פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לסתם אחד, 18/05/09 10:33)
אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 18/05/2009 שעה 11:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השקרים של יוסלה והעיוותים הרגילים . כך כתב היוסלה
''מה שאריה עירן אומר שוב ושוב
מזה כשנתיים זה,

שהיות וקין הרג את הבל,
עלינו לנהוג בחיינו כדוגמת קין''

יש לי שאלה פשוטה - איפה ?

פעם אחת כבר כתבת שורות רבות כדי להסתיר את האמת והיא - אינך עונה לשאלה .

אילו היית אדם ישר , היית עונה משהו כמו ''זה לא כתוב אך משתמע'' , אבל אתה לא אדם ישר ולא מוסרי ולא מנסה להבין אותי . זיהית כי אני מסוכן להשקפת עולמך ואתה כמו [•]... מנסה לנשוך בכל מה שאפשר .
היות ודברי מעוגנים בעובדות ובפרשנות נכונה של המציאות אתה כמובן ניכשל ותמשיך להיכשל .

אריה עירן .

וגם צריך לחסל את פלסטין
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 18/05/2009 שעה 13:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עירן מתקשה להבחין בין הכתוב
לבין מה שמשתמע מהכתוב.

הרי סיפור הבל וקין משמעותו אינה
ב'מה שכתוב' במובן המילולי - העובדה
המתוארת של הרצח ו'הישרדותו' של קין
אינה המשמעות של הסיפור.

משמעות הסיפור היא שעל רצח האח
יש להיענש, היות והוא פוגע בערכים
שאלוהים מנסה להנחיל לבני האדם.

אך עירן קורא את הסיפור מילולית כתיאור
או הדגמה של מעשה הישרדות הכרחי של
קין, ומעין הוראה עבורנו לנהוג כמוהו.

יש לי חדשות עבור עירן: רובנו מורגלים לקרוא
טקסטים ולהפיק את המשמעות של הטקסטים
שאנו קוראים. רק במקרים נדירים מישהו יבוא
למשל ויטען שיש להצדיק את מעשה רצח הבל על
ידי קין כמעשה הישרדות.

אך עירן אומר....''יתרון האחד וצאצאיו הוא הפסד השני וצאצאיו . וַיֵּדַע קַיִן אֶת-אִשְׁתּוֹ, וַתַּהַר וַתֵּלֶד אֶת-חֲנוֹךְ . ואין צאצאים להבל .
זאת התורה כולה .''

אך יחד עם זאת מבקש עירן למנוע מאיתנו להבין
את המשמעות של המצגת המילולית שלו עצמו.
הוא מביא את מקרה הבל וקין כדוגמא לכך שיש
להזדהות עם קין במקרה הזה. אך עירן אינו מוכן
לקבל את המסקנה המתבקשת בהשוואה לשואה.

אם עלינו להזדהות עם התוקף במקרה של קין והבל,
האם אין זה אומר שעלינו להזדהות עם התוקף בכל מקרה,
גם במקרה של השואה?

עירן אינו מביא את המקרה של קין והבל סתם כך. הוא מביא
את הסיפור כדוגמא למה שהוא רואה כעקרון מכונן:
שיש להזדהות עם החזק - במקרה הזה עם הורג אחיו - קין.

העובדה שעירן מציב זאת כעקרון, מחייבת אותנו להשליך את זה
על כל המקרים האחרים של תוקף ונתקף. במקרה של השואה
פירוש הדבר הזדהות עם הנאצים, ובמקרה של הכיבוש הישראלי
בשטחים פירוש הדבר הזדהות עם העושק הגניבה והרצח בהם עוסק
הצד הישראלי בסכסוך עם הפלסטינים.

עם עירן אינו מרוצה מהאופן שבו יוסלה מבין את משמעות דבריו,
הוא יכול להפסיק עם הדרשות העקרוניות החוזרות על עצמן.
אם מצווה עלינו לחיות כחיות (ותוך התעלמות מיסודות אירגון חברתי
הנפוצים גם הקרב החיות - מזה עירן מתעלם כמובן) וכל דאלים
גבר, אז לפחות שלא יטרח עירן כל-כך בנסיון המופרך לשכנענו שיש
כאן עקרון מוסרי כלשהו. זה כל דאלים גבר, וזהו.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 18/05/2009 שעה 16:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל טקסט כתוב הוא מה שהוא .
הפרשנות היא בעיני הקורא .
כתוב שקין הרג את הבל .
ואני מנחש שכוונת הכתוב היא לחנך
שרצח הוא מעשה בלתי ראוי בעיני אלהים
ולכן גם בעיני אדם .
אין לי ויכוח עם יוסלה בנקודה זו
לדעתי רצח הוא בלתי ראוי
גם רצח של יהודים וגם רצח בידי יהודים .
אבל בזה לא מסתיימים הדברים .
ישנה הפרדה ברורה בין
סוגים שונים של המתה .
אין המתתה בשוגג או ברשלנות או בהגנה עצמית
שווי ערך להמתה בכוונה תחילה או בהקרבה למולך
את ההבחנה הזו היוסלה אינו עושה .
גם אינו מבדיל בין הרג בתוקפנות לבין הרג בהתגוננות .
אבל אלה זוטות , כי יוסלה אינו מבחין בדברים נוספים .

הטקסט התנכי אינו מסתיים ברצח הבל .
לאחר תיאור הרצח ועונשו של קין
קיים המשך
וההמשך עוסק בילודה .
ויכול היוסלה לכתוב מה שירצה אך
את הטקסט אינו יכול לשנות
וַיֵּדַע קַיִן אֶת-אִשְׁתּוֹ, וַתַּהַר וַתֵּלֶד אֶת-חֲנוֹךְ

ובכל התורה כולה אין צאצאים להבל .
וכל התורה כולה עוסקת בצאצאי קין .
כולל יוסלה - צאצא של קין .

אריה עירן .

וגם - יש למנוע הקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 18/05/2009 שעה 20:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו באים משת
אתה חושב שיוסלה לא?
הוא לא ממש פלסטיני כפי שהוא מעמיד פנים...
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי