פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הקטל בעזה
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שני, 03/03/2008 שעה 15:00)


הקטל בעזה

גדעון ספירו



עשרות הרוגים ומאות פצועים, ביניהם תינוקות, ילדים, נשים וזקנים, הם קציר הדמים של היום הראשון בפלישה האחרונה של צבא הכיבוש והמצור הישראלי לעזה שקיבלה את השם הפסטורלי והאירוני ''חורף חם''. אם היה מישהו זקוק להוכחה כי הצבא הישראלי מצויד בכלי משחית הרבה יותר מודרנים ומתוחכמים מהנשק הפרימיטיבי מעט שיש בידי החמאס, הוא בוודאי קיבל אותה. טנקים, תותחים, מסוקים יורי טילים, משחתות חיל הים הסוגרות על עזה מהים, ועוד כיוצא באלה כלי חימוש מהסדרות האחרונות של בתי הייצור לנשק בארה''ב ובישראל יגברו על לוחמי החמאס המצוידים בנשק קל, ולא תעזור להם רוח הלחימה ואמונתם היוקדת השואבת מכתבי הקודש שלהם ודרשות כהני הדת.
הגטו העזתי הנצור, העני, הרעב, המרוד, המושפל מידי הכובש הישראלי לא יוכל להביס בכוח הנשק את מכונת המלחמה הישראלית היורקת אש בקצב מסחרר.

לא נכחד, בצד אמצעי הלחימה הסופר חדישים, מצויה רוחו של החייל הישראלי הפולש לעזה שאף היא נחושה. הוא קיבל את מנת שטיפת המוח הדרושה מקציני ההסברה, מרבני היחידות הצבאיות, מהעיתונות, מגלי האתר, מהבית ועל כן הוא משוכנע כי הוא נלחם נגד ''ארגוני טרור'' המתנכלים לאוכלוסיה אזרחית שלווה בישראל, כך סתם, ללא סיבה, זולת השנאה ליהודים ולישראל. הכיבוש כבריח התיכון להתמשכותו של העימות החמוש עם הפלסטינים, לא נמצא בפק''ל שלהם.
ויש כמובן את אהוד ברק שר הביטחון, שלא יוותר על ההזדמנות שנפלה לידיו לשפוך דלק למדורה, ולהפיס את דעתם של המפגינים מאשקלון ושדרות שחסמו צירי תנועה וזעקו ''מוות לערבים''. ואכן זה מה שקורה בעת כתיבת שורות אלו – מוות לערבים.

לאור טבח ילדים, נשים ואוכלוסיה לא לוחמת בפלישה הנוכחית, הגדירו ראשי הציבור הפלסטיני ממחנות פוליטיים שונים את מעשיה של ישראל כשואה. הם יכלו להיאחז בדברי סגן שר הביטחון מתן וילנאי שאיים על הפלסטינים בשואה. תקופת השואה לא החלה במחנות הריכוז וההשמדה. מנקודת מבטם של משפחות עשרות ההרוגים ומאות הפצועים, מהווה קציר הדמים וההרס של יום הפלישה הראשון לעזה, שואה. ממשלת ישראל וצבאה מממשים את איומו של סגן השר.

אינני ניטרלי במאבק נגד פונדמנטליזם דתי. לחיות על יד שכן שמונע על ידי קנאות דתית אינו דבר נעים. פונדמנטליזם דתי עומד בניגוד לדמוקרטיה, לשוויון, לזכויות אדם בכלל וזכויות נשים בפרט, הוא עריץ, מדכא ואכזר. במקומות בהם כבש את השלטון, החולקים עליו מבית טעמו את נחת זרועו הקשה.
הכיבוש הישראלי הוא הדשן שהצמיח הרבה רעות חולות, ביניהן גם את הפונדמנטליזם הדתי, הן אצל הפלסטינים והן אצל הישראלים. המתנחלים והחמאס הם שני צידיו של אותה מטבע בכל מה שקשור ללהט דתי משיחי והנכונות לבצע עוולות ופשעים בחסות האל. כמובן שאינני מתעלם מהנתון הבסיסי של יחסי כובש ונכבש. כל עוד החמאס הוא הנכבש זכותו להשתחרר מעולו של הכובש אינה מוטלת בספק.

השאלה היא, מהם האמצעים שהחמאס נוקט בהם בדרך לשחרור מהכיבוש. יש קווים אדומים שאסור לחצות. החוק ההומניטרי הבינלאומי אוסר לפגוע באוכלוסייה אזרחית לא לוחמת והוא תקף הן לגבי שלטון החמאס בעזה ובוודאי למעצמה הכובשת הישראלית.
טור זה מייסר ללא הרף את ממשלות ישראל לנוכח ירי על אוכלוסיה אזרחית, ולכן לא יכול לעמוד מנגד אל מול
הירי הבלתי סלקטיבי על אוכלוסיה אזרחית בשדרות והישובים סביבה ועתה גם באשקלון (מג'דל הפלסטינית). ירי זה לא זו בלבד שהוא לא צודק ומוגדר לפי דו''ח אמנסטי כפשע מלחמה, הוא גם לא חכם, משום שהוא מספק לצמרת הפוליטית והצבאית בישראל את הכלים ללוש את דעת הקהל להצדקת הפלישה וההפצצות. מכל מקום, ירי הקסאמים של החמאס על אוכלוסיה אזרחית בישראל (שהוא אמצעי לא לגיטימי לרצון לגיטימי להשתחרר מהכיבוש) לא משחרר את ישראל מהחובה להימנע מפגיעה באוכלוסיה אזרחית.

השאלה המתבקשת: איך נמנעים מפגיעה באוכלוסיה אזרחית בנסיבות עזה, המקום הצפוף בעולם, שבקרב תושביו נטמעים לעתים לוחמי ההתנגדות?
התשובה פשוטה: לא פולשים ולא יורים לעבר שכונות מגורים. מחפשים דרך אלטרנטיבית. לשמחתי היא ממש מונחת לרגלינו, הלוא היא דרך המו''מ וההידברות, ולדאבון הלב, ישראל מסרבת לעשות בה שימוש.

הדרך הטובה ביותר להביס את החמאס היא דרך השפע והפתיחות. במקום לסגור את עזה, ולהטיל עליה מצור, למנוע ממיליון וחצי בני אדם קיום אנושי מינימלי, לא זו בלבד שלא מייצר את המרי המקווה נגד החמאס, אלא מגבש סולדיריות של מיואשים שיתמכו בכל מעשה שיגרום הרס ופגיעה לעם הכובש.
לעומת זאת, פתיחת המעברים, זרימה חופשית של סחורות ואמצעי ייצור, מעבר חופשי בין עזה לגדה, כל אלה יהפכו את עזה למקום הרבה פחות מריר ויותר אופטימי ששוררים בו תקווה וחיים, שגם החמאס לא יוכל לעמוד מולם. ישראל לא נתנה לדרך זו סיכוי.

פולחן הכוח הישראלי עדיין מאמין שאפשר לשבור עם באמצעות מצור שהפך את עזה לשילוב של גטו וכלא גדול. אנו היהודים, כבר סבלנו מצורה זו של ענישה קולקטיבית, וכמה עצוב שממשלות ישראל לא למדו דבר והן חוזרות על אותן טעויות ופשעים של נוגשינו בעבר. ישראל מוכיחה את הכלל שבן מוכה הופך להורה מכה.
להפסיק את הירי, ההרג והטבח ולהתחיל לדבר. ולו בגלל הצפי שתושבי עזה יהיו בעתיד אזרחי המדינה, שהרי ברור לכל בר דעת, שאופציית שתי המדינות נפחה את נשמתה ונראה שאין מנוס מהפתרון הדרום אפריקני – מדינה אחת לכולם מהנהר לים.


אובמה מצטלב

הסנטור ברק אובמה, שנאבק על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה''ב נפגש עם ראשי הקהילה היהודית במדינת אוהיו לקראת הבחירות המקדימות. בפגישה ביקשו היהודים לדעת מה האמת באשר ''להאשמות'' בדבר היותו מוסלמי, ואובמה הצטלב והבטיח כי אינו מוסלמי ואף פעם לא היה.
קראתי את הדברים בעיתון ידיעות אחרונות (26.2.2008) וחמתי בערה. ראו לאן הידרדרה האיסלמופוביה. לכאורה יש הפרדת הדת מהמדינה בארה''ב. למעשה הדת משחקת תפקיד חשוב בפוליטיקה האמריקאית וכך קורה שיהודים, שבוודאי היו מתרגזים אילו מתמודד בבחירות היה ''מואשם'' בהיותו יהודי והלה היה אנוס להכחיש זאת, (גזענות, היו זועקים בצדק) נמנים כיום עם ראשי הגזענים שדורשים מאדם להצהיר כי אינו מוסלמי, כאילו יש בכך פגם.

חבל שאובמה לא מצא את הכוח לזרוק את היהודים האלה מכל המדרגות וללמד אותם פרק בהלכות דמוקרטיה, סובלנות והחוקה האמריקאית. אני מקווה כי אם יבחר לנשיא הוא ידע להשתחרר מחיבוקי דב אלו.


בחור טוב

בעיתון הארץ (24 בפברואר 2008) הופיעה מודעת תמיכה בח''כ מרצ חיים אורון במסגרת התמודדותו לראשות מרצ. חיים אורון הוא בחור טוב במובן הטוב של המלה. מקובל על כולם, איש נעים הליכות, פרלמנטר משובח. יש לו רק מגרעת אחת – הוא ממשיך דרכו של היו''ר הנוכחי יוסי ביילין, שהפך את מרצ למפלגה לא רלבנטית, אבר מדולדל בקצה הימני של השמאל הישראלי יהודי ציוני. יש במודעה מספר שמות בהחלט מכובדים מנקודת מבט שמאלית, שתמיכתם נראית יותר כ''טובה לחבר'' מאשר תמיכה פוליטית באורון, המהווה כאמור חוליית המשך לכישלונר יוסי ביילין, היו''ר היוצא של מרצ. לא במקרה הסיר ביילין את מועמדותו לראשות מרצ לקדנציה נוספת לטובת חברו אורון.

יש שם שמות, כמו למשל זה של מנהיגת מרצ הראשונה שולמית אלוני, שעמדותיה הפוליטיות רדיקליות בהרבה מאלו של אורון. מקומה הטבעי של שולמית אלוני הוא בקרב תומכיה של ח''כ זהבה גלאון, היחידה מקרב המתמודדים שמציגה אלטרנטיבה שמאלית רדיקלית במונחי מרצ בנושאי שלום, זכויות אדם, סחר נשים, סרבני כיבוש. היא הייתה הקול הצלול היחידי בהנהגת מרצ שהתנגד למלחמת לבנון השנייה מיומה הראשון.

יש במודעה שמות שתמיכתם באורון היא טבעית, מכוח שייכותם החברתית או הפוליטית לממסד הקיבוצי, שהוא הבסיס של חבר הקיבוץ אורון.
מה שמייחד לדעתי את המודעה הם מספר שמות שנותנים לנו מראה כיוון בעייתי לגבי דרכו של חיים אורון. מופיע שם הסופר עמוס עוז שתמך במלחמת לבנון השנייה, מופיע שם המשורר אילן שינפלד, שכתב במלחמת לבנון השנייה שיר שטנה המפאר פשעי מלחמה, כאילו נלקח הישר מהסדנה הספרותית של מתנחלי חברון.

עָלוּ עַל לְבָנוֹן וְגַם עַל עַזָּה בְּמַחְרֵשׁוֹת וָמֶלַח. הַחֲרִיבוּן עַד אֵין תּוֹשָׁב.
הִפְכוּ אוֹתָן מִדְבָּר צָחִיחַ. עִיִּים שֶׁל חֳרָבוֹת. עֵמֶק עָכוּר, לֹא מְיֻשָּׁב.

ובהמשך:
מִי בָּז לְיוֹם דָּמִים, בֻּזּוֹ יְבַזֵּהוּ. מַלְּטוּ אֶת עַמְּכֶם וּפְּצָצוֹת עֲשׂוּ,
וְהַמְטִירוּ אוֹתָן עַל כְּפָרִים וְעַל עָרִים וְעַל בָּתִּים עַד יִקְרְסוּ.

מופיע שם הרמטכ''ל לשעבר אמנון ליפקין שחק שהיה אחראי לפעולות הדיכוי בשטחים הכבושים בתקופת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומופיע שם ח''כ יוסי ביילין שבזמן מלחמת לבנון השנייה דרש להפציץ את סוריה. ויש גם בעל הון שתפקידו להרגיע ולהודיע כי לא נשקפת ממנו כל סכנה לקפיטליזם הנשכני והאכזרי השולט בישראל. בקיצור, שמאל דה לה שמטה.

חיים אורון הוא לא זריקת המרצ שתזניק את המפלגה לגבהים. כפי שהדברים נראים היום היא תמשיך לנמנם באזור אחוז החסימה.


איזו מדינה

כמי שנמנה עם מייסדי תנועת ''יש גבול'' ברור כי אני תומך בכל אחד שמסרב לשרת בצבא מסיבות מצפון, בין אם מדובר בפצפיסטים בין אם מדובר בסרבני כיבוש. כל מי שלא לוקח חלק בפשעי המלחמה היומיומיים שצבא הכיבוש הישראלי מבצע בשטחים הכבושים ראוי להערכה. לעניין זה אני מצרף גם את אלה שתורתם אומנותם.

אמנם תלמידי הישיבות החרדיות לא נמנים עם מתנגדי הכיבוש ולא עומדים על משמר זכויות אדם, ובחלקם אף מייצגים עמדות גזעניות של שנאת גויים, אולם בעצם העובדה שאינם יורים ואינם הורגים ואינם משתתפים בפעולות דיכוי והשפלה של הצבא נגד הפלסטינים, כבר שורה עליהם הברכה. אם סרבני הכיבוש הם מל''ו צדיקים, תלמידי הישיבות שלא מתגייסים הם צדיקים בעל כורחם.
אולם במציאות הישראלית אין צורך להימנות על הצדיקים הנ''ל כדי סרב לשרת בצבא.

היחס המבזה והמשפיל של הצבא והממשלה למי שכן הסכימו לשרת בצבא מהווים עילה מצוינת לעשות הכל כדי להימנע מלהיכנס לקן הרשעים הזה.

בימים האחרונים ראינו בטלוויזיה את הפצוע הקשה ביותר ממלחמת לבנון השנייה. הצעיר, דרור שמו, משותק בכל גופו, סובל מכאבי תופת ומשפחתו מטפלת בו במסירות אין קץ. לידיעת המשפחה הגיע מידע כי באיטליה יש מומחה שיכול לסייע לפצוע. משרדי הביטחון והבריאות הערימו קשיים ולא אישרו. עתה לאחר שהפצוע הופיע בטלוויזיה וחשף את קלונה של המדינה, סיפר כמה הוא מאוכזב מהיחס אליו וממש שטח תחנוניו (''אני מתחנן'' אמר) בפני הממשלה שתאשר את מימון הטיפול, ולאור המחאה הציבורית שהתעוררה לאור הופעתו המרגשת של דרור, יתכן ומשהו יזוז.

לפני שנים ביצע הצבא ניסויים רפואיים בחיילים תוך הפרת כללים בסיסיים של ניסויים בבני אדם.
במסגרת פרויקט שנקרא ''עומר 2'' הזריקו לחיילים חומר חיסון נגד אנתרקס, מבלי שסיפרו להם קודם לכן במה דברים אמורים ומהן הסכנות הכרוכות בניסוי.
לימים, לאחר שחרורם, סבלו רבים מנזקי בריאות קשים. בתחילה לא ידעו את מקור הבעיות, ורק לאחר שהתברר כי מקור הרעה הוא באותו ניסוי בו הם שימשו שפני ניסיון אנושיים, החלו לדרוש מהצבא והממשלה לקחת אחריות ולממן את הטיפולים הרפואיים וגם כמובן לשלם פיצויים. כמצופה, בתחילה הצבא ומשרד הביטחון התנערו מכל אחריות, ורק בעקבות פרסום בתקשורת ועתירה לבג''צ, יתכן ויחול שינוי. גם אם יואיל בטובו משרד הביטחון לקחת אחריות כלשהי, חזקה עליו שיעביר את הסובלים עשר מדורי גיהינום בירוקרטי לפני שיתחילו לראות מעט אור.

גלעד שליט נתון בשבי החמאס כבר למעלה מ-‏600 ימים. אני מתעלם מכל ההצהרות הצבועות של ראש הממשלה והסובבים אותו שאין הם מרפים מהנושא. האמת המעשית היא שהממשלה הפקירה את החייל ומעבירה אותו ואת משפחתו ייסורים מיותרים בגלל שלא רצו לשחרר שבויים פלסטינים (הקרויים ''מחבלים'') ''עם דם על הידיים''. איזו העמדת פנים. כאילו שלשרים הגנרלים ברק , מופז או יוזם מלחמת לבנון השנייה אולמרט אין דם על הידיים. כמעט שנתיים ממזמזים את עניין המו''מ עם החמאס בנושא שמות השבויים הפלסטינים שישוחררו. ממשלת החמאס התעקשה וחיכתה בסבלנות, וסופו של דבר שהממשלה החליטה לא מכבר ''להגמיש'' את תנאיה, ועתה מוכנה לשחרר גם כאלה עם דם על הידיים. אילו הייתה לממשלה מחויבות ממשית, לא הצהרתית, לחייליה אפשר היה לגמור את חילופי השבויים מיד בהתחלה, בלי כל העיכובים.

גם כיום נראה שדבר לא בוער לאולמרט ודומיו. הם עוד מתמקחים כמו סוחרי שווקים על שמות השבויים הפלסטינים שישוחררו בחילופי השבויים. יש כאן הפקרה בלתי נסלחת של גלעד שליט. דבר שניתן היה לסיים בשבוע הראשון לשבי, סוחבים וסוחבים וסוחבים, ומורטים לכולם את העצבים.

הנווט רון ארד הוא עוד דוגמא לחייל שחייו אבדו כתוצאה מזלזול הממשלה בחובתה לשחרר אותו מיד תמורת שבויים לבנונים ופלסטינים. בטרם אבדו עקבותיו, היה רון ארד בשבי תנועת אמל הלבנונית, והממשלה התחכמה במו''מ משום שנדמה היה לה כי ''המחיר'', כלומר כמות השבויים שנדרשו לשחרורו, גבוה מדי. כיום, אילו ניתן, הייתה הממשלה מוכנה לשחרר תמורת רון ארד לא רק את מה שדרשו בשעתו אלא הרבה מעבר לכך.

בניגוד לאגדה הרווחת בישראל, אין מחויבות ממשית של הממשלה לחייליה, והיא נוהגת בהם כבסחורה שיש לה תווי מחיר, ולא כבני אדם שיש להחזירם חיים.

דוגמאות אלו דיין לעורר בכל צעיר הרהורים וערעורים האם ראוי שיתגייס לצבא שכך נוהג בחייליו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


איזה דברים ניפלאים. מאמר מופת לעת הזאת, שעוד ייזכר
מיכאל שרון (יום שני, 03/03/2008 שעה 15:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד יזכר מי היו ממשיכי הדרך של רוח האדם וזכויות האדם, שגם בשעות הקשות ביותר של הסאוב אמרו דבר באומץ. ומי היו המתקרנפים.
_new_ הוספת תגובה



מר שרון אתה צוחק שאתה כותב מאמר למפות ?
סתם אחד (יום שני, 03/03/2008 שעה 16:25)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי הרי מר ספירו מאד חד צדדי !
_new_ הוספת תגובה



מר שרון אתה צוחק שאתה כותב מאמר למפות ?
סתם אחד (יום שני, 03/03/2008 שעה 16:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכתב עי סוריא יש לתקן זאת
_new_ הוספת תגובה



דחילאק מיכאל שרון,מי יזכור אותו?
ציחא ציחא (יום שני, 03/03/2008 שעה 17:44)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה רק אתה ועוד שני שמאלנים.
_new_ הוספת תגובה



אשר לאובמה, מול טפילת עלילות רשע, האיש פשוט הצטלב
מיכאל שרון (יום שני, 03/03/2008 שעה 15:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו אמירה אבסולוטית, שאינה תלוייה בקונטקסט. מול הזדון ולעז השטניות ומסע ההכפשות האיש החווה את אות הצלב, ואין לראות כאן לא יותר אך בוודאי לא פחות ממשמעות הדבר ''אני נוצרי''.
_new_ הוספת תגובה



אתה נוצרי?
ציחא ציחא (יום שני, 03/03/2008 שעה 17:43)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אילו היגיעו אבות אבותיו של אובמה לעולם החדש במייפלאוור
מיכאל שרון (יום שני, 03/03/2008 שעה 16:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אשר לאובמה, מול טפילת עלילות רשע, האיש פשוט הצטלב. זו אמירה אבסולוטית, שאינה תלוייה בקונטקסט.

מול הזדון ולעז השטניות ומסע ההכפשות האיש החווה את אות הצלב.

שהרי, גם אילו אבות אבותיו של אובמה היו מגיעים במייפלאוור מסקוטלנד או מאנגליה לעולם החדש, גם אילו דרכה שם רגלם במאה ה-‏19 לאחר שחצו את האוקיינוס משוודיה או מאירלנד, גם אז היתה נימצאות כלפיו מעשיות שכוונתם להבאיש את ריחו. וכבר אמר בנושא זה מרטין לותר ''הרשע לא יחסר לעולם פיתחון פה''.

שעל כן, אין לראות כאן לא יותר אך בוודאי לא פחות ממשמעות הדבר ''אני נוצרי''.
_new_ הוספת תגובה



מה,אתה נוצרי?
ציחא ציחא (יום שני, 03/03/2008 שעה 17:46)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אני בן אנוש, בן אדם.
מיכאל שרון (יום שני, 03/03/2008 שעה 18:15)
בתשובה לציחא ציחא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אני בן אנוש, בן אדם.
סתם אחד (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 20:42)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בן אדם שמאמין בפסל?
_new_ הוספת תגובה



גם ליהודים יש פסלים
ע. זועמת (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 3:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתייחסים לספר התורה בבית הכנסת בדיוק כמו שעובדי אלילים עובדים את אליליהם: מנשקים אותו, מלטפים אותו, וכשחוזרים הביתה, מנשקים את הקמעות שמכר לכם העלי באבא.
_new_ הוספת תגובה



גם לנו יש פסלים
ז. עומדת (יום רביעי, 12/03/2008 שעה 14:21)
בתשובה לע. זועמת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתייחסים לאישה כמו ליהודי, מנשקים אותה, מלטפים אותה, מזיינים אותה ועכשחוזרים הביתה ומוצאים את המאהב אז כורתים לו את הבושה.
_new_ הוספת תגובה



יש להעמיד לבית דין בינלאומי את ראשי החמס על רצח העם הפלשתנאי
סתם אחד (יום שני, 03/03/2008 שעה 16:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על אי נכונות להכיר בישראל על הפשע להבאת הסגר על עזה על הסלמת הלוחמה וירי טילים ומרגמות על חפים מפשע בישראל על ניצול כספי תובשי עזה לרעה ! ויש להעמיד את חמס והנייה ושותפיו על ניסיון לרצח חפים מפשע בישראל על ירי טילים ופגזים על אוכלוסיה חפה מפשע בישראל יצירת אימה והרג והרס כלכלי !
_new_ הוספת תגובה



על איזה כובש מילל מר ספירו בנושא עזה הכובש בעזה הוא החמס
סתם אחד (יום שני, 03/03/2008 שעה 16:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יש להעמיד לבית דין בינלאומי את ראשי החמס על רצח העם הפלשתנאי
סתם אחד (יום שני, 03/03/2008 שעה 16:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש להעמיד לבית דין בינלאומי את ראשי החמס על רצח העם הפלשתנאי !
על איזה כובש מילל מר ספירו בנושא עזה הכובש בעזה הוא החמס
נכתבו עי סוריא יש לתקן זאת
_new_ הוספת תגובה



יש להעמיד לבית דין בינלאומי את ראשי החמס על רצח העם הפלשתנאי
חיצא חיצאן (יום שלישי, 04/03/2008 שעה 16:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פשעי המלחמה של החמאס פוגעים במזרחיים בתל אביב.
עקב ירי הרקטות הפושע על שדרות ואשקלון תושבים עוברים לת''א ומעלים את מחירי הדיור.
די לכיבוש החמאסי
תוחזר הרשות הפלשתינית
_new_ הוספת תגובה



ואללה אשקלן ואלה מג`דל ואללה בטיח
soria (יום שני, 03/03/2008 שעה 17:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואללה אשקלן ואלה מג`דל ואללה בטיח
כל דור שונה השם המתישב והעיר נכבשה שוב ושוב עד ימינו
[עריכה] אשקלון העתיקה
אשקלון נמנית על הערים הקדומות ביותר בארץ ישראל העתיקה. מקור שמה של אשקלון הוא שקל, שפעם באמת היה השם של העיר. ראשיתה של אשקלון בתקופה הכנענית, כ-‏5,000 שנה קודם לתקופתנו אנו. היא נמנתה בין הערים הגדלות, ושימשה כעיר הנמל הגדולה ביותר בתקופה הכנענית. על עברה העתיק מעידים ממצאים ארכאולוגים: בחפירות שנערכו בראשות של לורנס סטאגהר מאוניברסיטת הרווארד ב-‏1985 התגלו באזור העיר העתיקה, כיום הפארק הלאומי של אשקלון, שרידים והריסות שגילם תואם ככל הנראה את ראשית היישוב בה. השכבות העמוקות ביותר בעומק של 15 מטר מתוארכות לתקופה הקדם פינקית-כנענית. על העיר שלטו בזה באחר זה שמונה עמים (ותרבויות): כנענים, פלשתים, פניקים, הממלכות ההלנסטיות, רומאים, ביזנטים, ערבים וצלבנים. אותם עמים, בתורם, השתלטו בכוח הזרוע על העיר וירשו את קודמיהם.

אשקלון בראשיתה, בתקופה הכנענית, נבנתה על קרקע של אבן-חול, המצטיינת ביכולת הקיבול של מי תהום ששימשו את תושבי העיר. העיר מנתה כ-‏15,000 איש שחיו בתוך חומותיה שאורכם כ-‏2.4 ק''מ, 15 מטרים גובה ועובי של 50 מטרים.

בתקופת הברזל התיכונה גדלה העיר ושטחה הגיע לכ-‏600 דונם. חומות העיר עובו במשך התקופה והיו עבות ביותר. עם זאת, החומה לא הקיפה את כל העיר אלא יצרה חצי מעגל שמגן על העיר מצפון, מזרח ודרום, ואילו כלפי הים, מערבה, הסתמכו אנשי העיר על מצוק טבעי לשם הגנתה. שיטה זאת של חצי המעגל אומצה אחר כך גם על ידי הרומאים והערבים. אשקלון היא גם העיר העתיקה ביותר בה נמצא שער קשת בכניסתה.

בשנת 1150 לפנה''ס לערך נכבשה העיר על ידי הפלשתים. כלי חרס מראשית התקופה מצביעים על דמיון בין כלי החרס מעשה ידי הפלשתים לכלי חרס המיקניים, דבר המחזק את ההשערה כי מוצאם של הפלשתים הוא ממזרח הים התיכון, אזור שהיה נתון להשפעת התרבות המיקנית. תחת שליטת הפלשתים הפכה אשקלון לאחת מחמשת ערי פלשתים, שביניהן ובין ממלכת ישראל המאוחדת ומאוחר מכן, לאחר הפיצול, ביניהן לבין ממלכת יהודה וממלכת ישראל, התקיים מתח צבאי ומדיני מתמיד.

בשנת 604 לפנה''ס בא קץ עידן הפלשתים. אשקלון, העיר האחרונה של הפלשתים, נכבשה על ידי הבבלים, כאשר הצבא הבבלי בראשותו של נבוכדנאצר החריב ושרף את העיר והיגלה את תושביה.

אשקלון נבנתה מחדש בתקופה ההלניסטית והייתה לנמל ימי חשוב. בימי המלך החשמונאי אלכסנדר ינאי, כאשר כל אזור החוף עבר לשליטת הממלכה החשמונאית, נשארה אשקלון עצמאית והייתה מובלעת הלניסטית בשל קשריה ובריתה עם מצרים התלמיית.

הורדוס, שליט יהודה, שיש הסבורים שנולד בעיר, האדיר את העיר וחיזק אותה. העיר המשיכה לשגשג לאחר מכן תחת שלטון האימפריה הרומית וביזנטיון. גם בתקופת המשנה והתלמוד חיו באשקלון לא יהודים לצידם של יהודים. בשנת 640 לספירה השלימו הערבים את כיבוש הארץ, וכך עברה גם אשקלון לשלטון מוסלמי. בשנת 1099, עם הגעת מסעי הצלב לארץ, הייתה אשקלון מבצר חשוב לפאטמים, ולמרות שבקרב אשקלון שנערך בסמוך לה ניצחו הצלבנים, לא נפלה אשקלון בידיהם.

בשנת 1150 בוצרה העיר על ידי שליטה הפאטמי בחמישים ושלושה מגדלים, אך למרות זאת נפלה העיר שלוש שנים לאחר מכן בידי הצלבנים ומלכם בלדווין השלישי מלך ירושלים, וזאת לאחר מצור שהוטל עליה במשך חודש. העיר שעברה לשליטת הצלבנים נכללה בנסיכות יפו הצלבנית, והייתה לחשובות שבערים הפאודליות שבה. בשנת 1187 הובסו הצלבנים בקרב קרני חיטין על ידי מוסלמים בהנהגת צאלח א-דין, וממלכת ירושלים נפלה. הצלבנים גורשו מהעיר על ידי המוסלמים בהנהגת א-דין, ואלה האחרונים הרסו את העיר, העלו אותה באש וסתמו את נמלה.

אף כי הוחרבה העיר, היא זכתה לתחיה בשנת 1192, כאשר הצלבנים חזרו לעיר בראשות מנהיגם ריצ'רד לב הארי. הם שיקמו את העיר וביצרו אותה בחפיר, חומה, מגדל ושערים. חומת העיר הוקמה על גבי סוללה בגובה 10 מ' ואורכה הוא כ- 3.4 ק''מ, מהם כ- 1.2 ק''מ לאורך חוף הים. לשם חיזוק החומה שולבו עמודים רומיים בה. בחומה היו כחמישים וארבעה מגדלים, ובפינתה הדרומית-מזרחית הייתה מצודה. הכניסה לעיר הייתה באמצעות ארבעה שערים.

סופה של אשקלון העתיקה הגיעה בשנת 1270 וזאת לאחר שהסולטן הממלוכי, בייברס, הרס סופית את העיר, מילא את נמלה וסתם אותו, וכתוצאה ננטשה העיר.

[עריכה] מג'דל
מג'דל היה כפר ערבי גדול שנוסד בתקופה העות'מאנית ליד חורבות אשקלון העתיקה. במלחמת העצמאות חנה באזור הצבא המצרי במהלך מסעו צפונה דרך ציר החוף לכיוון תל אביב, כאשר מטרתו היא כיבושה. לקראת סוף 1948 נכבשה מג'דל יחד עם איסדוד ואיבנה על ידי כוחות צבא הגנה לישראל. רוב תושביה הערבים ברחו ועולים חדשים יושבו בה.

[עריכה] העיר היהודית החדשה
בשנים הראשונות ליישוב העולים באזור מג'דל נקרא היישוב החדש במספר שמות. בתחילה נקרא מגדל-עזה, אחר כך מגדל-גד ולבסוף מגדל-אשקלון. הישוב תוכנן כישוב חקלאי ועורף לוגיסטי לישובים החקלאיים שעתידים היו לקום באזור. עד מהרה קיבל היישוב החקלאי צביון עירוני ובשנת 1951 הוכרזה מגדל-אשקלון כעיר. בשנת 1952 פונתה מן היישוב שארית האוכלוסיה הערבית במבצע של פיקוד הדרום שבו היא הועברה לרצועת עזה שהייתה נתונה אז תחת שלטון מצרי[1]. יש טוענים שסיפור חירבת חיזעה הוא על הפינוי של ערביי אשקלון לעזה.

בשנת 1951 החלה ביוזמת ההסתדרות הציונית בדרום אפריקה הקמת שכונת מגורים בסמוך למגדל-אשקלון בשם אפרידר. מקור שם השכונה הוא מהמילים דרום ואפריקה שחולקו והורכבו מחדש. ב-‏1953 הוכרזה השכונה כמועצה מקומית בשם אשקלון וכונתה לעיתים אשקלון החדשה. ראש המועצה המקומית דאז ולימים ראש העיר הראשון היה ד''ר יחזקאל זונאבנד על שמו נקרא בית הספר בשכונת אפרידר. ב-‏1955 החליט משרד הפנים לאחד את שני היישובים לעיר אחת שנקראה אשקלון. בסימלה של העיר נראים עמוד שיש המסמל את עתיקות העיר, חמישה כוכבים המסמלים את חמשת השכונות הראשונות, גלי ים המסמלים את התיירות בחוף הים וגלגל שיניים המסמל תעשיה.

בשנות ה-‏90 נקלטו בעיר מעל 50,000 עולים חדשים, בעיקר מאתיופיה וברית המועצות.

בשנת 2007 הייתה אשקלון העיר ה-‏13 בגודלה במדינת ישראל.

[עריכה] אשקלון כיום http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A9%D7%A7%D7%9...
_new_ הוספת תגובה



לשרוף את החמאס
ציחא ציחא (יום שני, 03/03/2008 שעה 17:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולמרט צריך להיכנס באבי אביהם של החמאסניקים
ולשרוף כל בית
וכל רכב וכל מחבל
אשר הולך על שתיים.

לא יתכן שהם יורים בנו רקטות יום יום
והיום יום הזה כבר שבע
שנים. על כן הגיע הרגע הנכון והנשגב
שניכנס בהם הלוך וחזור חזור והלוך ללא שובע
עד אשר חומת החמאס תישרף ללא דופי ומטרד.
_new_ הוספת תגובה



לשרוף את החמאס
soria (יום שני, 03/03/2008 שעה 17:59)
בתשובה לציחא ציחא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שבע שנים עבד יעקב בעבור רחל, שבע שנים רעות כבחלום משה עברו על המצרים ( עקב זאת אגרו מזון) ,ושבע שנים רעות באו על שדרות , ליעקב היתה ברירה , למצרים היתה ההתראה ואילו על שדרות איש לא שמע ! שבע שנים כעיורים רואים עמדה לה השמנת והסופרים והכותבים מן השמאל והימין ללא מילה על שבע השנים של פשעי עזה לפלשתנאים ולישראלים , על פגיעה באזרחים חפים משני הצדדים
_new_ הוספת תגובה



[•] מלחמה היא דבר מכוער .
אריה עירן (יום שני, 03/03/2008 שעה 17:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המלחמה אינה גן משחקים שבו עגים עוגות חול , מחליקים במידרון קטן ושוב עולים בסולם . המלחמה אינה משחק קלפים שבו מבקשים FRISH כשהקלפים נראים רע . מלחמה אינה בובת חייט אשר בהידקרה אין דמה זב ואינה צועקת מכאב .
מלחמה היא דבר אמיתי . במלחמה יורים , פוצעים והורגים . מפוצצים בנינים ומעלים רכוש באש . במלחמה משלמים מחיר יקר ומר עבור כל שגיאה וגם ללא שגיאה . מלחמה היא תהליך אשר יודעים כיצד התחילה ומי התחיל בה , אך אין יודעים מראש מי ינצח ומי יפסיד . מי ישלם מחיר כבד ומי ירויח . אין במלחמה REWIND כאשר התוצאות אינן מניחות את הדעת . אין הטורף מקיא את טרפו .
המלחמה מצריכה אחריות , אך רב בה הרשלנות שיקול דעת פגום ואי מתן דין . המאה העשרים שידעה כמה מלחמות קשות וממושכות רוויות דם וקטל הרס ובעירה , ילדה מתוך תרבות אירופה את המיגבלות על המלחמה ועל הלוחמים .
אחד המיסמכים החשובים ביצירת מיגבלות של השימוש בכח הצבאי הוא אמנת ג'נבה על ארבעת חלקיו . זה מיסמך אירופאי , הנובע מתרבות אירופה , מהשקפות פילוסופיות של ערך האדם באשר הוא אדם . אך למסמך זה שתי חסרונות מרכזיים .
חסרונו הראשון הוא דו-פרצופיותו , כפל מסריו ואי השימוש בו בשעת הדחק . הגרמנים שהם בני תרבות אירופים ולהם פילוסופים רבים , בעתו בכל הומניות בזמן המלחמה הראשונה והשניה הקרויות מלחמת עולם בטעות . אויביהם האנגלים , הצרפתים ובני בריתם לא טמנו ידם בכיסיהם ועברו על ערכי הגינות ומוסר ללא נקיפות מצפון . דוגמאות אינן חסרות .
חסרונו השני הוא האיחור בהכלתו על צדדים לוחמים ועל אזרחים נפגעים . העם היהודי שלא היה צד לוחם , אף שהיו יהודים בשני צידי החזית במלחמה הראשונה , היה גוף אזרחי ששימש קורבן לאכזריות ורישעות מדהימה . לא רק הגרמנים , גם בנות הברית תרמו לאסוננו באדישותם ובחוסר סיועם .
מחוץ לאירופה ואזורי השפעתה התרבותית יש לאמנות ז'נבה ערך מועט . ככל שנוגע הדבר לנו אויבינו נזקקים לאמנות ז'נבה כשהם טוענים נגדנו , אך לא כשהם עוברים על איסורים מפורשים במיסמכים אלה .
והנה אנו זוכים למנה של הטפה מתוך המחנה . אדם משלנו אומר לנו את הדבר הבלתי מוסרי ביותר . והוא אומר זאת כקורא בשער , איש מוסר לכאורה . העיקרון הראשון בקוד המוסרי הוא שהוא חל על כולם . מה ששנוא עליך על תעשה לזולתך . וגם היפוכו ברור , מה שעשה לך זולתך עשה לו . עין תחת עין שן תחת שן וחבורה תחת חבורה .
היהודים בארץ ישראל לוחמים נגד עבריינים על אמנות ז'נבה . הם יורים בכוונה אל ישובים אזרחיים . הם שולחים מתאבדים להתפוצץ בקרב אזרחים . הם לוחמים בבגדים אזרחיים . הם נחבאים בשעת לחימה בתוך אוכלוסיה אזרחית . מעשים אלה הם עבירות על אמנות ז'נבה ונחשבים פשעי מלחמה לכל דבר ועניין .
במצב הזה באים רשעים מתוך המחנה וזועקים חמס . בכפל משמעותו . אין רשעים אלה בוחנים את העבירה אלה את התוצאות של מעשה התגובה . ''רק'' שני יהודים נהרגו אך מאה ערבים , ודאי שהיהודים אשמים . לכאורה חולשת הערבים , חוסר כישרונם ועוניים הם הצדקה לפישעיהם ואילו עוצמתנו ויכולתנו הם הפשע .
על זה נוסף השקר והתעמולה . אין כיבוש ברצועת עזה . אפילו אלה הטוענים שיהודה ושומרון כבושים , אינם יכולים להראות שרצועת עזה כבושה כעת . למרות זאת המונח ''כיבוש'' ממשיך לשרת את אויבינו וזה כולל את הבוגדים במחננו . גם טענת המצור שיקרית . חדר שדלתו פתוחה אינו נעול . תא שטח הגדור משלושה צדדים וצידו הרביעי פתוח אינו תחת מצור . אמת זו אינה מפריעה למטיפי השקר לחזור על מילה זו בכל עת .
לזה נוסף האבסורד הגדול . איני יודע כיצד לכנותו . זו הדרישה של נושכי היד להמשיך להזינם . הם רוצים להינות משני העולמות . הערבים פוגעים בישראל ובאותו זמן דורשים מישראל לפרנס אותם . הם רוצים מזון , מים , תרופות דלק ותעסוקה . זו חוצפה חסרת שיעור . מה שמדהים אותי זה שיש לזה תמיכה בישראל בחוגים רחבים .

שואה , שואה ואין שואה .

קרה ומתן וילנאי אמר ברגע של היסח הדעת , את המילה שואה שמביאים הערבים על עצמם . וכבר תפשה המילה את מקומה בארסנל התעמולה הערבי . כבר משתמש בה היהודי . המילה שואה מתארת אסון בקנה מידה עצום . לעם היהודי המשמעות היא אבדן שליש מבנינו . האם הערבים ניזוקו כל כך ? כל בר דעת יודע שלא . ואני חש תחושת בטן שזו נבואה שתגשים את עצמה . הערבים ינגנו על מיתר השואה וסופם שיחוו שואה . אין הם בוררים במילים וכך אוהביהם היהודים . המילה טבח אף היא שגורה אצלם . ''טבח ילדים'' . נדמה לי שרצח רחב היקף הוא טבח , הכוונה חשובה . אבל הריגה בשעת מלחמה ושלא בכוונה תחילה אינה טבח .ובכל מיקרה הנחבאים בקרב אזרחים בכלל וילדים בפרט הם האשמים . כן . יש מיקרים בהם הקרבן אשם . זה אחד מהם . הערבי שנהרג בידי חילי צהל אשם .
_new_ הוספת תגובה



מלחמה היא דבר מכוער .
soria (יום שני, 03/03/2008 שעה 18:07)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל והפלשתנאים שני עמים מזוכיסתיים !
_new_ הוספת תגובה



מלחמה היא דבר מכוער .
אריה עירן (יום שני, 03/03/2008 שעה 18:15)
בתשובה לsoria
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מצטער . אינני מסכים איתך . היהודים חיפשו בית לאומי ובחרו לחזור למולדת הקדומה . הערבים התנגדו להגירת היהודים לכאן . אך רק מחצית הערבים היו כאן אז והיתר היגרו לכאן במקביל ליהודים . ההתנגשות הייתה בלתי נמנעת .
_new_ הוספת תגובה



מלחמה היא דבר מכוער .
soria (יום שלישי, 04/03/2008 שעה 7:33)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון ואף נכון היהודים חיפשו בית לאומי ובחרו לחזור למולדת הקדומה ובכל זאת שני הצדדים לא יכולים זה בלי זה ועם השנים הפכו לעמים מזוכיסטיים !
_new_ הוספת תגובה



[•] מתן וילנאי הוא סתם שמאלני
רמבו (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 20:45)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא נתן שמן חינם לגלגלי התעמולה האסלאמו פאשיסטית.
_new_ הוספת תגובה



אתה מתבל דברי טעם בחד צדדיות
ענבל בר-און (יום שלישי, 04/03/2008 שעה 12:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה גורס כי יש להידבר עם חמאס כאשר חמאס בעבר הפר את הסטטוס קוו עם פת''ח, ומקל וחומר יפר הסכם עם ישראל בהזדמנות הראשונה. הרי ידוע שחמאס שואף להפסקת אשר כדי להתעצם ולהתחזק.

הקסאמים אינם פתרון לגיטימי לכיבוש. מה שהקסאמים משדרים לישראלים הוא ''אין טעם לסגת, הם לא רוצים אך ורק את יהודה ושומרון אלא את כל הארץ''. יש פה התעלמות מעצם העובדה לפיה חלקים נכרים מהציבור הפלשתיני אינו מכיר בזכות של היהודים לחיות במולדתם, אף בגבולות 67. בספרי הלימוד שלהם קו ירוק אינו קיים, חלקם רואים בישראל ''ישות ציונית'' זמנית בלבד, ולא מדינה של עם אשר מממש את זכותו להגדרה עצמית.

בנוגע לפתרון ה''מדינה אחת'' - אני מפנה למאמר של אבנרי אשר מתאר את העימות שלו עם אילן פפה. אין מי שמסביר זאת טוב יותר מאשר אבנרי באותו מאמר

הרג אזרחים מצד ישראל אינו לגיטימי, אבל מצד שני הטייה חד צדדית גם אינה לגיטימית.

הפונדמנטליזם האיסלאמי אינו אך ורק תוצר של הכיבוש. הכיבוש מסלים אותו. אבל טרם שנת 1967 לא היו פדעיון? לא היו מתקפות, הסתתנויות? השליטים הערבים לא הבטיחו אחד לשני להפגש בתל אביב ובחיפה טרם מלחמת ששת הימים? לא תקפו עם מוכה וחבול בשנת 1948, כ 3 שנים לאחר השואה, במטרה לטבוח בו? להטיל את כל כובד משקל שנאתם כלפינו על הכיבוש זו חד צדדיות.

אז כן, יש לסיים את הכיבוש. אז לא, אסור לפגוע באזרחים. אבל מכאן עד לגישה כה חד צדדית אשר מגנה אותנו על כל מחדל (גם אם מגיע מתוך הגנה עצמית) ומוחלת להם על כל ניסיון לפגוע באזרחים (הם יורים קסאמים כי זה מה שיש להם כיום. לו יכלו היו יורים ללב תל אביב וכמות ההרוגים הייתה רבה יותר), זו כבר חד צדדיות אשר קוראת תיגר על זכותנו להתקיים, וגם מזכירה את הביקורת החד צדדית על ישראל, שאינה אלא אנטישמיות במסווה.

ביקורת על ישראל, אדרבא, היא ראויה לכך. לראות במשקפיים שונות מעשים זהים אשר שני הצדדים עושים? זו כבר חד צדדיות מוטה
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי