|
''... וְנַעַר קָטֹן נֹהֵג בָּם'' | |||||
אורי אבנרי (יום ראשון, 29/11/2009 שעה 10:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
אבנרי, לך לגן ילדים, תתחיל מחדש בארץ | |||
|
|||
_new_ |
|
|||
אנא, קיראו את הלינק שמביא ספינר. הגב' קצובר כותבת במיטב הפנטזיה המתנחלית: ''רגש הכבוד הלאומי שלנו בגלות. זה שהוא בגלות, לא אומר רק שהוא נשאר סגור באיזה מרתף שהתרחש בו פוגרום באירופה או בגטו היהודי במרקש, אלא שהוא נמצא עכשיו בהשאלה, אצל אלה שהכי לא ראויים לו - אצל שכנינו הערבים המכונים בטעות פלסטינים. מן אוסף פליטים שקוראים לעצמם שם שמקורו פלישתי. רק המוח היהודי הקודח יכול להפוך את הפליטים האלו לעם, לקחת את הזכויות של העם היהודי לדורותיו, ולהעניק להם אותם על מגש של כסף.'' אכן מדגים הכתוב את המצב הנפשי של שוכנת הגטו היהודי החדש ביהודה ושומרון: מתנשא, גזעני, ולמרבה הצער כל-כך יהודי. | |||
_new_ |
אכן הפולשתינאים הם עם פולש | |||
|
|||
יהודה ושומרון הם מולדת העם היהודי. וזה מכאיב ליוסלה. כי יוסלה הפולשתינאי, מצדד כהרגלו בעדת הפולשים הפלשתינאים. ''מתנשא'' גזעני'' כהרגלו משמש הפולשתינאי בפראזות נבובות המשמשות כל בריון , ערבי בדחפו זקנות בקניון. התבכינות ביריונית נקרא לזה. זה קולע די טוב לתיאור תכונתו של יוסלה. | |||
_new_ |
יוסלה - עדין במקלט?! | |||
|
|||
לא מצליחים להבין למה אתה מנסה להכחיש כל מה שעין צופיה אומר עליך? רק מפני שהוא אומר זאת? הרי כתוב, יהללך זר ולא ולא פיך שהרי אתה בעצמך אומר דברים כמסמרות: ...ולמרבה הצער כל-כך יהודי. עם הצער הזה תיאלץ לחיות כמו כל הפלסתינים עם כתבי הפלסתר שלהם | |||
_new_ |
סוף סוף פרידמן צודק | |||
|
|||
לא רק אמריקה אלא גם כל המערב עסוק מדי בסכסוך הישראלי -פלסטיני מעבר למשקלו האמיתי ביחסים שבין העמים. אני בטוח שכל עניינם החריג בנעשה כאן אינו נובע מרצון לסייע לשני הצדדים, אלא זוהי יותר אופנה רעה שהם ירשו משנות ה-60 וה-70 אז עדיין היתה מלחמה קרה בין העולם הראשון לעולם השני. דפוסי ההתנהגות בעניין הסכסוך כאן לא השתנו כלל, למרות שכל העולם השתנה שוב ושוב. משהו דפוק קורה לעולם כשמתוך 100 החלטות מועצת הביטחון האחרונות 95 הן בעניין ישראל-פלסטינים וכולן מגנות את ישראל! שכחו את הטרור, הרעב, החמס, הבצורת, טבח העמים, מיליוני פליטים בכל שנה וכולם מתמקדים בעוד בית שבנו בהתנחלות ירגזי. אוי ואבוי אם מתנחל יבנה מ''ר מיותר, אבל קסאמים יכולים להמשיך לעוף על דרום הארץ, ומועצת הביטחון רק מרטיטה את אפה. הגיע הזמן שיפסיקו להתייחס לפלסטינים כאל ילד קטן מטומטם ומפונק. צריך להבהיר להם שהם לא ילדים ושהם חייבים לקחת אחריות על עצמם. התאבדות אינה לקיחת אחריות. כל עוד המערב שולח ידיים לפלסטינים ומסייע להם בכסף רב בלי שהפלסטינים יתחילו להתנהג כבני אדם, הם לא יקחו אחריות על עצמם. צריך להביאם לידי משבר שיבהיר להם שאין להם ברירה, או להתאבד קולקטיבית או להתחדש, להשיל את הטרור ולהתחיל לחיות כבני אדם רודפי שלום. לכן העולם צריך להתרחק, לנתק לפלסטינים את מכשיר ההנשמה המלאכותי ולתת להם צ'אנס להתייצב על הרגליים. צריך לתת לישראל הזדמנות לתקן את המעוות אצל הפלסטינים. לתת לה לגמור כשהיא מתחילה. ישראל לא צריכה עזרה כלכלית וביטחונית. תמיכה מדינית בטלה בכלום משום שזהו מונח חסר משמעות. ישראל צריכה להמשיך את המצור כחל עוד הוא רצחני, וכשהפלסטינים יפסיקו להיות רצחניים, ישראלך תוכל להניח את חרבה. הסוד לפתרון הוא פיצוץ מפלצת הטרור הפלסטינית ואת זה ישראל תוכל לעשות ביותר קלות ללא תמיכת המערב בכלכלת הפלסטינים. | |||
_new_ |
אבנרי, תודה על התגובה ששלחת לי | |||
|
|||
אני כמובן יודע שאינך בגיל גן ילדים. אבל אל תתיאש מהפורענות הזאת גם רבי עקיבא התחיל ללמוד בגיל מאוחר - 40 והיו לו עשרים אלף תלמידים אני מעביר לך עוד חומר לימודי ומאמין שאתה בהחלט יכול יישם אותו גם גלולות נגד מלריה מרות מאוד, אבל הן מרפאות ומרחיקות את המחלה. | |||
_new_ |
למה ? | |||
|
|||
למה שוחה דג הסלומון במעלה 1600 קילומטרים של נהר , מסתכן בטרף מהדובים ומת שם בקצה המסלול ? למה מסכים זכר האלמנה השחורה להיות טרף לנקבת האלמנה השחורה ? למה מסכים גמל שלמה להיאכל בפי הנקבה ? למה יוצאים גברים למלחמה אם זה רע ? למה נחוץ שלום ? אבנרי – נא הסבר . | |||
_new_ |
למה ? | |||
|
|||
עכשיו אני מבין למה אתה מפלגה קטנה עניה וחסרת השפעה. אתה שואל שאלות כמו יובל המבולבל. נראה לך שלאבנרי יש זמן להסביר לך דברים כאלה? מה הוא אבנריפדיה? | |||
_new_ |
למה ? | |||
|
|||
כן צופיה , זה המצב . רוב האנשים עושים את מעשייהם בבלי דעת ! אנשים מקבלים חינוך ומתקבעת אצלם דיעה . נכונותה מצוי בספק רב . הרהור על דעת עצמם והטלת ספק בה , היא שאר רוח . אתה יודע את עמדתי בנושא הילודה , אשר לדעתי היא בסיס לתפישה מדינית . זו דעה מגובשת גם אם אתה ואחרים חולקים עליה . אני מקווה , בלי תקווה רבה , שמר אבנרי יסביר מדוע יש וצריכה להתקיים התפישה שלו לגבי השלום . אני אישית סבור שהשלום הוא אחד מהרבה אפשרויות . אגב , אני ממליץ לך לקרוא את סחפרו שך פרופסור דן מיכאלי בשם ''לא ראציונאלי - ולא במקרה'' . ספר שמציג כמה וכמה תפישות שאנחנו אוחזים ושאיננו נותנים להן את דעתנו , אך הן שגויות . אגב - האם קראת את ספריו של ריצרד דוקינס ''הגן האנוכי'' ''השען העיוור'' או את ספריו של ג'ראד דיימונד ''חיידקים , תותחים ופלדה'' ''הישרדות'' | |||
_new_ |
למה ? | |||
|
|||
לא קראתי את הספרים שמנית. נכון לעכשיו קשה לי מאוד לקרוא ברציפות בגלל בעיות עיינים ולכן כבר כמה שנים שכמעט איני קורא ספרים. אני מכיר את אבנרי והשקפת עולמו כמה עשרות שנים. אני חושב שהוא הסביר את עמדותיו בנושא השלום עשרות או מאות פעמים ולכן איני רואה מדוע עליו לעשות זאת שוב לפי בקשה מיוחדת שלך. שלא תבין לא נכון. איני מסנגר על עמדותיו.אני מתייחס לדרישתך/בקשתך ותו לא. | |||
_new_ |
למה ? | |||
|
|||
אני מכיר את אבנרי די טוב . אני סבור שהוא יזהה אותי ברחוב וגם בשמי . עשיתי לו די הרבה צרות . ברור שהוא מסביר את עמדותיו עשרות שנים . זה דבר ידוע . למה שאני חותר הוא דבר שאבנרי לא עשה מעולם ! הוא (ולא רק הוא) מחזיק בדיעה שהשלום הוא מטרה . בעוד אני סבור שהשלום הוא כלי , כאשר המטרה שונה . אם המטרה שונה והשלום הוא רק כלי להשגתה הרי שיש כלים אחרים להשיג אותה מטרה ! לכן כשאני מצפה מאבנרי להסביר למה נחוץ שלום הרי שאני למעשה מצפה ממנו לשני דברים - 1 - שיסביר מה המטרה שלהשגתה מועיל ''שלום'' ? 2 - איזה כלים אחרים יכולים להשיג אותה מטרה ? כאשר לסעיף 2 יש יותר מתשובה אחת יש מקום לדיון איזו מהאפשרויות נותנות את התוצאות הטובות יותר ? ולדעתי לשאלה שתים יש תשובות אחדות . אבנרי תקוע עם תשובה אחת בלבד . זה כשלונו הגדול ! | |||
_new_ |
למה ? | |||
|
|||
אבנרי (נניח) תקועה עם תשובה אחת וגם אתה תקוע עם תשובה אחת. אז מה ההבדל ביניכם? ולמה אתה מלין על אבנרי בעוד אתה פועל כמוהו. השלום מועיל לקיום העם היהודי בארץ ישראל. כך אני חושב. אתה חושב אחרת,זה בסדר,אפשר להתווכח ולהתווכח. גם אבנרי ,בדרכו, מתווכח. | |||
_new_ |
למה ? | |||
|
|||
אבנרי אינו יחיד שחושב ששלום הוא מסלול רצוי . אני בניגוד לרבים חושב שהמצוי שונה מהרצוי . לדעתי ''שלום'' הוא מצב זמני בלבד עד המלחמה הבאה שהיא הכרח . את זה אני מדגים בעזרת עולם החי . השלום הוא המצב בו X אינו נטרף . המלחמה היא המצב בו X נטרף . כשם שבני האדם רוצים להיות במצב ''לא נטרף'' או ''שלום'' כך גם כל יצור חי אחר ''מעוניין'' בזה אינסטנקטיבית . בכל זאת הטורף תמיד יטרוף . זה האינטרס שלו . זו דרך הטבע . מצב זה קיים מאז שיצור חי מהווה מזון ליצור חי אחר . אצל האדם שהגיע לרמת מודעות עצמית וסביבתית וליכולת חשיבה זה מתורגם גם ליחסים בין בני האדם . כאשר פלוני מצליח להוסיף לעצמו מזון או רכוש או אנרגיה מזולתו זה דומה למצב של טורף ללא שנעשתה טריפה ממש . רק דימוי שלה . זו הסיבה שמלחמות מתקיימות . המלחמה היא מצב חריף של ניסיון להשיג משהו ממישהו אחר . מדבר זה מתעלמים כל ''שואפי השלום'' . להבין ולהפנים את זה לוקח יותר מיום אחד , במיוחד כאשר לכל אדם כבר יש תפישת עולם . | |||
_new_ |
למה ? | |||
|
|||
התורה משתמשת בביטוי הקניבלי של עם אוכל עם בכמה מקומות וזה מתאר את המצב לאמיתו | |||
_new_ |
למה ? | |||
|
|||
זה בדיוק הענין. התשובה שלך לכל דבר ומצב הוא עולם החי והאבולוציה. בעבר כבר כתבתי לך שלטעמי, הטעות הבסיסית שלך היא ההשוואה הזו לכל מצב. ומדוע טעות? כי האדם,למרות שניתן להגדירו כחיה, ניחן בתכונה שאינה קיימת אצל חיות והיא האנושיות. איני רוצה כרגע להרחיב,מהי אנושיות, אך היא מבדילה בין התנהגות חייתית ''רגילה'' לבין התנהגות האדם. העולם חי על מחזוריות,לכן תמיד תמצא מלחמה שנסתיימה בסוג של שלום ותמיד תמצא שלום שנסתיים במלחמה. זה אינו מוכיח דבר על טורף ונטרף. ''טווח הראיה'' של האדם הוא עד נכדיו,לכן, כל הסכם שלום נעשה בראייה עד ''האופק'' הזה.כאשר חולף הזמן האפקטיביות של ההסכם מתפוגגת ואז נוצר הבסיס להסכם חדש: המלחמה שהתחוללה בין לבין. | |||
_new_ |
מולא עומר - הטאליבניסט מלמד את העולם | |||
|
|||
איך מנהלים מלחמה. אובמבה יכול לשלוח שלושים אלף, חמישים אלף או מליון חיילים אמריקנים להרים של אפגניסטאן ופאקיסטאן מובטח לו שיפסיד שם זה גם מה שיוסלה אומר בענין הזה הוא מסכים אתי. כי, ביננו לבין עצמנו, בסודי סודות, האמריקנים והאירופאים משחקים פינג פונג ולא מנהלים מלחמה אצלם זה כמו משחק טלביזיה מהפנט הפסדת - נו, טוב תתחיל משחק חדש זה קאזינו בסך הכל עד שהאירופאים לא יבינו שהם משחקים על החיים שלהם ולא על ז'יטונים ולא על ישראלים שהם גם יהודים, אתם מבינים, לא תהיה מלחמה. גם להם יש 4 אימהות חורגות וכולן בטלביזיה גם הם חושבים שאם ישלחו חזיזים באויר כמו דן חלוץ - זה ישנה את הזירה. רציתי לשלוח להם את הרשלי שלנו עם התובנות הברורות שלו הוא הגיע פעם לעיר רחוקה מאוד מעיר מושבו והלך לבקר את הקרובים שאלו אותו, מה עם שפרה-פועה? מתה, הוא אמר להם אוי ואבוי! ומה עם חיים שטרודעל? גם הוא מת, ענה להם אוי ואבוי! ומה עם חנה-פסיה הצדקת? נפטרה, ענה להם. בקיצור כמעט כוווולם מתו וכמה היו בהליכי גסיסה מסורבלים אחרי ארוחת צהרים דשנה הוא התפנק על הכורסה והחל מספר לכולם מה קורה באמת עם חנה-פסיה וכל השאר... אז כולם חיים, הרשלי-יוסלה - למה אמרת שהם מתו, רשע שכמוך? כשאני רעב לפני האוכל - כל העולם מת. | |||
_new_ |
רמז קטן מאוד עם המון עשן | |||
|
|||
תנסו להיזכר איך נלחמו הרוסים, לפני הסובייטיקה, בנאפוליון הפולש איפה היו אז 4 אימהות חורגות? | |||
_new_ |
העם הפשוט רעב ונישדד, והמאנייקים חוגגים | |||
|
|||
בפרט אלה עם היצרים הכלביים, המתכופפים בפני הגבוהים מהם, ורומסים בטון תקיף את אלה מתחתם. למשל יהודים רומנים רבים הם כאלה. אם של חברה שלי, שבעלה היה מנכ''ל חברת החשמל, עבדה פעם כמנהלת כוח אדם בחברת התרופות תרו (לפני שהתמנתה למנהלת כ''א במכבי). צברית גאה. אמרה לי, איכס, איזה מגעילים הם העובדים הרומנים, נידבקים כאלה עד לבחילה, מלקקים, איזה אנשים. תרו - כונתה בהיתול תעשייה רומנית. תא''ל רמי דותן, מפקד להק ציוד בח''א, שמעל בעשרות מליונים, הורד לדרגת טוראי, ועזר וייצמן אמר עליו שהיה צריך לירות בו, תואר כרומני אופייני. לא היכרתי את הנושא, עד שבחורה רומנייה בשם רטה, שהיתה כמה ימים בביתי, לאחר שהיציגה אישיות מרשימה (הכל עבודה עם הפה), זייפה ב-1984 צ'קים שלי. מאז ניתקלתי בעוד רומנים גנבים, וכאלה המעריכים רק כוח. הנושא תמוה - מה יש דווקא ברומנייה? הגויים הרומנים אגב במקרים רבים לא כאלה, אלא קצת נוטים לאלכוהוליזם ואלימות. באיטליה יצא לעובדים זרים רומנים של של אלימים, ובמרכז אירופה הביטוי ''כייס רומני'' מאד מקובל. ברומנייה שולטת מאפייה יהודית, המגלה אגב פטריוטיזם כלפי ישראל. נו טוב. הבאתי קצת מידע שניתקלתי בו בנושא, אם לא הייתי סובל וקשות מרומנים, לא הייתי מנסה להבין מה העניין הזה. גם רמאים כפייתיים, אלה שניתקלתי בהם, מדברים שקרים ברוב הדר. גם כשניתפסים על חם, הם מכחישים בטון מכובד. | |||
_new_ |
העם הפשוט רעב ונישדד, והמאנייקים חוגגים | |||
|
|||
אתה צודק, הרומנים גנבים מגעילים, המרוקקאים רוצחים וסכינאים, התימנים לועסי סחוג ושטויות, הרוסים שיכורים ומאנפפים, הצרפתים קמצנים ועוגבים, הגרוזיניות מגדלות שפם ושיני זהב, ורק מיכאל שרון הפולני החשוד כחצי אוקראייני-מולדובי בן אדם ממש מלאך שמדביקים אותו בתמונות של ליאונרדו דה-וינצ' !!!!!! | |||
_new_ |
כנראה לכל עם יש מאפיינים שליליים וחיוביים | |||
|
|||
_new_ |
תגידו לאבנרי שאין מה לעשות | |||
|
|||
כנראה שארץ ישראל המערבית תהיה ישראל וארץ ישראל המזרחית תהיה פלסטין וככה יבואו שני הצדדים על סיפוקם, גם אם בתחילה זה יהיה קשה לפלסטינים וכמה מהם יתפוצצו מכעס.... יתפוצצו תרתי משמע. | |||
_new_ |
חלום בהקיץ! | |||
|
|||
אין ולא היתה ארץ ישראל המזרחית! | |||
_new_ |
חלום בהקיציס! | |||
|
|||
פשוט העתקתי מוויקיפדיה http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A8%D7%A5_%D7%... . חשבתי שלפחות הם יודעים יותר טוב ומה היתה אכזבתי שאתה בא ומספר לי שאין ארץ ישראל המזרחית. אז מה נעשה? מי גנב אותה? | |||
_new_ |
תמשיך להעתיק מדמיונך | |||
|
|||
א. ויקיפדיה אינו מקור מוסמך. ב. העובדות ההיסטוריות הן שלא היה שטח שהוכר ונקרא ארץ ישראל המזרחית. ג. אינך יכול לגנוב מה שלא קיים ובודאי שלא לחלק! | |||
_new_ |
תמשיך להעתיק מדמיונך | |||
|
|||
א - בדיקה מקצועית של ויקיפדיה חשפה שאחוז השגיאות בויקיפדיה דומה לזה של בריטאניקה ואחרים . ההתייחסות לויקיפדיה כמקור שגוי - שגוי ! ב - חבל הארץ שממזרח לירדן , הוא ארץ ישראל המזרחית . ביטוי שגוי מבחינה דיקדוקית , כמו הגליל המערבי . הגליל הוא אחד ויש לו חלק מזרחי ומערבי , כך גם ארץ ישראל שיש לה חלק מזרחי . בעברית נכונה - מערב הגליל , צפון הגליל וכו' . מזרח ארץ ישראל וכו' . | |||
_new_ |
תמשיך להעתיק מדמיונך | |||
|
|||
א. ההתייחסות לויקיפדיה כמקור מוסמך - שגוי! ב. העובדות ההיסטוריות הן שלא היה שטח שהוכר ונקרא ארץ ישראל המזרחית. אתה שוב שוגה! | |||
_new_ |
תמשיך לפרש מדמיונך | |||
|
|||
אני פשוט חשבתי ש''פלשתינה'' זה ביטוי החופף לארץ ישראל. לפחות חבר הלאומים חשב ככה והחשיב את רמת ההר (גלעד, מואב, אדום כשהם לא מתחמים אותו באופן מדוייק) כחלק מ'פלשתינה'. הבריטים חילקו את פלשתינה לשניים ומשם נוצר המונח ''הגדה המערבית'' שבמקורה התכוונה לכל הארץ מהנהר לים (ובכלל לא רק לכיבוש הירדני של 48'). ה''גדה המזרחית'' אכן שינתה את שמה פורמלית עם החלוקה וקיבלה את השם ''עבר הירדן'' והממלכה תחת פיקוד הבריטים קיבלה את השם ''ממלכת עבר הירדן של פלשתינה''. אבל אין זה אומר שאללה בא וביטל את ה'גדה המזרחית' שך פלשתינה. עבר-הירדן נשארה כפופה למנדט הבריטי בפלשתינה ונוהלה על-יסוד סמכותו של הנציב העליון בירושלים. כזכור, פלשתינה זה שם היסטורי-גיאוגרפי החופף בלשון האומות למה שאנחנו קוראים בעברית 'ארץ ישראל'. ב'חבר הלאומים' נרשמה 'ממלכת ירדן' כ-''מחוז עבר-הירדן של פלשתינה''. לכן הדעה המובעת לעתים קרובות, כאילו הוצא עבר-הירדן מהמנדט לפלשתינה בשנת 1922 היא דעה מוטעית. במועצת 'חבר הלאומים' באוקטובר 1928 בדבר ההסכם שנכרת בחודש פברואר של אותה שנה בין 'עבר-הירדן' לבין בריטניה הגדולה נרשם ש''המנדט לפלשתין נשאר בתוקף מלא ב'עבר-הירדן' '' ושמִנְהלו של האמיר אינו מייצג אלא ביזור הסמכויות האדמיניסטרטיביות של המעצמה המנדטורית. מועצת 'חבר הלאומים' אימצה את ההחלטה הבאה: ''באשר להסכם מה-20 לפברואר 1928 בין בריטניה הגדולה ועבר-הירדן, רושמת המועצה לפניה את דבר הצהרתו של נציג בריטניה הגדולה אשר לפיה ממשלתו רואה את עצמה אחראית בפני חבר הלאומים להחלת המנדט לפלשתינה בעבר-הירדן, פרט לסעיפים שהם, על-יסוד סעיף 25, אינם בני יישום; והיא מכירה בכך שהסכם זה תואם את עקרונות המנדט אשר תוקפם המלא נשאר ללא שינוי.'' רק התנגדותה של ארצות-הברית למדיניות האנטי-ציונית החריפה שאומצה על-ידי ממשלת הלייבור הבריטית בסוף מלחמת העולם השנייה היא שהביאה את שר החוץ הבריטי, ארנסט בווין, להחליט, בפרק הזמן בין התפוררות 'חבר הלאומים' והולדת ארגון 'האומות המאוחדות', להוציא את 'עבר-הירדן' לחלוטין מהקשרה של בעיית חלוקה נוספת של יתרת הארץ בין היהודים לערבים. לכן הזדרזו הבריטים ובישיבה האחרונה של חבר הלאומים באפריל 1946 בז'נבה קיבלה לידיה ממשלת בריטניה את עניין מתן העצמאות ל'עבר הירדן של פלשתינה' כעובדה מוגמרת. התהליך הזה איפשר לעבדאללה להכריז על הקמת ממלכת אפילו 'בן גוריון הפלסטיני' הבין נכון את משמעות השם ''פלשתינה'' וכאשר נשאל יאסר ערפאת מה דעתו על מדינה בגדה המערבית, בעוד שאלת ''העצמאות הערבית-פלשתינית'' נדונה לראשונה באו''ם, הוא השיב לעיתונאי אריק רולו: ''כלבי השמירה של המהפכה הנגדית התעוררו לחיים, אז נתקלנו אנחנו בקשיים רציניים, אך הדגים במים עכורים לא יצליחו לפלג את עמנו, החולש על שתי גדות הירדן, למרות הגבולות המלאכותיים שנקבעו על-ידי משרד המושבות ווינסטון צ'רצ'יל לפני חמישים שנה.'' שלא להזכיר לך שהפת'ח נוצר ובנה את כוחו בעיקר בירדן שם ניסה ערפאת להפיל את המלך חוסיין כדי לגאול את אדמתם ולהתחיל את המהפחה מה''גדה המזרחית'' של פלשתינה. אבל אם אתה יודע דברים אחרים אז כנראה שאתה יודע משהו שאנחנו לא יודעים. | |||
_new_ |
אני חושב שאתה טועה! | |||
|
|||
כתבת: ''כזכור, פלשתינה זה שם היסטורי-גיאוגרפי החופף בלשון האומות למה שאנחנו קוראים בעברית 'ארץ ישראל'''. 1. הטענה ש''אנחנו קוראים'' אינה עובדה היסטורית מוכרת. 2. הגבול המזרחי של המנדט על פלשתיין, בהתאם לכתוב בסעיף 25, לא כלל את עבר הירדן (http://avalon.law.yale.edu/20th_century/palmanda.asp). הנה מה שכותב פרופסור גדעון ביגר, אחד המומחים לגבולות ארץ ישראל: ''קו הגבול המזרחי היה קו הגבול האחרון שתחם את ארץ-ישראל שבשלטון בריטניה. רעיונות ודיונים כלליים על מיקומו של קו זה נערכו במקביל לקביעת שאר גבולותיה של ארץ-ישראל, אולם רק בקיץ 1922 התנהלו דיונים מעשיים על מיקומו המדוייק של קו הגבול; דיונים אלה היו קצרים ומהירים. אינטרסים ציוניים ושאיפות ערביות היו מעורבים בתהליך קביעת קו הגבול, אולם בדומה לקו הגבול הדרומי ובניגוד לקו הגבול הצפוני – ההכרעה כולה היתה נתונה בידי המדינאים הבריטיים,...'' (ביגר, ''ארץ רבת גבולות... '', 2001, עמ' 160). 3. אחד התנאים שהציבו הבריטים לקבלת המנדט היה קביעת הגבול המזרחי של ארץ ישראל. אולטימטום שהם הגישו להנהלה הציונית הביא להסכמת ההנהלה הציונית כולה למה שאחר כן התקבל ככתב המנד על פלשתינה. אפשר גם לקרוא את הדברים במאמר (שמבוסס על ספר בשם ''היסטוריה של ארץ ישראל''), ''יצירתה של ''ארץ - ישראל המאנדאטורית'': חלק ב''' (http://lib.cet.ac.il/Pages/item.asp?item=11357). כאלטרנטיבה תוכל לקרוא מאמר שאני כתבתי, ''גבולות המנדט הבריטי'' (דיון 4542). הסיבה מאחורי האולטימטום היו מכתבי מקמהון שבשנת 1915 הבטיחו למשפחת שריף הבטחות בקשר לארץ שלפי הסכם סייקס פיקו יועדה לשליטה בריטית. מול זה היתה כמובן הצהרת באלhttp://www.faz.co.il/static/btnApprove.gifפור והפתרון של הבריטים היה לחלק לשנים כבר אז. 4. מאמר הפרשנות של פרופ' פאול ס' ריבנפלד המנוח, שהצגת קטעים ממנו (http://www.therightroadtopeace.com/infocenter/Heb/Ri...), לא מוכר לי אבל אני מניח שביגר מכיר את העמדה הזאת. 5. מלפני המנדט גבולות פלשתינה לא הוגדרו. פעם ראשונה שזה נעשה (1922) עבר הירדן נשאר בחוץ. | |||
_new_ |
תמשיך לפרש מדמיונך | |||
|
|||
(גירסה מתוקנת) אני פשוט חשבתי ש''פלשתינה'' זה ביטוי החופף לארץ ישראל. לפחות חבר הלאומים חשב ככה והחשיב את רמת ההר (גלעד, מואב, אדום כשהם לא מתחמים אותו באופן מדוייק) כחלק מ'פלשתינה'. הבריטים חילקו את פלשתינה לשניים ומשם נוצר המונח ''הגדה המערבית'' שבמקורה התכוונה לכל הארץ מהנהר לים (ובכלל לא רק לכיבוש הירדני של '48). ה''גדה המזרחית'' אכן שינתה את שמה פורמלית עם החלוקה הראשונה ב-1922 וקיבלה את השם ''עבר הירדן'' (המזרחי). עבדאללה שפעל תחת פיקוד הבריטים שישבו בירושלים. האמירות של 'עבר הירדן' קיבלה את השם הפורמלי '' אמירות עבר הירדן של פלשתינה''. אני מקווה שאתה מבין שאללה לא בא בחושך וביטל את ה'גדה המזרחית' של פלשתינה. עבר-הירדן נשארה כפופה למנדט הבריטי בפלשתינה ונוהלה על-יסוד סמכותו של הנציב העליון בירושלים. כזכור, פלשתינה זה שם היסטורי-גיאוגרפי החופף בלשון האומות למה שאנחנו קוראים בעברית 'ארץ ישראל'. ב'חבר הלאומים' נרשמה 'אמירות ירדן' כ-''מחוז עבר-הירדן של פלשתינה''. לכן הדעה המובעת לעתים קרובות, כאילו הוצא עבר-הירדן מהמנדט לפלשתינה בשנת 1922 היא דעה מוטעית. במועצת 'חבר הלאומים' באוקטובר 1928 בדבר ההסכם שנכרת בחודש פברואר של אותה שנה בין 'עבר-הירדן' לבין בריטניה הגדולה נרשם ש''המנדט לפלשתין נשאר בתוקף מלא ב'עבר-הירדן' '' ושמִנְהלו של האמיר אינו מייצג אלא ביזור הסמכויות האדמיניסטרטיביות של המעצמה המנדטורית. מועצת 'חבר הלאומים' אימצה את ההחלטה הבאה: ''באשר להסכם מה-20 לפברואר 1928 בין בריטניה הגדולה ועבר-הירדן, רושמת המועצה לפניה את דבר הצהרתו של נציג בריטניה הגדולה אשר לפיה ממשלתו רואה את עצמה אחראית בפני חבר הלאומים להחלת המנדט לפלשתינה בעבר-הירדן, פרט לסעיפים שהם, על-יסוד סעיף 25, אינם בני יישום; והיא מכירה בכך שהסכם זה תואם את עקרונות המנדט אשר תוקפם המלא נשאר ללא שינוי.'' רק התנגדותה של ארצות-הברית למדיניות האנטי-ציונית החריפה שאומצה על-ידי ממשלת הלייבור הבריטית בסוף מלחמת העולם השנייה היא שהביאה את שר החוץ הבריטי, ארנסט בווין, להחליט, בפרק הזמן בין התפוררות 'חבר הלאומים' והולדת ארגון 'האומות המאוחדות', להוציא את 'עבר-הירדן' לחלוטין מהקשרה של בעיית החלוקה הנוספת של יתרת הארץ המערבית בין היהודים לערבים. לכן הזדרזו הבריטים ובישיבה האחרונה של חבר הלאומים באפריל 1946 בז'נבה קיבלה לידיה ממשלת בריטניה את עניין מתן העצמאות ל'עבר הירדן של פלשתינה' כעובדה מוגמרת. התהליך הזה אפשר לעבדאללה להכריז על הקמת ''הממלכה הירדנית ההאשמית''. אמיר עבדאללה הפך להיות המלך עבדאללה ! אפילו 'בן גוריון הפלסטיני' הבין נכון את משמעות השם ''פלשתינה'' וכאשר נשאל יאסר ערפאת מה דעתו על מדינה בגדה המערבית, בעוד שאלת ''העצמאות הערבית-פלשתינית'' נדונה לראשונה באו''ם, הוא השיב לעיתונאי אריק רולו: ''כלבי השמירה של המהפכה הנגדית התעוררו לחיים, אז נתקלנו אנחנו בקשיים רציניים, אך הדגים במים עכורים לא יצליחו לפלג את עמנו, החולש על שתי גדות הירדן, למרות הגבולות המלאכותיים שנקבעו על-ידי משרד המושבות ווינסטון צ'רצ'יל לפני חמישים שנה.'' שלא להזכיר לך שהפת'ח נוצר בעיקר בירדן ואפילו ניסה להפיל שם את המלך חוסיין כדי לגאול את אדמתם. | |||
_new_ |
העידכון לא שינה את תשובתי (תגובה 142673) | |||
|
|||
לפני אישור המנדט הבריטים הוסיפו מזכר שעבר הירדן תוצא מכל התנאים וההנחיות שמתייחסות ליהודים. לא ראיתי את המזכר. אבל עם אישור המנדט הארץ מערבית לירדן נקראה פלשתינה והחלק המזרחי עבר הירדן. | |||
_new_ |
העידכון לא שינה את תשובתי (תגובה 142673) | |||
|
|||
ללא ויכוח על הדברים שהבאת , חסר בהם לדעתי אלמנט מרכזי . מה הייתה ארץ ישראל לפני שהבריטים קבעו מה שקבעו ? האם בימים קדומים של מלכות יהודה וישראל וקודם , שפוט-השופטים למשל , הייתה ארץ ישראל ? אני סבור שכן . ואם זה היה כך אז בערך עד היכן זה ארץ ישראל ? והאם ישנם חלקים שהם ארץ ישראל ומצויים ממזרח לקו נחל-דן ==> עציון-גבר ? | |||
_new_ |
העידכון לא שינה את תשובתי (תגובה 142673) | |||
|
|||
האלמנט המרכזי בדבריך הוא הנסיון לשנות את נושא הדיון שהוא: העובדות ההיסטוריות הן שלא היה שטח שהוכר ונקרא ארץ ישראל המזרחית. זה האלמנט המרכזי בדברי! אם אתה סבור אחרת, ואם אתה רוצה לשכנע, עליך להראות שיש בסיס לדבריך, לעשות קצת עבודה. | |||
_new_ |
העידכון לא שינה את תשובתי (תגובה 142673) | |||
|
|||
לא כך אני מבין . הסברתי שיש כאן בעיה של משגה לשוני ולא גיאוגרפי . יש קוריאה הצפונית ויש קוריאה הדרומית . קוריאה הצפונית אינה החלק הצפני של קוריאה הדרומית . אין לדעתי ''ארץ ישראל המזרחית'' אך יש החלק המזרחי של ארץ ישראל . חלק זה נמצא כעת בממלכה ההאשמית וגם בסוריה . | |||
_new_ |
לא! | |||
|
|||
הבעיה, לשונית או גיאוגרפית, היא בעיה שלך. אין כזה דבר ''ארץ ישראל המזרחית''! | |||
_new_ |
לא! | |||
|
|||
האם לארץ ישראל יש חלק מזרחי ? | |||
_new_ |
זה לא הנושא!!! | |||
|
|||
_new_ |
זה לא הנושא!!! | |||
|
|||
אתה שולל קיום ''ארץ ישראל המזרחית'' . זה בבירור כרגע . לכן כרגע זה הנושא . | |||
_new_ |
לכאורה אתה צודק אם זה היה נכון | |||
|
|||
אבל המנדאט הבריטי על ארץ ישראל כלל את כל פלסטיין, כלומר גם את הגדה המזרחית. הטריטוריה המזרחית נקרעה ונמסרה לאמיר עבדאללה כפשרה בזמן שבין ההבטחה הבריטית לחמולת המלוכה הסעודית בחילופי המכתבים בין מק-מהון לבין חוסיין ובין החתימה על הסכם סייקס-פיקו. אני בהחלט מקבל את ההבחנה בין פלשתינה מבחינה גאוגרפית-היסטורית שהיא כל גוש הארת משני צידי הירדן לבין השינויים הפוליטיים שערכו בה הבריטים לאחר שכבשו את הארץ וקיבלו את המנדאט עליה. הבריטים נתנו לעבדאללה להקים אמירות (ולא מדינה/ממלכה) כמגמה כללית במזרח התיכון לקרב את הערבים אליהם, אבל כל ענייני האמירות נוהלו ממרכז האדמיניסטרציה בירושלים. פורמלית עבר הירדן לא נקרעה מפלשתינה אלא רק ב-1946. הלינק שנתת לסעיף 25 אינו מאשש או מאושש את טענתך : … to entrust to a Mandatory selected by the said Powers the administration of the territory of Palestine, which formerly belonged to the Turkish Empire, within such boundaries as may be fixed by them. הטיפול ב'עבר הירדן' נעשה במסגרת המנדאט על פלשתינה ובתוך הגבולות שיוגדרו על ידי הכובש. | |||
_new_ |
דבריך פשוט לא נכונים | |||
|
|||
אם היית קורא את הדברים שכתב איתן אדיר לא היית חוזר על טעותו. בכל מקרה סעיף 25 בכתב המנדט הוא (http://avalon.law.yale.edu/20th_century/palmanda.asp): In the territories lying between the Jordan and the eastern boundary of Palestine as ultimately determined, the Mandatory shall be entitled, with the consent of the Council of the League of Nations, to postpone or withhold application of such provisions of this mandate as he may consider inapplicable to the existing local conditions, and to make such provision for the administration of the territories as he may consider suitable to those conditions, provided that no action shall be taken which is inconsistent with the provisions of Articles 15, 16 and 18. הקטע שציטטת מופיע בפיסקה הראשונה בכתב המנדט ואין הוא כולל שום הגדרה גיאוגרפית או מדינית של Palestine. כמו שכבר הבהרתי הגבול המזרחי של פלשתינה נקבע במזכר שצורף לכתב המנדט (תגובה 142673).אני כבר מזמן מודע לעובדה שישנם אנשים שמנסים לכתוב את ההיסטוריה מחדש (כדי שתתאים לאג'נדה הפוליטית שלהם). | |||
_new_ |
דבריך פשוט לא נכונים | |||
|
|||
התכוונתי לומר שבקטע שהבאת כתוב (בתרגום חופשי שלי): ''בשטחים שבין הירדן לבין גבולה המזרחי של פלשתינה כפי שנקבע בסופו של דבר, המנדט יהיה רשאי, בהסכמת מועצת חבר הלאומים, לדחות או לעכב את היישום של הוראות המנדט לפי שקול שיתאים לתנאים המקומיים הקיימים, וליישם תנאים אלה לניהול בשטחים כפי שהם עשויים להתאים לאותם תנאים, ובלבד שלא תינקט פעולה אשר אינה עולה בקנה אחד עם הוראות סעיפים 15, 16 ו -18. '' בקיצור, לפי לשון סעיף 25 (שקצת מסתבך בתוך הפתילתולים של עצמו) ברור ביותר שגבולה המזרחי של פלשתינה הוא ממזרח לירדן. סליחה שלא נתתי לך לכתוב את ההיסטוריה החדשה שמפריעה לך לבנות אג'נדה פוליטית מהפכנית. אני בכל מקרה מוותר על דמי התרגום. | |||
_new_ |
כתוב שהמנדט | |||
|
|||
לא מה שכתוב שם משאיר לשלטונות המנדט לקבוע את הגבול המזרחי של פלשתינה. התרגום של הקטע as ultimately determined הוא ש''יקבע בסופו של דבר יקבעו''. כפי שכבר הבהרתי הרי שבסופו של דבר הגבול המזרחי נקבע על הירדן (בעיקרון ללא שטחים ממזרח לירדן). מאחר שכך, ומאחר שמעולם עד לאותו מועד של החלטת חבר הלאומים, למיטב זכרוני ב-24.7.1922, לא היה גבול מזרחי לפלשתינה, הרי שהוא נקבע באותו המועד. בכל מקרה לא נקבע שטח, או אזור, שהוכר כמזרח פלשתינה; לא הוכר אזור גיאוגרפי או מדיני כזה. מכאן ברור שהתרגום החופשי שלך שגוי כמו גם הפרשנות שלך את המציאות באותו המועד ולכן גם את המציאות לאחר מכן. מבחינתי לא חשוב איזה אג'נדה אמורים לשרת הדברים שכתבת אבל הם לא נכונים בעליל - הם נסיון לשכתוב העובדות. | |||
_new_ |
כתוב שהמנדט | |||
|
|||
אתה לא חושב שכדי שטענתך תהיה נכונה צריך להופיע שמה: WILL בין 'אולטימטלי' לבין 'דטרמינד'? האם לדעתך העובדה שמעולם לא נקבע ולא היה דיון על 'גבולה המזרחי' נטוע בעובדה שלכולם היה ברור שגם מזרח הירדן הוא פלשתינה ושגם לא היה צורך (כי השטח בלאו הכי נמסר לערבים), כפי שנובע מלשון ההודעות הבריטיות במשך כל תקופת כיבושם את פלשתינה? | |||
_new_ |
כתוב שהמנדט | |||
|
|||
1. ההחלטה על מיקום הגבול המזרחי נקבעה (ביולי 1922) לפני ההחלטה על הטלת המנדט על בריטניה. המיקום של הגבול המזרחי היה תנאי של הבריטים לקבלת המנדט. 2. בניגוד לדברים שכתבת טענתי ואני טוען שהיו דיונים בדבר מיקומו של הגבול המזרחי (במיוחד בשנתיים 1918 - 1919). מכאן שהיו דעות ודרישות אבל הן לא קיבלו הכרה - עצם הקביעה ביולי 1922 (בהסכמת ההנהלה הציונית כולה) היא ההוכחה לכך. 3. הקביעות שלי מבוססות גם על מה שכתב פרופסור גדעון ביגר, אחד המומחים לגבולות ארץ ישראל: ''קו הגבול המזרחי היה קו הגבול האחרון שתחם את ארץ-ישראל שבשלטון בריטניה. רעיונות ודיונים כלליים על מיקומו של קו זה נערכו במקביל לקביעת שאר גבולותיה של ארץ-ישראל, אולם רק בקיץ 1922 התנהלו דיונים מעשיים על מיקומו המדוייק של קו הגבול; דיונים אלה היו קצרים ומהירים. אינטרסים ציוניים ושאיפות ערביות היו מעורבים בתהליך קביעת קו הגבול, אולם בדומה לקו הגבול הדרומי ובניגוד לקו הגבול הצפוני – ההכרעה כולה היתה נתונה בידי המדינאים הבריטיים,...'' (ביגר, ''ארץ רבת גבולות... '', 2001, עמ' 160). ----- בקיצור לא היתה פלשתינה מזרחית וגם לא ארץ ישראל מזרחית. | |||
_new_ |
כתוב שהמנדט | |||
|
|||
הציטוט שאתה מביא מביגר לא מבהיר את דבריך. | |||
_new_ |
|
|||
א. אז קרא את הספר בעצמך ותגלה לבד שדברי נכונים. ב. רק זכור שהדיון החל מההודעה שלי בה היה כתוב (תגובה 142640): אין ולא היתה ארץ ישראל המזרחית! אחר כך כתבתי (תגובה 142644): העובדות ההיסטוריות הן שלא היה שטח שהוכר ונקרא ארץ ישראל המזרחית. ----- בנתיים איש מהמעורבים (איתן אדיר, ה''אלרגיה'', גלעד היפתחי) לא הפריך טענות אלה. | |||
_new_ |
למיטב ידיעתי הפרכנו את טענתך | |||
|
|||
אתה רק מסתכל ומסרב לראות..... | |||
_new_ |
''למיטב ידיעתך'' שווה ערך ל''מעט מאד ידיעה''! | |||
|
|||
_new_ |
''למיטב ידיעתך'' שווה ערך ל''מעט מאד ידיעה''! | |||
|
|||
אתה מתעקש שאתה יודע מעט מאוד? אני לא אמנע ממך להוכיח זאת. | |||
_new_ |
אתה, היפתחי, יודע מעט מאד! | |||
|
|||
הראיתי שאתה ושאר חבריך שעסקו בנושא יודעים מעט מאד. בודאי שאינכם יודעים מספיק כדי להשתחצן. העובדות ההיסטוריות הן שאין ולא היתה חלקת ארץ שנקראה ארץ ישראל המזרחית. לא סומן ולא הוכר חבל ארץ כלשהו בשם זה. | |||
_new_ |
תפסיק להתחפר ולהשמיץ | |||
|
|||
פלשתינה המזרחית נקרעה מפלשתינה ונמסרה לערבים הפלסטינים למשמורת ב-1922. רק ב-1946 היא נקרעה מהמנדאט הבריטי ונמסרה למלך הסעודי. פאקט. | |||
_new_ |
העובדה ההיסטורית היא: לא היה דבר כזה ! | |||
|
|||
גם אם תתחפר, תשמיץ או תילל על פי העובדות ההיסטורית אין אמת בדבריך. העובדות ההיסטוריות הן שאין ולא היתה חלקת ארץ שנקראה ארץ ישראל המזרחית. חבל ארץ כלשהו בשם זה או בשם פלשתינה המזרחית לא הוכר וכמובן שלא סומן בשום מפה. | |||
_new_ |
ֲ« ֳ ֳ°ֳ© ֳ¸ֳ¥ֳ¶ֳ₪ ֳ¬ֳ₪ֳ¦ֳ«ֳ©ֳ¸ֳ× | |||
|
|||
¥ שבין 1917 לבין 1922 פלשתינה היתה פלשתינה לפי המשמעות הגיאוגרפית והמנהלית שלה. ב-1922 ניתקו הבריטים סימלית את מזרח פלשתינה והאמירות הבדואית-סעודית מפלשתינה, אבל מעשית ויורידית היא עדיין נשארה פלשתינה¹. מושל ירושלים המשיך והיה מושל חוקי גם על האמירות עד שב-1946 הבריטים נתנו לאמירות עצמאות והיא הפכה לממלכה. 1. ''מנקודת ראותה של האימפריה העותמנית, הֶסדר זה הקיף את התביעות של הציונות, של התנועה הערבית הלאומית, של הכורדים, של האשורים ושל הארמנים. כחלק מהֶסדר זה, לפיו קיבלו הערבים את רוב הארצות שהיו קודם לכן בשלטון ריבוני עותמני במזרח-התיכון, הוקצתה כל ארץ-ישראל, על שתי גדות הירדן, לעם היהודי כביתו הלאומי המחודש, למען מדינתו העצמאית העתידית.'' - זכויותיו המשפטיות וריבונותו של העם היהודי על ארץ-ישראל על-פי המשפט הבינלאומי, פרופ' הווארד גריף, . http://www.therightroadtopeace.com/infocenter/Heb/Ho... . | |||
_new_ |
טענות חסרות ביסוס! | |||
|
|||
א. אתה חוזר לטיעונים הלא נכונים שכתבת מקודם. ב. העובדות ההיסטוריות הן שלא היה שטח שהוכר ונקרא ארץ ישראל המזרחית. זה לא קרה בימי האימפריה העותמנית, לא בימי הכיבוש הבריטי ולא בימי המנדט. אלה העובדות היבשות. נקודה. ג. אני חושב שפרופסור גריף מפרש לא נכון את המציאות של התקופה שבין 1917 ל-1922. לכן מה שכתבתי לעיל (ב') נשאר נכון. ד. בקיץ של שנת 1922 לא היה צורך לנתק את מה שלא קיים בפועל. מה שקרה באותו הזמן הוא שחוסלו התקוות של התנועה הציונית שהבית הלאומי יכיל שטחים ממזרח לירדן. לא מדובר בהליך סמלי משום שהוא היה מלווה בהסכמה עליה חתמו כל חברי ההנהלה הציונית (כשלמעשה סכין לצווארם). ה. לפני כן, עוד לפני שהובסה האימפריה העותמנית, היו דיונים, ועידות ופעילות פוליטית רבה. כל צד שהשתתף בכך ייצג אינטרס כלשהו. בין הפעילים בשטח היו גם נציגים של התנועה הציונית (כולל ראשי ההנהלה). נכון, היו ''הבטחות'' (של 4 המעצמות) ונסיונות (של התנועה הציונית) לכלול במנדט הבריטי שטחים ממזרח לירדן. אבל מעשית שום דבר לא ממש מעשי לא נקבע. הנסיונות האלה נמשכו ממועד פרסום הצהרת באלפור (נובמבר 1917) ועד מועד החתימה בקיץ 1922. | |||
_new_ |
טיהור אתני | |||
|
|||
אילו בעת שבתי על כסא העץ הקטן של כתה ב' ראשונה ביום בהיר של חלונות מלאי נוף פיקוס הייתי שומע מהמחנכת שלנו שמדינת ישראל ומוסדותיה, והעם כמקשה אחת, יעסקו כשנות דור מאוחר יותר בטיהור אתני של הישוב הפלסטיני בארץ ישראל, וביחוד בירושלים, הייתי חושב שאני חולם בהקיץ. ''ההיית או חלמתי חלום'', האם זו ישראל שלה קיווינו, - ישראל שעליה חלם עם ישראל באלפיים שנות גלות? במאמר ב'הארץ' היום מובאת סקירה של מסמך שמהווה את הבסיס להצהרה של שרי החוץ של האיחוד האירופי בדבר הכרה בירושלים המזרחית כבירת פלסטין: ''דו''ח מסווג שחיברו הקונסולים של מדינות האיחוד האירופי במזרח ירושלים וברמאללה מותח ביקורת חריפה על מדיניות ישראל במזרח ירושלים וממליץ לאיחוד האירופי לפעול לחיזוק מעמד הרשות הפלסטינית בעיר, לנקוט פעולות מחאה נגד ישראל ולהטיל סנקציות על גורמים שמעורבים ''בפעולות התנחלות'' בעיר ובסביבתה. הדו''ח, שהגיע לידי ''הארץ'' ונחשף כאן לראשונה, הינו מסמך רגיש ביותר נוכח נושאו - מעמדה של ירושלים, ועל כן נותר מסמך פנימי מסווג ולא פורסם באופן רשמי כמייצג את עמדת הארגון. כתיבת הדו''ח הושלמה ב-23 בנובמבר, ולפני כמה ימים הוא הוצג בדיון סגור במוסדות האיחוד האירופי בבריסל. במשרד החוץ חששו מפרסום הדו''ח בתקשורת נוכח הפגיעה הקשה הצפויה בעטיו לישראל בדעת הקהל באירופה.'' הרי כבר מיוני 1967, אנשי שלום בכל העולם עוקבים בדאגה אחר האיסטראטגיה הישראלית הברוטלית של בניה וגניבת קרקעות פלסטיניות בירושלים על מנת לנתק את מזרח העיר מהגדה המערבית. אני עוד זוכר כאשר התחילו לבנות את 'שכונת אשכול', ואת הלילות הסהרוריים בשכונת 'נווה יעקב' המבודדת. אך יותר מכל אני זוכר את המחנה הארוגנטי של פיקוד מרכז ליד שועפט, בתקופה שרחבעם זאבי הגזען המוצהר והראשון שלא התבייש להטיף לטרנספר, היה אלוף הפיקוד והחזיק אריה שם אריה בכלוב. בסיס האימונים של טירוני הצנחנים היה ממוקם אז גם ליד שועפט, במחנה ישן של הצבא הירדני. ומשם יצאו לילה אחר לילה הטירונים חסרי השינה למסעות טירטור בכפר שועפט כשתושבי הכפר מסתתרים בפחד מאחורי תריסים מוגפים. אנחנו היינו כבר אז הטרוריסטים, - עוד הרבה לפני שהטרור הפלסטיני הרים ראש. הפכנו את חיי תושבי איזור ירושלים והעיירות מסביב לה בצד הפלסטיני לבלתי נסבלים, ובכוונה - כחלק ממדיניות שכבר אז היו לה מאפיינים אתניים למרות היות המטרה המוצהרת 'בטחונית' והסטורית (הזכות שלנו לארץ ישראל). המעבר הבלתי מורגש כמעט, ממלחמת מגן ואיסטראטגיית הישרדות של הישוב היהודי בארץ ישראל, למסע מכוון ומתוכנן של טיהור אתני, - המעבר הזה התרחש מול עינינו כבר אז. ''הדו''ח קובע כי ממשלת ישראל ועיריית ירושלים פועלות בהתאם ''לאסטרטגיה וחזון'' שמטרתם לשנות את המאזן הדמוגרפי בעיר ו''לנתק את מזרח העיר מהגדה המערבית''. עוד קובע הדו''ח כי ממשלת ישראל והעירייה אף מסייעות לעמותות ימין, בהן עטרת כוהנים ואלע''ד, ליישם את החזון הזה ולהשתלט בעיקר על אזור ''האגן הקדוש'' בבירה.'' | |||
_new_ |
''אנחנו היינו כבר אז הטירוריסטים'' | |||
|
|||
יוסוף, אתה צודק, אתם כבר טירוריסטים מאה ועשרים שנה. החל משריפת השדות של המושבות הראשונות,דרך הגניבות והירי מרחוק (אופייני לפחדנים)על השומרים וכלה במלון פארק, מסעדת סאברו, הדולפינריום הירי הפחדני של קאסמים על תינוקות, ילדים,נשים וקשישים וכלה בהסתתרות מתחת לחצאיות של נשים ובקרב ילדים קטנים. טירוריסטים ושפנים הייתם תמיד. ההסתתרות שלך היא החלק השפני בסיפור. אגב, פירסמת משהו לאחרונה? | |||
_new_ |
הטופה והקפה | |||
|
|||
מתחיל לצאת המרצע מן השק אצלך. אני מתחיל הבין שאתה חושב שאני סופר או עיתונאי (ממוצא פלסטיני כנראה). ובכן, לא נותר לי אלא לבחוש עוד פעם בקפה, ולחכות שתאכל את הטופה. הרשה לי רק לתת לך עצה קטנה: שנאתך לערבים מעבירה אותך על דעתך. ואיני אומר זאת בכעס, כי הרי בבת-עיני אתה. | |||
_new_ |
הטופה והקפה | |||
|
|||
לו היית ברל'ה ולא יוסלה , אפשר היה לבקש שתצא החוצה . אתה למרות כל ההסברים אינך מבין ובוודאי לא מסכים שאת הערבים יש לסלק מכאן . זו לא שינאה ולא גחמה . זה צורך . אין לי הרבה ציפיות ממך . אבל זכור תמיד , הערבים שעל זכויותיהם אתה מגן , הם פולשים וכובשים וכעת בא זמנם להכבש . ובעינין השוודים והנורבגים שנפרדו במאה ה-19 , העיר אוסלו היא ''כריסטיאניה'' לשעבר . בקרוב ''מוחמדיה'' . עמדותיהם של הויקינגים הללו הן אוסף מחוצף של עם שבמשך כמה מאות שנים פלש ושדד את צפון אירופה , מערבה וגם חדר לים התיכון . שכלם הרב בולט על רקע הענקת פרס נובל לאובמה-ינוקא . | |||
_new_ |
סופר בטוח שאתה לא | |||
|
|||
אבל עיתונאי? אולי כתבת בעברך מדי פעם רשימות שבועיות בשוליים של העיתון...... | |||
_new_ |
עקרון הפעולה הפלשתינית הוא פשוט להדהים | |||
|
|||
כנראה שמתחילים ללמוד אותו בכיתה ב' ראשונה כלומר בשנה הראשונה בכיתה ב' כמה כיתות ב' לומדים בשנים שלאחריה תלוי בתלמיד. שלנו לא כל כך מובהק העקרון הוא שמנציחים את מצבם של הפליטים ומקפיאים אותם במקומותיהם. הם יכולים רק ללדת, כמו במכלאות אבל לא להיות בני אדם כי אם יהיו פליטים בני אדם - הם לא יהיו פליטים ולכן הערבים דואגים להם לשטח מחיה במחנות שיתרבו, אינשאללה. יש המון כתה ב' - כמה שרק רוצים אחר כך נלחמים בכל העולם להקים אירגון פשע אונ''רע אך ורק להנצחת הפליטים האלה כפליטים חס וחלילה שהערבים יעשו מהם בני אדם. גם כשאש''ף הוקם - הוא לא הוקם לפיתוח ולהרחבה ולהרווחה הוא הוקם כדי לייצר תרופות נגד כל שינוי לטובה מתחילים עם חבלות, חבלנות, טירור והתאבדויות אישיות כדי להרוג יהודים. אם היהודים - רחמנים בני רחמנים- מקילים את הלחץ אזי הטירור שמנהיג את הערבים ישלח גם בחורות נחמדות במדי אחיות רחמניות כדי לתקוע סכין במעברים רק ליצור מצב שהמעברים ישארו סגורים או חצי סגורים לרווחה כדי שהפליטים יסבלו והעולם יוכל לצלם את התמונות הראויות איפה נכנס פה המכונה יוסלה? איפה שתרצו הדבר הבסיסי בו הוא שנאת יהודים ואכזריות נוראה כלפי הפליטים הערבים. הוא בשלב של השלת עור הנחש ולבישת פרווה ערפאתית הרבה פעמים בכיתה ב' לומדים להיות מתאבד או שאהיד חי כשמשהו דפוק - הוא לא בהכרח זית מזן סורי | |||
_new_ |
|
|||
מעניין לראות מה קורה כאשר מגרדים קצת את הציפוי של אריה עירן וידידו המסתובב. | |||
_new_ |
|
|||
אין מי שיודע יותר טוב ממך כמה אפסי אתה . לא תוכן ולא ציפוי . אילו היה לך תוכן לא היית נחבא כה ביסודיות . לכן נשקייני שם ! | |||
_new_ |
טיהור אתני | |||
|
|||
הטיהור האצני והטרור הפלסטיני הרימו ראש לפני 67'. נא לשנות את הקונספציה שלך! | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |