פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לספינר, 05/06/08 14:28)
המשותף והשונה
יוסלה  (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 15:45)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משום מה 'ספינר' - הטרנספריסט המנומס
מזדעק להגן על כבודו,
והעין הצופיה בוהה
ונוהה אחריו, כסומא.

שיהיה לכם לבריאות, חברה.
הדבר הטוב שיכול לקרות זה שתמשיכו
לכתוב את דיעותיכם בפירוט רב.
כך שהגיגי התפלצת היהודית במאה ה-‏21
יירשמו בתולדות הארכיונים העמוסים של
יאהו וגוגל, ויראו העם וילמדו בדורותיו
ולרשעים לא תהא תקומה.
_new_ הוספת תגובה



משבר נפשי?
ספינר (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 16:55)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה
יש לך איזה קושי להסביר לנו למה שומרון זה כיבוש נאלח ותל-אביב,יפו,פתח-תיקווה וחיפה זה לא?
או שאולי אתה לא רוצה?
גם לא הסברת למה עקרון הטרנספר הוא לא מוסרי
זה בדיוק כמו לומר שרובה הוא לא מוסרי
_new_ הוספת תגובה



אני אסביר לך
עמיש (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 17:20)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טענת הערבים, זו שאתה מייצג כאן בנחישות כה גדולה, היא טענה שקרית. רוב חלקי מדינת ישראל שבגבולות הקו הירוק יושבו ללא מלחמה וללא כיבוש בתהליכים רגילים של רכישה, בניה ומגורים וביניהם גם תל אביב, פתח תקוה וחיפה. יש חלקים נכבדים שנלקחו מבעליהם הפרטיים כתוצאה ממלחמה ולכל היותר יש להם מקום לטעון כי מגיעים להם פיצויים או השבת בעלות אישית. בכל מקרה הם לא היו שייכים לישות לאומית או מדינית.

אבל ההבדל הגדול הוא בזכויות האזרחים. אזרחי מדינת ישראל, היהודים והערבים הם בעלי מעמד פורמלי שווה ובעלי זכויות פוליטיות זהות. תושבי השטחים שנכבשו ב 1967 הם חסרי זכויות. חלקם נמצא תחת שלטון כיבוש ודיכוי ישירים וחלקם חוסים תחת כנפי הרשות הפלשתינאית אבל נמצאים תחת המגף הישראלי. חייהם, רכושם, כבודם וזכויותיהם הם הפקר. הם מופלים לרעה בכל אספקט של חייהם האישיים, הציבוריים והלאומיים.
אילו היתה מדינת ישראל מספחת לשטחה את השטחים הללו על אוכלוסיהם ומעניקה להם זכויות שוות לאלה של אזרחי מדינת ישראל היה המצב כמובן שונה ומקשה על האבחנה בין רמת גן לג'נין. בינתיים האבחנה ברורה.
_new_ הוספת תגובה



חבל על הזמן
יוסלה  (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 18:36)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי עירן ו'ספינר' יודעים מה ההבדל
בין 1948 ו- 1967.

אך שניהם מכחישי כיבוש.
והסיבה לכך: רצונם בהמשך השליטה הישראלית
על יהודה ושומרון (ועזה אם אפשר).
התוצאה: מדינה דו-לאומית.

אך בכך אין הם רוצים, כי את הערבים והפלסטינים
הם שונאים.

הפתרון שלהם: גירוש כארבעה מליון פלסטינים
לעבר הירדן.

אך זה הרי פשע נגד האנושות.

לכן יש לטהר את השרץ לפני המעשה.

וכך נולד רעיון הטרנספר המנומס.
או לפי גירסתו של עירן:
ננקנק את עזה פרוסות פרוסות,
ואז האוכלוסיה הפלסטינית שתימלט בפני הטנקים של צה''ל
תהיה אשמה בגירוש שלה עצמה.

יש שני עקרונות החוזרים בדבריהם של המסתובב והעירני מדי:
הנחת המבוקש (בכל הנוגע לצורת הטיעון),
והאשמת הקורבן.

הנאנסת אשמה בכך שנאנסה,
הפלסטינים יהיו אשמים בכך שיגורשו מארץ מולדתם.

אין טעם לדון עימם בכל עניין שהוא.
עסק לנו עם אנשים חסרי מוסר:
בחיי היום יום ובתוך הציבור היהודי הם נחשבים (גם בעיני עצמם)
כאנשים מוסריים והגונים. אך קנה המידה למוסריות האדם איננו
היותו הגון כאשר זה נוח לו. לכן החשיבות הרבה לשיפוט המוסרי
ביחס לגר ולזר ֻולאוייב. ולכן נחתמו לאחר מלחמת העולם השנייה
האמנות הבינלאומיות השונות שבאו להסדיר, לא רק את ההתנהלות
של מדינות ויחידים בעת מלחמה אלא גם בעת שלום.

אריה עירן אינו אדם מוסרי, - לפי יחסו לפלסטינים, ואפילו לפי יחסו
לענבל בר-און למשל, או לציפי ליבני, אשר את שתיהן הרשה לעצמו
להשמיץ ללא פרובוקציה כלשהי. אפילו את אשתו השוביניסט הזה
הופך לנושא לבדיחות לא כל-כך מוצלחות. לא פלא שאין לו בעיה
לעשות דמוניזציה של הערבים והפלסטינים בכל הזדמנות - להם הרי אין
פה ודובר באתר הזה.

באותה גסות אופיינית הסביבון, סליחה 'ספינר',
מרשה לעצמו להעליב את כל הציבור
היהודי החילוני.

לאנשים כאלה הינך בא להסביר את ההבדלים בין 1948 ו- 1967?
חבל על הזמן.

עדיף לסמנם, ואת הטקסטים המעוותים שלהם, כמטרה לביקורת
עניינית, העוקפת את הרעל שהם מפיצים ומתייחסת בעיקר למימד
המוסרי של עמדתם מצד אחד, ולאופן הכתיבה ווהטיעון שלהם מצד
שני. תוכן הודעותיהם הוא תעמולה טהורה, ולכן אינו ראוי לתגובה
ישירה. גם כאשר הקשבנו לרחבעם זאבי מדבר בכנסת הבנו שאין טעם
להתווכח עם אדם כה מושחת. אנשים הקוראים לביצוע פשעים נגד
האנושות מעל במה ציבורית הם חלאת המין האנושי, וכך יש לנהוג
בהם.
_new_ הוספת תגובה



בעקרון אתה צודק
עמיש (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 18:45)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולרוב אני כלל לא נכנס לדיונים כאלה. מאידך - לעתים יש טעם לכתוב אותם.
מה שמענין הוא איך כל הימנונים הללו משרתים את התעמולה הערבית. הם מזכירים לי את הסיפור על ההוא שחתך לעצמו את הזין רק בשביל לעצבן את אשתו.
_new_ הוספת תגובה



בוא תסביר לי
ספינר (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 19:26)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

-''רוב חלקי מדינת ישראל...יושבו... וללא כיבוש'' כמה זה רוב וכמה מיעוט? אתה לא מכליל? נדמה לי שבפורום הזה - זו קללה
-לפי שיטתך - מה עושים עם הפליטים שמחכים בכל רחבי העולם עם מפתחות בגודל מטר וחצי?
-לפי שיטתך - מה עושים עם אותם חלקים שבתוך הקו הירוק שנכבשו? (כמו חיפה ויפו,למשל)
-''חלקים נכבדים שנלקחו מבעליהם הפרטיים'' - אתה מתכוון לכל הכפרים שהיו בסך הכל ''רכושם'' של כמה אפנדים? אתה בטוח שאורי אבנרי מסכים איתך? וגם ערפאת? אתה בטוח שאתה לא מבלפף?
-איזו ישות לאומית היתה בעזה ובשומרון בזמן ה''כיבוש''? חשבתי שעזה היתה שייכת למצרים והשומרון לירדן? אתה לא מבלפף?
-בגלל כל הבעיות שאתה מעלה בענין האוכלוסיה הערבית בשומרון, שמצבה נזיל - בא רעיון הטרנספר.יש לך מושג כמה יהודים טרונספרו מארצות ערביות משנת 48 ואילך?
רבים מהם עשו זאת לפני כן כאשר מדינות ערב התקשרו לציר
של היטלר-מוסליני
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
דוד סיון (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 20:21)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתלונן על הכללות אבל לא מפספס את השימוש בהן.
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
ספינר (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 22:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה פונה אלי או שאתה רוצה לעשות רושם על הסביבה?
כבר שאלתי אותך בעבר מה הענין הזה של הפוסל במומו פוסל ולא הסברת.זו סיסמת קרב אצלך? כי רצון להסביר לא נראה פה
_new_ הוספת תגובה



אני מתפלא על קשייך
דוד סיון (יום שישי, 06/06/2008 שעה 6:50)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה שלי מתייחסת להודעה שלך ולכן כל שעליך לעשות,
אם באמת לא הבנת, זה פשוט לקרוא את ההודעה שכתבת.
_new_ הוספת תגובה



ערימה של קשקושים
עמיש (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 21:15)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אענה לך לעניין הפליטים.
''נוכחים נפקדים'', דהיינו ערבים אזרחי ישראל שגורשו או ברחו ואשר רכושם נלקח מהם צריכים לקבל פיצויים מהמדינה ובכל מקרה שזה אפשרי (כגון איקרית ובירעם) יש לאפשר להם לחזור לביתם. הפיצוי יכול להיות קצת פחות ממה שהעניקו לפרזיטים של גוש קטיף.

לגבי פליטים המתגוררים מחוץ למדינת ישראל, יהיה צרך לפצות אותם לאחר שנגיע להסדרי שלום.
_new_ הוספת תגובה



ערימה של קשקושים
ספינר (יום חמישי, 05/06/2008 שעה 22:00)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

-כתבת, ערימה של קשקושים - זה מפני שאינך מסוגל לענות להם?
-לנוכחים- נפקדים תיתן פיצוי קצת פחות ממה שהעניקו לפרזיטים של גוש קטיף.למה? הם לא בני אדם,הם פחות מפרזיטים? כמה קצת פחות?
-לגבי פליטים המתגוררים מחוץ למדינת ישראל...ומי הם הפליטים המתגוררים בתחומי מדינת ישאל? אתה לא מדבר עליהם? זה סוד?
-לגבי הפליטים המתגוררים מחוץ למדינת ישראל יהיה לדבריך צורך לפצות אותם אבל לאחר שנגיע להסכמי שלום....עם מי תגיע להסכמי שלום? הרי הפליטים האלה שמחכים לפיצוי הם אלה שצריך להגיע איתם להסכמים? נראה שירדת פה מהמסלול ועוד מעט תציע לעשות הסכם עם כמה אפנדים בשומרון שמוכנים למכור את עמם תמורת כסף.זה המוסר שלך?
עם מי נגיע להסכמי שלום?
_new_ הוספת תגובה



ערימה של קשקושים
עמיש (יום שישי, 06/06/2008 שעה 9:23)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי שאתה לוקה בהבנת הנקרא.
הפליטם המתגוררים בתחומי מדינת ישראל נקראים ''נפקדים הוכחים''
_new_ הוספת תגובה



ערימה של קשקושים
משיב כהלכה (יום שישי, 06/06/2008 שעה 8:02)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אני בעד לפצותם בכפוך לפיצוי מקביל של הפליטים היהודים המזרחיים.

צריך לנהל רשימה אחת של כל הפליטים משני הצדדים ולתת לכולם סכום אחד מוסכם. אני בטוח שמדינות הנפט ישמחו לתרום כדי להשכין שלום אמת.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי