|
אל תפסיק לכתוב ולהגיב - יוסלה. | |||
|
|||
יהודים תמיד צריכים רמזור.והם רוצים לדעת לאן אתה הולך ומכוון כדי לתפוס מיד את הכיוון ההפוך כי זו הדרך הנכונה. | |||
_new_ |
|
|||
אם ספינר היה שוקד על לימודי היהדות קצת יותר, היה למד שהאור הנובע מההתגלות אינו משמש כסתם רמזור לכיוון התנועה. האור הנובע מההתגלות, מחוויית ההתעלות הרוחנית, הוא בפני עצמו העצם הנכסף, ההוויה אליה אנו שואפים - המונח שמייצג את נחלתו של הצדיק. לכן משתמשים בביטוי 'הארה' כשם נרדף ל'התגלות' או 'התעלות'. בשלב הראשון של הלימודים אנו משתמשים באור המצוי כדי לחשוף ולגלות את מציאותם של פני השטח - האור המצוי משמש אותנו בשלב זה לזיהוי המונחים הבסיסיים של החקירה, ולזיהוי רמת הקושי של עבירות השטח שמתגלה לנו כ'תחום החקירה'. האור המצוי המשמש אותנו בשלב זה הוא האור המוחזר מהחפצים שבשטח. בשלב השני של החקירה, אנו מגלים שעצם היחס שלנו לעצמים שהצלחנו לזהות בשטח באמצעות האור המצוי, היחס עצמו הוא מעין מקור אור נוסף. ושני סוגי האור, האור המצוי והאור של יחסנו לאובייקטים שבשטח, מתערבבים זה בזה. העירבוב של האור הפנימי (האור הנובע מיחסנו לאובייקטים) עם האור המצוי החיצוני, גורם לטישטוש קווי המתאר של חלק מהחפצים שבשטח. ובכך מתאפיין שלב זה אשר בו חלק מהאובייקטים של החקירה הופכים למופשטים יותר, ובמובן הזה הופכים לאובייקטים של החשיבה עצמה - חסרי קוו מתאר גופני. בסיום השלב השני, עם 'היעלמות' חלק מהנושאים של החקירה, בשל טישטוש קווי המתאר שלהם, יכול להיווצר די בקלות אצל החוקר הפחות מנוסה מצב של דיס-אוריינטציה, אובדן תחושת הכיוון בחלל. החוקר המנוסה, או התלמיד שקיבל הדרכה נכונה, יכולים לישרוד במצב זה על ידי הפעלת האמונה בתקפות האובייקט ובתקפות היחס לאובייקט, למרות שאין בשלב זה שריד לנוכחות הפיסית של האובייקט, רק תחושה פנימית, והכרה בנוכחות האור הפנימי, מעורב קלות עם האור המצוי. בשלב השלישי של הלימוד, הנביא חווה את ה'נושא' לכשעצמו בהווייתו המופשטת, כאור נקי שלא מן העולם הזה - החווייה הישירה של נוכחות האל בתוך המונחים - השם או דברי אלוהים חיים. היכן בתוך השלבים המתוארים ניתן לשלב או למקם את דימוי הרמזור נותן הכיוון של ספינר איני יודע בדיוק. בעקרון, השימוש באורות בשלושה צבעים כדי לכוון את תנועת היהודים מזכיר את האופן בו מכוונים את הפרות ברפת, על בסיס התניה נילמדת. וזה לא בהכרח תהליך המוביל להארה או לידיעה. | |||
_new_ |
יוסלה - בוא נלך למזרונים | |||
|
|||
מי מואר ומוסרי ומי נוכל ואידיוט? אני רואה: - ארץ ישראל שייכת לעם ישראל - הערבים הם פולשים - הערבים רוצים לסלק כל זכר יהודי בארץ ישראל,לזרוק אותנו לים -מדינת ישראל היא מדינה יהודית ורק אחר כך דמוקרטית - הבא להורגך השכם להורגו - עניי עירך קודמים לפי השיטה שלי אני מואר וצדיק ומוסרי בארץ ישראל אתה רואה: - היהודים פולשים,כובשים - הערבים בעלי הארץ - היהודים גזלנים, - מדינת ישראל היא מדינה דמוקראטית,מדינת כל אזרחיה אתה גר בפתח-תיקווה,אולי בבית נטוש.איך אתה מסביר את זה לערבים שיושבים בעזה ומראים לכל העולם את המפתח לבית שלך? אתה מוסרי? בעינים שלהם אתה חרא בדיוק כמוני.ואיך אתה מצליח להיות מוסרי בעיניך שלך? מה הטריק שעושה את זה? בבקשה,ספר לי. למה בעצם אמרתי אידיוט בכותרת? כן,כי איך צריך להגדיר יהודי שמלקק לערבים את התחת ולא יודע שישליכו גם אותו לים בבוא היום? | |||
_new_ |
הרמזור | |||
|
|||
אתה צודק,המלה הנכונה היא מגדלור.אור אחד שמסתובב.בהחלט לא רמזור שמחליף אורות. | |||
_new_ |
מרוב שאתה מקשקש על ''הארה'' | |||
|
|||
אתה רק מחשיך עוד ועוד את דעתך. לכן לא אתייחס לגיבובי השטויות על ה'הארה', ה'התגלות' ו'התעלות'. | |||
_new_ |
|
|||
מה הטעם בתגובתך, אם כך? | |||
_new_ |
ישנה חשיבות | |||
|
|||
להבהיר את הדברים. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |