|
לפחות דבר אחד אינו שקר! | |||
|
|||
שמעון פרס . | |||
_new_ |
זה לא בדיוק נכון! | |||
|
|||
ב. האמת היא שזה חוק שמחוקקים כמעט כל שנה מאז 1985. היוזמים היו יצחק מודעי ז''ל ושמעון פרס. לזכותם אפשר לטעון שהמצב הכלכלי היה לא פשוט ואותו החוק היה במידה רבה הפתרון המתאים. ב. הבעיה עם החוק הזה שכל פעם תמצא מספיק חברי קואליציה שתומכים בו גם בקריאה שניה ושלישית. טבל הפלא ופלא כאשר הם מוצאים עצמם באופוזיציה הם מעיזים להצביע נגד. | |||
_new_ |
זה לא בדיוק נכון! | |||
|
|||
כשמדברים על מי אחראי על חוק ההסדרים אז אומרים שהם ''יצחק מודעי ז''ל ושמעון פרס'', אבל כשמדברים מי אחראי על המדיניות הכלכלית שחילצה את ישראל מהסחרור של תחילת שנות ה-80 אז אומרים שזה ''שמעון פרס'' והמחמירים אומרים ''שמעון פרס ויצחק מודעי''. זו שאתה של סמנטיקה פוליטית. | |||
_new_ |
גם דבריך, היפתחי, לא בדיוק נכונים! | |||
|
|||
בניתוח נכון של העובדות אי-אפשר באמת להפריד בין ''חוק ההסדרים'' ו''המדיניות שחילצה...''. הרי חוק ההסדרים היה הכלי המרכזי של המדיניות הזאת. | |||
_new_ |
גם דבריך, היפתחי, לא בדיוק נכונים! | |||
|
|||
אתה רק מרחיב את פרשנות הסמנטיקה. שנאמר שמצבה של ישראל כל כך קשה כי הימין שולט בה כבר 35 שנה........ אמרנו כבר סמנטיקה? | |||
_new_ |
דבריך, יפתחי, כהרגלך מופרכים! | |||
|
|||
_new_ |
מחיר ההקפאה | |||
|
|||
לק''י אתמול הייתי ביצהר - עכשיו אוכלסה שכונה חדשה - כל הבתים נחטפו ויש רבים שנשארו בלי בית - והמחיר - 700 עד 800 אלף ש''ח לבית!!!! כשאני גרתי ביצהר לפני עשרים שנה מחיר בית היה 200 אלף ש''ח! אילולא ההקפאה וההתנכלויות שקדמו לה היו היום ביהודה ושומרון למעלה ממליון יהודים. אליצור | |||
_new_ |
מחיר שיקול הדעת | |||
|
|||
כבר 4 עשורים בונים ובונים בהתנחלויות ובכל זאת לא הגיע האיכלוס למיליון. זה כולל תקופות שהיה סיבסוד נדיב למשתכנים. לדעתי הסיבה העיקרית היא שאנשים לא רוצים לגור שם - כולל תומכים באידיאולוגיה. | |||
_new_ |
ככה לא עושים ''ראש גשר'' . | |||
|
|||
לא נעשה ניסיון אמיתי ליישב אזור שנמצא בין הקו המחבר את שכם וירושלים וקו שביתת הנשק 1949 . בניה מסיבית של עיר גדולה עם עורקי תחבורה טובים וחלוקה של מגרשים לבניה עצמית היה משנה את התמונה כליל . לאריאל שרון הייתה קונספציה של פיזור ישובים במחשבה למנוע נסיגה ובתקווה שהישובים יהוו נקודות התגבשות והתרחבות . תפישה זו התגלתה כמכשול לגידול האוכלוסיה הישראלית בשומרון , כמו גם ביהודה . מה שיש לנו כעת זה פזורה של ישובים קטנים רבים שהם כולם פריפריה . מה שאני כתבתי זה ריכוז גדול המרוחק רק 30 קילומטר מבריכת גורדון בתלאביב . | |||
_new_ |
מחיר שיקול הדעת | |||
|
|||
לק''י נו באמת, בתפוח מחיר בית האמרי מארבע מאות אלף לפני שנתיים לשבע מאות אלף היום - ואין ביתם פנויים. אילולא ההפרעות היו כבר מזמן למעלה ממליון יהודים. אליצור | |||
_new_ |
מחיר שיקול הדעת | |||
|
|||
נו באמת? אני לא מכיר הפרעות רבות. אני כן יודע שבמשך שנים היו הרבה תוכניות סיוע (כולל כסף מחו''ל). למרות זאת לא הגיעו למיליון. אם תוציא את ''השכונות'' של ירושלים אז המרחק ממיליון יגדל מאד. | |||
_new_ |
מחיר שיקול הדעת | |||
|
|||
לק''י לא שמעת על ההקפאה? בעיר אריאל לא ניתנו אישורי בניה תשע שנים גם בעיר אפרת לא ניתנו אישורי בניה כבר תשע שנים עולים מארה''ב רוצים לבוא ואין דירות פנויות וזה רק קצה הקרחון בעפרה יכולנו לקלוט מאות משפחות נוספות אילו היו התרי בניה. וזה המצב בכל הישובים. לסיכום: אילוא הפרעות הממשלה היו כבר למעלה ממליון יהודים ללא ירושלים - עם ירושלים היו כבר מליון וחצי אליצור | |||
_new_ |
אילו רק היו נתנים לחמודים הללו | |||
|
|||
לגזול, להחרים, להפקיע, לגרש, לשעבד, לגנוב ולקחת כל מה שעולה בדעתם אז כבר היו שם עשרים מיליון. כל עפרה בנויה על קרקע פרטית שנגזלה מבעליה. את המחיר על הפשעים הללו נשלם כולנו. | |||
_new_ |
אילו רק היו נתנים לחמודים הללו | |||
|
|||
הלוואי שהינו כבר עשרים מיליון בדרך למאה מיליון יהודים . | |||
_new_ |
מחיר שיקול הדעת | |||
|
|||
אם בשנים שלא היו הפרעות והיה סיוע לא הגיע מספר התושבים למיליון אז ספק גדול אם ה''הפרעות'' של השנים האחרונות הן גורם משמעותי. הכנסתי את עניין ה''הפרעות'' משום שזה שלא ניתנו אישורי בניה איננה אסמכתא שמישהו הפריע; שאין סיבות אובייקטיביות וכו. זה רק קצה ה'קרחון... | |||
_new_ |
מחיר שיקול הדעת | |||
|
|||
הדברים הללו הם שקר . | |||
_new_ |
עוד הזייה מהרבות שאתה מייצר | |||
|
|||
כהרגלך אתה ממציא טענות חסרות שחר - מופרכות. | |||
_new_ |
זה לא בדיוק נכון! | |||
|
|||
זה נכון בדיוק . אמנם חוק ההסדרים נחקק בכל תקציב מחדש , בזה אתה צודק . אבל הרעיון לשבש את החקיקה המסודרת הוא משנת 1985 ומאז הוא נמשך . יצחק מודעי כבר מת ונהוג לא לדבר סרה במתים . שמעון פרס עדין חי והרוב מאושרים מנשיאותו . לא אני . | |||
_new_ |
עובדות היסטוריות לא משתנות כאשר אדם נפטר | |||
|
|||
הצורך שלך לדבר סרה, מניע אותך לנסות למחוק עובדות היסטוריות. חוק ההסדרים הומצא נחקק לראשונה בשנת 1985. אז היתה לכך סיבה (מצב שאפשר היה להגדירו כמצב חירום). אבל אינך יכול להטיל על ממציאיו את האחריות למה שנעשה על ידי אחרים שנים אחר כך כאשר כבר סיבה לא קיימת. הסיבה שכל פעם מחדש נחקק חוק הסדרים היא שהוא מאד נוח לראש הממשלה ולקואליציה. יו''ר הכנסת ריבלין ניסה לעשות שריר בנדון אבל הצליח לתרום רק שיפור קטן, שולי. | |||
_new_ |
עובדות היסטוריות לא משתנות כאשר אדם נפטר | |||
|
|||
עצם זה שכל שנה מחדש החוק הזה נחקק ללא הבדל מי המפלגה שבשלטון היא ההוכחה הטובה ביותר בנחיצותו של החוק. ריבלין ויו''ר כנסת לפניו ניסו לעשות שריר, אך כאשר כיהנו כחברי קואליציה מין השורה נהגו אחרת. יש עבודה מעשית ויש ''פוזה'' לתקשורת. | |||
_new_ |
החוק לא ממש נחוץ | |||
|
|||
א. הסיבות שגרמו להמצאת החוק כבר לא קיימות. לכן לכאורה אין סיבה לחדש את חקיקתו. ב. השימוש בחוק נעשה כדי למנוע דיונים בחלק מהסעיפים. ג. החוק לא ממש נחוץ כי רוב הנושאים שנחקקים באמצעותו יכולים לעבור את המסלול הרגיל של חוקים בכנסת. | |||
_new_ |
החוק לא ממש נחוץ | |||
|
|||
המחוקקים חושבים אחרת. למיטב הבנתי וידיעתי יש דיון בכל סעיף ותת סעיף בחוק. אילו היה פגם בחוק כנראה שבג''צ כבר היה פוסל או מחזיר לדיון נוסף. עצם זה שכל המפלגות שהיו בשלטון מאז 1987 עשו שימוש בחוק מעיד יותר מכול על נחיצותו. | |||
_new_ |
החוק לא ממש נחוץ | |||
|
|||
מצטער שאני חולק עליך: - החוק לא נחוץ אפילו שהקואליציה והקואליציות השתמשו בו. - ישנו המנגנון הרגיל של חקיקה שהקואליציה יכולה להשתמש בו. - העובדה שהשתמשו בחוק אינה עדות שהוא נחוץ. היא לכל היותר עדות שהפוליטיקאים השתמשו בו. כאשר תוקעים את החוק בסד של זמן אין כוונה לדון בכל סעיף וסעיף. לכן גם סעיפים רבים לא זוכים לדיון רציני, או לדיון בועדה המתאימה ואו בכלל לא זוכים לדיון. | |||
_new_ |
החוק לא ממש נחוץ | |||
|
|||
המציאות הדמוקרטית היא שהפוליטיקאים הם האנשים שנבחרו כחוק לטפל בחוקים. זה אולי לא נעים אך זו השיטה. אין סד של זמן. כל אחד יכול להעלות הסתיגויות ומוכרחים לדון על הכול בועדה ובמליאה.לעיתים זה אורך יותר ולעיתים פחות. רוב ההסתיגויות הן לצורך הפרוטוקול בלבד, הסתייגויות אמיתיות ונכונות מתקבלות. אל תצטער שאתה חולק עלי, זה בסדר כל זמן שזה לא לפרוטוקול. | |||
_new_ |
החוק לא ממש נחוץ | |||
|
|||
- חוק ההסדרים הוא חלק המקולקל במציאות הדמוקרטית. - למרות מה שכתבת הדיונים בסעיפי החוק לא מתנהלים כפי שהחוקים במסלול הרגיל. - לא נכון שלאורך השנים רוב ההסתייגויות היו לצורך פרוטוקולי כלשהו. | |||
_new_ |
החוק לא ממש נחוץ | |||
|
|||
החוק משמש כלי להעברת כל מיני סעיפים שאין להם קשר לתקציב . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |