|
זו עובדה ולא אגדה!!! | |||
|
|||
כאשר אתה כותב ''עברנו'' אתה מתיחס לעצמך? | |||
_new_ |
זו עובדה ולא אגדה!!! | |||
|
|||
טעות שלי. התייחסתי אליך. | |||
_new_ |
זו עובדה ולא אגדה!!! | |||
|
|||
גם התייחסותך אלי שגויה במקרה הטוב. העובדות ההיסטוריות הן שתושבי הארץ הזאת הפכו לפליטים בגלל מהלכים שלנו בתקופת מלחמת השחרור. אתה יכול לשאול את בני מוריס, את יואב גלבר ואת מרדכי בר-און. | |||
_new_ |
חצי אמת גרועה משקר . | |||
|
|||
בני מוריס לא כתב כי אנחנו גרמנו לערביי פלסטינה להפוך לפליטים . הוא כתב בספר די גדול , פרוט לפי ממצאיו , את החלוקה הפנימית של היווצרות מצב הפליטות . יש פליטים שעזבו ביוזמתם לאחר הנחיות מהצמרת שלהם . יש שעזבו מפחד מוצדק או לא . יש עזבו בגלל כניסת כוחות ערבים זרים לישוביהם . יש כאלה שאנחנו גירשנו . לכן מה שכתבת הוא שקר גרוע . אבל לזה יש המשך . כאילו שאינך יודע . בניגוד לפליטים ברחבי העולם , אשר מעמדם כפליטים נגמר אחרי שנה או שנתיים ובעקבות קליטתם במקומות אליהם נמלטו . הרי התושבים הערבים מפלסטין הם כאילו-פליטים אחרי 64 שנים . לא רק זאת - גם צאצאיהם של הראשונים ''פליטים'' אף כי נולדו במדינה בה הם חיים . צאצאים - הם ילדי פליטים . נכדי פליטים וניני פליטים . זאת ועוד מדינות ערב פעלו להנציח את ''מעמד הפליטים'' בעזרת החלטה באום , בעזרת ''מחנות פליטים'' ובאי קליטתם בצורה מכוונת . לכן היו פליטים ערבים מפלסטינה , חלקם או מיעוטם בגללנו . אבל ''בעיה'' בנושא היא מעשה ידי הערבים לבדם . אריה עירן . | |||
_new_ |
העו | |||
|
|||
כנראה קשה לך לכתוב משהו שלא מכיל שקר נבזי. העובדות לא מפריעות לך גם כאשר ההודעה שלך מכילה הפרכה של השקר הנבזי. אבל כתבת גם ''יש כאלה שאנחנו גירשנו'' המשפט הזה מהווה תמיכה בדברי כי העובדות ההיסטוריות הן שתושבי הארץ הזאת הפכו לפליטים בגלל מהלכים שלנו בתקופת מלחמת השחרור. | |||
_new_ |
לא ! | |||
|
|||
אני ביושר מודה שיש מעטים שנעשו פליטים במעשינו . אתה בנוכלות מתחזק בטענה שזה בגללנו ומסתיר במגירה את החלק העיקרי ==> הערבים עודדו את בריחת הפלסטינים והערבים מנעו מהם להשתקם . לכן חצי-אמת שלך גרועה משקר . | |||
_new_ |
אתה ממשיך בדמגוגיה הנבזית שלך | |||
|
|||
ראשית המצאת שקר. אחר כך כתבת משפט שמפריך את השקר שלך. כעת אתה ממציא שקר נוסף. לכן הדמגוגיה שלך היא נבזית והיא כמובן רחוקה מיושר. | |||
_new_ |
דוד אתה משקר | |||
|
|||
הערבים פתחו במלחמה נגדנו ומכאן שהם אשמים באלימות שהפעילו נגדנו ומתוצאותיה. אתה לא יכול לכבס היסטוריה גם אם יש במחסנית שלך איזה 3 וחצי היסטוריונים חדשים בגרוש. גם בהנחה שכל 630 אלף הערבים שברחו לא ברחו מיוזמתם, אלא גורשו אחד אחד ע''י חיילי צה''ל (דבר שהוכח כלא נכון ברוב המקרים), עדיין הערבים אשמים בתוצאות המלחמה. הגיע הזמן שתדע לקחת אחריות על מעשיך/כשלונותיך ולא תמיד להאשים את ישראל. | |||
_new_ |
אלרגיה אתה משקר בזדון! | |||
|
|||
העלילות של האלרגיה: השקר הבהיר: ''הגיע הזמן שתדע לקחת אחריות על מעשיך/כשלונותיך ולא תמיד להאשים את ישראל''. השקר היותר חוכמולוגי: ''אתה לא יכול לכבס היסטוריה גם אם יש במחסנית שלך איזה 3 וחצי היסטוריונים חדשים בגרוש''. אני לפחות טרחתי להראות שיש תמיכה של מחקרים בעמדות שהצגתי. אתה לא הראית דבר שתומך בשקריך! | |||
_new_ |
העיקר | |||
|
|||
העובדה שהערבים התנגדו להחלטת החלוקה על שני חלקיה , היא דבר ידוע ורשום בפרוטוקולים של האום . החלק הנוגע לעניננו הוא התנגדותם להקמת מדינה פלסטינית ערבית . גם ידוע שמדינות ערב הצטרפו עם צאת האנגלים ללחימה נגד מדינת ישראל הצעירה . זה אחרי שמיד למחרת החלטת האום 181 התחילו ולמעשה הגבירו הערבים/פלסטינים את התקפותיהם על הישוב העברי . התוצאות הן במידה רבה אם לא באופן מוחלט , פרי ביאושיהם . | |||
_new_ |
אתה מתעלם מהאמת | |||
|
|||
זה שאתה מזכיר רק שבריר משפט מתגובתו ( לא מזמן עשית זאת גם לתגובה שלי והתנצלת)מראה עד כמה הצדק עימו ועד כמה אינך משכנע. | |||
_new_ |
הצדק במקרה הנדון הוא חלקלק | |||
|
|||
הודעתו של עירן מתייחסת למשפט שכתבתי. משמעות המשפט שכתבתי דומה מאד למשפט שציטטתי. לכן טענתו המוקדמת שכתבתי שקר גרוע וטענתו על נוכלות הן חסרות ביסוס. וזה נאמר בלשון המעטה. מדוע זה לגיטימי שאתה, עירן ושאר הצודקים כותבים הודעות בעלות משפט אחד (כמו הנוכחית שלך), שלעיתים מחסירות הרבה עובדות, וכאשר מוצאים אצלי הודעה כזאת זה לא? | |||
_new_ |
הצדק במקרה הנדון הוא חלקלק | |||
|
|||
אתה הזכרת, בין היתר, את בני מוריס כאסמכתא לטיעונך. אני לא קראתי את ספרו של בני מוריס ולכן לא הגבתי ישירות לכך. אני מבין שאריה עירן כן קרא את הספר או לפחות מכיר אותו ומציין כי האמור בספר אינו כה חד צדדי כפי שאתה קובע בהודעתך. בתגובה, מין הראוי היה לטעמי שתתייחס למכלול של דבריו ולא תצטט חלק ממשפט שאינו משקף את האמור בהודעתו כתגובה. אם עשית זאת בהיסח דעת תמיד אפשר לתקן, אך אם זאת במחשבה מראש הרי, לטעמי, יש פה, במילים עדינות, ניסיון להסחת דעת. אני נמנע מלפתח ויכוח על נושא הפליטים הפלשתינאים במשפט אחד. זה דמגוגי.לכן הגבתי על דבריך בנושא כ''שיכתוב''. | |||
_new_ |
הצדק במקרה הנדון הוא חלקלק | |||
|
|||
כל השקרים שכתב עירן התחילו בגלל שהוא הוציא משפט מהקשרו ויחס לו מה שאין בו (זו דמגוגיה בהגדרה). הפעם הראשונה שכתבתי את המשפט הזה היה בתגובה להודעה של פאר (תגובה 167294): ''אריה, אתה יודע למה ספירו מאשים אותנו שאנחנו גרמנו לבעיית הפליטים? מאיפה הוא ממציא אגדה כזאת? אם תקח את שתי ההודעות יחד תמצא שלמעשה הרחבתי במשהו את הדיון; תמצא שמשתי ההודעות ברור של יתכן שכל אחת עומדת בנפרד. מכן שאין בסיס לטענתך על שיכתוב ועל ''נסיון להסחת דעת'' ובודאי לא לטענותיו של עירן על שקר ונוכלות. גם הפעם אני שואל מדוע לצודקים (למשל לפאר) מותר ולאחרים אסור? | |||
_new_ |
הצדק במקרה הנדון הוא חלקלק | |||
|
|||
לא. אתה הזכרת את בני מוריס בתגובה להודעתי על ''שיכתוב ההיסטוריה''. משם זה מתחיל ולא קודם. בהודעתו של עירן הוא מספר בקצרה על עמדתו של מוריס ביחס לפליטים. מבלי להתייחס אם זה נכון או מדויק, אתה נטלת חלק של משפט כאילו זה משקף את כל ההודעה וזוהי לטעמי ''הסחת דעת''. צר לי, אך איני מבין את המשפט האחרון בהודעתך. | |||
_new_ |
הצדק במקרה הנדון הוא חלקלק | |||
|
|||
לא המשפט שאותו כינה אריה שקר גרוע הופיע קודם. הוא שכתבתי ואליו מתייחס אריה הופיע לראשונה בתגובה 167299, אתמול ב-16:43. והוא נולד בהתייחסות ל<תגובה 167294) של פאר. התייחסות למשפט הזה ללא ההקשר (ההודעה של פאר) היא טעות אם נעשתה בהיסח הדעת או דמגוגיה אם זבה נעשה ביודעין. לאחר שכתבת על שכתוב ההיסטוריה כתבתי את המשפט שוב בתוספת הטענה ש''אתה יכול לשאול את בני מוריס, את יואב גלבר ואת מרדכי בר-און''. מוריס אמר את הדברים בראיון לארי שביט בתשובה לשאלה בדבר לידתה של בעית הפליטים: ''כך שמצד אחד הספר מחזק את האשמה המוטלת על הצד הציוני (http://www.haaretz.co.il/misc/1.936900). לא הסתפקתי רק בדבריו של מוריס אלא ציינתי שזו המשמעות של דברים שכתבו בר-און וגלבר. לכן מי שמתייחס למשפט שכתבתי מחוץ להקשרו ובלי להכיר את הדברים שאמר מוריס בשיחה לקראת פרסום הספר טועה. מי שטוען שהמשפט הזה הוא 'שקר גרוע' רק לאחר שכתב בעצמו ''יש כאלה שאנחנו גירשנו'' משקר בעצמו. ומאחר והוא הוציא אותו מהקשרו זהו מעשה דמגוגי. לקחתי משפט (לא חלק של משפט) והצגתי אותו עם המשפט שכתבתי להראות את הדמיון בין המשמעויות. הרי כתבתי שם ''ההודעה שלך מכילה הפרכה של השקר הנבזי''. לכן זו טעות לחשוב שהציטוט הזה ''משקף את כל ההודעה'' ולכן זו טעות לטעות ש''...זוהי לטעמי 'הסחת דעת'''. | |||
_new_ |
הצדק במקרה הנדון הוא חלקלק | |||
|
|||
הרבה מילים ומעט נכון . כתבתי שחצי אמת גרועה משקר . הצגתי את חצי האמת ולידה את החצי הנוסף . סיפרו של בני מוריס מצוי על מדפי הסיפריות . ברור לכל קורא כי הפליטים הפלסטינים נעשו כאלה מכמה סיבות ולא מסיבה אחת . אבל העיקר הוא שהבעיה נשארה בעיה בגלל מעשי מדינות ערב ולא בגלל ישראל ! | |||
_new_ |
הוצאת דברים מההקשר היא דמגוגיה וזה מה שעשית! | |||
|
|||
אכן, אריה, כתבת הרבה מילים שמעט מהן נכונות בהתייחסות למשפט אחד שכתבתי, וגם ''... שחצי אמת גרועה משקר''. חבל רק שאינך שם לב שזה מה שאתה עושה כאן, בתת הדיון הנוכחי. הדרך שלך הפעם היתה הוצאת המשפט מהקשרו - הצגת חצי אמת - עסקת בדמגוגיה. | |||
_new_ |
העו (2) | |||
|
|||
היכן ה''תמיכה בדברי(ך) כי העובדות ההיסטוריות הן שתושבי הארץ הזאת הפכו לפליטים בגלל מהלכים שלנו בתקופת מלחמת השחרור''? האם אתה מכחיש שרובם של הערבים שנפלטו מכפריהם עשו זאת מהחלטתם, בין אם מפחד מהיהודים ובין אם מקריאות מנהיגיהם? | |||
_new_ |
עדיף שתקרא לפני שתשאל | |||
|
|||
כתבתי במספר הודעות שפרופסור בני מוריס, פרופסור יואב גלבר וגם דבריו של פרופסור יהושע פורת תומכים הביע תמיכה במה שכתבתי. קצת עצוב שאתה לא קורא את הדברים לפני שאתה שואל.. | |||
_new_ |
זו עובדה ולא אגדה!!! | |||
|
|||
צר לי, אני מכיר היסטוריה אחרת. השמות שהזכרת אינם מרשימים אותי. | |||
_new_ |
זו עובדה ולא אגדה!!! | |||
|
|||
מותר לך לטעון שההיסטוריה אחרת, אבל אני חושב שאתה טועה. עמדותיהם של ההיסטוריונים שציינתי ושל היסטוריונים אחרים תומכות בעמדתי. | |||
_new_ |
זו עובדה ולא אגדה!!! | |||
|
|||
העובדות אינן משתנות, הן ידועות כבר 60 שנה ויותר. הפרשנויות מתחלפות. לפחות לפי דברי א.עירן בני מוריס אינו תומך בעמדתך. | |||
_new_ |
זו עובדה ולא אגדה!!! | |||
|
|||
תראה לא עסקתי בעמדתו של בני מוריס כי בשביל זה אתה צריך להכיר את כל מה שהוא טען לאורך השנים. אבל: א. הקשבתי להרצאה שלו מהשנים האחרונות. ב. קראתי מאמר שכתב בעשור האחרון. ג. קראתי מאמרים נוספים של גלבר, של בר-און, של יהושע פורת. מכל אלה אני מבין שהמשפט שכתבתי מתאר נכון עובדות ידועות. מאחר והמשפט שכתבתי מציג רק חלק מעמדתי אף אחד לא יכול לטעון עדין שבני מוריס לא תומך בעמדתי. אוסיף כאן מה שנכתב על העובדות ההיסטוריות על קצה המזלג: א. פורת כתב: ''צריך לומר במפורש, כי כל הוויכוח סביב השאלה מי גרם להיווצרות הפליטים - הישראלים במדיניות גירושים או הערבים בבריחתם מחמת התפוררות מורלית, פחד או היענות לקריאת מנהיגים - אינו חשוב. מה שקבע מבחינה היסטורית הוא שמדינת ישראל, בהחלטה מפורשת, מנעה מהפליטים לשוב עם שוך הקרבות''(http://www.haaretz.co.il/literature/1.985831). ב. בראיון לארי שביט אמר בני מוריס (http://www.haaretz.co.il/misc/1.936900): ב.1 ''ללא העקירה של הפלשתינאים לא היתה קמה כאן מדינה יהודית''. ב.2 בין השאר הוא אמר על בן גוריון: ''לו היה מבצע גירוש מלא ולא חלקי הוא היה מייצב את מדינת ישראל לדורות''. | |||
_new_ |
זו עובדה ולא אגדה!!! | |||
|
|||
אחרי 64 שנים יש בקרב הפלסטינים מעט מאד כאלה שהיו פליטים בשנת 1948 . רוב הפלסטינים נולדו אחרי 1948 . חלק גדול בארצות שאינן פלסטינה . פורת יכול לכתוב מה חשוב לדעתו . אחרים טוענים אחרת . ןאכן אנחנו לא מסכימים איתו . בעית ''הפליטים הפלסטינים'' היא תוצאה של ניבזות המדינות הערביות בהן הם נמצאים . | |||
_new_ |
זו עובדה ולא אגדה!!! | |||
|
|||
המשפט שכתבת בתגובה להודעה של פאר טוען שאנו הישראלים אשמים בבעית הפליטים,נקודה! אם זה חלק מעמדתך אזיי המשפט צריך להיות פחות פסקני כי אחרת ברור שזו עמדתך. אתה מזכיר שלושה היסטוריונים, אך קיימים עוד עשרות נוספים שגם להם דעה.לכן מין הראוי, לדעתי, לסייג את העניין ולא להציג אותו כעובדה מוחלטת. לפי מה שאתה מצטט מפורת הרי לא אנו גרמנו (בלעדית) לבעיית הפליטים וזה בהחלט אינו תומך בעמדתך.גם מוריס של השנים האחרונות אינו רואה בעניין הפליטים כ''אסון'' ומגלה הבנה לגורמים. חשוב להזכיר כי בעת ההיא ( 1948) עניין של טיהור אתני היה מקובל ואפילו רצוי. שנתיים קודם גרשו מדינות מזרח אירופה מהרי אורל ועד גבול פולין-גרמניה דהיום כ-20 מיליון גרמנים בטיהור אתני שכנראה לא היה כמותו מעולם. על רקע זה ה''טיהור האתני'' של הפלסטינאים היה מובן מאליו ולא עורר כל תגובה עולמית . חשוב לשפוט את ההיסטוריה כפי שייתה נכונה בשעתה ולא במושגים של היום. העובדות הן ש''טיהור אתני'' ממשי היה שולי, רוב הפלשתינאים ברחו בעידוד מנהיגיהם ומהפחד מהיהודים. חשוב לזכור כי הפלשתינאים של 1948 לא לקחו שבויים!!!!!!!!!!! הם העריכו שגם היהודים ינהגו כמותם. | |||
_new_ |
זו עובדה ולא אגדה!!! | |||
|
|||
אין בדברי פסקנות, ואין לקרוא זאת מחוץ להקשר. לכן המשפט הראשון בהודעתך (זה שמסתיים בסימן קריאה) הוא שגוי. | |||
_new_ |
זו עובדה ולא אגדה!!! | |||
|
|||
אני משבח את א. פורת שקובע נחרצות שאין עם פלסטיני: ''לא למען עצמאות החלק הערבי של פלסטין לוחמים הערבים, אלא למען שוב הפליטים לבתיהם ולאדמותיהם. אם בעקבות השיבה המיוחלת תקום מדינה פלסטינית עצמאית או תיהפך לחלק ממסגרת ממלכתית ערבית גדולה יותר - אין זה מעלה או מוריד בעיניהם. ערביות פלסטין היא מטרת מאבקם ולא עצמאותה הלאומית, שהרי שאלת זהותם - כפלסטינים בעיקר, או כבני אומה ערבית גדולה יותר בראש וראשונה - לא הוכרעה עד היום.''. המשמעות של לתת היום לערבים להחליט אם הם פלסטינים שרוצים מדינה לאומית משמעותו חיסול ישראל. הערה לגבי הנחרצות גלבר ותמיכה מסוייגת של פורת - בכל זאת היו מנהיגים ערביים שקראו לערבים לברוח ל''משך שבועיים'' (העדות הזאת חוזרת שוב ושוב גם מפע ערבים שחוו את האירועים האלה וגם מספרות היסטורית ישראלית, ערבית ואנגלית. לא בל סכסוך חזרו פליטים לשבת במקום אותו נטשו. זה תלוי באופי הסכסוכים ובתרבויות שני הצדדים. מבחינת ישראל טוב שלא החזירו פליטים. אומנם כמה אלפים בודדים פשוט חזרו לכפריהם או לכפרים אחרים (במידה ושלהם חרב) מתוך יוזמה עצמית ולקיחת סיכון קל, אבל צריך לזכור שכל עוד ישראל נמצאת המצב מלחמה עם ערביי ארץ ישראל, ראוי שהיא לא תיתן לערבים הישגים כיד המלך. אנחנו במלחמה וצריכים כמה שיותר הפרדה - ככל האפשר להפריד אותם מאיתנו ולא להיפך. מה שמטריד הוא קביעתו של פורת (על בסיס ספרו של גלבר) ש'' ... כיון שבמונעה את השיבה הבטיחה המדינה הצעירה את התנאים ההכרחיים לקיומה הלאומי. עם זה לא השלימו הערבים, ואינם משלימים עד היום, וזהו המקור העיקרי, אם לא היחיד, להמשך הסכסוך.'' , כלומר הערבים לא משלימים עם המצב שאין להם עדיין ''זכות שיבה''. רק לא ברור איך שני חוקרים כה דגולים לא מבינים את הקאץ' של דיבריהם: העדר 'זכות השיבה' זה המקור העיקרי להמשך הסכסוך, אבל בהינתן להם לממש את 'זכות השיבה' בעצם תגזור ישראל על עצמה גזר דין מוות. לכן המשמעות היא או שהמדינה ויהודיה התאבדו מרצון, אן שנמשיך במלחמה, עד שיגיע הרגע שנבין שעלינו לנצח בגדול! מה זה ''לנצח בגדול''? לטעמי זה להקים שתי מדינות לאום בארץ ישראל - מדינה יהודית בארץ ישראל המערבית ומדינה ערבית בארץ ישראל המזרחית. אם הם רוצים להמשיך במלחמה אז עלינו לעצב וכפות את תנאיה של המלחמה - הפרדת אוכלוסיות, שתי מדינות לאום זו נגד זו ולא זו בתוך זו. צריך שיהיה לנו גבול ברור והכי קצר - נהר הירדן והערבה. ואם אחר כך הם ירצו להמשיך להילחם, אז יאללה, למלחמה. אבל לפחות זו תהיה במתכונת של מלחמות שהיו לנו מול סוריה ומצרים. כשברוב הזמן לא היו מלחמות פעילות, היינו משני צידי הגדר, כל אחד חי את חייו. אז קדימה לעבודה במר''צ - להיפרדות מלאה לשם ליכוד השורות בישראל ביתנו, ישראל האחת. | |||
_new_ |
זו עובדה ולא אגדה!!! | |||
|
|||
א. פורת לא קבע בציטוט הנזכר שאין עם פלשתינאי. ב. מטרידה העובדה שלמרות היומרה שלך, אינך מבין את מה שטוענים גלבר ופורת. ג. אתה ממשיך להפיץ את חלומך המבוסס על מושגים דמיוניים. | |||
_new_ |
זו עובדה ולא אגדה!!! | |||
|
|||
משתמע מכתיבתו שפורת לא מאמין, או קובע ש''עם פלסטיני'' עדיין לא התגבש. אפשר שבעתיד כן או לא. הוא גם כתב על כך במקומות אחרים. נדמה לי דוד שזה מקובל על חלק גדול מחבריו למקצוע. נדמה לי שהוא גם אמר זאת פעם בתוכנית רדיו ברשת ב'. | |||
_new_ |
זו עובדה ולא אגדה!!! | |||
|
|||
תראה פרופסור פורת כתב שני ספרים על התנועה הלאומית הפלשתינאית שפורסמו באמצע שנות ה-70 של המאה הקודמת (הראשון נקרא ''צמיחת התנועה הלאומית הערבית פלסטינאית, 1918 - 1929''). המשמעות של מה שכתוב בספריו אלה היא שהעם הפלשתינאי כבר קיים קרוב ל-100 שנה. מסתובבות כל מיני טענות דומות לשלך מה חושב פורת כיום. רק שאין שום אסמכתא רצינית שעל פיה פורת בעצם מכחיש את העובדות שהציג בספריו. בודאי שאין לך כל בסיס לטענה שעמדתך מקובלת על חלק גדול מחבריו למקצוע. בכל מה שהצלחתי למצוא התייחסות מאוחרת של פורת כאילו העם הזה לא התגבש. גם מה שבמהלך השנים הוצג על ידי אנשים שמפרשים את דברי פורת כמוך לא ביסס טענה כזאת. | |||
_new_ |
לא נכון . | |||
|
|||
אתה מנסה לשכתב היסטוריה . הדברים הם כפי שכתבתי ולא כפי שכתבת . את סיפרו של בני מוריס קראתי ושם אין תמיכה לדעתך הכתובה . את האחרים לא קראתי . | |||
_new_ |
אתה עוסק בשקרים ודמגוגיה | |||
|
|||
למרות השקרים והדמגוגיה שלך העובדות שכתבתי נכונות. אינך יודע מה דעתי ולכן הטענה לגבי דעתי הכתובה היא שקר בשרות הדמגוגיה. | |||
_new_ |
דעתך הפנימית אינה חשובה ואינה מענינת . | |||
|
|||
אני מתייחס למה שאתה כותב ולא לדעתך הסמויה . | |||
_new_ |
אתה ממשיך לשקר! | |||
|
|||
_new_ |
אתה ממשיך לשקר! | |||
|
|||
אתה חושב שאחרים שקרנים כי אינך מבין ואינך מכיר אמת . | |||
_new_ |
אתה, אריה, ממשיך לשקר! | |||
|
|||
_new_ |
אתה, דוד, ממשיך לשקר! | |||
|
|||
_new_ |
אתה, אריה, ממשיך לשקר! | |||
|
|||
_new_ |
אתה, דוד ממשיך לשקר! | |||
|
|||
_new_ |
אתה, אריה, ממשיך לשקר! | |||
|
|||
_new_ |
אהבת המולדת | |||
|
|||
הפליטים חיים כבר עשרות שנים במחנות, בתקווה לחזור יום אחד למולדתם. מעניין לדעת אם הפטריוטים הגדולים שמתכנסים כאן - פאר, צופיה ואחרים - היו מוכנים לעשות זאת. | |||
_new_ |
אהבת המולדת | |||
|
|||
האם הם מתכנסים מרצון? או ,שמא, לא מאפשרים להם להיות אזרחים מין השורה. עמנו התכנס בגיטאות אלפיים שנה בתקוה לחזור יום אחד למולדתם. מעניין אם היהודים שהם יותר פלשתינאים מהפלשתינאים עצמם היו מחזיקים מעמד או מתאסלמים. | |||
_new_ |
האם אתה יכול להבהיר את המשפט האחרון בהודעתך? | |||
|
|||
_new_ |
האם אתה יכול להבהיר את המשפט האחרון בהודעתך? | |||
|
|||
יש, היום, בציבוריות הישראלית, קבוצה , שמורכבת מעשרות או מאות קבוצות משנה, שמטיפות למדיניות לאומית כלפי הפלשתינאית שלעיתים אפילו הם אינם ''מעיזים'' לדרוש. המעניין הוא שכמעט אותה קבוצה בדיוק היא בעד ''המסתתנים''. האם זה מקרה? | |||
_new_ |
אהבת המולדת | |||
|
|||
עמנו התכנס בגיטאות אלפיים שנה בתקוה לחזור יום אחד למולדתם? איך לדעתך התבטאה תקוה זו, פרט לזה שפעם בשנה אמרו ''לשנה הבאה בירושלים''? ברוב תקופת הגלות ניתן היה לממש את התקוה ולעלות לארץ, אך בודדים היו מעוניינים בכך. | |||
_new_ |
אהבת המולדת | |||
|
|||
לא נכון! בכל מאה ומאה מתוך שנות הגלות נעשו נסיונות בלתי פוסקים לחדש את הישוב היהודי בארץ אשר לא צלח עקב נסיבות הזמן והתקופה. התוצאה הנוכחית היא שילוב מקרים נדיר של תוצאות שתי מלחמות העולם. | |||
_new_ |
אהבת המולדת | |||
|
|||
את זה אתה למעשה יכול לטעון לגבי הפלשתינאים ב-120 השנים האחרונות, רק בלי ''שילוב מקרים נדיר...'' המפתח הוא שילוב מקרים נדיר. האין זה נכון ביחס לעמים אחרים? | |||
_new_ |
אהבת המולדת | |||
|
|||
מה בדיוק אתה טוען לגבי הפלסטינים ? האם יש להבין מדבריך שהפלסטינים התאמצו במשך 1400 שנה ללא הפסק להקים מדינה ? | |||
_new_ |
אהבת המולדת | |||
|
|||
זה כתוב ברור. רצוי שתקרא את מה שכתוב בהקשר המתאים. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |