|
שקד, נראה לי שמנדס | |||
|
|||
פשוט בא מעולם אחר. יש בדבריו איזה תום לב ולא הרגשתי בכוונה רעה וסרסנית. הוא מדבר על מיתולוגיות שגדל עליהן (הן לכשעצמן דכאניות אולי אבל הוא עצמו לא. התרשמות שלי.) איך שמתחלפות המשמרות. אני זוכרת ימים שבהם אני היתי המיליטנטית מבין שתינו... | |||
_new_ |
זו בעיה אנה, אל תקלי ראש. | |||
|
|||
ברור כאן שזה בא ממקום נקי בלי רוע. עם רוע מתמודדים אחרת. מה נעשה עם כל הטהורים והנקיים שבתום לב מקלקלים? | |||
_new_ |
אני בכלל לא מקלה ראש, מה פתאום | |||
|
|||
בתוך השאלה ''הקטנה'' ששאלת חבויה שאלה גדולה והיא מהו רוע. בגדול שקד צודקת. אבל כל עניין לעצמו ולגבי המאמר של מנדס אני מוצאת שצריך להיות ''סלחניים''. בפעם אחרת, אם זכור לך, זו שבה הייתי יותר מיליטנטית, היה ברור שהדברים נאמרו לא מתוך תום לב אלא להיפך. החיים הם קצת כמו מקצה שיפורים, מתמיד ובלתי פוסק, ואחד מן המקצים החשובים הוא להצליח להבחין בין חשוב ללא חשוב, לברור היטב ולהבדיל עיקר מתפל. אז הנה, זו לדעתי ''הדיאגנוזה'' על מאמרו של מנדס. | |||
_new_ |
אנה - תום הלב אכן מובע בשיריו של מנדס | |||
|
|||
ואם היה מסתפק בם, ומוותר על הפרשנות הנלווית, לא הייתי כותבת דבר. תגובתי כוּונה לנשות הפורום, יותר מאשר למנדס,ואם תסתכלי קצת למטה, על תגובתה המזלזלת של כחולבן, בוודאי תראי שהדרך עוד ארוכה, וכי הבעיה הגדולה היא עדיין בתפיסת האישה את עצמה ומקומה בחברה. | |||
_new_ |
את צודקת | |||
|
|||
והנשים שלא מבינות את הנזק שבשוביניזם עושות את הדרך עוד יותר ארוכה לכולנו. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |