|
אין כל פסול לכעוס על הקב''ה, על מעשה השואה אדרבא . | |||
|
|||
אם ניצול השואה בא בטרוניות לאלוקים בהם הוא מביע בפניו את כעסו ואף את זעמו על מעשיו זה נובע ממקום של אמונה עמוקה מאוד כל ניצול שואה דתי וחרדי בא בטרוניה כזו או אחרת אל הקב''ה -אולם ישנו צידוק הדין ה' נתן ה' לקח יהי שם ה' מבורך. זוהי תמצית הפילוסופיה או האידיאולוגיה הדתית. זו גם הסיבה שאמא דתיה שאיבדה את בנה במלחמות ישראל מסוגלת להשתקם הרבה יותר מהר מאם חילונית . הדתיה מבינה שבנה הוא פיקדון שניתן לה מה' והליכתו ממנה הוא החזרת הפקדון לבוראו. אם אדם איבד את אמונתו כלומר הישות לא קיימת מבחינתו , הוא יכול לבוא בטענות למי שהוא רוצה , גם לסבתא שלי, כי מבחינתו אין אלוקים ולכן אין למי לבוא בטענה. אי אפשר לרקוד על שתי אמיתות . בכלל התפיסה שאתה מתאר נמצאת במימד נמוך מאוד, אתה מתייחס לאלוקות כמו השכן ממול שעשה משהו רע וצריך להתלונן עליו במשטרה או בועד הביית, זה לא עובד אצל אדם שגדל כדתי בטח לא אצל גיל. ההגות החרדית בכללה נגד הציונות, גם אני מתנגד חריף לאספקטים שונים בציונות ולספיכיה הפוסט ציונים אז מה.? מבחינת שנאה למדינת ישראל לאור מה שאני קורא אצליך אתה כנראה שונא את מדינת ישראל הרבה יותר . | |||
_new_ |
זה שאני נבל אנטיסמיט ואנטי ציוניסט | |||
|
|||
זה דבר ידוע אבל לא שייך כלל לעניננו זה. בעולם שלי אין אלוהים כך שאני לא יודע להתייחס אליו אחרת. אני רק שב ומדגיש שהחרדים מאשימים את ההשכלה, את הציונות ואת החילוניות בכך שהאלוהים שלהם השתמש בהיטלר בכדי להעניש את היהודים ובכך, כולל בברכת צידוק הדין, הם בעצם מצדיקים את השמדת היהודים בשואה. | |||
_new_ |
חרדים האשימו את הציונות בשואה | |||
|
|||
מה שעמיש טוען בהחלט נכון. א. המבוכה שהתפתחה בעדה החרדית בארץ כאשר החלו להגיע ידיעות על ממדי השואה, הולידה פתרון קל: שתמציתו היא הציונות אחראית לשואה. יש שעיר לעזאזל... ב. הגישה הכללית 'האשמת הציונות בצרות היהודים' החלה להתפתח עוד לפני השואה. | |||
_new_ |
אישית הכרתי שני מקרים | |||
|
|||
את שתי הסבתות שלי. כל אחת ראתה את זה אחרת האחת מחקה את אלוהים מהעולם והשניה השאירה אותו בחיים על אש קטנה. כל אחת ונימוקיה עמה. | |||
_new_ |
אישית הכרתי שני מקרים | |||
|
|||
את הסבתא שמחקה אני מבין , אבל אני מקווה לטובתה שלא מחקה את הקבה מהאונה השמאלית של מוחה והאשימה אותו באונה הימנית מחקה והאשימה כי אז חייה היו בודאי קשים. את הסבתא שלא מחקה אני גם מבין ולמרות שהשאירה על ''אש קטנה '' שזה הגדרה טובה ויפה ידעה להינות מקיומו בעתות צרה , חג ומועד, שמחה ועצב. אלה אנשים שרואים אותם ביום כיפור מגיעים לבית הכנסת ל''יזכור'' | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |