|
''שלטון החוק'' במשבר | |||||
שמעון מנדס (יום שישי, 31/08/2007 שעה 2:45) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
מינוי לפי וותק | |||
|
|||
הערתי פעם לדיקן שציונים לא תמיד מבטאים את כישוריו של הסטודנט . לכן לא ראוי להשתמש בממוצע הציונים לחלוקת מילגות . תשובתו היתה אתה צודק . מה אתה מציע ? שאחלק מלגות לפי מספר הנעלים ? לפי המשקל ? הרי זה לא ימעוד במבחן בג''ץ . חביבי , חברי בית המשפט העליון פמפמו לציבור שמי שזכה במינוי הוא לא סתם לקקן או תככן אלא משיכמו ומעלה . כולם מצוינים לכן המינוי הוא בסה''כ טכני כמו בהסתדרות עליה השלום . הצרה היא שלבית המשפט העליון הסתננו פוליטיקאים מושחתים וסתם לקקנים , לקקניות ונמושות . לכן היגענו לאן שהיגענו . | |||
_new_ |
מה שקורה לא כל כך רע. | |||
|
|||
הפרדת הרשויות יוצרת מאזן כוחות בין שלושת הרשויות, המבצעת, השופטת והמחוקקת. אלא, שבתקופה די ארוכה שלט איש חזק, -ברק ברשות השופטת. הוא ניצל את חולשתם וחוסר ניסיונם של אנשי הרשות המחוקקת והמבצעת- ניצל את יכולתו לסנדלם על ידי תיקים פליליים ויכולתו לסבכם בחקירות פליליות וכך שלט ביד רמה על מדינת ישראל ובאורח לחלוטין לא דמוקרטי. מה שאנו רואים כאן איך מערכת האיזונים והבלמים של הדמוקרטיה מתחילה לנוע על צירה ולהתאזן. איש אחד חזק מהרשות המבצעת, פרידמן , מזעזע את הרשות השופטת ומחזירה למקומה תוך כדי כך שמחזיר לרשות המבצעת את כוחה וכבודה. אנו נהיה צפויים לעוד מהלומות כבדות בין 2 הרשויות ואפשר לצפות שבסופו של דבר תתאזן המשוואה וייווצר ''מאזן אימה''.- הבג''צ יפסיק להלך אימים על הרשות המבצעת והרשות המבצעת תפסיק ''לעורר מדנים'' אצל השופטים. הבעיה היא מה יקרה עם הכנסת, הרשות המחוקקת. הכל תלוי במסה הקריטית של חברי הכנסת ה''טובים'' והמוכשרים. אם יהיו הרבה טובים זו תדע לדרוש זכויותיה- אם לא אז לא. ושני הרשויות האחרות ידרסו אותה | |||
_new_ |
אני מסכים לכל מילה ומילה | |||
|
|||
אך בכל זאת הערה קטנה. דוד בן גוריון לא צדק. כאשר אתה מעסיק יועץ משפטי ושומע את דעתו,והיא לא נוחה לך,זכותך לבקש ולקבל עצה,או עצות נוספות,אך אינך יכול לקבל החלטות בעלות גוון או השלכות משפטיות מבלי להיוועץ עימו בנושאים המשפטיים. וזה נכון לגבי מומחים אחרים,כגון אנשי צבא. נוכחות היועץ המשפטי בישיבות הממשלה נותנת לו את האפשרות להכיר את הבעיות ממקור ראשון. הבעיה עם היועץ המשפטי היא, האם הוא איש הרשות המבצעת או זרועה הארוכה של הרשות השופטת ברשות המבצעת. לדעתי למר מזוז יש הרבה לילות לבנים בענין זה. | |||
_new_ |
מנחם בגין היה יסודי | |||
|
|||
למשל כאשר הוא נסע לקאמפ דויד לעשות שלום עם מצרים הוא לקח איתו את אהרון ברק, ושם ניסח האיש את המילים והעקרונות של הסכם השלום. המון כעסו עליו גם הנשיא קרטר שהוא כזה קפדן. איזה לעג ואילו קיטונות נזרקו בבגין במיוחד ע''י שלום עכשיו ועוד כמה ''צברים'' חפיפניקים שחושבים שיש להם את החוכמה בכיס הקטן של הג'ינס הדהוי שלהם. אבל מה שקרה די פשוט , היהודי החכם והישר בגין שוב צדק, הסכם השלום עם מצרים שרד מלחמות ושרד תהפוכות ואפילו שרד את רצח נשיא מצרים.אולי זה לא הסכם אידיאלי אבל בהתחשב במקום בו אנו חיים זה הסכם שהוכיח את עצמו. והנה בא הצבר רבין ז''ל האיש שאין לו שום קשר למישפטזציה הוא הרי חברמן, צבר אמיתי מין איש עילג כזה שיודע לעשות ולא לדבר, והביא את הסכם אוסלו עליו אמר אהוד ברק שהוא מלא חורים כמו גבינה שוויצרית , מה התוצאה? התוצאה הרג אלפים משני הצדדים ויאוש גדול מהשלום. ואחד ההבדלים בין בגין לרבין שבגין לא השאיר חורים ולא לקח סיכונים ולא זלזל בחוקים ובתקנות ומלא מהם יש בהסכם שעדיין שורד בהתחשב בעוינות שיש בין ישראל למצרים. ומה קרה בהסכם אוסלו? ההפך הגמור , הבוז לתקנות הבוז להסדרים שצריך לכבד , והתוצאה ידועה. יש איזושהי עייפות משלטון החוק וממשפטנים אבל מה יהיה אם נשאר בלי בתי משפט , איך נחיה, הרי הפאשיזם יגיע מהר מאשר נדמה לנו, לי יש המון ביקורת על בתי הישפט על הממסד המשפטי אבל רק לא מדינה שלא מכבדת את שלטון החוק, שיהיה אפילו חוק קלוקל, אפשר להלחם בו. אני לא איש כל כך מסודר , ודווקא בגלל שאני מאמין בחופש ובחירות אני לא הייתי מחפש מנהיג חזק, מנהיג חזק צבר חברמן ופאשיסט זה לא הפתרון. ראינו את אריק שרון מנהיג חזק לאיזה דרדור מוסרי הביא את המדינה איזו שחיתות הוא גלגל לפתחי המדינה המוצלחים ביותר במנהיגי ישראל היו גלותיים מאד, אשכול ובגין. שניהם עם השוני בניהם כמובן ובהשקפת העולם שלהם היו צנועים, והיום כל המנהיגים שלנו הם מושחתים, רמאים, שקרנים וחלק נגועים בעבריינות ממש , ממש מודל ציוני צברי. עוד משהו שאופייני לצברים ציוניים , זה הבוז לסדר ולשלטון החוק , החברמן הציוני לא יודע לעמוד אפילו באור אדום ברמזור, קטן עליו. הסכנה על הכביש היא סוג של ''מודל'' לחיים ללא חוק כי על הכביש רוב התאונות נגרמות מזלזול בחוק. יוצא ששלטון החוק שומר על החיים שלנו וזו לא קלישאה. | |||
_new_ |
מנחם בגין היהודי עבר סובלימציה של תרבות גויית | |||
|
|||
אני מוצא עצמי מסכים לדבריך אלה, אולם חייב להמשיך ולהקיש בעניין ''החטא הקדמון'' לשיטתך, שאינו אלא הציוניזם בהכללה. ממה שאני בעצם מבין מנימת דבריך אלה, הרי שיש הבדל של ממש בין ציונים-גלותיים ששורשיהם מצויים בתרבויות אחרות, לבין ציונים-צברים שמבקשים לצפצף על כל העולם – אלא אם כן אינך מגדיר את אשכול ובגין כ''ציונים'' לצורך ההשוואה. אני גורס, לעומת זאת, שהבעייה המרכזית לזלזול בשלטון החוק מקורה בהיעדר נורמות קולקטיביות המכירות בחוקיי משחק סבירים וג'נטלמנים בין הכוחות השונים במשוואה. זוהי גם הבעייה עם האבטיפוס הציוני הכללי: הוא אינו בדיוק ג'נטלמן, וברוח דברים זו הוא גם אינו נדיב ואכזר כדברי אותו משורר, אלא בסופו של דבר מאוד יהודי במובן הקומבינטורי של המילה, שמחפש גם שקט ונורמליזציה שסביבת הג'ונגל שבה בחר להקים את ביתו הלאומי מסרבת להעניק לו (מה שמעניק לו הרבה נקודות של חסד, להבנתי, שכן מסביבו חיים טורפי אדם). כאן גם מגיע העוקץ בדבריי אלה: הציונות שאתה כה מתעב לא נולדה יש מאין; היא באה מסל הרעינות היהודי, ופניה דומות בפירוש לפני היהודי שלא עבר סובלימציה גויית מכוננת בדמות היכרות ראשונית עם מדינת חוק מתפקדת, היינו שלא רוסן על ידי תרבות גויית מסביבו. זוהי כנראה התורה על רגל אחת כולה בהקשר זה. | |||
_new_ |
מנחם בגין היהודי עבר סובלימציה של תרבות גויית | |||
|
|||
ֲאתה טועה אולי לא הסברתי נכון. בבחירה בין יהדות לישראליות אני מעדיף את היהדות, הבעיה שלי עם הציונים היא במקום של הרצון ליצור יהודי חדש , אני חושב שזו הבעיה העיקרית של הציונים כי התרבות הישראלית שנוצרה היא תרבות של חפיף , של שנאה, שלא הרס ושל אלימות , בחרו תמיד במשהו שהוא ההפך מהיהודי הגלותי, גם כאשר היהודי הגלותי הזה היה תפארת תרבות המערב.אני לא רואה שלילה בגלות היא אינה פשע נגד האנושות ובגלות במילא היהדות של היום עוצבה. אני לא מותר על היהודי הזה ולזה התכוונתי לא מתאים לי הישראליות שנוצרה פה היא בהמית ואכזרית. אגב לא רק כלפי ערבים כלפי יתום ואלמנה כלפי יהודים שנראים אחרת כלפי נצולי שואה ..רשימה ארוכה וזה מה שאיני מקבל. | |||
_new_ |
מנחם בגין לא היה יסודי כל כך | |||
|
|||
ראשית, מנחם בגין לא היה יסודי. אילו הוא היה באמת כזה, הוא לא היה מתחרט על חתימת הסכם השלום עם מצרים, שלוש שעות אחרי החתימה. כי אז הוא הבין את הטעות הזו ביחס לרמת הגולן. השגיאה הגדולה של מנחם בגין מתבטאת בכך שהוא הפך את משרתי החוק לאדוניו של החוק. ומאז שיש לנו ''שלטון'' של חוק, לפתע רבו כל כך פורעיו. | |||
_new_ |
מנחם בגין לא היה יסודי כל כך | |||
|
|||
אתה יודע שזה לא נאה להיות צייקן , המסע אותו צריך היה לעבור בגין כאיש ימין ואיש לאומי להחזיר את כל סיני בפועל לא בקשקשנות בן גוריונית הוא פער שקשה מאד אפילו לאיש עם פאתוס כמו בגין , בטח היו לו היסוסים ובטח שספקות וחרטות זה לא מוריד דבר מהמעשה הגדול והמופלא שעשה במיוחד כאשר משווים אותו לבן גוריון שהביא שנאה וסלקציות והפרדה בין יהודי ליהודי שלא לדבר על שלטון צבאי של כמעט עשרים שנה על ערביי ישראל , הקלישאות של ימין שמאל מתפרקות לא נשאר זכר לאמירות על פאשיזם, בגין היה שלוש פעמים יותר הומניסט מבן גוריון שהיה מיזנטרופ לא קטן. אגב בן גוריון החזיר את סיני בלי להביא ולו השג בודד אחד מדיני או צבאי לישראל אחרי מבצע קדש , שום כלום , שלא לדבר על עצם ההשתתפות במבצע קולניאליסטי מתועב ששנים הביא לשנאה בין ישראל למדינות ערב ועוד בחישות וחירחורי מלחמה שהיו אופיינים לבן גוריון. גדולתו של בגין ככול שהשנים חולפות רק גוברת. | |||
_new_ |
תנו לבהמות לחיות! | |||
|
|||
אבל היהודי הגלותי היה צריך לרסן עצמו, ועל כן הצליח להחיל על אורחות חייו את אותה סובלימציה עליה אני מדבר. לו היה מתנהג בפראות או בכל תכונה אחרת שלילית שציינת – וכלל לא משנה אם כקולקטיב או כאינדיבידואל – היה מחוסל פיסית. הישראליות שאתה מצר עליה היא אכן בהמית, אך היא לפחות חייה ובועטת ואינה נוירוטית ועקומה כאותה נופת צופים מוראליסטית שמוצגת על ידי יהודים שונים ברחבי עולם הגדול: התקרבנות עד אין קץ והטפת מוסר-משולש בשעות הפנאי. או שמא אתה מתכוון ליהודים-קוסמופוליטיים – שכלל לא ברור לי מה הופך אותם בדיוק ליהודים, מעבר לכך שנראה לי שסארטר צדק באבחנתו לגבי זהות היהודי (הוא כנראה התכוון לאותו זן קוסמופוליטי ואינטלקטואלי): ''יהודי הוא מי שסביבתו חושבת עליו שהוא יהודי'' [ציטוט מהזיכרון]. ההתבהמות אינה אלא חלק מנורמאליזם בהקשר זה, ונערה-ישראלית-ממוצא-יהודי עם פירסינג המרקדת בדיסקו-של-שירותים-משותפים עדיפה בעיניי על תלמידה-חכמה יהודייה שמפרשנת את העולם לגויים מתוך ארגנטל של פורמאלין. אני יודע שאתה שולל את הרצון ''להיות כמו כולם'' בהקשר ''עם ככל העמים'', אולם אינך יכול לעצור את השינוי והנורמאליזם הנובעים מאחריות ישירה בתחזוקת טריטוריה. הגויים, אגב, מבינים זאת היטב, ואתה הרי אינך בא אליהם בטענות של התבהמות. בקיצור: היהודי הגלותי שאתה מתגעגע אליו כמעט ואינו קיים יותר, שכן אני משער שאתה מתכוון למודל הסינתזה היהודי-אירופאי שקיבל את חיותו העיקרית בתקופת טרום מלחמת העולם השנייה. לא נותר לישראלים-היהודים החדשים והמתחדשים אלא להיות נורמאלים שפירושו: להתנתק מהמלצות מה-יפית של דוכסי המוראליזם היהודי, תוך ביצוע שינויים ורפורמות הנחוצים להשתלבות חלקית בתרבות הסובבת שבפירוש אינה תרבות אירופאית. זה מה יש בווילה שנקנתה שם בג'ונגל. | |||
_new_ |
תנו לבהמות לחיות! | |||
|
|||
כתבתה כאן הרבה דברים של טעם. במיוחד מצאה חן בעיני הציטטה ''יהודי הוא מי שסביבתו חושבת שהוא יהודי''. נראה לי כי קריטריון זה יכול להחשב לאחד הקריטריונים לענות על השאלה ''מי הוא יהודי''. | |||
_new_ |
תנו לבהמות לחיות! | |||
|
|||
זה מוגזם , הכוונה לתת לבהמות לחיות כי הבהמות לא נותנות לאחר לחיות זו הבעיה. הדברים הרי אינם כל כך בהירים אין פה נוסחה ואי-אפשר לדייק , הרי אני כליד המקום גם מכיל חלק מהדברים שאני במחשבה בהירה לא אוהב , את היהירות הזו את הבוז ליהודי שהוא פאר המערב את השנאה העצמית שהנחיל פה בן גוריון לעם ששונא את מקורותיו והכי אבסורד שבן גוריון עצמו היה כל כך יהודי נרגן וגלותי. אז בטח שאי-אפשר ליצר חלוקה ממש נקיה וקריסטלית אבל , בגדול אני לא מותר על היהדות יש לי קרבה נפשית לכל יהודי גם יהודי שאיני מסכים לדרכו יש לנו גורל משותף , עם חלק מהישראלים אין לי נחלה ואיני מוכן אפילו להידמות להם בשום דבר ועניין. אגב ההגדרה שהבאת למי הוא יהודי ''מי שהסביבה רואה בו יהודי'' היא הגדרה נכונה וראוי לרבנות שלנו להתגמש בכל מה שנוגע לענייני גיור כי רות המואביה חברה לעם ישראל ע''י שקשרה את גורלה בגורל העם היהודי, לי זה מספיק . | |||
_new_ |
תנו לבהמות לחיות! | |||
|
|||
בקשר להגדרה היא מזכירה לי כמה דברים, ההגדרה הזו של יהודי שהסביבה רואה בו יהודי , ראשית מה שיפה בהגדרה הזו שהיא פתוחה מאד, אין בה שום דבר כובל, יהודי נהפך למשהו שקאנט קרא לו ה''כשלעצמו'' וזה מחבר להגדרה של אמנות שהגה אמן מינמליסט בשנות ה- 60 של המאה הקודמת , שכחתי את שמו ההגדרה אומרת כך : עבודת אמנות היא כזו כאשר אתה מביט בעבודה וחש טפיחה(מכה) על השכם - זה ציטוט מהזיכרון כמובן. בשתי ההגדרות יש את העניין ל..כשלעצמו שיהודי הוא דבר בפני עצמו , לא יהודי כזה או אחר, אלא יהודי ''יהודי''- ואמנות כך בדיוק כשאתה חווה חויה אמנותית אתה יודע באותו רגע שמדובר באמנות. ואין צורך לתת פרשנות שמלאה בדיקדוקי עניות. | |||
_new_ |
תנו לבהמות לחיות! | |||
|
|||
מסכים איתך לחלוטין לגבי התחושה וההנאה האסתטית לגבי יצירת אומנות: או שזה ''מכה'' בך, או שזה לא... אכן, ההגדרה של קאנט לגבי ''הדבר לכשעצמו'' (an für sich) יכולה לבוא כאן בהחלט בחשבון, אולם כאן עלינו באמת לבדוק את המשמעות הנלווית של הדברים. להיות יהודי זו כנראה סוג של תודעה. אגב, אשמח אם תשלח לי מייל קצר לכתובת הדואל שלי. | |||
_new_ |
תנו לבהמות לחיות! | |||
|
|||
שלחתי. שבוע טוב. | |||
_new_ |
תנו לבהמות לחיות! | |||
|
|||
עניתי לך. כל טוב | |||
_new_ |
מנחם בגין היה יסודי | |||
|
|||
אמן, זוהר. ראה פלא - לפעמים אנו מסכימים! | |||
_new_ |
יש ערבוב מושגים בין ''חוק'' לבין ''משפט'' | |||
|
|||
כתבתה: '' הנסיון מוכיח לנו ששלטון ממושך סופו שיסתאב. מערכת המשפט שלנו הסתאבה. אבל נשאלת השאלה האם נוכל להחליף את החוק''. הבעיה שהמערכת השיפוטית פועלת בניגוד לחוק. אין פה בעיה שהחוק לא בסדר. הפרדת הרשויות הקלסית, אמורה להפריד בין הרשות השלטת לרשות השופטת. את זה איבדנו במשך השנים האחרונות. ההסתאבות הינה של המערכת השיפוטית בלבד !!! | |||
_new_ |
יש ערבוב מושגים בין ''חוק'' לבין ''משפט'' | |||
|
|||
ההסתאבות היא גם זו של הרשות המבצעת והאנשים שעמדו במשך השנים בראשה: ברק, שרון, אולמרט. פעם היה נהוג שאדם התנדב לשירות הציבור כי העדיף עשייה למדינתו על פני עשייה לביתו. היום זה יצא מהמודה והשחיתות האישית חוגגת. זוכרים כשבן גוריון התנגד לשידורי צבע בטלוויזיה כי ''מי צריך את הלוקסוס הזה?'' היום אלה שנמצאים בעמדות הכח מסתכלים על זה שיש לו ''רק'' מסך ''40 כעל מסכן, לוזר. | |||
_new_ |
יש ערבוב מושגים בין ''חוק'' לבין ''משפט'' | |||
|
|||
הוא שאמרתי, החיים השתבשו בגלל שהפכנו את מערכת המשפט למערכת שלטונית. שלטון, חייבים להחליף מעת לעת, אבל את החוק אי אפשר להחליף. לכן החוק חייב להיות ''ערך'' במערכת החיים שלנו. כי ''ערך'', שומרים עליו כל הזמן. הבעיה שהתעוררה אצלנו נבעה מן החולשתם של המנהיגים - בין בגלל אישיותם ובין הסתבכויות הפלילים שלהם, שריפו את ידיהם מול משרתי החוק=אנשי המשפט. קח לדוגמא את צחי הנגבי. כל זמן שעניינו נותר פתוח בפרקליטות, הוא תומך נלהב באנשי מערכת המשפט, מתוך תקווה שהנחמדות שלו והתמיכה שלו בכל מה שהם אומרים, תעמוד לצדו כאשר יבואו להחליט האם להעמידו לדין או לסגור לו את התיק. | |||
_new_ |
יש ערבוב מושגים בין ''חוק'' לבין ''משפט'' | |||
|
|||
שמעון, נגעתה כאן בנקודה כואבת. אכן, גם המשטרה וגם הפרקליטות עושים יד אחת ''למשוך'' חקירות עד אין-קץ, כדי להשיג תוצאות פוליטיות. חוץ מהמקרה של צחי הנגבי, אפשר למנות הרבה הרבה מקרים לחיזוקה של טענה זו. מה שחמור בעניין זה, שיש כאן שיתוף פעולה הדוק בין הפרקליטות, המשטרה והמערכת השיפוטית. במצב זה מרגיש האזרח שנקלע ''לחקירות'' לחוסר אונים מוחלט. | |||
_new_ |
יש ערבוב מושגים בין ''חוק'' לבין ''משפט'' | |||
|
|||
שמעון, יש פה מילה לא יפה ''הפכנו''. כתבתה: ''הוא שאמרתי, החיים השתבשו בגלל שהפכנו את מערכת המשפט למערכת שלטונית''. מי שעשה זאת היה בית המשפט העליון, בראשותו הממושכת של אהרון ברק. לא האזרחים ''הפכו'' את מערכת המשפט למערכת שלטונית, אלא מערכת המשפט היא שנטלה לידה את השלטון. | |||
_new_ |
במקרה או בכוונה יש כאן ערבוב טוטאלי | |||
|
|||
של אנשים, מושגים, מוסדות, רשויות והשקפות. ההנחה כי מערכות החוק - מהמשטרה והפרקליטות (השייכים לרשות המבצעת) ועד בית המשפט העליון - הן למעשה מערכת אחת הפועלת בתיאום מתוך אינטרס אחיד שהוא גם פוליטי אינה אלא הנחת הבל רכלנית ודמגוגית. חבל שאתה נותן ידך להפצת הרכילות האינטרסנטית הזו שנועדה למוסס את שלטון החוק ולחיזוק כוחות עבריניים הן בתחום הפוליטי והן בתחום הפלילי. | |||
_new_ |
הדמגודיה היא שלכה | |||
|
|||
עמיש, העובדות המוצקות מראות שבית המשפט העליון מתעלם מהחוק, ופועל כאילו היה מחוקק. הפסיקות האחרונות (שתיים תוך יומיים) בעניין ''זכויות האישה'' למוניטין של הבעל בזמן גירושין הם תזכורת טריה. בשלטון ''החוק'', היה בית המשפט העליון נזקק לחוק של הכנסת כדי להוציא פסיקות מרחיקות לכת מסוג זה. עוד דבר, בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט לערעורים, מפר חוק מפורש של הכנסת הקובע כי הוא חייב לדון בערעורים. למעשה הוא בוחר לעצמו באילו ערעורים (וסעיפי ערעור) הוא ''מעוניין'' לדון. ערעורים שאין בהם ''תקדים משפטי'' אינם זוכים להתייחסות, אפילו שאף בית משפט לא התייחס נעניין מקודם. האם את מי שנזקק לבית המשפט העליון מעניין אם זה תקדים או לא, כאשר הוא פונה לדין צדק ? האם לזה אתה קורא ''שלטון החוק'' ??? | |||
_new_ |
אני לא בדיוק מבין מה אתה רוצה | |||
|
|||
האם הפסיקות הללו הן נגד החוק? האם בחוק כתוב אחרת? | |||
_new_ |
אני לא בדיוק מבין מה אתה רוצה | |||
|
|||
אנסה להסביר שוב: החוק מחייב את בית המשפט העליון לדון בערעורים, בשבתו כבית משפט לערעורים. בית המשפט מחוזי ממונה לדון בערעורים על פסיקות של בית משפט השלום. בית המשפט העליון ממונה לדון בערעורים על בתי המשפט המחוזים. המצב שיצר בית המשפט העליון במשך השנים האחרונות, שהוא ''בוחל'' לדון בסעיפי ערעור אשר אין בהם ייצרת תקדים שיפוטי, גם אם העניין לא נדון באף ערכאה שיפויטת קודמת. זה בפירוש נוגד את חוק בתי המשפט. את מי שמתדיין בפני בית המשפט העליון לא מעניין אם לפסיקה שלו יש נופך תקדימי או לא. הוא דורש משפט צדך, וזכותו לקבל אותו לפי החוק !!! | |||
_new_ |
אני לא בדיוק מבין מה אתה רוצה | |||
|
|||
אנסה להסביר שוב: החוק מחייב את בית המשפט העליון לדון בערעורים, בשבתו כבית משפט לערעורים. בית המשפט מחוזי ממונה לדון בערעורים על פסיקות של בית משפט השלום. בית המשפט העליון ממונה לדון בערעורים על בתי המשפט המחוזים. המצב שיצר בית המשפט העליון במשך השנים האחרונות, שהוא ''בוחל'' לדון בסעיפי ערעור אשר אין בהם ייצרת תקדים שיפוטי, גם אם העניין לא נדון באף ערכאה שיפויטת קודמת. זה בפירוש נוגד את חוק בתי המשפט. את מי שמתדיין בפני בית המשפט העליון לא מעניין אם לפסיקה שלו יש נופך תקדימי או לא. הוא דורש משפט צדך, וזכותו לקבל אותו לפי החוק !!! | |||
_new_ |
האלטרנטיבה לשלטון החוק | |||
|
|||
הוא שלטון הפשע והטרור. ביהמ''ש אינו עיון על הממשלה והכנסת, אבל, לשמחת כולנו, כשאלה פועלים בניגוד לזכויות האזרחי או מנסים להעביר חוקים שיפגעו באזרחים, יש מי שיתנגד. החלק הגדול של הקריאות נגד ביהמ''ש מגיעות מהצד הימני של המפה, כנקמה על רקע פוליטי, ולא כביקורת עניינית. | |||
_new_ |
האלטרנטיבה לשלטון החוק | |||
|
|||
כשבית המשפט נכנס לנישה הפוליטית ופוסק פסיקות בעניינים שרק לפוליטיקאים יש סמכות לקבוע בהם הוא הופך בהכרח לבית משפט פוליטי, ופותח את עצמו לביקורת מימין (וגם משמאל). הכל ענייני. | |||
_new_ |
האלטרנטיבה לשלטון החוק | |||
|
|||
ביהמ''ש פוסק במסגרת עתירות שהוגשו אליו ומידת החריגה של הרשויות האחרות מהמסגרת שהוגדרה להם (לפעמים ע''י הם עצמם). קוראים לזה איזונים ובלמים. | |||
_new_ |
האלטרנטיבה לשלטון החוק | |||
|
|||
המשטרה , הפרקליטות , היועץ המשפטי לממשלה , בית המשפט העליון וחלק מהשופטים המפוזרים בבתי המשפט האחרים פוסקים ופועלים לפי השקפתם הפוליטית . היועץ המשפטי לממשלה , פרקליטות המדינה ושופטים זוטרים אשר פזלו לעבר בית המשפט העליון פעלו לפי הכלל ''יודעת בהמה נפש בעליה'' . אותה גישה השתלטה גם על המשטרה והשב''כ . התוצאה היתה שחיתות טוטאלית המרקיעה שחקים . שוטרים קודמו לפי רמת התיכמונים שלהם והשרותים אשר נתנו לפרקליטות , הפרקליטות והיועץ המשפטי התחנפו והתייפו אל מול השופטים הפוליטיים המושחתים . שוחד מינויים ותפקידים השתלט על מערכות המדינה . מערכת המשפט לא עמדה בפרץ אלא דרבנה את התהליך . מדינת ישראל אינה מדינת חוק אלא בשליטת צבר של מאפיונרים וחונטות . | |||
_new_ |
האלטרנטיבה לשלטון החוק | |||
|
|||
אתה באמת מאמין ששוטר ממוצע מחזיק בדעות הפוליטיות של אהרון ברק, שחוקר שב''כ מאמין בערכים של דליה דורנר ושאליקים רובינשטיין חושב כמו בייניש? אם כן, הפרנויה שלך הגיעה לרמה שמצדיקה טיפול תרופתי. | |||
_new_ |
האלטרנטיבה לשלטון החוק | |||
|
|||
אתה באמת חושב שהמשרת בק.ג.ב. השוטר הפשוט, והשומר בגולאג, מאמינים בערכים של סטאלין ובריה? אם כן, הפרנויה שלך הגיעה לרמה שמצדיקה טיפול תרופתי. | |||
_new_ |
האלטרנטיבה לשלטון החוק | |||
|
|||
האנשים האלה מילאו פקודות של הממשה. לא יזמו תפירת תיקים שמאלנית. | |||
_new_ |
האלטרנטיבה לשלטון החוק | |||
|
|||
השוטר והשופט בישראל עושים בדיוק את מה שעשה איש הק.ג.ב., השופט, והשומר בגולאג, בתקופת סטאלין. הם מילאו פקודות ותפרו תיקים על פי ה''צורך''. אין שום הבדל !! | |||
_new_ |
האלטרנטיבה לשלטון החוק | |||
|
|||
אז עכשיו השופטים ממלאים פקודות? חשבתי שהם מושכים את החוטים? תמצא תיאוריית קונספירציה יותר קונסיסטנטית. רצוי גם עם איזושהי אחיזה במציאות. | |||
_new_ |
האלטרנטיבה לשלטון החוק | |||
|
|||
השופטים ממלאים את פקודות החונטה שהם חלק ממנה. כמו שבמשטר הסטאליניסטי, גם נותני פקודות היו מבצעי הפקודות. כמו שבמשטר הנאצי, אייכמן מילא פקודות וגם נתן פקודות. יש גם דברים ''מסובכים'' כאלו בחיים.......... תיאוריות אני משאיר לך. אני עוסק בעובדות בלבד. | |||
_new_ |
עוסק בשקרים | |||
|
|||
ברגע שאתה נדרש לעובדות או שמוצגות בפניך עובדות אתה בורח כמו שפן. | |||
_new_ |
האלטרנטיבה לשלטון החוק | |||
|
|||
מאוד מעניינות ה'עובדות' שלך. בוא תפרט ותוכיח מי ומי בחונטה ומה תפקידם, עם מראי מקום לארועים אמיתיים בבקשה... | |||
_new_ |
האלטרנטיבה לשלטון החוק | |||
|
|||
אני מפרט את פשעי החונטה הרבה פעמים. כל חבר חונטה פועל במסגרת תפקידו, שופט, פרקליט, שוטר, וכו'. תעבור על כל מאמרי ותיזכר במאות הפשעים שבוצעו ע''י החונטה והובאו על ידי. לא נרשום את כולם מחדש.........זו אנציקלופדיה בריטניקה של פשעים. | |||
_new_ |
הבל וריק | |||
|
|||
מעולם לא הבאת כאן אף עובדה אחת התומכת בטענות ההבל שלך. אף דוגמה ואף הוכחה. כל דבריך הם טענות ריקניות שאינך מסוגל להדגים ולהוכיח בשום מקרה. | |||
_new_ |
האלטרנטיבה לשלטון החוק | |||
|
|||
אני חושב שכל פונקציונר שאינו מטומטם מבין ''רמזים'' המעברים אליו ופועל בהתאם . אליקים רובינשטיין חשב היטב על עתידו המקצועי . שבכניק מן השורה חשב על קידומו ופעל בהתאם . חביבי שוטרים , שבכניקים ופרקליטים העלימו ראיות ופברקו ראיות . בודדים הודו בכך אחרי צאתם לגימלאות . לגבי אחרים הוכח ששיקרו ופעלו בניגוד לחוק . מאחר שעשו זאת לפי הוראה מלמעלה לא העמדו לדין כי היו חושפים את הממונים עליהם אשר בינתיים עלו בסולם הדרגות . | |||
_new_ |
הפושעים הגדולים ביותר פועלים במסגרת החוק. | |||
|
|||
פושעי אוסלו רצחו 1500 יהודים - השמאלנים טוענים ''במסגרת החוק''. בית המשפט אישר פשע נגד האנושות ''במסגרת החוק''. בית המשפט גרם לרצח משפחת חטואל ''במסגרת החוק''. אריק שרון המושחת המשיך לשלוט ''במסגרת החוק'', במסגרת הגיבוי של הפרקליטות ובית המשפט. מניעת אוכל מילדי חרדים, גזענות ''במסגרת החוק''. הקריאות באות מצד ימין, כי רק את הימין מענינים חייהם של יהודים. השמאלנים לא מתרגשים כאשר נרצחים יהודים, אז למה שיצעקו כשבית המשפט גורם לכך? | |||
_new_ |
הפושעים הגדולים ביותר פועלים במסגרת החוק. | |||
|
|||
הטענות חסרו השחר שלך מקבילות לטענה כמו ''מתנחלים רצחו חיילים ''למען א''י'''' | |||
_new_ |
הפושעים הגדולים ביותר פועלים במסגרת החוק. | |||
|
|||
הטענות שלי הן עובדות ברורות וידועות כמו השמש ביום והירח בלילה. פושעי השמאל מבצעים פשעים חמורים ''במסגרת החוק'', רצח, פשעים נגד האנושות, בגידה, התעללות בעוללים, החרבת רכוש... החוק הוא המסגרת בה פועלים הפושעים הגדולים ביותר. כאשר מישהו טוען ''הכל במסגרת החוק'', ברור לי שמדובר בעבריין גדול. אדם ישר לא פועל ''במסגרת החוק'', הוא פועל רחוק מאד מהמסגרת, הוא לא מתקרב אליה. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |