|
לדעתי שאלת השכר היא המפתח להצלחת המהפך בחינוך | |||
|
|||
כנראה שאין לך מושג עד כמה נעשים התלמידים מטומטמים וחסרי הבנה כשהם ''תלמידים'' . אפילו כשהם מבוגרים או פרופסורים . | |||
_new_ |
לדעתי שאלת השכר היא המפתח להצלחת המהפך בחינוך | |||
|
|||
מה התכוונתה להגיד ? | |||
_new_ |
לדעתי שאלת השכר היא המנעול להצלחת החינוך | |||
|
|||
אתה כתבת שהתלמידים צריכים ללמוד לחשוב ולא רק לשנן . ואני אומר שכשמישהו נמצא במעמד של תלמיד הוא פתאום מפסיק לחשוב ורק שואל את המורה שאלות מטומטמות . זה נכון גם לגבי תלמידים שהם ילדים , גם לגבי תלמידים שהם מבוגרים וגם לגבי פרופסורים מכובדים שנמצאים בהרצאה והם באותה הרצאה ''תלמידים'' . החשיבה מתפתחת כאשר האדם נמצא ביחידות ומעבד את החומר שלמד . הלמידה עצמה יכולה להיות על ידי חוויות או הקשבה או קריאה או הסתכלות . החלק הזה הוא קליטת עובדות . לשם זכירת העובדות יש צורך לחזור עליהן במחשבה . אתה קורא לזה ''לשנן'' . | |||
_new_ |
לדעתי שאלת השכר היא המנעול להצלחת החינוך | |||
|
|||
אריה, לשאול שאלות מטומטמות הוא תוצאה של חשיבה. עדיף לשאול שאלות מטומטמות מאשר לא לשאול בכלל... מה שפסול בגישה החינוכית הקיימת, שאחרי סיום בית-הספר, אפשר כבר לא ללמוד... העולם המשתנה בימינו, מחייב לפסול לחלוטין את הגישה הזו. בית הספר חייב ללמד איך ללמוד לבד... | |||
_new_ |
לדעתי שאלת השכר היא המנעול להצלחת החינוך | |||
|
|||
פעם למדתי בבית ספר מקצועי . בין השאר למדתי לנסר . פעולה שהיא כאילו פשוטה ביותר . האם לדעתך מספיק שילמדו איך לקרוא בספר שמסביר את תהליך הניסור - בלי לתרגל ניסור ממש ? התשובה היא ==> לא ! עם סימן קריאה ! גם לימוד מצריך ליווי כמו פעולות אחרות . את זה צריכים המורים לעשות . וכמו שיש מי שמנסרים כל חייהם כך יש כאלה שרק חוזרים על מה שלמדו בלי ללמוד הלאה . לעומתם יש כאלה שמתפתחים ולומדים דברים נוספים - אבל אלה לא כולם . | |||
_new_ |
לדעתי שאלת השכר היא המנעול להצלחת החינוך | |||
|
|||
אתה מערבב לימוד מחשבתי עם תרגול פיזי. תרגול אינו לימוד. זה שינון עבור הגוף... | |||
_new_ |
לדעתי שאלת השכר היא המנעול להצלחת החינוך | |||
|
|||
אתה כנראה בעל זיכרון משובח . לא כולם כאלה . רוב האנשים צריכים שינון כדי לזכור , יש הזקוקים להרבה שינון ויש כאלה הזקוקים למעט . | |||
_new_ |
לדעתי שאלת השכר היא המנעול להצלחת החינוך | |||
|
|||
המסקנה פשוטה: שינון אינו לימוד. לכן בשביל לשנן צריך גורם אחר ולא מורה... | |||
_new_ |
לדעתי שאלת השכר היא המנעול להצלחת החינוך | |||
|
|||
אגב, באוניברסיטאות קוראים לזה ''מתרגל''... | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |