פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
עדיף צריף דולף על פני כניעה לתכתיבי תורמים
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (שבת, 05/09/2009 שעה 10:00)


עדיף צריף דולף על פני כניעה לתכתיבי תורמים

גדעון ספירו



לכבוד
פרופ' רבקה כרמי
נשיאת אונ' בן גוריון
ת''ד 653
באר שבע 84105


גברתי הנשיאה,

צפיתי בראיון שקיימו איתך העיתונאים דן מרגלית ורונן ברגמן בתכניתם ''ערב חדש'' בערוץ הראשון (23.8.2009) בעקבות מאמרו של ד''ר ניב גורדון ב''לוס אנג'לס טיימס'', שמתח ביקורת חריפה על מדיניות הכיבוש והפרת זכויות האדם שישראל מבצעת בשטחים הכבושים.

שני העיתונאים, דן מרגלית במיוחד, לא הסתירו את עוינותם לד''ר גורדון. קיוויתי שתתייצבי מולם כצוק נאור ותגני כלביאה על זכותו של ד''ר ניב גורדון, עמיתך לסגל האקדמי, להביע את עמדותיו, תהיינה ביקורתיות, חורגות ומקוממות את ציפור נפשו של הממסד, ככל שתהיינה, שהרי זו נשמת אפה של האקדמיה הדמוקרטית, לאפשר לאנשי הסגל ולסטודנטים לומר את דעתם ללא מורא.

קל לשער מה רבה הייתה אכזבתי כאשר נוכחתי שהמראיינים גררו אותך לחבלי הישימון והשממה, שאין בהם צמח ושאר רוח, רק גידופים והכפשות.

מה טעם ראית לחזור על מנטרות שדופות בנוסח המתנחל השר ליברמן ''שיש גבולות לחופש הביטוי''? וכמה מצער היה לשמוע מפיך שמאמרו של ניב גורדון מעורר ''שאט נפש'' וכי הוא ''משרת מטרות לא ראויות ולא מוסריות''.

אמירות אלו מחייבות אותך להסבר. מה לא מוסרי במאבק למען זכויות אדם? מה לא מוסרי במאבק לסיום הכיבוש ולחיסול כל מכונת הדיכוי שישראל הקימה ב-‏43 שנות כיבוש? מה לא מוסרי במאבק נגד הרג אלף ומעלה ילדים פלסטינים על ידי כוחות הכיבוש? מה לא מוסרי במאבק להפסקת הפוגרומים וההתנכלויות של המתנחלים כלפי הפלסטינים? מה לא מוסרי במאבק נגד ענישה קולקטיבית? מה לא מוסרי במאבק נגד שוד קרקעות הפלסטינים על ידי מערכת הכיבוש הישראלית? את רופאה, ואני שואל אותך גם כחבר עמותת רופאים לזכויות אדם, מה לא מוסרי במאבק למען זכות הפלסטינים לטיפול רפואי? מה לא מוסרי במאבק נגד הסגר והמצור על מיליון וחצי פלסטינים בעזה? מה לא מוסרי במאבק נגד אורגיית ההרס וההרג במלחמת עזה? מה לא מוסרי במאבק נגד השפלת פלסטינים במחסומים? מה לא מוסרי במאבק נגד עינויים? מה לא מוסרי במאבק נגד בתי משפט צבאיים ההופכים משפט למשפח? מה לא מוסרי במאבק נגד מעצרים מנהליים ומחנות מעצר בהם כלואים אלפי פלסטינים שכל פשעם התנגדות לא אלימה לכיבוש? מה לא מוסרי במי שמדבר שפה אחת, שפה אוניברסלית של הגנה על זכויות אדם, בכל מקום לשם ישאו אותו רגליו או עטו? מה לא מוסרי במאבק נגד מערכת חוקים המעניקה זכויות יתר למתנחלים ומערכת חוקים מקבילה, באותה טריטוריה, של חקיקה צבאית דכאנית ומפלה לפלסטינים? מה לא מוסרי במאבק נגד כבישים טובים ורחבים ליהודים, וכבישים משובשים לפלסטינים? אפרטהייד במלה אחת. האם אפרטהייד הוא מוסרי בעיניך? האם החרם על דרום אפריקה בתקופת האפרטהייד היה בלתי מוסרי, או שמא שיתוף הפעולה של ישראל עם דרום אפריקה, שעה שהעולם הטיל עליה חרם, הוא שהיה בלתי מוסרי?

מה לא מוסרי בקריאתו של ד''ר ניב גורדון להטיל סנקציות על מדינה שמקיימת משטר אפרטהייד? משלחת מדרום אפריקה שביקרה לא מכבר בישראל ובשטחים הכבושים, קבעה שבהיבטים לא מעטים המציאות בשטחים הכבושים חמורה מהאפרטהייד ששרר בדרום אפריקה. האם לדעתך האפרטהייד הישראלי זכאי ליחס מועדף בגלל שיהודים אחראים לו?
אם יש משהו שמעורר שאט נפש, הוא המוסר הכפול, אחד מחמיר כשמדובר בגילויי אנטישמיות בעולם, ושני, מקל ראש, כשמדובר בגזענות תוצרת ישראל.

הצהרת בראיון הנ''ל כי אוניברסיטת בן גוריון
היא אוניברסיטה ציונית. אינני יודע אם כך היא מוגדרת באמנת היסוד ובחוקתה, אבל נניח לצד הפורמלי. ציונית לפי איזה דגם? זה של רבני השטחים הכבושים, תומכי כהנא בחברון, נוער הגבעות של המתנחלים? חברי הכנסת בן ארי, חוטובלי, ברק ויעלון? ציונות מפלה וגזענית, או ציונית לפי משנתם של פרופ' מרטין בובר וברית שלום? על פי התבטאויותיך, בובר מושלך לאשפתות ורבני השטחים זוכים לעדנה.

תיתכן עוד גרסה, לפיה המתקפה החריפה על ד''ר גורדון, לא נובעת מהשקפת עולמך הפוליטית אלא נעוצה כולה בכסף, בפחד שכתוצאה מהמאמר, יפסיקו יהודים לתרום לאוניברסיטה. כפי שאמרת לשני העיתונאים: ''הוא (ניב גורדון) גרם לנו נזק עצום, זה יפגע בתרומות''.
האם זו האוניברסיטה שאת מבקשת להנהיג, שבוחרת את מרציה לפי הנחיות והשקפות התורמים? במקרה כזה תהיה לך אוניברסיטה עם היכלי פאר, אבל חלולה לחלוטין מבחינת משקלה האקדמי והמוסרי. אוניברסיטה מזן חדש – שילוב של בולשביזם וקפיטליזם. ההון והשלטון יכתיבו את הסגל האקדמי. אם זו האלטרנטיבה, עדיפה אוניברסיטה הבנויה מצריפים עם גגות דולפים, בה שורר חופש אקדמי, סובלנות, חופש ביטוי, מעודדת חשיבה ביקורתית. אנשי סגל אקדמי כמו ניב גורדון שמגרים לחשיבה ביקורתית ונושאים את לפיד החרות וזכויות האדם, הם הנשמה היתרה, הלוז והשלד סביבם נבנית אוניברסיטה ראויה לשמה.
חזרי בך מההשתלחות נגד ד''ר ניב גורדון.

בברכה,


גדעון ספירו


המאפיה הגדולה בישראל

הגזענות והאלימות הישראלים בשטחים הכבושים, זלגו מזמן גם לתחומי ישראל והפירות הרעילים מורגשים מדי יום. חרדים בירושלים ביצעו לינץ' בנהג מונית ערבי, תלמידים מאתיופיה נותרים ללא בית ספר משום שהמנהלים מסרבים לקלוט אותם. ילד מאתיופיה בן 10 שרואיין בטלוויזיה, אמר כי אינו מבין למה לא מקבלים אותו, שהרי הוא יתגייס לצבא. הנה לכם הטרגדיה והאירוניה בקליפת אגוז: מוחו של הילד הדחוי כבר נשטף, והוא יודע כי הצבא הינו מכשיר הכשרות לקבלה לחברה הישראלית. הוא עוד ילמד כי גם זה לא יעזור. האתיופים המשרתים היום בשטחים הכבושים ולוקחים חלק במימוש הגזענות והאלימות נגד פלסטינים, לומדים לאחר שירותם הצבאי, כי הם ממשיכים להיות דחויים. יש כאן תופעה מוכרת של קורבנות גזענות שמוציאים את חמתם על קורבנות אחרים שנחשבים לנחותים יותר במדרג הגזענות. יחד עם זאת יש כבר ניצנים ראשונים של יהודים אתיופים שמבינים את השימוש הציני שהמדינה עושה בהם והם מצטרפים לנאבקים בכיבוש ובגזענות.

שליחי פשעי הכיבוש משולבים בכל מערכות החברה בישראל. המתנחלים ממלאים תפקידים בכירים בצבא, במערכת המשפט, בעיתונות, בעסקים. מתנחל הוא יו''ר רשות השידור הממלכתית, הרב הצבאי הראשי הוא מתנחל, מתנחל אחר, טרוריסט מורשע, הוא בעל טור בעיתון הנפוץ בישראל ובנו הוא פרשן מדיני בערוץ הטלוויזיה הפופולרי ביותר, מתנחל נוסף, שופט מחוזי, הוא עתה מועמד מרכזי להיות היועץ המשפטי הבא של ממשלת ישראל. משטרת ישראל מנהלת עתה מאבק נגד משפחות הפשע, אולם משפחת הפשע הגדולה ביותר, נאמני הכיבוש, שולטת בישראל ללא מצרים, בסיוע המשטרה וזרועות שלטון אחרות.

לקראת פתיחת שנת הלימודים ב-‏1 בספטמבר קבע שר החינוך קריטריונים חדשים למתן תמיכות לבתי הספר, שאחד מהם, מספר הבוגרים שיתגייסו ליחידות קרביות. ספרטה היא עתה המודל למצוינות. הרוג בערבים ותציל את ישראל.

הקו הירוק כבר מזמן לא מצוין במפות, ומרבית הצעירים כלל לא יודעים את משמעותו. ההבדלים בין שני צדי הקו הולכים ומטשטשים. שיטות הדיכוי נגד הפלסטינים מתאזרחות אט, אט גם בתחומי הקו הירוק, וסדרת חוקי האפרטהייד שנמצאת בצנרת החקיקה בכנסת, הם עדות לכך.
במציאות זו צריך להריע לממשלת נורבגיה שהודיעה על משיכת תמיכתה בחברת אלביט הישראלית, משום שלקחה חלק בבניית גדר האפרטהייד.


אלה הם גיבורינו

בימים האחרונים התקיימו טקסים למתן אותות הצטיינות מטעם הצבא לחיילים ''שגילו גבורה'' במלחמת עזה. התקשורת הישראלי התגייסה לרוממם, אלא שכל זה לא יוכל לכסות על הפארסה. צבא שמצויד בנשק המתוחכם בעולם, פתח במלחמה נגד מיליון וחצי אזרחים נצורים, בהם מאות אלפי ילדים, נשים וזקנים, הרג והרס בהם ללא רחמים, מבלי שנתקל בהתנגדות חמושה של ממש, מחלק עתה מדליות על הגבורה הזו. מנהיגים של מאפיות מעולם לא הצטיינו בגילויי בושה. כך בעולם, כך גם המאפיה הצבאית בישראל. מקומם של מתכנני ומבצעי המלחמה הזו בבית המשפט הבינלאומי לפושעי מלחמה.


הגביר והטייקון

לב לבייב הוא הבעלים של חברת האחזקות ''אפריקה ישראל''. עד לפני מספר ימים הוא נחשב לאיש העשיר בישראל. מיליארדר בקנה מידה עולמי. בנוסף לעסקיו הרבים בישראל, פרש האיש את כנפיו על פני כל כדור הארץ. כרה יהלומים באפריקה, קנה בניינים בניו יורק, רכש אדמות ברוסיה ובמזרח אירופה. רק לפני שנה קנה את הבית היקר ביותר בלונדון. יש לו מטוס מנהלים מפואר.

לבייב הוא יהודי חרדי, ורבים סבורים שגם מלמעלה שולח לו הקב''ה את ברכתו ודואג שחס ושלום לא יחסר לו מאומה ועסקיו רק ילכו ויאדירו. כולם שיחרו לפתחו. אישי ממשל שמבקשים את קרבתו ותמיכתו ורבנים שזקוקים לתרומות. הוא ניסה לרצות את כולם.

השמועות מספרות כי לבייב עשה גם כמה שירותים בחשאי למערכת הצבאית הישראלית, ואיש לא יופתע מכך שחברות הבנייה שלו משתתפות ושותפות בבניית התנחלויות בשטחים הכבושים. הפטריוטיזם של עשירים מעולם לא הזיק לעסקים. הכורים באפריקה אמנם לא מקבלים את חלקם בעושר, אבל ככה זה בכלכלה הקפיטליסטית, יש מי שמזיעים ויש מי שחוגגים על עמלם.
לבייב נחשב לאיש עסקים אמין ורציני והמניות של אפריקה ישראל בבורסה עלו ופרחו.
עד לפני מספר ימים.

לבייב כינס מסיבת עיתונאים, והודיע כי חברתו בקשיים, כי לא יוכל לעמוד בהתחייבויותיו. הקב''ה, יצור מוזר, הסיר את ברכתו, ופתאום מתברר כי לבייב הוא לא איש עסקים אחראי ונבון, אלא הרפתקן בעל תאבון שאינו יודע שובע שחגג על כספי חוסכים בישראל, קנה ורכש בלי חשבון ולא על חשבונו. הוא חייב למעלה מ-‏7 מיליארד שקלים בגין אגרות חוב שהנפיק. מנהלי קרנות הפנסיה והחיסכון בישראל, שחייבים לשמור על כספי החוסכים, גילו הפקרות כאשר קנו במיליארדים אג''ח של לבייב, ועתה הם שוברים את הראש כיצד ממזערים את ההפסדים.
האחראי על החיסכון במשרד האוצר, נרדם אף הוא בשמירה.

לבייב הצהיר בתמימות ''לא גנבתי''. זה אולי נכון בהקשר המשפטי פורמלי של כלכלה קפיטליסטית, אולם בחיי היומיום, כאשר אדם לא מחזיר הלוואה שלקח מחברו, הוא מכונה גנב. הגיון בריא ופשוט.
שלטון שדואג לאזרחיו ולא רק לעשיריו היה מתערב זה מכבר ועוצר את התפרעותם של הטייקונים ומנהלי קרנות הפנסיה. גם אם לבייב יוכרז כפושט רגל, עדיין יישארו בחשבונו הפרטי מיליונים לא מעטים. כי ככה זה בכלכלה הקפיטליסטית. את חשבון הקריסה משלמים בסופו של דבר מי שקרויים ''האזרח הקטן''.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אלה הם גיבורינו
סתם אחד (שבת, 05/09/2009 שעה 11:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק, מה לעשות שאנחנו גם צודקים, גם מוסריים וגם יש לנו כוח ועוצמה ??????

מה רע בזה?

לא שילמנו די בכך שהיינו גם צודקים וגם מוסריים ורק לא היה לנו כוח ועוצמה כ-‏2000 שנה?

אני מעדיף את האופציה הנוכחית ולא מוכן ליילל בשבילה.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



הגביר והטייקון
סתם אחד (שבת, 05/09/2009 שעה 11:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראוי שתבסס את טענותיך על עובדות ולא על שמועות (''השמועות אומרות .... '') וככה תיראה אמין יותר.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



עוויתות-מוח
ע.צופיה (שבת, 05/09/2009 שעה 13:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניב גורדון יורק לבאר ששתה וממשיך לשתות ממנה.כאשר מעמידים אותו על איוולתו,קמים חבריו ויורקים גם הם. יוזכר לטוב אורי אבנרי שבמאמארו בפורוםדיון 5626 (התפילה של טוטו) גינה את האויל מאוניברסיטת באר-שבע.
ל''העביר'' רוצחים שפלים,עוזריהם, מסייעיהם ובני משפחתם לעולם מלאה בתולות הוא מעשה חסד עולמי וישראלי בפרט. לכל מי שידו במלאכה מגיע צל''ש.
לב לבייב אינו צדיק כלל, אך בעשייה הנדל''נית ביו''ש יש גם ליצחק רבין וחברת ממשלתו שולמית אלוני ולאהוד ברק וחבר ממשלתו יוסי שריד חלק לא מבוטל.
אך מה אני משחת את זמני? הרי גם אם תניחו מול אפו של ספירו קפה שחור בדווי מהביל הוא יטען שזה תה-ויסוצקי.
_new_ הוספת תגובה



יש הבדל!
דוד סיון (שבת, 05/09/2009 שעה 13:27)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. ההגדרה ''יריקה לבאר'' מתאימה במיוחד למי שמבקש שיטילו על ישראל חרם. אבל מאד חשוב לזכור שמר גורדון אינו היחיד שיורק לבאר ומפיץ את דבר מעשהו ברבים.

2. יש הבדל בין גינוי הדברים ובין, למשל, סתימת פיות. כמובן שלדעתי יש גם גבול לחופש הביטוי. עבור ספירו אין מגבלות לחופש הביטוי והוא די עקבי בהקשר הזה לאורך השנים. זה גם מקבל ביטוי בוהק במכתו לנשיאת האוניברסיטה.

3. אינני חושב שלספירו איכפת שהוספת את רבין ואת חברי מרץ של ממשלתו לעשייה הנדל''נית.
_new_ הוספת תגובה



יש הבדל!
ע.צופיה (שבת, 05/09/2009 שעה 14:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגע מר גורדון ''עומד על הפרק'' ולכן ספירו מתייחס רק אליו וכך גם אני.
כיצד אתה יודע למר ספירו אין מגבלות לחופש הביטוי? האם הוא ניסה לגנות רצח יהודים בעיתון ערבי או פלשתינאי? האם הוא בעל ביטאון כלשהו שניתן לבחון שם את חופש הביטוי שלו?
לחיות על אי בודד ולצעוק ככול העולה על דעתך אינו חופש ביטוי.
מה בכלל איכפת לספירו?
_new_ הוספת תגובה



יש הבדל!
דוד סיון (שבת, 05/09/2009 שעה 17:43)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מכיר את דעתו על חופש הביטוי מההודעות והמאמרים וגם מדיבור איתו. הדעה הזאת אומרת שלו ושלאחרים, כולל אלה שלא חושבים כמותו יש חופש ביטוי מוחלט. כפי שמתבטא כאן זה כולל את הדברים שכתב ד''ר גורדון (היריקה).

את השאלה אם ספירו מנצל את חופש הביטוי באופן גורף לא בדקתי.

השאלה איננה אם קיים חופש כזה בעיתון ערבי או פלשתינאי. לפי דברי הקודמים אני מניח שהוא גם בעד חופש ביטוי בעיתונים כאלה. דרך אגב גם לא ראיתי שאתה ניסית לגנות רצח יהודים בעיתון כזה.
_new_ הוספת תגובה



יש הבדל!
ע.צופיה (שבת, 05/09/2009 שעה 18:15)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני אינני בעל דעה על חופש ביטוי גורף כפי שאתה מייחס לספירו.
אני בהחלט מכיר פורומים בישראל שלא יציגו עמדות שנוגדות את דעת העורכים ואני משוכנע שבעיתונות הפלשתינאית לא יתירו ביקורת קשה( או בכלל) על '' שאהידים''.טכנית, לא הייתה לי האפשרות לנסות. אני מניח שלספירו כן הייתה.
בינתיים אני רואה שהוא נהנה מחופש ביטוי כמעט מלא בישראל. והוא מנצל אותו '' במלואו''.
מה שתהיתי, האם הוא מנצל את חופש הביטוי ''המלא'' והגורף גם בארצות אחרות במזרח התיכון?
שאם לא כן, לא קראתי ממנו גינוי על כך.
_new_ הוספת תגובה



ספירו אתה קאפטליסט בעצמך
סתם אחד (שבת, 05/09/2009 שעה 13:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''לבייב הצהיר בתמימות ''לא גנבתי''. זה אולי נכון בהקשר המשפטי פורמלי של כלכלה קפיטליסטית, אולם בחיי היומיום, כאשר אדם לא מחזיר הלוואה שלקח מחברו, הוא מכונה גנב. הגיון בריא ופשוט.'' זה מה שכתבת.

אתה כותב על מי שלקח הלוואה כי הוא גנב, האם משפחה שלקחה הלוואה למשכנתא והבעל והאישה איבדו יכולת להשתכר, בגלל פיטורים או מחלה, האם הם גנבים?

את המשפט האומלל הזה כדאי שתמחוק, הלוואה יש להחזיר אלא אם בתום לב אין יכולת להחזיר, אתה היה זהיר במשפטי ההלם שלך החורצים דין, לבייב אם אכן עשה בתום לב הוא לא גנב.

המקרה של לבייב הוא עניין של שיטה מאז קמה מדינת ישראל והציונות בכלל המדינה והאירגונים הציוניים אוהבים לתת לגביר או לאירגונים חזקים כמו קיבוצים ומתנחלים.

בעניין ההלוואות הקיבוצים נטלו מילארדים בהלוואות והם שיחקו בבורסה בכספיהם מה שלא מעיד על תום לב, קיבוצים הם גנבים?

כנראה שהשורשים הבורגניים שלך והרי אתה ילד שמנת העבירו אותך על דעתך.

הייתי מציע לך שוב לנסח מחדש את מה שכתבת.
_new_ הוספת תגובה



ספירו אתה קאפטליסט בעצמך
סתם אחד (שבת, 05/09/2009 שעה 13:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם ההמלצה שעדיף לחיות בצריף דולף, כאשר הכותב הוא בן למשפחת שמנת שלא ידע עוני בחייו כילד לפחות, היא עניין של טעם רע, טעם של איש שיודע להטיף בשער אבל מעולם לא טעם טעמו של צריף דולף.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 05/09/2009 שעה 13:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניב גורדון עשה מעשה של איש ישר.

אין יהודי יכול לעמוד מנגד כאשר החברה
בה הוא חי ומלמד מפנה עורף לערכים עליהם
היא אמורה להיות מושתת.

אין זה פלא שדווקא מרצה באוניברסיטה ישראלית
מפרסם 'אני מאשים' כלפי החברה הישראלית.

הרי העושק והמשפח הפכו לממוסדים בישראל
של היום - הממשלה ומוסדותיה עוסקים מזה ארבעים
ושתיים שנים בגזל האדמות והרכוש של האוכלוסיה
הפלסטינית בשטחים. ומה שאי אפשר לגנוב, מרעיבים
או מפגיזים מרחוק - ואם 'נאוה בבית' - המשפחה בבית,
אז עוד יותר טוב.

הפכנו לעם של רוצחים של ממש, ושל רוצחים בפוטנציה.
ואת החברה הישראלית הפכנו באמצעות הפעלתן הממושכת של
שתי מערכות משפטיות מקבילות למדינת אפרטהייד.

אי אפשר ללמד בסביבה כה מורעלת סטודנטים למדע המדינה
את המשמעות של ממשל תקין, של שוויון בפני החוק וכו'.
זו צביעות. המנדט של כל מורה בישראל עומד כיום בסתירה
מוחלטת להתנהלותה היומיומית של הממשלה ומוסדותיה.

אין בכל דברי אלה, מכלילים ככל שיהיו, משום שימוש
בקלישאות. זה תיאור די מכליל אך מדויק של מה שקורה
היום בישראל.

וכל הכבוד לניב גורדון.
כן ירבו.
_new_ הוספת תגובה



חבר'ה, תסתמו את האף, הגיע עוד גוש...
ע.צופיה (שבת, 05/09/2009 שעה 14:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חבר'ה, תסתמו את האף, הגיע עוד גוש...
סתם אחד (שבת, 05/09/2009 שעה 14:36)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרושם שנוצר הוא שיש לך אובססיה עם הפרשות.
וגם בעית הזעה יתרה ורעידה בידיים.

אחרת קשה להסביר מדוע הינך מגיב תוך שימוש
חוזר באותם ביטויים לכל הודעה שאינה מוצאת
חן בעיניך.

זה מעלה תמונה שלך יושב במחראה גדולה
בסגנון הישן הצבאי - חורים חורים בקרקע,
ומקיש על המקלדת ביד רועדת ובמצח נוטף
זיעה קרה.
_new_ הוספת תגובה



חבר'ה, תסתמו את האף, הגיע עוד גוש...
ע.צופיה (שבת, 05/09/2009 שעה 15:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לגבי המחראה הגדולה, אתה צודק, אני שומע אותך למטה זז בחוסר נוחות .
ברור לי גם למה.
_new_ הוספת תגובה



רק 42 שנה?
סתם אחד (שבת, 05/09/2009 שעה 14:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה קרה לפני?

היית מהעוסקים במלאכה בימי בן גוריון הפאשיסט, מה עשית בימי השלטון הצבאי, לחמת בגבורה עשית עוצר כאשר ישכה שדמי בשמו של בן גוריון ביצע טבח ורצח המוני בערבים ופלסטינים?
_new_ הוספת תגובה



רק 42 שנה?
סתם אחד (שבת, 05/09/2009 שעה 15:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתקופה של בן-גוריון הקמתי בית ספר לשליחים שעסק בריגול תעשייתי ובייצור
מחוכים לגברים. בתקופת העליה השניה רשמתי פטנט על המילה 'בושביז' ובכסף
שההמצאה הביאה מימנתי את העדלידע הראשונה בתל-אביב. ב-‏1902 היקמתי
בתל-אביב את בית החרושת הראשון ללבנים, וב-‏1889 לאחר שבתי בת השנתיים
אז שברה את הוואזה קריסטל בסלון ביתנו בווינה קניתי לה כלבלב בשם 'באוקסי'.

מאז אני עוסק בכתיבת זכרונותי, ואני נזכר בגעגועים בדמותו הנמרצת של ידידי
היקר דוד בן-גוריון. יום אחד לא אשכח לעולם: בנו של בן-גוריון, עמוס, שהיה אז
קצין משטרה בכיר, עמד להתחתן, ואת החתונה ערכו בשדה בוקר, מקום מגוריו
של בן-גוריון האב אז. נכנסנו למכוניות, חבורת קציני משטרה ממחוז הצפון
ובני משפחה ונסענו לשדה בוקר. כאשר הגענו ראינו מספר מבנים טרומיים קטנים
ובמקום התחוללה סופת חול קטנה. בן גוריון הופיע בבגדי החקי המסורתיים שלו,
איש קטן, גובהו כגובה ילד בן עשר, אך אישיות ונוכחות של עשרה גדלי גוף. יצאנו
כל החבורה כולל החתן והכלה והרב ובני המשפחות - כעשרים איש בלבד לפאתי
הישוב הקטן אפוף ענני החול, והקשבנו לרב בקיימו את הטקס. כך עמדתי אז
באמצע סופת החול, באמצע המדבר ליד דוד בן-גוריון, מקים מדינת ישראל,
וזה הזכיר לי מעט את מעמד הסנה שלא אוכל.

את משה הכרתי דרך חברים משותפים. אחיו אהרון הזמין אותי יום אחד
לארוחת ערב בביתם, וכאשר נפתחה הדלת ואחיו הקטן משה נכנס, הבנתי
שיש בנער משהו מיוחד - בייחוד שבעת כניסתו לחדר דידה לפניו ענן עשן קטן.
חשבתי אז 'איזה מדליק, כזה קטן וכבר מסטול'.
_new_ הוספת תגובה



רק 42 שנה?
סתם אחד (שבת, 05/09/2009 שעה 15:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה במקרה האח הקטן הזה?

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



אכן מגיע לו כבוד לפלאש גורדון הזה !
סתם אחד (שבת, 05/09/2009 שעה 15:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאנשים כמוך, אבל לא מאנשים שמשלמים לו כדי ללמד.
אני בטוח שאפשר לארוז את ניב גורדון בניירות עיתון ולשלוח אותו בטיארה לבריטניה ושם הוא ישמח לעשות כסף משנאת ישראל שלו לצד אילן הפופאי.

יתכן שאתה רואה את עצמך כרוצח, אז לקראת יום הכיפורים ראוי שתכה על חטא. אבל אל תכה את כל היתר שלא רצחו אדם מימיהם. הנטיה שלך לדבר בשם כולם מעידה שאתה נוטה לשקר בחוסר איכפתיות ותבונה.

אם גורדון לא יכול ללמד את תלמידיו מה זה משטר תקין אז שלא יהיה מורה כלל. אבל ללמד את תלמידיו דמגוגיה סקטוריאלית צרה במובן הקוטן ובמובן הדעת, אינה אקדמיה כלל. המנדאט של המורה בישראל עדיין הוא לא לקדם את האג'נדה הפוליטית שלו על חשבון האקדמיה והמדינה המשלמת את שכרו.

למזלו של הפלאש גורדון שהממשלות בישראל חלשות ומפוחדות לעשות רוויזיה בהגנה על האקדמיה וחופש הדיעה.

אמריקה עשתה לפני קצת יותר משנה לינץ' חוקי בדוק-טור כמוהו, צ'מברליין שמו..... סליחה, צ'רצ'יל שמו, אבל הוא גמר כמו צ'מברליין.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



כן ירבו ניב גורדון בלונדון
סתם אחד (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 0:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מ.ש. לניב גורדון - כל אדם הגון בישראל ובעולם איתך
סתם אחד (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 7:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה נייר לקמוס לפיו ניתן להבחין מי כעור נשמה, בואש מוסרי, מקורנף ולא יוצלח קיומי, ומי אדם מפיץ אור ויצרני, בעל מוסר התואם את התפתחות הציויליזצייה
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. לניב גורדון - כל אדם הגון בישראל ובעולם איתך
סתם אחד (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 9:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם הכוזארואשכנזי מיכאל שרון אתך כנראה שמצבך מבחינת התומכים בתחתית סיר הלילה.
_new_ הוספת תגובה



[•]... המנסה ללא הרף להלבין את חרפתו באמצעות מוטיבים אנטישמיים
סתם אחד (יום שלישי, 08/09/2009 שעה 21:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין מעשה נבלה גדול מזה בארצה של שארית הפליטה.

תתבייש לך שרון. טוב שהאקדמיה הקיאה אנשים מסוגך ומסוגו של גורדון.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 05/09/2009 שעה 19:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גדעון ספירו אינו משתין לבריכה מהמקפצה .
הוא משתין ישירות עלינו .
הדברים תלויים בנסיבות המצב .
אם גדעון ספירו היה יושב בסירת הצלה לאחר טביעת אנייתו וקודח בה חורים , כמו שהוא עושה למדינת ישראל במאמריו , היו זורקים אותו למי הים , שישחה לחוף בכוחות עצמו .

ניב גורדון , כנראה מודל גרוע יותר . את שכרו הוא מקבל מאוטניברסיטת בן גוריון , כך שרלוונטי טיעון הפגיעה בתרומות לאוניברסיטה .
אם פועל במפעל שימורים היה מקלקל את הפחיות היו מעיפים אותו בלי פיצויים וכנראה עם תביעה נגדו , על הנזק .

לפי הדיווחים השונים הוא מסתובב בעולם וקורא לחרם על ישראל . זה שווה ערך לתעמולה לחרם על המיפעל שבו אדם עובד .
גם לחופש הביטוי יש גבולות שאותם חצו גורדון וגם ספירו .

למזלו אין ישראל , סיציליה .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



חופש ביטוי
סתם אחד (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 0:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצחקתם אותי. תארו לעצמכם שפרופסור באוניברסיטה ישראלית היה מפרסם קריאה לגרש את כל הערבים מישראל או ''רק'' לאסור על ערבים ללמוד באוניברסיטה. הרי ספירו עם קצף על המקלדת היה שופך עליו אש וגופרית וקורא לו פשיסט ונאצי ומה לא. לספירו ולשכמותו חופש הביטוי הוא חופש הביטוי שלהם. מותר להגיד רק מה שהם חושבים ומותר לעשות רק מה שהם חושבים לישר ומוסרי.
דוגמא טובה ליושר המוסרי של ספירו יש בענין הצל''שים. ספירו אולי לא שם לב אבל את הציונים לשבח צה''ל מחלק לא על הריגת פושעי המלחמה הפלשתינים אלא על הצלת חיי חילי צה''ל. באמת מעשה לא מוסרי להציל חיי חיל ישראלי. לא שמענו את ספירו מוחה או מלגלג כאשר חבריו הצדיקים הפלשתינים חוגגים ומחלקים ציונים לשבח על רצח אזרחים ישראלים - גברים נשים ילדים ותנוקות. זה כנראה משום שעל פי המוסר של ספירו רצח ישראלים אינו נחשב למעשה לא מוסרי. אין מה להגיד, צדיק הנציג הזה של נסטי אינטרנשיונל.
_new_ הוספת תגובה



הגרוייסע בכיה
סתם אחד (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 0:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם זה היה תלוי בי הייתי מפטר את גורדון הזה.אני בכלל חושב שבאוניברסיטאות צריכים ללמד אנשי אקדמיה וספר ולא תועמלנים עם פנקסנות.

אני חושב שאסור לערב את הסטודנטים כי הם יפחדו לא לחתום בעדו שמא סגל החוראה יתנקם בהם בציונים.הרי אי אפשר לסמוך על שיקול הדעת לאלה שמלקקים לערבים את השפם.
_new_ הוספת תגובה



ניב גורדון אינו ראוי לאזרחות ישראל . הוא ממש מלאך ומקומו בשמים .
סתם אחד (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 6:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



קראתי את מאמרה של גב' כרמי בלוס אנג'לס טיימס
אריק פורסטר (יום שני, 14/09/2009 שעה 0:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שבא בתגובה למאמרו של ניב גורדון. אם מאמרו של גורדון הביך אותנו בגלל קריאתו לחרם, כך גם מאמרה של כרמי. היא נשמעת כאשה המייצגת גוף טוטליטרי המחליט עד היכן מגיע חופש הביטוי, מעין קומיסרית-תרבות משנות ה-‏50'.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי