פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
קטטה ב''טיטאניק''
אורי אבנרי (יום ראשון, 17/05/2009 שעה 11:00)


קטטה ב''טיטאניק''

אורי אבנרי



אחד הרגעים המאושרים של חיי חוויתי במסעדה.

זה היה לפני האינתיפאדה השנייה. ליום-הולדתה הזמנתי את רחל לארוחת-ערב במסעדה מפורסמת ברמאללה.

ישבנו במסעדת-הגן המוארת בשרשראות של נורות צבעוניות, באוויר עמד ניחוח של פרחים ומלצרים אצו הלוך ושוב עם טסים עמוסים, אכלנו מוסאחן ואני שתיתי ערק. המלצר, ששמע אותנו מדברים בינינו, שאל בעברית מה להביא לנו. היינו הישראלים היחידים במקום. בשולחנות הסמוכים ישבו משפחות ערביות עם ילדיהן בלבוש חגיגי, וגם חתן וכלה עם אורחיהם העליזים. קולות צחוק התערבבו במלמול שיחות נינוחות, והאווירה הייתה מרוממת.

הייתי מאושר, ונפלטה לי אנחה: ''איזו ארץ נהדרת זאת יכלה להיות, אילו שרר כאן שלום!''

אני נזכר ברגע זה בכל פעם כשאני שומע ידיעות עצובות מרמאללה. הידיעות מדכאות, אבל הזיכרון משמר אצלי את התקווה שזה יכול להיות אחרת.

הידיעות המדכאות ביותר נוגעות לקרע שבין הפלסטינים לבין עצמם. הקרע הזה הוא אסון להם, ולדעתי גם לישראל ולעולם כולו. לכן אני מעז להתערב בעניין שלכאורה אינו נוגע לנו, הישראלים. הוא נוגע לנו, ועוד איך.

קל להאשים בו את ישראל. זה קל וזה גם נכון. במאבקן נגד השאיפות הלאומיות הפלסטיניות נהגו כל ממשלות ישראל על פי הכלל הרומאי העתיק: divide et impera - הפרד ומשול.

מאז הסכם אוסלו, המרכיב המרכזי של מדיניות זו הוא ההפרדה הפיזית בין הגדה המערבית ורצועת-עזה.

בסעיף 4 של הסכם אוסלו מספטמבר 1993 נאמר אמנם ש''שני הצדדים רואים את הגדה המערבית ורצועת עזה כיחידה טריטוריאלית אחת, שהשלמות (''אינטגריטי'') שלה תישמר.''

בסעיף 10 של נספח 1 בהסכם-הביניים מספטמבר 1995 נאמר: יהיה מעבר בטוח שיחבר בין הגדה המערבית לרצועת-עזה לתנועת אנשים, רכב וטובין...ישראל תבטיח מעבר לאנשים ולתחבורה, בשעות האור...ובכל מקרה במשך לא פחות מ-‏10 שעות ביום.בפועל לא נפתח המעבר הבטוח מעולם. בין כל ההפרות הגסות של הסכמי-אוסלו, זאת הייתה ההפרה החמורה ביותר. התוצאות הרות-אסון לכל הצדדים.

אמנם, דובר הרבה על המעבר. אהוד ברק פינטז על גשר-ענק, שיחבר את הרצועה לגדה. הוא ראה גשר ארוך כזה אי-שם בעולם. אחרים דיברו על מנהרה מתחת לשטח ישראל. אחרים הסתפקו בכביש אקס-טריטוריאלי או במסילת-רכבת. שום דבר מזה לא הוגשם. לפני אוסלו הייתה בארץ תנועה חופשית לכול, גם לתושבי השטחים הכבושים. אחרי אוסלו החופש בוטל.

האמתלות היו – כמו תמיד – ביטחוניות: שיירות של רוצחים ומחבלים יעברו במעבר הבטוח, משאיות עמוסות בטילים פלסטיניים ינועו בו הלוך וחזור. אך התוצאה מביטול חופש המעבר מעידה על הכוונה האמיתית: פלסטין העתידית בותרה לשני חלקים, שאין ביניהם קשר וגשר.

אי-אפשר לשלוט בשטח שאין עימו מגע בלתי-אמצעי. זה הוכח בפקיסטאן – עם היווסדה היא הייתה מורכבת משני חלקים רחוקים זה מזה. לא עברו הרבה שנים עד שפרצה ביניהם מלחמה והחלק המזרחי הפך למדינת בנגלה-דש.

לפי הסטטיסטיקה הפלסטינית האחרונה, שהיא אמינה בעיניי, חיים כיום 2.42 מיליון פלסטינים בגדה המערבית ו-‏1.46 מיליון ברצועת-עזה (נוסף על 379 אלף הפלסטינים בירושלים המזרחית). מיאסר ערפאת שמעתי פעם שיותר ממחצית המשאבים של הרשות הפלסטינית מוקדשים לרצועה, אף שהרצועה מהווה רק 6% (ששה אחוזים) מהשטחים הפלסטיניים.

עכשיו קיימות למעשה שתי ישויות פוליטיות: הגדה המערבית, שבירתה רמאללה, והרצועה, שבירתה עזה. מבחינה פוליטית, כלכלית ואידיאולוגית, המרחק ביניהם גדל והולך.

מבחינת מדיניות-הכיבוש הישראלית, זהו ניצחון כביר.

ממשלת ישראל מנהלת מדיניות שונה נגד שתי הישויות הפלסטיניות.

כלפי עזה, הקו פשוט וברוטאלי: להפיל את שלטון החמאס על-ידי הפיכת חיי האוכלוסייה – אותם 1,460,000 הגברים והנשים, הזקנים והילדים – לגיהינום. ניתן להכניס פנימה רק את המזון הבסיסי ביותר. התעוררה שערורייה בינלאומית כאשר גילה סנטור אמריקאי שאסור להכניס לרצועה אטריות, מפני ש''פסטה'' היא מותרות. ''לא ניתן להם שוקולד כאשר גלעד שליט אינו מקבל שוקולד,'' הצהיר השבוע קצין ישראלי. מעניין, כמה שוקולד מקבלים 11 אלף האסירים הפלסטיניים שבכלא הישראלי?

המלחמה נגד עזה (''עופרת יצוקה'') נועדה לזרוע הרג והרס בקרב האזרחים כדי שיתקוממו ויפילו את ממשלתם. ההרוגים כבר נקברו, אך החורבות עומדות על תילן. ממשלת-ישראל אינה מאפשרת להכניס חומרי-בנייה, והתושבים התחילו לבנות בתים מבוץ, כמו אבותיהם לפני מאות שנים. (במסגרת יצירת המחסור המדכא והמנוון נמנעת אפילו הכנסת צעצועים, ספרים וכלי-נגינה.)

ממשלת-מצריים משתפת פעולה עם ממשלת-ישראל במערכה זו. היא מקיימת מצור מלא על תושבי עזה, ולאחרונה גם גוברים מאמציה להחניק את האספקה החיונית דרך המנהרות בגבול רפיח (''הברחה'' בלשון הישראלית והמצרית). המערכה שבה פתחו שלטונות מצריים לאחרונה נגד שליחי חיזבאללה בסיני נועדה גם היא, בין השאר, לסתימת צינור-אספקה זה.

הציבור ברצועה לא הפיל את שלטון החמאס, אלא להפך. התנגדותו לממשלת רמאללה הולכת וגוברת, ויש אומרים שהפכה לשנאה ממש.

נגד השלטון הפלסטיני בגדה המערבית נוהגים שלטונות-הכיבוש באסטרטגיה שונה, אך לא פחות הרסנית. היא עושה את הכול כדי להציגו כמעין מהדורה פלסטינית של ''שלטון וישי'', וכך למנוע את איחוי הקרע.

ממשלת-ישראל מכריזה על כך בגלוי ובקול גדול. השבוע הביע הרמטכ''ל גבי אשכנזי הפתעה על שר-המשפטים הפלסטיני, שהגיש לבית-המשפט הבינלאומי תביעה נגד מעשי ישראל במלחמת-עזה.

איך פתאום, זעם אשכנזי, הרי במהלך המלחמה היה קיים שיתוף-פעולה אמיץ בין ישראל והרשות הפלסטינית!

כלומר, הרמטכ''ל של צה''ל טען פומבית, באוזני העולם והעם הפלסטיני, שהשלטון ברמאללה שיתף פעולה עם ממשלת-ישראל במלחמה נגד האחים הפלסטיניים בעזה, שבה ביצעה ישראל – לדברי השר מרמאללה – פשעי-מלחמה שיטתיים. קשה לתאר פגיעה קשה יותר במעמדו של אבו-מאזן ושותפיו.

קצינים ישראליים אחרים מפליגים בשבחי כוחות-הביטחון הפלסטיניים, המשתפים, לדבריהם, פעולה עם צה''ל בחיסול אוהדי החמאס בגדה. קשה להאמין ששבחים אלה מפי קציני-הכיבוש מעלים את קרנו של אבו-מאזן בעיני הציבור, הרואה יום-יום במו עיניו כיצד ממשיכות ההתנחלויות הישראליות להתרחב על אדמותיו.

השבוע סיפר לי חבר על שיחה שהייתה לו עם בכיר פלסטיני מרמאללה. אם תתקוף ותהרוס ישראל את איראן, אמר האיש בהתלהבות, זה יבודד וימוטט את שלטון חמאס בעזה!

למסתכל מבחוץ, זה בלתי-נתפס. כשהעם הפלסטיני כולו עומד בפני איום על עצם קיומו, כשממשלת-ישראל פועלת ללא לאות כדי למנוע כול אפשרות להקמת מדינה פלסטינית וגוברת הסכנה שהעם הפלסטיני כולו יידחק אל מחוץ לפלסטין, דומה הפילוג לקטטה על סיפון הטיטאניק.

אצלנו מקובל לומר שבית-המקדש נחרב בגלל שנאת-חינם. כאשר הרומאים כבר צרו על ירושלים, שרפו סיעות של המורדים הנצורים זו את מצבורי-המזון של זו. אצל הפלסטינים מתרחשים עכשיו דברים דומים.

הפילוגים היו תמיד קללה. ב-‏1948, כאשר לחמו על נפשם, הם לא היו מסוגלים להקים מנהיגות מאוחדת וכוח צבאי מאוחד. למעשה לחם כל כפר לבדו, מבלי לחוש לעזרת הכפר השכן. לולא כן, יתכן שהנכבה לא הייתה מתרחשת וסבלם הנורא הנמשך עד עצם היום הזה, היה נמנע.

התוצאה העיקרית של הפילוג לפני 61 שנה הייתה שהעם הפלסטיני לא היה מסוגל להקים את מדינת פלסטין לצד מדינת-ישראל, והשטח שהוקצב לה על-ידי האו''ם חולק בין ישראל, ירדן ומצריים.

יאסר ערפאת הבין זאת היטב והקדיש מאמצים אדירים לשמירת האחדות בעמו. כל עוד חי, נמנע הפילוג. השירותים החשאיים שיזמו את הרצח שלו רצו לשבור את האחדות הפלסטינית, כשם שרוצחי יצחק רבין רצו לשבור את תהליך השלום. שני מעשי-הרצח השלימו זה את זה, ולא במקרה.

מי שחושב שהשלום חיוני לשני העמים ולעולם כולו חייב לקוות לחיסול הפילוג ולהקמת ממשלת-אחדות פלסטיני.

ואני מאמין שזה עדיין אפשרי.

נראה שגם בעניין זה נועד תפקיד-מפתח לברק אובמה. עליו לשים קץ למדיניות המטופשת והרת-האסון של החרמת חמאס ולקדם בכל כוחו את הקמתה של ממשלה פלסטינית מאוחדת. יתכן שזאת צריכה להיות, בשלב הראשון, מעין ממשלת-על, אשר תחתיה ישמרו הגדה והרצועה על מידה מסוימת של אוטונומיה.

השלום בקרב הפלסטינים לבין עצמם הוא תנאי הכרחי לשלום ישראלי-פלסטיני. רק השלום הישראלי-פלסטיני יכול להביא גם להתפייסות בין שני העמים וליצירת האווירה ששררה באותו ערב קסום במסעדה ברמאללה – כך שלא תהיה זיכרון בלבד.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הוא היה בקבר רחל? ושם סעד?
סתם אחד (יום ראשון, 17/05/2009 שעה 12:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר ''אבנרי קרוב לתחתית הסיר''
סתם אחד (יום ראשון, 17/05/2009 שעה 17:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית תודה להודעה בעקיפין שהוא קורא את דברי .

העיקר בדיברי אבנרי הוא ''מי שחושב שהשלום חיוני לשני העמים ולעולם כולו חייב לקוות לחיסול הפילוג ולהקמת ממשלת-אחדות פלסטיני''

כתבתי בעבר ואני כותב שוב
שלום הוא דבר רצוי , אך הוא רק כלי ולא מטרה . שלום מתקיים בין מלחמה למלחמה . מלחמה או תחרות היא המצב הרב-זמני . תמיד ולנצח תתקיים יריבות בין שנים או יותר . זו דרכו של העולם .

סיפור קין והבל עוסק בכמה היבטים . בעיקר ברצח הקדום אך גם בהיבטים נוספים . אני סבור שמרכזו לא הרצח אלא סיבתו
וַיִּשַׁע יְהוָה, אֶל-הֶבֶל וְאֶל-מִנְחָתוֹ. ד,ה וְאֶל-קַיִן וְאֶל-מִנְחָתוֹ, לֹא שָׁעָה; וַיִּחַר לְקַיִן מְאֹד, וַיִּפְּלוּ פָּנָיו. . . . הֲלוֹא אִם-תֵּיטִיב, שְׂאֵת, וְאִם לֹא תֵיטִיב, לַפֶּתַח חַטָּאת רֹבֵץ; וְאֵלֶיךָ, תְּשׁוּקָתוֹ, וְאַתָּה, תִּמְשָׁל-בּוֹ. ד,ח וַיֹּאמֶר קַיִן, אֶל-הֶבֶל אָחִיו . . ., וַיָּקָם קַיִן אֶל-הֶבֶל אָחִיו וַיַּהַרְגֵהוּ.
תמיד ולנצח התחרות היסודית היא בין אחים . יתרון האחד וצאצאיו הוא הפסד השני וצאצאיו . וַיֵּדַע קַיִן אֶת-אִשְׁתּוֹ, וַתַּהַר וַתֵּלֶד אֶת-חֲנוֹךְ . ואין צאצאים להבל .

זאת התורה כולה .

והערה קטנה לאבנרי – על הטיטאניק סגרו את דלתות המחלקות הזולות כדי להבטיח מקום בסירות לעשירים .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 18/05/2009 שעה 4:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן אומר...

מה שאריה עירן אומר שוב ושוב
מזה כשנתיים זה,

שהיות וקין הרג את הבל,
עלינו לנהוג בחיינו כדוגמת קין.

טענה זו כה מגוחכת שכדי לענות
לה צריך להתאמץ לא לפרוץ בגיחוך:

משול הדבר למורה בשיעור אזרחות
שמסביר לתלמידים שהיות ולפוליטיקאים
שמקבלים שוחד יש יותר כסף בבנק - מה שמשפר
את איכות חייהם האופן משמעותי -
העקרון שצריך להנחותנו הוא שאם נמלא פעם
משרה ציבורית כלשהי רצוי שניקח שוחד בכל
הזדמנות.

הטענה המרכזית של עירן היא שהיות והרוצח
והשודד והאנס הם השורדים בעולמנו, הציווי
המוסרי אומר שעלינו לרצוח לשדוד ולאנוס.

עירן מתעלם מהעובדה שכל שיטה ערכית-מוסרית
שנוצרה עד היום בידי חברות שונות היתה מבוססת
על הצורך לנטרל את הדחפים הטבעיים החייתיים,
ויצירת מקום מפגש של האינטרסים של
בני אדם שונים במסגרת מוסכמת הנותנת בטחון
קולקטיבי ואישי.

עירן למעשה מוחק בהבל פיו את כל ההסטוריה של
מעשה המדינה והעקרונות האזרחיים מהעת העתיקה
ועד היום.

''תמיד ולנצח התחרות היסודית היא בין אחים . יתרון האחד וצאצאיו הוא הפסד השני וצאצאיו . וַיֵּדַע קַיִן אֶת-אִשְׁתּוֹ, וַתַּהַר וַתֵּלֶד אֶת-חֲנוֹךְ . ואין צאצאים להבל .
זאת התורה כולה .''

המונח 'תורה' בו משתמש כאן עירן אינו תקף כלל.
המצב הטבעי שבו אח הורג אח, הוא הרי הדוגמא התנכית
של המצב הבסיסי שאינו מאפשר חיים אזרחיים כלל, כי גם
אח יקום על אחיו להורגו בהיעדר חוק ומשפט.
עשרת הדיברות באו למלא את החלל הזה - אלוהים מתערב
כדי לתת לבני האדם חוקי יסוד להסדר המערכת החברתית
והאזרחית.

אך אריה עירן אומר...
אריה עירן אומר,
שכל זה הבל הבלים:
היהודים של היום צריכים
לקחת דוגמא ממי? מקין !
כי לקין, אחרי שהרג את אחיו
היו ילדים.

ההגיון העקום הזה מסביר גם
מדוע אימץ לעצמו אריה עירן את
מעמד התוקף האלים ביחס לפלסטינים.

הרי אם יש לקחת דוגמא מקין,
אז במקרה של השואה, בה ניספו ששה
מליון יהודים - ונוצר יתרון עבור הגזע הארי -
יש לקחת את הדוגמא של הנאצים, כי הם
שרדו. מתוך הניתוח של הדוגמא שהביא עירן
של הבל וקין, אפשר להבין על דרך האנלוגיה
שהיות התוקף היא הדרך שעירן ממליץ עליה,
ולכן עלינו לנהוג בסיטואציה של הכיבוש
כמו הגרמנים בתקופת השואה.

המצוי הוא הרצוי,
ואם המצוי משמעו היה רוצח,
אז עלינו להיות רוצחים.

הטענה הזאת כה מגוכחת שהצורך לענות עליה
מעורר תמיהה לכשעצמו. אך תעודת עניות היא
למשתתפים אחרים באתר שאין להם מה לומר
בנושא זה כלל.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 18/05/2009 שעה 8:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על פי הכתוב בספר בראשית
אין צאצאים להבל . יש צאצאים לקין . זו עובדה שזה כתוב . גם יש פרוט ארוך של זה הוליד את זה וכך הלאה .

מה אינו עובדה ?
השקרים של יוסלה והעיוותים הרגילים .
כך כתב היוסלה ''מה שאריה עירן אומר שוב ושוב
מזה כשנתיים זה,

שהיות וקין הרג את הבל,
עלינו לנהוג בחיינו כדוגמת קין''

יש לי שאלה פשוטה - איפה ?

------------
-----------
-----------
בין כל היצורים החיים קיימת תחרות .
לא מהסוג שבספורט . תחרות מסוג אחר .
התחרות היא
למי מהמתחרים יש יותר צאצאים .
והתחרות הזו היא תמיד בין אחים
ובין בני אחים ונכדי אחים וכך הלאה .
התחרות הזו היא תחרות בתוך הגזע , בתוך הזן , בתוך המין .
מתחרים על מזון , על יחסי מין , על בריחה מטורפים
על עמידה בתנאי החיים הקשים , שהם תמיד על סף המוות

הגרמנים טעו בבחירת היעד הטורפני שלהם .
אנחנו שילמנו את המחיר
כי הגרמנים טרפו את עמנו .

אריה עירן .

ואת הערבים יש לגרש מארץ ישראל .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 18/05/2009 שעה 10:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההגיון של עירן
אפילו אותו עצמו
אינו משרת.

עירן בא מעמדת הקורבן
של השואה.

אך הלקח שלו מהשואה
הוא, לפי הדוגמא של
סיפור הבל וקין (קין היה
חזק יותר ושרד, לכן עלינו
להיות כמו קין): עלינו,
הקורבנות של השואה לפעול
להיות הרוצחים כעת, כי רק
הרוצח שורד.

לבד מהעובדה הפשוטה שהקריאה
להיות הרוצח בסיפור הזה אינה
מוסרית בעליל - נוגדת את ערכי היהדות,
בין השאר - העמדה של עירן בנושא
זה (איזה עקרון מוסר יש להנהיג או להפנים)
גורמת לביטול התרבות האנושית על כל הישגיה
עד היום תמורת מין קיום חייתי אינסטינקטיבי
שבמקרה הטוב עוד ניתן להלביש עליו תיאוריה
פוליטית שגם היא פאשיסטית מובהקת,
בשל התפקיד הייחודי שיש בה לכוחנות
ולהישרדות כגורם היחיד.

עירן מפנה אותנו שוב למה שהוא מכנה
'העובדה' של מות הבל והישרדותו של קין
באמצעות צאצאיו.

הנקודה בה עירן מתקשה היא בדיוק
הנקודה שלמענה מובא הסיפור של הבל
וקין בתנ''ך,

ברור לכל ילד בכתה ב',
שכוונת הסיפור להראות שדרך הפשע
איננה דרך האלוהים. קין מוענש. הבל אכן
מת בסיפור, אך הנושא של הסיפור הוא החשיבות
של קיום ערכי מעבר לקיום הפיזי.

הרי הקיום של דורות רבים שהובטח לאברהם
מותנה מלכתחילה בקיום הדרך הערכית שאלוהים
מתווה עבור אברהם. גם ההבטחה של ארץ ישראל
לזרעו של אברהם מותנית בקיום הערכים.

את זה אריה ממש מתקשה להבין. ואלי אריה כלל
אינו יהודי? כי היהדות מבוססת על העקרון הזה
של עדיפותו המוחלטת של הקיום הערכי. כל מה שאריה
מבין מהסיפור הזה, זה שטוב להיות הרוצח.

אם יוסלה היה ממציא את הטיעון הזה
במתכונת שבה הוא מוצג אצל עירן, היו
מאשימים את יוסלה בבדיית בדיות,

אך הרי עירן כותב את הדברים בפירוט רב
ועוד חוזר עליהם בשנית ומתעקש שכך
צריך להיות.

לכן לא מובן כלל מדוע עירן כותב:
''השקרים של יוסלה והעיוותים הרגילים .''

אין כאן כל עיוות. הדברים דברי עירן:
''תמיד ולנצח התחרות היסודית היא בין אחים . יתרון האחד וצאצאיו הוא הפסד השני וצאצאיו . וַיֵּדַע קַיִן אֶת-אִשְׁתּוֹ, וַתַּהַר וַתֵּלֶד אֶת-חֲנוֹךְ . ואין צאצאים להבל .
זאת התורה כולה .''

היתרון הוא של קין, החסרון של הבל, קורבן האלימות.
אלוהים מעניש את קין, עירן מזדהה עם קין.
אך עירן מזדהה גם עם ניצולי השואה, עם קורבנות השואה.
וכיצד מתיישבת ההזדהות עם זה ששרד, הרוצח קין, מצד אחד,
ועם הקורבנות של האלימות הנאצית?

באנלוגיה הפשוטה בין הזדהותו של עירן עם קין בסיפור המקראי
לבין הזדהותו עם הקורבנות של השואה בסיפור ההסטורי-אישי,
אין דרך שלא להבחין בהזדהות המתבקשת של עירן, גם בסיפור
האישי- הסטורי עם התוקפן. זו לפחות המסקנה ההגיונית.

עירן טוען מה שנים שרק ראייה מפוקחת של ה'מציאות' הביולוגית
-דרוויניסטית תתן לעם ישראל את הכלים להישרד.
וחלק מזה כמובן הם סיפורי החיות של עירן: האריה תמיד יטרוף
את הטלה וכו'. עירן מסיק מזה שעלינו, היהודים, להיות
בעמדת האריה - התוקף הטורף - כדי להישרד.
עירן אף מתרגם את המשל הזה לנמשל היותר מפורט של
ישראל כתוקפן כלפי האוכלוסיה הפלסטינית, שאותה יש
לגרש מארץ ישראל על מנת 'לפנות מקום' ליהודים הרבים
שעוד יוולדו במסגרת תכניתו של עירן להגברת הילודה.

זה מוזר אולי לראות כיצד קושר עירן את תכניתו להגברת הילודה
למוראות השואה, למרות שאין לשואה, כאירוע חד-פעמי כל ערך
סטטיסטי. אך עוד יותר מוזר לראות כיצד, עם ההעלאה של סיפור קין
והבל, עירן חוזר לדחוק בנו, היהודים, להזדהות עם התוקפן, עם
הרוצח. ממש דבר והיפוכו. והמשותף אולי לשני המקרים הוא היעדר
הקשר הסיבתי בין החטא בו מדובר (השואה, או הרצח של הבל)
לבין המסקנות של עירן.

זה שקין שרד לאחר שרצח את הבל, אינו מחייב אותנו להיות
רוצחים. וכפי שהתורה טוענת, ההפך הוא הנכון.
עירן הרי גם טוען שיש לגרש את הערבים מארץ ישראל. אך טענה
זו הרי מבוססת על ההבטחה שנתן אלוהים לבני ישראל.

רגע, הרי זה אותו האלוהים שנידה את קין על דבר רצח הבל אחיו.
אז, לעשוק ולגרש את האוכלוסיה הפלסטינית של ארץ ישראל זה
בסדר, כי אלוהים נתן לנו את הארץ, אך במקרה של קין והבל אלוהים
טעה ואין צורך להקשיב לו. הרי, לפי עירן, קין הוא זה שאנו צריכים לחקות.
ואז אנו גם נזכרים בעובדה שההבטחה של ארץ ישראל לעם ישראל
היא הבטחה שניתנה לאברהם, והיא מותנית בקיום הערכים המופיעים
בתנ''ך.

והבלבול גדול אצל עירן בנושא המוסרי, איך שלא נסתכל על זה,
עם אלוהים, בלי אלוהים.

השם יעזור.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 18/05/2009 שעה 11:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השקרים של יוסלה והעיוותים הרגילים . כך כתב היוסלה
''מה שאריה עירן אומר שוב ושוב
מזה כשנתיים זה,

שהיות וקין הרג את הבל,
עלינו לנהוג בחיינו כדוגמת קין''

יש לי שאלה פשוטה - איפה ?

פעם אחת כבר כתבת שורות רבות כדי להסתיר את האמת והיא - אינך עונה לשאלה .

אילו היית אדם ישר , היית עונה משהו כמו ''זה לא כתוב אך משתמע'' , אבל אתה לא אדם ישר ולא מוסרי ולא מנסה להבין אותי . זיהית כי אני מסוכן להשקפת עולמך ואתה כמו [•]... מנסה לנשוך בכל מה שאפשר .
היות ודברי מעוגנים בעובדות ובפרשנות נכונה של המציאות אתה כמובן ניכשל ותמשיך להיכשל .

אריה עירן .

וגם צריך לחסל את פלסטין
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 18/05/2009 שעה 13:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עירן מתקשה להבחין בין הכתוב
לבין מה שמשתמע מהכתוב.

הרי סיפור הבל וקין משמעותו אינה
ב'מה שכתוב' במובן המילולי - העובדה
המתוארת של הרצח ו'הישרדותו' של קין
אינה המשמעות של הסיפור.

משמעות הסיפור היא שעל רצח האח
יש להיענש, היות והוא פוגע בערכים
שאלוהים מנסה להנחיל לבני האדם.

אך עירן קורא את הסיפור מילולית כתיאור
או הדגמה של מעשה הישרדות הכרחי של
קין, ומעין הוראה עבורנו לנהוג כמוהו.

יש לי חדשות עבור עירן: רובנו מורגלים לקרוא
טקסטים ולהפיק את המשמעות של הטקסטים
שאנו קוראים. רק במקרים נדירים מישהו יבוא
למשל ויטען שיש להצדיק את מעשה רצח הבל על
ידי קין כמעשה הישרדות.

אך עירן אומר....''יתרון האחד וצאצאיו הוא הפסד השני וצאצאיו . וַיֵּדַע קַיִן אֶת-אִשְׁתּוֹ, וַתַּהַר וַתֵּלֶד אֶת-חֲנוֹךְ . ואין צאצאים להבל .
זאת התורה כולה .''

אך יחד עם זאת מבקש עירן למנוע מאיתנו להבין
את המשמעות של המצגת המילולית שלו עצמו.
הוא מביא את מקרה הבל וקין כדוגמא לכך שיש
להזדהות עם קין במקרה הזה. אך עירן אינו מוכן
לקבל את המסקנה המתבקשת בהשוואה לשואה.

אם עלינו להזדהות עם התוקף במקרה של קין והבל,
האם אין זה אומר שעלינו להזדהות עם התוקף בכל מקרה,
גם במקרה של השואה?

עירן אינו מביא את המקרה של קין והבל סתם כך. הוא מביא
את הסיפור כדוגמא למה שהוא רואה כעקרון מכונן:
שיש להזדהות עם החזק - במקרה הזה עם הורג אחיו - קין.

העובדה שעירן מציב זאת כעקרון, מחייבת אותנו להשליך את זה
על כל המקרים האחרים של תוקף ונתקף. במקרה של השואה
פירוש הדבר הזדהות עם הנאצים, ובמקרה של הכיבוש הישראלי
בשטחים פירוש הדבר הזדהות עם העושק הגניבה והרצח בהם עוסק
הצד הישראלי בסכסוך עם הפלסטינים.

עם עירן אינו מרוצה מהאופן שבו יוסלה מבין את משמעות דבריו,
הוא יכול להפסיק עם הדרשות העקרוניות החוזרות על עצמן.
אם מצווה עלינו לחיות כחיות (ותוך התעלמות מיסודות אירגון חברתי
הנפוצים גם הקרב החיות - מזה עירן מתעלם כמובן) וכל דאלים
גבר, אז לפחות שלא יטרח עירן כל-כך בנסיון המופרך לשכנענו שיש
כאן עקרון מוסרי כלשהו. זה כל דאלים גבר, וזהו.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 18/05/2009 שעה 16:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל טקסט כתוב הוא מה שהוא .
הפרשנות היא בעיני הקורא .
כתוב שקין הרג את הבל .
ואני מנחש שכוונת הכתוב היא לחנך
שרצח הוא מעשה בלתי ראוי בעיני אלהים
ולכן גם בעיני אדם .
אין לי ויכוח עם יוסלה בנקודה זו
לדעתי רצח הוא בלתי ראוי
גם רצח של יהודים וגם רצח בידי יהודים .
אבל בזה לא מסתיימים הדברים .
ישנה הפרדה ברורה בין
סוגים שונים של המתה .
אין המתתה בשוגג או ברשלנות או בהגנה עצמית
שווי ערך להמתה בכוונה תחילה או בהקרבה למולך
את ההבחנה הזו היוסלה אינו עושה .
גם אינו מבדיל בין הרג בתוקפנות לבין הרג בהתגוננות .
אבל אלה זוטות , כי יוסלה אינו מבחין בדברים נוספים .

הטקסט התנכי אינו מסתיים ברצח הבל .
לאחר תיאור הרצח ועונשו של קין
קיים המשך
וההמשך עוסק בילודה .
ויכול היוסלה לכתוב מה שירצה אך
את הטקסט אינו יכול לשנות
וַיֵּדַע קַיִן אֶת-אִשְׁתּוֹ, וַתַּהַר וַתֵּלֶד אֶת-חֲנוֹךְ

ובכל התורה כולה אין צאצאים להבל .
וכל התורה כולה עוסקת בצאצאי קין .
כולל יוסלה - צאצא של קין .

אריה עירן .

וגם - יש למנוע הקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 18/05/2009 שעה 20:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו באים משת
אתה חושב שיוסלה לא?
הוא לא ממש פלסטיני כפי שהוא מעמיד פנים...
_new_ הוספת תגובה



יוסינקה
סתם אחד (יום שני, 18/05/2009 שעה 19:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני דוקא הבנתי כי עירן לא רוצה שנהפוך לנרצחים
כי זה מה שהערבים והאירנים רוצים לעשות לנו.
מאזן הכוחות בינם לביננו הוא כזה:
שלוש מאות מליון ערבים ועוד מליארד מוסלמים.
אולי עכשיו תבין מה עירן אומר לך...
_new_ הוספת תגובה



יוסלנו על כתפינו
סתם אחד (יום שני, 18/05/2009 שעה 20:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תעצום את העינים ותנסה לחשוב מה היה קורה פה אם מדינת היהודים היתה מונה 40 מליון יהודים.
הטמבל האירני היה מעז לאיים בהשמדה?
טיבי אחמד היה פותח את הפה עם ועדות מעקב?
הסטודנטים הערבים באוניברסיטת חיפה היו מכחישים שואה?
החמס היה יורה קאסם?
קאסם אסד היה יורה חמס?
במצרים היו מדפיסים את הפרוטוקולים?
הערבים היו מעלים את זכות השיבה?
וגם אתה היית מפסיק לרעוד בפתח-תיקוה.
(לא,אל תספר לי שזה פרקינסון)
חג השבועות בפתח - קבלת התורה על הר-סיני.
_new_ הוספת תגובה



יוסינקה
סתם אחד (יום שני, 18/05/2009 שעה 20:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערכים שבהונחלו הם ערכים של כיבוש הארץ.
ספר יהודע לרשותך, בבקשה
_new_ הוספת תגובה



יוסינקה
סתם אחד (יום שני, 18/05/2009 שעה 20:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערכים שהונחלו הם ערכים של כיבוש הארץ.
ספר יהושע לרשותך, בבקשה
_new_ הוספת תגובה



יוסלה מבין בכתבי הקודש
סתם אחד (יום שלישי, 19/05/2009 שעה 22:07)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה -
האימאמי של המדינה היהודית.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה מבין בכתבי הקודש
סתם אחד (יום שלישי, 19/05/2009 שעה 23:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוץ מגידופים וכינויים שונים
אני לא רואה תגובות לעניין.

אתה מתעסק יותר מדי ביוסלה
ופחות מדי באחריות שלך ושל שאר
היהודים החיים בישראל לטבח
שצה''ל ערך באוכלוסיה של עזה
בדצמבר 2008.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום רביעי, 20/05/2009 שעה 4:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתעסק יותר מדי בי
ופחות מדי באחריות שלך ושל שאר
הערבים החיים לטבח 2000 האזרחים היהודים
בשנות האינתיפדה הרבות .

חוץ מגידופים וכינויים שונים
אני לא רואה תגובות לעניין.

אריה עירן .

וגם צריך להרוס את פלסטין עד היסוד .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום ראשון, 17/05/2009 שעה 18:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל לא divide et impera בין הפלסטינים אלא הם עשו זאת לבדם. ההפרדה הפיזית בין עזה ליו''ש היא נתון גיאוגרפי. בטח שהנתון הזה הוא לא הגורם לאי רצונם של הפלסטינים לעשות שלום איתנו, אלא רק התירוץ של אבנרי. אני הייתי אומר שדווקא ההפרדה הזאת היא שבינתיים מגינה על יו''ש מליפול לידי החמאס. איך זה?

המלחמה נגד עזה (''עופרת יצוקה'') נועדה לזרוע הרג והרס בקרב המחבלים והיא לא כוונה בכלל לאזרחים. אבל כמובן שלאבנרי יש הרשאה מיוחדת להשתמש בדמם של ההרוגים כדי להפיץ את עלילת הדם שלו.

ולמה אבנרי לא מבין שזה גם אינטרס מצרי לפגוע בחמאס? המצרים מפחדים מהתפשטות המחלה לתוך מדינתם. הם מפחדים מוירוס ''האחים המוסלמים''. סוף סוף הם התעוררו למנוע את השפעת החזירית שהיתה יכולה להתפשט מעזה למצרים. אבל לפחות את החזירים הם כבר השמידו אצלם. גלאט כושר.

יום ראשון הטוב
_new_ הוספת תגובה



גלה את הסוד מר אבנרי
סתם אחד (יום ראשון, 17/05/2009 שעה 19:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''השירותים החשאיים שיזמו את הרצח שלו רצו לשבור את האחדות הפלסטינית, כשם שרוצחי יצחק רבין רצו לשבור את תהליך השלום. שני מעשי-הרצח השלימו זה את זה, ולא במקרה''.

אולי יואיל אדון אבנרי להסביר, אם יש לו די אומץ, לקהל הקוראים הסקרנים, של איזה מדינה היו ''השירותים החשאיים שיזמו את הרצח'' של יאסר ערפאת.
_new_ הוספת תגובה



אבנרי התפנס כל ימיו מהפרחת בלונים...
סתם אחד (יום ראשון, 17/05/2009 שעה 19:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרובוקציה היא הגורם שמשרת את אבנרי כבר עשרות שנים.

האמת לא חשובה לו...
_new_ הוספת תגובה



גלה את הסוד מר אבנרי
סתם אחד (יום ראשון, 17/05/2009 שעה 19:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרי ידע היטב כמו שאני ועוד הרבה ידענו שיאסר ערפאת היה מחזר על פיתחי האחוריים של עוזריו. הוא מינה עוזרים ושומרי ראש שיתנו לו שירותי מין תוך כדי העבודה בחדרים סגורים ובעות המאוחרות של הלילה. בתחילת שנות ה-‏80 השטאזי הרומני לפי בקשת ערפאת ובהוראת צקאוצ'סקו סיפקו זונות-זכר למשכב לילה עם ערפאת. העניין פורסם אחרי עשור ע''י בכיר בשטאזי הרומני יון מיכאיי פקפה שערק למערב. ערפאת גם ניהל רשת הברחות סמים, כספים, אלכוהול עוד משנות ה-‏60 כשפעל מירדן כדי לבסס כלכלית את מטה אש''פ שאז כמעט ולא נתמך כלכלית ע''י מדינות ערב.
כלומר, מה שרוצה יום ראשון הטוב לומר הוא שעראפת מת מסיבוכים הגייניים שגרמה לו מחלת האיידס בה נדבק כבר בשנות ה-‏80.

יום ראשון הטוב
_new_ הוספת תגובה



איך לא משעמם לאבנרי לחזור שוב ושוב על סיפורי הבדים שלו?
סתם אחד (יום ראשון, 17/05/2009 שעה 21:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למישהו יש תשובה טובה?

גלעד היפתחי
_new_ הוספת תגובה



גלה לנו את הסוד מר אבנרי- הייה גבר
סתם אחד (יום ראשון, 17/05/2009 שעה 21:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשערפאת מת, הקים מ. מ. שרון, המוכר גם באתר הזה כחושף אמיץ ובלתי מתפשר של מעשי נבלות ברבריים ופשעים אנטי אנושיים של היהודים, זעקה געוואלדית עצומה- שהשירותים החשאיים הישראליים רצחו את ערפאת... זה גבר!
ולא חשוב שאחר כך עשה שמיניות באוויר, התפלש בבוץ וברפש, כדי להוכיח שלא התכוון בכלל, בכלל, בכלל, למה שכתב ברגע של כאב על אובדן הלוחם הדגול... זה גבר!
אבנרי חייב לומר, אם הוא גבר, אלו שירותים חשאיים רצחו את חברו ערפאת.
_new_ הוספת תגובה



הנחות לא נכונות
סתם אחד (יום ראשון, 17/05/2009 שעה 23:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המעבר הבטוח לא נפתח? בודאי שנפתח אבל הוא נסגר כאשר החלו מעשי הרצח הפלשתינים שהם אלה שלא איפשרו את קיום הסכם אוסלו ולא כטענתו השקרית של אבנרי בגלל הישראלים. אבנרי בהתנשאות האופינית ''לשמאל'' גם קובע לפלשתינים מה טוב בשבילם. יש פלשתינים שמוכנים להלחם בחמאס כי גם הם מבינים שהוא ודומיו הם המכשול האמיתי לשלום אבל לאבנרי זה לא טוב והוא משווה זאת לקטטה על ספון הטיטאניק. אבנרי צריך להבין שלא ישראל אשמה בכך שעד היום אין מדינה פלשתינית ולא ישראל צריכה לקבוע את המשטר ברשות ואם יש ברשות מי שכמו בן גוריון שנלחם באצל הם מוכנים להלחם בחמאס זו זכותם מצד אחד וטוב לאזור כולו כי הכנעת הפונדמנטליסטים תאפשר את השלום. אולי.
_new_ הוספת תגובה



מאמר שקול ומעולה
סתם אחד (יום שני, 18/05/2009 שעה 8:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי אבנרי יקירי, כולנו בטיטאניק איתך !!!!!
_new_ הוספת תגובה



תגובה שקולה ומעולה
סתם אחד (יום שלישי, 19/05/2009 שעה 21:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כולכם אחרי אבנרי עד לקרקעית?

אלברט מוסאייף
_new_ הוספת תגובה



הדמגוגיה לא טבעה עם ה'טיטאניק' של קונספציית אבנרי
סתם אחד (יום שני, 18/05/2009 שעה 21:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכאורה אבנרי מבטיח לנו רשימה מאוזנת שבה הוא יביע לראשונה ביקורת אמיתית על התנהלות הפלסטינים (פתח וחמאס). אבל כהרגלו הוא לעולם לא יאשים במשהו את הפלסטינים עצמם, אלא יחלק את ה'קרדיט' לכולם רק לא להם!
הידיעות המדכאות ביותר את אבנרי הוא שפלסטינים רוצחים פלסטינים (הוא כבר התרגל שהם רוצחים יהודים) ולכן לדעתו זה לא אסור רק לפלסטינית אלא גם ליהודים. (כי הוא חושב שלא רק אבנרי התרגל לזה שרוצחים יהודים אלא שגם היהודים צריכים היו להתרגל שרוצחים יהודים). ויותר מכך, ישראל אשמה שפלסטיים רוצחים פלסטינים (אחרי שהיא נמצאה על ידו אשמה שפלסטינים רוצחים יהודים). איזו טקטיקולוגיה מופרכת ובלתי מוסרית בעליל!!!!
ומה אשמתה הגדולה ביותר של ישראל? שהיא לא נתנה לטרוריסטים לנוע חופשי בין יו''ש לעזה. היהודים לא בטחו ב''אינטגריטי'' של הפלסטינים. מבחינת אבנרי, מבין כל ההפרות הגסות של הסכמי-אוסלו, זאת הייתה ההפרה החמורה ביותר!
השאלה היא אם לאבנרי יש רשימת מטלות (לא נקרא לזה ויתורים) שהפלסטינים היו צריכים לבצע ולו רק כדי שלפי ההסכם תוכל ישראל להפעיל את המעבר הפתוח-בטוח? אני משוכנע שאבנרי בכלל לא יודע את התשובה כי מבחינתו הפלסטינים לא היו צריכים להשקיע כלום לשלום, כי הם ה''נכבשים''.

ישראל מנהלת מדיניות שונה נגד שתי הישויות הפלסטיניות בלית ברירה, ולא רק משום שגם ישות אחת אצלם מתנגדת לישות האחרת, אלא ששתי הישויות האלה הן אגזוז נפוח שעושה הרבה רעש, מפיץ הרבה עשן ופיח ולפעמים מפליץ ברעשי פיצוץ. מרגע שישראל נסוגה לחלוטין מעזה הפלסטינים הפכו לאחראים הבלעדיים עליה. ולא יעזרו תירוצים שישראל יושבת מסביבה ולא נותנת להם לצאת ולהיכנס ושום מטוס פלסטיני לא יכול להמריא מעזה, כי עזה נמצאת במצב מלחמה עם ישראל וידוע שמדינות במלחמה לא עוזרות זו לזו משום בחינה. העובדה שלפנים משורת הדין ישראל מתירה למזון, תרופות ודלק להיכנס לעזה צריכה רק לשחק לידי ישראל. העובדה שישראל סוגרת את הגבול בעת מלחמה היא לפי זכותה של ישראל. יחד עם זאת, ישראל למעבר לנדרש, בכל זאת נתנה למזון ולתרופות להיכנס לעזה גם בזמן המלחמה וגם כשהעזתים ביקשו לרצוח יהודים בישראל. לכן סיפור ה'פסטה'' של אבנרי לא ממין העניין, וישראל באמת לא חייבת להעביר לחמאס אפילו לא פיתה ומים! יש להם גבול עם מצרים והם יכולים לבוא עם המצרים להסכמות בעניין הזה.
מעניין שאבנרי יודע ש''עופרת יצוקה'' נועדה 'לזרוע הרס והרג בקרב אזרחים' כדי שהללו יפילו את ממשלת החמאס. נניח שזה היה נכון, אז למה החמאס שיחק לידי ישראל לפני המלחמה ולמה החמאס עוצר כל פעילות (בינתיים) היום?

נדמה שכל בן אדם – בלב ובשכל – מבין שאף מדינה ושום אזרחים לא יכולים ואסור להם לספוג עשרות רקטות על ראשיהם יום יום במשך 7 שנים. מבחינת עשיית הצדק ישראל היתה חייבת וצריכה למחוק את עזה כבר מהמטחים הראשונים כשעוד ישבנו שם. ולקולא, למחוק אותה מרגע שנטשנו אותה לאחריות הפלסטינים. המלחמה בעזה היתה במטרה אחת – לעצור את הטרור. הדרך – לגבות מחיר כבר מהחמאס ומתשתיותיו.
הטענה המופרכת שישראל התכוונה לפגוע באזרחים מופרכת מיסודה ע''פ העובדות:
• רוב ההרוגים הם מחבלים במדים ולא במדים,
• האזרחים שנהרגו נכלאו בניגוד לרצונם באזורי הפעילות של החמאס כשהחמאס מטשטש את נוכחותם שם.
• אזרחים ופתחיסטים נרצחו ע''י החמאס והם נרשמים לחובת ישראל,
• ישנן עדויות שצה''ל הסיט אש לאחר שהתברר שישנם אזרחים בקירבת הטרוריסטים, או שצה''ל נמנע מראש לשגר חימוש שהיה ידוע שישנם אזרחים במטרה או לידה,

ממשלת מצרים עושה מה שהיא עושה והטעמים איתה. אני משער שהפחד העיקרי של הנהגת מצרים הוא 'יצוא המהפיכה האסלאמית' לתוך מצרים, חבירה ל'אחים המוסלמים' ותפיסת המשטר. לא מזמן ראינו שגם החזבאללה היה מעורב בתוכנית הזאת שנחשפה בזמן!

מדיניות ישראל ביו''ש מיועדת להכשיר כוחות שיטור פלסטיניים ולהכניסתם איטית לפעילות שיטור בתאי שטח קטנים וברורים תוך ליווי וסיוע של ישראל. במקביל ישראל לא זונחת את פעילות הסיכול הצבאית בכל יו''ש. הרש''פ נהנה מסיוע ישראלי אבל רוצה להצניע את הדבר. המדיניות הזאת מתבצעת לאחר שהתברר לנו שאין הנהגת פתח אמיתית. אבו מאזן הוא קריקטורה.

גיליתי תקווה גדולה בחששו של אבנרי כשהוא כותב: ''.... כשממשלת-ישראל פועלת ללא לאות כדי למנוע כול אפשרות להקמת מדינה פלסטינית וגוברת הסכנה שהעם הפלסטיני כולו יידחק אל מחוץ לפלסטין.... '' ועל כך יש רק לומר: ה ל ו ו א י !!!!! אבל אני מכיר בקוצר ראייתו של אבנרי ומתעצב שנבואתו לא תתגשם, בטח אם נמשיך לשחק עם הפלסטינים ב''נדמה לי''.
היסטוריה
-------------
הפלסטינים לא היו מסוגלים להקים מנהיגות מאוחדת וכוח צבאי מאוחד ב-‏1948 כי הם לא היו עם. עוד הוכחה: שמתוך ה-‏61 שנים, 19 שנים הם היו לנפשם ולא חשבו ולא חלמו על להכריז על עצמאות ביו''ש ובעזה. למה? כי הם היו חלק מהעם הערבי במדינה אליה הם השתייכו. אבנרי כמובן מנסה להאשים שוב את האחר, את הירדנים והמצרים, שעצם הכיבוש שלהם מנע מהפלסטינים להקים מדינה.
למה באמת לא הקימו הפלסטינים מדינה? כי הם לא ראו את עצמם כעם נפרד ובהחלט, בעיקר ביו''ש, הם ראו עצמם חלק מירדן, היא פלסטין המזרחית.

''רצח ערפאת''
------------------
איך ומי בדיוק רצח את ערפאת באיידס?
שוב רומז הוא שישראל אשמה?
העובדה שאבנרי מעלה אז זיכרו של רבין ביחד עם ''רצח ערפאת'' רומזת יותר מכל שהוא העריץ את ערפאת כפאר יצירת האנושות והוא ראוי להגיע למעמדו הרם של יצחק רבין. אבנרי מנסה לגנוב הדעת ולהפוך את ערפאת לבן אדם.

יאסר ערפאת הבין זאת היטב והקדיש מאמצים אדירים לשמירת האחדות בעמו. כל עוד חי, נמנע הפילוג. השירותים החשאיים שיזמו את הרצח שלו רצו לשבור את האחדות הפלסטינית, כשם שרוצחי יצחק רבין רצו לשבור את תהליך השלום. שני מעשי-הרצח השלימו זה את זה, ולא במקרה.

מי שחושב שהשלום יופיע אם לא יתחיל להתייחס לפלסטינים כבגירים שיש לדרוש מהם אחריות על מעשיהם מגרש את השלום. אבנרי עושה טיטניק לשלום וטיטניק לפלסטינים ממערב לירדן. אבנרי עדיין מאמין שאפשרי שישראל תמשיך שנים על שנים להידבר עם ארגוני טרור שביום הם מדברים ובלילה מתפוצצים. אז אבנרי טועה בגדול, והוא גדול מספיק כדי לדעת זאת !!!!!!

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



אוסף שטויות מופרכות
סתם אחד (יום שלישי, 19/05/2009 שעה 9:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כותב כאלה כמויות,
ואיש אינו קורא את זה כמובן,
ולכן קשה גם להבחין בשטויות
המסתתרות בכל פינה
בטקסטים שלך:

''• רוב ההרוגים הם מחבלים במדים ולא במדים,
• האזרחים שנהרגו נכלאו בניגוד לרצונם באזורי הפעילות של החמאס כשהחמאס מטשטש את נוכחותם שם.
• אזרחים ופתחיסטים נרצחו ע''י החמאס והם נרשמים לחובת ישראל,
• ישנן עדויות שצה''ל הסיט אש לאחר שהתברר שישנם אזרחים בקירבת הטרוריסטים, או שצה''ל נמנע מראש לשגר חימוש שהיה ידוע שישנם אזרחים במטרה או לידה,''

רק בציטוט הזה מדברי זה המכנה עצמו 'חכם'
יש ארבע הצהרות שהקשר בינן לבין המציאות
בעזה מקרי ביותר.
_new_ הוספת תגובה



אוסף שטויות מופרכות
סתם אחד (יום שלישי, 19/05/2009 שעה 19:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה
הרבה מאוד קוראים את חכם ציון וממתינים לתגובותיו בכל ענין.
יש הרבה מה ללמוד ממנו
אבל אתה לא למיד, כמובן.
חי בפחד באיזה מרתף בפתח-תיקווה ומתפלל שהערבים או הפליטים שלהם לא יגיעו לשם - שיוותרו לך בגלל העזרה העצומה שאתה מגיש להם בכל נושא.
בגלל ההזדהות העצומה שלך איתם על דפי הפורומים של היהודים.
כי אתה יודע עברית, למרבה הפלא
מקווה שלא ישמיצו אותך ולא יצביעו עליך כמי שחסר מוסר לחלוטין, שודד קרקעות ובתים נטושים ביפו ובחיפה.
אם הם יעשו זאת, אולי מחר - האירופאים יפסיקו לך את ההקצבות שהם משלמים ליהודים רבים כדי להשחיר את פניה של ישראל והיהודים
נו, באמת...
_new_ הוספת תגובה



ראש השב''כ תומך בחכם ציון
סתם אחד (יום שלישי, 19/05/2009 שעה 21:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טען שאין פונקציה פלסטינית שאיתה אפשר לנהל שיחות שלום, כי אין להם כוח, אין להם ביצים ואין להם שכל. יוסלה כנראה חי במרתף ולא ראה אור יום.
האם יוסלה שלנו שכח שוב לשתות חלב?

אלברט מוסאייף
_new_ הוספת תגובה



יוסלה
סתם אחד (יום שלישי, 19/05/2009 שעה 20:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה במיוחד בשבילך
עדין במרתף בפתח-תיקווה,מכבה סיגריות?
_new_ הוספת תגובה



טיטאניק?
סתם אחד (יום חמישי, 21/05/2009 שעה 1:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בטוח?

אולי טיסהניק?
אולי טיקאניק?
אולי כיפהניק?
אולי מטאטאניק?
אולי טיפהניק?
אולי פיטהניק?
אולי חיטהניק?
אולי טירהניק?

לא יתכן טיטא ניק!!!!!

ארמגדון
_new_ הוספת תגובה



איזה מסכן אורי שלנו !!!!!!!!
סתם אחד (יום שישי, 22/05/2009 שעה 13:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אחד הרגעים המאושרים של חיי חוויתי במסעדה''....... וגו'

קיקי
_new_ הוספת תגובה



אבנרי כותב על ידידו הנאמן ערפאת
סתם אחד (יום שישי, 22/05/2009 שעה 16:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ש''השירותים החשאיים שיזמו את הרצח שלו רצו לשבור את האחדות הפלסטינית''..... האם יכול אבנרי להביא לנו הוכחות שבכלל ערפאת נרצח? ואם נרצח, היכול אבנרי להביא לפנינו הוכחות ש''שירותים חשאיים'' יזמו את זה. אני משער שאתם מבינים שאבנרי לא יודע כלום על מה שהוא כותב (ומדבר), והביטויים האלה מראים זאת בבירור. לכן אבנרי נאלץ לכתוב על ה''שירותים החשאיים'' בריבוי ובהכללה, על שירותים חשאיים סתמיים כלשהם, וזאת מהסיבה שהוא לא יודע כלום על הגורמים למותו של ערפאת, שבלאו הכי היה כבר זקן, חולה ומנהג בצורה לא נורמלית.

באותו אופן אבנרי כותב באיזושהי דמגוגיה זולה עם ''כשם שרוצחי יצחק רבין רצו לשבור את תהליך השלום''..... על איזה ''רוצחים'' הוא מדבר? על רוצחי הקונספציה והקונספירציה?

אורי אבנרי מוזיל את הדיון הציבורי בתעמולה דמגוגית זולה.

סמל גורנשטיין
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי