|
מנשייה שלי | |||||
ע. צופיה (יום שלישי, 07/07/2009 שעה 8:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
אתה ממש מנטש !!! | |||
|
|||
גרת בסביבה מעניינת. אני גם כן גדלתי כמה קילומטרים צפונה משם, ב'סומייל' שמשני צידיה של אבן גבירול בין ארלוזורוב לז'בוטינסקי. צריך לומר להם מילה טובה על ששמרו בין הניצים. מסתבר שלמרות שמוחמד עלי הובס ב-1840 הוא הותיר בארץ ישראל הרבה פלסטינים חדשים שמוצאם מסודאן, קצת לוב ואריתריאה שהיו חייליו ומשרתיו של הלגיון המצרי. היום חלקם בעם הפלסטיני החדש מגיע לסביבות 35%. למרות הפלישה השחורה הזאת, דווקא החל מ-1840 אנחנו מסמלים את ראשית הרוב היהודי בירושלים האחת (כי אז לא היו מוטציות של 'מזרח ירושלים' ו'מערב ירושלים') שנמשך מאז ועד ימינו אלה. חיים שכאלה | |||
_new_ |
חן חן מר ע. צופיה היקר | |||
|
|||
אין לך מושג באיזה רטט נפשי, חרדה ותקווה, עקבו אבותנו, ואנו, המודאגים, אחריהם, מחוץ לארץ הזוועתית, הנשרפת בלהבות מלחמה אכזרית, אחר האירועים פלסטינים-ארץ ישראליים, עליהם אתה מספר כל כך מעניין, יפה, ומרגש. תמשיך לספר לנו על ''שיבת ציון'' שלך. תודה רבה ע. צופיה. | |||
_new_ |
האם אפריל 1936? | |||
|
|||
המאורעות שהחלו באפריל 1936 נמשכו עד 1939. לכן לא מסתדר כל כך כאילו שביפו הסתיימו הארועים ביומיים. מצד שני בשנת 1921 היה ארוע קצר ולכן חשבתי שמדובר ב-1921. אבל אז לא מצאתי תזכורת של מנשייה. ע. האם באמת הארוע שתיארת התרחש באפריל 1936? | |||
_new_ |
האם אפריל 1936? | |||
|
|||
אני מתייחס לארועים שנוגעים לשכונת מנשייה בפרט ולא לכלל ארועי המאורעות של השנים 1936-39. | |||
_new_ |
|
|||
''ביום 20.4.1936 תקפו ערבים שיצאו משכונת מנשייה את השכונות היהודיות הסמוכות להם (נווה-צדק, שבזי, כרם התימנים), הציתו חנויות ובתים רבים ו-16 יהודים נהרגו ביומיים של פרעות.'' בספרו של חיים לזר (ליטאי), ''כיבוש יפו'' מופיע התיאור הבא: ''ב-19 באפריל 1936 התנפלו פורעים ערביים על עוברים ושבים יהודיים בתוך יפו ובגבולות הערים. אותו יום נהרגו תשעה יהודים ונפצעו 75. ואותו יום יצאה הקריאה מאת המוסדות היהודיים לשמור על ''המשמעת והשקט''. למחרת, ביום הלווית החללים, חידשו הערבים את התקפתם והפילו ששה חללים נוספים. ושוב הגיבו המוסדות הרשמיים בקריאה לשקט, שהופנתה לקורבנות הטבח... בשנת 1937 קם מתוך ''ההגנה הלאומית'' הארגון הצבאי הלאומי, בפניו היו לשבירת ההבלגה ולהצלת כבוד האומה.'' | |||
_new_ |
|
|||
צ''ל: שפניו היו לשבירת ההבלגה... | |||
_new_ |
|
|||
הארועים ביום 19.4.36 היו בלב יפו. למחרת יצאו פורעים משכונת מנשייה ותקפו את השכונות הגובלות בהם: שבזי וכרם התימנים.הציתו ושרפו חנויות ובתים. יתכן שמספר ההרוגים שציינתי (16) הוא של היומיים (19-20.4) ולא של יום אחד בלבד. | |||
_new_ |
מוחמד עלי | |||
|
|||
מה היה קורה אם הוא לא היה מובס אי שם? האם המשפחה שלך היתה עולה מבולגריה? | |||
_new_ |
מוחמד עלי | |||
|
|||
מה היה קורה אם משה רבנו לא היה עולה פעם נוספת כדי לקבל את לוחות הברית ,היו נשארים עם שברים? אז היה מותר לגנוב, לנאוף ,לעבוד אלילים? | |||
_new_ |
דבריך מרגשים מאוד | |||
|
|||
_new_ |
מ.ש. בלי חוק היינו הופכים לעם נוודים ביריוני | |||
|
|||
העוסק בפשיטות ושוד, עד שמלכי כנען בסיוע מצרים היו מחסלים אותנו. או שהעם, לפחות חלקו היה חוזר למצרים המסודרת, בה יש תעשיית מזון מאורגנת. אולי קרה בפועל גם זה וגם זה. כלומר חלק חזרו למצרים וחלק עסקו בפשיטות אלימות (פרעה מינפתח כתב במצבה בעקבות אחת מפשיטותיו לסיני וכנען ''ישראל הושמד, אין לו יורש'') שהפכו בהדרגה להתיישבות של קבע. כשיש התיישבות קבע, בונים מרכז דתי רוחני, ומארגנים קודקס דתי ומערכת חוקים. | |||
_new_ |
מ.ש. ישראל היה למעשה עמלק. עמלק הוא האגו האחר של ישראל | |||
|
|||
ניתוח אטימולוגי במתודה שפיתחתי חושף זאת בשבריר שנייה: עמלק = עמ לק שהוא בכתיב חסר: עַם לָקָה (מלשון לקוי, ומלשון ''על הים לקו 50 מלקות'') כלומר ישראל הוא בשלב כלשהו עם נוודים גזלני. בשלב יישוב הקבע, איחוד הנוודים הללו סביב מרכז רוחני, נוצר גם המיתוס הדידקטי של עמלק, כמיתוס מרתיע. ''שורש עמלק'' הוא הליקוי הפנימי שלל עם ישראל, ליקוי שיש להכחידו. הליקוי הפנימי הזה הופך למוחצן, ומתגלם בעם פיקטיבי שהומצא לצורך זה עמ-לק. לפי המקרא, ה' שונא עם כזה יותר מכל דבר אחר, והשמדה ללא חמלה - זה גורל נוודים שודדים - ולכן, ''התרחקו ממציאות חיים זו, הו ישראל. בימי התאחדות השבטים כנגד הפולש הימי החזק - הפלישתים, בתקופת שאול, חוזר מיתוס עמ-לק בסיפור אגג. ולמה? בהיסטוריה של עמים שנערכו למלחמה כנגד אויב חזק, חוזר ונישנה המוטיב של הטהרות פנימית קודם לקרב הזה. וכך, קודם יציאה למלחמה בפלישתים, העם חייב להטהר מ''שורש עמלק'' שבו. וכך מביא המקרא את ספור אגג, שאול החומל ושמואל הנביא הקורע משאול את הממלכה בעקבות זאת. | |||
_new_ |
אין בעיה מ.ש, אתה העמלק ואנחנו היהודים | |||
|
|||
לפי הניתוח הדיביולוגי, אנחנו כבר שמענו שאתה בברוגז עם הממסד הציוני מסוף שנות ה-70. בודאי שזה פגע בך עד מאוד, עד כי אתה אוטומטית מפזר דיברי כסילות כנגד היהודים באשר הם שם. מוישלה אמר לי שגם התנצרת וזה מסביר דברים נוספים, כמו שאתה רוצה לגנוב את זהות היהודי ולקחתו עימך אל הכנסיה ע''י טענה שהיהודים, אנחנו, הם העמלק והכוזרים, ואילו אתה המתנצר, אתה היהודי האמיתי. אני כבר טיפלתי בכמה משוגעים כאלה ולא הייתי מתנגד לטפל גם בך, תמורת חברותך בקופת החולים. עמלק = 'עמ לק' משמעותו 'עם מלקק' לפסליו, כמו שנוצרי טוב מלקק ליש''ו בשיש. זה יצא לי בשבריר שניה של מחשבה מעמיקה. אגג זה מנהיג עמלק המלקק עם אגו גדול וגב קטן שירד מהגג של ההר לנגוס ביהודים בהגיגיהם והיהודים הכוהו כמו שאלוהים אחר כך הכה את עמלק בצאת ישראל ממצרים. מאז עמלק הוא ביטוי כללי לכל האנטישמים שונאי היהודים מהמן הקטן ועד היטלר קצוץ האשך והפין. לא לחינם אלוהים נתן מום בעמלקים כי הם אנשים רעים שמוציאים דיבת היהודים רעה. היום אפשר למצוא המון עמלקקים קטנים ברחובות ישראל והפורומי האינטרנט בכל השפות, כולל בעברית, שמוציאים זיבתם רעה על ישראל. באחד המקומות ברשת אפילו קראתי שאחד טוען שעמלק הוא האגו האחר של ישראל, כמו שהיום יש הטוענים שהנאצים הם האגו האחר של היהודים או הציונים. אתה מבין עד איזה רפיסות שכל האנטישמים האלה יכולים לרדת? אתה לא מזהה אצל אחד כזה מניאק דיפרסיה? דבר נביא הזעם! | |||
_new_ |
[•] ''אין בעיה מ.ש,'' מיכאל שרון: תשובתי [•]... | |||
|
|||
1) ''ע''י טענה שהיהודים, אנחנו, הם העמלק והכוזרים'' א. שקר ניתעב. מעולם לא אמרתי שישראל הם הכוזרים, ומעולם לא דנתי בנושא הכוזרים. יש הכותבים בנושא - אין לי כל קשר לכך. ב. עמלק: [•]... לא קרא מה שכתבתי אלא רק ראה את הכותרת, ומייד ניאץ אותי ברפלקס עברייני, ותוך אסוסיאציות שעלו במוחו, ללא קשר למה שכתבתי. לא כתבתי שישראל הוא עמלק, אלא משהו אחר לגמרי: דיברתי על המעבר לישוב של קבע מחיי נוודים. כתבתי שעמלק הינו מיתוס, מעולם לא היה עם כזה (ומכאן שישראל אינו יכול להיות עם שלא קיים). כתבתי שזה מיתוס שהומצא על מנת להרחיק את ישראל מתרבות הנוודים השיבטית, וליצור איחוד סביב מרכז רוחני. 2) ''אגג זה מנהיג עמלק --והיהודים הכוהו כמו שאלוהים *אחר כך* הכה את עמלק בצאת ישראל ממצרים''. אגג היה לפי המסופר מאות שנים אחרי צאת ישראל ממצרים, בתקופת שאול ושמואל הנביא. ולא כפי שכותב [•]... 3) ''אנחנו כבר שמענו שאתה בברוגז עם הממסד הציוני מסוף שנות ה-70''. חסר שחר. לא היה לי אז שום ''עימות עם ממסד ציוני'' -הייתי איש מדע. ________ מדובר בהפצת דיבה שקרית מהסוג המלוכלך ביותר האפשרי כאן. [•]... | |||
_new_ |
עד מתי שרון?! לא נמאס לך?! | |||
|
|||
כשלת, פישלת, הובכת, הושפלת, נוצחת והובסת. במקומך הייתי מנסה לעשות בדק בית רציני ולהסיק מסקנות. המלל האנטישמי הזה לא יעזור לך להלבין את חרפתך. | |||
_new_ |
מ.ש: אלי מספיק !! | |||
|
|||
_new_ |
מ.ש: אלי מספיק !! | |||
|
|||
זו התחזות בשמי מצד טרול . מ.ש. | |||
_new_ |
מ.ש: אלי מספיק !! | |||
|
|||
די עם ההתחזות ! הרף כבר ומיד !! מ.ש. | |||
_new_ |
מ.ש: אלי מספיק !! | |||
|
|||
זו התחזות בשמי מצד טרול. מ.ש. | |||
_new_ |
[•] מ.ש,'' [•]... | |||
|
|||
באיזה מדע היית איש? יוסי השני | |||
_new_ |
רשעותו של עמלק | |||
|
|||
העולם נבהל ונחרד כאשר הוא שמע על גבורת ה` ביציאת מצרים ובקריעת ים סוף. המלכים אמנם הבינו שה` העניש את המצרים על רשעתם. אולם, מאידך, הם ראו את כל מה שהתרחש במצרים ובים סוף גם כמאורע כללי הקשור לכל העולם. הם הבינו שהגבורה והנסים שהתחוללו מהווים סימן שאלקי ישראל הוא כל יכול. בשירת הים מתואר שהאומות נרתעו מאד, חיל ורעדה אחזום והן לא העיזו להלחם בבני ישראל. רק אומה אחת העיזה לקפוץ לתוך האמבטיה הרותחת. רק בניה של אומה זו פקפקו בהשגחת ה` והעיזו לתקוף את בני ישראל, למרות שחלף זמן מועט בלבד מאז קריעת ים סוף. רק הם לגלגו על המתרחש ולא נחרדו מהמכות שספגו המצרים. אומה זו - שמה עמלק. לכל אומה (לפני שבא סנחריב ובלבל את כל האומות) היו תכונות משלה. תכונות אלו כיוונו את צורת חייהם של בני האומה, את דרך התנהגותם ואת התייחסותם למתרחש בעולם. מצרים, בתקופה שבה ישבו שם בני ישראל כעבדים, היתה אומה אשר הודתה בקיומו של בורא-עולם. אולם, הם טעו וסברו שלאחר הבריאה, אין הקב''ה, כביכול, מתערב בנעשה בעולם שהוא ברא. אחת מהמטרות של עשרת המכות היתה להפריך טעות זו מקרב המצרים. בד בבד חיזקו עשרת המכות גם את אמונתם של בני ישראל אשר במשך שהותם הארוכה במצרים הושפעו מדעה זו של המצרים. מובא בשם הרבי מקוצק שמטרת יציאת מצרים היתה לא רק להוציא את בני ישראל ממצרים, אלא גם ''להוציא את מצרים מבני ישראל'', כלומר, לבער את ההשפעה המצרית הקלוקלת מליבם. מלבד העונש שהמצרים קיבלו על רשעתם, הם גם נוכחו לדעת שללא רצון ה`, אין לטבע כל קיום. גם קריעת ים סוף המחישה את שלטונו הבלעדי של ה` על הטבע. האומה המצרית הכירה בקיומו של בורא-עולם, הם הכחישו רק את רצונו להתערב בבריאה. לעומת זאת, בני העם העמלקי הכחישו לגמרי את קיומו של ה`. לדעתם, אין ח''ו שום כח עליון בעולם, והכל מתרחש במקרה. עמים אחרים נחרדו מקריעת ים סוף, ולעומתם עמלק הסביר שהיה זה אסון טבע בלבד. הרב הירש ממשיך וכותב שדעה זו היא שורש הרע בעולם. כלפי בעלי הדעה הסוברת שהכל מתרחש במקרה, אין דבר שימנע מהם מלבצע את רצונם, גם אם הוא רע מאד. חז''ל מתארים את עמלק כלץ, אומה זו לעגה לכל האומות שחרדו ופחדו מה` לאחר קריעת ים סוף. היו אומות שהשפעת הנס של קריעת ים סוף עליהן היתה כה גדולה, עד שהן התחילו להסתכל על עצמם כנתונים תחת שלטונו של ה`. בא עמלק וקירר את ההשפעה. בני אומה זו הכריזו בכל העולם, ע''י העובדה שהם יצאו להלחם בבני ישראל, שאין ח''ו בעולם מלכות שמים והכל מקרה. שתי תכונות אלו של עמלק מהוות את ההיפך הגמור מהתכונות הנדרשות לאדם או לעם השואפים לקבל את התורה. רק העניו מסוגל לבטל את רצונו מפני רצון בוראו; בעל גאוה אינו מסוגל לקבל על עצמו את מרותו של אחר. בנוסף לכך, הכופר בקיומו של הקב''ה, כופר גם באפשרות לקיומה של דרישה שמימית מהאדם, להתעלות מעל תאוותיו ורצונותיו ולחיות חיים רוחניים. לכן, התנאי המוקדם לקבלת התורה - הן במדבר סיני והן בימי מרדכי ואסתר - היה למחות כל זכר לתכונות אלו של עמלק. לכן, לפני מתן תורה בהר סיני ולפני קבלת התורה מחדש בימי מרדכי ואסתר, ה` סובב שתהיינה מלחמות עם עמלק. הדבר מביא מחד למחיית עמלק ומאידך, הוא מחזק את לבו של עם ישראל להתרחק מתכונותיו של עמלק שמולו הוא נלחם. | |||
_new_ |
כל הכבוד לבולגרים | |||
|
|||
ע' יקירי, אני מסיר את הכובע בפני העליה הבולגרית בראשית ימי המדינה. עליה שבאה, לא היו לה דרישות בנוסח: מגיע לנו. הם הביאו אתם תרבות של עשיה. הם הרימו קבוצת כדורגל, מכבי יפו, שהשתתפה בליגה הראשונה הרבה שנים. ומעל לכל אלה היתה להם ''מקהלת צדיקוב''. להאזין לשירת המקהלה זו היתה חוויה תרבותית בלתי נשכחת. ואסור לשכוח שהמנצח הקבוע שלה היה לא אחר מאשר זיקו גרציאני ז''ל. ועכשו אני אחדש לך שני דברים. הראשון, רחוב הכובשים במקורו עד 1949/50 היה ידוע כרחוב מאה שערים. ואצטדיון בלומפילד (על שם האחים בלומפילד מקנדה, שתרמו לבנייתו), במקור נקרא אצטדיון באסא, והוא היה מגרש-הבית של קבוצת כדורגל ערבית מיפו שנקראה ''שבאב אל-ערב'' (הנוער הערבי). | |||
_new_ |
כל הכבוד לבולגרים | |||
|
|||
מאחר ועברתי לגור במנשייה רק בשנת 1955 ובאמת גרתי ברחוב הכובשים מס. 158 (הבית הלפני אחרון),לא ידעתי את שמו הקודם. לבאסא הייתי הולך כל שבת ו''מתפלח'' בלי כסף, מסיבה פשוטה, למי היה בכלל כסף לכרטיס? זכיתי לראות את גלזר וחודורוב ועוד גדולים אחרים. הסיבה שהוא נקרא באסא, מהמילה ''ביצה'', כי ,לפני סלילת שדרות ירושלים דהיום כל האזור היה מוצף מים. למרות שאיני יוצא בולגריה, מיטב חברי הילדות שלי היו יוצאי בולגריה. אנשים חרוצים,בלי פרטנציות ו'' מגיע לי'', אך חסרי חוש הומור. | |||
_new_ |
אם כבר | |||
|
|||
אם כבר מדברים על נפלאות מנשיה צריך להזכיר שהצריח של מסגד חסן בק שימש במלחמת השחרור עד לכבוש יפו לצליפה על אזרחי השכונות היהודיות. | |||
_new_ |
מ.ש. למדתי כאן דבר מעניין | |||
|
|||
הבסת מוחמד עלי, כיבוש הטורקים ופתיחת פלסתין להשקעות זרות מצד מוהמט השני היא שנטעה בלב בני העלייה ה-I ורוטשילד, ובסוף המאה בידי הרצל את התקווה שעם השקעת כספים מספיקה, ניתן יהיה להקים כאן גם בית לאומי - פתרון לאנטישמיות האירופית. מכאן שהרצל מנסה לגייס כספים מאנטישמים אירופים, כמו שר הפנים הרוסי, באומרו שכך, אם ישקיעו מספיק - רוסייה תדלל את יהודיה. את הקייזר, בעל הברית של טורקייה, הרצל מנסה להלהיב עם חזון של מדינה מסודרת ומאורגנת ונאורה וליברלית במזרח התיכון, ממש ''Kleine Deutschland'' בפלשתינה. קולוניה גרמנית למהדרין. ב-1917 לויד ג'ורג' כובש את פלשתינה, והציונים מאמצים מייד גישה של ג'נטלמנים בריטים - ראה חיים וייצמן | |||
_new_ |
מ.ש. למדתי כאן דבר מעניין | |||
|
|||
מונטיפיורי היה הראשון, מבין היהודים שהבין את משמעות השינויים וקנה בשנת 1860 קרקעות מחוץ לחומות ירושלים והקים את השכונות הראשונות מחוץ לחומות. | |||
_new_ |
מ.ש. תודה | |||
|
|||
_new_ |
רגע אחד.... אתה מסה לרמוז שהיהודים אשמים בשואה? | |||
|
|||
_new_ |
|
|||
אַל תָּשִׂים לֵב לְכָל הַמַּלְעִיזִים וְהַקַּשְׁקְשָׁנִים, עַיִן! הִנֵּה הוֹכַחְתָּ שֶׁגַּם שְׂמֹאלָן עוֹכֵר יִשְׂרָאֵל טְפוּ-טְפוּ יָכוֹל לְהוֹצִיא תַּחַת יָדָיו מַאֲמָר מְהַנֶּה וּמְעַנְיֵן... | |||
_new_ |
הינה תמונה של מנשייה | |||
|
|||
מ-1948..... חלקה המערבי..... http://img164.imageshack.us/img164/6594/wwwm4020ov8.... ........ חכם ציון | |||
_new_ |
הינה תמונה של מנשייה | |||
|
|||
הסיפור ההיסטורי של מנשייה ונווה צדק http://knol.google.com/k/-/-/1d1przeaubp8p/4?domain=... ממש מרתק. חכם ציון | |||
_new_ |
הינה תמונה של מנשייה | |||
|
|||
ראשית: תודה. מה שאתה באמת רואה זה את הטיילת של תל-אביב באותה שנה. בקצה התחתון של התמונה ניתן לזהות, כנראה את מלון דן. הקצה הצפוני של השכונה נראה ,מאוד לא ברור, בקצה העליון של התמונה. שימו לב לצינורות הרבים ש''נכנסים'' לתוך הים. אלו צינורות שמזרימים את הביוב לים. | |||
_new_ |
עוד תמונות של תל אביב | |||
|
|||
1. מפת מנשייה, 1960 2. שכונת מנשייה 1949, איפה שכיום פארק צ'ארלס קלור: 3. המקום היום: 4. מבט מרחוק ומכיווןמצפון: רחוב בן יהודה, מלון דן פנורמה במערב, המדרכות הרחבות בבן יהודה, בית התעשינים…. וכמובן דיויד איטרקונטיננטל של פעם.... נדמה לי שבית 'אל על' בהקמה.... ומנשייה – יפו בסוף ובאמצע. 5. וסתם.... אבן גבירול ב-1952 רק בשביל הטעם של פעם...... חכם ציון | |||
_new_ |
ואם כבר, אז כבר | |||
|
|||
מתוך הסרט לופו שצולם בשנת 1970..... בשני הקטעים רואים את שכונת מנשייה ואת כל האזור של רחוב המרד, איפה שכיום ממוקמים בית התעשיינים, דן פנורמה ודיויד אינטרקונטיננטל, בקטע השני רואים בברור משמאל לכביש כל השטח הריק היום ממוקם עליו הדולפינריום ופארק צ'רלס קלור: http://video.google.com/videoplay?docid=147108573832... ואם כבר לופו אז הינה הוא עושה קצת בלגן על גשר הירקוןhttp://video.google.com/videoplay?docid=-17650998428... חכם ציון | |||
_new_ |
ואם כבר, אז כבר | |||
|
|||
1. ''אחוזת בית'' 1909: 2. רחוב הרצל 1913: 3. רחוב הרצל 1915: 4. פתיחת רחוב אלנבי 1918: 5. רח' העליה בשנות ה-20: חכם ציון | |||
_new_ |
ואם כבר, אז כבר | |||
|
|||
1. צילום יפו מכיוון מנשייה לפני שמנשייה היתה קיימת, 1860: 2. צילום יפו מצפון-מזרח, פחות או יותר מכיון מנשייה ב-1905: 3. תחנת הרכבת של יפו 1983: 4. השוק של יפו, 1877: 5. חלוצים יהודים עובדים ביפו, 1910. במה? חכם ציון | |||
_new_ |
ואם כבר, אז כבר | |||
|
|||
3. כ מ ו ב ן : תחנת הרכבת של יפו 1883 ! חכם ציון | |||
_new_ |
ואם כבר, אז כבר | |||
|
|||
בשנת 1970 השכונה כבר הייתה הרוסה. מה שרואים בסרט אלו ההריסות. | |||
_new_ |
הינה תמונה של מנשייה | |||
|
|||
חכם ציון האם אתה יכול לאתר תמונה של המושבה הגרמנית בחיפה בשנים ההן? באזור שבו היתה תחנת אג''ד הישנה המון תודה על המאמצים שלך בכל התחומים | |||
_new_ |
תמונות של המושבה הגרמנית | |||
|
|||
תמונות מהמושבה הגרמנית בחיפה 1. מאתר שבעת פלאי ישראל (משנת 1880): http://www.7wonders.co.il/dat/pict/1195255628.jpg 3. מאתר ''תמונות לעתיד'' (משנת 1930): 4. על כריכה של ספר משנת 1994: | |||
_new_ |
תמונות של המושבה הגרמנית | |||
|
|||
דוד המון תודות | |||
_new_ |
חן חן לך | |||
|
|||
מה שעשיתי הוא מעשה קל: 1. נכנסים לגוגל 2. עושים חיפוש תמונות לפי ''המושבה הגרמנית חיפה''. | |||
_new_ |
חן חן לך | |||
|
|||
כנראה שאני יותר מדי עסוק בויכוחי סרק | |||
_new_ |
תמונות של המושבה הגרמנית | |||
|
|||
נדמה לי שתמונה 3 אינה קשורה למושבה הגרמנית אלא למעלה המדרגות מואדי ניסנאס לכרמל. הקטע הזה להערכתי הוא בחלק העליון לפני שמגיעים לביה''ח ''בני ציון'' (לשעבר 'רוטשילד') ולפני שהיו שם הרבה בתים. אפשרות אחרת היא שהצילום נעשה באזור המדרגות היורדות מהנביאים לכיון ניסנאס. חכם ציון | |||
_new_ |
מ.ש. איזור הגפנים של סרונה, ותווית יין סרונה | |||
|
|||
כיום הקרייה בתל אביב ומדרום לה (תמונה הנמצאת ברשותי) זוהי מושבה של הטמפלרים הגרמניים, שמקור כלכלי מרכזי שם היה יצוא יין סרונה. צעירי תל אביב של שנות ה-30 דיברו בערגה על היופי של הנערות הללו. | |||
_new_ |
מה אתה מנסה לרמוז כאן ? | |||
|
|||
_new_ |
מ.ש. השאלה אחרת לגמרי: מה הטרול מנסה לרמוז כאן? | |||
|
|||
_new_ |
מ.ש: אלי, הרף ממני מיד | |||
|
|||
_new_ |
מ.ש: אלי, הרף ממני מיד | |||
|
|||
זו הודעה מתחזה בשמי מצד טרול. השלישית או הרביעית ביומיים האחרונים. | |||
_new_ |
הינה תמונה של המושבה הגרמנית - 1898 | |||
|
|||
הינה המושבה הגרמנית בחיפה ב-1898. תחנת ''אגד'' הישנה כמובן עוד לא הוקמה אבל להערכתי מקומה נראה בימין התמונה תמונה בין הבתים האחרונים של המושבה לבין בתי רצועת החוף, היכן שישנו שטח פתוח ולבן.http://www.eretzyisroel.org/~dhershkowitz/pic88-m.jp... . חכם ציון | |||
_new_ |
הינה תמונה של המושבה הגרמנית - 1898 | |||
|
|||
חכם ציון תודה עבור התמונה גם בקובץ של דוד סיוון יש תמונה דומה ביותר להערכתי הרחוב הראשי במרכז התמונה הוא שדרות הכרמל שמוליך בקו ישר למקדש הבאהיים במעלה ההר האזור שאתה מציין יש שם בית מרובה חלונות במקביל לאניה וזה האזור שבו היתה תחנת הרכבת המרכזית אג''ד להערכתי הוא במורד הכביש הראשי מאחורי הבית האחרון מצד ימין. לא רואים את המגרש כי הבנין מסתיר אותו. שם גם היה מבנה (ישנו גם היום) שנבנה בשנים ההן של הטמפלרים אם איני טועה ששימש בית חינוך ג' זה היה לפני מלחמת השיחרור בצד השמאלי של התמונה, בקרבה לים רואים כמה מבנים גדולים להערכתי זה רחוב מאדר והמבנה הגדול בית חולים איטלקי אין לי מושג אם זה הבנין - אבל זה האזור אולי אריה עירן מתמצא בזה ספינר | |||
_new_ |
הינה תמונה של המושבה הגרמנית - 1898 | |||
|
|||
הרחוב במרכזי נדמה לי שקוראים לו היום שדרות בן גוריון אם אינני טועה לכן ביה''ח האיטלקי נמצא ממזרח לו (בצד הימני של התמונה או קצת מחוצה לה), בהמשך שדרות המגינים של היום. בכל מקרה ביה''ח הוקם רק בתחילת המאה ה-20. חכם ציון | |||
_new_ |
הינה תמונה של המושבה הגרמנית - 1898 | |||
|
|||
בית חולים איטלקי נמצא על רחוב לוחמי הגטאות שבעבר היה מאדר. עכשיו בנו שם שורה של כבישים חדשים חוצי שומרון ועשו מישמש מכל האיזור על מפה תוכל לראות שזה ממערב לכביש הראשי שדרות הכרמל בעבר ועכשיו כנראה שדרות בן גוריון | |||
_new_ |
הינה תמונה של המושבה הגרמנית - 1898 ???? | |||
|
|||
היכן התמונה? מה לחוצה שומרון ולבית החולים האיטלקי בחיפה? בית החולים נמצא בשדרות המגינים. חכם ציון | |||
_new_ |
הינה תמונה של המושבה הגרמנית - 1898 | |||
|
|||
הרחוב המרכזי הוא אכן שדרות בן-גוריון . הבנין הגדול משמאל עדין עומד . הוא ברחוב אלנבי . המבנה הנמוך וארוך לימינו לא קיים . קצת ימינה מהמבנה הנמוך יש את הרפת שה]פכה למכבסה וכעת היא מועדון לילה בשם המחלבה . מעט נמוך יותר בתמונה יש בנין נוסף ואחרין שטח ]פתוח . שם היה מרכז הפעילות של תזמורת הנוער-חיפה וכיום הוא בשימוש מחלקת הניקיון העירונית . בית חולים איטלקי מקומו מחוץ לתמונה בצד שמאל . הבנין הגדול במרכז למטה איננו ושם הפתח הנמוך של גן הבהאים .בתחתית התמונה מצד שמאל המלבן הלבן המוארך הוא רחוב אל-מונטנאבי בו גרתי בשנות נישואי הראשונות . הבנין הגדול בימין התמונה למטה הוא פינת רחוב הגפן עם שדרות בן-גוריון . יש בו מסעדה סינית שהורי אשתו (לשעבר ?) של יהורם גאון הקימו . אריה עירן . | |||
_new_ |
זכרונות מעומעמים מאוטובוסי ''שחר'' | |||
|
|||
בשנות ה-40: דלת היציאה האחורית היתה במקום בו נמצא באוטובוסים אחרים המושב האחורי, וכרטיסי החברה היו תלת-צבעוניים: כחול, ירוק ואדום. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |