פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לדוד סיון, 18/11/13 5:11)
או ואבוי לו לאדם
(יום שני, 18/11/2013 שעה 7:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הלומד מדע מעיתונאי באינטרנט, ותורה מ YNET וכלכלה ממדור הספורט בעיתון המקומי
זו הרמה שלך אחרי אינספור חיפושים
אינך יודע כלום כי לא למדת
לא לחינם רשמתי חלקים מאמרתו של הקוצקער
אין לי בעיה עם אפיקורסים יש לי בעיה עם בורים ועמי ארצות
מה שהבאתי הוא הלכה שאף רב אינו יכול להתנגד ולו גם הרב הקיצוני ביותר וזו דעת תורה
המחלוקת היא מי הבעלים של המקום וכאן אתה נכנס למחלוקת חכמים על אדם שנטע בשטח חברו וכן שנטע ועיבד ברשות הרבים של מי הפירות

כבר אמרתי לך אתה מתעסק בדברים שאין לך מושג
ד''א גוי הגר בא''י יש לו דין גרים, והלכות גרים(לא תונה את הגר וכו)

עדיף שלא תתעסק בדברים שאין לך מושג מכיוון שאתה נופל לשקרים, ומשקר בעצמך

אם היית בודק את המקור היה מתברר לך כי השטח נרכש ע''י אגודה מבעלי בקרקע והוגש ערר על חוקיות הרכישה, (גם על שטחים שאינם שטח פרטי ישנה מחלוקת חכמים)

אני מקווה שכלכלה אתה לא לומד ממדורים בעיתונים
_new_ הוספת תגובה



העובדות והתבטאויות רבנים סותרות את טענותיך!
דוד סיון (יום שני, 18/11/2013 שעה 8:04)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. הרב מרדכי אליהו אמר את הדברים שמשמעותם שמותר לגזול את הגוי וזה סותר את כל מה שטענת מקודם כולל טענת האיסור המוחלט. זה סותר גם את טענתך כי זו ''... הלכה שאף רב לא יכול להתנגד לה...''.

אם היית בודק בעיון (אולי) היית מבין שהוא מדבר על הארץ באופן כללי ולא על מקום ספציפי.

2. המאמר ב''מעייני הישועה'' תומך בהטפה לשנאת הגוי.

3. עדיף שתקרא ותבין, כולל את ההקשר, של דברים שנכתבים כאן לפני שאתה מגיב עליהם בצורה בוטה, גדפנית-זדונית.

-----

בקיצור טענותיך העיקריות מופרכות כי יש הטפה לגזל גוי ולשנאת הגוי. מאחר ואתה דוחה את העובדות האלה ביודעין הרי שלפי גישתך אתה ''נופל לשקרים, ומשקר בעצמך''.
_new_ הוספת תגובה



משמעות
(יום שני, 18/11/2013 שעה 8:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המושג הזה כל-כך חפיף ופורח באוויר ואסור להשתמש בו באופן חד-משמעי כפי שאתה עושה לאורך כל הקווים.
אולי משום כך אתה מעורר כל כך הרבה אנטגוניזם.

המשמעות שלך אינה המשמעות של האחר
_new_ הוספת תגובה



באופן עקרוני אתה צודק
דוד סיון (יום שני, 18/11/2013 שעה 10:16)
בתשובה לushargil@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. על פי העיקרון (''המשמעות שלך אינה המשמעות של האחר'') שהצגת הטענה החד משמעית של isaac01 שספירו שיקר מופרכת גם מבלי לבדוק את הפרטים והעובדות.

ב. בגלל הנסיון שלי בחרתי לעקוף את הדיון העקרוני ולבדוק את הפרטים והעובדות בנדון ומצאתי אסמכתאות שהטענה הזאת מופרכת. כל שטענתי במקור היה ''יש בציטוט הזה ביסוס לטענות נוספות נגד-בעד עלוני תורה. לכן הטענה כאילו הוא משקר מוטלת בספק'' (תגובה 171989). זו בהחלט עמדה שמתאימה לעיקרון שהצגת. אבל האנטגוניזם הבוטה הופיע כבר בתגובה הראשונה של isaac01 להודעתי.

ג. אם תכתוב מהו המושג ה''כל כך חפיף'' אוכל להתייחס לטענתך כלפי.
_new_ הוספת תגובה



הקרב אליהו לא יכול לומר שמותר לגזול מן הגוי
(יום שני, 18/11/2013 שעה 10:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה איסור מפורש
הרב אליהו אמר שבמידה והקרקע היא שלך ומישהו אחר שתחל בה או שהקרקע ברשות הרבים אזי לשיטתו הפירות אינם שייכים לשותל וזה מחלוקת במסכת סוכה ונאמרה עליה הלכה
הלא לולב הגזול אינו מוציא ידי חובה?

שוב אני קובע כעת כי אין לך מושג ביהדות
אין לך מושג במדע
אולם לכתוב שטויות אתה חושב שמותר לך
אין לך מושג במה שאתה כותב
אינך יודע את הגמרה את הרמבם את הקביעה ההלכתית
אינך מכיר את המחלוקתבנושא גבולות הארץ
אינך מכיר כלום
עם הארץ הנך

תלמד חשבון לפני שאתה מנסה לפתור משואות
תלמד פיסיקה לפני שאתה מדבר על מושגי סוד בגון זמן,וכד יקום,
תלמד לקרא מאזן לפני שתכתוב מסקנות כלכליות בנושא

לא מספיק שינך יודע ומראים לך את המקורות
אתה ממשיך לשקר
תתחבר לגבלס
_new_ הוספת תגובה



בנוסף
(יום שני, 18/11/2013 שעה 10:52)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הרב שפירא, ולא הרב עובדיה
ולא הרב לאו ולא שטיינמץ ולא אף אחד יכול לחלוק על הרמב''ם, הבית יוסף,הרמ''א, וגדולים אחרים
_new_ הוספת תגובה



הלא חלק גדול בירושלמי
(יום שני, 18/11/2013 שעה 11:09)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דן בקניין שיש ארץ ישראל לגויים לדוגמא בשנת שמיטה גוי אינו חייב בשמיטה האם הפירות של גוי (מצווה התלויה בארץ) חייבים או שמא הם טבל

בו נזרוק את הירושלמי הם לא ידעו כלום הלא אין קניין בארץ לגוי, מעניין שאף אחד לא כתב לקחת לו את הפירות ואת הקרקע
שוב אני חוזר ואומר
אתה בור ועם הארץ

סליחה שכחתי שאתה לו יודע מה זה ירושלמי(למעט ביתר) בטח תמצא בויקיפדיה
_new_ הוספת תגובה



מסכת גרים-(אתה כנראה לא יודע)
(יום שני, 18/11/2013 שעה 11:22)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין משיבין אותו [את הגר התושב] בסְפר ולא בנוה רע, אלא בנוה יפה באמצע ארץ ישראל, במקום שאומנותו יוצאה, שנאמר: ''עִמך יֵשב בקרבך במקום אשר יבחר באחד שעריך בטוב לו,
סליחה הרב אליהו וכל הרבנים לא מכירים מסכת זו

היא כנראה וירטואלית

הם קבעו הלכה נגד המפורש בתורה ונגד המפורש בתלמוד

תלך ללמוד לפני שתכתוב שטויות

לשיטתך מותר לרצוח שים פסיק לפני הלא
אולי נבטל את הלא?
_new_ הוספת תגובה



אני מקווה שאתה יודע לקרא
(יום שני, 18/11/2013 שעה 11:29)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה הפשיטה

אבן הלכות גזלה ואבדה פרק א האזל כה
הלכה ב
ואסור לגזול כל שהוא דין תורה אפי׳ עכו״ם מה שמגיע ממנוי ולכן מייתי רב אשי מ״ז הא לתניא דאס אתה
עובד ע״ז אסור לגזלו או לעשקו ואם גז?''ו או יכול לזכהו בדיני נכרים זכהו דכיון שהמלך מכו׳יס דיינינן
עשהו יחזיר. ליה כדיניהם,
אבל מסתפקנא טובא בסברתו דאיך אפשר לבוא מדין כדיניהם
הכ״מ הקשה במה שכתב הרמב״ס אסור לעשקו דהא לאי ׳ ולבטל דין המלך ששולח מוכסין לגבות המכס׳ כיון דסובר
תעשוק את רעך כתיבי ועוד דהא בהגוזל ומאכיל אמר דבדיני ישראל הי׳ מחוייב ליחן ובדיני המלך בודאי מחוייב ליתן
רבא דהפקעת הלואחו היכי דליכא חה״ש מוהרי וכחב דמה דכ׳ ואיפוא נמצא דינים אחרים׳ ואפי׳ אס נימא דיש דין אצל אומות
הרמב״ס אסור לגזלו או לעשקו היינו מדרבנן׳ ולפי דבריו צריך העולם בדיני אנשים פרטיים שאס חושש שיטלו ממנו יותר יכול
לומר דמ״ד גזל עכו״ם אסור היינו מדרבנן דהא מ״ד מוהר להבריח גס אח הודאי׳ אבל גס דין זה הוא דין המלך דאטו יש
היינו מותר לגמרי וכבר הקשה ע״ז החכ״צ דהא בב״מ פ׳ המקבל להס דינים שכל אומוח העולם ממוייביס לדון כן׳ וכיון שזהו
ובבכורות דף י״א מוכח להליא דמ״ד גזל עכו״ס אסור הוא דין המלך ובמכס הא איכא דין המלך לשלם מכס למוכםין ולא
מה״ת וכן היש״ש כתב ללא כהכ״מ, וכתב החכ׳יצ דדעת הרמב״ם לחוש שמא יטלו המוכסין יוהד מקצבחס׳ ומנ׳׳ל לבטל דין המלך
דגזלו ועושקו אסור מקרא לואכלת רבזמן שאין מסורים ברין אחר של המלך׳ אף לבזמנינו נוהגין כן לאפשר לבטל חוק
בידיך אסור, אחד היכי שסוחר חוק מוקדם זהו במלוכות שיש להס נמוסים
אכן בריש הלכות גנבה כתב הרמב״ם כל הגונב
_new_ הוספת תגובה



הקיצוני שבקיצונים של רבני ישע
(יום שני, 18/11/2013 שעה 11:39)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרב דב ליאור

אסר לקטוף פרי מעץ של ערבי משום גזל שזה מדאורייתא

אין אפשרות שרב כל שהוא יתיר גזל

בור ועם הארץ
_new_ הוספת תגובה



הקיצוני שבקיצונים של רבני ישע
(יום שני, 18/11/2013 שעה 21:33)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתכתב עם עצמך?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי