|
שאלה נוספת | |||
|
|||
במאמר כתוב: ''לדברי אגסי ואנדרס אלדרופ, יו''ר דונג אנרג'י, תפוקת החשמל של טורבינות הרוח של החברה תספיק להנעת כל צי המכוניות של דנמרק, וכך תוכל תחבורת המכוניות הדנית להיות בלתי מזהמת לחלוטין'' (http://www.maariv.co.il/online/16/ART1/715/388.html). המשמעות היא שתחנות הרוח הנחוצות להנעת המכוניות הללו (לשרות חצי מיליון נקודות הטענה) כבר קיימות. אולי משמעות הסיפור הדני היא שמבחינת ישימות טכנולוגית הרעיון נותרה הבעיה של הבטרייה בלבד. האם אני טועה? | |||
_new_ |
שאלה נוספת | |||
|
|||
כפי שכתבתי בכתבה: יש רעיונות טכנולוגיים,אין היתכנות טכנולוגית. גם היום מפיקים חשמל מתחנות רוח. אם ניתן היה להפיק יותר,או היה כדאי להפיק יותר, יש להניח שהיו מפיקים בלי קשר לפרויקט המכונית החשמלית. זה משנה מה מקור הזרם למילוי הסוללה? אם ישירות מתחנת רוח או מתחנת כח הנעזרת בתחנות רוח? | |||
_new_ |
זה משנה | |||
|
|||
אם מדובר בחשמל שמיוצר מתחנת רוח הרי שלא משתמשים בדלק שמקורו בנפט, כפי שעושים בתחנות כוח קונבנציונליות, שמהווה מקור לזיהום ובעיות נוספות. אם באמת האנרגיה מתחנות הרוח ''נקייה'' הרי שהשימוש בחשמל מהמקור הזה להנעת מכוניות אמור לתרום לאיכות הסביבה. אם זה נכון הרי שלפחות ''נפתרה'' בעית המקור למילוי הסוללה. אני כמובן לא יודע אם היוזמה הזאת בדנמרק ישימה באמת. לכן ההתייחסות שלי היא רק ברמה העקרונית. | |||
_new_ |
זה משנה | |||
|
|||
אני מניח שאילו ניתן היה כיום הן מהיבט טכנולוגי והן מהיבט כלכלי להפיק יותר חשמל מתחנות רוח, היו עושים זאת,בלי קשר למכונית החשמלית. לכן אני רואה בהודעת החברה הדנית גימיק פירסומי בלבד. | |||
_new_ |
כעת הצלחתי להבין. תודה! | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |