| 1. אין סתירה: חברה שמתנהלת גרוע יכולה ליצר מוצרים נהדרים, וליפול בגלל שווק נחות או נהול כספי ירוד. וכן חברה שמתנהלת נהדר יכולה לייצר פה ושם כמה פלופים, וההתנהלות הנהדרת שלה תתבטא - בין השאר - בהבנה המהירה שההשקעה הזו ירדה לטמיון וצריכה להפסק, ובהפקת לקחים להבא. אני מקוה שהתשובה ברורה מספיק - הרחבה מעבר לזה אין מקומה בפורום אלא בעבודה אקדמית :-)
2. אנסה להסביר טוב יותר: טענתי היא, שהטלויזיה המכונה ''מסחרית'' איננה תחרותית יותר למעשה, אלא משמרת בעקרון את אותו מודל ''ממלכתי''. זאת מפני שהשוק סגור למספר מצומצם של בעלי זכיון שדור, שכדי לקבל אותו חייבים לעמוד בתנאי מכרז קשוחים מאד, שלמעשה מנפים מתמודדים שרוצים לגשת לקהלי נישה בלבד. לכן, מה שיקרה בפעל הוא, שהזכיינים ישקיעו רק בפניה לנישה הגדולה ביותר שקיימת, ורק טעם אחד (זה שכניתי ''זבל'') ידגש בהפקות. |