|
היכן הבגידה של ג'אד הנאמן? | |||
|
|||
אם אנחנו מדברים על היהדות ועל מדינה יהודית, הרי שלפרט היהודי על כל חשיבותו העצומה לאין שיעור - אין זכויות אלא רק מצוות (חובות?) בלבד. מתוך זה שכל פרט ממלא את חובותיו - ממילא מתקיים התנאי שלכולם יש זכויות. את זה צריך להבין! לפרט יש ערך עצום לאין שיעור וראינו זאת בפרשת עכן שמעל. מעילתו הביאה לכך שנאמר כי עם ישראל חטא ומעל, לא היחיד. בגלל מעילתו של עם ישראל נחלנו תבוסה במלחמה על העי. כלומר, הכלל, כל ישראל חברים (לשון חיבור) מחייב כל אחד מאיתנו. הכלל (כל) - הוא הלאום היהודי אשר קבל את המשמעות של עם אך ורק במעמד הר סיני ולא מתוקף או''ם. כל ישראל ערבים זה לזה. לכן כשבא נאמן ומנסה לפצפץ את הלאומיות (והכוונה שלו היא ללאומיות היהודית) - זה נסיון לפצפץ את הכלל היהודי ואת המהות היהודית.ולכן גם את הפרט וזכויותיו (המצוות). אנשים אחרים שניסו לעשות זאת בעבר - פשוט התנצרו. הם הפכו לאזרחי העולם בלי שום בעיה. אבל אותנו הבדיל הבורא מכל האומות. זה מופיע בפרשת השבוע. הייתי רוצה לראות אותו קורא את דבריו באיזה מסגד במכה או מדינה...או אפילו בסוריה. כל ''הגיבורים'' האלה הם גיבורים עלינו בארץ ישראל. אם מישהו חשב לרגע שיש לדברים האלה איזה ריח של אוטנטיות של הומאניות, חופש הפרט והחידקל - הנה בא יוסלה ובדבריו הפריך הכל והפך את הדברים האלה להבל הבלים מדופלם כסגנונו. הוא הרי מאמץ את זה. אני בטוח שהתשובה שלך, אם תהיה, היא - הפוסל במומו פוסל... | |||
_new_ |
לא הוספת דבר מהותי למה שכבר נאמר! | |||
|
|||
מאמר ביקורת על התנהגות הלאום אינו מפצפץ את הלאומיות. אם כן אז זו לאומיות מופרכת. עירוב הבורא בסיפור לא רלוונטי כמו גם ההשוואה לנהוג בארצות אחרות. | |||
_new_ |
לא הוספת דבר מהותי למה שכבר נאמר! | |||
|
|||
איפה ראית ביקורת על התנהגות הלאום? אני לא ראיתי יש שם קביעה חד-משמעית,לא ביקורת, אצלך יש ביקורת אתה קובע על משהו שהוא לא רלבנטי לך - שהוא לא רלבנטי בכלל | |||
_new_ |
מדוע שאתנהג אחרת? | |||
|
|||
כותב המאמר קבע קביעות חד משמעיות ללא ספקות. אריה עירן קבע קביעות משמעיות ללא ספקות. מדוע שאנהג אחרת כאשר הם לא הציגו כל ביסוס? אם וכאשר ינסו להראות שיש בסיס לקביעות שלהם יתכן שאצטרך להראות שלא. בשלב הזה הם לא הרימו את הכפפה. גם אתה עוסק בקביעות חד משמעיות. לכן אל תצפה ממני שאנהג אחרת. | |||
_new_ |
מדוע שאתנהג אחרת? | |||
|
|||
נחזור לאלף אם אתה מסכים אתי שאצל נאמן זה בסך הכל קביעה שרירותית ---למה אתה אומר בתגובה לעירן שזו ביקורת? ----וביקורת היא דבר לגטימי ----ולא בגדר בגידה או דברי נאצה...? | |||
_new_ |
אז תתחיל מ''א''! | |||
|
|||
תסביר את הקביעות השרירותיות שלך. שעירן יסביר את הקביעות שלו. | |||
_new_ |
אז תתחיל מ''א''! | |||
|
|||
את שלי אתה לא רוצה להבין . אריה עירן . | |||
_new_ |
תירגע, עירן, 'את שלך' אני מבין (תגובה 131657)! | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |