיוחסת לי | |||
|
|||
שהינה פרי דימיון קודח המציב מושאים דמיוניים ונלחם בהם (או מלסטם לעצמו גישות חדשות, ומייחס למלוסטם את טעויותיו וגישתו הקודמת, אותה תיקן המלוסטם). קישורים: אמת, מוסר, צדק טיבעי ומנהג: דיון 669 | |||
_new_ |
הקישור התקין: אמת, מוסר, צדק טבעי ומנהג | |||
|
|||
קישורים: אמת, מוסר, צדק טיבעי ומנהג: דיון 669 | |||
_new_ |
מיכאל, אני נפעמת משיריך | |||
|
|||
ומן הדיאלוג הפילוסופי שנרקם בינך לבין מישזוכר. אגב, משהו מדבריך הזכיר לי את זאב בכלר אבל יש איזה הבדל... והנה שיר הלל לגבר: הו גבר סמבטיון גועש שיריך פיוטיך להבות ואש גלים וסערה זרועותיך רשף וזיקוקים שריריך וכן הלאה וכן הלאה.. מתוך ספר החיים הסורי-בורי נ.ב. ובכל זאת מאמרו של מנדס היה מרגש בעיני מלא תום לב ואהבה | |||
_new_ |
אנה: אכן מאמרו של מנדס, כדברייך, מלא תום לב ואהבה | |||
|
|||
והיינו כולנו רוצים לשמר ולגונן על שמורות תום וחום-אמת כאלה גם וביחוד נוכח צוקי העיתים, שיניהם המשוננות, ופרצותיהם המדלדלות. | |||
_new_ |
אשת-חיל, אנה. אשר לבכלר, ראי רשימותי כאשר הסבו | |||
|
|||
תשומת ליבי למאמר ב''הארץ'' פרי מקלדתו. קישורים: ביקורתי/הבנותי כלפי מאמרו של בכלר ב''הארץ'': תגובה 23651 עם הסבת שימת ליבי למאמרו אודות חתרנות האמת וחיסול אומרה - בטרם קראתיו: תגובה 23640 | |||
_new_ |
האם דלילה היא לילית (אשת-ליל) ושמשון -אל השמש? | |||
|
|||
ומי היא אשת-חיל? ולמי נתת חילך? ומה פשר הדלילות? | |||
_new_ |
או מה פשר הדלות אצל אשת- ליל (דלילה - של הלילה) | |||
|
|||
ובמי אוחז חיל נוכח אשת-חיל? | |||
_new_ |
אנשי דלילה מביאים חשכה על שמשון בניקור עיניו | |||
|
|||
ואילו גילוח שבע מחלפות ראשו הינו גדימת קרני השמש. בתחילת הפרק אודות אשת-חיל נאמר: אל תיתן לנשים חילך. אנשי דלילה משחקים (צוחקים) לשמשון ואילו אשת חיל ''תשחק ליום אחרון'' | |||
_new_ |
מיכאל מיכאל | |||
|
|||
תודה על הלינקים על מאמרו של בכלר. אקרא אותם | |||
_new_ |
לא רע, לא רע בכלל. | |||
|
|||
מי שזוכר - הסבת לי רגע אחד של שעשוע. אבל אל תבנה על זה יותר מדי. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |