פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
היום לא אני חשוב (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 7:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אחד הנמנה על מחנה השמאל ומביע דעות בפורום הזה אינו מתייחס לטענתי שהשלום איננו מטרה אסטרטגית עליונה , אלא אחת האופציות הטקטיות למטרה גדולה יותר והיא שיקום מספרי של היהודים בארץ ובעולם .
הכותב שלמעלה בכלל אינו מטיל ספק בזה שהשלום הוא מטרה ולא כלי . כל בנין הניתוח שלו יוצא מהמחשבה שנחוץ להגיע לשלום .
בעיני הויכוח עם עמדתו המוסברת מיותר . הוא לא מקשיב .

דבר קטן ומדהים כשלעצמו מובא כאן בציטוט : ''יוכלו שר הביטחון ולצדו הרמטכ''ל להופיע במסיבת עיתונאים, ולהודיע שלא נתנחל שוב בעזה. להיפך, התושבים שמצויים במרחק של מטחי קטיושות ורקטות קאסם יתפנו תוך תקופה מסוימת ומי שיימצא ליד הגבול ברצועת עזה בתחום שממנו מגיעים קסאמים ישא בתוצאות''
שימו לב : התושבים שמצויים במרחק של מטחי קטיושות ורקטות קאסם יתפנו תוך תקופה מסוימת

זו דעת הכותב . כל מילה שלי מיותרת .
_new_ הוספת תגובה



פינוי מרצון
לוי (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 8:06)
בתשובה להיום לא אני חשוב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הטווח של קטיושות ?
באילו קטיושות מדובר ?
באילו טילים מדובר ?
באילו טווחים מדובר 10 , 20 , 30 , 40,.......100 ק''מ?
_new_ הוספת תגובה



שלום לעולם לא יכול להיות מטרה.
צדק (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 8:15)
בתשובה להיום לא אני חשוב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה פשוט לא מסתדר עם המושג ''מטרה''.
אדם נורמלי לא קובע מטרות שאיננו יכול להשיגם לעולם.
מטרה היגיונית היא מטרה התלויה בך ובכוח עליון בלבד,
כל מטרה התלויה באחר באופן מוחלט, איננה יכולה להיקרא מטרה.

וכמו שידוע לכל אדם בעל מנת משכל הגבוהה ממפגר.
לשלום חייבים את כל הצדדים, למלחמה מספיק אחד ולעיתים גם שבריר מאחד.
כלומר, השלום איננו תלוי בך כלל, ולמעשיך אין כל משמעות.
_new_ הוספת תגובה



שלום לעולם לא יכול להיות מטרה.
אריה עירן (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 8:26)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנשי השמאל הם האנשים הרואים בשלום מטרה כשלעצמה .
לא אני . אני רוצה הרבה יהודים .
_new_ הוספת תגובה



שלום לעולם לא יכול להיות מטרה.
יובל ברנדשטטר (יום שלישי, 25/12/2007 שעה 14:54)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתאים למפלגת התקווה. המפלגה שחרתה על דגלה את ישוב ארץ ישראל ביהודים ללא משוא פנים, צדק חברתי ליהודים, ושותפות מלאה של היהודים בהגנה על ארצם מפני כל המתנכל לה.
_new_ הוספת תגובה



שלום לעולם לא יכול להיות מטרה.
אריה עירן (יום שלישי, 25/12/2007 שעה 19:58)
בתשובה ליובל ברנדשטטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא שמעתי על מפלגת התקווה . יש באמת מפלגה כזו ?
האם אפשר לקבל הרחבה ופרטים ?
_new_ הוספת תגובה



יש מפלגה כזו
דוד סיון (יום רביעי, 26/12/2007 שעה 7:10)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יובל ברנדשטטר הוא בין מקימיה (http://www.hatikva.org.il/).

אני מניח שהפעם כן תבדוק את הקישור.
_new_ הוספת תגובה



נכון יותר לומר שהמטרה האסטרטגית של ישראל
ציחא ציחא (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 8:37)
בתשובה להיום לא אני חשוב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא המשך הקיום היהודי.

עכשיו אפשר למנות את כל הגורמים שיחזקו ויגדילו את הקיום הזה לצד הגורמים שמסכנים אותו.

ישראל חייבת לתמוך ולקדם את גורמי הצמיחה והחיזוק בעם, ובמקביל לפגוע ולהכשיל את גורמי הסיכון.

הטרור הפלסטיני הוא גורם סיכון בעצימות נמוכה אך קבוע ומתמשך. האיום האיראני הוא בעצימות גבוהה מרגע שיהיה האיום מבצעי. ישנם עוד איומים, וישראל חייבת לטפל בהם במקביל, כאשר המאמצים מושקעים לפי סדר עדיפות מבצעי והערכת הסיכונים.

לפיכך קבעתי שהסיכון האיראני הוא המיידי ואני מאמין שהוא גם מטופל. אולי קצת בהתרשלות אולמרטית מולדת. אבל מטופל.
גם האיום הפלסטיני הוא מיידי אבל חסר סיכוי בינתיים. אבל יש לטפל בו בלי כפפות כדי לרצוץ את ראשי הטרור היום בטרם הוא צומח לממדים גדולים הרבה יותר ומסוכנים הרבה יותר.

הערבים צריכים להבין שעם טרוריסטים מדברים רק דרך הכוונת.
_new_ הוספת תגובה



שלום עכשיו (וגם די לכיבוש)
יוסלה  (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 15:16)
בתשובה להיום לא אני חשוב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן
('היום לא אני חשוב'),
מעלה טענה אשר אליה איש
אינו מתייחס:

''השלום איננו מטרה אסטרטגית עליונה , אלא אחת האופציות הטקטיות
למטרה גדולה יותר והיא שיקום מספרי של היהודים בארץ ובעולם .''

אז קודם כל, אם אתה חפץ באנונימיות ולא רק עושה
פוזה של אנונימיות, אז ראוי שתשנה את מנהגי הפיסוק
שלך (רווח-פסיק-רווח בסוף כל משפט). סתם עצה ידידותית.

שנית, אם המטרה ה'גדולה' היא ''שיקום מספרי של היהודים
בארץ ובעולם'' והשלום הוא רק ''אחת האופציות הטקטיות'' למטרה
זו, כפי טענתו של עירן,
היכן זה מותיר אותנו. האם זה אומר שריבוי יהודי בכלל עומד ביחס
ישר לחיי שלום או מלחמה מתמדת?
אני לא רואה קשר של סיבה ומסובב בין השניים.
האם במצב של מלחמה מתמדת יתקיים ריבוי גדול יותר של יהודים?
נראה לי שבדיוק ההיפך הוא הסביר - יהודים יפרו וירבו דווקא במצב של
שלום.

כנראה שהמשוואה שעירן חושב עליה כוללת את הגורם הנוסף של הטרנספר
הגדול - אז, ללא הפלסטינים בארץ ישראל, לא יהיה שלום כמובן, אך יהיה
מקום ליהודים להתיישב בשטחים:

''אני בעד ריבוי יהודי כאסטרטגיה לאומית .''

אני בעד טרנספר הפלסטינים עם פיצוי כספי .''

''750.000 מגורשים ? מעט מדי !''

אז כפי שזה נראה, המשוואה איננה 'שלום' מול 'שיקום מספרי
של היהודים' כי למשוואה כזו אין מובן.

המשוואה האמיתית של עירן היא:
'אוכלוסיה פלסטינית בשטחים' מול 'שיקום מספרי של היהודים'.

למשוואה האחרונה יש כנראה הגיון הקוסם לעירן,
אף על פי שלי לא לגמרי ברור עדיין מה הקשר הסיבתי
בין 'רמת הילודה אצל היהודים' לבין 'השטחים'.
עד כמה שידיעתי מגעת היהודים מתרבים בכל מקום
שיש דירות שלושה חדרים עם איוורור מרכזי, רצוי בגוש דן.

חוץ מזה, כמו שכבר היצעתי לעירן בעבר,
הקפיצה הסטטיסטית הרצינית שלה הוא מייחל
תתגשם רק אם הגברים היהודים יתאסלמו,
כי אז יוכלו לשאת מספר נשים ולהכביר צאצאים.

וגר זאב עם כבש,
המשפחה הישראלית הממוצעת, במקום שתהיה מוגבלת
לאוסף האומלל של גרושים וגרושות נשואים פעם שניה
ושלישית עם ילדים, תתפתח לחמולות מרובות נשים
הנשואות לגבר אחד, ולכולם יהיה טוב.

אך עדיין לא ברור לי מדוע גירוש מליון פלסטינים לעבר הירדן
יפתור את מצוקת המשגל הנסוג של היהודים בארץ ישראל?
מה הקשר?

יש אמת מה בטענה ש'שלום' הוא מצב שיכול לאפשר קיום.
אך לבוא ולומר ש'שלום' איננו מטרה, אלא אמצעי לריבוי הגזע,
מעקר את המושג 'שלום' ממשמעותו.

ברור ש'שלום' מניח כחלק ממהגדרה שלו 'מצב של אי-מלחמה'
וברור שכל אדם כאשר הוא מדמיין מצבים בהם היה רוצה לחיות,
מדמיין משפחה בריאה ויפה, בית נאה, וחיים נטולי מלחמה, היות
ומלחמה בדרך כלל עומדת בסתירה למשפחה בריאה, בית נאה, ו- 'חיים
נטולי מלחמה'.

לכן להציג את המונח 'שלום' כאמצעי של ה'פרו ורבו' העירני (מלשון עירן)
ולא כמטרה, זה איבוד-הגדרת-השלום-לדעת. ועימה חיסול ממוקד של
חיים בריאים ושפיות פוליטית-חברתית כלשהי.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 18:38)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היום שמעתי שסעדיה מרציאנו נפטר . שינוי שם הכותב לא נועד להסתרה הגילוי הקל הוא עדות לכך . זה ביטוי של כבוד שהיה לי אל סעדיה .
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
ע.צופיה (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 18:20)
בתשובה להיום לא אני חשוב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השלום הוא נדבך חשוב בבטחון העם היושב בציון בפרט ובעולם בכלל. שיקום מספרי הוא דבר טכני בלבד וחשיבותו היא סטטיסטית בלבד. האיכות אינה נמדדת במספרים,למרות שאין לזלזל ולהקל ראש בכמויות.
לכותב התגובה שעבר מהגלוי למחתרת,יש ''אידיאה פיקס'',הוא אינו מתרשם מהחולקים והשוללים על דעתו,אך מסיק מכך כי דעתו מנצחת.
שיהיה, השיירה ממשיכה הלאה בלעדיו.
לגבי הציטוט. גם בעיני הוא אוילי.
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
אריה עירן (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 18:36)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היום שמעתי שסעדיה מרציאנו נפטר . שינוי שם הכותב לא נועד להסתרה הגילוי הקל הוא עדות לכך . זה ביטוי של כבוד שהיה לי אל סעדיה .
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
ע.צופיה (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 20:22)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבנתי את ההקשר.
האמירה של '' שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה'' מעידה על פסימיות עמוקה ,חוסר אמונה בכלל ויאוש עמוק.
צר לי שאתה חש כך.
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
לוי (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 21:08)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו אינה פסימיות זה נתוח מפוקח של המציאות .
במידה והמציאות תשתנה הציפיות עשויות להשתנות .
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
ע.צופיה (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 22:52)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניתוח מפוקח של המציאות הוא להווה. ''וגם לא יהיה'' זה לעתיד,לכן זה ענין של תחושה.
רק חסר אמונה במובן הרחב של המילה יכול לחוש כך.
צר לי שיש אנשים שחשים כך.
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
לוי (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 23:02)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מי שמתכנן את צעדיו ותוניותיו לעתיד הוא מבסס את ציפיותיו על סמך העבר .
הנסיון עם אויבנו הפלשתינאים מלמד שפניהם אינם לשלום .
כל זמן שלא ישנו דרכם אין סיכוי לשלום .
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
ע.צופיה (יום שני, 24/12/2007 שעה 4:30)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק ברישא של הודעתך.
עובדה: מצרים וירדן כרתו עמנו הסכם שלום,לבנון וסוריה על הסכם דמוי הפסקת לוחמה,יתר ארצות ערב מקיימות עימנו יחסים ברמה זו או אחרת של מגעים גלויים ווחסויים.
אין ספק העתיד טמון בשלום והוא מתקדם בקצב איטי אך מבטיח.
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
לוי (יום שני, 24/12/2007 שעה 4:46)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההערכה שלי שונה משלך .
הסכם מינכן והסכם ריבנטרופ מולוטוב קדמו למלחמה עקובה מדם .
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
ע.צופיה (יום שני, 24/12/2007 שעה 4:53)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההסכמים שהזכרת נערכו בחוסר כנות ויושר לפחות מאחד הצדדים להסכם.
בין השנים 1948-1979(31 שנים) נערכו בין ישראל למצרים לפחות 3 מלחמות גדולות.
מאז 1979ועד היום (28 שנים),בעקבות חתימת הסכם שלום ,לא נערכה אף מלחמה בינינו לבין המצרים. המסקנה: יש הסכם ויש הסכם.
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
לוי (יום שני, 24/12/2007 שעה 6:39)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם נכוו קשות במלחמת יום כיפור והבינו שהערכה שלהם שהם מוכנים ומסוגלים לחסל את ישראל צבאית היתה שגויה .
בשלב זה הם מבינים שיש צורך בהכנות יותר משמעותיות .
המצרים אינם כנים עם הסכם השלום .
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
ע.צופיה (יום שני, 24/12/2007 שעה 7:52)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו לא הנקודה. כל הסכם בין מדינות נעשה בעקבות אירועים או צרכים מסוימים,לעיתים טראומתיים.
העובדה שיש הסכמים, אפילו מאות ,שמחזיקים מעמד זמן רב,מוכיחה כי יש להסכם ערך .
שום הסכם אינו נצחי.כל פעם שהמצב או הצרכים משתנים יש להתאים את ההסכם למצב החדש.
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
לוי (יום שני, 24/12/2007 שעה 10:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנקודה היא אם יהיה שלום או לא .
הנקודה אינה אם יהיו אי אלו פיסות נייר שאין בהם תוקף .
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
ע.צופיה (יום שני, 24/12/2007 שעה 13:28)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פיסות הנייר האלה,שאתה כל כך מזלזל בהם, הם הבסיס לשלום.
לעיתים פיסות הנייר האלה חזקות מכל צבא.
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
לוי (יום שני, 24/12/2007 שעה 15:57)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעיתים פיסות הניר האלה אפילו להתנגב איתן אי אפשר .
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
עוזיהו הגלעדי (יום שלישי, 25/12/2007 שעה 13:43)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה באמת נראה כמו שלום בין פיסות נייר.
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
צדק (יום שני, 24/12/2007 שעה 10:23)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''שום הסכם אינו נצחי'' REALLY ?

אז למה השמאלנים נשמעים ומשתוללים כאילו ניירות הטואלט שהם מביאים לנו
הם חזון אחרית הימים לפחות?

ואיזה אידיוט מוסר הכל עבור סחורה שאינה נצחית?
ואיזה אידיוט אינו קובע שום עונש ברור לרוצח הערבי שיפר את ההסכם שאינו נצחי?

-----------

הכופר השמאלני חי את הרגע ומתעניין בעצמו בלבד.
לא מעניין אותו הנצח, ולא מה יקרה רגע אחד אחרי שיתפגר,
לכן הוא משלם בדם יהודי ובשטחי מולדת עבור כמה רגעים של שלווה מדומה.
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
אריה עירן (יום שני, 24/12/2007 שעה 10:27)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יחסים טובים בתחום הבין-אישי, המדיניות, הכלכלה, התירות והתרבות, בלי עוינות, הסתה, החרמות, טרור ולוחמה זה שלום.
למצב בו אין פעולות מלחמה בין צדדים לוחמים אנו קוראים שביתת נשק או הפסקת אש. אלה נובעים כמעט תמיד מעיפות הצדדים או ממחסור, בלי שהסכסוך הסתיים . זה המצב בעזה .
שלום הוא מצב בו אין פעולות איבה, אין הסתה, אין החרמות והיחסים בין המדינות או האוכלוסיות מאפשר תנועת אנשים, סחורות ותרבות, ללא סכנה לצד אחד מהצד השני. זה מה שיש באירופה. בין פורטוגל ופולין למשל .
למען שלום כזה פעל מנחם בגין. עבור שלום כזה הסכים, להחזרת חצי האי סיני כולו לחזקת מצרים של אנואר סאדת. הטעו קצת את בגין כי אנו יודעים שמצרים אינה רוצה שלום כזה. סוריה ודאי שלא. הפלסטינים אינם רוצים שלום בכלל . הם רוצים מדינה והתחזקות למען החזרתם לארץ ישראל המנדטורית .

אני משער כי מצב כזה של אי לוחמה עונה על הצרכים של רוב רובו של העם היהודי בישראל. אי-לוחמה עדיין איננה שלום.
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
ע.צופיה (יום שני, 24/12/2007 שעה 13:37)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו הפרשנות הקלאסית למצב של שלום. אך החיים אינם קלסיקה ומוסיקה קלאסית אוהבים בעיקר באירופה. קשה למחוק בחתימת יד שנאה של שנים.צריך הרבה רצון טוב וסבלנות. יתכן שלנו יש יותר רצון טוב מאשר לצד השני,אך זה עדיין לא מפר את הסכם השלום.
יש הבדלים עצומים בין מצבי הפסקת אש,שביתת נשק או אי לוחמה.בכולם חידוש הלוחמה אינו הפרה בוטה של הסכם. הפרת הסכם שלום יש לה השלכות בינלאומיות קשות. איני חושב שמדינה כלשהי תפר הסכם שלום בקלות דעת.
כשלושים שנה של הסכם שלום יציב ובלתי מעורער עם מצרים מדברים בעד עצמם.
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
צדק (יום שני, 24/12/2007 שעה 7:15)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכופר הפך את עצמו גם לסגנו של בורא עולם,
בוחן הכליות ולב הלזה יודע מי מהחותמים על ההסכם הם כנים ומי לא.
ועל סמך יכולתו ה''על אנושית'' הוא מסכן חיים של מיליוני בני אדם.

מי אמר שהשמאלנים הם שחצנים ומדומיינים............
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
עוזיהו הגלעדי (יום שני, 24/12/2007 שעה 10:17)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סתם דמגוגיה שמאלנית.

הרי בין השנים 1948-1979 (31 שנים) וגם בין 1979 - 2007 (28 שנים) נערכו בין ישראל לסוריה לפחות 3 מלחמות גדולות.
למרות אי חתימת הסכם שלום, לא נערכה אף מלחמה בינינו לבין הסורים.

המסקנה: יש הסכם ויש הסכם.ויש הסכם גם בלי הסכם.

צא ולמד.
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
ע.צופיה (יום שני, 24/12/2007 שעה 13:42)
בתשובה לעוזיהו הגלעדי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבנתי את חשבון השנים שלך.
בין ישראל לסוריה נערכו 4 מלחמות: 1948,1967,1973,1982.כאשר המלחמה האחרונה נערכה על אדמת לבנון וביזמה ישראלית.
דהיינו מאז 1973-4 אין לוחמה בגבול ישראל סוריה(33 שנים)רק בהסתמך על הסכם הפרדת כוחות.
אז בשביל מה צריך הסכם שלום?
בשביל למנוע את המלחמה הבאה,שתהיה,ללא ספק,אם לא יחתם הסכם שלום בשנים הקרובות.
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
אריה עירן (יום שני, 24/12/2007 שעה 20:18)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישהבדל בין המצב הישראלי-סורי למצב הישראלי-מצרי. אך לא הבדך גדול .עיקר ההבדל הוא ברמה שלטונית ופורמלית . ברמה המהותית וברמה של הציבור הרחב אין הבדל רב .

אם תהיה מלחמה מול סוריה או לא זו שאלה עתידית . באופן סמוי יש בה רמז סורי .כלומר בלי אמירה מפורשת העמדה הסורית היא : ''תחזירו לנו את רמת הגולן . עדיף במשא ומתן . אחרת נצא למלחמה כדי להחזיר את השטח לידינו ''

חסרה בזה מילה אחת ''קאפיש ?''
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
עוזיהו הגלעדי (יום שלישי, 25/12/2007 שעה 13:47)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1982 לא היתה מלחמה נגד סוריה. נתקפו רק יעדים סוריים וכוחות צבא שניסו להתערב ולהפריע לצה''ל במלחמה נגד הפתח. סוריה לא יזמה נגדנו מלחמה. אנחנו לא יזמנו נגדה ובגללה.

אבל גם כך על אחת כמה וכמה. לא צריך הסכם שלום עם סוריה. אנחנו מסתדרים איתם טוב מאוד גם במצב מלחמה בלי שום מלחמה.
_new_ הוספת תגובה



כופר ואמונה פנאטית גם יחד
צדק (יום שני, 24/12/2007 שעה 7:10)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכופר השמאלני הוא מאמין אדוק בפנטזיות, ממש חרדי ממאה שערים.
הכופר השמאלני הוא משיחיסט מסוכן שאינו ממתין למשיח השקר שלו,
אלא פועל להביאו באש, בדם, ובתמרות עשן.
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
אריה עירן (יום ראשון, 23/12/2007 שעה 22:58)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין קשר .שמעתי ברדיו שהוא נפטר ועשיתי לו מעט כבוד .

כמו שלוי כתב ''שלום שלום ואין שלום'' זו המציאות .

השלום הוא פאטא מורגאנה - מקסם שוא במזרח התיכון .
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
ע.צופיה (יום שני, 24/12/2007 שעה 4:34)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שחי במדבר ''נהנה'' מתופעת הפאטה מורגנה.
רוב מוחץ של הציבור במדינת ישראל חי באזור מיושב ופורה. שם אין פאטה מורגנה שם ישנה מציאות אמיתית שמצביעה על שלום המתדפק בדלת.
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
לוי (יום שני, 24/12/2007 שעה 4:52)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אי אלו בוגדים משתפי פעולה עם אנטישמים שונאי ישראל , תמורת בצע כסף מפריחים שקרים מטעם .
_new_ הוספת תגובה



שלום שלום ואין שלום וגם לא יהיה .
אריה עירן (יום שני, 24/12/2007 שעה 5:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מאמין ששאיפתך לשלום כנה . אני מצטער שאתה רואה תרמית של שלום כאילו היא שלום . אני מניח שקראת כבר טענות למכביר בנושא . לא נראה לי שאני יכול לשכנע אותך .
אני יכול רק להצביע על עובדות . יש אנשים שאפילו את העובדות אינם רוצים לראות . תקוותי שאינך כזה .
יש לנו הסכם שלום עם מצרים . אין לנו שלום עם מצרים . אמנם כותרת המסמך היא - הסכם שלום אבל מערכת היחסים עם השליטים שונה ממערכת השלום עם העם , זו אינה קיימת . יש עוינות של העם , של העיתונות של נושאי התרבות ושל הצמרת המשכילה . יחסי המסחר מצומצמים ביותר , התיירות אפסית . שינאתם יוקדת . הם בדרך לקריסת מערכות , במיוחד מערכת המזון והמים . האוכלוסיה בגידול ממאיר . האחים המוסלמים בשערי השלטון . זה שלום ? לא !

יש לנו הסכם שלום עם ירדן . הם נהנים מפירות היחסים איתנו . הם מקבלים מים , הם מוגנים מכיבוש סורי . יש להם הכנסה כלכלית . תנסה להסתובב חופשי בירדן כישראלי . לא רק דעתך על השלום תסתיים , גם חייך .

מדינות ערביות אחרות רואות אותנו מרחוק . עיניינן בכלכלתם והנאותיהם . הם פוחדים מאירן וכל שומר טוב להם . אמונתם בכוחנו ואולי בפצצה זו או אחרת מקרבות אותם אלינו אך שינוי כיוון הרוח ישנה את גישתם מיד .
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי