פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בן-דוד (יום שישי, 30/06/2006 שעה 7:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המלחמה בטרור אינה, לא מלחמה ולא מלחמה במה שקרוי טרור.
מה שמאפיין טרור זה היעדר הנגישות הצבאית למניעיו, ולפעולות שלו.

הבריטים 'נלחמו' שנים ב'טרור' האירי, ללא הצלחה. הצרפתים נאלצו לוותר
על אלג'יר. הבריטים עזבו גם את פלסטינה הסוררת. במקום שיש צבא כיבוש
ואוכלוסיה מלוכדת המתנגדת ליישות הכובשת, אין לכובש סיכוי לאורך זמן.

האשלייה, המוזרה מאד בהקשר של ההסטוריה של המאה העשרים, שאפשר להלחם צבאית בהתנגדות עממית מזויינת שמונעת על ידי רעיון לאומי יציב ומלוכד, - האשלייה הזו מסוכנת פי כמה מהטרור עצמו.

לטרור הפלסטיני יש במובהק מטרות מדיניות ברורות, בעוד שלישראל אין מטרות
מדיניות כיום, אלא אם ניכלול בקטגוריה של 'מטרות מדיניות' השתלטות
טריטוריאלית ושליטה בעם אחר מתוך מניעים לאומיים וכלכליים שאינם ברורים די הצורך אפילו לרוב המכריע של אזרחי ישראל.

ישראל אינה מלוכדת מסביב לתכנית פעולה מדינית כיום מהסיבה הפשוטה
שדחיית הקץ - דחיית כל פתח למשא ומתן לשלום - אינה עומדת בקריטריונים
של תכנית מדינית, ומעצם הגדרתה אפילו מנוגדת למשמעותו של הביטוי 'תכנית
מדינית'.

העובדה הפשוטה היא שלא יהיה שקט לישראל, ובישראל, עד שלא יתחיל משא ומתן עם ממשלת חמאס-פתח החדשה על הבסיס הרחב למדי של הסכמות ג'נבה, מסמך האסירים וכו'. אם הפלגים הפלסטינים הג'יהדיסטים מצד אחד והזרם הפלסטיני המתון יכולים למצוא שפה משותפת בתוך ימים אחדים של דיונים, גם ישראל והפלסטינים יכולים. הדחיפה החזקה להציג את הסכסוך הישראלי-פלסטיני כבלתי ניתן לגישור, מגיעה מהימין הישראלי ששם לו למטרה
לטרפד הסכם סופי, מהסיבה הידועה לכל ילד בישראל: הרצון להמשיך בכל מחיר
את האורגייה הלאומנית-משיחית של ארץ ישראל השלימה (שימוש אומלל במילה
שלימות).

הפתרון שמציעים הלאומנים הישראלים פשוט עד להחריד: יש להשתמש בכוח
צבאי לחיסול כל הצורות של ההתקוממות וההתנגדות הפלסטינית. מה שרוב הציבור שהריטוריקה הזו של חיסול הטירור קוסמת לו אינו מודע לו זה שאמנם
בקצה ה'חם' של פעולות טרור פלסטיניות יש הצדקה לפעילות ישראלית צבאית
מונעת, אך בד בבד המרקם השלם של התארגנות עממית פלסטינית נגד הכיבוש
הישראלי אינו ניתן להפרדה מהאספקט המיליטנטי, וזו הסיבה שכל פעולה צבאית
נגד הטרור מהר מאד הופכת לטבח באוכלוסיה הפלסטינית. המוחות יושבי הכורסא האנליטיים כביכול בישראל - לדוגמא פרקשתא - מציעים לחסל את הטרור הפלסטיני על כל מרכיביו. זה הרי מצחיק עד דמעות. א. כל איש צבא ישראלי מאז שנות השבעים ועד היום, מסמל מחלקה ועד רמטכ''ל ושר בטחון, אימצו מוחם ללא הפסקה בנסיון לחסל את הטרור הפלסטיני. המזל היה שדווקא אחדים מהמוחות היותר מפותחים ועתירי הנסיון (בגין ורבין אם נמנה רק שניים) הגיעו למסקנה שהפתרון חייב להיות מדיני.

כיום בישראל המונח 'חיסול הטרור' הוא בגדר הד קלוש לרטוריקה חסרת משמעות של נשיא אמריקני אובד עיצות. ומובן שהפשיסטים המקומיים תומכים בהתלהבות בנשיא הפחות דמוקרטי שאי פעם ניהל את ארצות הברית. 'חיסול הטרור על כל מרכיביו' פירושו, במציאות הישראלית-פלסטינית, יציאה לחיסול התשתית האזרחית והחברתית הפלסטינית - או במילים אחרות ג'נוסייד.

פרקשא וגרורותיו הפורומיות מזהמים את המים שאנו שותים במונחים הלקוחים מהעולם האכזר של טיהורים אתניים, ועל כך אין סליחה ומחילה. זה סרחון שאי אפשר להסיר בקלות. לא קשה לזהות ריח של חרה, גם כשהחרה מתחזה לקישקעס ממולאים.

לוקשים היו מאכילים אותנו כשהיינו קטנים, וכאשר היה לי חבר בכיתה דלת' שאמא שלו הפולניה היתה מכינה לוקשים מעשה יד פעם בשבוע. נמאס לשמוע את הריטוריקה הגזענית של פרקשת המסווה עצמה בלבוש של ניתוח פוליטי. אין דרך להגיב על המלל המצדיק פשעי עבר וקורא לישראלים להתגבר על הרתיעה הטבעית שיש להם מפשעים נגד האדם, - אפשר רק להצביע על הכותב ולומר בלשון הכי ברורה, או שהאיש הזה לא יודע מה משמעות דבריו או שמכר נשמתו לשטן.

מדוע זה כל-כך אישי? קחו לדוגמא את היחס של תרבות המערב לגילויים של רצח עם שהיינו עדים להם במאה העשרים: בכל המקרים למדנו לזהות את מעשי הפשע עם המוציאים לפועל את המעשים. לכן נישפטו בנירנברג הקצינים הנאציים שהיו מזוהים עם הפשעים שגרמניה ביצעה. את מילוסוביץ הביאו לבית הדין הבינלאומי לפשעים נגד האנושות, וכו'. כאשר מתבצע פשע נגד יחידים או ציבור שלם על רקע שיוך אתני-לאומי אנו נוטים להאמין שרק יחיד שאיבד צלם אנוש מסוגל לפשע, ואת היחיד שסרח אנו מוקיעים כסמל לדרדור המערכתי. לכן גם למדנו להוקיע את הגזען, בין אם לטנטי או מוצהר, בפניו ובפרהסיה. כי הקריאה לרצח עם או לגירושו, גם אם היא מוסווית במלל פסבדו-מדעי, נוגעת לנו כציבור, וכציבור אנו מתגוננים - בפרהסיה.

המלחמה בטרור שמציע לנו פרקש במילים פחות ברורות או יותר ברורות, היות והיא אמורה להוות פתרון או שיטת פעולה שלא נוסו עד עכשיו, יכולה להיות לה רק משמעות אחת: פעילות צבאית ישראלית בתוך ונגד אוכלוסיה פלסטינית אזרחית ברובה. האם זה מרשם להפסקת ההתנגדות הפלסטינית לכיבוש הישראלי? וודאי שלא. זה מרשם בטוח לכרטיס בכיוון אחד לצמרת משרד הבטחון לבית הדין לפשעי מלחמה הבינלאומי. יש עכשיו מבצע טיסות מוזלות באל-על. אני מציע שנאסוף כסף מהמשתתפים בפורום ונקנה את הכרטיס הראשון לפרקש.
_new_ הוספת תגובה



פטפטת תלושה מהמציאות.
יהודה-אודי דוכן (יום שישי, 30/06/2006 שעה 8:33)
בתשובה לבן-דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מייצג את הישראלי האויל והאטום שעליו,ועל שכמותו, מסתמכים הערבים כדי להצליח במזימתם להשמיד את מדינת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



לקרוא תורה אתה יודע?
מהנדס אזרחי (יום שישי, 30/06/2006 שעה 9:20)
בתשובה לבן-דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבות עצות בלבך ורק עצת השם היא תקום.

ניראה לי שעדיין אינך שולט על החמור שלך.

רק שלא יקח אותך למקום חשוך אולי הרי החושך?
_new_ הוספת תגובה



איזו מן שטות זאת?
ישראל בר-ניר (יום שישי, 30/06/2006 שעה 9:40)
בתשובה לבן-דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הפלגים הפלסטינים הג'יהדיסטים מצד אחד והזרם הפלסטיני המתון (יש חיה כזאת?) יכולים למצוא שפה משותפת בתוך ימים אחדים של דיונים'' -- מה הפלא? הרי יש להם מטרה משותפת בחיים. חילוקי הדעות הם רק על אופן וקצב הביצוע.

על איזו ''שפה משותפת'' אתה חושב כאשר מדובר ביחסים בין ישראל והפלשתינאים? אולי על ''הפסקת אש'' בה את ה''הפסקה'' עושה ישראל ואת ה''אש'' ממשיכים הפלשתינאים (הדיאלוג המתמשך לאורך כל תקופת אוסלו)?
_new_ הוספת תגובה



''בן דוד'' רוצה להוכיח דברים
א. פרקש (יום שישי, 30/06/2006 שעה 10:14)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיהיו נוחים לו מבחינה פוליטית ויפגעו בעמדתה הצודקת והמוסרית של ישאראל ומנסה למנף את הויכוח שמתנהל כאן כמשחק תעמולה שמשמש אותו ודומיו כדי להילחם בזכותה של ישראל להגן על עצמה ולחתור להשגת יציבות בטחונית שתשמש דרך לשלום אפשרי בעתיד.

לכן הוא נאלץ להרחיק עדותו (עוד אחד שמרחיק עדותו) לבריטים, לצרפתים, לאמריקאים ואפילו בתיבת הצואה של הנאצים הוא נהנה לטבול את ידיו. הבעיה היא כמו שנאמר, שהוא מנסה להצביע על האשם לדעתו (ישראל) באצבע מרשיעה, אבל הוא גם מפנה 3 אצבעות לאחור, אליו ואל תפיסת הכזב של אוסלו, שלום עם אוייבים, ישראל אשמה - ואצבע אחת אל אלוהיו - מרקס או ספנסר. לא אתפלא אם את מרקס הוא מקדש רק למען הכסות אבל הוא נוהג כספנסר, או נכון יותר כספסר של רעיונות אותם הוא מערבב בקלונו ושולף כאחד הטקסנים שהוא אוהב כל כך לשנוא ולזלזל במעשיו.

הרי שאמר כבר שאין זכותם של בני אדם ודמוקרטיות להגן על עצמם מול שקר פוליטי של ישויות חותרות טרור והשמדה. עם אנשים כמו ''בן דוד'' לא פלא שהיו אנשים שמכרו את עצמם לשטן הנאצי כשאירופה בערה. בודאי גם אז אמרו אותם ''בני דוד'' שצריכים לפתוח בשיחות שלום עם הנאצים והעובדה שהם חרטו על דיגלם את סמל ההשמדה והמלחמה היתה ראויה להתחשבות רצינית מצד מדינות הקואליציה ומתן קדימה לשיחות על שיחות לשלום ולהשלמה. ולא חשוב שגם אז וגם היום היהודים הם שצריכים לשלם את זה בדמם.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי