|
מדינת ישראל היא ''מדינת כל אזרחיה'' | |||
|
|||
מדינת ישראל קבעה במגילת העצמאות שוויון זכויות לכל אזרחיה ושהיא דמוקרטית. כל האזרחיה של ישראל זכאים לאותן זכויות, גם אם הרוב החליט בניגוד לעמדת המיעוט. | |||
_new_ |
על הנייר זה יפה. אבל למעשה ? | |||
|
|||
אני חוזר לעניין המנון ''התקווה''. האם לערבי שאינו מסכים למילות ההימנון יש אפשרות לשנות אותו ? מובן שלא. אם המדינה מוגדרת ''יהודית'', כל מה שמתנגש עם ''ערבית'' יהיה בעל עדיפות יהודית. מכאן שאין וגם לא יכול להיות שויון בנושא הלאום. | |||
_new_ |
למעשה...? למעשה, אתה מתווכח עם עצמך! | |||
|
|||
_new_ |
לא. אני מתוכח עם מי שלא נוח לו לענות. | |||
|
|||
אני מעלה תהיות. | |||
_new_ |
למעשה, אתה מתווכח עם עצמך! | |||
|
|||
_new_ |
למעשה, אתה מתווכח עם עצמך! | |||
|
|||
_new_ |
מדינת ישראל היא ''מדינת כל אזרחיה'' | |||
|
|||
טעות ! הנה הנוסח המקורי ''מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות. מדינת ישראל תהא מוכנה לשתף פעולה עם המוסדות והנציגים של האומות המאוחדות בהגשמת החלטת העצרת מיום 29 בנובמבר 1947 ותפעל להקמת האחדות הכלכלית של ארץ-ישראל בשלמותה'' לזה מתווסף טיעון הנסיבות . | |||
_new_ |
מדינת ישראל היא ''מדינת כל אזרחיה'' | |||
|
|||
חבל שאתה חוזר על ''הטעויות'' של ה''ימני גאה'': א. מה שהצגת אינו ''הנוסח המקורי'' אלא רק חלק ממנו. ב. הציטוט שהצגת כולל בתוכו הבטחה לשוויון זכויות בין כל האזרחים. ג. טיעון הנסיבות גם מבטיח שוויון זכויות מלא: ''אנו קוראים - גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים - לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים'' (http://www.knesset.gov.il/docs/heb/megilat.htm). ----- בקיצור המגילה מבטיחה שוויון זכויות לכל אזרחי המדינה. לכן מי שטוען אחרת טועה ומטעה במקרה הטוב. | |||
_new_ |
מדינת ישראל היא ''מדינת כל אזרחיה'' | |||
|
|||
ברור שמגילת העצמאות לא התכוונה ''יהודית'' גם לערבים. אחרת יש בה סתירה. צריך לדעת לפרש נכון את כוונת שאר הדברים במגילה שקשורים לשויון. | |||
_new_ |
מדינת ישראל היא ''מדינת כל אזרחיה'' | |||
|
|||
סוף סוף העזת לרמוז מהי בעית ההבנה שלך. כעת תחזור לקרוא את הדברים שכתבתי כאן בימים האחרונים ואז אולי תראה שההערות שלך (במיוחד המשפט הראשון בהודעתך) לא רלוונטית לדברים שכתבתי כאן. | |||
_new_ |
מדינת ישראל היא ''מדינת כל אזרחיה'' | |||
|
|||
אני מניח שאתה מכיר את האמירה ''הבטחתי אך לא הבטחתי לקיים'' . כוונתי היא שהניסוח הוא בלשון הבטחה לעתיד ולא יותר . ''. . . תהא . . . תשקוד . . . תהא . . . תקיים . . . תבטיח . . . תשמור . . . ותהיה . . . תהא מוכנה . . . ותפעל . . .'' --------------------------------------------------- והאם כל ההבטחות שבקטע זה קויימו ? אני סבור שלא הכל . האם ''אל ארד'' וכהנא קיבלו ''שויון זכויות חברתי ומדיני גמור'' האם פעלה המדינה ''להקמת האחדות הכלכלית של ארץ-ישראל בשלמותה'' ומה זה ''לאור חזונם של נביאי ישראל'' ? --------------------------------------------------- ובהקשר לנסיבות אכן ''. . . בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים'' אלה נסיבות , אך יש נסיבות אחרות , אלו שבגללן ובעקבותיהן נקבעה חלוקת הארץ בהחלטת האום ההיא ועוצמתן של מדינות ערב באום באותם ימים ובעיקר החולשה של האוכלוסיה היהודית . אף כי ניצחנו ב-1948 לא היה לנו כח מספיק לכבוש את ''ארץ ישראל בשלמותה'' | |||
_new_ |
מדינת ישראל היא ''מדינת כל אזרחיה'' | |||
|
|||
אז מה? כל דבריך לא שייכים לנושא שהעליתי במקור (תגובה 154117). | |||
_new_ |
מדינת ישראל היא ''מדינת כל אזרחיה'' | |||
|
|||
חבל שאינך רואה את הדברים . | |||
_new_ |
מדינת ישראל היא ''מדינת כל אזרחיה'' | |||
|
|||
חבל שאתה מודרך על ידי דמיונות מופרכים. | |||
_new_ |
מדינת ישראל היא ''מדינת כל אזרחיה'' | |||
|
|||
חבל שאינך מבין או רואה שטקסטים ניתן לקרוא ולהבין גם בצורה שאינה זו של הרוב . במיוחד מפליא כשזה קורה אצל מי שקיבל תואר דוקטור במקצוע המחובר במהודק למתמטיקה . אבל זה באמת לא החלק החשוב . הזכויות בהן מדובר , מנוסחות בלשון הבטחה לעתיד . זה העיקר והבטחות לפעמים מקיימים ולפעמים לא . זו אינה דיעה אלא תאור המציאות . לדעתי הנסיבות העיקריות אינן מוזכרות במגילה אף כי אתה מצאת חלק מהן בגוף המגילה . | |||
_new_ |
מדינת ישראל היא ''מדינת כל אזרחיה'' | |||
|
|||
שוב חוזר הניגון: הקשיים שלך גורמים לך לתקוף באופן אישי ''... מפליא שזה קורה אצל מי שקיבל תואר דוקטור...'' הכל כמובן מתחיל מטענות מופרכות ומטופשות שאתה רגיל לכתוב. העובדות החשובות בסיפור הזה הן: א. בנתיים לא הוכחת יכולת לראות ממרחק מה מישהו רואה או מבין. ב. זה לא מפריע לך לחזור על טענות מטופשות ומופרכות כאילו אתה יודע מה אני לא רואה. ----- מאחר ואני יודע, לפחות באופן חלקי, מה אני רואה אציין שאתה מודרך על ידי דמיונות מופרכים. זה לא ''מפליא שזה קורה אצל[ך]''. | |||
_new_ |
מדינת ישראל היא ''מדינת כל אזרחיה'' | |||
|
|||
שוב אתה נוטה לתקוף את הכותב ומתקומם על שתוקפים אותך . ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- כפי שכתבתי - במגילת העצמאות יש הבטחות לעתיד בנושא זכויות . לא כל הבטחה מקיימים . | |||
_new_ |
מדינת ישראל היא ''מדינת כל אזרחיה'' | |||
|
|||
כהרגלך אתה תוקף אישית וכאשר מעירים לך על כך אתה עובר לתלונות על התגובות על כך. | |||
_new_ |
מדינת ישראל היא ''מדינת כל אזרחיה'' | |||
|
|||
אתה התחלת , לא אני . | |||
_new_ |
כעת אינך דובר אמת! | |||
|
|||
_new_ |
כעת אינך דובר אמת! | |||
|
|||
זה סדר המסרים דוד סיון 13/10/10 אז מה? כל דבריך לא שייכים לנושא שהעליתי במקור המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה חבל שאינך רואה את הדברים . דוד סיון חבל שאתה מודרך על ידי דמיונות מופרכים . המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה חבל שאינך מבין או רואה שטקסטים ניתן לקרוא ולהבין גם בצורה שאינה זו של הרוב . במיוחד מפליא כשזה קורה אצל מי שקיבל תואר דוקטור במקצוע המחובר במהודק למתמטיקה . דוד סיון שוב חוזר הניגון: הקשיים שלך גורמים לך לתקוף באופן אישי המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה שוב אתה נוטה לתקוף את הכותב ומתקומם על שתוקפים אותך . ניתן לראות בברור שאתה התחלת . | |||
_new_ |
גם כעת אינך דובר אמת! | |||
|
|||
הציטוט מדברי שלדבריך ''התחיל''... איננו תקיפה אישית אלא התייחסות לדבריך הכתובים בלבד. מי שטוען אחרת מפרש לא נכון - אין אמת בפרשנות הזאת. | |||
_new_ |
גם כעת אינך דובר אמת! | |||
|
|||
''חבל שאתה מודרך על ידי דמיונות מופרכים'' . זו לא תקיפה אישית ? הפרשנות לזה היא תקיפה אישית . | |||
_new_ |
גם כעת אינך דובר אמת! | |||
|
|||
''חבל שאינך רואה את הדברים''. אם זו לא תקיפה אישית, אז גם ''חבל שאתה מודרך על ידי דמיונות מופרכים'' לא! | |||
_new_ |
גם כעת אינך דובר אמת! | |||
|
|||
הצלחת להבליט את ההבדל בנינו . אי ראיית דבר מה אינה דומה לדמיונות מופרכים . כשמבטך מופנה הצידה אינך רואה את שלפניך . זה אינו פגם . כשפלוני מודרך על ידי דמיונות מופרכים הרי זה פגם שבו . לכן אני סבור שלא פגעתי בך ואתה כן בי . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |