פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לדוד סיון, 26/06/08 6:54)
שוב הקישקוש שמזכיר דמגוגיה
ספינר (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 14:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

-כבר עניתי בענין דרפור - אני לא בפוזה של התחסדות מוסרית.ולכן ענין דרפור לא רלבנטי לגבי בשאלה הזאת והדיון הספציפי שאני שותף לו.אבל יוסלה כן בפוזה הזאת עם המוסר שלו והתרבות האירופאית בכיס החזייה שלו.הוא מכנה את ישיבתנו ברוב חסדו המוסרי ככיבוש ואני קורא לזה חזרה הביתה.ולכן אני שואל, למה זה מכוון אצלו אך ורק ליהודים ונגדם בלי הבחנה בעולם שכל כך מקובל עליו לצטט את חוקיו הג'נביים.
-אירופה השתתפה ברצח של שישה מליונים יהודים.זה כולל את הצבא הצרפתי על שמונים וכמה הדוויזיות שלו בשנת 36 כשלא עמד בפרץ נגד ששת הגדודים של היטלר
זה כולל את נוויל הבריטי ואת השוייצרים שעד היום מחזיקים במרתפים שלהם רכוש יהודי גנוב.למה יוסלה לא פונה אליהם עם עקרונות המוסר הנשגבים שלו?
זה כולל את הפולנים וגם את הצ'כים שנכנעו לפראות, וכמובן את האפיפיור הדקורטיבי של אירופה.
התרבות האירופאית הזאת עוד שולטת היום בכיפה ומטרתה לדכא עד עפר את היהודים בארץ ישראל.תראה את האוניברסיטאות באנגליה ובמקומות אחרים.אלה כינים של אנטישמיות עכורה.אני לא מאשים אותם בזה.אני מאשים אותך שאתה עוצם עינים ולא רואה זאת ומשתף איתם פעולה מתוך חולשה מוסרית וחסר הבנה של המציאות.אבל בהקשר למציאות - זה לא פה המקום להאשים אותך.המציאות שלך היא אירופה והעולם - תתבסם.יוסלה בהחלט מרקד לפי חליל אירופאי.ואתה לא?
_new_ הוספת תגובה



שוב הקישקוש שמזכיר דמגוגיה
דוד סיון (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 14:41)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. הגיע הזמן שתבין שלא דורשים את מה שאין.
מי שעושה זאת בעצם מחפש תירוצים דמגוגיים.
2. אם משהו לא רלוונטי אל תזכיר את זה. מי
שבכל זאת מזכיר בסגנון שעשית עוסק בדמגוגיה.
3. יוסלה בחר להתמקד במה שאנחנו עושים. לכן
הכנסת האירופים, דארפורים בצורה שאתה עושה
זה דמגוגיה.
_new_ הוספת תגובה



שוב הקישקוש שמזכיר דמגוגיה
ספינר (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 14:48)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה בדיוק הענין - אנחנו עושים מצויין.שילך לחפש בדארפור ובשוייץ.
מכאן שגם אתה מסכים איתי שהוא רווי שנאת יהודים.
היה כבר אחד כזה בעבר הלא רחוק ושמו היה חיים יוסף
_new_ הוספת תגובה



שוב הקישקוש, של ספינר, שמזכיר דמגוגיה
דוד סיון (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 15:29)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להיפך אינני מסכים איתך ועם גישתך.
_new_ הוספת תגובה



שוב הקישקוש, של ספינר, שמזכיר דמגוגיה
יוסלה  (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 18:59)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמנם אפשר להאשים את יוסלה שגדל על ערכי
החינוך הממלכתי בישראל שהרים על נס את מוסר האדם,
רוח ההתנגדות במסורת הפרטיזנים, לקחי השואה והסטוריה
מפוארת יהודית של צדק חברתי.

ואפשר להבין את המצוקה של 'ספינר' לנוכח הסתירה
בין תשוקתו ליהודה ושומרון לבין היות האיזור מאוכלס.
הנ''ל, כמו שאר הטרנספריסטים ה'מנומסים' יכול לחלום על
המשך השליטה הישראלית ביהודה ושומרון רק אם יצליח לשכנע
אותנו (ואת עצמו) בכך ש'אין כיבוש', שטרנספר של מליוני תושבים
פלסטיניים זה בסדר, ושכל השקרים והרמייה ואובדן צלם אנוש
מוצדקים על ידי הקושן התנכ''י על ארץ ישראל.

קצת הרבה להעמיס על ספר אחד, גם אם דבר אלוהים חיים,
ומעמסה גדולה על היהודים בישראל, שרובם שואפים, בתמימות
אולי, לחיות במדינה הגונה שערכי השלטון והחברה שלה
צודקים ומוסריים ככל הניתן.

את התקופה הזאת בתולדות ישראל יזכרו הרבה יותר טוב מכל תקופה אחרת
וזאת בשל קיום רישום של הדיון הציבורי בחלל הווירטואלי. בפעם הראשונה
בתולדות ישראל כל מי שיש לו מה לומר בענייני השעה כותב ו'מפרסם'
בו ברגע. ה'רקורד' של כל התכתובת הזאת הרי נשאר לדיראון עולם,
ובעתיד סטודנט למדעי המדינה יפשפש בארכיון האלקטרוני של 2008
כדי להכין עבודה סמינריונית על הנושא, 'מה קרה בתחילת המאה העשרים
ואחת כדי לעודד את המגמות האנטי-דמוקרטיות והגזעניות בישראל'.

גם את ספרו של ג'ימי קרטר בנושא ילמדו בבתי הספר ואת מאמריו של
אורי אבנרי. בכל דור יש אנשי שלום מעטים ששומרים על הגחלת של
מוסר האדם, ותורמים בכך שהם מזכירים לנו ברגעים הכי קשים שלנו
שאנחנו האוייב הכי גדול של עצמנו ושגם אוייבינו הם בני-אדם.

מה שעצוב, ואולי אינדיקציה לחומרת המצב, זה שבמקומותינו כל דיבור
על שלום נתקל בקללות ונאצות. אוייבי הדמוקרטיה נואשים, ומצפים
שנייחס להצהרת עקרונות של צדק חברתי ושלום - הצהרה הניתנת
במונחים מופשטים מעט - כמו אל הצהרותיהם הגזעניות והעברייניות.
יש עדיין הבדל בחברת בני תרבות בין הצהרה על כוונת שלום,
שמשתמשת במונח המופשט של 'צדק', לבין ההכללה
האינסטרומנטלית שעושה מי שמצהיר ש'כל הערבים רוצחים'.
אין דין אחד להצהרות על כוונות שלום ולהצהרות גזעניות מביכות.
ולכן יוסלה מופתע בכל פעם מחדש מכך שקולם של הגזענים בישראל
נשמע ברמה ואין מהסה. אחד הלקחים של השואה הוא שאין להרשות
בחברת הדמוקרטית הסתה גזענית או אפילו שימוש בביטויים גזעניים.
דווקא בישראל לקח זה לא יושם ברמה המשפטית וחבל (או אם קיים
אין לו אכיפה).

ובאשר לבעיה ה'בוערת' של ספינר - הבעיה שעד לפני מספר שבועות
היתה הבעיה של עירן - כשמדברים על מוסר התגובה הראשונה של
אלה שיש להם בעיה להיות מוסריים היא להסתכל מסביב ולבדוק
את המוסר של אחרים.

כך, בכל פעם שעלה נושא המוסר, עירן היה יוצא ל'משוט בעולם'
ו'מגלה' לנו את חטאי העמים בתעריף מוזל.
כך גם עכשיו, 'ספינר' מסתובב בתבל ועושה סקירה של כל מי שעשה
מה למי ומתי. אך כל זה אינו לעניין כלל,
היות ובשאלות מוסר אנו מתחילים את הבדיקה אצל היחיד,
אצל האדם הפרטי. זה מה שמייחד את השאלה. המוסר החברתי הוא רק
פונקציה של הבחירה וההעדפה האישית של כל אזרח או תושב.

והשאלה העקרונית האם ישראל היא מדינה שצדק ומוסר לרגליה
איננה שאלה 'מרחפת' אלא שאלה שהתשובה עליה תורמת לעיצוב
דמותה של המדינה יותר מכל דבר אחר.
בספרות העולם, אך גם במציאות אחד הסימפטומים לניוון המוסרי
של מדינה הוא העיוות של השפה והמונחים היומיומיים. כך ספינר
ועירן מנסים לשכנע אותנו למשל ש'אין כיבוש', או שלמונח 'טרנספר'
יש ריח של וורדים.
אך לא ניתן לרמות את כל האנשים כל הזמן.
וחוץ מזה אין לגזענים ואנטי-דמוקרטים כוח פוליטי לבד מהכוח
שהבורות והפחדים שלנו נותנים להם. לכן לימדו את הנושא ידידי
ואיזרו אומץ. העם היהודי יוכל להמשיך ולהתגאות בערכיו ובהישגיו,
אם לא ניתן לפחדנים ושונאי האדם שבתוכנו להרים ראש.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה - מה זה מוסרי?
ספינר (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 20:32)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן,יש לי ענין לבדוק את המוסר של אחרים כי מוסר זה לצערי דבר מאוד יחסי ולכל אחד יש מוסר משל עצמו.אם אתה קורא ספרים והיסטוריה - אתה צריך לדעת את זה.בעיני ליישב את ארץ ישראל זה מוסרי ממדרגה ראשונה כי ארץ ישראל שייכת לעם היהודי ויש פה יהודים כמוך שרוצים לגנוב את דעת הבריות בענין.לדעתך זה פשע נגד האנושות.
ענין אחר הוא אם יושבים פה או לא יושבים פה ערבים.עדין לא ענית לי איך לדעתך המוסר שלך, שמגדיר את התנ''ך כסיפורי אגדה מטומטמת - מסתדר עם זה שאנחנו יושבים בתל-אביב ויפו ועכו הכבושות? כבר אינך זוכר שמדינות ערב יצאו למלחמה לזרוק אותנו לים? לא מדובר פה על 67,חבריקו.לא בשביל זה הם יצאו ויוצאים להתאבד.אבל אתה חי אצל אבנרי ואבנרי חי אצלך במעגל סגור ואטום.
אני לא רוצה לחשוד בך שבעצם יש לך אג'נדה (כמו לאחרים בין היהודים) של הרס המדינה היהודית לטובת הערבים וחיסול הממלכתיות היהודית ואולי גם עם ישראל.אני חושב שאתה סתם אחד מבולבל - והולך על כל הקופה.אתה כנראה אוהב להשניא את עצמך על הזולת ולכן אתה מחפש כמוני וכמו עירן כדי להתנגח בהם עם השטויות הילדותיות שלך.אני אפילו לא יכול לומר לך,תתבגר כי לדעתי אתה מבוגר מאוד,מסוג הפדופילים הפוליטיים שמסתובבים ברשת ומחפשים קרבנות אובדניים כמוך.אני משתדל להזהיר מפני אנשים כמוך.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 21:40)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תירוצים, הכחשות והדחקות.

הטענה שמוסר זה דבר יחסי, יש לה מהלכים אצל
פילוסופים אמיתיים שהרצון להגדיר 'מוסר' מנחה
אותם.

אך אצלך ואצל עריה עירן הטענה שמוסר זה עניין
יחסי, אינה מקדמת את הדיון אלא מעכבת אותו,
היות וזו היתה מטרת העלאתה מלכחתילה.

שניכם, במין שותפות תמוהה של מטיפים לדבר עבירה,
טוענים שמוסר זה עניין יחסי, כתירוץ להטפתכם לטרנספר
ולהתיחסות ברוטלית לתושבי הארץ הזאת.

אילו זו היתה טענתכם היחידה, אולי עוד ניתן היה להתייחס
אליה בכובד ראש. אך ההקשר כה ברור במקרה שלכם,
שזה מביך כל מי שאכן היה מעוניין אולי בדיון בענייני מוסר.

עקב קוצר ידכם הרטורי הפכתם את הדיון שיכול היה להיות
מעניין לשטוח. הכשל של הסך הכל של טענותיכם אינו נובע
מחולשת טיעון זה או אחר דווקא, אלא מהמבנה החוזר של
הצבת המסקנה לפני החקירה. זה נקרא בשפה פשוטה,
דיעה קדומה.

מרוב הסטריה אתה כבר מייחס ליוסלה את שנאת עם ישראל,
ואת המעטת ערך התנ''ך, כאשר די ברור בשלב זה של הדיון שמבנה
הטיעון שלך ושל עירן כושל כעקרון, ושלבד מדיעות קדומות
(או בלשון בני אדם, 'גזענות' המבוססת על מנטליות גטו)
אין לכם מה להציע.

ניתן להגדיר את ביזוי השפה העברית המתחדשת כתרומתכם
העיקרית לדיון. ניתן גם לראות בעמדתכם בענייני מוסר ומדינה
ביזוי של לקחי השואה.
אין לכם במה להתגאות במיוחד,
ואם בעבר תרמתם אולי באופן חיובי לחברה הישראלית, ההטפה
הנואלת לטרנספר ושאר ההערות הגזעניות המתנשאות
פועלים למחיקת זכר השם הטוב, אם אכן כך היה,
של הכותבים.
_new_ הוספת תגובה



עיוות השפה בידי איש המוסר יוסלה
ספינר (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 20:55)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

-המונח שלום עכשיו הוא עיוות של המונח שלום אךשוא.
האחרים הם בעד מלחמה,מה? שלום עכשיו - ובצד השני תהום ואפילה? יש עיוות יותר גדול מזה?
-כיבוש - ככה מגדירים את חזרתו של העם היהודי לארצו?
בצלם - אירגון שאין לו אמונה אחרת מלבד האמונה שהתנ''ך הוא אגדה מטומטמת.אבל הם בצלם של איזה מוקיון בשמים שהם לא מאמינים בקיומו.העיקר - בצלם.(או שאולי שזה בא ממצלמה?)
-ניחום אבלים - ביקורה של פחימה אצל משפחת הרוצח הערבי בירושלים.
-מוסר - חייל יהודי הוא רוצח כאשר נהרגים בקרב ילדים ערביים המשמשים את הרוצחים המנוולים האלה כמגינים בעל כורחם.
-דמוקרטיה ,כל המדינות הערביות התומכות בחמאס.בהצבעת רוב בפרלמנט שלהן.
-חופש הפרט, לדווח לחיזבאללה על פיגועים של טילים
-חופש העתונות - להפיץ שקרים בנוסח מוחמד א-דורה
-מוסר - להוריד התנחלויות של יהודים כדי שלחמאס יהיה קל יותר להפגיז ישוביים יהודיים כמו אשקלון,אשדוד
-בניה יוצרת - מה שהעזתיים הערבים עשו בחממות שנמסרו להם
-פיתוח ויצירה- קאסמים ומכשירי רצח
-דמוקרטיה - עלית החמאס לשלטון בעזרת כנופיות גנגסטרים מזויינות עד הנחיריים
-ספורט - השלכת יריבים פוליטיים מהקומה החמישית.
-תגובה הולמת,לינץ בחיילי צה''ל שתעו בדרכם
-חמס (כי מלאה הארץ חמס) תנועה מוסרית של כבוד וידידות אמת
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 21:49)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד אוסף של ביטויים גזעניים ושיבושי
שפה מבית היוצר של זה מסתובב.

מ. ש. ל.
_new_ הוספת תגובה



שוב הקישקוש, של יוסיל'הה , שמזכיר דמגוגיה
חכם ציון (שבת, 28/06/2008 שעה 7:39)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראוי שיוסיל'ה יהיה צנוע יותר
בהערכת עצמו. בכל אופן הפער בין מה
שמתגלה אצלו לבין מה שהוא חושב
על עצמו רחב כמו האוקיאנוס השקט.
אני משער שאן ליוסילה הברים ראויים
ומשכנעים, אבל אנחנו מוכנים
להניח לו לחשוב שהוא פרטיזן
ובלבד שלא יהין לחשוב שאנחנו הצד הרע
במגרש המשחקים הדימיוני שלו.

אם יש ''צדק חברתי'' שנובע מליקחי השואה
אז צריך להבין גם יוסילה שהראשון
שבעקרונות הצדק הזה הוא שליהודים יש זכות
למדינה לאומית משלהם ושהמדינה הזאת
תהיה בארץ ישראל. מעבר לשאלת השטחים,
שכבר חכם ציון הסביר עצמו בעניין בפורום,
הרי שעצם הזכות הזאת לא מקובלת על הפלסטינים
ואפילו לא אצל אבו עבאס _(הוא אבו מאזן), איתו
יש ליוסילה סיפור אהבה אפלטוני.

אולי ל'ספינר' יש מצוקה לנוכח הקושי לממש
אז הזכות הלאומית של היהודים ביהודה ושומרון,
וזה די מובן. אבל ליוסילה אין מצוקה
בשל הסתירה בין חזונו לשלום ובין
המכשולים שהפלסטינים עצמם מעמידים מול פניו.
לדעתי, מצבו של יוסילה קשה ביותר. לנו,
הימנמנים, אין כל רצון שמצבו הקשה של יוסילחה
הוא זה שיקבע את גורל הסכסוך (לרעה). אינני
רוצים להפיל את עצמנו במודע שוב
לבור האשפה של אוסלו.

יוסילה יכול להזהיר אותנו מדראון השמאל
ולהפחידנו על עבודה שסטודנט למדעי המדינה
יפשפש בארכיון האלקטרוני של 2008
כדי להכין עבודה סמינריונית על הנושא,
'מה קרה בתחילת המאה העשרים
ואחת כדי לעודד את המגמות האנטי-דמוקרטיות
והגזעניות בישראל'.

יוסילה נדמה לאחר שנמצא בחשכת חייו
והוא צועק בזעקת אימה וכאב כשהוא
רואה את צילו השחור על אפילת הקיר
האפור של ליל מרוריו, כאילו
בא השטן לתופסו.

כך הוא ממשיך לשחק בנידמה לי עם עצמו,
אלא שמי שיודע זאת אלא רק מי
שמסתכלים עליו וקוראים את דבריו.
הוא לא רואה את האמת שמסביבו.

הוא מחפש את ה'תהליכים האנטי דמוקרטיים
והגזעניים'' במקומות הלא נכונים. ראוי
שיפנה את מבטו לשמאל הקשה והאנטי ציוני
שאינו מוכן לקב את שלטון הימין בשום
תנאי (בן אהרון, לייבוביץ ועוד רשימה
ארוכה של פרופלורים מהאקדמיה השמאלנית
לדורותיה).

ראוי שיידע כל אדם נורמלי שסיפרם
של ג'ימי קרטר ואורי אבנרי יילמדו
במסגרת שיעורי הכרת שורשי השנאה
לישראל לאחר הקמתה.

יוסילה מנסה להיות גם בלשן שלום,
לאחר שכשל להיות בלש שלום.
במונח ''אין כיבוש'' פתאום לא תיקני יותר,
ניוון מוסרי - הוא צועק בשקט.
טרנספר - פתאום 'ריח ורדים'
בלושונו הסגי נע(ע)ור של האי-נאור.
אבל כששרון טרינספר 10,000 יהודים מעזה
הוא נער ונהר משמחה ו'נאורות'.
האמת והצדק אצל השמאל יחסיים בלבד,
האוייב תמיד צודק, ואנחנו תמיד
כובשים.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (שבת, 28/06/2008 שעה 8:05)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתיבה כמו מילוי של נקניק,
אופיינית למי שמגיב על מנת לשבש
ולא על מנת לשוחח. יוצר רצף לכאורה של
טקסט, אך המשפטים והפסקאות לא מתחברים
לרעיון אחד.

כל מה שאפשר להבין מהכאילו טקסט של חכם ציון
זה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל,
ושכדי לשמור את הארץ בשלמותה מותר לגנוב
ולרצוח.

את ה'תזה' הזאת רוב היהודים בארץ ישראל דוחים
על הסף. ולכן גם יפונו רוב ההתנחלויות בשטחים
בעקבות החתימה על הסכם הקבע.

ואם החכמולוג עדיין גר בשומרון, עכשיו הזמן לעבור
דירה.
_new_ הוספת תגובה



[•] מילויו של הנקניק והכרוב הכבוש
חכם ציון (שבת, 28/06/2008 שעה 10:01)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנהנה למתבל עצמו בכרוב כבוש,
כדי שיהיה מעדן לאנשי עכו''ם העקומים
הרוצים את שנאתה של ישראל בעבור חופן נקניקים.

והינה יוסלה המאור הנאור של השמאל הנעור
מנסה לחלץ עצמו מהאפילה בה הוא שרוי
והולך הוא לפי ריח הכרוב הכבוש שלו,
נתקל בגדרות ובחומות, חובט את עצמו,
מתגלגל בעפר, מנער את האבק
ומשחק סילבסטר סטאלונה עם עצמו.

ככה זה כשאין למאור הנאור של השמאל הנעור
תשובה לעניינים המועלים כנגדם. הם מתחמקים מהאמת
ונדבקים לקש טענתם, ובלבד שלא להתמודד
מול האמת.

ואז יושב המאור הנאור של השמאל הנעור
וכותב שחכם ציון כתב היכ שהוא שהוא
בעד לשמור על ארץ ישראל בשלמותה
ושבעבור כך מותר לגנוב ולרצוח.

הטוען כך, אלא שהאמת רחוקה מיוסל'ה
כאורכו של האוקיאנוס השקט, מלבד זה
שיוסל'ה אינו נשאר שקט ומשמיע קולות
כל אימת שהאמת תוקפת את דעתו.

עוד אומר יוסיל'ה כדי לכאורה לחזק את עמדתו
שרוב היהודים בארץ ישראל חושבים כמוהו...
כלומר, שאין ליהודים זכות לארץ ישראל,
ולכאורה שאסור ליהודים ''לגנוב ולרצוח''.

כלומר, הוא מגייס את שנואיו הציונים
להגן על טענות השווא של עצמו. משחק
משפט וירטואלי שמיועד לנפוח רוח חיים
בבלון השמאל. שכן מעולם לא טען
חכם ציון שמותר ''לגנוב ולרצוח'', אלא להיפך,
חכם ציון טען שהפלסטינים עושים זאת
בתמיכת יוסל'ה ודומיו.

ומעולם לא טען חכם ציון שאין מקום לערבים בארץ ישראל,
אלא שארץ ישראל של חכם ציון היא כלל פלשתינה, וכבר
מתקיימת בה מדינה פלסטינים בשם ירדן. וחוץ מזה, אם היה
יוסליה פותח ומאוורר מעט את תעלות ראשו הוא היה מבחין
שחכם ציון מדבר על הטרוריסטים ועוזריהם, ולא על הפלסטינים
בכלל.

מאחר שארץ ישראל היא מולדתו ורכושו של העם היהודי
בלתי אפשרי שחכם ציון, גם אם היה גר בשומרון, היה
נחשב לגנב. ולחסל מחבלים זו מצווה קדושה, ולא רצח כלל.
יוסיל'ה המרחם על מחבלים, מחבל בעצמו בשלום.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי