|
משה פייגלין - מנהיג לאומי מסוג חדש | |||
|
|||
משה פייגלין הוא תופעה חדשה בציבור הלאומי ובמנהיגות הלאומית. בגלל סיבות היסטוריות כל המנהיגים הלאומיים עד כה ממנחם בגין צפונה, פזלו לעבר השמאל והתאמצו לקבל ממנו לגיטימציה. פייגלין הוא בן דור האינתיפאדות והמלחמות בלבנון שבהן התגלה השמאל הישראלי בכל מערומיו. אין פייגלין מתרגש מן הססמאות של יוסי שריד ויוסי ביילין ומן הדמגוגיה של שמעון פרס ודליה איציק. הוא קובע את עמדותיו לפי מיטב הבנתו ואמונתו. זה שנותן מקום לתקווה שלא יהיה פער גדול בין דבריו לבין מעשיו כפי שהיה אצל כל מנהיגי הציבור הלאומי בישראל עד כה. | |||
_new_ |
כותרת שגויה | |||
|
|||
לטעמי היתה טעות להגדיר את הרשימה של פרלמן כ''ראיון עם משה פייגלין''. מי שעסק ועוסק בעיתונות, יש מושגים אחרים על ראיון. מה שנעשה כאן הוא תשדיר שירות של גרופי עם מושא הערצתו. במקרה זה שיטת הגרופי פעלה לטובה, משום שפייגלין הרגיש כמו פייגלה בקן ידידותי, ועל כן לא נהג בבקרה כלשהי, כפי שקרה בראיון שקיים ב''הארץ'', אלא נתן דרור ללשונו, ואכן הביוב הפשיסטי גזעני פרץ החוצה כסופת טורנדו: להשמיד, להפציץ, לגרש, להרוג, להרוס כמעט כל דבר לא יהודי. אילו הדברים האלה היו מתפרסמים בבטאון תנועתו של היידר האוסטרי, היה היידר מגרש את פייגלין כניאו נאצי שמכתים את המפלגה הימנית. אפילו בראיון עם ערפאת בעיתון של הרשות הפלסטינית יש לראיס חיים יותר קשים מאשר היו לפייגלין עם פרלמן. אם אתם רוצים לדעת איך תראה התקשורת במשטרו של פייגלין, תשמרו את תשדיר השירות הזה בבוידם (בתקווה שבכל זאת לא תצטרכו לראות במימוש הזוועה). | |||
_new_ |
מעניין ש- 54 שנים של... | |||
|
|||
...ראיונות שמבצעת התקשורת השמאלנית עם מרואיינים שמאלנים תוך מתן פתחון פה וגבוי מלא לדברי השיטנה שלהם נגד כל דבר שמריח ימין או,רחמנא ליצלן,יהדות לא גררו תגובה נמרצת מחסיד הדמוקרטיה וחופש הדבור וזכות הציבור לדעת (וכל יתר השטויות שהשמאל מתהדר בהם) מר ספירו הנאור. לאט לאט מגלה הציבור בארץ את פרצופו המכוער של השמאל,עוכר ישראל, וזמן ההתחשבנות איתו הולך וקרב. | |||
_new_ |
אודי - האם דמוקרטיה, חופש הדבור וזכות הצבור לדעת | |||
|
|||
אלה גם שטויות, או שרק כל שאר הדברים שהשמאל מאמין בהם זה שטויות. אנא , הזכר לנו את עמדתך. והכי חשוב , מה יעשה ''הציבור'' לשמאל כשיגיע יום ההתחשבנות לשיטתך ? | |||
_new_ |
לרפי - דמוקרטיה ? מה זה ? | |||
|
|||
אם המשטר שיש כעת בישראל הוא דמוקרטי הרי שאני מוותר עליו בנפש חפצה. מדינה שמס' העניים שבה רק הולך וגודל מיום ליום, מדינה שבה נבחרי הציבור מעלים לעצמם כל הזמן את משכורתם ומצד שני מקצצים לגימלאים ולנכים את קיצבאותיהם, מדינה שבהסכמתה ועידודה עושקים הבנקים את הציבור, מדינה שמניחה לאזרחיה להתפוצץ לרסיסים ומוכנה לשבת לשולחן אחד עם המרצחים, מדינה שמברזי תושביה זורמים מים מעופשים והיא אינה נוקפת אצבע בנדון ו..ו.. מדינה כזו צריכה לעבור בדק בית יסודי ונקיון שיחדור עד מתחת ליסודותיה הרקובים, האם זה יקרה? אין שום סיכוי, בכל אופן לא בדרך הטבעית. חופש הדיבור אינו דבר שצריך להיות מובן מאליו, יש סייגים גם למה שמותר לאדם לומר, האם בני האדם יכולים לקבוע בצורה אמיתית ונטולת אינטרסים מה הם סייגים אלה? אין שום סיכוי, בכל אופן לא בדרך הטבעית. זכות הציבור לדעת גם היא אינה דבר שצריך להיות מובן מאליו, משום שברוב המקרים הציבור יוצא מבולבל מכל האינפורמציה הנוחתת עליו מה עוד שאינפורמציה זו היא מניפולטיבית וסובייקטיבית ואין לציבור כל יכולת לדעת מה מידת האמת או השקר שבה. מה יעשה הציבור לשמאל כשיגיע יום ההתחשבנות אינני יודע, אינני חושב שעד אז ישארו הרבה שמאלנים בארץ. יום טוב לך. | |||
_new_ |
דמוקרטיה, חופש הדיבור וזכות הציבור לדעת | |||
|
|||
הם לא ''ערכים שהשמאל מאמין בהם''. הם ערכים אוניברסליים, שכל אדם הגון - תהא נטייתו הפוליטית אשר תהא - מאמין בהם, ושכל אדם שאינו עובד אלילים מכיר שכך שעליהם לסגת בפני ערכים אחרים, נעלים לא פחות, על פי המקום והזמן. מי שתובע, למשל, את זכותו של הציבור לדעת כי ברגע זה ממש סוחטים מידע על פצצה מתקתקת ממחבל הנתון בידי כוחות הביטחון - אזי ''זכות הציבור לדעת'' היא כנראה עגל הזהב שלו. קצנו כבר ב''חינוך מחדש'' שעושים לנו בנושא דמוקרטיה, חופש הדיבור, זכות הציבור לדעת ו''מורשת רבין''. תנו לנו את הזכות הדמוקרטית להאמין שאנחנו לא פחות דמוקרטים מאלה המנסים לחנך אותנו, תנו לנו את חופש הדיבור לבטא זאת מבלי להיחשב ''מסיתים'' ותנו לציבור לממש את זכותו לדעת כי קיימים גם דמוקרטים כמונו, גם אם בעלי המונופול (המדומים) על ה''דמוקרטיה'' משתיקים את קולנו. | |||
_new_ |
מנשביק - את זה אתה צריך להרצות לאודי , לא לי | |||
|
|||
יש לדוגמא ערך אחד שמפניו נסוגים ערכים אלה קמעה, והוא ערך חיי אדם. לכן הדוגמא שלך לא טובה. וחוץ מזה, מי זה ה''אנחנו'' ש''קצנו'' ? ומי זה ה''אתם'' שאתה מבקש/דורש מהם ''תנו'' ? | |||
_new_ |
לרפי - אל תתנשא, את ההרצאות... | |||
|
|||
...צריך להעביר למי שחושב שאבותיו היו קופים. | |||
_new_ |
לא, לא רק הערך של ''חיי אדם'' צריך לסגת בפניהם | |||
|
|||
יש המוני ערכים הראויים שערכים אלו ייסוגו בפניהם, ביניהם, ביניהם ערכים כמו ''כבוד לאומי'', ''לכידות קהילתית'' ו''שימור המורשת''. אכן - לא בכל מקום ולא בכל שעה ראויה הנסיגה הזאת, אבל הקביעה המוחלטת מלכתחילה שהערכים ''דמוקרטיה'', ''חופש הציבור'' ו''זכות הציבור לדעת'' הם עליונים באיזשהו סולם ערכים - נובעת מתפיסה בלתי-דמוקרטית של כפיית סולם ערכים. | |||
_new_ |
אתה טעה בהבנה מהי דמוקרטיה | |||
|
|||
דמוקרטיה היא שלטון על פי רוב ולא כפיית נורמות של הרוב על המיעוט. לכן היא בהחלט ערך עליון לפני כל הערכים שציינת, מאחר ובדמוקרטיה יש מקום גם לדיעה השוללת את כל אותם הערכים הללו. ולעניין המידע וזכות הצבור לדעת, אלו הכלים הבסיסיים ששל הדמוקרטיה. בלעדיהם, לא יוכל הציבור לשפוט ולקבל החלטות. | |||
_new_ |
רפי, מרוב ''דמוקרטיה'' ו''שלטון החוק'' נשכחת ה''לגיטימי | |||
|
|||
כמו נבל ברשות התורה יש גם נבל ברשות החוק ונבל ברשות הדמוקרטיה. כשמנהיג מזלזל בלגיטימיות של צעדיו, ההיתלות שלו ב''דמוקרטיה'' וב''שלטון החוק'' היא כמו הפנייה של רוצח אביו אל בית המשפט למען ירחם עליו כי ''יתום'' הינו. וכך כותב על ההבדל בין ''חוקיות'' ל''לגיטימיות'' יעקב חיסדאי בספרו ''על סף היובל'' (הד ארצי, 1998) ''ההבחנה בין 'חוקיות' לבין 'לגיטימיות' היא סימן מובהק לתבונה ולשיקול דעת פוליטיים. החוקיות נקבעת על פי הסעיפים היבשים של ספר החוקים. הלגיטימיות נובעת משכל ישר, כללי צדק טבעי ומסורת תרבותית של עם.... בנסיבות של קיטוב חברתי ורעיוני קיצוני, התעלמות מן הצורך בהשגת לגיטימיות עלולה להיות הרת אסון. כזו היתה ההישענות על קולות גולדפרב ושגב. ראשי מפלגת העבודה הסבירו שהם פרשו 'בהתאם לחוק' ואילו קהלני וזיסמן פרשו 'בניגוד לחוק'. כך אמנם הדבר מבחינת החוק, אך מבחינת הלגיטימיות, המעשה של גולדפרב ושגב, שנקנו במישרות ובהטבות היה שחיתות, ואילו קהלני וזיסמן פעלו על בסיס אידיאולוגי סביר. ''אותה טעות חזרה בתגובת הממשלה לטענה כי אין להכריע בשאלות גורליות בקולות הערבים. מבחינת החוק אכן אין מקום להבחין בין קול לקול בכנסת, אך... כל עוד אין מתירים לחברי כנסת ערבים לאומנים, שלא שירתו בצבא, לכהן בוועדת החוץ והביטחון, יש חוסר לגיטימיות בכך שקולותיהם מכריעים בעניינים בטחוניים גורליים...'' | |||
_new_ |
שרית, ח''כ האשם מחמיד חבר בוועדת חוץ וביטחון. | |||
|
|||
_new_ |
יוסי, אל תשכח שחיסדאי פירסם את ספרו ב- 1998 | |||
|
|||
כלומר, לפני שמפלגת העבודה החלה לתלות את יהבה האלקטורלי בערביי ישראל. כלומר, לפני שמפלגת העבודה החלה להסתיר את החשדנות הטבעית שלה כלפי כוונותיהם. הדוגמה של חיסדאי לא חייבת להיות אקטואלית לנצח, אלא להמחיש עקרונית את ההבדל בין ''חוקיות'' בזמן נתון (שהרי חוקים משתנים על פי נסיבות) לבין ''לגיטימיות: בזמן נתון (שגם היא עניין דיאלקטי). | |||
_new_ |
חסדאי מעולם לא היה האורים והתומים שלי | |||
|
|||
וזה שאת מקדישה לציטוט ממנו מקום כל כך רחב בהודעתך, לא מחזק את עמדתך. עמדה כמו שלו המבוססת על שלילת הלגיטימיות של קולות ערבים פסולה בעיני, נגועה בגזענות, ובטח לא יכולה להוות בסיס להגדרת דמוקרטיה. חסדאי היה ונשאר בבואה מעוותת למקום ממנו צמח, ובו רכש את עיקר נסיונו - הצבא. חברה דמוקרטית בנויה לדעתי על יסודות אחרים. | |||
_new_ |
מנשביק - מי זה אנחנו ומי זה הם? | |||
|
|||
הבהרה -השמאל ''חרט'' על דיגלו את הדמוקרטיה,חופש הדיבור וזכות הציבור לדעת אולם רק בתיאוריה רק הצהרתית,בפועל השמאל הוא האנטי דמוקרט מהסוג הגרוע ביותר,הוא סותם הפיות מהסוג הגרוע ביותר והוא מאפשר לציבור לדעת (בהיותו שולט על התקשורת) בדיוק את הדברים הנוחים והמתאימים למישנתו הפוליטית והחברתית. השמאל הוא החולה הרעה של העם היהודי. את השמאל יש להעלים מהמפה! | |||
_new_ |
באיזו שיטה אתה מתכוון להעלים את השמאל | |||
|
|||
מהמפה ? | |||
_new_ |
בעזרת הפלשתינים. | |||
|
|||
_new_ |
אודי, ''כי לא ידח ממנו נדח'' | |||
|
|||
כך מבטיח הנביא (שמואל ב, יד, יד) וזו ההבטחה היחידה התקפה. כדאי מאד לשקול היטב מה שאומרים ועוד יותר את מה שכותבים כדי לא להיכשל חלילה. השמאלנות תיעלם, גם על כך יש הבטחה. השמאלנים - אחינו בשרנו הם וגם אם, בינתיים, מחזיקים בדעות שונות - העובדה אינה משתנה; אחים אנחנו. יתן ה' ותהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה, ימניים ושמאלנים כאחד. נסים. | |||
_new_ |
לנסים - הבהרה | |||
|
|||
כוונתי (וכתבתי זאת בבירור) שאת השמאל,כתנועה,יש להעלים מהמפה, אם מישהו קיבל את הרושם שכוונתי היתה לבני אדם הנה הבהרתי את דברי. שתהיה לך ו-ל-כ-ל עם ישראל שנה טובה. | |||
_new_ |
רפי גטניו, הרשה לי לענות ''בשמו'' של אודי | |||
|
|||
הוא מתכוון להעלים את השמאל מהמפה על-ידי תוקפנות וגסות רוח כלפי כל יצור על-פני האדמה שעשוי לסייע לו בכך... הוא יתגולל על ימניים חילוניים, או מסורתיים שלא סומכים מספיק על ''אבינו שבשמיים''. הוא יפיץ בדותות על החיים הנפלאים שהיו ליהודים במאה ה- 19 בארץ-ישראל לפני בוא הציונות, וישפוך הררי אשפה על הציונות. הוא יקלל ויחלל כל דבר הקדוש לכל מי שאיננו אדוק בנוסח העדה החרדית כמוהו. במיוחד הוא יתעקש להכות בכוח רב כל בעל-ברית פוטנציאלי במאבק נגד השמאל. בשחצנותו ובעוורונו הוא ישתולל באופן ש''פיל בחנות חרסינה'' תהיה מחמאה בשבילו... וכאשר ישאלו אותו מדוע הוא יורה אבנים (רותחות) לכל הבארות שאולי יוכל לשתות מהן, הוא יענה שהבאר היחידה שממנה הוא שותה היא באר המים החיים של התורה, ושהוא ''לא מתמודד על התואר 'חביב הפורום'...''. בקיצור, רפי, אל תתווכח איתו. תן לו להמשיך בהבליו ובאטימותו המסנוורת. הוא כבר יעשה לך את העבודה. | |||
_new_ |
אריה, נדמה לי שקצת נסחפת. | |||
|
|||
_new_ |
''אודי'' הוא שם של חרדי ?? זו תופעה הטעונה הסבר. | |||
|
|||
_new_ |
למה יוסי? לחרדים אין שמות חיבה וקיצורים??? | |||
|
|||
_new_ |
לניסים, השם ''אודי'' איננו מצלצל חרדי. ואם שמו הרשמי | |||
|
|||
הינו ''אהוד'' - זה גם נראה לי מודרני משהו. עכ''פ קשה לי להאמין שבסביבתו הרגילה של אודי קוראים לו כך (ואם כן, כי אז הוא לא ממש חרדי). | |||
_new_ |
יוסי, הגזמת. אינני יודע עד כמה אתה מכיר את | |||
|
|||
העולם החרדי אבל הוא מתחלק לגוונים רבים והשונות בתוכו רבה מאד. בהחלט יתכן שבחוג המכונה ''חרדי'' יהיו שמות כאלה ואף ''מודרניים'' יותר. הרי לא מדובר דווקא במי שנולדו למשפחות חרדיות המקפידות על שמות מסורתיים, מה גם שאהוד הוא שם מסורתי למהדרין. בברכה לשנה טובה ומתוקה. נסים | |||
_new_ |
לניסים, יש במשפחתי ענף חרדי וכל השמות שם... | |||
|
|||
לקוחים מתוף מאגר די מצומצם שבוודאי אינו כולל שמות כמו ''אודי'' או אפילו ''אהוד''. לפני זמן מה דיבר ברדיו העיתונאי קובי אריאלי המצוי בעולם החרדי והתייחס לעניין השמות של הבנים והבנות בקרב החרדים (אשכנזים). שוב - המדובר באותו מאגר מצומצם נטול כל ניחוח של מודרנה. שנה טובה. | |||
_new_ |
ליוסי - מה הקשר בין שמו של אדם ואמונתו? | |||
|
|||
_new_ |
אודי, כוונתי היתה לחרדי מבחינה חברתית ולא אמונית | |||
|
|||
_new_ |
אכן אריה - מלאכתם של צדיקים נעשיית בידי אחרים | |||
|
|||
_new_ |
אריה - נסחפת גם נסחפת. שנה טובה. | |||
|
|||
_new_ |
לאריה פרלמן לא ברורה לי תשובתך! | |||
|
|||
אני לא מבין למה אתה הוא זה שצריך לענות במקום בעל הדבר, פשוט לא מובן לי, ושכרך יוצא בהפסד! | |||
_new_ |
לאודי: לאט לך עם השמאלנים!!! | |||
|
|||
לאודי לאט לך עם ביטויים כמו ''להעלים אותם''. אלו ביטויים בלתי הפיכים ומראים על הטוען אותם יותר מאשר על נשואי האמירה! בין שאלו שמאלנים ובין שאלו אנשים שאינם חושבים או נראים כמוך, עליך להזהר כמו מפני אש מביטויים כאלו שהשתמשת כלפי המכונים ''שמאל''. אינך תורם לתרבות הויכוח כאן ובשום מקום אחר, שבו נאמרים ביטויים אלו, ביטויים שגוררים אחריהם בדרך כלל מעשים שהחברה כולה מצטערת עליהם אחר כך.. אצפה ממך לחזרה מהביטוי ''להעלים אותם'', הוא אינו ראוי במקומותנו. | |||
_new_ |
רפי אשכנזי היקר... | |||
|
|||
ישנם שלושה סוגי אנשים: 1) אומרים: מחנה זה או אחר ''ייעלם'', ומתנצלים לאחר שהסכימו שטעו. 2) לא מוכנים להתנצל, אבל לפחות מסבירים מדוע הם עומדים על דעתם, ומשתדלים לבסס את נימוקיהם. 3) מתרתחים ומוסיפים: ''תיעלם גם אתה, מנוול''. לאיזה סוג שייך אודי? צא וחשוב. | |||
_new_ |
לאריה - לפחות תכוון לפני שאתה יורה.שנה טובה. | |||
|
|||
_new_ |
לרפי - בתגובתי... | |||
|
|||
...לנסים ישעיהו (כמה שורות למעלה) הבהרתי את כוונתי. שנה טובה. | |||
_new_ |
אודי, מוכרת לך עצת חז''ל: חכמים הזהרו בדבריכם. | |||
|
|||
לא חשדתי בך ועל כן הערתי על הניסוח. ראוי לשקול פעמים לפני שאומרים משהו והרבה יותר פעמים לפני שכותבים ומפרסמים. כתבתי זאת בעבר אבל מסתבר שזה אף פעם לא מיותר. גם אם התכוונת למשהו נכון ואמיתי - הניסוח חייב להיות מדויק כך שאיש לא יוכל לטעות בדבריך. שבת שלום ושנה טובה ומבורכת. נסים. | |||
_new_ |
אודי, כשאתה קורא ''להעלים'' את השמאל מהמפה | |||
|
|||
אתה משחק לידיים של אלה שהעלו את שיטת השלטון הקרויה ''דמוקרטיה'' ואת הזכות הסבירה הקרויה ''זכות הציבור לדעת'' לדרגת ערכים עליונים, שעל (כמעט) כל ערך אחר לסגת בפניהם. האם זה לא ברור שהם תפרו את היררכיית הערכים הזאת על פי מידותיהם ושהם התאימו אותה ליתרונם היחסי בדיסציפלינות מילוליות ולא-יצרניות? האם זה מפתיע שהם לא בחרו בערך של ''השגת הפרנסה בדרך עמל'' כדי להיות בין ערכיהם העליונים? השמאל לעולם לא יקרא ''להעלים את הימין מהמפה הפוליטית''. הוא יאמר: ''לעקור את העשבים השוטים, הפוגעים בדמוקרטיה, מן השורש''. בעתיד אולי נכתוב כאן כולם ביחד את המילון השלם של נטורי הדמוקרטיה, שבו ''מילים יכולות להרוג'' אבל הרוצחים הגדולים ביותר באמצעות מילים אינם נזכרים בו, ולו לשם הדגמה בלבד. | |||
_new_ |
כותרת נכונה, תגובה שגורה | |||
|
|||
אינני מסתיר, ואין שום טעם להסתיר, שאני אוהד את משה פייגלין וששנינו נמצאים באותו המחנה, המכונה ''הימין הציוני''. אמנם, פייגלין יחזור ויאמר שאין הוא ''בדיוק'' ציוני, ולא ''ממש'' (או ''ממש לא'') ''ימני'', אבל בסופו של דבר כך מתייצבות ההגדרות. אני מסכים שיכולתי להיות תקיף יותר, מרושע יותר, ציני ואולי גם עויין. עם זאת, הראיון הזה בא להציג, לברר, לתהות על הקנקן, ולא לתקוף. לא חסרים ראיונות אוהדים כאלה, לא מימין ולא משמאל. אגב, מבקר אובייקטיבי, שאיננו להוט כמו ספירו מיודענו להטיל בליסטראות עד לזרא - ישים ודאי לב שאינני חוסך ביקורת מהמרואיין, גם אם בחטאיי המרובים אני מעדיף אותו עשרת מונים על רוב הפוליטיקאים בישראל, מכל המחנות. | |||
_new_ |
האם מילשטיין איננו מיישם על עצמו את עקרון השרידות? | |||
|
|||
ומבכר לירות לעצמו ברגל בהליכתו טרוטת העיניים אחרי דמותו המיתולוגית (שם זמני) של נשוא הכתבה, או שמא החמצנו כאן אירוניה דקה מן הדקים ואולי בכלל המוך משוך על עיני ונבצר מאיתנו לרדת לעומק תובנתו של מר. | |||
_new_ |
לרון: מלה חיובית על פייגלין ושרידותי האישית | |||
|
|||
שאלתך מתוחכמת מדי בשבילי. כמו שאני מבין אותה, לומר מלה חיובית על משה פייגלין הוא מעשה אנטי-שרידותי מבחינתי, כי הוא מסבך את אומר המלה עם כל קבוצות השררה (אליטות) של היום. אבל אני מסובך איתן כבר שלושים שנה כך שאת צעדי האנטי שרידותי עשיתי לפני שלושים שנה. מדוע עשיתי אותו? זאת שאלה אחרת שאליה אני מתייחס מדי פעם במאמרי. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |