|
אפשר להבין אותך | |||
|
|||
אתה מחפש הצדקות לחייך בארה''ב . אתה יכול להביא הצדקות בכל כמות שתרצה . עובדה אחת מערערת את כל הפיטפוט הזה . . . . . . . אינך חי בישראל . | |||
_new_ |
לחיות במדינת הגנבים והרוצחים - ישראל? | |||
|
|||
הכל יקר בישראל פי שניים ויותר, המשכורות נמוכות, אנשים גונבים ומרמים כמוכי מחלה חשוכת מרפא, שחיתות איומה, בירוקרטייה של גנבים ומועלים עזי מצח. ולאחרונה, רוצחים. אמריקני שברח מישראל אחרי שנה אמר: ישראל היא ארץ יפה לתייר, כדאי לבוא לכאן לשבועיים, להמנע ממגע עם הישראלים, ולחזור. אך לחיות בישראל? מה אני, משיגינער? לפחות אם היתה זאת ארץ ענייה, אך עם אנשים נעימים ואנושיים. אבל אנשים רבים כאן חסרי חן, תרבות, ורעים. | |||
_new_ |
מוסר כפול? | |||
|
|||
אריה, אתה טוען בכל הזדמנות ש'הערבים' בארץ ישראל באו לכאן לא מזמן כדי להנות מפרנסה בשפע וכו'. את דבריו הכנים והלא מתלהמים של אריק פורסטר הינך מכנה, ''כל הפיטפוט הזה .'' [..] שאלתי אליך היא פשוטה: 1. מה ההבדל בין ההגירה הערבית לארץ ישראל (אם הפרט הזה בטיעונך אכן נכון) להגירתו [..]לארץ ישראל - אז פלסטינה? [..] ישראל פלסטינה בשעתו? | |||
_new_ |
מוסר כפול? | |||
|
|||
חבל לבזבז זמן בהסברים לאדם שאינו שומע ומה שהוא בכל זאת שומע אינו קולט . באחד המסרים שלי בשבוע שעבר ציינתי שהורי אינם מגרמניה . זה כמו דברים אחרים לא נקלט אצלך . אם דבר כהפשוט אינך קולט אז חבל לענות לך על דברים אחרים . אסתפק בזה שאתה אנטי ציוני , המסתתר כמו תמיד . אריה עירן . בן מר פריהאוף . | |||
_new_ |
מוסר כפול? | |||
|
|||
אין זה משנה את העובדה שהוריך מהגרים, אריה. מדוע אינך עונה לשאלה? | |||
_new_ |
מוסר כפול? | |||
|
|||
אתה אינך עונה להרבה נושאים אחרים , אין שום סיבה שאענה לך . אני גם לא זוכר את אבנרי עונה משהו . או ספירו וסוכנים אחרים . כשארצה אכתוב מה שנראה לי . אריה עירן . | |||
_new_ |
מוסר כפול? | |||
|
|||
עד עכשיו הגבת לכל שאלה בנושאי מוסר וערכים (ערכי אדם, זכויות אדם וכו') על ידי הסטת האחריות ללקיחת החלטה בנושא המוסרי לעם אחר למקום אחר ובדרך כלל לשנואי נפשך מכל הסוגים (הם עושים כך וכך, אז גם לי מותר). יש בתגובה זו משום כשל של הגיון וגם כשל מוסרי. האם כאשר הינך צריך להחליט מה הוא הדבר הנכון לעשותו אתה פונה ליוסלה, לאורי אבנרי, לספירו או ל''סוכנים אחרים''? זה לא הגיוני, זה לא מוסרי, ובעצם זה קצת ילדותי. | |||
_new_ |
יוסלה , הרי התחמקויותיך ידועות לי ולאחרים . | |||
|
|||
זה אתה שבמשך שנתיים מתחמק מדיון על מוסר . זה אתה שמפעיל את ''כלל שווה לכולם'' באופן סלקטיבי . זה אתה שמשתמש במגוון כשלים לוגיים ובדמגוגיה אד הומינם , הרינג אדום , איש קש , פניה לסמכות , אד פופולום , מן המסכנות , כשל המגירה ועוד ועוד . שמי מלידה , פריהאוף , כל כך חביב עליך עד שאת שימך שלך אינך כותב . כן כן וירטואלי , שמענו . . . המוסר שלי , ברור , מסודר , מעוגן מבחינה לוגית וקשה מאד להפרכה , אם כי נחוץ להבין אותו , דבר שאתה אינך מסוגל לעשות . אריה עירן . | |||
_new_ |
אריה עירן שוב מרחיק עדותו | |||
|
|||
אריה עירן טוען שיוסלה ''מתחמק מדיון על מוסר'', אך אין לכך כל סימוכין. מהרגע שהמילה 'מוסר' הועלתה בשיחות עם עירן הוא עבר לשימוש בקלישאה הכושלת, ''הערבים רוצחים'', אשר ממצה כנראה עבורו את העמדה ה'מוסרית' כביכול של 'אם מישהו אחר עובר עבירה אז גם לי מותר', ונותנת ביטוי ופורקן לדיעה הקדומה של עירן ביחס לפלסטינים (קוראים לזה גם 'גזענות'). כבר הסביר אריק פורסטר שהסטת האחריות המוסרית לאחרים היא בגדר כשל מוסרי ולוגי. את הכלל 'דין שווה לכולם' העלה לראשונה אריה עירן, ומאז עשה כל מאמץ כדי להראות בתגובותיו שנאה דורש אך לא מקיים. הדוגמא האהובה עלי היא דרישתו של עירן לצמצום הילודה הכלל עולמית, בה בשעה שהוא מטיף להגברת הילודה אצל היהודים. וכמובן הנרטיב היותר ברוטלי שלו בדבר גירוש הפלסטינים על מנת לעשות מקום ליהודים שיוולדו במסגרת תכניתו להגברת הילודה. זה ממש 'דין שווה לכולם'. [..] | |||
_new_ |
[•] אריה עירן מוסרי ביותר . | |||
|
|||
[•]... אתה התחלת בסימטריה שבין היהודים לערבים ואז ראוי לטעון שהערבים רוצחים וראוי שנרצח בהם . אתה החסיד של קאנט . ואז כללי הפעולה של הערבים ראוי שננהג לפיהם . והכלל שלך ''אם מישהו אחר עובר עבירה אז גם לי מותר'' הוא בדיוק הצו הקטגורי של קאנט . הדוגמאות החלשלושות שהבאת הן רק תגובות על קצה המזלג למוסר המטופש והמכוער שאתה דבוק אליו בבורותך . באופן שונה ממך ומקאנט המוסר שלי אחר לגמרי . | |||
_new_ |
|
|||
''והכלל שלך ''אם מישהו אחר עובר עבירה אז גם לי מותר'' הוא בדיוק הצו הקטגורי של קאנט .'' משפט אחד של אריה עירן מקפל בתוכו את הטרגדיה של האיש ורעיונותיו המבולבלים: יוסלה כתב שעירן פועל לפי הכלל שאם מישהו אחר עובר עבירה אז גם לו (לאריה עירן) מותר לבצע את העברה. זה לא הכלל של יוסלה, אלא תיאור של התנהלותו של עירן. ובמשפט שלמעלה עירן מוכיח שגם הבנתו בפילוסופיה מועטה, היות והמשפט ''אם מישהו עובר עברה אז גם לי מותר'' אינו הצו הקטגורי של קאנט. כלל וכלל לא. קאנט הציע שבכל מעשה נתנהל באופן שהמעשה יכול היה לשמש כציווי אוניברסלי. זה לא אומר שאם מישהו עובר עברה אז גם לי מותר. הפרשנות של עירן לדברי יוסלה, ולציווי הקטגורי של קאנט קצת מביכים, היות ואין קשר עובדתי או הגיוני בין מה שנכתב על ידי יוסלה לבין הפרשנות של עירן, או בין מה שקאנט כתב והפרשנות של עירן. וכרגיל התגובה של אריה עירן מלאה גידופים במקום להיות עניינית. | |||
_new_ |
יוסלה,די,די,די,לך לישון קצת ותן גם לנו | |||
|
|||
לנוח השטויות שלך. ותפסיק לכבות סיגריות על גב ידך כי זה יכול לגרום לאינפקציה. | |||
_new_ |
אין הצדקה לענות לך ענינית . | |||
|
|||
זה נוגד את המוסר שלי . כשאני כותב שאתה בור זו אמירת אמת ולא גידוף . והמוסר של קאנט מתאים בדייקנות לכלל ''אם מישהו עובר עברה אז גם לי מותר'' , רק שאתה בבורותך אינך רואה את זה . אבל לזה אנחנו כבר רגילים . אריה עירן . | |||
_new_ |
מוסר כפול? | |||
|
|||
בתוך כל הויכוח הזה - יהודים שוכחים דבר אחד פשוט ויסודי ארץ ישראל שייכת ליהודים. ולכן כשיהודי מגיע לכאן - הוא מגיע לארצו.הוא לא מהגר - הוא חוזר אליה. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |