פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לראובן גרפיט, 08/11/02 14:49)
לראובן:כדי שנוכל להתמודד עם כל מיני דיעות
יעקב יזרעאלי (שבת, 09/11/2002 שעה 19:42)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ופרשנויות אנחנו צריכים ללמוד.והרבה.

המסורת שלנו היא מסורת של לימוד בלתי פוסק של המקורות.
דיון וויכוח,קושיא ותירוץ,הסכמה ומחלוקת.

והעיקר:''והגית בו יומם ולילה''.

יישר כחך.
_new_ הוספת תגובה



יזרעאלי, לימוד המקורות בלבד משול הדבר
ראובן גרפיט (שבת, 09/11/2002 שעה 19:51)
בתשובה ליעקב יזרעאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשתיה חוזרת ונשנית של מים העומדים בבאר. לאחר השימוש שלהם מעבירים אותם בפילטר ומחזירים אותם לבאר.
המשנה והתלמוד - שאבו כל הזמן ידע, טכנולוגיה, תרבות זרה מהיוונים, הבבלים, המצרים, הרומאים, הערבים. בכל מסכת שתעמיק תמצא, באם אתה מכיר את התחום, את המקורות הזרים. זרעים: כל החקלאות מקורה במקורות זרים. מבנה המקווה: טכנולוגיה רומאית. כוכבים ואסטרולוגיה כולל דיני הלבנה : מצרים, בבל.
הרמב''ם ניזון מהפילוסופים היוונים, הנוצרים ומחכמת הרפואה הערבית-הודית.
אסור להתקבע במה שנכתב לפני 1500 שנה לערך.
אנו מצויים במהפך אדיר של הנדסה גנטית (מה דין אחים תאומים מוחלטים שנולדו ללא הפריה, מי האב החוקי של הילד שלהם? אחד רצח - מי הרוצח? . מה דין אברים מושתלים שפותחו בתנאי מעבדה?). האם ילד שנולד ללא הפריה יכול להיות ממזר? וכן הלאה וכן הלאה.
_new_ הוספת תגובה



בודאי שהם הכירו את התרבות הכללית.הם לא חיו על
יעקב יזרעאלי (שבת, 09/11/2002 שעה 22:33)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המאדים.
אינני מסכים עם קביעתך כי יש כאן ''מיחזור'' של חכמה יונית ,ערבית וכו'

בודאי שהשתמשו בידע הנדסי בבנית המקוה ואכן הווי המרחצאות של הרומאים ניכר היטב במשנה[לא רק במסכת מקוואות גם במסכת שבת למשל שם סיפרו:''מעשה באנשי טבריה שהעבירו סילון[=צינור] של חמים בתוך הצונן'']

אבל הדינים של הכשר המקוה נלמדים מהפסוק ''אך מעין ובור מקוה מים יהיה טהור'' שבס' ויקרא.

כך קבעו שהמים של המקוה צריכים להיות מים שניקוו לתוך בור הטבילה ,ולא נשאבו.היינו מי גשם בקילוח ישיר, ולא שנשאבו והוערו לתוך הבור באמצעות כלי.

המרחצאות הרומיים היו שונים בתכלית.ראה למשל החפירות החדשות ברחוב ההרודיאני שעל יד הכותל המערבי.
_new_ הוספת תגובה



מעין ובור טהור : מעין ברור הוא, מקור מים בטבע, בור
ראובן גרפיט (יום ראשון, 10/11/2002 שעה 21:23)
בתשובה ליעקב יזרעאלי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טהור, או באר או מקור שהמים הובאו אליו. הרומאים הם אלה שהביאו לארץ את האקודוקטים, היכולת ההנדסית של הולכת מים למרחקים שלא באמצעות בעלי חיים.
בירושלים שאליה העבירו אתמי השילוח רואים אנו העברת מים מהמעין אל ''בור''. כל מקורותהמים מתקופת המקרא היו ברכות מים /מקואות, אך הם לא היו המבנים המתוחכמים של המקואות נוסח תקופת בית שני לעת שהיינו תחת הכיבוש הרומאי. המידות והסגנון של המקוואות נקבעו אז. המקווה הראשון, כנראה, נמצא במצדה שמר הורדוס או אולי הקנאים בנו.
_new_ הוספת תגובה



כן ,אבל המקוה שונה מהמרחץ,כמו שכתבתי.
יעקב יזרעאלי (יום ראשון, 10/11/2002 שעה 22:54)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ועוד לראובן:למה לימוד המקורות ''בלבד'' ?
יעקב יזרעאלי (שבת, 09/11/2002 שעה 22:38)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי