|
פגם מהותי במבנה מערכת החינוך . | |||
|
|||
מערכת החינוך שלנו היא מערכת לימוד ויש בה מעט מאד חינוך . גם אם הוענק שם ''חינוך'' למערכת התוכן אחר . היא מערכת שמימונה ממשלתי והצרכנים הם האזרחים . זה מצב שבו גורם אחד הוא הצרכן וגורם אחר הוא המשלם . ניתוק הקשר בין הצרכן והמשלם מונע את השפעת הצרכן על המוצר ויוצר אצל המשלם רצון להקטין את ההוצאה . בדיון על הנושא אמר נציג משרד האוצר במפורש שלדעתו (דעתם) די בפחות השכלה ! הניגוד הזה מובנה במערכת . אפילו במערכת אידאלית יש טובים יותר ופחות , בדיוק כמו בשוק העגבניות . עגבניות נאות וטעימות מחירן גבוה מעגבניות מעוכות ותפלות . גם בתשלום ישיר יקבלו השכלה טובה אלה שמשלמים יותר . למי שדואג למדינה ולקהל כמכלול יש צורך להשכיל ליכולת מירבית של כל הבודדים הלומדים . אך זו מלאכה של שליטים ואלה זמנם קצר וההשכלה היא ממושכת . גם שליטים רוצים סיפוקים . לראות פרי אחרי 12 או 16 שנים זו מוטיבציה קטנה מאד . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |