פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לדוד סיון, 04/06/08 17:59)
הדוגמאות שלך לא רלוונטיות!
יוסלה  (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 9:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פעם, לפני שנים, הפנסיונרים המשועממים
היו שולחים 'מכתבים למערכת'.
היום יש דור של פנסיונרים, שלצערנו הספיקו
ללמוד הפעלת מחשב בסיסית,
והם מוצאים באתרים כגון ארץ הצבי
מעין בית שני, - קמים בבוקר ומהרהורי ליבם
שולחים עוד תגובה.

לשם השוואה, בזמנו לא כל מכתב למערכת היה מתפרסם,
אך באתר כל מכתב מתפרסם, כל זמן שהוא עומד בכללים.
נוצר מצב מוזר של זילות הכתיבה.

והנסיון לקיים דיונים ברמה סבירה בנושאים השונים
מועד לכשלון בגלל שכל מי שהכתוב או הכותב לרועץ בעיניו,
מסיבות פוליטיות בדרך כלל, פשוט ממלא בתגובותיו את חלל
האתר כניגוח וכהפרעה מכוונים, ולא כחלק מהשיח בנושא.

למתבונן מהצד זה נראה כמעט קומי להלין על 'ספינר'
שדוגמאותיו אינן רלוונטיות, היות וגישתו לכתיבה ככלל
היא כאמצעי לניגוח סתמי - הטקסט כבולדוזר - או כמילוי
לנקניק.

מעבר לכך, מבחינת המבנה הפנימי שלה, זו כתיבה ש'חובקת'
בהתלהבות את העובדות ואת ה'עובדתיות' כביכול של תכניה
ואף יוצאת לעיתים קצובות ל'מאמרים' פסבדו-מחקריים או
פבסדו-תיאורטיים, אך נכשלת בצד המחקרי פעם אחר פעם
(ראה ה'מאמר' 'המתייוונים'). הבסיס ל'חקירות' ו'תיאוריות' אלה
מתברר פעם אחר פעם כפרץ רגשות לא מסודר הבא לידי ביטוי
במחשבות כאילו תיאורטיות. המבנה הוא של העמדת מסקנה
תחילה והוספת 'עובדות' וקישוטים אחרים למסקנה המוגמרת
בכאילו-חקירה.

אספני ה'עובדות' הם מארתו של העולם הווירטואלי. וסימני ההיכר
שלהם ברורים: הם כמו טחב שמתפשט על הקירות בחדר סגור.
הם מתלבשים על כל דיון בנושא הסטורי (העובדות שוב קורצות),
ורק בנושאים המופשטים או הפילוסופיים קצרה ידם מלהתערב -
שם הבנתם את המופשט או המוסרי אינה מגעת (ראה הצהרותיו
של עירן על הסופרים והפילוסופים).

זו תרבות שלמה בעלת מאפיינים ברורים: הקירבה המתמדת לחומרי
ולגופני, וכפועל יוצא תרבות פוליטית התומכת בטרנספר ובאפרטהייד
(כי אם יש אוכלוסיה שלמה שאינה 'מתאימה', הרי יש 'להזיזה' למקום
אחר). הרי המימד המוסרי הוא פחות חשוב כאן, ואפשר תמיד לבוא ולטעון
שהכל יחסי, גם המוסר. הרי מהו המוסר בכלל, המצאה - משהו מופשט -
שלנו, כותבי המילוי הסתמי, אנשי העובדות אינו אומר הרבה.

ואז הם מתחילים לעסוק בהגדרת היהדות כמין פולחן של טריטוריה
וכוח וגזע - משאירים את מושגי האלוהים והאדם מחוץ לתמונה כרגיל,
הרי אין שימוש במושגים מופשטים אלה לבד מהצרכים המזדמנים
של המפריע השכונתי.

למצוא את הרלוונטיות בכל הגישה הזאת, ולא רק בפרטיה, קשה מאד.
_new_ הוספת תגובה



גם אתה טועה
דוד סיון (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 10:06)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בלי להיות מומחה אומר רק שגם לאנשים אותם הזכרת ואלו
שלא הזכרת אבל התייחסת לדבריהם יש מוסר, אבל חשיבותו
ומשמעותו אחרת משלך. בכלל נראה לי שכל בן אדם עסוק
ברמה כזאת או אחרת בענייני מוסר.

בעניין העובדות והתיאוריות עמדתך יותר קרובה לאמת. אלא
שצריך לזכור שכמעט אף אחד לא משוחרר לגמרי מהעניין
הפוליטי. בהרבה מקרים בדיונים על עובדות כאן העמדה
הפוליטית של המשתתפים מנהלת את מה שהם כותבים וממה הם
מתעלמים.
_new_ הוספת תגובה



הדוגמאות שלך לא רלוונטיות!
ע.צופיה (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 13:07)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כותב ,כאילו, אתה בצד אחד של המתרס ואחרים,דוגמת אריה עירן וספינר בצד השני של המתרס.
אם תבדוק את מהות כתיבתך בפורום,אולי תיווכח, שאין כל הבדל בין כתיבתך לכתיבתם.
גם אתה עוסק בהכללות, לא כותב עובדות מדויקות ,לא תומך ,מדי פעם, באסמכתאות את אמירותך ובטח אין לכתיבתך יתרון ''מוסרי'' על כתיבתם.
איני מותח כל ביקורת על צורת כתיבתך,איכותה ותוכנה,אך למיטב דעתי אין לך כל יתרון על כתיבת אלו שאתה מבקר.
_new_ הוספת תגובה



המשותף והשונה
יוסלה  (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 14:02)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר מזמן הגעתי למסקנה שעם משתתפים כדוגמת
אריה עירן ו'ספינר' אין לי שום דבר משותף.

והסיבה לכך פשוטה: אינני רואה מכנה משותף אפשרי ביני
לבין אנשים אשר במקרה הטוב מעלימים עין מההפרות הממוסדות
של זכויות אדם בשטחים ובמקרה הגרוע אף מטיפים לכך.

ביני לבין משתפי הפעולה, מכחישי הכיבוש, הטרנספריסטים
ושאר מריעין בישין אין כל משותף, ובהם אני רואה את אוייבי נפשי,
ואויבי היהדות כאחד.

אני מוצא את ידידי ואנשי שיחי בקרב יהודים ופלסטינים למשל
אשר עניין אמיתי להם בשיפור המצב במזרח התיכון.

עמדתי די ברורה ואיננה זקוקה ל'הוכחות' מסובכות. ה'עובדות'
עליהן היא מבוססת ידועות לכל ומוסכמות על הכל. המרכזית
שבעובדות אלה היא השליטה המתמשכת של ישראל, בכוח הצבא
כמובן, על שטחי יהודה ושומרון.

כל השאר זה העמדת פנים מוסרנית שרגליה ברפש,
וראשה בענני הלאומנות והדיעות הקדומות.

למרבה המזל, קלישותה של העמדה המטיפה להמשך הכיבוש
והפרת זכויות האדם בשטחים בכך שאופן הכתיבה של מייצגיה
מסגיר לעיתים תכופות את השקר שבבסיסה.
הרי הנ''ל עוסקים בכתיבתם בעיקר בנסיון נואל להכשיר את
השרצים הגדלים בחממת הכיבוש, ואף מתיימרים להוכיח את
תקפות עמדתם שהיא בעליל לא-מוסרית. ואין כאן וויכוח כלל
על 'מוסר שלי' ו'מוסר שלך'.

מי שתומך בהפרה עקבית וממוסדת של זכויות אדם בסיסיות
אינו מוסרי לפי כל קנה מידה, אלא אם הוא בוחר באג'נדה
של הבריונים והגזענים הלאומנים של כל התקופות. אין כאן
מקום לגווני הביניים של אפורים שונים. ואין כאן עניין של טיעון
יותר נכון או פחות נכון. כאשר משתתף טוען שהוא תומך בטרנספר
אך איננו כהניסט, אין זו אלא התחסדות. חבל רק שגם משתתפים
לכאורה נאורים כבר מזמן הזיזו את הקו המבדיל אצלם בין
מותר לאסור בתחום המוסרי למגרש הגזעני-לאומני שהפך ל'רוב דומם'
בישראל. אין צדיק בסדום, למרות שלא משת''ף אחד צועק ברחובות
שהוא אדם מוסרי.

קשה לשכוח בהקשר זה את רעש שעטת הקרנפים של יונסקו ברחובות
העיר בשידורי הדרמה בקול ישראל בסוף שנות החמישים בכל שבת
בצהריים. השעטות ההורסות כל שמוכר וידוע לנו כתרבות עדיין מצלצלות
באזני גם כיום, והן מתמזגות להפליא עם ה'פס 'קול' של ארץ הצבי.

המלחמה כבר מזמן איננה המלחמה לקיומה הפיזי של מדינת ישראל.
המלחמה היא על תרבות האדם, ואת אוייבי התרבות יש לחסל
בנחרצות וללא פשרות. לכן נלחמו כוחות הברית בנאצים במלחמת
העולם השניה. ולכן יש למגר את הטרנספריסטים והגזענים
המנומסים למיניהם ממקומותינו. קיומנו תלוי בכך.
_new_ הוספת תגובה



המשותף והשונה
ספינר (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 14:28)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההגיון שלך כמובן צבוע בצבעי מלחמה.
לפי השיטה שלך איך תסביר את ההבדל בין תל-אביב לשומרון? הרי גם את תל-אביב וחיפה ועכו כבשנו.למה ישיבה באזורים האלה,כולל פתח תיקווה זה כן מוסרי?
איפה בדיוק הגבול המוסרי עובר?
ובכלל - עדין לא ענית על השאלה מה זה מוסר לדעתך - ואתה מרבה להשתמש במושג הזה ולהאשים אחרים שהם לא מוסריים.
איך הם יכולים לתקן את דרכם ולהיות מוסריים אם אינך מסביר את העקרונות המוסריים שלך
העובדה שאתה מכתיר את ההתישבות בשומרון ככיבוש - אבל לא את חיפה ותל-אביב - יוצרת בלבול עצום בצורה שבה מתבוננים בך.לא יודעים בדיוק מה רואים לפני העינים: שוטה או שותה.
לפי המוסר שלך - פנסיונרים הם אנשים שיש להוציא אותם מחוץ לחברה.הם כבר משומשים ועייפים וסנילים.והם עולים לנו המון כסף וזמן.כמו שהאסקומוסים היו שולחים את הזקנים החוצה אל הקרח.
זה היחס שלך ושל רבים מחבריך אל ההורים והסבים.אין שום דבר קדוש בחברה שלך ובעיקר לא אבותינו ואבות אבותינו.מה שהם כתבו ועשו במשך שלושת אלפים שנה - זה פרימיטיבי לחלוטין ומעורר בוז ושאט נפש....
את מי עוד אתה רוצה להוציא החוצה אל הקרח? אל תגיד לי שתסתפק בפנסיונרים.
_new_ הוספת תגובה



המשותף והשונה
יוסלה  (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 15:45)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משום מה 'ספינר' - הטרנספריסט המנומס
מזדעק להגן על כבודו,
והעין הצופיה בוהה
ונוהה אחריו, כסומא.

שיהיה לכם לבריאות, חברה.
הדבר הטוב שיכול לקרות זה שתמשיכו
לכתוב את דיעותיכם בפירוט רב.
כך שהגיגי התפלצת היהודית במאה ה-‏21
יירשמו בתולדות הארכיונים העמוסים של
יאהו וגוגל, ויראו העם וילמדו בדורותיו
ולרשעים לא תהא תקומה.
_new_ הוספת תגובה



משבר נפשי?
ספינר (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 16:55)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה
יש לך איזה קושי להסביר לנו למה שומרון זה כיבוש נאלח ותל-אביב,יפו,פתח-תיקווה וחיפה זה לא?
או שאולי אתה לא רוצה?
גם לא הסברת למה עקרון הטרנספר הוא לא מוסרי
זה בדיוק כמו לומר שרובה הוא לא מוסרי
_new_ הוספת תגובה



אני אסביר לך
עמיש (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 17:20)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טענת הערבים, זו שאתה מייצג כאן בנחישות כה גדולה, היא טענה שקרית. רוב חלקי מדינת ישראל שבגבולות הקו הירוק יושבו ללא מלחמה וללא כיבוש בתהליכים רגילים של רכישה, בניה ומגורים וביניהם גם תל אביב, פתח תקוה וחיפה. יש חלקים נכבדים שנלקחו מבעליהם הפרטיים כתוצאה ממלחמה ולכל היותר יש להם מקום לטעון כי מגיעים להם פיצויים או השבת בעלות אישית. בכל מקרה הם לא היו שייכים לישות לאומית או מדינית.

אבל ההבדל הגדול הוא בזכויות האזרחים. אזרחי מדינת ישראל, היהודים והערבים הם בעלי מעמד פורמלי שווה ובעלי זכויות פוליטיות זהות. תושבי השטחים שנכבשו ב 1967 הם חסרי זכויות. חלקם נמצא תחת שלטון כיבוש ודיכוי ישירים וחלקם חוסים תחת כנפי הרשות הפלשתינאית אבל נמצאים תחת המגף הישראלי. חייהם, רכושם, כבודם וזכויותיהם הם הפקר. הם מופלים לרעה בכל אספקט של חייהם האישיים, הציבוריים והלאומיים.
אילו היתה מדינת ישראל מספחת לשטחה את השטחים הללו על אוכלוסיהם ומעניקה להם זכויות שוות לאלה של אזרחי מדינת ישראל היה המצב כמובן שונה ומקשה על האבחנה בין רמת גן לג'נין. בינתיים האבחנה ברורה.
_new_ הוספת תגובה



חבל על הזמן
יוסלה  (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 18:36)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי עירן ו'ספינר' יודעים מה ההבדל
בין 1948 ו- 1967.

אך שניהם מכחישי כיבוש.
והסיבה לכך: רצונם בהמשך השליטה הישראלית
על יהודה ושומרון (ועזה אם אפשר).
התוצאה: מדינה דו-לאומית.

אך בכך אין הם רוצים, כי את הערבים והפלסטינים
הם שונאים.

הפתרון שלהם: גירוש כארבעה מליון פלסטינים
לעבר הירדן.

אך זה הרי פשע נגד האנושות.

לכן יש לטהר את השרץ לפני המעשה.

וכך נולד רעיון הטרנספר המנומס.
או לפי גירסתו של עירן:
ננקנק את עזה פרוסות פרוסות,
ואז האוכלוסיה הפלסטינית שתימלט בפני הטנקים של צה''ל
תהיה אשמה בגירוש שלה עצמה.

יש שני עקרונות החוזרים בדבריהם של המסתובב והעירני מדי:
הנחת המבוקש (בכל הנוגע לצורת הטיעון),
והאשמת הקורבן.

הנאנסת אשמה בכך שנאנסה,
הפלסטינים יהיו אשמים בכך שיגורשו מארץ מולדתם.

אין טעם לדון עימם בכל עניין שהוא.
עסק לנו עם אנשים חסרי מוסר:
בחיי היום יום ובתוך הציבור היהודי הם נחשבים (גם בעיני עצמם)
כאנשים מוסריים והגונים. אך קנה המידה למוסריות האדם איננו
היותו הגון כאשר זה נוח לו. לכן החשיבות הרבה לשיפוט המוסרי
ביחס לגר ולזר ֻולאוייב. ולכן נחתמו לאחר מלחמת העולם השנייה
האמנות הבינלאומיות השונות שבאו להסדיר, לא רק את ההתנהלות
של מדינות ויחידים בעת מלחמה אלא גם בעת שלום.

אריה עירן אינו אדם מוסרי, - לפי יחסו לפלסטינים, ואפילו לפי יחסו
לענבל בר-און למשל, או לציפי ליבני, אשר את שתיהן הרשה לעצמו
להשמיץ ללא פרובוקציה כלשהי. אפילו את אשתו השוביניסט הזה
הופך לנושא לבדיחות לא כל-כך מוצלחות. לא פלא שאין לו בעיה
לעשות דמוניזציה של הערבים והפלסטינים בכל הזדמנות - להם הרי אין
פה ודובר באתר הזה.

באותה גסות אופיינית הסביבון, סליחה 'ספינר',
מרשה לעצמו להעליב את כל הציבור
היהודי החילוני.

לאנשים כאלה הינך בא להסביר את ההבדלים בין 1948 ו- 1967?
חבל על הזמן.

עדיף לסמנם, ואת הטקסטים המעוותים שלהם, כמטרה לביקורת
עניינית, העוקפת את הרעל שהם מפיצים ומתייחסת בעיקר למימד
המוסרי של עמדתם מצד אחד, ולאופן הכתיבה ווהטיעון שלהם מצד
שני. תוכן הודעותיהם הוא תעמולה טהורה, ולכן אינו ראוי לתגובה
ישירה. גם כאשר הקשבנו לרחבעם זאבי מדבר בכנסת הבנו שאין טעם
להתווכח עם אדם כה מושחת. אנשים הקוראים לביצוע פשעים נגד
האנושות מעל במה ציבורית הם חלאת המין האנושי, וכך יש לנהוג
בהם.
_new_ הוספת תגובה



בעקרון אתה צודק
עמיש (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 18:45)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולרוב אני כלל לא נכנס לדיונים כאלה. מאידך - לעתים יש טעם לכתוב אותם.
מה שמענין הוא איך כל הימנונים הללו משרתים את התעמולה הערבית. הם מזכירים לי את הסיפור על ההוא שחתך לעצמו את הזין רק בשביל לעצבן את אשתו.
_new_ הוספת תגובה



בוא תסביר לי
ספינר (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 19:26)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

-''רוב חלקי מדינת ישראל...יושבו... וללא כיבוש'' כמה זה רוב וכמה מיעוט? אתה לא מכליל? נדמה לי שבפורום הזה - זו קללה
-לפי שיטתך - מה עושים עם הפליטים שמחכים בכל רחבי העולם עם מפתחות בגודל מטר וחצי?
-לפי שיטתך - מה עושים עם אותם חלקים שבתוך הקו הירוק שנכבשו? (כמו חיפה ויפו,למשל)
-''חלקים נכבדים שנלקחו מבעליהם הפרטיים'' - אתה מתכוון לכל הכפרים שהיו בסך הכל ''רכושם'' של כמה אפנדים? אתה בטוח שאורי אבנרי מסכים איתך? וגם ערפאת? אתה בטוח שאתה לא מבלפף?
-איזו ישות לאומית היתה בעזה ובשומרון בזמן ה''כיבוש''? חשבתי שעזה היתה שייכת למצרים והשומרון לירדן? אתה לא מבלפף?
-בגלל כל הבעיות שאתה מעלה בענין האוכלוסיה הערבית בשומרון, שמצבה נזיל - בא רעיון הטרנספר.יש לך מושג כמה יהודים טרונספרו מארצות ערביות משנת 48 ואילך?
רבים מהם עשו זאת לפני כן כאשר מדינות ערב התקשרו לציר
של היטלר-מוסליני
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
דוד סיון (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 20:21)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתלונן על הכללות אבל לא מפספס את השימוש בהן.
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
ספינר (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 22:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה פונה אלי או שאתה רוצה לעשות רושם על הסביבה?
כבר שאלתי אותך בעבר מה הענין הזה של הפוסל במומו פוסל ולא הסברת.זו סיסמת קרב אצלך? כי רצון להסביר לא נראה פה
_new_ הוספת תגובה



אני מתפלא על קשייך
דוד סיון (יום שישי, 06/06/2008 שעה 6:50)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה שלי מתייחסת להודעה שלך ולכן כל שעליך לעשות,
אם באמת לא הבנת, זה פשוט לקרוא את ההודעה שכתבת.
_new_ הוספת תגובה



ערימה של קשקושים
עמיש (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 21:15)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אענה לך לעניין הפליטים.
''נוכחים נפקדים'', דהיינו ערבים אזרחי ישראל שגורשו או ברחו ואשר רכושם נלקח מהם צריכים לקבל פיצויים מהמדינה ובכל מקרה שזה אפשרי (כגון איקרית ובירעם) יש לאפשר להם לחזור לביתם. הפיצוי יכול להיות קצת פחות ממה שהעניקו לפרזיטים של גוש קטיף.

לגבי פליטים המתגוררים מחוץ למדינת ישראל, יהיה צרך לפצות אותם לאחר שנגיע להסדרי שלום.
_new_ הוספת תגובה



ערימה של קשקושים
ספינר (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 22:00)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

-כתבת, ערימה של קשקושים - זה מפני שאינך מסוגל לענות להם?
-לנוכחים- נפקדים תיתן פיצוי קצת פחות ממה שהעניקו לפרזיטים של גוש קטיף.למה? הם לא בני אדם,הם פחות מפרזיטים? כמה קצת פחות?
-לגבי פליטים המתגוררים מחוץ למדינת ישראל...ומי הם הפליטים המתגוררים בתחומי מדינת ישאל? אתה לא מדבר עליהם? זה סוד?
-לגבי הפליטים המתגוררים מחוץ למדינת ישראל יהיה לדבריך צורך לפצות אותם אבל לאחר שנגיע להסכמי שלום....עם מי תגיע להסכמי שלום? הרי הפליטים האלה שמחכים לפיצוי הם אלה שצריך להגיע איתם להסכמים? נראה שירדת פה מהמסלול ועוד מעט תציע לעשות הסכם עם כמה אפנדים בשומרון שמוכנים למכור את עמם תמורת כסף.זה המוסר שלך?
עם מי נגיע להסכמי שלום?
_new_ הוספת תגובה



ערימה של קשקושים
עמיש (יום שישי, 06/06/2008 שעה 9:23)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי שאתה לוקה בהבנת הנקרא.
הפליטם המתגוררים בתחומי מדינת ישראל נקראים ''נפקדים הוכחים''
_new_ הוספת תגובה



ערימה של קשקושים
משיב כהלכה (יום שישי, 06/06/2008 שעה 8:02)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אני בעד לפצותם בכפוך לפיצוי מקביל של הפליטים היהודים המזרחיים.

צריך לנהל רשימה אחת של כל הפליטים משני הצדדים ולתת לכולם סכום אחד מוסכם. אני בטוח שמדינות הנפט ישמחו לתרום כדי להשכין שלום אמת.
_new_ הוספת תגובה



המשותף והשונה
ע.צופיה (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 14:39)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם היה לי ספק כלשהו,הוכחת לי היטב שאין כל הבדל בין צורת חחשיבתך וכמובן תוכן דבריך לבין כתיבתם של אלו שאין לך ''מכנה משותף'' עימם.
_new_ הוספת תגובה



[•] המשותף והשונה
חכם ציון (יום שישי, 06/06/2008 שעה 9:32)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני יודע למה אתה ויוסלה רבים בינכם. [•]...
_new_ הוספת תגובה



[•] המשותף והשונה
ע.צופיה (יום שישי, 06/06/2008 שעה 10:39)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו לא מאותו הכפר.
_new_ הוספת תגובה



המשותף והשונה
אריה עירן (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 16:51)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסקנותיך נהדרות . אכן אתה ואני שונים . נדמה לך שהמוסר והפילוסופיה הם לצידך .
לי נדמה שהמוסר הוא רב פנים ושונה מאחד לאחד . והפילוסופיה היא עיסוק שרובו לעיסת מחשבות שהופרכו , או ניסיון להבין באופן רוחני את מה שקיים בעולם הגופני . או ניגודי דיעות והרי אם פלוני צודק או טועה אז רק אחת נכונה מהשתיים .
קיומנו תלוי בתרבות ובמוסר ? ואת חסרי התרבות יש לחסל בנחרצות וללא פשרות ?
אני לא אחסל אותך , כי אתה אחי . מגעיל אבל אחי .
יש לך עמדה מדינית . גם לי יש עמדה מדינית . אתה סבור ששלך נכונה ושלי שגויה . הוכחת את זה ? לא !
אני את העמדה שלי הוכחתי ולהוכחה שלי אתה מדביק שם גנאי . אבל לא הראית שהיא שגויה !

אתה מתלונן על רוחב היריעה בפורום הזה . ויש גם פורומים אחרים . לדעתך כמה טוב שהיו עורכים שסיננו מכתבים למערכת . מה סיננו ? את מה שרחוק מדעתם . קנה לך פורום וסנן את כל מי ומה שלא נראה לך .

נדמה לך שאתה הומני . לא אדוני אינך הומני . הסירוב שלך להודות ולהפנים שמהלך העניינים הנראה לך נלוז מקורו ברוע של הפלסטינים . זה שורש הרע ואילו אתה מתלונן על פרי העץ המורעל ולא על הרעל בשורש העץ .

הערבים סירבו לקיום בית לאומי יהודי ומסרבים גם כיום . כאן שורש הרע . זה הרעל . את פיריו הם אוכלים .
_new_ הוספת תגובה



המשותף והשונה
ספינר (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 22:15)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את פריו גם אנחנו אוכלים,למרבה הצער.
הענין הוא שיוסלה עוסק בזיבול העצים האלה
_new_ הוספת תגובה



האג'נדה העירנית
יוסלה  (יום שישי, 06/06/2008 שעה 17:35)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא עוזר,
עירן ממשיך להשתולל, ולדלג בפיספוסים על כל דבר משמעותי.

'' ואת חסרי התרבות יש לחסל בנחרצות וללא פשרות ?''
זה מה שעירן מבין מדברי יוסלה
בעניין הצורך להלחם עד חרמה באוייבי התרבות האנושית.

ועכשיו להברקותיו בעניין הפילוספיה:
''והפילוסופיה היא עיסוק שרובו לעיסת מחשבות שהופרכו , או ניסיון להבין באופן רוחני את מה שקיים בעולם הגופני . או ניגודי דיעות והרי אם פלוני צודק או טועה אז רק אחת נכונה מהשתיים .''

מה עצוב שזה מה שעירן מזהה עם העיסוק בפילוסופיה - ''עיסוק שרובו
לעיסת מחשבות שהופרכו'', או, יותר גרוע, ''נסיון להבין באופן רוחני את מה שקיים בעולם הגופני''.

לא פלא שהוא קורא להגיגיו שלו 'פילוסופיה'.

''קיומנו תלוי בתרבות ובמוסר ?''
שואל המתיימר להיות פילוסוף.
אכן, נאמר לאנאלפבית,
מותר האדם מהבהמה.

''אתה מתלונן על רוחב היריעה בפורום הזה''.
יוסלה לא התלונן על 'רוחב הפורום' אלא הציע
שיש מקום לעריכה שתימנע את המתקפות התועמלניות
שכוונתן לשבש את הדיון באתר.
דווקא הפנסיונר הבכיין מ'חייפה' התלונן באתר אחר על שמנעו השתתפותו
בארץ בצבי בגלל שעצבן את העורכים (לפי דעתו כמובן).

מה שהכי מקומם אלה ההתחסדות וההתממות של הנ''ל,
הטוען ש'דין אחד לכולם',
אך מברך בשתי ידיים על קיום שתי מערכות משפט בישראל,
האחת בשטחים והשניה בתחומי הקו הירוק.
מחבק הוא בשתי ידיים כל משפח ומעשה תועבה, כל זמן
שהקורבן הוא לא-יהודי.

את 'תיאוריית מרחב המחיה' העירנית מרכיבים
הגירוש ההמוני של תושבי ארץ ישראל הפלסטינים
ותכנית מאד לא ברורה להגברת הילודה היהודית.

ובכן, במה שונה תכנית זו מתכניות שגעון הגדלות של היטלר
להתפשטות גרמניה? ובמה שונה תכנית זו מכל תכנית
חיסול וגירוש שנתקלנו בה בדברי בימים? התכנית
של אריה עירן מושתת על גישה גזענית מובהקת
והפרוגרמה הפוליטית-חברתית שלה פשיסטית לפי כל קנה
מידה - המדינה והלאום מעל לכל, זכויות הפרט החוצה!

כבר בדיונים באתר ניתן לראות שנושא צנעת הפרט, זכויות אדם,
ושוויון בפני החוק, מיותרים בעיני אריה עירן,
אך הוא מנסה להלביש את תכניתו בלבוש של נאורות ונחמדות.
הצביעות המוסרית הזאת,
בשילוב עם היומרה ה'מדעית'
היא הגורמת לקבס.

האם אלה היהודים שלך ישראל, דור שני או שלישי לשואה, אשר
מסרבים ללמוד איזשהו לקח מהאירוע הנורא בתולדות המין האנושי?
אפילו את המושג 'פשע נגד האנושות' בנו של המהגר יהודי-גרמני
פריהאוף מסרב ליישם כאן - הוא טוען בלהט שהשואה אינה פשע נגד
האנושות אלא פשע נגד היהודים. האין קץ לבורות?
הרי ברור שהשואה היתה פשע נורא נגד העם היהודי. אך משמעותה
העיקרית היא בהיותה פשע נגד האדם בכלל - נושא לדיון בכל חברה
מתוקנת - אירוע מכונן עבור כל מדינה ולאום ויחיד אחרי מלחמת
העולם השנייה.

נמאס מהבריונים אנשי הגוף והטריטוריה, שכל מעייניהם בחומר,
אך מתיימרים לפעול למען הלאום היהודי והמשך קיומו.
לאומים מוגדרים לפי האתוס התרבותי שיצרו, לא לפי הטריטוריה
או חוזק הגוף או אפילו המספר.

אילו העם היהודי היה מתנהל במהלך מאות השנים האחרונות
לפי הקריטריונים של עירן ודומיו הרי לא היה לו זכר כיום.
הסיבה שהעם היהודי שרד היתה בעיקר תרבותו היהודית
- לא טריטוריה, לא מספר, ולא 'נהיה ככל הגויים' - שזו המנטרה
של הבריונים הלאומנים בישראל.

עכשיו עירן מציע לחסל את התרבות הזאת
על מנת 'להציל' את העם היהודי מ'כלייה' כביכול.
יותר טיפשי מזה אין.
_new_ הוספת תגובה



הדוגמאות שלך לא רלוונטיות!
חכם ציון (יום שישי, 06/06/2008 שעה 8:16)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צר לי יוסלה שעובדות ומוסר הם לא הצד החזק שלך.
אז למה אתה רוצה שכל הימנמנים ינטשו את אותם דברים וידבקו בקישקושים שלך?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי