פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לדוד סיון, 02/04/08 14:55)
תשובה
ע.צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 15:41)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם היום מפעילים תחנות רוח לייצור חשמל.
הרי ,אם קיים עוד פוטנציאל בהתקנת תחנות רוח לייצור חשמל,אז שיתקינו,למה לחכות למכונית החשמלית? אפשר מיד לצמצם את צריכת הדלק להפעלת תחנות הכח ולצמצם את זיהום האויר.
כנראה שזה לא כל-כך פשוט וכלכלי.
_new_ הוספת תגובה



תשובה
אבנר (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 16:20)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון בעקרון.
אבל אגסי מתעניין כנראה במכוניות.
צריך להתקדם בכמה תחומים במקביל.
אגסי מציע דגם של מכונית שאינו תלוי בלעדית במקורות אנרגיה מזהמים. התלות בחשמל היא בעצם תלות יותר ''גנרית'' - שכבת ביניים, שתחתיה אתה יכול לשים איזה סוג של תחנת כח שבא לך. זה היתרון בדגם שלו.

בנוסף, אפשר לחשוב על נקודות הטענה המצוידות בתחנות חשמל קטנות לצרך זה בלבד, כמו שיש כבר בכל הארץ טלפונים צבוריים עם הטענה סולארית.
אבל אפילו אם תחנות כאלה לא תקמנה, עדיין יש יתרון בנתוק מקור האנרגיה מהמכונית, והוא בהקטנת האזור המזוהם: כיום, כל מכונית על הכביש מזהמת לארך כל הדרך. מכוניות חשמליות תרכזנה את הזהום (הלא הכרחי, כנ''ל) בתחנות ייצור החשמל - זה יפחית למדי את רמת זהום האויר במרכזי הערים, וזו גם תרומה משמעותית לאיכות חיינו (גם אם לא להתחממות הגלובלית).
_new_ הוספת תגובה



תשובה
ע.צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 17:38)
בתשובה לאבנר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בהחלט צודק.
בוא נראה אם יש פריצת דרך טכנולוגית או אנו עדיין בקטע הרעיוני.
_new_ הוספת תגובה



שאלה נוספת
דוד סיון (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 17:56)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במאמר כתוב: ''לדברי אגסי ואנדרס אלדרופ, יו''ר דונג אנרג'י, תפוקת החשמל של טורבינות הרוח של החברה תספיק להנעת כל צי המכוניות של דנמרק, וכך תוכל תחבורת המכוניות הדנית להיות בלתי מזהמת לחלוטין'' (http://www.maariv.co.il/online/16/ART1/715/388.html). המשמעות היא שתחנות הרוח הנחוצות להנעת המכוניות הללו (לשרות חצי מיליון נקודות הטענה) כבר קיימות.

אולי משמעות הסיפור הדני היא שמבחינת ישימות טכנולוגית הרעיון נותרה הבעיה של הבטרייה בלבד. האם אני טועה?
_new_ הוספת תגובה



שאלה נוספת
ע.צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 19:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שכתבתי בכתבה: יש רעיונות טכנולוגיים,אין היתכנות טכנולוגית.
גם היום מפיקים חשמל מתחנות רוח. אם ניתן היה להפיק יותר,או היה כדאי להפיק יותר, יש להניח שהיו מפיקים בלי קשר לפרויקט המכונית החשמלית.
זה משנה מה מקור הזרם למילוי הסוללה? אם ישירות מתחנת רוח או מתחנת כח הנעזרת בתחנות רוח?
_new_ הוספת תגובה



זה משנה
דוד סיון (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 19:55)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם מדובר בחשמל שמיוצר מתחנת רוח הרי שלא משתמשים בדלק שמקורו בנפט, כפי שעושים בתחנות כוח קונבנציונליות, שמהווה מקור לזיהום ובעיות נוספות. אם באמת האנרגיה מתחנות הרוח ''נקייה'' הרי שהשימוש בחשמל מהמקור הזה להנעת מכוניות אמור לתרום לאיכות הסביבה. אם זה נכון הרי שלפחות ''נפתרה'' בעית המקור למילוי הסוללה.

אני כמובן לא יודע אם היוזמה הזאת בדנמרק ישימה באמת. לכן ההתייחסות שלי היא רק ברמה העקרונית.
_new_ הוספת תגובה



זה משנה
ע.צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 20:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מניח שאילו ניתן היה כיום הן מהיבט טכנולוגי והן מהיבט כלכלי להפיק יותר חשמל מתחנות רוח, היו עושים זאת,בלי קשר למכונית החשמלית.
לכן אני רואה בהודעת החברה הדנית גימיק פירסומי בלבד.
_new_ הוספת תגובה



כעת הצלחתי להבין. תודה!
דוד סיון (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 20:35)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי