פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בטר פלייס (Better Place) - האומנם?
ע. צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 14:00)


בטר פלייס (Better Place) - האומנם?

ע. צופיה



מישהו ספר ומצא שעל כבישי ישראל נעות 2 מיליון מכוניות. מכוניות אלו מונעות בדלק. בסך הכול בשנה הן צורכות 6 מיליארד ליטר של דלקים שונים אשר עלותם הכספית היא כ- 4.5 מיליארד דולר.

חוץ מדלק, המכוניות מאלצות אותנו לסלול כבישים, לבנות תחנות דלק, חניונים, מוסכים, רמזורים ועוד. עלינו גם להעסיק שוטרי תנועה, מורי נהיגה, בוחנים לנהגים ובוחנים לרכב ובטח עוד הרבה דברים ששכחתי. וזה רק בארץ. כי בחו''ל יש חיפושי נפט, קידוחי נפט, הובלת הנפט, בתי זיקוק, ושוב הובלה.

הערכה היא כי כ-‏700 מיליון מכוניות מסתובבות על כבישי ודרכי העולם.
הרבה הרבה אינטרסים יש בעסק הזה.
אך יש בזה דבר נוסף – הרבה מאוד זיהום של אויר, קרקע ומים.
והנה קם אדם, בשם שי אגסי, אשר במחי יד רוצה לשנות את השוק הזה.

שי אגסי, יליד 1968, רמת-גני, ילד גאון.
סיים תואר ראשון במדעי המחשב בטרם גיוסו לשרות הצבאי. בצבא שירת בחיל הגאונים, המוכר יותר כחיל המודיעין. לאחר שיחררו, יחד עם אביו, ייסד מספר חברות הזנק שנמכרו בסכומים מכובדים של (מאות) מיליוני דולר. לבסוף מצא את עצמו בדירקטוריון של ענק המחשבים הגרמני SAP.
לפני כשנה פרש מהחברה הגרמנית והחליט להקדיש את זמנו וכספו לשיפור מצבו של כדור הארץ. וכך באה לעולם בשורת המכונית החשמלית.



מכוניות המונעות על ידי מנוע אלקטרוני-חשמלי קיימות עשרות שנים. בגלל אילוצים טכנולוגיים שונים השימוש בהן מוגבל לשטחים קטנים כמו חצרות מפעלים, שדות תעופה, בתי חולים, בסיסים צבאיים וכדומה.
הסיבה? במכוניות אלו התחליף לדלק הוא סוללה חשמלית, אותה יש לטעון או להחליף מדי זמן שימוש קצר יחסית ולכן מוגבלותם.

אז מה מציע ידידנו, שי אגסי?
שי אגסי מציע לשפר את הסוללות הנוכחיות באופן שיצליחו לספק כוח למנוע החשמלי לנסיעה של 200 ק''מ לפחות ול''מתוח'' רשת נקודות הטענה או החלפה של הסוללות בכל רחבי הארץ שישרתו את כלי הרכב במגבלה של 200 ק''מ של נסיעה.
לשם כך הוקמה חברת ''בטר פלייס פרוג'קטס''( Better Place Projects) שפתחה במסע יחסי ציבור מתוקשר היטב בארץ ובחו''ל. שי אגסי והחברה זכו לתמיכה אוהדת ביותר של נשיא המדינה, מר שמעון פרס, של ממשלת ישראל וכן בעלי הון שנתנו התחייבויות כספיות למימוש התוכנית.

''בטר פלייס'' הקימה שותפות עם חברת המכוניות הצרפתית ''רנו'' לבניית המכונית החשמלית, עם חברת ''ניסאן'' היפאנית לבניית הסוללה המתאימה ולאחרונה עם ענק האנרגיה הדני ''דונג'' לבניית רשת נקודות הטענה והחלפה של סוללות.
חברת ''רנו'' בנתה דגם ניסיוני של מכונית חשמלית על בסיס הרכב ''רנו מגאן'' באופן שהחליפה את מנוע הבנזין במנוע חשמלי, התקינה בתא המטען סוללה גדולה במשקל 230 ק''ג, חיזקה את שלד המכונית ויצאה לדרך. המכונית, במסלול סגור, נסעה היטב ומהירותה הגיעה עד 160 ק''מ בהאצה מהירה.

פה, בעצם, נחשף ''עקב האכילס'' של התכנית. גודלה ומשקלה של הסוללה המתאימה.
בעיה נוספת בעניין הסוללה היא בעיית זיהום האוויר. הסוללות הנוכחיות בנויות על בסיס עופרת שסילוקה לאחר השימוש הוא בעייתי מאוד.
הרעיון הוא היותר ''בריא'' הוא לפתח סוללות ליתיום-ברזל (Lithium-Iron) אשר משמשות כיום להפעלת טלפונים סלולאריים ומחשבים ניידים. הסוללות האלו ''נקיות'' יחסית.
בסיכומו של דבר: לשי אגסי יש תכנית רעיונית יפה, אך אין לו תכנית טכנולוגית ולכן אין כל אפשרות לערוך בדיקה של היתכנות טכנולוגית, דבר שבעצם בולם את המשך מימוש התכנית.

מהן בעצם מטרותיו (הלא-אישיות) של שי אגסי בתכנית ה''מכונית החשמלית?
1. הקטנת זיהום האוויר כתוצאה מהקטנת השימוש במכוניות מונעות דלק. האומנם ניתן להשיג זאת?
ניקח כדוגמא את מדינת ישראל, כאמור נעות בכבישי ארצנו כ-‏2 מיליון מכוניות. מאחר והתכנית, בשלב זה, מכוונת למכוניות קטנות ומשפחתיות, הרי מדובר, נניח על מקסימום מיליון מכוניות. את אותן מיליון מכוניות יהיה צורך לטעון בחשמל במקום בדלק. לא ברור כרגע כמה חשמל, אבל ברור שהרבה. לשם כך יצטרכו להקים בין תחנת כוח אחת לשתיים. אז יהיה פחות זיהום, בעיקר בערים, אך מאחר וארצנו קטנטנה, תחנות הכוח החשמליות, היכן שיוקמו, ייצרו ''זיהום'' חדש.
בפשטות: להחליף חמור בפרד (או ההיפך).

2. לצורך ההטענה, צריך להקים (לפי אגסי) כ-‏500,000 נקודות.
לא ברור אם הנקודות הן סתם שקע-תקע או משהו מורכב יותר. כמו כן מחסנים אדירים לסוללות חדשות.
מי שיסע מתל-אביב לאילת, או לטיול משפחתי בשבת,יאלץ להחליף לפחות מצבר אחד (למי יהיה זמן לחכות למילוי?) ומה אם פתאום נגמרו המצברים? או,יש תור ארוך?
משהו שלא מסתדר עם המנטאליות הישראלית של המתנה בתור.

קישורים:
  1. שי אגסי
  2. שי אגסי בהשקת מיזם רכב חשמלי
  3. החשמלית של שי אגסי נחשפת בנסיעת מבחן
  4. כבישים: חזון המכונית החשמלית של שי אגסי
  5. הפורום הישראלי לאנרגיה
  6. החוזים והזחוחים

  7. מה לא רצו שתדעו על פרויקט המכונית החשמלית
  8. זהירות, בועה
3. שינוי חלוקת העושר העולמי.
כיום, עקב הצריכה הבלתי מרוסנת בנפט, פחם וגז טבעי, המדינות בעלות מרבצי אמצעי האנרגיה הנ''ל זוכות בחלק גדול ביותר בעושר העולמי, על חשבון אותן מדינות שחסרו אמצעים אלו (למשל ישראל). מעבר של מאות מיליוני מכוניות משימוש בדלק לשימוש חשמלי אמורה להקטין במידה רבה את הביקוש לאמצעי אנרגיה אלו וכמובן להחליש את כוחן של המדינות בעלות אמצעי האנרגיה.
מאחר וגם החשמל המניע את המכונית החשמלית זקוק לשם ייצורו לנפט או פחם או גז (לפחות בנתיים...), הרי שבהיבט הזה התועלת קטנה.

4. פתיחת ''מסלול'' טכנולוגי חדש אשר ימשוך מדענים וחוקרים לשם פיתוח אמצעי תחבורה מסוג חדש ושונה לגמרי.
זה, לדעתי, ההישג העיקרי של המסע הנוכחי למעבר למכונית חשמלית, המודעות כי אופן השינוע הקיים של אנשים וסחורות לא יכול להימשך יותר ויש לתת את הדעת, ברצינות, על דרכים לשנותו ולאו דווקא בכיוון שאגסי מורה לנו. יש כיוונים נוספים, כיד הדמיון הטובה, ושווה לפתח גירוי שימשוך חוקרים לענף זה.


בשלב זה, לא ברור לי האם אנו חוזים במו עינינו בפתיחת עידן טכנולוגי-תחבורתי חדש שישנה במידה רבה את חיינו ואת מצב עולמנו, או בבועה נוספת שתתנפץ תוך כשנה ותהיה קוריוז לדורות הבאים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


שאלה
דוד סיון (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 14:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במאמר אתה טוען שלהפעלת מערכת ההטענה יהיה צורך להקים תחנת כוח או שתיים. גם חלק מן המאמרים האחרים שברשימתך עוסקים בשאלת זיהום האוויר מייצור החשמל. משהו נשכח.

הרי ביוזמה של אגסי בדנמרק (http://www.maariv.co.il/online/16/ART1/715/388.html) מדובר על שותפות עם חברה (''דונג'') שמקימה ומפעילה של תחנות רוח להפקת חשמל. לא ברור מה תהיה העלות אבל האם שימוש בתחנות רוח לספק חשמל לנקודות הטעינה לא יאפס את בעיית איכות הסביבה ביצור האנרגיה-חשמל?
_new_ הוספת תגובה



תשובה
ע.צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 15:41)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם היום מפעילים תחנות רוח לייצור חשמל.
הרי ,אם קיים עוד פוטנציאל בהתקנת תחנות רוח לייצור חשמל,אז שיתקינו,למה לחכות למכונית החשמלית? אפשר מיד לצמצם את צריכת הדלק להפעלת תחנות הכח ולצמצם את זיהום האויר.
כנראה שזה לא כל-כך פשוט וכלכלי.
_new_ הוספת תגובה



תשובה
אבנר (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 16:20)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון בעקרון.
אבל אגסי מתעניין כנראה במכוניות.
צריך להתקדם בכמה תחומים במקביל.
אגסי מציע דגם של מכונית שאינו תלוי בלעדית במקורות אנרגיה מזהמים. התלות בחשמל היא בעצם תלות יותר ''גנרית'' - שכבת ביניים, שתחתיה אתה יכול לשים איזה סוג של תחנת כח שבא לך. זה היתרון בדגם שלו.

בנוסף, אפשר לחשוב על נקודות הטענה המצוידות בתחנות חשמל קטנות לצרך זה בלבד, כמו שיש כבר בכל הארץ טלפונים צבוריים עם הטענה סולארית.
אבל אפילו אם תחנות כאלה לא תקמנה, עדיין יש יתרון בנתוק מקור האנרגיה מהמכונית, והוא בהקטנת האזור המזוהם: כיום, כל מכונית על הכביש מזהמת לארך כל הדרך. מכוניות חשמליות תרכזנה את הזהום (הלא הכרחי, כנ''ל) בתחנות ייצור החשמל - זה יפחית למדי את רמת זהום האויר במרכזי הערים, וזו גם תרומה משמעותית לאיכות חיינו (גם אם לא להתחממות הגלובלית).
_new_ הוספת תגובה



תשובה
ע.צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 17:38)
בתשובה לאבנר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בהחלט צודק.
בוא נראה אם יש פריצת דרך טכנולוגית או אנו עדיין בקטע הרעיוני.
_new_ הוספת תגובה



שאלה נוספת
דוד סיון (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 17:56)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במאמר כתוב: ''לדברי אגסי ואנדרס אלדרופ, יו''ר דונג אנרג'י, תפוקת החשמל של טורבינות הרוח של החברה תספיק להנעת כל צי המכוניות של דנמרק, וכך תוכל תחבורת המכוניות הדנית להיות בלתי מזהמת לחלוטין'' (http://www.maariv.co.il/online/16/ART1/715/388.html). המשמעות היא שתחנות הרוח הנחוצות להנעת המכוניות הללו (לשרות חצי מיליון נקודות הטענה) כבר קיימות.

אולי משמעות הסיפור הדני היא שמבחינת ישימות טכנולוגית הרעיון נותרה הבעיה של הבטרייה בלבד. האם אני טועה?
_new_ הוספת תגובה



שאלה נוספת
ע.צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 19:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שכתבתי בכתבה: יש רעיונות טכנולוגיים,אין היתכנות טכנולוגית.
גם היום מפיקים חשמל מתחנות רוח. אם ניתן היה להפיק יותר,או היה כדאי להפיק יותר, יש להניח שהיו מפיקים בלי קשר לפרויקט המכונית החשמלית.
זה משנה מה מקור הזרם למילוי הסוללה? אם ישירות מתחנת רוח או מתחנת כח הנעזרת בתחנות רוח?
_new_ הוספת תגובה



זה משנה
דוד סיון (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 19:55)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם מדובר בחשמל שמיוצר מתחנת רוח הרי שלא משתמשים בדלק שמקורו בנפט, כפי שעושים בתחנות כוח קונבנציונליות, שמהווה מקור לזיהום ובעיות נוספות. אם באמת האנרגיה מתחנות הרוח ''נקייה'' הרי שהשימוש בחשמל מהמקור הזה להנעת מכוניות אמור לתרום לאיכות הסביבה. אם זה נכון הרי שלפחות ''נפתרה'' בעית המקור למילוי הסוללה.

אני כמובן לא יודע אם היוזמה הזאת בדנמרק ישימה באמת. לכן ההתייחסות שלי היא רק ברמה העקרונית.
_new_ הוספת תגובה



זה משנה
ע.צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 20:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מניח שאילו ניתן היה כיום הן מהיבט טכנולוגי והן מהיבט כלכלי להפיק יותר חשמל מתחנות רוח, היו עושים זאת,בלי קשר למכונית החשמלית.
לכן אני רואה בהודעת החברה הדנית גימיק פירסומי בלבד.
_new_ הוספת תגובה



כעת הצלחתי להבין. תודה!
דוד סיון (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 20:35)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שאלהאנרגיה נקייה
סתם אחד (יום שלישי, 07/04/2009 שעה 18:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את האנרגייה נקבל מלוחות סולריים ומתחנות רוח ולא מדלק
_new_ הוספת תגובה



הבעיה וכל הבעיה היא ''איחסון'' החשמל
חזי (יום שישי, 04/04/2008 שעה 8:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקור ייצור החשמל אינו רלוונטי לפתרון הבעיה של המכונית החשמלית.

כל עוד מקור החשמל הינו חיצוני ונעדרת טכנולוגיה יעילה לאחסונו במכונית,
הבעיה תמשיך להיות הדרך לאחסונו ולא המקור שלו.

אגב, לא עושים כותרות לאחרונה ''ממכונית ההנעה במימן''. האם הטכנולוגיה פורצת בחידושים או תקועה ?
_new_ הוספת תגובה



הבה נקווה שהיצרניות הוותיקות לא תטרפדנה
שמעון מנדס (יום שישי, 04/04/2008 שעה 17:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו מאד מקווים שיצרניות המכוניות הוותיקות לא תטרפדנה את הנושא, כי בסך הכל ייצור המכונית החשמלית ישפיע עליהן כלכלית. במיוחד אם המחיר המכונית החדשה לא יהיה יקר.

לפני כחמישים שנה היה מהנדס כימאי שנמציא אבן השחזה לסכיני גילוח. האבן היתה עשויה מתרכובת של כמה חומרים ועופרת. אני זוכר גם שקניתי אבן אחת כזו, ומחירה היה מאד זול - אפילו אני כנער יכולתי להרשות לעצמי לקנותה.

האבן היתה בנויה בצורה של האות חי''ת, אבל במהופך, כך שתקרת החי''ת היתה הבסיס. והשקע הפנימי היה עגול בצורת סהר. כל שהיה עליך לעשות, להתיז טפה של מים על השקע, להניח את סכין הגילוח וללחוץ באמצעיתה, ולנדנד את הסכין שמאלה וימינה. וכך הלהבים של הסכין היו מושחזים.

חברת ג'ילט חששה שהאבן הזו תשחית לה את השוק, ואז היא קנתה את הפטנט של הממציא בהון עתק של הימים ההם. וההמצאה חוסלה.

נאחל לאגסי שלמכוניתו לא יהיה גורל דומה.
_new_ הוספת תגובה



יצרניות המכוניות הוותיקות משתתפות במאמץ ליצירת כלי הרכב העתידי
מאזין קבוע (שבת, 05/04/2008 שעה 0:26)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המונע באנרגיה שהיא אינה אנרגיית נפט.

למיטב ידיעתי חברות כמו פורד, דיימלר-קרייזלר, ניסאן, ג'נראל מוטורס, טיוטה, הונדה, היונדאי ועוד, עסוקות בפיתוח מנועים היברידיים. יש גם פרוייקטים ליצור מכוניות בהנעה סולארית.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 07/06/2008 שעה 0:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש עוד דרכים לחסוך בנזין וללא תלות מרשת ההטענה
למשל: אוטו סולרי
או ואוֹפניים חשלי:
_new_ הוספת תגובה



Better Placer
ראובן אמיר (יום שלישי, 19/08/2008 שעה 9:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שי אגסי הצהיר לאחרונה בעת ביקור בטכניון בחיפה שעד סוף שנה זו (2008) יסתובבו בכבישים 50 מכוניות חשמליות שיוזנו בחשמל מ- 1000 עמדות טעינה פרוסות ברחבי הארץ. הידיעה מובאת באתר הידען.
אני מחפש מתנדבים לטקס אכילת כובעים...
_new_ הוספת תגובה



אתה כל כך רעב?
דוד סיון (יום שלישי, 19/08/2008 שעה 9:21)
בתשובה לראובן אמיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה כל כך רעב?
ראובן אמיר (יום חמישי, 21/08/2008 שעה 11:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהיכן הביטחון שלך שאני הוא זה שאמור לאכול את הכובע, דההינו, ששי יעמוד בתחזיתו?
_new_ הוספת תגובה



אתה כל כך רעב?
דוד סיון (יום חמישי, 21/08/2008 שעה 11:48)
בתשובה לראובן אמיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי כתבת: ''אני מחפש מתנדבים לטקס אכילת כובעים...''
התעורר אצלי הספק ולכן שאלתי.
_new_ הוספת תגובה



Better Placer
ע.צופיה (יום שלישי, 19/08/2008 שעה 15:39)
בתשובה לראובן אמיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אעתה מחפש מתנדבים?
תביא את הכובעים וששי אגסי ילעס אותם.
_new_ הוספת תגובה



Better Placer
סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 0:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חברים יקרים!

אין אני מדען אך לשמחתי אני מעורה עם בני משפחה וחברים מדענים ויש להוסיף כי אני עצמי מעריץ של כל ערוציי המדע למינהם ואף חובב כוכב הלכת ארץ עליו כולנו חיים.

כמדומני גם אלו ''המתיימרים'' לאכול את כובעיו של שי אגסי וחברת BETTER PLACE רוצים כמוני באיכות חיים בריאה יותר וסביבה נקיה יותר אז בואו נתחיל לעשות משהו בנידון במקום להיות טוקבקסטים ''מפרגנים'' למישהו שבאמת עושה משהו למעננו.

על פי מיטב ידיעתי לפתח סוללה נטענת שאינה מכילה עפרת זה רק עניין של זמן אני משום מה נוטה להאמין שהזמן הזה קרב ובא וכן זו תהיה סוללת ליטיום.

ובנושא תחנות הכח!
זה באמת נושא שמישהו בהנהלת המדינה שלנו צריך לקבל עליו בראש במדינה שתופת שמש כשלנו אין עדיין תחנת אנרגיה סולארית אבל לכל הידוע לי מאז שאני נולדתי(שזה לא כל כך מזמן82) הספיקו להרחיב שלוש תחנות כח מזהמות במדינת ישראל כל זאת בזמן שבמהלך שנות התשעים הספיקו בצרפת להקים תחנת אנרגיה סולארית שמספקת חשמל לעיר של למעלה ממיליון תושבים או איזה סכר סיני שאמור לספק חשמל ללמעלה מחצי מילייארד איש ויש עוד אלפי דוגמאות של תחנות כח ידידותיות לסביבה אז למה אין עוד איזה אגסי אחד שיישם פרויקט שיעשה את כוכב הלכת הזה A BETTER PLACE או סתם איזה גאידמק כזה או אחר שאולי ירצה למכור לנו אנרגיה נקיה.
_new_ הוספת תגובה



Better Placer
ע.צופיה (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 1:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אחד לא נגד אנרגיה נקיה וחיים טובים ובריאים יותר.
השאלה אם זה באמת משהו בכיוון או סתם אחיזת עיינים.
המכונית החשמלית המבוססת על הטכנולוגיות הקיימות כיום אינה מהווה שינוי גדול באמת וספק אם תצליח בגלל מגבלות טכניות.
''עניין של זמן'' זה נכון ,השאלה כמה זמן?
בנושא תחנות הכח, אין יותר צודק ממך. אך גם פה כמו בנושא הסוללות, למרות כל הפרסומים אין פריצת דרך דרמטית בנושא והכל בינתיים זה בגדר צעדים קטנים.
_new_ הוספת תגובה



הבעיה היא המחיר
דוד סיון (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 7:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם בנושא ייצור חשמל מאנרגיה סולארית הסיפור הוא פשוט מאד. עלות המתקנים והתפעול שלהם גבוהה יותר מאשר אמצעים אחרים (אנרגיה גריענית, ואנרגיה פוסילית). נכון להיות אלו יותר כלכליים. נקודה.

אתמול השתתפתי בחלק מכנס של גדולי המומחים בארץ בנושא אנרגיה סולארית, כולל אלו שמוכרים את המתקנים בעולם. לא מצאתי אחד מהם שיטען שהעסק כלכלי. להיפך הם טענו שבלי הסיבסוד (בספרד, בגרמניה ובארה''ב...) אין לטכנולוגיה הקיימת סיכוי. בהקשר הזה נזכיר שבשנות ה-‏80 פעלה בישראל חברה, לוז, שמכרה תחנות כוח סולאריות בארה''ב אבל ברגע שהופסק הסיבסוד התפרקה. גם יוצאי החברה הזאת שכיום פועלים במסגרת שתי חברות שונות מסתמכים על סיבסוד...

בארץ קיימת תוכנית של משרד התשתיות אשר מבטיחה לשלם על חשמל סולארי פי 4 מאמשר אנחנו משלמים לחברת חשמל. גם אז הכלכליות מוגבלת ליחידות גדולות.

אז טוב לחפש פתרונות יותר נקיים וטוב שיש מחקר בנושא הזה. אבל צריך להיות ברור שעדין אין פריצת דרך שהופכת את הרעיון למשהו יום יומי.

במציאות כיום גם הסיפור של שי אגאסי דומה מאד...
_new_ הוספת תגובה



מסכים
סתם אחד (יום שלישי, 24/02/2009 שעה 14:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזון יומרני שלא מספק תשובות של ממש.
מערכת בכל מרכיביה מסורבלת מאוד.
אנרגיה חלופית קיימת אך לא כלכלית(בגדול לא).
האלמנט היחיד שאולי נשמע הגיוני הוא שאפשר יהיה להטעין את הסוללות בשעות שפל, ואז עלות ייצור החשמל היא אפסית.
אלמנט נוסף הוא שאולי פיתוח מיזם כזה יגרום לקפיצה טכנולוגית שנוגעת לייצור אנרגיה חליפית ולהארכת אורך טווח הסוללה בצורה משמעותית.
לסיכום - פשוט לא מסתדר לי!
_new_ הוספת תגובה



מה עושים עם הבטריות ??
סתם אחד (יום רביעי, 25/02/2009 שעה 9:30) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעבר לרעינות הנכונים לדעתי שהעלו כביקורת למיזם - לא הבנתי דבר נוסף - כיצד נפטרים מהסוללות שיצאו מהמחזור ?
האם זה לא מזהם ?
האם יש לשי אגסי תוכנית ירוקה למיחזור הסוללות ?

ברור שהפיתרון צריך להיות שימוש באנרגיה אחרת, המשתמשת כמה שפחות במקורות נפט, גז, פחם .

השתעבדות לחשמל בתצורתו הנוכחית איננה בדיוק פתרון.

לאגסי אני מאחל שימשיך להתעשר - למה לא.
מקווה שהמדינה תדע להבחין בכל זאת מה זאת אנרגיה
ירוקה. (מה שכנראה לא יקרה).
_new_ הוספת תגובה



בטר פלייס
סתם אחד (יום שני, 30/03/2009 שעה 9:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתר בטר פלייס - http://www.betterplc.co.il מכיל מידע רלוונטי בתחום. יש מקום להבנה עמוקה של הרעיון לפני שפיטה שלו.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי