| צניחה בהישגי ישראל באולימפיאדת המתמטיקה: נבחרת ישראל באולימפיאדה הבינלאומית למתמטיקה לנוער דורגה במקום 53 -ירידה של 42 מקומות לעומת הדירוג לפני עשור
לדברי פרופ' גירון, השנה יצאו לאולימפיאדה רק חמישה משתתפים, בניגוד לשישה שיצאו בשנים קודמות. ''לא הצלחתי למצוא את המשתתף השישי, שיהיה ברמה גבוהה מספיק'', הוא מסביר.
''למרבה הצער, רמת לימודי המתמטיקה בבתי הספר נמוכה, ואף יורדת בהתמדה משנה לשנה'', הוא אומר, ''אפילו לתלמידים המוכשרים ביותר, כאלה שבולטים בתחרויות הארציות, חסרים ידע בסיסי והרגלי עבודה ראויים, שלא לדבר על הכשרה או ניסיון בהתמודדות עם חומרים מתקדמים''. לדבריו, כדי להבחין ברמת התלמידים השונה בתחרות המקדימות בארץ, הם נאלצים להוריד את רמת השאלונים ולהתאימם לרמת המתחרים. פרופ' גירון אומר עוד כי כדי להצליח בתחרות נדרשת השקעה רבה לאורך זמן, ומוטיבציה כזו קשה למצוא. ''זה לא מפתיע. בניגוד גמור למצב בכל המדינות המובילות באולימפיאדת המתמטיקה, אין בישראל כל תמריץ ממשי לעידוד להצלחה. אלה עובדות יסוד, ויש להכיר בהן - גם אם הן מצערות. התוצאות של ישראל באולימפיאדה הן רק השתקפות של המצב התרבותי והחינוכי בארץ, והאופן שבו הוא מתבטא בו בקרב בני הנוער''.
טרור בבית הספר - ישראל במקום הראשון בעולם באלימות נוער
|