|
ודאי שאין כאן פסק הלכה | |||
|
|||
ישנה הטייה בקביעתך. בלינק שמסרת מדובר על ''גילוי דעת חסר תקדים בהיקפו'' ולא על פסק הלכה. גילוי דעת זה כמו חוות דעת משפטית שהיא שונה מפסק הלכה שהיא כמו פסק דין. במכתב עליו חתומים הרבנים, חתומים כאלה שאפילו לא קראו בעמקות את הרשום בו, וחלקם אפילו לא קראו כלל, אלא הצטרפו לגילוי הדעת הפוליטי הזה. אין כזה דבר ''פסק הלכה'' שחותמים עליו בטלפון, בלי לקיים סדר הילכות ודיונים שבסופן פסיקה המוסכמת על הכלל. מדובר בפשקוויל שמצטט מקורות הלכתיים, אבל הוא עדיין בגדר 'גילוי דעת' ולא פסק הלכה, מבחינת המעמד הדתי שלו. בינתיים חתמו על הגילוי דעת הזה 100 רבנים ולא 40, ולאחר הביקורת הציבורית נסוגו מספר רבנים מהחתימה וחזרו בהם (אין לי מספר מדוייק שלהם). מכאן שברור הוא שזה פשקוויל פוליטי ולא פסק הלכה. | |||
_new_ |
ודאי שאין כאן פסק הלכה | |||
|
|||
א. כתוב שם: ''בגילוי הדעת, עליו חתומים עשרות רבני ערים מכל רחבי הארץ, נכתב כי חל איסור הלכתי חמור למכור או להשכיר דירות וקרקעות בארץ ישראל למי שאינו יהודי''. המשמעות שלדעת המציג את גילוי הדעת פירושו ''חל איסור הילכתי... ''. ב. הנה בנוסח ההודעה כתוב במפורש: ''במענה לשאלת רבים הננו משיבים שאסור מהתורה למכור בית או שדה בארץ ישראל לנכרי. כדברי הרמב''ם: ''...שנאמר 'וְלֹא תְחָנֵּם' (דברים ז ב)''. איסור מהתורה.. הוא איסור הילכתי. ג. מכאן ברור שמדובר בפסק הלכה שמקורו בפסיקה של הרב שמואל אליהו. | |||
_new_ |
ודאי שאין כאן פסק הלכה | |||
|
|||
זה עדיין לא משנה את העובדה שמדובר בגילוי דעת ולא בפסק הלכה. רק הרב אליהו הוציא 'פסק הלכה' לקהילת שומעיו. הרבנים הביעו תמיכה בפסק ההלכה זה של הרב. לכשיוציאו הרבנים החתומים גם הם פסקי הלכה בקהילותיהם, אז אמירתך תהיה נכונה. כמו שאמרתי, חלק מהרבנים נסוגו לאחר הביקורת הציבורית (שהיתה חזקה בניגוד לטענתו המיתממת של עמיש) מהחתימה על גילוי הדעת, וחלק לא רצו להצטרף מלכתחילה למרות שהם חושבים שנכון לא למכור נכסים לערבים, לגוי אשר מסית למלחמה בישראל. | |||
_new_ |
ודאי שיש כאן פסק הלכה | |||
|
|||
לא משנה איזה סיפור תספר כי מדובר בפסק הלכה. | |||
_new_ |
ודאי שאין כאן פסק הלכה | |||
|
|||
זכותם וחובתם של הרבנים לגלות את דעתם לציבור ללא כל היסוס. יחד עם זאת אבקש את התייחסותך לנאמר בגילוי הדעת או בפסק ההלכה- תקרא לו איך שאתה רוצה..... | |||
_new_ |
ודאי שיש כאן פסק הלכה | |||
|
|||
א. לאף אחד אין זכות לעבור על חוקי המדינה אפילו לא בשם חופש הביטוי ואפילו אם הוא רב. ב. כאשר מדובר על עובדי ציבור (וחלק מהרבנים הם כאלה במימון הציבור) ישנן מגבלות נוספות. ב. לדעתי הרבנים עברו על לפחות אחת מהמגבלות האלה. זו אותה מגבלה שבגללה פיטרו את ספירו בעקבות מלחמת לבנון הראשונה. | |||
_new_ |
ודאי שיש כאן פסק הלכה | |||
|
|||
חופש הבעת הדיעה של רב אינו נתון למשא ומתן. מותר וחובה! לרבנים להביע את דעתם ואת דעת התורה . 1- מתי שצריך. 2- איפה שצריך. 3- כמה שצריך. גם אם זה לא מוצא חן בעיני גלאון גילאון ג'ומס ושאר אנשי השמאל החילוני האנטי דתי . 4- נקווה שבן ארי יעביר את הצעת החוק לאפשר להביע לרב את דעתו כמו לחבר כנסת (או לשופט בדימוס או שלא בדימוס) ואז יושם קץ להשתלחות השמאלנית בגדולי הדור. גם כיום אף אחד לא יעיז להתעסק יותר מידי עם רבנים אפילו אם ישנה כרגע יללה מוסרית מצד כמה שונאי דתיים בתקשורת או מקרב כמה חכ''ים בהווה בעבר ובעתיד ממרצ. . | |||
_new_ |
ודאי שיש כאן פסק הלכה | |||
|
|||
מותר לכל אחד להביע את דעתו אבל כאשר הוא במעמד עובד מדינה אז ישנן מגבלות - גם אם הוא רב! אם בהבעת דעתו הוא עבר על חוקי המדינה יש לאכוף עליו את החוק. הבעיה שאני חושב שבאמת בעלי הסמכות מפחדים להתעסק עם רבנים שעוברים על החוק. לכן הם לא לוקחים זאת בחשבון כאשר הם מפרסמים פסקי הלכה. | |||
_new_ |
בשביל זה הוא מקבל משכורת | |||
|
|||
רב בישראל מקבל משכורת כדי להיות רב, פשוטו כמשמעו. אחד התפקידים החשובים של הרב בהגדרה זה לאמר את דעת התורה בריש גלי!! רב שאינו אומר את דעת התורה מועל בתפקידו ועליו להתפטר. רב שאומר את דעת ההלכה מבצע את תפקידו בצורה טוב האפילךו אם דעתו אינה מקובלת על הטיפשורת ועל כמה אישים מהציבורים השמאלנים הנסיון האנטי דתי לגמד את הרבנים ולסתום את דעת התורה הוא נסיון נפשע המזכיר השתלחות של משטרים אפלים ברבנים . כל הכבוד לרבנים, המשיכו לאמר את דעתכם ללא מורא וללא משוא פנים, ולהוציא פיסקי הלכה גם אם אינם מוצאים בעיני הטפשורת ובעיני האנטי מנהיג שגנב את קולות הצבור הדתי ביבי. | |||
_new_ |
בשביל זה הוא מקבל משכורת | |||
|
|||
רב מקבל משכורת מהציבור וככזה יש עליו מגבלות בדיוק כמו על עובדי ציבור אחרים. רב לא מקבל משכורת מהתקציב הציבורי כדי להטיף לעבור על החוק. אני חושב שאם הפסיקה עצמה היא עבירה על החוק צריך לשלוח את הרב לקבל שכר ממקור אחר. שום רב אינו מעל לחוק. | |||
_new_ |
בשביל זה הוא מקבל משכורת | |||
|
|||
לדעת רבים לא עברו על החוק , אלא מלאו את תפקידם לפי החוק. החוק הישראלי מזמן נשדד על ידי ''כנופית שלטון החוק'' | |||
_new_ |
אכן אמרתה משפט מחוזי מאוד ''כנופיית שלטון החוק'' | |||
|
|||
כבר מזמן נוכחנו ששופטים מרשים לעצמם לבזות את החוק ולשפוט לפי רצונם. זו הפקרות אשר מגובה במלים נבובות ''שלטון החוק''. איזה שלטון חוק זה אם אין כל אפשרות להעניש שופט שאינו שופט לפי החוק ? | |||
_new_ |
בשביל זה הוא מקבל משכורת | |||
|
|||
דעת רבים שלא מוסמכים אינה רלוונטית כל עוד הם לא שינו את החוק. טענות אכלו לי, שדדו לי גם הן לא רלוונטיות... לפי השיטה שלך מספיק להכריז שהחוק הישראלי נשדד כדי להתעלם ממנו. | |||
_new_ |
למיטב זיכרוני שללת את העקרון הזה כאשר דובר על מרצים אנטי ציונים | |||
|
|||
באוניברסיטאות ישראל שקוראים להחרמת האוניברסיטאות הציבוריות בהם הם מלמדים ומהם הם יונקים את משכורותיהם !!! למה אוניברסיטה שמפטרת מרצה ימני או מרצה שמכשיל בכוונה סטודנט ימני זוכים לשבחים? מעניין למה אז היועץ המשפטי סכר את פיו ואת שיכלו !!!!??!!!!! | |||
_new_ |
זכרונך מכשיל אותך! | |||
|
|||
א. בשום מקום בפורום, וגם בדיון בקשר לחתימה על קריאה להחרים אונ., לא ראית ששללתי העמדה לדין ונקיטה באמצעים נגד העוברים על החוק. ב. נדמה לי שבפיטורי המרצה ''הימני'' לא עברה האוניברסיטה על חוק כלשהו. אבל אם כן תביעה בבית הדין לעבודה יכולה להחזיר את המצב לקדמותו. ג. החתימה על גילויי דעת להחרים... אינה עבירה על החוק. ----- ד. לעומת זאת הטענה ביחס לרבנים היא שהם עברו על החוק. כדרכי ציינתי שאם נקבע שעברו על החוק צריך לשלוח אותם לקבל משכורת ממקור אחר. | |||
_new_ |
זכרונך מכשיל אותך! | |||
|
|||
בעניין הפיטורין... יש פשעים שנעשים בסיוע החוק והתקנות.... האם לדעך צריך להעמיד לדין גם את הפרופסורים שקוראים להחרים את ישראל? | |||
_new_ |
בשביל זה הוא מקבל משכורת | |||
|
|||
אתה חי בעולם דמיוני . יש אנשים שהם מעל חוקים מסוימים אך לא כל החוקים . בהם כלולים רבנים . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |