|
בורות והתנשאות | |||
|
|||
זְכוּתָם שֶׁל הַ''פָלַשְׂתִּינִים'' לִמְדִינָה תְּלוּיָה בַּעֲמִידָתָם בִּקְרִיטֶרְיוֹנִים שֶׁל ''עַם''. וְעַל-פִּי מֵיטַב הַכָּרָתִי הֵם אֵינָם עוֹמְדִים. וְגַם אִלּוּ כֵּן הָיוּ עוֹמְדִים, עֲדַיִן הַנְּסִבּוֹת הַגֵּאוֹגְרָפִיּוֹת, הָאַסְטְרָטֶגִיּוֹת וְהַמְּדִינִיּוֹת לֹא תָּמִיד מְאַפְשְׁרוֹת לְהַעֲנִיק גַּם לְעַם בַּעַל זְכֻיּוֹת אֶת זְכֻיּוֹתָיו. אֲבָל כָּאָמוּר זֶה רַק אִם וְכַאֲשֶׁר יוּכַח שֶׁהַ''פָלַשְׂתִּינִים'' הֵם עַם, וְהֵם לֹא. | |||
_new_ |
בורות והתנשאות | |||
|
|||
זכותם של ה''פלסטינים'' למדינה תלויה ביכולת שלהם ושל בני בריתם לנצח את מדינת ישראל, כשעל בני בריתם נמנים גם חלקים מהחברה הישראלית. | |||
_new_ |
בורות והתנשאות - המונח המתאים הוא לא ''בני ברית'' | |||
|
|||
אלא בני כריתה, שאתה כנראה בודאות אולי ברור כל כך אחד מהם. | |||
_new_ |
בורות והתנשאות | |||
|
|||
אריה, אותי לא מעניין אם הפלסטינים עומדים בקריטריונים של עם או לא. אותי מעניין לבסס את ישיבתו של העם היהודי בארץ ישראל בצורה הולמת, צודקת, בטוחה, מוסרית וממשית. אם יש עם פלסטיני נוסף על היהודים, אז שיגדיר את עצמו בארץ ישראל המזרחית ולא על חשבוננו וזכויותינו. ישנו ויכוח אמת אם יש כזה עם או אין. עד אמצע המאה ה-20 זה יותר ויכוח אקדמאי בחיפוש אחר האמת, שאינה מחוברת משום מה לערביי הארץ. הויכוח בעיקר משנות ה-70 ואילך הוא ויכוח פוליטי, כי לכאורה הוא משליך על סוג ההסכם והפתרון. מבחינתנו צריך לנתק את הויכוח על ''עם פלסטיני'' מהויכוח המעשי עם ערביי הארץ והפתרון הראוי לבעיה הפוליטית. מצידנו אם הם רוצים מדינה עלינו לעזור להם, אם יבקשו, להקימה לתפארת בירדן, ובלי לאבד מזכויות הפרט של הערבים הנשארים בישראל. ירצו יאכלו, לא ירצו יאכלו אותה!!!! חכם ציון | |||
_new_ |
בורות והתנשאות | |||
|
|||
פליט פלסטיני לקיבוץ: עיזבו את המקום ג'ני איטרנט 14.04.2008 חברי קיבוץ נגבה שבדרום קיבלו בסוף השבוע מכתב מפליט פלשתיני קשיש המתגורר בירדן, שהקיבוץ יושב על אדמות כפרו, בית עפא, שבו נולד וגדל. הפליט דורש מחברי הקיבוץ לעזוב את המקום בתמורה לפיצויים שיקבלו מהאיחוד האירופי. ויש גם קאץ' קטן. חכם ציון המאבק הוא עם יהודים כמו יוסלה שמטיפים מוסר למתנחלים ביהודה ושומרון ומכנים אותם שודדי קרקעות וקלגסים | |||
_new_ |
בורות והתנשאות | |||
|
|||
המאבק הוא נגד הפלסטינים וכל מי שתומך בהם. חכם ציון | |||
_new_ |
בורות והתנשאות | |||
|
|||
אם יהודים לא היו תומכים במאבק הפלסתיני מאז ומעולם הוא היה מתנהל על אש קטנה כל כך קטנה שגם יוסלה היה מצליח להגדיר אותה | |||
_new_ |
בורות והתנשאות | |||
|
|||
הנסיון מצד גוף מסויים להגדיר גוף אחר הוא סימן ברור למחלת רוח. | |||
_new_ |
בורות והתנשאות | |||
|
|||
אִם הַדִּיאַגְנוֹזָה הַמֶּדִיצִינִית שֶׁלְּךָ מַרְאָה עַל מַחֲלַת רוּחַ, הֲרֵי שֶׁבְּכָךְ עָשִׂיתָ אֶת מְלַאכְתְךָ קַלָּה וּפָטַרְתָּ אֶת עַצְמְךָ מִוִּכּוּחַ, כֵּיוָן שֶׁשְּׁפִיּוּת לְעוֹלָם תְּהֵא צוֹדֶקֶת לְעֻמַּת הַשִּׁגָּעוֹן. כָּל שֶׁנּוֹתַר הוּא לִתְהוֹת בֵּינִי לְבֵין עַצְמִי אֵיךְ לֹא הִגַּעְתִּי אֲנִי לַדִּיאַגְנוֹזָה הַמַּבְרִיקָה הַזּוֹ לְגַבֵּי מִי שֶׁלֹּא מַסְכִּים אִתִּי, וּמִכָּאן יוֹצֵא שֶׁכִּלִּיתִי שָׁנִים שֶׁל כְּתִיבָה וּקְרִיאָה לָרִיק. | |||
_new_ |
בורות והתנשאות | |||
|
|||
אריה, אילו ידידך הפלשתינאי היה מבלה את שעותיו באתר זה בויכוחי סרק בקשר לקיומו או אי קיומו של עם יהודי, היית מגיע מהר מאוד למסקנה בקשר לשפיותו. אתה מזכיר לי את האסיר במערה שאפלטון כתב עליו. כל מה שראה היו צללים של עוברים ושבים על קירות המערה, ומכך הסיק שהמציאות מורכבת מצללים. | |||
_new_ |
בורות והתנשאות | |||
|
|||
אִם הָיָה לִי עוֹד צֵל שֶׁל סָפֵק, תְּשׁוּבָתְךָ מְאַשֶּׁרֶת אֶת מַה שֶׁחָשַׁבְתִּי, כְּלוֹמַר שֶׁהִגַּעְתָּ לְ''מַסְקָנָה בְּנוֹגֵעַ לִשְׁפִיּוּתִי''. אִם כָּךְ, אָנוּ נָעִים בְּקַוִּים מַקְבִּילִים שֶׁלְּעוֹלָם לֹא יִפָּגְשׁוּ: אֲנִי' בִּלְתִּי-שָׁפוּי; - וְאַתָּה שָׁפוּי. וּבְכָךְ תַּמּוּ דְּבָרֵינוּ לְגִלְגּוּל זֶה. | |||
_new_ |
בורות והתנשאות | |||
|
|||
אתה טועה. אני לעולם לא נכנס לתחום ההשמצות האישיות, ואני משאיר זאת לאחרים. ויכוחי הסרק בקשר לעובדות שאינן זקוקות להגדרות שלנו - להם אני מתכוון. | |||
_new_ |
בורות והתנשאות | |||
|
|||
סְרָק לְאָדָם אֶחָד נִרְאֶה עִקָּר לָאָדָם אַחֵר. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |