פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לאריה פרלמן, 19/01/08 23:12)
הַסְכָּמָה נְדִירָה
זוהר בדשא (יום ראשון, 20/01/2008 שעה 13:21)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו חזלנו אמרו ''בנפל אויביך אל תשמח, ובכשלו אל יגל לבך''

לא כל שכן שאיש יומרני וטרולי כמו הכותב אשר כביכול מציג פאסדה של איש ''שמאל'' בטח ובטח שאין הוא רשאי מטעם הנאורות לצווח בנהמה פרימטיבית כאילו הוא זכה בלוטו כאשר מת בן של מנהיג יהא זה הבן של האוייב המר ביותר.

ההפך דווקא אז צריך לגלות איפוק.
_new_ הוספת תגובה



הַסְכָּמָה חֶלְקִית
לחמניה חמה (יום ראשון, 20/01/2008 שעה 21:20)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני דווקא שמח שבן הבליעל נפל על משמרתו בשרות אביו הבליעל. מי ייתן וימות גם הבליעלל עצמו במהירה בעזהז''ל !!!!!!!!!
_new_ הוספת תגובה



הַסְכָּמָה נְדִירָה
אריה פרלמן (יום ראשון, 20/01/2008 שעה 23:19)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אֲפִלּוּ הֶחָכָם בָּאָדָם אָמַר:

''בְּטוּב צַדִּיקִים, תַּעֲלֹץ קִרְיָה; וּבַאֲבֹד רְשָׁעִים רִנָּה.''

]מִשְׁלֵי, י''א י'[

בְּנוֹ שֶׁל אַ-זָהַאר אֵינֶנּוּ רַק ''בְּנוֹ שֶׁל הָאוֹיֵב הַמַּר'', הוּא-הוּא עַצְמוֹ אוֹיֵב מַר, כֵּיוָן שֶׁהוּא וְלֹא שָׂרָף הָיָה מְחַבֵּל פָּעִיל - וַאֲפִלּוּ בְּדַרְגַּת פִּקּוּד - בְּכֹחוֹת הָאוֹיֵב.

אֲנִי מוּכָן לְהַרְחִיק אִתְּךָ לֶכֶת וּלְהַסְכִּים, לְצֹרֶךְ הַדִּיּוּן, שֶׁמַּר נוֹי ''צָוַח בְּנַהֲמָה פְּרִימִיטִיבִית''. אֲבָל אֵין לְבַלְבֵּל בֵּין שִׂנְאַת הָאוֹיֵב לְבֵין גִּזְעָנוּת. מְדֻבָּר בִּשְׁתֵּי תּוֹפָעוֹת שׁוֹנוֹת, שֶׁלְּעִתִּים יֶשְׁנָהּ בֵּינֵיהֶן חֲפִיפָה מְלֵאָה אוֹ חֶלְקִית, אֲבָל בְּמִקְרִים רַבִּים אֵין בֵּינֵיהֶן שׁוּם קֶשֶׁר.
_new_ הוספת תגובה



הַסְכָּמָה נְדִירָה
זוהר בדשא (יום ראשון, 20/01/2008 שעה 23:44)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עניין הגזענות אינו מדעי, אין נוסחה שלפיה אדם מחליט מה גזעני ומה לא, אפילו נניח אם יש הגדרות שמנסחות את הערכים שלפיהם יש גזענות או לא, אז ברור שבסופו של דבר כל אדם לנפשו , כל אחד מחליט לפי מיטב הבנתו, הפער בין הפאסדה ה''שמאלנית'' היומרנית והשקרית של הכותב, לביטוי הוולגרי המיידי של שמחה לאיד כפי שהוא טרח להפגין בסגנון עדרי, בעיני זה סוג של גזענות.

לגבי הפסוק ''באבוד רשעים רינה'' מסתבר שלכל טענה יש טענה שכנגד ולכל פסוק של חזל , יש פסוק הפוך, זה רק מחזק שבסופו של דבר כל אחד מחליט מה גזעני ומה לא, לא רק לפי משנה סדורה אלא לפי ניואנסים דקים ועדינים.
_new_ הוספת תגובה



הַסְכָּמָה נְדִירָה
סתם אחד (יום שני, 21/01/2008 שעה 7:34)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו שכל אחד משתמש במושגים אחרים לפי הניואנסים שלו בלי הגדרות בכלל. למשל השמאלני שלך הוא ימנוני של אחר. אם כל אחד מחליט מהי המשמעות של מילה נגיע חזרה לבעית למגדל בבל. מה הואילו חכמים?
_new_ הוספת תגובה



הַסְכָּמָה נְדִירָה
אריה פרלמן (יום שני, 21/01/2008 שעה 22:33)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בְּוַדַּאי שֶׁיִּשְּׁנָן הַגְדָּרוֹת שֶׁמְּנַסְּחוֹת גִּזְעָנוּת, אוּלָם עַל-מְנַת לְהִתְחַמֵּק מֵהַמַּסְקָנָה הַבִּלְתִּי-נִמְנַעַת, שֶׁבֵּין מַה שֶׁאַתָּה מְכַנֶּה בְּהֶבֶל-פֶּה ''גִּזְעָנוּת'' לְבֵין גִּזְעָנוּת אֵין דָּבָר וַחֲצִי דָּבָר, אַתָּה נִתְלֶה בַּאֲמִירָה הַפִילוֹסוֹפִית שֶׁ''כָּל אֶחָד מַחְלִיט מַה גִּזְעָנִי וּמַה לֹא''.

אֶלָּא שֶׁבְּעִרְפּוּל מְכֻוָּן זֶה, אַתָּה כּוֹרֶה בּוֹר לְעַצְמְךָ, מִפְּנֵי שֶׁאִם ''כָּל אֶחָד מַחְלִיט מַה'' כֵּן וּמַה לֹא, וְאֵין הַגְדָּרָה מֻסְכֶּמֶת לְשׁוּם דָּבָר, כֵּיצַד תִּלָּחֵם נֶגֶד הַ''צִּיּוֹנוּת''/''בּוּרְגָּנוּת''/''שְׂמֹאל אוֹ יָמִין צִיּוֹנִי''/''פָאשִׁיזְם'' וּשְׁאָר רָעוֹת-חוֹלוֹת שֶׁאַתָּה יוֹצֵא כְּנֶגְדָּן בְּשֶׁצֶף-קֶצֶף?
_new_ הוספת תגובה



הַסְכָּמָה נְדִירָה
זוהר בדשא (יום שני, 21/01/2008 שעה 22:54)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההפך, אני חושש שהגדרה של גזענות תלויה בגורמים כמו השקפת חיים ותרבות ועוד כמה משתנים וכמובן משפט.

איני יכול ''לכפות'' את ההשקפה שלי עליך , אבל בזכות חופש הביטוי היחסי אני מרשה לעצמי לשתף אותך בתחושתי והבנתי כי הכותב לא סתם בחר לומר מה שאמר ובהזדמנות שבה נאמרו הדברים הם נאמרו בחוסר כבוד ומתוך ''הבנתו'' כי המת ואביו ראויים לשמחה הנלוזה שלא מכבדת את האוייב כאדם , כאיש שנברא בצלם, דהומניזציה גם של איש חמאס זו גזענות.

אין לזה שום קשר להשקפת עולמי בנושאים אחרים אלא להשקפת העולם שלי ושל אחרים שאדם אפילו הנקלה באדם אינו ראוי שישמחו על מותו , לעולם לא היית מוצא אותי ''שמח'' על מוות של מישהו- ואני רחוק מלהיות מושלם ויש לי אפילו מזג לא תמיד רגוע אבל לא הייתי מתדרדר לשמחה לאיד על מוות , אפילו של אוייב , אין לי את הכישורים האלה במטותא.

אלו כישורים של איש שכשנוח לו הוא ''שמאלני'' וכשלא נוח כל כך הוא הופך לריקא ימנמני ומוציא אפילו שם רע לימין, כאמור הרבה אנשי כבוד בימין לא רוקדים כשאדם מת.
_new_ הוספת תגובה



הַסְכָּמָה נְדִירָה
זוהר בדשא (יום שני, 21/01/2008 שעה 23:10)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני אסביר קצת יותר למה ה''מאמר'' הזה דוחה בעיני ומריח כגזעני מהסוג הכי גרוע, ברמאלה כאשר נרצחו שני אנשי המילואים שנקלעו בטעות למקום בחוסר מזל ונפלו בידי פלסטינים שרצחו אותם הדבר המבעית באמת בסצינה הדוחה היה לא רק הרצח שכלעצמו הוא דוחה , אלא השמחה של הרוצחים והיציאה שלהם לחלון עם ידיים מוכתמות בדם, אני בטוח שאתה כמוני שותף לזעזוע מהויזואליה הברברית של החינגה על הדם שהשתקפה אז. ולא רק של הרוצחים אלא של ההמון מסביב.

הנה פה איש כביכול ''נאור'' כביכול ''שמאלני'' והכוונה במילה שמאלני שהוא הומניסט , חוגג לו אולי בעוצמה פחות ברברית מאותם אנשים ברמאלה בזמנו אבל בהחלט משתתף בסוג של חינגה שמזכירה את החינגה המתועבת אז בראמלה , אתה חייב להסכים איתי שיש טעם לפגם בחינגה הזו, די במוות עצמו, אינך חייב לחגוג אותו , אנחנו בני תרבות , חלוקים אמנם בדיעות , אבל יש כמה כללים של בני אנוש , אחד מהם שאינך רוקד וחוגג את תבוסת יריבך וגם לא יכול להיות שאתה ואני נזדעזע בצדק מהשמחה של רצח חיילי המילואים ולא נזדעזע מהחינגה הזו על מות איש חאמס בנו של מנהיג ועוד ב''מאמר'' בבמה תרבותית של אנשים משכילים וחושבים.

להיות אדם זו מלאכה קשה , במיוחד בזמן הזה , אחד הדברים שמבדילים בן אדם לאיש שמחצין את הרגש הבהמי וחסר הכבוד הוא השמחה הזו על מוות אוייבך. ודהומניזציה הכי בוטה היא השפלת המת , משהו בזעיר אנפין שאינו ברמת תיעוב למעשי הרוצחים בראמלה וגם למה שמנסה לעשות נסרללה .

זו לא דרך שהייתי מיחס למי שמתיימר להיות ''שמאלני'' לא הדרך הזו .
_new_ הוספת תגובה



הַסְכָּמָה נְדִירָה
זוהר בדשא (יום שני, 21/01/2008 שעה 23:33)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תרשה לי להרחיב אף יותר-

בהגדרה הפורמלית של גזענות יש מושג שמוגדר כ''גזענות של ציפיות נמוכות'' הכוונה בציפיות נמוכות שיש בחברה סוג אדם שנחשבים לבעלי מעמד ''נמוך'''' ולכן אין ציפיה מהם להתנהגות ראויה, ולכן היחס כלפיהם אינו יחס ראוי ואין ציפיה מהם כי במות אוייב הם ינהגו באיפוק ובכבוד, מופגן כאן יחס ''נמוך'' יותר ומפלה, כאשר אתה שמח על הריגת אוייב ואתה נותן דרור ל''שמחה'' הזו אתה למעשה מנכיח גישה שממקמת את האוייב הזה במקום שהוא פחות ממקום אנושי במיוחד כאשר את מסתייג ממעשה דומה כאשר הוא נעשה כלפיך, בכך אתה למעשה מפעיל שיקול גזעני.

די אם תסכים עימי שאתה לא היית מקבל בהבנה שמחה של פלסטינים על מות חייל ישראלי , די בזה למקמם את ה''שמחה'' הזו במקום הראוי לה. אם אתה נבעת משמחה פלסטינית על מות ישראלים אינך יכול לאפשר התנהגות כזו בעצמך.אחרת יש פה ערך ''מפלה'' שאתה מפעיל על פלסטינים , ובעצם זו גזענות.
_new_ הוספת תגובה



הַסְכָּמָה נְדִירָה
האזרח ק. (יום שלישי, 22/01/2008 שעה 17:36)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מַה פֵּרוּשׁ הַמֻּשָּׂג שֶׁהִמְצֵאתָ ''גזענות שֶׁל צִפִּיּוֹת נְמוּכוֹת'' ?

יֵשׁ לְךָ לֶקְסִיקוֹן מִטַּעַם עַצְמֵךְ?

מַמָּשׁ מְעַנְיֵן!
_new_ הוספת תגובה



הַסְכָּמָה נְדִירָה
זוהר בדשא (יום שלישי, 22/01/2008 שעה 22:26)
בתשובה להאזרח ק.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בטוח שהניק שלך הולם?

ולעצם השאלה חפש בערך גזענות ותגלה שלא המצאתי דבר .
_new_ הוספת תגובה



הַסְכָּמָה נְדִירָה
אריה פרלמן (יום רביעי, 23/01/2008 שעה 0:20)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לֹא רָאִיתִי אֵצֶל הַכּוֹתֵב צִפִּיּוֹת נְמוּכוֹת מֵהָעֲרָבִים. כֵּן רָאִיתִי שִׂמְחָה עַל מוֹתוֹ שֶׁל מְחַבֵּל. טַעַם לִפְגָם? אוּלַי. דִּמְיוֹן קָלוּשׁ וְרָחוֹק לְשִׂמְחַת הָרוֹצְחִים מֵרָמָאלְלָה? אוּלַי.

אֲבָל נִטְפַּלְתָּ דַּוְקָא לַכּוֹתֵב הַלֹּא נָכוֹן. רָמִי נוֹי אֵינֶנּוּ גִּזְעָן, לֹא בְּכַוָּנָה וְלֹא בְּטָעוּת. עַד כַּמָּה שֶׁאֲנִי זוֹכֵר מִמַּאֲמָרָיו, מֵעוֹלָם לֹא זִהִיתִי תּוֹפָעָה זוֹ אֶצְלוֹ.

מַה שֶׁמַּקְפִּיץ אוֹתְךָ, לְדַעְתִּי, זוֹ הַנְּטִיָּה הַפַּטְרִיוֹטִית שֶׁלּוֹ, שֶׁמַּצִּיבָה אוֹתוֹ לְעִתִּים בַּצַּד הַנִּצִּי שֶׁל הַמַּפָּה הַבִּטְחוֹנִית-מְדִינִית, אֲבָל בְּשׁוּם פָּנִים וָאֹפֶן לֹא בַּיָּמִין הַפּוֹלִיטִי אוֹ הָאִידֵאוֹלוֹגִי.

אֲנִי חוֹזֵר עַל הַמַּנְטְרָה שֶׁבִּטֵּאתִי בֶּעָבָר: יִתָּכֵן שֶׁמַּחְמָאָה מִמֶּנִּי תַּכְתִּים אוֹתוֹ בְּעֵינֶיךָ כְּשַׁיָּךְ לַ''יָּמִין'' ר''ל, אֲבָל הָסֵר דְּאָגָה מִלִּבְּךָ. הוּא לֹא שַׁיָּךְ. גַּם לֹא בְּעֵינַי.

וּלְסִכּוּם, לְדַעְתִּי הָיִיתָ מַשִּׂיג הַרְבֵּה יוֹתֵר לוּ הָיִיתָ מַסְבִּיר בְּנִימוּס שֶׁאֵין זֶה רָאוּי וּמְכֻבָּד לִשְׂמֹחַ עַל מוֹתוֹ שֶׁל אָדָם בַּאֲשֶׁר הוּא אָדָם, בִּמְקוֹם לְהִתְנַפֵּל בַּזְּעָקוֹת נִינְגָ'ה (גִּזְעָנוּת/פְּרִימִיטִיבִיּוּת/נְהָמוֹת וְגוֹ').
_new_ הוספת תגובה



הַסְכָּמָה נְדִירָה
זוהר בדשא (יום רביעי, 23/01/2008 שעה 0:28)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו אתה רואה את מה שאני רואה , אבל אתה זהיר יותר וגם לא מקנה לגזענותו הברורה של הכותב את המשמעות שאני מקנה לה, זה ההבדל ביני לבינך, רמי נוי הוא ימני אבל מהסוג השמאל ציוני,זה הימין האמיתי מאז ימי בן גוריון.
_new_ הוספת תגובה



כשאני לא הקורבן גיזענות זה מצוין . זה אבולוציוני .
אריה עירן (יום רביעי, 23/01/2008 שעה 4:07)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבשים אוכלות דשא . זאבים אוכלים כשבשים .
האדם אוכל צמחיה , בשר , חרקים , שלל ים , עוף השמים .
_new_ הוספת תגובה



הַסְכָּמָה נְדִירָה
לחמניה חמה (יום רביעי, 23/01/2008 שעה 9:12)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רָמִי נוֹי הוּא מַמָּשׁ יְמָנִי מִבְּחִינַת הַשְֹמֹאלָנוּת שֶבּוֹ וּמְאֹד גָּבוֹהַּ מִבְּחִינַת נְמִיכוּת הַקּוֹמָה שֶׁלּוֹ. הוּא גַּם שׁוֹקֵל טוֹנוֹת מִבְּחִינַת הַגְּרָמִים שְנִכְנָסִים לְתוֹך נָעָלַיו וְהוּא מָמָש שָחוֹר מִשְחוֹר מִבְּחִינַת הַלַּבְנוּנִיוּת שֶהוּא מַפְגִּין.

אַתָּה הֵבַנְתָּ אֶָת זֶה דֶשֶא?
_new_ הוספת תגובה



השמאלני איננו מגדיר שום דבר. זה מפריע לשקרים.
צדק (יום שלישי, 22/01/2008 שעה 10:13)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השמאל יוצר שפה שמטרתה להפוך את השקר לחלק בלתי נפרד מהשיח והדיון.
''כל אחד והאמת שלו'' - הכוונה, גם השקר שלו הוא אמת.

''נרטיב'' - לכל נוכל יש נרטיב משלו. לא בודקים בציציות.

''אובייקטיבי, סובייקטיבי'' - נוכלות בשפה אקדמית.

''גם הוא יכול לטעון אותו הדבר'' - נכון, גם הרוצח יכול לטעון, והגנב, והשודד.....העיקר נמצא בעצם יכולת הטענה, הדיבור, לא באמיתותה.

--
הגדרות מדויקות וברורות הן איום קיומי על תרבות השקר השמאלנית.
אם יגדירו ''עם'' יתברר להם שאין להם עם פלשתיני.
אם יגדירו ''שלום'' יתברר שהם אינם יודעים מה זה.
אם יגדירו ''שיוויון'' יתברר להם שהם רודפים אחרי הרוח, ומשתמשים במושג רק לצרכי הונאה.
אם יגדירו ''גזענות'' יתברר להם שהם הגזענים הגדולים ביותר באיזור, חוץ מהחמאס והחיזבאללה.
_new_ הוספת תגובה



השמאלני איננו מגדיר שום דבר. זה מפריע לשקרים.
ע.זועמת (יום שלישי, 29/01/2008 שעה 1:06)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצרה היא שאין אמת שכולם מסכימים עליה. משה רבנו, מעמד הר סיני, השפן מעלה הגירה - כולם אמיתות מהתורה שהן על תקן סנטה קלאוס.
_new_ הוספת תגובה



השמאלני איננו מגדיר שום דבר. זה מפריע לשקרים.
צדק (יום שלישי, 29/01/2008 שעה 8:12)
בתשובה לע.זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכן שאין אמת שכולם מסכימים עליה,
אך עובדה זו מקובלת רק כאשר היא נובעת מהמגבלות הטבעיות של האדם,
ולא כאשר היא נובעת מאינטרסים צרים ומתרבות של שקר.

כאשר המוסלמים טוענים שמעולם לא היה ליהודים בית מקדש על הר הבית,
הרי ברור לכל אדם שפוי שזהו שקר מוחלט.
השקרנים השמאלנים יאמרו על אותו השקר ''כל אחד והאמת שלו''.

אף פעם לא תשמע שמאלני המכנה שקרים של ערבים בתואר ''שקר''.
השקרים הללו הם תמיד ''זו הדעה שלו'', כאילו שקר יכול להיות דעה.
_new_ הוספת תגובה



אף פעם לא... ?
דוד סיון (יום שלישי, 29/01/2008 שעה 9:40)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצורה שאתה משתמש בביטוי ''אף פעם לא...''
מזכירה את תרבות השקר לפי ההגדרה שלך.
_new_ הוספת תגובה



אף פעם לא... ?
צדק (יום שלישי, 29/01/2008 שעה 10:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן, אף פעם לא !!

אף פעם שמאלני לא כינה את שקרי הערבים המופיעים בסיטונות, בשם שקר.

אם יש ברשותך איזשהו ממצא נדיר כזה הייתי מעונין להכירו....
_new_ הוספת תגובה



החזרה על הביטויים לא תשנה דבר!!
דוד סיון (יום שלישי, 29/01/2008 שעה 11:45)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שימוש בביטויים אף פעם, שום דבר וכו' בהודעה אחת (תגובה 111052) הוא מעשה שמזכיר מאד את תרבות השקר כפי שהגדרת לעיל. יותר מכך, עד שלא תגדיר את המושגים הקשורים לביטויים הללו בעייתך הרבה יותר חמורה.

זה ישאר כך גם אם תחזור על סיסמאות מהסוג הזה אלף פעמים. לא יעזור לך שום טריק וחוכמולוגיה. יש רק דרך אחת להיפטר מתרבות השקר: הצגת הגדרות, ממצאים או נתונים שמאשרים או מוכיחים את הסיסמאות הללו.
_new_ הוספת תגובה



[•] החזרה על הביטויים לא תשנה דבר!!
אריה עירן (יום שלישי, 29/01/2008 שעה 17:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסרו ביטויים שאסורים על פי כללי המערכת.]

לעיניין בית המקדש , האם היה מבנה כזה במקום שעומד המיסגד המוסלמי ?
_new_ הוספת תגובה



החזרה על הביטויים לא תשנה דבר!!
צדק (יום רביעי, 30/01/2008 שעה 7:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזרה על ביטוי נכון במקרה הנכון, ''אף פעם'' לא כינו שמאלנים
את שקרי הערבים בשם שקר, ואת השקרן הערבי בשם שקרן !!

אתה צודק שזה לא ישנה דבר אצל בני אדם שתרבותם היא תרבות השקר,
הרי השמאלני לא יזרוק אבן בבית הזכוכית שלו.
_new_ הוספת תגובה



אתה נוהג כאנשי תרבות השקר
דוד סיון (יום רביעי, 30/01/2008 שעה 8:30)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך מגדיר את המושגים שלך ואינך מראה שהם נכונים.
דבריך הם לכל היותר תעמולה מבית הזכוכית של תרבות השקר.
הרי... לא זורק אבן בבית הזכוכית שלו.
_new_ הוספת תגובה



הַסְכָּמָה נְדִירָה
צדק (יום שני, 21/01/2008 שעה 7:37)
בתשובה לזוהר בדשא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יִשְׂמַח צַדִּיק, כִּי-חָזָה נָקָם; פְּעָמָיו יִרְחַץ, בְּדַם הָרָשָׁע.

בְּטוּב צַדִּיקִים, תַּעֲלֹץ קִרְיָה; וּבַאֲבֹד רְשָׁעִים רִנָּה.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי