|
1. סיון, אתה לא מדבר על עובדות אלה על פרשנותך לעובדות | |||
|
|||
קיים פער עצום בין הדברים שאני יכול לקרוא ולשמוע ושמקורם בעולם הערבי לבין הנתונים שעלו בסקרים השונים שהוצגו. בדברים שאפשר לקרוא בחוברות, בספרים ובספרי הלימוד, לראות בשידורי הטלוויזיה, לשמוע ברדיו ולקרוא באתרי האינטרנט במדינות ערב בעשר השנים האחרונות נמצא פחות או יותר סיפור אחד - על עם שנושל ממולדתו, מאדמותיו ומבתיו, ויש לו זכות לשוב אליהם. הדברים הם חד-משמעיים. אפילו אבו מאזן, שהוצג בישראל כשיא המתינות, חזר ואמר עשרות פעמים בראיונות במהלך המשא ומתן כי 'זכות השיבה' לבתים ולאדמות היא הדבר הראשי שהפלסטינים ייאבקו למענו במשא ומתן. כך גם פארוק קדומי שהודיע לפני ימים ספורים, כי 'זכות השיבה' של הפליטים הפלסטינים לבתיהם חשובה מהקמת מדינה פלסטינית. את התמונה הפחות או יותר אחידה הזאת מציגה העלית התרבותית, ולדעתי - היא זו הקובעת. במגבלות תנאי החירות השוררים בעולם הערבי, כאשר יבוא יום ויצטרכו לבחור ולהחליט, העלית תחזור על עמדה זו וכך אכן יהיו פני הדברים; לא תהיה זכות לאיש לסטות ממנה ימינה או שמאלה. מהי זכות השיבה אל המולדת? מה זאת המולדת? האם פליט שגורש מיפו ועבר 20 קילומטרים מזרחה, יצא ממולדתו? אם נצא מנקודת הנחה שפלסטין בגבולות המנדט, כלומר ארץ ישראל המערבית המנדטורית בהפרדה מעבר הירדן, היא המולדת, הרי שגם על פי הפרשנות המחמירה ביותר הוא נשאר במולדתו ולא גורש ממנה. סימן שאלה נוסף עולה בהקשר זה עקב מינוחים וניסוחים שבהם משתמשים הפלסטינים. עד היום, בכל הכרזה של מוסד פלסטיני רשמי, לרבות בהכרזת העצמאות הפלסטינית באלג'יר ב- 1988, נאמר שהעם הפלסטיני נאבק באופן הירואי וממשיך להיאבק למען שלושה דברים - בסדר הבא: אחדות, חירות, עצמאות. משמע, מטרת האחדות הערבית עומדת לפני העצמאות הפלסטינית. בהקשר זה צריך לזכור, שלא בטוח שכאשר הערבים דיברו על וַטַן (מולדת) הם תמיד דיברו על המולדת הקטנה. בדברים שבעל פה ובכתובים, וכן בדרך שבה מחנכים את כל הילדים (ככל הידוע לי, בבתי הספר הפלסטיניים בכל מקום, כולל בתחום הרשות הפלסטינית, תלויה מפת המולדת הערבית הגדולה), מדובר באומה ערבית אחת מהמפרץ הפרסי עד האוקיינוס האטלנטי, שיש לה מולדת אחת והיא עתידה ביום מן הימים להתאחד. על פי גישה זו, הדבר נמנע ממנה עד היום רק בגלל תככנים זרים, כלומר המשטרים האימפריאליסטיים השונים ולאחר מכן על-ידי ישראל, שנעזרו בסוכנים המקומיים. אם כך מחנכים את הנוער כל הזמן, אינני סבור שמדובר מס שפתיים בלבד. ולכן, כאשר הפלסטינים מדברים על חזרה למולדת, כוונתם אינה פוליטית, במובן המודרני של המילה וטן, אלא אישית-קונקרטית, כחזרה אל מקום המגורים המקורי במשמעות המקורית בלשון הערבית של המילה וטן. [•]... חכם ציון | |||
_new_ |
2. סיון, אתה לא מדבר על עובדות אלה על פרשנותך לעובדות | |||
|
|||
[• אסור להעתיק.] לכן עלינו לשאוף לשינוי בתודעת בני המקום, ערבים כיהודים, ולהכיר בכך שירדן היא המדינה הפלסטינית ולפיכך כל פלסטיני באשר הוא בלי תלות במקום מגוריו יהיה אזרח המדינה הפלסטינית ירדן ויצביע לפרלמנט בעמאן. ערבי משכם ומיפו, יהיו במעמד תושבי קבע בישראל, אבל לא במעמד אזרח ישראל, ומלבד שיצביעו לפרלמנט בעמאן יהיו שותפים מלאים למהלכי החיים והשלום בישראל, יהיו בעלי זכות הצבעה והשתתפות בבחירות מקומיות ובארגונים חברתיים וכלכליים. לאור העובדות האקטואליות וההיסטוריות אינני רואה דרך אחרת לפתרון הסכסוך מלבד זו, וטוב נעשה עם עצמנו ועם הפלסטינים אם נבין זאת עכשיו בכלי שיכלינו ולא בעוד כמה מלחמות עם כלי זייננו !!!! חכם ציון | |||
_new_ |
2. ''חכם'' עוסק בטיעונים לא רלוונטיים! | |||
|
|||
ראה תגובה 133178. יש עם ילידי ''עם חי'' פלשתינאי! תעמולה לא תמחוק את קיומו! | |||
_new_ |
דוד סיון, אתה חייב להכיר בעובדה שחכם ציון מפיל אותך לקרשים | |||
|
|||
הוא מסביר לך מה זה פלסטינים שאין הם שום ''עם חי'' פלסטיני ומיוחד, והם מחוברים לירדנים ולסורים. אז מה אתה אומר כל הזמן שזה לא רלוונטי? זה האבא של הרלוונטי !!!!!!!!!!!!!!! למה אתה אומר שאלה דיברי תעמולה? זו היסטוריה, זו האמת ואין בילתה!!! מדובר בעם ערבי אחד שרק בגלל שהיהודים כבשו חלק מהאזור בו הוא יושב (ואני מתכוון לכיבושי 48' ו-67' יחדיו) הם משחקים אותה כאילו הם עם נפרד, רק כדי להתגבר מפני הפלישה הזהרה של היהודים,בעיניהם. מה לא מובן לך? למה אתה ממציא פרשנות פרטית שלך להיסטוריה? חריץ עמוק | |||
_new_ |
תועמלנים מסבירים ומנסים להשפיע על התודעה ! | |||
|
|||
א. תועמלנים שואפים: ''... עלינו לשאוף לשינוי בתודעת בני המקום...'', ב. תועמלנים ממציאים פתרון: ''הפתרון שנראה כי לקראתו הולכים הדברים...'' ג. תועמלנים מסבירים: ''... הוא מסביר לך מה זה...'' הוא ''... מפיל אותך לקרשים...'' ----- מי שלומד היסטוריה מדווח את העובדות שלמד ואת המסקנות שעולות מהן. תועמלן שואף ל'שנות תודעת בני המקום' ותלמיד ההיסטוריה מברר מהי תודעת בני המקום. זה על קצה המזלג... והמסקנה של תלמיד ההיסטוריה היא שיש עם פלשתינאי! | |||
_new_ |
תועמלנים מסבירים ומנסים להשפיע על התודעה ! | |||
|
|||
תגיד לי בבקשה בהגדרה כי הערבים שהיו תושבי פלסטינה א''י המנדטורית הם הפלסטינים וצאצאיהם אף הם פלסטינים , אזי אני שואל אותך כמה פלסטינים יש בממלכה ההאשמית ירדן ואיזה אחוז הם שם ? אריה עירן . | |||
_new_ |
תועמלנים מסבירים ומנסים להשפיע על התודעה ! | |||
|
|||
למה הם פלשתינאים? | |||
_new_ |
שאל את התועמלנים? | |||
|
|||
_new_ |
תועמלנים ? סלח לי מר דוד סיון, אבל לא אני כתבתי את שתי ההודעות | |||
|
|||
הקודמות, את ההודעות האלה כתב פרופ' המזרחן יהושע פורת שאתה מהלל ואתה חוגג עליו. אני רק הבאתי את דבריו לפני הפורום. אני הוספתי רק פיסקה בהודעה השניה אחרי סימון הקו. דוד סיון, רציתי רק להראות שאתה מקשקש שטויות בשמו של יהושע פורת. פורת אומר את דברו במלל ובכתב ואתה יכול קודם לקרוא את הספרים לפני שאתה בא כביכול לצטט מהם (לא היה שום ציטוט של ממש אלא הבעת דיעה שלך לכביכול אמירה כזאת או אחרת של יהושע פורת). תגובה 132662 או כאן תגובה 129476 ..... אאאאהההה ..... גם את ז'בו גייסת אליך בניגוד לרצונו ...... תגובה 129597 תגובה 129932 חכם ציון | |||
_new_ |
רק למען הסר ספק | |||
|
|||
הינה הלייק לדבריו של פרופ' המזרחן יהושע פורת: חכם ציון | |||
_new_ |
בויינה, שיחקת אותה בגדול !!!!!!!!!! | |||
|
|||
כה לחי !!!!! חריץ עמוק | |||
_new_ |
תועמלנים ? כן, ''חכם'' אתה עוסק בתעמולה! | |||
|
|||
_new_ |
תועמלנים ? זה שם תואר מדוייק למה שאתה וחבריך עושים! | |||
|
|||
_new_ |
חכם ציון= חריץ עמוק וכדומה | |||
|
|||
_new_ |
1. סוף סוף ה''חכם'' מתחיל לתפוס! | |||
|
|||
העובדות האלה, בתגובה 133171, רובן לא רלוונטיות ולא סותרות את הכתוב בתגובה 132721 שכתבתי לפני כשבוע. | |||
_new_ |
אתה לא מקבל את העובדות, אתה לא מקבל את ההנחות | |||
|
|||
אתה לא מוכיח אחרת אבל אתה אומר שהעובדות ''לא רלוונטיות ולא סותרות''. כשכותבים לך ש: ''נאמר שהעם הפלסטיני נאבק באופן הירואי וממשיך להיאבק למען שלושה דברים - בסדר הבא: אחדות, חירות, עצמאות. משמע, מטרת האחדות הערבית עומדת לפני העצמאות הפלסטינית. בהקשר זה צריך לזכור, שלא בטוח שכאשר הערבים דיברו על וַטַן (מולדת) הם תמיד דיברו על המולדת הקטנה. בדברים שבעל פה ובכתובים, וכן בדרך שבה מחנכים את כל הילדים (ככל הידוע לי, בבתי הספר הפלסטיניים בכל מקום, כולל בתחום הרשות הפלסטינית, תלויה מפת המולדת הערבית הגדולה), מדובר באומה ערבית אחת מהמפרץ הפרסי עד האוקיינוס האטלנטי, שיש לה מולדת אחת והיא עתידה ביום מן הימים להתאחד.'' זה בדיוק רלוונטי ומוכיח את ההיפך ממה שאתה טוען. | |||
_new_ |
נכון, הטענות שלך אינן רלוונטיות! | |||
|
|||
_new_ |
חריץ גדול יודע המון !!!! | |||
|
|||
_new_ |
חריץ גדול יודע המון שלא רלוונטי !!!! | |||
|
|||
_new_ |
אל תזלזל בחריץ גדול! | |||
|
|||
זה גם שכל וגם ממון !!!! חריץ עמוק | |||
_new_ |
1. סיון, אתה לא מדבר על עובדות אלה על פרשנותך לעובדות | |||
|
|||
זכות השיבה כביכול של הערבים חשובה להם עשרות מונים יותר מעצם הקמת מדינה פלסטינית ערבית נוספת. כי עוד מדינה שלהם לא בהכרח תגרום להרס המדינה היהודית אבל זכות השיבה כן. וזו בעצם כל מהות הסיכסוך עם הערבים מאז ומתמיד לא תהיה פה מדינה יהודית יש תחושה קשה שיוסלה,סיוון,ע צופיה וצעירים אחרים לעולם לא יבינו את זה | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |