|
אין לי שום טענה אל התנך | |||
|
|||
ואף אני סבור כי עיקר מגמתו היא ערכית מוסרית ולא היסטורית. יש לי טענות אל אלה המנסים לקדש כל אמירה בתנך ולהפוך אותה לאמת שאין בלתה תוך השתקה דמגוגית מחוצפת של קריאה בקורתית. התיזות של פינקלשטיין מבוססות לדבריו על ממצאים המראים אחרת מגרסת התנך והיעדרם של ממצאים תומכים. למיטב זכרוני הוא מנהל בספריו דיון ארוך בשאלת תארוך ממצאים וטוען כי שיטת התארוך שלו (בצירוף טיעונים שונים אחרים) נותנת תמונה יותר קוהרנטית של התקופה. בכל מקרה, הטענה בדבר ''אנטישמיות'' של מי שחושב אחרת היא טענה בזויה ומצחינה שאין לה מקום בשיח תרבותי. | |||
_new_ |
לא ממצאים ולא נעליים | |||
|
|||
התיזה שלו נשענת על אנטישמיות נטו. טענותיו בנויות על אי מציאת ממצאים ולא על ממצאים. סוג טענות בלתי מדעי בעליל. בדיוק כמו שיבוא דביל למקרר בביתך ולא ימצא מלפפון. על סמך אי ממצא זה הוא יחליט שמעולם לא היה בבית הזה מלפפון. זו ליצנות, לא מחקר ובוודאי שלא מדע. | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
_new_ |
התקבלת | |||
|
|||
עברת את מבחן הקבלה, גם אתה יכול להיות חוקר ארכיאולוגיה מקראית, על סמך תשובותיך התואמות את רמת החוקרים האנטישמים. | |||
_new_ |
אתה לא עברת את המבחן - העיוורון והשנאה בעוכריך | |||
|
|||
_new_ |
אתה לא עברת את המבחן - העיוורון והשנאה בעוכריך | |||
|
|||
למה לא? הוא דווקא זיהה אותך ואת האנטישמיות שלך מיד | |||
_new_ |
אין לי שום טענה אל התנך | |||
|
|||
מה הקשר לטענות האישיות נגד פינקלשטיין? כנראה שמי שטוען נגדו גם מכיר אותו. אבל לא על זה הויכוח. הויכוח הוא על הלוגיקה של חשיבתו. פינקלשטיין מעלה תיזה בלתי מבוססת ע''י דחיית ממצאים רלוונטיים בתירוצי תיארוך או הסבר עוקף ומבטל. מעבר לכך כמו שטענתי, אחר כך הוא טוען ש''אין ממצאים פוזיטיביים'' שתומכים בגרסה הקלאסית לאחר שביטל לכאורה עובדות באותו תירוץ של תיארוך. ובמקום עובדות הוא מביא תיזה של 'היעדר תימוכין'. אין לנו ארמונות אז לא היה מלך גדול ולא ממלכה גדולה. ירושלים היתה קטנה בשטח, אז ישראל ויהודה היו פרובינציה זניחה וכו'. זה כמו הסיפור על מילוי החדש בכבשים עד שנעשה צפוף אבל ברוורס אינג'יניריג, הוא מוציא כבשים מהחדר ואחר כך צועק ''אאוריקה!''. זוהי דרך שרלטנית. הארכיאולוג כפה עצמו לדעת על ההיסטוריון. להמציא גירסאות על בסיס ''אין מידע תומך'' כולם יכולים לעשות. אבל עושים את זה טוב יותר אנשי יחידת ההסתה במחלקת התעמולה הפלסטינית. במקום לקשקש בארמון הזכוכית של האוניברסיטה שייצא לשטח לחפור כמו כל ארכיאולוג מקצועי. שיתפוס את חפירה ויחפור את עיר דוד לעומקה ולהיקפה, שיחפור בהר הבית (ויציל גם את מה שהווקף מנסה להשמיד) ואז יהיו לו יותר נתונים ופחות נעלמים למשוואה ההיסטורית. עד אז הוא רק ספקולנט של 'ארכיאולוג חדש'. | |||
_new_ |
אם קראת ובדקת וזו מסקנתך | |||
|
|||
מי אני שאערער על כך. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |