|
ועוד הערה על הכוזרים | |||
|
|||
ככל שאני לומד יותר ויותר על הכוזרים האמיתיים ובעיקר מספרו החדש של ברוק אני יותר ויותר מוצא שהם גזע של לוחמים אמיצים אבל פרט לכך אומה עם תרבות חסרת כל ענין מיוחד. לא פלא שהם נעלמו לחלוטין בתוך הרוסים ( שטוענים שהקוזקים הם צאצאים שלהם) ובתוך היהודים (שיש טוענים שהאשכנזים הם צאצאים שלהם). נראה שכל העיניין שלי בהם נובע בסופו של דבר מהספר ''מילון הכוזרים'' של פאביץ שמציג כוזרים מעניינים הרבה יותר ממה שהם היו אולי במציאות. | |||
_new_ |
ועוד תגובה לאשד | |||
|
|||
בענין הקונספרציה ...והכוזרים...התרחקנו מאוד מהדיון שאני מנסה לעורר כאן הייתי רוצה לסגור מעגל מצד אחד רוב האוכלוסיה מתקרבת לתרבות המערבית ומשתדלת להידמות לה בכל המובנים העליתות היחידות שקימות הם העיליתות שקרובות לתאורך את הכוזרים...ואוסיף עוד לקנאים בימי בית שני. אם לא נלמד מההסטוריה אני חרד | |||
_new_ |
ליעקב ואחרים: בעניין הלימוד מההיסטוריה | |||
|
|||
השגות אלה הם חלק מתשובה לקורא שלי במקום אחר, שהתכתב איתי תוך הצגת השאלה מה ניתן ללמוד מההיסטוריה. גישתי היא כדילקמן: 1) האנלוגיות ההיסטוריות במקרים שמניתי (מתיחת ההקבלה בין מדינת הצלבנים והמפעל הציוני;ההשוואה עם הקולוניאליזם בדרום אפריקה או רודזיה; העלאה על נס של ''השואה'' הפלשתינאית - הנכבה - תוך הקבלה לשואת יהודי אירופה), אנלוגיות אלה היו בעיקרן מוטעות. וגם השתכרנו מהם. והן מנעו מאיתנו להבחין בקווים חשובים של תהליכים היסטוריים, למשל כאלה המלווים המפעל הציוני. איני נגד כל אנלוגיה היסטורית שהיא, שכן לעיתים הן עשויות להיות רבות תובנה ומתריעות ו/או משנעות לפעולה מונעת או מקדמת (ראה כדוגמה לכך את החלק האחרון במאמרי על מדינת הצלבנים: אודות ספרטה מול הסתאבות מדינת הצלבנים). 2) היינו במידה מסויימת בתוך בועה של אנלוגיות ותפיסות היסטוריות לא תואמות. כתוצאה מהן, רבה האשלייתיות, או אף ההרסנות והשנאה הרב כיוונית בגוף ההוייה הישראלית. המשנעים ומתווי ה''היסטוריה''-לכאורה חוללו נזק עצים תוך מניפולציות כלפי ההכרה, מניפולציות שנועדו לבסס מבנה אוליגרכי נתון, תוך הקפאת ובלימת תנופת ההתפתחות הציונית, דבר המתבטא כיום בשורה של תופעות, כולל נסגנות כלכלית. 3) במהלכינו איננו קובעים לגישתי *בהכרח* את ההיסטוריה. שכן מול כיווניות והתפתחות קיימת גם רגרסיה ונסגנות. קיימת אפשרות לקבוע, אך אין הכרח שנממשה. *************************************** בנסיבות הספציפיות בהן אנו נימצאים כיום, תנאי לקביעת ההיסטוריה והישתלבות בתוך ההיסטוריה - דבר שנימנע מיהודים בטרם היותם בעלי מדינה ריבונית - תנאי לכך הוא יציאה מהבועה. | |||
_new_ |
תגובתי לאשד | |||
|
|||
אין הקבלה בין הנכבה לשואה יש הקבלות רבות בזעיר אנפין בין השואה לרדיפות יהודים בכל הזמנים לנכבה יש הקבלות רבות במשטרים קולונילים ''השתכרנו מהם....'' כן מסכים אבל מסיסמאות ואידיולוגיות שקר והם אלה שמנעו מאתנו.... אנחנו עדין בבועה של שקר..ראה בעיקר את מאמריך לא פעם התיחסתי לנסיגה הכלכלית כל מדינה בעלת משטר כלכלי תקין שהיתה סופגת את כמויות ההשקעות שכאן היתה מרצפת את רחובותיה בזהב השחיתות הכלכלית והתפיסות שאתה מציג בתחום ההסטורי והמדיני יש להם הרבה מין המשותף...ההגיון הבולשביקי | |||
_new_ |
עם כל הכבוד אינני רואה איזה קשר יש לתגובה זאת | |||
|
|||
עם משהו שכתבתי. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |