פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה ליוסלה , 03/07/08 7:08)
יהודי (יום חמישי, 03/07/2008 שעה 8:11)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא רק שצריך להרוס לו את הביתה צריך להרוס לו גם את כל הכפר!!
ילדה בת 5 חודשים נשארה בלי אמא ואנחנו באמת צריכים לחשוב על המשפחה שלו שלא יהיה לה איפה לגור מה השתגענו?!

תפיסת הצדק שלך התעוותה משהו, אולי גם בגרמניה הנאצית היינו צריכים להתנצל על כך שמרצחים בנו.
נו באמת...

המחבל נרצח בשעת מעשה ולא כשהיה כפות,כל הכבוד למבצע
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום חמישי, 03/07/2008 שעה 10:35)
בתשובה ליהודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלת פעם את עצמך
מדוע כשעבריין מועד רצח שלושה אנשים במועדון לילה
בתל-אביב במסגרת חיסול חשבונות, אנחנו שולחים אותו
לכלא, אבל כשפלסטיני רוצח שלושה ישראלים בירושלים
אנחנו מוודאים הריגתו עוד בזירת האירוע, וצועקים בחוצות
להרוס את בית משפחתו.

אנחנו נוהגים כך במקרה של פיגוע בגלל המשמעות הסימלית של המעשה.
כל מעשה פיגוע - ולכן אנו קוראים לפיגוע 'מעשה טרור' - נועד להטיל
אימה על כל הציבור. ואכן זו התוצאה בכל פעם: הציבור נכנס לפאניקה
ודורש מיצוי אלים של ענישה קולקטיבית, במקרה הזה, הרס בית משפחת
המפגע. ההפעלה של החוקים לשעת חירום במגזר הפלסטיני מייצגת
את הפחד הקולקטיבי של הישראלים. ויישומם היומיומי מייצג את
התגובה הקולקטיבית של ציבור אחוז אימה: מה יהיה אם זה ימשיך, וכו'?

אך ציבור אחוז אימה איננו יצור מעמיק במיוחד וחשיבה מסודרת אינה
מתכונות ההיכר שלו. וככל שטפטוף הפיגועים ממשיך, הטרור למעשה
משיג את מטרותיו, היות והחברה מפוחדת יותר ויותר, ויכולתה לפעול
באופן שקול לפתרון הבעיה באופן יסודי הולכת ונעלמת.

דווקא האנשים שחלק גדול מהציבור מזלזל בהם בעיתות טרור, כגון
יוסי ביילין ואחרים שהוכיחו בעבר שיש להם היכולת להגיע להבנות
עם ה'טרוריסטים', בידם התקווה לפתרון. אך אותם הציבור המפוחד,
הדבק בכל טראומה שמזכירה לו שהוא נועד להיות קורבן, דוחה על הסף.

מדוע אנחנו מפעילים את חוקי השיטור והשיפוט באופן אחד כלפי ישראלים,
ובאופן אחר כלפי הפלסטינים? התשובה פשוטה:
העבריינים הישראלים נשפטים לפי החוק הישראלי, בעוד המפגעים הפלסטינים
נשפטים לפי החוקים לשעת חירום, שריד לחוק הבריטי המנדטורי.
ראש משטרת ירושלים לשעבר הציע אתמול בשידור חי להרוס
את בית משפחת המפגע לפי החוקים לשעת חירום. מדוע לא כל המדינה
עוברת לדום בכל פעם ששוטר לשעבר מציע פתרונות משפטיים? בגלל שהפתרונות
האלה גובלים בהתאבדות משפטית: המפגע הוא תושב ירושלים ולא תושב
השטחים ולכן החוקים לשעת חירום אינם חלים עליו כדרך קבע, ולפי
החוק הישראלי אי אפשר להרוס ביתו של עבריין (גם אם הוא טרוריסט).

לאזרח הישראלי הממוצע לא יוצא לחשוב במונחים כאלה, אך אם בכל מקרה
של עבירה פלילית הגורמת לנפגעים רבים, בין אם היא פיגוע מסיבות
פוליטיות או לא, היו הורסים את בית משפחת המפגע, בתים רבים בישראל
היו נהרסים מדי שבוע. ולפי קריטריון זה כל נהג שבית המשפט מצא אותו
אשם בתאונה קשה שבה נהרגו נשים וילדים, בית משפחתו היה נהרס
(ואם חי בדירה בבית משותף היו אוטמים את פתחי דירתו כפי שעושים
בשטחים). המנהג הברברי של הרס בתים השייכים לחשודים בטרור
בקרב הפלסטינים קיים כבר שנים רבות. אילו האזרח הישראלי הממוצע היה
חשוף לאותה מערכת שיפוט מהיר, שלפיה הורסים בשטחים את בית המשפחה
עוד לפני הדיון המשפטי, האזרח הישראלי היה בורח מהארץ מזמן.

דין אחד לכולם לא קיים כאן. החוקים ויישום החוקים בשטחים נועדו
לאפשר ענישה קולקטיבית האסורה לפי האמנות הבינלאומיות. הרס ביתו
של מפגע הוא בגדר ענישה קולקטיבית. עצם העובדה שיש כל כך הרבה
קולות הקוראים להפעלת סוג הענישה הזה גם במקרה של מפגע
פלסטיני תושב ירושלים, מראה שהציבור אינו מבין את הנושא כלל,
ובמקרים רבים פועל מתוך שיקולי נקמה. הדרישה מהגופים הממלכתיים
לבצע עבירות על החוק הישראלי מבזה את ישראל.

האספקט הילדותי ביותר של התגובה הישראלית לטרור הפלסטיני הוא
חיפוש הפתרון לבעיה בתחום הצבאי. אנשי צבא תמיד יעשו מה שאנשי
צבא עושים הכי טוב: מלחמה. אך בישראל משום מה מפקירים את
תכנון העתיד המדיני בידי אנשי צבא. ענישה קולקטיבית של אוכלוסיה
אזרחית היא אמצעי טיפוסי של שלטון צבאי (קוראים לזה אצלנו 'מינהל
אזרחי'). וזה בלתי נמנע שלאחר ארבעים שנה של כיבוש ישראלי בשטחים
לא יזלפו המונחים של הממשל הצבאי בשטחים לתחום הקו הירוק. וכך
נוצר מצב שהיס''מ שמתמחה בפיזור אלים של הפגנות של פלסטינים בשטחים
מפצח ראשים של סטודנטים במרכז תל-אביב. המרחק להפיכת ישראל
למדינת משטרה קטן. דפוסי ההתנהגות של הצבא והמשטרה מול
האוכלוסיה הפלסטינית בשטחים אינם עוצרים בקו הירוק והופכים לסטנדרד
ישראלי לכל דבר. לא ירחק היום ומי שייחשד ב'עבירות פוליטיות' יחוסל
בחסות החשיכה ברחובות תל-אביב או חיפה. זה עוד מחכה לנו. ואז יהודי
א', ב', ג' ו-ד', שאוהבים לעשות השוואות עם השלטון הנאצי, יוכלו
לחגוג.
_new_ הוספת תגובה



מה דעתך על מעשהו של המחבל?
ע.צופיה (יום חמישי, 03/07/2008 שעה 13:43)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תגיד צופיה
עמיש (יום ראשון, 06/07/2008 שעה 7:52)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה פשר השאלה המטופשת שלך?
ואם כבר מדברים אז מה דעתך אתה על מעשהו של המחבל? מדוע אתה מבקש ממנו להגיד את דעתו בעוד שאתה לא כתבת את דעתך?
ואם כבר, שאלתך מרמזת על כך שאולי דעתו של יוסלה נוחה ממעשהו של המחבל, זוהי רמיזה נתעבת וטפשית ואינני יודע מה גובר על מה - הטפשות או הנתעבות.
_new_ הוספת תגובה



תגיד צופיה
ע.צופיה (יום ראשון, 06/07/2008 שעה 8:34)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר ויוסלה ענה על שאלתי לאחר ששאלתיה מספר פעמים,הרי תוכל לקרוא את תשובתו ול''התבשם'' ממנה.
כמו-כן בתשובותיי תוכל להבין מהי דעתי על מעשהו של המחבל.

תגובה 118623
_new_ הוספת תגובה



יופי
עמיש (יום ראשון, 06/07/2008 שעה 8:47)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומה פשר שאלתך?
לאיזו תשובה ציפית?
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום ראשון, 06/07/2008 שעה 9:23)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה של העין המשתוממת
כבר קיפלה בתוכה את הדיעות הקדומות
של השואל.

יוסלה ענה לשאלה שחזרה פעמיים
בגלל ההזדמנות שנוצרה לחשוף בהילוך
איטי את התחבולה הריטורית הדי-
שקופה של העין, ואת הדיעות הקדומות
שלו.

ואכן, השואל נפל לבוץ של רעיונות מורכבים, וחשף את בורותו.
הנה מספר פנינים:

1. ''מניע פוליטי פנים ארצי (כמו במקרה של עמיר שאיני מצדיק אותו ומגנה אותו בכל פה) זה דבר אחד. מעשה רצח שנעשה בהוראת מדינה זרה או ארגון השואף להשמיד את המדינה זה סוג אחר. זה אינו פוליטי,זה מעשה מלחמה באמצעות טירור. למרות הבחילה ממעשהו של עמיר,שני המקרים אינם ברי השוואה
... הרוצח עמיר לא הרג נשים ילדים וזקנים ללא הבחנה.

2.''אין צורך לצייר כל מפגע פלסטינאי כמטורף או מפלצת. הוא א כ ן מפלצת.''

3. ''המפלצת מצור באחר...לא צמח כעלה בודד בעץ. הוא צמח בחברה שמעודדת ומקדשת את הזילות בחיי האדם ואת המפלצתיות במעשיה. לכן ענישה קולקטיבית היא בהחלט הענישה המתאימה לחברה אנושית כזו.''

4. ''איני חושב שענישה קולקטיבית שבאה בתגובה לפגיעה קולקטיבית אינה בניגוד לחוק הבינלאומי והמקומי. עיין ערך נוכחי של אפגניסטן,עירק,צצניה,טיבט ועוד.''

(העין לא כל כך שם לב כשהוא עובר מנושא לנושא. ובמשפט האחרון, עקב
שימוש שגוי בשלילה כפולה, הוא בעצם טוען שהוא חושב ענישה קולקטיבית
היא בניגוד לחוק - 'איני חושב שענישה קולקטיבית אינה בניגוד לחוק...'
לכן יוסלה קצת ערך ומיספר את פניניו).
_new_ הוספת תגובה



יופי
ע.צופיה (יום ראשון, 06/07/2008 שעה 17:49)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אימי זכרונה לברכה לימדה אותי שאם לא אשאל אשאר טיפש.
לכן שאלתי וגם נשארתי טיפש.
_new_ הוספת תגובה



יופי
ע.צופיה (יום ראשון, 06/07/2008 שעה 17:55)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בינתיים קראתי את תשובתו של יוסלה אליך.
כפי שכתבתי תוכל ''להתבשם'' ממנה, אם ישאלו ממה הריח תגיד מיוסלה ויבינו.
_new_ הוספת תגובה



היה צריך להכניס אותו
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 03/07/2008 שעה 18:23)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבית ההבראה של השב''ס בשכנות לצדיק ברגותי, בחדרו של הצדיק הדגול סמיר קונטאר שרוצץ גולגולת של תינוקת ורצח את אביה , בנהריה, ולאחר מכן היה צריך לאפשר לנהג הלא זהיר ללמוד על חשבון משלם המיסים הישראלי לתואר ראשון ושני, לאחר מכן היו מהחיזבאללה חוטפים חיילים ודורשים את שיחרורו, וואללה ! איךם לא חשבנו על זה? מאוד פשוט, אין פשוט מזה!
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום חמישי, 03/07/2008 שעה 23:17)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכותרת של ידיעה ב'הארץ', היום:

''בעקבות הפיגוע: במשטרה חוששים מניסיון לינץ' בתושבי צור באחר.''
_new_ הוספת תגובה



הכותרת של ידיעה
צדק (יום שישי, 04/07/2008 שעה 3:49)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכותרת של ידיעה ב''דר שטירמר'' אתמול:

''בעקבות פיגוע ליל הבדולח בגסטפו חוששים מניסיון לינץ' באזרחים ארים.''
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שישי, 04/07/2008 שעה 4:18)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המספר שחייגת
הוחלף במספר חדש
נא עיין
במדריך הישן
_new_ הוספת תגובה



קשקשן
חכם ציון (שבת, 05/07/2008 שעה 17:05)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רוב הטרוריסטים נתפסו לאחר ביצוע הפשע
ולכן לא חוסלו, אלא העומדו לדין.
רוב העבריינים מבצעים את פישעם שלא
לעיני ''בעלי אקדחים'' ולכן לא מוחסלים אותם
בזמן ביצוע הפשע.

אבל דמגוגיה מעולם לא הזיקה לשמאלנים,
אז למה לא להפיצה גם הפעם?

שום משמעות סימלית, שום פאניקה, שום
מיצוי אלים של ענישה קולקטיבית. הימנמנים
שפויים ושום קואליציית טרור-שמאל לא
תפגע בחוסן הלאומי ולא תגרום לנו
שלא לנהוג לפי הדין, המשפט והצורך המבצעי.

יוסלה צריך להחליט באיזה צד של שפיות
הוא עומד. פעם הוא טוען שהימין והחמאס
כרתו ברית להמשיך בטרור כי זה משרת
את השניים וכאן הוא כותב ש''התגובה הקולקטיבית
של ציבור אחוז אימה: מה יהיה אם זה ימשיך, וכו'?''

אז שיחליט כבר אין כדאי לו להגדיר את
''הקולקטיבית של ציבור'' הימנמנים האלה.

לכן ראוי שיוסלה ידבר בשם 10 אנשי הציבור
השמאלני שלו, ששניים מהם לפחות נמצאים בפורום הזה.
וראוי הם יתנו לוסילה ביילין ש''שהוכיח בעבר
שיש לו היכולת להגיע להבנות עם ה'טרוריסטים',''
שיגן עליהם מפני פחדם מהטרוריסטים.

יוסילה קובע ש''ענישה קולקטיבית האסורה לפי
האמנות הבינלאומיות. הרס ביתו של מפגע הוא
בגדר ענישה קולקטיבית.''
אם כך תמהני למה שמח שהענישו קולקטיבית
את מתנחלי עזה והרסו את ביתם? לא החוק מעניין
את היוסלאים, וגם לא המוסר, אלא רק דרכם הפוליטית
הקלוקלת ומעודדת הטרור. לכן מגן יוסלה על
כנופיות הטרור, תקוות חזונו הפוליטי.

הפתרון לבעייה הפוליטית היא טרנספר מרצון. עלינו
לטרנספר את הערבים לגדה הימנית ולהשאיר
את הגדה השמאלית אצלינו לתפארת העם היהודי.
_new_ הוספת תגובה



קאשי (שבת, 05/07/2008 שעה 17:17)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתברר שלנהג הטרקטור, שהשתולל והרג עד שנהרג בעצמו, יש ילד יהודי שגר בהתנחלות.
_new_ הוספת תגובה



הכל ידוע, שאקי
חכם ציון (שבת, 05/07/2008 שעה 17:40)
בתשובה לקאשי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא אנס את חברתו היהודיה וגם על זה הוא היה צריך להיענש.

אבל זה לא קשור בכלל לאירוע הטרור שלו.
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יוסלה  (שבת, 05/07/2008 שעה 20:30)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן, כתבתי כמה שטויות בעניין הזה.
-זה מה שקורה כשעולים על העגלה
בעודה נוסעת.

אך אין סיכוי שאגיע לרמת השטחיות
החקיינית של חכם כמוך.

ולדוגמא:
''יוסילה קובע ש''ענישה קולקטיבית האסורה לפי
האמנות הבינלאומיות. הרס ביתו של מפגע הוא
בגדר ענישה קולקטיבית.''
אם כך תמהני למה שמח שהענישו קולקטיבית
את מתנחלי עזה והרסו את ביתם?''

גם אם ניתן אולי לפי חוקים מנדטוריים להרוס
בית מחבל, שהוא תושב ישראל,
מה הקשר לפינוי עזה?
הנסיון להציג את פינוי עזה
כאקט של ענישה הוא מלכתחילה
מופרך.

והיות ושאר הטקסטים של הכותב בנויים על
אותו פרינציפ, הם מופרכת באותה מידה.

אם החכמולוג הוא דוגמא
למי שמגינים על ה'חוסן
הלאומי', מפני יוסלה,
אז אנחנו באמת בצרות.
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
חכם ציון (יום ראשון, 06/07/2008 שעה 16:02)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן, אני מודה ליוסילה ששם את היהלום על הכתר,
ונגע בגרזן החד בעטרת תפארתו,
שאומר שאין קשר בין ענישה לבין טרנספר
או פינוי אנשים בכוח, או כל ביטוי
שיחליט לתת למעשה. ומאחר שיוסילה
בעד הטרנספר הזה, הוא היה מבחינתו
במקום, חוקי ומוסרי.

אחר כך יתפלא היוסילה החכם בעיני עצמו
בלבד מדוע רעיון הטרנספר הולך ופורח
יותר ויותר בשורות היהודים, כולל
אצל שמאלנים-לייט.

והיות ואין היוסל'ה מסוגל להתמודד
עם חוכמתו של חכם ציון ולא מוצא
דרך להתגונן מפני המכות שהחכם
מנחית על היסיל'ה, מתכווץ היוסלה
כהרגלו בפינה וקורא בקריאה
חלושה ומבוקעת ''בפרינציפ, דברי
החכם מופרכת'', אלא שאין ליוסילה
לא טיעון, לא הגיון ולא פרינציפ
אחד להיאחז בו.

ויצא היוסילה כהרגלו מקורי עכבותיו
וחשף את יומרתו התלושה להגן על פטפוטיו.
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יוסלה  (יום ראשון, 06/07/2008 שעה 20:46)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהודים שהחליטו להתיישב בעזה
נתפסו על ידי רוב הציבור הישראלי
(ואף בעיני עצמם) כמתיישבים על תנאי.

ולרובם היה ברור שהמצב יתפתח לאחת משתי
אפשרויות: או שיתאפשר להם להשאר בשטח, ואז
הסיכוי להסכם שלום עם הפלסטינים יקטן לאפס,
או שייאלצו להתפנות במסגרת הסכם שלום.

ונחטא לאמת אם לא נזכיר לכולנו שהמטרה המוצהרת
של ההתנחלויות מתחילתן היתה לחבל באפשרות
של הסכם שלום עם הפלסטינים, ליצור עובדות בשטח
שלא יאפשרו חזרה לגבולות ששים ושבע.

להגדיר את פינוי המתנחלים, בעזה או בכל מקום
אחר, כ'טרנספר' - כעקירה אכזרית של מתיישבים
שלווים מנחלתם - זו לכן צביעות.
_new_ הוספת תגובה



ובחורבן ישראל יצהלו האנטישמים
לוי (יום שני, 07/07/2008 שעה 6:31)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדומה לחשין הזחוח מהבגץ גם יוסלה יודע לקרוא מחשבות, גם יוסלה מייחס לעצמו קריאת מחשבות .
הוא ''יודע'' שהמתנחלים התישבו על תנאי . הוא משלשל אי אלו הרהורי לב שלו ועל סמך דברי הבל אלו הוא בונה מגדלים פורחים .
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שני, 07/07/2008 שעה 6:46)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה צפוי שבאיזה שהוא רגע
המילה 'אנטישמים' שוב תופיע.

זה מזכיר לי רגע קומי
בסרט של מל ברוקס, 'פרנקנשטיין הצעיר',
בו מרטי פלדמן - הקומיקאי בעל העיניים הבולטות -
משחק את איגור העוזר של הדוקטור.
וכאשר גברת בלוכר המפחידה באה לביקור
בטירה, איגור מקבל את פניה, אך בכל פעם שהוא אומר
את שמה -'בלוכר' - הסוסים צוהלים בבעתה.
מל ברוקס, כדרכו בקודש,
מנצל את האפקט עד תום, ולאחר שהאורחים כבר נכנסו
לטירה, והדלת נסגרת מאחוריהם, יש קלוז-אפ אחרון
על איגור שרק ראשו מציץ דרך הדלת, והוא אומר
שוב 'בלוכר' בקול שובב, והסוסים שוב צוהלים בבעתה.

כך לוי יקירנו, שמהר עוד לוחש
'אנטישמים' לפני שהדלת נסגרת,
והסוסים צוהלים בבעתה.
_new_ הוספת תגובה



איני לוחש ''אנטישמים''
לוי (יום רביעי, 09/07/2008 שעה 7:10)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה הגדול , איני לוחש אנטישמים אלא קורה בקול גדול כדי להתריע על פעולותיהם הנפשעות .
_new_ הוספת תגובה



איני לוחש ''אנטישמים''
יוסלה  (יום רביעי, 09/07/2008 שעה 7:33)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו טוב,
אז אתה לא לוחש אלא
קורא בקול גדול.

ועכשיו לנושא הבא,

האם יש לך חוש הומור,
ואם לא, אז מה אתה חושב
לעשות בנדון?
_new_ הוספת תגובה



איני לוחש ''אנטישמים''
לוי (יום רביעי, 09/07/2008 שעה 10:25)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מפתח את חוש הצדק במקום את חוש ההומור .
_new_ הוספת תגובה



[•] איני לוחש ''אנטישמים''
אוהד ביתר (יום רביעי, 09/07/2008 שעה 11:11)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...
_new_ הוספת תגובה



[•] איני לוחש ''אנטישמים''
סתם אחד (יום רביעי, 09/07/2008 שעה 14:02)
בתשובה לאוהד ביתר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסרו ביטויים שפוגעים בכללי המערכת.]
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי