|
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
מה שאנתנו יכולים לדעת על ספירו הוא מה שהוא כותב . והוא כותב כמי שמצדד בחמאס ומבקר את ישראל . השמיכה הקטנה היא של ספירו . מה שכתבתי רלוונטי ביותר , אבל אתה אינך מבין . . . | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
הכי חשוב ששוב הסתבכת בסתירות: תחילה כתבת כאילו הטענה ''הרי אף אחד לא יודע...'', אינה מופרכת ואחר כך בעצמך הראית שהיא אכן מופרכת. | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
אכן אינה מופרכת . הבעיה שלך היא שאתה צמוד חזק מדי למילים במדוייק . למילים הללו יש משמעות אחרת ממה שאתה מתעקש עליו . לפי שיטתך זו הרי כל משפט שאתה כותב ובו נתונים כלכליים למשל הוא משפט מופרך . כך גם נתונים המתייחסים לאוכלוסיה ועוד ועוד . | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
א. מרגע שטענת שאתה יודע מהי עמדתו של ספירו הפרכת את הטענה: ''הרי אף אחד לא יודע...'' בה תמכת. הבעיה שלך היא כפולה: 1. אתה מתעקש לכתוב טענות מופרכות או לתמוך כבאלה וכאשר מפנים את תשומת לבך לכך, אתה ממציא עוד טענה עוד יותר מופרכת: ''למילים הללו יש משמעות אחרת ממה שאתה מתעקש עליו'') . 2. במקרה שלפנינו הסתבכת בסתירה כאשר הפרכת את הטענה שקודם טענת שהיא לא מופרכת. | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
אתה ממשיך להתעקש על הנוסח המילולי ולא על משמעות המילים כפי ששולבו באותה תגובה . | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
נושא הדיון הוא הטענה המופרכת כפי שגם אתה טוען (תגובה 151884)! אתה יכול לנסות לשנות את נושא הדיון. | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
נושא הדיון הוא ''עמדתו של ספירו על החמאס'' וגם על כתיבתו כנגד התנהגות ממשלת ישראל ומדינת ישראל . | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
נושא הדיון הוא הטענה המופרכת (תגובה 151793): ''הרי אף אחד לא יודע מה דעתו באמת על החמאס כי הוא משתדל לא להביע אותה''. נושא משני: טענות מופרכות שלך. | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
זה מדוייק ''''הרי אף אחד לא יודע מה דעתו באמת על החמאס כי הוא משתדל לא להביע אותה'' ממש נכון ומדוייק . 1 - אף אחד לא יודע מה דעתו על החמאס . 2 - הוא משתדל לא להביע אותה . | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
שתי הטענות שלך מופרכות בעליל: 1. ''אף אחד לא יודע מה דעתו על החמאס...'' 1.1 ''אף אחד...'' הוא טיעון מופרך בהגדרה. 1.2 אתה כתבת תיאור עמדתו של ספירו בנדון (למשל בתגובה 151884 ובתגובה 151890). אם אתה ''יודע'' הטענה הזאת מופרכת. 2. ''... הוא משתדל לא להביע אותה'' 2.1 ספירו כתב את עמדתו על החמאס בדיון 3380! 2.2 הוא כתב את עמדתו במאמרים נוספים (דיון 1651, דיון 3416, דיון 4368, דיון 5178, דיון 5259, דיון 5292 ועוד). מכאן שגם הטענה הזאת מופרכת. | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
א - הביטוי ''אף אחד'' אינו דיווח על ''אף אחד'' ממש . זה ביטוי של הכללה שהמסר בו כוללני וכוונתו לרוב הגדול . ב - אם בכל זאת אתה מתעקש להבינו כפשוטו , אז נלך עד לשורש . ''יודע'' זה בזמן הווה . ובזמן הווה אין לך שום ידע כמה ''יודעים'' את עמדתו של ג.ס. ג - עמדתו בדיון 3380 היא מלפני חטיפת גלעד שליט . דיון 5232 הוא מלפני בערך שנה וחצי . במאמר זה הוא מבקר את ההתנהגות הישראלית ולא את החמאס . אלה מוזכרים רק במילים בודדות , אפילו לא משפט ארוך וכבדרך אגב . ד - במאמר שמעלינו ''צעדת גלעד שליט'' שוב הביקורת שלו מופנית כלפי ישראל . 2 פשעי המלחמה של החמאס אינם מוזכרים ! ה - סעיף ד עונה לטיעון ''... הוא משתדל לא להביע אותה'' ו - בסוף המאמר יש לו תלונות מהסוג ''חוזרים ומטיחים בי לא אחת מגיבים שבעיניהם אני מתויג כ''אוהב ערבים'' ו''מגן האיסלם''.'' ולסיכום - כמות עושה איכות . גם אם תפגוש פעם עורב לבן נכון הוא להגיד ''כל העורבים שחורים'' למרות שזה לא מדוייק . ביטוי כזה יהיה שיקרי רק ורק כאשר מבררים את הסוגיה ממש ולעומקה . עד אז גדעון ספירו נמצא בצד הפלסטיני של נדנדת העמדות . | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
1. אף אחד פירושו אפילו לא אחד. 2. מרגע שאתה כותב על עמדותיו של ספירו המשמעות היא שאתה ''יודע'' עליהן וזו עוד נימוק מדוע טענת ה''אף אחד...'' מופרכת. מכאן שהחלק הראשון של המשפט מופרך בעליל ולמעשה גם יתרתו. 3. ספירו כתב לא פעם ולא פעמים בדבר עמדותיו בעניין מה הוא חושב על החמאס. העובדה שהוא לא כותב לפי ''הוראותיך'' אינה מעידה על מה שאתה או חלקו של המשפט מייחסים לו. כל זה כבר נכתב כאן אתמול בתגובה 151921. מכאן שמשל העורב גם הוא מופרך. | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
לא הבנת קודם ואינך מבין כעת . ידוע לי כמו לאחרים שהביטוי ''אף אחד'' ==> אפילו לא אחד . אבל אומרים את הביטוי הזה לא רק כאשר הכונה אפילו לא אחד . בביטוי זה משתמשים גם ואולי בעיקר כשעושים הכללה לא מדוייקת ולמעשה כוונת האומר היא ''יש מעטים'' . זה הוסבר לך ואתה יודע שזה כך אבל נשאר צמוד למשמעות המילולית בלבד , כאשר ידוע ברבים שיש לזה גם משמעות כפי שכתבתי לך . זמן הווה הוא זמן הווה . קטונת מלהפריך את משל העורב . זהו אחד הפראדקסים המפורסמים . אחרים לא הפריכו אותו וגם אתה לא . | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
אתה מנסה לשכתב את השפה עברית מחדש. זה מזכיר לי את הנסיונות של חזי ללמד את אנשי האקדמיה ללשון, איך כותבים עברית. אני נשאר צמוד לטענה המקורית שלי בה התייחסתי למשמעות המילולית היחידה של ''אף אחד''. מההיבט הזה משל העורב שהצגת כאן מופרך. | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
כבודה של האקדמיה ללשון העברית במקומה . זו עובדה שנסיונך להכחיש כושל בו , שהציבור הרחב משתמש בנוסח הזה כמו בנוסחים אחרים באופן שונה מהדיוק המלא של הנוסח . צירופים כמו - אף אחד , אף פעם , מיליון פעם . . . תמיד , לעולם לא , לא יעלה על הדעת ואחרים שהם על פי המילים צירופים מוחלטים , משמשים באופן נרחב למסר פחות ממשמעותם המוחלטת . כך הם נאמרים וכך הם מובנים . | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
1. ההתפלספות שלך מיותרת מאחר והיא מהווה נסיון לתת פרשנות מופרכת לדברים שכתבתי. 2. הנסיון מלמד שאתה מרבה לטעות (בלשון המעטה). לכן כאשר אתה קובע ''עובדה...'' אני מטיל ספק. והספק עולה וגדל כאשר אתה לא מצרף אסמכתא כלשהי. | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
אני לא מחזיק תחת ידי ספרים שמאפשרים אסמחתאות . מצד שני יש לי זכרון מצויין אם כי מטעה לפעמים . ההתפלספות הזו היא לב הנושא . כשאני כותב כי יש מילים וצירופי מילים כפי שהצגתי שמשמעותם בדיבור הנפוץ והיום יומי ואתה טוען שזו אינה עובדה ועוד מצפה שאביא אסמחתאות זה ממש מגוחך . כנראה שאינך שומע דיבור עברי בסביבתך ח ח ח ח . . . בכל אופן אם הייה לי שקל אחד כנגד כל פעם שנאמר ''אף פעם'' והכוונה אינה ''אפילו לא פעם אחת'' או ''מיליון פעם אמרתי לך . . .'' ואין הכוונה למיליון באמת וכן הלאה הייתי כה עשיר שיצחק תשובה היה בא אלי לבקש תמיכת סעד . ובענין האקדמיה יש מילים בשימוש שהאקדמיה לא אישרה כמילה תיקנית ומצד שני יש מילים שהאקדמיה ''ילדה'' והן אינן בשימוש . יתכן שספר העוסק בסלנג או מטבעות לשון או ניבים מכיל תמיכה לטיעון שלי , אך אין אצלי כזה . | |||
_new_ |
אף לא אחד | |||
|
|||
ההתעקשות שלך לגבי משמעות ''אף אחד'' אינה ברורה לי. אין גם להשוות את השימוש בו ל''מיליון פעם אמרתי לך...'' היות והדוגמה השניה שבחרת בה מבוססת על דרך ההגזמה, בעוד שהראשונה היא חדה וברורה, ואין ספק לגבי משמעותה. באם רצונך להגיד שאתה מכיר אנשים שאינם בקיאים בשפה ושעבורם ''אף אחד'' פירושו ''מעטים'', ניחא. יש באמת כאלה. | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
כל כך הרבה מילים מיותרות ללא פתרון לבעיה שלך. הבעיה שלך היא שאין לך ולו אסמכתא אחת. | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
אין אסמחתא ? אז מה ? גם אסמחתא היא מעשה אדם . אני שומע אנשים מדברים ואם אתה לא אז צא ולמד . אפילו פורסטר נהג כבילעם . | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
התשובה לשאלתך כתובה כבר בתגובה 151965! | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
התגובות לתגובתך כתובות כאן למעלה . את המספרים תוסיף לבד . | |||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! | |||
|
|||
_new_ |
עמדתו של ספירו על החמאס דיון 3380! מעט וישן . | |||
|
|||
במאמרו העכשיווי בענין גלעד שליט אין ספירו מזכיר את דעתו על החמאס ולא את העובדה שמעשיהם בחטיפה לצורך מיקוח הם עוברים על אמנת ז'נבה וכך גם בעינין מניעת הביקור של הצלב האדם . הדברים הללו מוזכרים אך העובדה שאלה עבירות על אמנת ז'נבה לא מוזכרות . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |