|
אתה טרול איטרנט | |||
|
|||
אתה עוסק כל הזמן בי ובניתוח אישיותי . יש תרומה מצומצמת בטענות שלך המאפשרות לי לפרוס לפני קוראים בפורום עמדות שלי . אתה מסרב לדון בנושא המוסר שהוא דו כיווני ונדבק רק לטענות חד צדדיות . אתה טרול איטרנט .תשתדל לגרות אותי לתגובה ואני אשתדל לא לענות לך . | |||
_new_ |
[•] אתה טרול איטרנט | |||
|
|||
אני מקווה שאתה לא מקפיד לקרוא את כל קישקושיו, כי זה באמת חומר זבל לעוס. הוא רוצה להתיש אותנו בשעמומוניו. | |||
_new_ |
[•] אתה טרול איטרנט | |||
|
|||
אם תקרא בויקיפדיה את ההגדרה של ''טרול אינטרנט'' אתה תבין את סגנון הכתיבה שלו . אני מצפצף עליו .כתבתי כמה שכתבתי הנושא ברור .הוא הפסיד וכעת הוא סתם מנסה לחדש את ההטרדה . | |||
_new_ |
יוסלה מלך הטרולים | |||
|
|||
אריה עירן כותב: ''אתה עוסק כל הזמן בי ובניתוח אישיותי'', ובכן, כאשר אדם כביכול נורמלי ותרבותי מציע לגרש למעלה ממליון תושבים לעבר-הירדן, מתעוררת השאלה כיצד הוא מצליח להתמודד עם השניות או הסתירה שבין מערכת הערכים שהוא מפעיל בחייו היומיומיים לבין שלילת אותם ערכי-אדם בהטיפו לטרנספר המוני. זו בדיוק הנקודה אשר בה הנושא הופך להיות המוסר של הכותב, הגדרת המוסר של זה שמציע את ההצעות הללו. אך זה שמציע את ההצעות האלה - אריה עירן - טוען שיוסלה, ''מסרב לדון בנושא המוסר'', - טענה שגויה ומתחמקת. מה שנכון זה שאריה עירן מוכן לדבר על המוסר של אחרים בחופשיות רבה (אם גם בשטחיות, תוך שימוש בסטריאוטיפים גזעניים ובהכללות), אך על המוסר שלו עצמו איננו מוכן לדבר. אריה עירן מרבה להתלונן שיוסלה מאשימו שאיננו מוסרי, אך הגדרה או אפילו תיאור של מערכת הערכים של אריה עירן לא קיבלנו עד כה, - מה שמביא את יוסלה למסקנה שאריה עירן מדחיק לא רק את האיזכור של ערכי המוסר שלו עצמו אלא שאריה עירן מדחיק גם את רגשות האשם שהם תוצאה של החטאים ה'קטנים' ('לא טרנספר קטן, טרנספר גדול') שלו עצמו. אין זה פלא שעירן אינו שש לדון במצב האתי שלו עצמו, כי הרי להדחקת המודעות הזאת מופנית האנרגיה הנפשית שלו מירב הזמן. אך גם אי-אפשר להיענות לדרישתו שהדיון בנושא המוסר יתמקד אך ורק במוסר של ה'ערבים'. זה פשוט לא לעניין. אריה עירן כותב: ''אתה מסרב לדון בנושא המוסר שהוא דו כיווני ונדבק רק לטענות חד צדדיות'', אך נושא המוסר איננו 'דו-כיווני' בהגדרתו - המוסר הוא המוסר של המשוחח או של הכותב עצמו. ברור ש'כל אחד והמוסר שלו' - הרעיון של היחסיות של מערכות מוסר שונות שעירן מזכיר בכל הזדמנות. אך עקרון היחסיות איננו רלוונטי כאן, היות ומדובר בהגדרה של מה שאריה עירן רואה כמוסרי, ומדובר במה שממשלת ישראל רואה כמוסרי. הטקטיקה של השלכת נושא המוסר על אחרים סותרת את הגדרת המוסר הכללית בעצמה - מוסר כלקיחת אחריות של עושה המעשה על מעשיו. אך זה מה שאריה עירן מבין כשמזכירים את המילה 'מוסר': 'הם עשו כך וכך', 'הם עושים כך וכך' ו'הם בוודאי ימשיכו לעשות כך וכך'. וזה כמובן גם נושא צורה של 'אתה עושה כך וכך' בנסיון להטות את הדיון למוסר לשל יוסלה. אך הרי הכל מתחיל עם הרעיון המפלצתי של אריה עירן שמציע לגרש למעלה ממליון תושבים פלסטיניים לעבר הירדן. ומתבקשת תגובה של אריה עירן שיסביר כיצד רעיון הטרנספר מתיישב עם ערכיו כיהודי וכישראלי. אין שחר לטענה של אריה עירן שיוסלה ''נדבק רק לטענות חד צדדיות'', כי ענייננו מלכתחילה בערכים של אריה עירן. אריה עירן טוען שיוסלה ''טרול איטרנט''. אריה עירן מתכוון כנראה ל'אינטרנט' ולא ל'איטרנט'. קראתי פירוש שהשורש א.ט.ר בא מ'ק.ש.ר' ששימושו ב'איטר יד ימינו' כזה שקושר יד ימינו כדי לשפר את ביצועי יד שמאל. לפי פירוש זה 'איטרנט' או 'איטר-נט' משמעו 'זה שקושר או מחזיק את הרשת' או 'הקושר את הרשת על מנת לשפר כישוריו במקום אחר. ז''א 'איטר-נט' משמעו 'זה המגביל את כתיבתו באינטרנט על מנת לשפר את יכולתו בכתיבה מסוג אחר. ומודה יוסלה שאכן הכינוי 'איטרנט' מתאים לו. גם 'טרול' זה כינוי אהוב על יוסלה, כי זה מזכיר לו את ה'טרולים' במחזה 'פר-גינט' של איבסן בתרגומה המופלא של לאה גולדברג. זה גם מעורר אסוציאציה של הדמות 'ארול' מהשיר של מאיר אריאל. הכל טוב, אם כי קצת דיכאוני. אך המנע מצער מיותר, או מדכאון, אריה עירן, עוד תגיע לתובנה ולנחלה. אולי עוד ארבעים שנות כיבוש בשטחים והרס עוד יותר מתקדם של מערכות המדינה יעזרו לך להבין שכאשר שואלים אותך כיצד הינך מגדיר 'מוסר' מתכוונים להגדרת המוסר האישי שלך, לא של אחרים. | |||
_new_ |
יוסלה התם. | |||
|
|||
יוסלה יוסלה. יוסלה יוסלה שרונלה. יוסלה מיכהלה יוסיניו שרוניניו . או בקיצור מיכאן שרון. בין החדשים-מאי- נובמבר 1945 טרינספרו הצ'כים אנשים תרבותיים למדי. 4 מיליון גרמנים שישבו בעריהם מאות שנים. בהתחלה גירשו בגירוש שנקרא ''גירוש פראי'' ואח''כ בגירוש מסודר. בין החדשים מאי-ודצמבר 1945 גירשו הפולנים כ-11 מיליון גרמנים משלזיה- שהפכה להיות חלק מפולין. לא מרוקאים מיכאל שלי אלא פולנים בני תרבות יוסיניו . אתה מבין יוסלה? הפולנים התרבותיים גרשו מליוני גרמנים משלזיה שהיתה גרמנית מאות בשנים. למה? כי עם רוצח הגרמנים -ולכן גירשו אותם. הבנת מיכאל? | |||
_new_ |
המוסר של אחרים הוא המוסר של אחרים | |||
|
|||
זה שמכנה עצמו 'יאן מאסריק' חוזר על הטעות שבה דובר מוקדם יותר: המוסר של עמים אחרים אינו נוגע לעניינו, שהוא המוסר היהודי-ישראלי. בכל פעם שעולה לדיון נושא המוסר קופץ עוד דמוי-עירן הזוי ומרצה באריכות את פשעי עמי העולם. אין שום הגיון להמשיך ולספר את תולדות הגבורה היהודית בכל התקופות כאשר ביחס לפלסטינים הכותב מתיר קיומם של פשעים דומים. המשוואה של יחסיותן של מערכות מוסר שונות, עובדת רק ככלי במחקר השוואתי הסטורי, - היא לא מאפשרת שימוש בה כהצדקה לפשיעה נגד עם אחר. אם נלמד לקח אחד מהשמדת היהודים בשואה, הרי זו הידיעה שלפשעים נגד האדם אין הצדקה בשום מקרה ובשום נסיבות. ההשוואה כביכול בין פשעים שנעשו בעבר לבין פשעים האמורים להתבצע בעתיד חסרת כל תוקף ובוודאי שאינה יכולה לשמש כהצדקה לפשע עתידי. הנסיון הנואל להצדיק גירוש פלסטינים מהשטחים בעזרת הסיפור על גירוש הגרמנים משלזיה, כמוהו כהצדקת חיסול המוני של פלסטינים על ידי סיפורים על השמדת יהודים בשואה. הגירוש ההמוני הוא פשע בכל מקום בכל זמן, וקיומו בעבר אינו יכול להצדיק תיכנונו לעתיד לבוא. הכותב נשמע יותר ויותר כמו עירן כשהוא מציג את נימוקו הניצח של אריה עירן לכל דבר: 'הערבים רוצחים' (פה במסווה של ''למה? כי עם רוצח הגרמנים -ולכן גירשו אותם.'' הכותב כנראה קצת בטראומה מיוסלה, והוא נשמע אובססיבי ברצון 'לחשוף' את זהותו ה'תעודת-זהותית' של יוסלה: ''יוסלה יוסלה שרונלה. יוסלה מיכהלה יוסיניו שרוניניו . או בקיצור מיכאן שרון.'' האובססיה של הכותב שנשמע יותר ויותר כמו אריה עירן לזהות את יוסלה גולשת על גדותיה, ויוצרת אוסף מוזר של כינויי חיבה ומתיקות ליוסלה, כמו, למשל, ''יוסיניו .'' אך אם שמתם לב, הרווח-נקודה ב-'שרוניניו .' וב-'יוסיניו .' הוא סימן היכר די מוכר של ההקלדה של אריה עירן. מדוע יש לעירן צורך של לכתוב בשם אחר? אולי בגלל שהוא חוזר שוב, והפעם אולי במודע, על אותו נסיון כושל 'לדון בנושא המוסר' בדרך היחידה שאיננה מאפשרת זאת - הדיבור על המוסר של אחרים. עירן כבר קרא מספר פעמים את תגובותי בעניין, ולא יכול להיות שזה לא נקלט סוף-סוף אצלו. אך הוא כמו תקליט שבור, וחושש לעזוב את 'חוף המבטחים' של הדיון במוסר של אחרים. ריבוי השימוש בשמות חיבה והקטנה המבוססים על 'יוסלה', 'מיכאל' ו'שרון' אולי היה מחניף ליוסלה אילו לא היה לשימוש צליל קצת פרברטי: ''יוסלה יוסלה שרונלה. יוסלה מיכהלה יוסיניו שרוניניו .'' יוסלה מתפתה לומר לעירן בהשלמה: אכן, אני הוא מכאל. אך יוסלה יודע שזה רק יפגע בידידנו מכאל שרון שכשרונותיו בתחום הזה גדולים משל יוסלה ואריה עירן גם יחד. אך כל זה מבלבל. ויוסלה כבר לא כל-כך בטוח שהוא אכן 'יוסלה'. משבר זהות של דמות ספרותית עלול לשבש את העלילה. | |||
_new_ |
המוסר של אחרים הוא המוסר של אחרים | |||
|
|||
טעית . | |||
_new_ |
יוסלה התמוה. | |||
|
|||
גם הצרפתים גרשו גרמנים ולהיפך, הרוסים גרשו פולנים, הרומנים גרשו גרמנים והונגרים מטרנסילבניה, היוונים גרשו את התורכים מסלוניקי וכל צפון יוון והתורכים בתגובה גרשו את היוונים מהחוף המערבי של תורכיה. הערבים כמעט ולא גרשו. הם יודעים רק לרצוח: http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/482/564.html | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |