|
|
|||
העובדות בנוגע לספר של רילנד: 1. הספר הוצג בפורום על ידי אחד גולדרייך (כמוצא שלל רב) כהוכחה לכאורה למקור העברי של שמות הכפרים הערביים בארץ ישראל. וזאת במסגרת המסע הנרחב של אנשי ימין היודעים קרוא וכתוב להוכחת 'בעלותנו' על ארץ ישראל. 2. התברר, בעזרתו של דוד סיון, שהספר נכתב כספר מסע, אך מחברו לא ביקר בארץ ישראל אלא הסתמך על מקורות קיימים, חלקם ממאות קודמות. 3. היה ברור שחלק מהמידע בספר יכול להיות מדויק, אך שאי אפשר להשתמש בספר כהוכחה לשמותיהם של הכפרים הערביים בארץ ישראל, נכון למועד פירסום הספר, וכתוצאה מכך התפוצץ הבלון של התזה הגולדרייכית בנושא זה - כי הרי למטרה זו ולמטרה זו בלבד הביא את הספר לפורום. 4. יותר משנה לאחר המקרה האומלל אך המייצג הזה, חזרה הגברת רבקה ההסטוריונית על אותה טעות של השימוש בספר של רילנד בתור מוצג לחיזוק טענתה בדבר קיום רצף של ישוב יהודי בארץ ישראל מאז תקופת המקרא. כאשר הערנו לה בזהירות שכבר למדנו שהספר אינו מקור מהימן למצב בישובים בארץ ישראל בתקופה בה פורסם, ניסה דוד סיון להסביר שכלל לא טען שהספר או מחברו אינם מקור מהימן לבדיקת מצב ההתישבות בארץ ישראל בתקופה בה נכתב - ונראה היה שלפתע עשה דוד סיון סיבוב פרסה כדי לנסות ולהציל את הכבוד האבוד של טענה מאד לא הסטורית אך מאד טעונה פוליטית. 5. אלה העובדות הקשורות לספר המסע של רילנד ומסעותיו בארץ הצבי - עוד אגדה ווירטואלית. ועכשיו לקצפת: מיד יגיעו ההשמצות של סיון שינסה להגן בכל מחיר על הגירסה שלו את האירועים. | |||
_new_ |
הפרסות והזכרון המעוות של יוסלה! | |||
|
|||
עוד זכרון מעוות של יוסלה: ''ניסה דוד סיון להסביר שכלל לא טען שהספר או מחברו אינם מקור מהימן לבדיקת מצב ההתישבות בארץ ישראל בתקופה בה נכתב - ונראה היה שלפתע עשה דוד סיון סיבוב פרסה...'' | |||
_new_ |
ברור, כי אתה מסלף במצח נחושה. | |||
|
|||
_new_ |
|
|||
לא ברור למה אתה מתכוון במונח 'ברור'. האם אתה מוכן להבריר לנו למה אתה מתכוון, או שזה לא מבורר אצלך במידה מספקת מלכתחילה? | |||
_new_ |
|
|||
או שהתכוונת ל'בררה'? והאם ההערה שלך ביוגרפית, הסטורית או מתודולוגית? | |||
_new_ |
לגבי שקרן כמוך המילה ברור מובנת מאליה לכל מי שמכיר אותך | |||
|
|||
_new_ |
|
|||
אם כך מוסכם שהתכוונת ל'בררה'. אך הרשה לי להציע שגם ל'בררר' יש צליל מעניין. | |||
_new_ |
וחוץ מזה, יש קסאמים | |||
|
|||
השאלה שיש להפנות לצופיה רויטמן בימים אלה היא אחת ויחידה: הרי בעת הטבח שצה''ל ערך באוכלוסיה של רצועת עזה בדצמבר 2008- ינואר 2009 טענת שוב ושוב שהטבח מוצדק כי הוא הביא להפסקת ירי הקסאמים מעזה. והנה בשבועות האחרונים חזר הירי הרצוף של קסאמים מעזה לעשות טרור בישובי עוטף עזה: ''ארבע רקטות קסאם נורו הערב (חמישי) מרצועת עזה למערב הנגב. שלוש התפוצצו בשטחים פתוחים בישראל, ואחת בשטח רצועת עזה. הרקטות לא גרמו לפגיעות בנפש או לנזק. מבין שלוש הרקטות שנפלו בשטח ישראל, אחת התפוצצה בקרבת העיר שדרות ושתיים במועצה האזורית חוף אשקלון.'' והשאלה המתבקשת היא, האם לא הגיע הזמן לאכול את הכובע, פסח, והאם אכן 'כדאי' היה לטבוח בביתן משפחות שלמות? שלא לדבר על ההתלהבות שלך בעת הטבח למראה הדם. | |||
_new_ |
אתה חוזר על אותה תגובה נדושה כמה פעמים? | |||
|
|||
ידוע שהנייה ןא-זאהר ,בנושא הקאסמים הם עושי דברה של ישראל בקרב ''גבוריהם''. אין ספק, מכות עופרת יצוקה עדיין מותכים חזק בישבנם. | |||
_new_ |
|
|||
חזרת לדימויי התחת? הרי הצעתי לך כבר לפני מספר חדשים לעשות חוקן באופן קבוע. זה יכול גם לעזור עם היובש בפה, והרעידות בידיים. | |||
_new_ |
|
|||
אי אפשר להתווכח עם עובדות. המכות בישבנם של הפחדנים הזרים את השכל לראש. עובדה: אין קאסמים! | |||
_new_ |
וחוץ מזה, יש קסאמים אבל עברית אינך יודע . | |||
|
|||
מבצע עופרת יצוקה הביא להפסת ירי הקסמים . לדעתי בשיטה גרועה , אך זה נושא אחר . ירי הקסמים שעליו אתה כותב הוא ''חידוש ירעי הקסמים'' ולא המשך ירי . זה מזכיר לי שנחוץ להתגלח לעיתים מזומנות , בלי זה צומחים זיפים שנעשים זקן . ובלי מכות חוזרות על הפלסטינים בעזה יש ירי קסמים מועט שנעשה טרור על ישראל עם הרוגים . לכן ''ניקנוק עזה'' הוא רעיון מצויין . | |||
_new_ |
תגיד לנו יוסל'ה | |||
|
|||
באמת בכית בשבוע שעבר כשצה''ל חיסל 2 חמאסניקים חמושים לאחר שחצו את הגדל, ו-3 חמאסניקים שהכינו קסאמים לשיגור? היו פגיעות בול במטרות וכל ה-5 הפכו לשאהידים. אז על מה לבכות? אלה רק 5 מכוחותיך. | |||
_new_ |
לגבי שקרן כמוך המילה ברור מובנת מאליה לכל מי שמכיר אותך | |||
|
|||
אחרי שקראתי את הלינק המצורף התחלתי לחשוב ברצינות על מה שהתחיל כבדיחה כנראה שאתה צודק כשאתה מאתר אותו כערבי. ואם זה אינו נכון היום זה יהיה נכול מחר | |||
_new_ |
תל אביב-יפו-בת-ים-כפר-סבא | |||
|
|||
את ה[ש/ד[ברים האלה עמיש היה צריך לכתוב ולא אתה!!!! בפעם הבאה תתאפק !!!!!! אף אחד, בטח לא סיון לא הוכיח דבר. הוא רק משער. אבל גם אם הוא לא סייר בארץ, אז למה הוא לא יכול לכתוב ספר על מקום שהוא לא ביקר בו כמו כל אחד אחר? או כמוך שכותב כל הזמן על הערבים אבל במדינות ערב לא היה? אבל בטח יש לך ב''א בהסטוריה.......... | |||
_new_ |
הדוד סיון הוכיח | |||
|
|||
שהדברים שמייחסים לרילאנדי אינם נכונים (דיון 4960). עניין הביקור בארץ חשוב בעיקר בגלל שהוא טיעון עיקרי-מודגש שמוצג על ידי אנשים ש''טועים'' ותועמלנים למיניהם. לכן כדאי להפריך את גם את הטיעון הזה. כפי שהבהרתי במאמר הספר לא נכתב על תקופת חייו של רילאנדי וזה כבר ברור מעיון בדף הכותרת שלו. המפות שהוצגו בספר אינן מבוססות על מדידות בתקופת חייו של רילאנדי. בקיצור, אין בספר של רילאנדי לא מיפוי עדכני, לא סיור (אפילו לא וירטואלי) עדכני ולא סקר אוכלוסין עדכני מתקופת חייו של רליאנדי (1676 - 1718). לכן ההשערות שלך מופרכות מיסודן והעובדה שאתה חוזר עליהן לא מוסיפה לך כל כבוד. | |||
_new_ |
הדוד סיון הוכיח | |||
|
|||
לא יודע מה אתה רוצה ממני. העובדה שכתבת משהו בעניין לא אומרת שזו האמת. זה כמו שאתה מכניס את עניין המיפוי שברור לכולם שבתקופתו עדיין לא היה קיים ברמה המוכרת לנו מאה אפילו 100 שנים מאוחר יותר. הספר של רילאנדי מלקט את הידוע בתקופתו לגבי הישוב בארץ ישראל במאות שלפניו ועד לתקופתו. רשימת המלאי שהוא מביא לנו אמינה דיה כדי להבין את המצב בארץ במאות האלה. | |||
_new_ |
איתן, הטענות שלך מופרכות! | |||
|
|||
הספר של רילאנדי לא נכתב על המציאות בארץ בימי חייו. נקודה. העובדה שאתה טוען אחרת היא עדות למופרכות טענותיך. | |||
_new_ |
איתן, הטענות שלך מופרכות! | |||
|
|||
רילאנדי מתאר את הארץ מתקופת המקרא ועד ימיו. מעט הפרטים שהוא מציין לגבי יישובה במאות ה-13-15 הוא מידע שמגובה במקורות היסטוריים אחרים. מדובר על ישוב מדולל ומשתנה בארץ גם לפי גרוסמן. | |||
_new_ |
איתן, הטענות שלך מופרכות! | |||
|
|||
_new_ |
דוד, חלילה ! | |||
|
|||
_new_ |
איתן, הטענות שלך מופרכות! | |||
|
|||
_new_ |
דוד, חלילה! | |||
|
|||
_new_ |
איתן, הטענות שלך מאד מופרכות! | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |