|
העתקה מהויקיפדיה - מתוך אמנת ז'נבה הרביעית | |||
|
|||
אזרחים הנוטלים חלק בלחימה, מסתכנים באיבוד זכותם להגנה כאזרחים ואינם נהנים מאותן זכויות של חיילים במדים, המוגדרים תחת סטטוס של שבויי מלחמה, אם הם נופלים בשבי. אנשים אלה צפויים לעמוד לדין לפי החוק הפלילי של המדינה שאסרה אותם. פשעי מלחמה ''הריגת מוגן במזיד, עינויו או יחס בלתי אנושי אליו, לרבות ניסיונות ביולוגיים, גרימת-זדון של סבל רב או חבלה חמורה בגופו או בבריאותו, גירושו או העברתו שלא בהיתר או כליאת מוגן שלא בהיתר, כפיית מוגן לשרת בכוחות מעצמה אויבת, או שלילת-זדון של זכויותיו של מוגן לשפיטה הוגנת וסדירה, שנקבעה באמנה הזאת, לקיחת בני ערובה והריסתו והחרמתו של רכוש בקנה מידה רחב, שאין הכרח צבאי מצדיקן ושבוצעו שלא בהיתר ומתוך הפקרות'' (סעיף 147, אמנת ז'נבה הרביעית, 1949). אין ב- 4 אמנות ז'נבה איסור על בריחה מאזורי קרבות ! כלומר לגרום להפיכת אדם לפליט איננה עבירה על האמנות . מבחינת ההגדרה החוקית המלחמה בין היהודים והערבים בשטח שהיה פלשטינה (א''י) היא ''מלחמת אזרחים'' שלא הסתיימה . | |||
_new_ |
עוד שיבוש בהבנה | |||
|
|||
''אין ב- 4 אמנות ז'נבה איסור על בריחה מאזורי קרבות ! כלומר לגרום להפיכת אדם לפליט איננה עבירה על האמנות .'' יוסלה אינו מומחה לאמנות ז'נבה השונות, אך הוא מוכן להתערב שיש איסור בנוסח האמנות על גירוש מאורגן של תושבים מאיזורי מלחמה. עירן כמובן משתמש בשיבוש ''אין...איסור על בריחה מאיזורי קרבות!'' איזו התלהבות! האיש גילה שמותר לברוח מאיזור קרבות! אך כאן מדובר לא ב'בריחה' אלא ב'גירוש'. ו''לגרום להפיכת אדם לפליט'' זו עבירה בכל אמנה שניתן להעלות על הדעת. ''בריחה מאיזור קרבות'' ו''לגרום להפיכת אדם לפליט'' אינם אותו הדבר. עירן, שחופר כהרגלו בקרדום הקהה של מוחו המאומץ, מעוות את השפה באופן מזעזע. לא התעצל יוסלה והלך אל 'ויקיפידיה' ומצא תחת הכותרת 'פשעי מלחמה' באמנת ג'נבה הרביעית את הקטע הבא: ''הריגת מוגן במזיד, עינויו או יחס בלתי אנושי אליו, לרבות ניסיונות ביולוגיים, גרימת-זדון של סבל רב או חבלה חמורה בגופו או בבריאותו, גירושו או העברתו שלא בהיתר או כליאת מוגן שלא בהיתר, כפיית מוגן לשרת בכוחות מעצמה אויבת, או שלילת-זדון של זכויותיו של מוגן לשפיטה הוגנת וסדירה, שנקבעה באמנה הזאת, לקיחת בני ערובה והריסתו והחרמתו של רכוש בקנה מידה רחב, שאין הכרח צבאי מצדיקן ושבוצעו שלא בהיתר ומתוך הפקרות'' (סעיף 147, אמנת ז'נבה הרביעית, 1949).'' שימו לב למשפט, ''גירושו או העברתו שלא בהיתר או כליאת מוגן שלא בהיתר''. - ניתן לראות בבירור שיש איסור מלא על גירוש אזרחים מטריטוריה כבושה. ואפשר כמובן להמשיך ולקרוא באמנה הרביעית ולמצוא בה את הסעיפים המתייחסים לפשעים של ישראל בשטחים: ענישה קולקטיבית, מדיניות קבועה של הגבלות תנועה, עושק רכושם ואדמתם של ה'מוגנים', הוצאות להורג, ועוד כהנה וכהנה. | |||
_new_ |
עוד שיבוש בהבנה | |||
|
|||
יוסל'ה, האם אתה מוכן להסביר לי את משמעות המלים ''שלא ביתר'', החוזרת על עצמה פעמיים, במשפט: ''... גירושו או העברתו שלא בהיתר או כליאת מוגן שלא בהיתר...''? ובפרט האם אתה מוכן להבהיר לי, ממי - לדעתך - יש לקבל את ההיתר הנזכר במשפט הנ''ל? | |||
_new_ |
עוד שיבוש בהבנה | |||
|
|||
ל'אנונימי (תומך עירן המציאותי)', ליבו של יוסלה יוצא אליך, כמו חזייה עם חישוקי מתכת הינך תומך בשדיים הנפולים של עירן (המציאות וכוח הכובד עושים את שלהם). אך המציאות של הגוף החולף עם הזמן אינה מספקת לנו את הכלים הדרושים למדידה ערכית של מעשינו. וכך גם תמיכתך ב'עירנות' המזוייפת - בזיקפה המתמדת של הפשיסט הישראלי המצוי - סופה ברפיון של זקנת הגוף. ואשר לתגובה לשאלתך: על שאלה אידיוטית, קצת נונסנס מטפורי מבית היוצר של יוסלה הוא התשובה הראויה. | |||
_new_ |
עוד שיבוש בהבנה | |||
|
|||
סליחה שפניתי אליך. לא ידעתי שמצבך כה חמור. מתנצל. מבטיח לא לפנות אליך שוב. בהצלחה. | |||
_new_ |
יוסלה המשכיל . | |||
|
|||
''גירושו או העברתו שלא בהיתר או כליאת מוגן שלא בהיתר''. 1-אני בעד עידוד הגירה בתשלום . זה נכתב כאן לפחות פעם אחת . 2-מעולם לא הצעתי גרוש . שיא הרוע שלי הוא ניהול קרבות נגד לוחמים חמושים . מחבואם בקרב אוכלוסיה שאינה לוחמת יגרום לבריחה של האחרונים . אמנת ז'נבה מציינת את הלוחמים הנחבאים בקרב אזרחים כפושעי מלחמה ולא את היורים על נחבאים אלה . 3- אמנת ז'נבה אינה חד-כוונית בעיני . או שהיא מחייבת את שני הצדדים או שאינה מחייבת את שני הצדדים . המצב שבו צד אחד מחוייב בה והצד השני לא אינו מקובל עלי . | |||
_new_ |
פתטי | |||
|
|||
לכל הקורא את אמנות ג'נבה ברור שכל מה שעירן כותב בנושא מופרך. יש איסור מוחלט על גירוש תושבים משטח שנכבש במלחמה. וזה מופיע בציטוט בו משתמש עירן. מה עירן מנסה להשיג? אולי השפלה פומבית, או תשומת לב, גם אם שלילית. עצוב שאדם בגיל פנסיה משקר בילדותיות: ''-מעולם לא הצעתי גרוש .'' אפילו מהזכרון יוסלה זוכר שעירן טרח להודיע שהוא מעדיף 'לא טרנספר קטן אלא טרנספר גדול', ושלאחרונה שיתף אותנו בתכניותיו להרעיב את תושבי עזה ולגרשם למצרים, ואם יצעדו בכיוון ישראל - לירות בהם בלי להסיר את אצבע מההדק. אולי האיש סנילי? | |||
_new_ |
לחמניה חמה אומר שיוסלה טועה | |||
|
|||
גם כשהוא מדבר על: ''שימו לב למשפט, ''גירושו או העברתו שלא בהיתר או כליאת מוגן שלא בהיתר''.'' ישראל לא מגרשת לא בהיתר ולא שלא בהיתר. הערבים כבר בורחים לבדם ויברחו לבדם. לחמניה חמה חושב שבריחת עזה היתה דוגמה עזה לאפשרות בריחה המעוגנת בכל חוק בינ''ל. ומי שעיין בדבריו של לחמניה חמה בעניין מצבה המשפטי של יו''ש יתעודד ויבין שקיימת אפשרות טובה שערבים יעדיפו לברוח מיו''ש לירדן ולא תעמוד להם שם זכות תביעה נגד ישראל. באמנת ג'נבה הרביעית ישנו סעיף המתיר לכובש (וישראל היא בחזקת כובש גם שהשטחים אינם של אף גורם מלבד ישראל ועתידם ייקבע בדרכים פוליטיות) להעביר אוכלוסיות ממקום למקום כדי להשליט שקט באזור הכיבוש. העברה של כמויות סבירות של ערבים לחלק המזרחי של פלסטין הוא במסגרת הדבר הסביר הכתוב בחוק. | |||
_new_ |
פרשנות שגויה | |||
|
|||
סעיפים 3.1, 33, 49 וגם סעיף 147 שאתה מצטט אוסרים (כתוב שם שזה בלתי חוקי) לגרום לבריחתו של מי שמוגדר מוגן על ידי אמנת ז'נבה הרביעית (http://www.spj.org/gc-text4.asp). שוב חוזר השימוש בטענות מופרכות. הפעם זה כאילו אמנת ז'נבה הרביעית מתירה (או מאשרת) הברחתו של אדם לארץ אחרת והפיכתו של אדם לפליט. | |||
_new_ |
פרשנות שגויה | |||
|
|||
אתה ויוסלה מסרבים להבין הבדלים . זה מעייף אבל ככה זה בחיים . אני מציע פינוי בתמורה לפיצוי . זה לא גרוש זה טראנספר בתשלום . אני לא מציע גרוש . אני מבין שזה בניגוד לאמנת ז'נבה . ברור לכם שבמקרה שהפלסטינים ינהלו לחימה כשהם מסתתרים בתוך אוכלוסיה אזרחית ויתנהלו קרבות הם יעשו פליטים מרצונם הם בלי גרוש על ידי ישראל . אז אל תייחסו לי גרוש יזום . לוחמים פלסטינים המסתתרים בתוך אוכלוסיה אזרחית הם העוברים על אמנת ז'נבה . כאשר ישראל יורה על מסתתרים כאלה ישראל אינה עוברת על אמנה זו . אל תהפכו את היוצרות . אם יוסלה חושב שאני סנילי , יבושם בשטויותיו . הוא בעיקביות משנה את דברי . קושר בין דברים שונים שנאמרו כתגובה לאמירות שונות כאילו אחד הם . זו דרכו של שקרן וסלפן . באשר לשורה האחרונה שלך - אדם יהפוך פליט כשהוא נמלט להציל את חייו . אם הוא בורח בגלל שאחיו עשה פשע מלחמה זו לא בעיה שלי . זו בעיה בינו לבין אחיו . | |||
_new_ |
לא סתם פרשנות שגויה של עירן, אלא עיוות מכוון | |||
|
|||
עירן עושה מה שהוא רוצה, - כשבתי היתה בת ארבע היתה לה הבנה יותר מפותחת של תהליכים ומושגים. הוא מדבר על פינוי-פיצוי, וכמעט באותו משפט על טרנספר גדול, לא קטן. הוא מדבר על פריסת עזה פרוסות פרוסות, ועל הרעבת העזתים עד לגירושם מאונס - זה לא פינוי מרצון. עירן מרגיז, לא בגלל מה שהוא רואה כ'רעיונותיו' השונים והמשונים אלא בגלל ההטפה המתמדת שלו לעבירות על זכויות אדם בסיסיות ובגלל הטפתו לטרנספר של הפלסטינים לעבר הירדן. האיש מטיף בכל הזדמנות לפשעים נגד האנושות, ואחר-כך מכחיש את דבריו. עירן הוא גזען יהודי-ישראלי טיפוסי, ויש להתבייש שאנשים כאלה כה מרובים במקומותינו. יש תיעוד מלא של דבריו באתר. | |||
_new_ |
לא סתם פרשנות שגויה של עירן, אלא עיוות מכוון | |||
|
|||
אני שמח שדברי נשמרים . הם כתבי קודש בשבילך . | |||
_new_ |
אריה עירן הכי טוב ! | |||
|
|||
אריה עירן צודק.ומאוד מוכשר. בגלל זה באה קורציה אחת בשם יוסלה. וניטפלת לו לנשמה. יוסלה האם אתה יהודי ? האם אתה ציוני ? אולי אתה בעצם יוסוף אבו-יוסוף ? והנה החשבון-- חומוס, צ'יפס , סלט, הילד מה לקח? סך-הכל תודה לארץ נהדרת. | |||
_new_ |
אתה מסתבך והולך | |||
|
|||
במקום אחד אתה מציע ניקנוק הרצועה (תגובה 109423), הברחת אנשים שעל פי האמנה נקראים מוגנים. כעת אתה בא ומגייס את סעיף 147 של האמנה כדי לטעון שמותר להפוך אדם לפליט, או שאין איסור לעשות זאת (''לגרום להפיכת אדם לפליט איננה עבירה על האמנות''). ראשית אתה עושה דבר והיפוכו כי סעיף 147 אוסר לעשות זאת, ועוד לא אמרנו דבר על משמעות המושג זדון או wilful בהקשר הזה ובהקשר לניקנוק. לא רק זה ישנם סעיפים אחרים שאוסרים זאת כולל סעיף 49. מה שבולט כאן אלו הסתירות הפנימיות וקשיי ההבנה שלך. זה עצוב אבל כבר התרגלנו לתופעות כאלו אצלך. | |||
_new_ |
פרשנות שגויה | |||
|
|||
קודם כל כפי שלחמניה חמה טען לגבי אמנות ג'נבה ובכלל החוק הבינ''ל הן כתובות על סכסוכים בין מדינות. נכון שזה רלוונטי יותר לשאלת הבעלות על הקרקע שנכבשה, ושהעניין ביו''ש הוא מורכב יותר מסתם סיפור של שתי מדינות ריבוניות שנלחמות בינהם. אבל כאן המצב דווקא נוח יותר לישראל ומאפשר לה עדיין לפעות לפי האינטרס שלה לגבי השטחים. רק החלטה 242 שהיא החלטה דקלרטיבית, נוגעת לעניין הפתרון העתידי. מעבר לזה אין שום החלטה, ובודאי לא החלטה לביצוע תחת סעיף 7 שאי ביצועו מתיר לאו''ם להטיל סנקציות על המדינה הסרבנית וגם לפתוח נגדה במלחמה (ראו את נוהל בניית הקואליציה נגד סרביה). החלטה 242 אינה מדברת על ''נסיגת ישראל משטחים'' (הגירסה האנגלית היא הקובעת. כי בצרפתית הוספה ''הא'' הידיעה לשטחים בתרגום שלאחר ההצבעה). ההחלטה לא מכתיבה לשיראל מכמה שטחים היא צריכה לסגת ומכמה שטחים היא לא צריכה לסגת. את זה היא משאיר לצדדים לסכסוך להגדיר ולבצע. בסעיף 49 יש הרשאה להעביר אוכלוסיות מחלק אחד לחלק אחד של השטח הכבוש או למקום אחר שמחוץ לו (במקרה שלנו אפשר להעביר ערבים לירדן ממנה נכבשו יו''ש), אם ישנן דרישות צבאיות וביטחוניות. צריך לציין שהאמנה מתייחסת לשתי מדינות ולא למדינה שנלחמת נגד ארגוני טרור ונגד חברה ללא מדינה. כפי שלחמניה כבר ציין האו''ם מתמהמה בהגעה להבנות על האמנה המתייחסת למצב הזה. כמו כן, המדינה ממנה נכשו יו''ש כבשה אותה בעצמה וסיפחה אותה חד צדדית בניגוד להחלטת או''ם. השאלה המשפטית של בהעלות הלאומית על יו''ש היא מורכבת ולא סגורה ולישראל יש הרבה מה לעשות בעניין הזה כדי לתקן עיוותי עבר ותעמולת עכשיו. לכאורה, אפשר שפרשנות מקצועית תתית לישראל מ''סיבות צבאיות וביטחוניות'' להעביר כמה ערבים מיו''ש לירדן, וזה עדיין יהיה במסגרת סעיף 49 של אמנת ג'נבה הרביעית. | |||
_new_ |
הפרשנות שלך לסעיף 49 היא שגויה | |||
|
|||
האמנה היא מכלול ונסיון להפריד ממנה סעיפים שנוחים לא יעזור לך. | |||
_new_ |
הפרשנות שלך לסעיף 49 היא שגויה | |||
|
|||
או שלא קראת או שלא הבנת או שניהם. | |||
_new_ |
לא שאלו לקישקושיך | |||
|
|||
_new_ |
לא שאלו לקישקושיך | |||
|
|||
אז מה? אתה בכל זאת מקשקש שטויות. ואני בסך הכל עומד מהצד ורואה את הסדקים בטענתך ומבינהם מגיח השקר. | |||
_new_ |
אתה לא רואה ולא מבין מהו שקר | |||
|
|||
_new_ |
אתה לא רואה ולא מבין מהו שקר | |||
|
|||
מבין גם מבין. אומנם אתה המצאת את השקר ויש לך זכויות והבנה מיוחדת לאופיו ועליו, אבל אני למדתי להבחין בו ולהזהר ממנו. כשאני רואה שקר אני אומר את זה מיד ואתה שוב מתחמק ללא הצלחה. | |||
_new_ |
אתה, לחמניה, לא רואה ולא מבין מהו שקר | |||
|
|||
כבר הבהרתי זאת מקודם (תגובה 111774). | |||
_new_ |
אתה, לחמניה, לא רואה ולא מבין מהו שקר | |||
|
|||
רק רציתי להבהיר לך כאן ( תגובה 111840 ) שכמה שאתה בהיר אתה כהה. | |||
_new_ |
אתה, לחמניה, לא רואה ולא מבין מהו שקר! | |||
|
|||
_new_ |
אתה, לחמניה, לא רואה ולא מבין מהו שקר! | |||
|
|||
הקיום קודם לתודעה . | |||
_new_ |
אז מה? | |||
|
|||
ססמאות קצרות הן אמצעי טוב לתעמולה אלא שלפעמים המציאות יותר מורכבת. אצל האדם הקיום תלוי בתודעה ולכן אי-אפשר או לא ראוי לרמוז שהתודעה לא חשובה. אם התודעה לא היתה חשובה הרי לא היה כל טעם לסיסמא שלך כי בלי תודעה אין משמעות למילים. | |||
_new_ |
הקיום קודם לתודעה - זה של סארטר . | |||
|
|||
היו כאן בפורום שטענו שהמהות של קיום היהדות מבחינה רוחנית עושה אותנו ליהודים . ואני טוען שקודם צריך לדאוג לזה שיהיה קיום יהודים . אחר כך אפשר להעניק בחינוך - תודעה יהודית . זה ניתן לעשות רק למי שקיים . מי שלא קיים אי אפשר ליצור אצל ''לא קיים'' תודעה . להפתעתי אמרו לי שלסארטר הייתה אמירה כזו . ואני נעשיתי לא מקורי . | |||
_new_ |
קיום אנושי לא נפרד מתודעה | |||
|
|||
בלי תודעה אין משמעות למילים שלך על קדימות הקיום. זה גם נכון שבלי קיום אין תודעה. | |||
_new_ |
הקיום קודם לתודעה - זה של סארטר . | |||
|
|||
סארטר היה אקזיסטנציאליסט שאמר שכל אדם משתמש בתודעה שלו כדי ליצור מציאות משלו שאינה דומה בהכרח למציאות של אחרים. אתה משתמש בתרגיל הפוך: אתה סופר את מספר היהודים בעולם ונכנס לדיכאון כי בעיניך המספר אינו גדול. עבור יורשיו של היטלר המספר גדול מדי, ועבור סארטר שני הצדדים צודקים. | |||
_new_ |
הקיום קודם לתודעה - זה של סארטר . | |||
|
|||
אני יודע על סארטר מעט מאד ולא קראתי את כתביו . המישפט הזה ממצה בעיני את דעתי בדיון על היהודים והיהדות . קיום היהודים תחילה ותרבות היהודים אחרי קיום היהודים . נדמה לי שהדברים שלך מתיחסים לאמירות אחרות . אינני רואה שמשפט זה מדבר על תודעות שונות , רק על היחס בין הקיום והתודעה . אישית , אני לא בדיכאון . אני במסע לשיפור המצב ואני מצפה לעזרה . | |||
_new_ |
אתה גם קהה | |||
|
|||
_new_ |
ציטוט ישיר מאמנת ז'נבה , לפי המלצת דוד סיון . | |||
|
|||
אמנת ז'נבה Art. 1. The High Contracting Parties undertake to respect and to ensure respect for the present Convention in all circumstances. אמירה כללית , המחייבת גם את הפלסטינים .Art. 3…. each Party to the conflict shall be bound to apply, as a minimum, the following provisions: פצועים פלסטינים מטופלים בישראל . חולים בעזה אינם בשטח כבוש . חולים ביהודה ושומרון מקבלים טיפול בישראל . הצלב האדום יכול גם הוא לטפל בכל הפצועים והחולים . אדרבא .(2) The wounded and sick shall be collected and cared for. An impartial humanitarian body, such as the International Committee of the Red Cross, may offer its services to the Parties to the conflict. Art. 33. No protected person may be punished for an offence he or she has not personally committed. Collective penalties and likewise all measures of intimidation or of terrorism are prohibited. אין בהצעותי ענישה קולקטיבית . יש עידוד בתשלום על בסיס אישי .אין בהצעותי הפחדה או טרור . הפלסטינים מפעילים טרור ללא גינוי בינלאומי . Art. 49. Individual or mass forcible transfers, as well as deportations of protected persons from occupied territory to the territory of the Occupying Power or to that of any other country, occupied or not, are prohibited, regardless of their motive. 1- פיצוי תמורת פינוי איננה forcible transfers, as well as deportationsArt. 147…unlawful deportation or transfer … 2- עזה איננה ... occupied territory... 3- תשלום לאנשים המתפנים בהסכמה איננו …unlawful deportation or transfer … תודה לדוד סיון . זה מאיר עינים ומוכיח את חוסר יכולתו להבדיל בין קטגוריות שונות . לא מדובר באמנת ז'נבה על בריחת אנשים מאיזורי קרבות . אבל תחפש אולי תמצא ? את יוסלה אמנת ז'נבה בכלל לא מעניינת . יש לו ''תורה מוסרית'' . שם מצבו רעוע ממש . | |||
_new_ |
כדאי לך להתמקד ביכולת שלך | |||
|
|||
למרות הכל אינך מצליח להראות שאמנת ז'נבה הרביעית מסייעת במשהו לתרגיל שאתה מכנה ''פתרון''. א. אינך יודע שהפלשתינאים מחוייבים לקיים את האמנה. ב. הצעת ניקנוק שלך (תגובה 109423) סותרת את רעיון הפינוי מרצון עם פיצוי ואת הסעיפים שציינתי קודם (תגובה 111474). ג. לא מדובר בקטגוריות נפרדות אלא באמנה שהיא מכלול. זה גם מודגש בכל מיני סעיפים כאשר מפנים לרלוונטיות של סעיפים אחרים. ד. אתה ודאי לא מוסמך להחליט על הסטטוס של רצועת עזה. בקיצור: ''הניקנוק'' שלך לא מתיישב עם הצעתך לפינוי תמורת פיצוי (סתירה פנימית) עם אמנת ז'נבה הרביעית (סתירה נוספת. לכן יש לך שתי משימות: א. לפתור את הסתירה הפנימית ואולי ב. להתאים את ה''פתרון'' שלך לאמנת ז'נבה הרביעית. | |||
_new_ |
כדאי לך להתמקד ביכולת שלך | |||
|
|||
הפלסטינים אינם חתומים על האמנה. בפרשנות מקילה הייתי אומר שהם עוד לא היו קיימים כשהיא התקבלה (אם כי תמיד הם יכלו להצטרף ולא עשו זאת), ובפרשנות לחומרה הם בכלל לא מתכוונים להצטרף אליה כי זה מחבל שמגמתם לשמור את המאבק מול ה''ישות הציונית' חמה ובוערת על לחיסולה (ראה ערך: עזמי בשארה ודומיו והשמאל האנטי-ציוני הקשה בארץ, שאתה בטח מכירו היטב). האמנה היא מכלול הבנויה מבתים ופסקאות. כל מלחמה וכל משבר אזורי נמדד לפי רלוונטיות הסעיפים למצב בשטח. אין משבר אחד דומה לשני, ויש מקום לפרשנות משפטית, פוליטית, היסטורית ולוגית. אין שום סיבה שתתקשט באמנת ג'נבה כמו לא בשלום ג'נבה, הם לא מתאימים למצב, לסכסוך ולפתרון באזורנו - כי לא מדובר בתנאים הממלאים את היתכנות האמנה. אנחנו לא מדברים על סכסוך שתי מדינות, אנחנו מדברים על שטח שהיה כבוש בידי הירדנים ועכשיו הם אינם מעוניינים בו, אנחנו מדברים על תושביו הערבים שהחליטו לכנות עצמם פלסטינים אבל עדיין לא יודעים בדיוק איך עושים את זה. השאלה אם אנחנו צריכים לתת לאותם פלסטינים לפתור את בעיותיהם על חשבוננו? השאלה היא האם לא לראות בירדן כמדינת הפלסטינים ומקום נכבד למאווייהם הלאומיים? השאלה היא אם כל עם בתוך מדינה ריבונית [בתקווה שישראל תספח מתי שהוא את יו''ש פורמלית] יכול לרצות להקים את מדינתו בתוכה על דעת עצמו ובתמיכה חיצונית? האם מדינות העולם היו מוכנות להחיל את העקרון הזה אצלן? בקיצור, פינוי-פיצוי, פינוי-כפוי, פיצוי-שיפוי, פינוי-ראוי, כל אלא תוכניות אפשריות למימוש חזונם של הפלסטינים למדינה בירדן וחיזוק הפוטנציאל להשלמה היסטורית עם ישראל וקיומה כמדינת העם היהודי. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |