|
[•] אריה עירן מוסרי ביותר . | |||
|
|||
[•]... אתה התחלת בסימטריה שבין היהודים לערבים ואז ראוי לטעון שהערבים רוצחים וראוי שנרצח בהם . אתה החסיד של קאנט . ואז כללי הפעולה של הערבים ראוי שננהג לפיהם . והכלל שלך ''אם מישהו אחר עובר עבירה אז גם לי מותר'' הוא בדיוק הצו הקטגורי של קאנט . הדוגמאות החלשלושות שהבאת הן רק תגובות על קצה המזלג למוסר המטופש והמכוער שאתה דבוק אליו בבורותך . באופן שונה ממך ומקאנט המוסר שלי אחר לגמרי . | |||
_new_ |
|
|||
''והכלל שלך ''אם מישהו אחר עובר עבירה אז גם לי מותר'' הוא בדיוק הצו הקטגורי של קאנט .'' משפט אחד של אריה עירן מקפל בתוכו את הטרגדיה של האיש ורעיונותיו המבולבלים: יוסלה כתב שעירן פועל לפי הכלל שאם מישהו אחר עובר עבירה אז גם לו (לאריה עירן) מותר לבצע את העברה. זה לא הכלל של יוסלה, אלא תיאור של התנהלותו של עירן. ובמשפט שלמעלה עירן מוכיח שגם הבנתו בפילוסופיה מועטה, היות והמשפט ''אם מישהו עובר עברה אז גם לי מותר'' אינו הצו הקטגורי של קאנט. כלל וכלל לא. קאנט הציע שבכל מעשה נתנהל באופן שהמעשה יכול היה לשמש כציווי אוניברסלי. זה לא אומר שאם מישהו עובר עברה אז גם לי מותר. הפרשנות של עירן לדברי יוסלה, ולציווי הקטגורי של קאנט קצת מביכים, היות ואין קשר עובדתי או הגיוני בין מה שנכתב על ידי יוסלה לבין הפרשנות של עירן, או בין מה שקאנט כתב והפרשנות של עירן. וכרגיל התגובה של אריה עירן מלאה גידופים במקום להיות עניינית. | |||
_new_ |
יוסלה,די,די,די,לך לישון קצת ותן גם לנו | |||
|
|||
לנוח השטויות שלך. ותפסיק לכבות סיגריות על גב ידך כי זה יכול לגרום לאינפקציה. | |||
_new_ |
אין הצדקה לענות לך ענינית . | |||
|
|||
זה נוגד את המוסר שלי . כשאני כותב שאתה בור זו אמירת אמת ולא גידוף . והמוסר של קאנט מתאים בדייקנות לכלל ''אם מישהו עובר עברה אז גם לי מותר'' , רק שאתה בבורותך אינך רואה את זה . אבל לזה אנחנו כבר רגילים . אריה עירן . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |