פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אנטישמיות מזן חדש
שלמה גזית (שבת, 10/12/2011 שעה 9:00)


אנטישמיות מזן חדש

אלוף (דימ.) שלמה גזית



הווארד גוטמן, שגריר ארה''ב בבלגיה, הוזמן להרצות בפני הוועידה למלחמה באנטישמיות באירופה אשר אורגנה ע''י ''האיחוד היהודי האירופי'' ו''צדק'', שהוא ארגונם של עורכי הדין היהודים בבריסל.

גוטמן, יהודי בן לאב ניצול שואה, לא העלה על הדעת איזו סערה תקום בעקבות דבריו, משטען בהרצאתו כי התגברות מסוימת של האנטישמיות בעולם המוסלמי נובעת מן הסכסוך שבין ישראל לפלסטינים. על רקע התלהטות מערכת הבחירות לנשיאות ארה''ב, נמצאו כבר מי שתבעו את פיטורי השגריר. הנשיא אובמה, בינתיים, דחה תביעה זו.

גוטמן לא היה הראשון שאמר דברים אלה, ודומה גם שאין להתפלא על כך. האנטישמיות ה''קלאסית'', זו המוכרת לנו מן העולם הנוצרי, זו המאשימה את היהודים בצליבת ישו, אנטישמיות זו לא הייתה נחלת העולם הערבי-מוסלמי עד לפני כמאה שנים. אינני מנסה, כמובן, לטעון כאילו חיי היהודים במדינות האסלאם התנהלו על מי מנוחות, ללא בעיות, ללא תקריות וללא יחס מפלה. פה ושם היו גם גילויי אלימות. אך אלה לא נשאו אופי חריג מן היחס לכל הזרים, לכל בני דת אחרת שחיו באותן ארצות ערב ואסלאם.

הדברים השתנו במקביל להתיישבות היהודית בארץ-ישראל, במקביל למאבק הערבי שביקש לבלום את העלייה היהודית לפלסטינה ולמנוע את ההתפשטות הקרקעית הציונית בארץ. נקודת המפנה הייתה ב-‏1948. כאשר מדינות-ערב וצבאות ערב נכנסו למערכה במטרה לסכל ולמנוע את הקמתה של המדינה היהודית, ומאז, יש לכל עימות צבאי ומדיני בנושא זה השלכות מיידיות ברחובות דמשק, קהיר, בירות, בגדאד וטהראן. והתנגדות זו לישראל אימצה גם את הסממנים האנטישמיים הקלאסיים. פתאום מוצאים ברחובות הערים את ''הפרוטוקולים של זקני ציון'' ובמקביל שולפים מן הקוראן את כל הפסוקים האנטי יהודיים. הבמה האנטישמית המוסלמית של ימינו נמצאת עתה במסגדים ואצל כוהני הדת, ומה שלא פחות מדאיג – בקמפוסים השונים שבמדינות ערב.

הווארד גוטמן לא רק שצדק, אלא אף המעיט בהצגת הבעיה. יש שני ביטויים חדשים לאנטישמיות הערבית-מוסלמית החדשה:
  • ראשון, ככל שכשל הניסיון הערבי להתמודד ולהכריע את ישראל בהתמודדות הצבאית – הגלויה והטרוריסטית – הוא מאמץ לאחרונה דרך חדשה. זוהי מערכה מדינית-הסברתית שבאה לקעקע את מעמדה הבינלאומי של ישראל, מערכה החותרת לדה-לגיטימציה של ישראל;
  • שני, ניצול השינויים הדמוגראפיים במדינות המערב, באותן מדינות שהיוו המשענת והתמיכה המסורתית של ישראל בעולם החופשי. בכל אחת ואחת מן המדינות אנו מוצאים ריכוזי מהגרים ערבים-מוסלמים ואלה פועלים להסתה אנטי-ישראלית בד בבד עם גילויי אנטישמיות מובהקים כלפי כל יהודי שבמקום.
מדינות אירופאיות אשר היו עד לא מזמן המעוז נגד גילויי האנטישמיות, מוצאות עצמן עם מיעוטים מוסלמים גדלים והולכים, ומדובר כבר במספרים המתחילים להוות גורם של ממש בפוליטיקה הפנימית, ויש להם השלכה על המדיניות. זו תמונת המצב המתפתחת בסקנדינביות, במדינות הבנלוכס, וגם בצרפת, ספרד ושאר מדינות.

הווארד גוטמן סיכם את הרצאתו בקביעה כי הפתרון לבעיה זו מצוי בידי ישראל, הפלסטינים והמדינות הערביות השכנות. ''למזלנו, אמר גוטמן, שלא כמו האנטישמיות הקלאסית, לאנטישמיות חדשה זו ניתן למצוא אפיקי מרפא. חיוני כי שיחות השלום באזורנו תימשכנה, כי תנופת ההתנחלות תיעצר וכי נראה התקדמות לעבר השלום''. אלא שיש גם צד שני למטבע – בהיעדר שיחות שלום, בהמשך ההתנחלות בשטחים וככל שהשלום רחוק יותר – עולה האנטישמיות כפורחת.

מבלי שהתכוונו לכך, הפכו ישראל ומדיניותה לגורם חשוב בעידוד האנטישמיות המודרנית של ימינו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אתה באמת תמים, לא רק לכאורה
ע.צופיה (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 2:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גוטמן נאם כשגריר ארה''ב.
ככזה הוא מבטא את דעת המימשל והעם בארה''ב ואת הדרך לפעולה.
אם נניח כי זו אכן דעת המימשל והעם בארה''ב, ניחא. אך זה לא כך.
על פי נאומו ,הרי יש הצדקה לאנטישמיות הנוכחית והאשמה היא נחלת שני הצדדים בלשון המעטה.
הנה עוד אמריקאי תמים שנפל במלכודת הדה-לגיטימציה.
מר גזית, פקח את עיניך. גם עמותת ''יש דין'' שאתה חבר בה היא חלק מסע הדה-לגיטימציה!
_new_ הוספת תגובה



והפתרון של גזית כרגיל מהשרוול.
יענקלה (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 2:53)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא תמים, אלא מתמם.

המאמר הוא חלק במארג מסע הדה לגיטימציה של ישראל.
_new_ הוספת תגובה



הפתרון של יענקלה מהשרוול...!
דוד סיון (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 9:01)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עובדות היסטוריות מלמדות שהאנטישמיות היא תופעה חדשה בעולם הערבי-מוסלמי. להתהוות העם הפלשתינאי היתה השפעה על ההתפתחות הזאת.

בשדה הפוליטי-מדיני הדה-לגיטימציה הוא כלי שהשימוש בו רב יותר מאשר בכלי הלגיטימציה.
_new_ הוספת תגובה



ממש טעות גסה של מר סיוון .
יענקלה (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 11:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנטישמיות, פרעות וטבח יהודים היו מראשית האיסלם ועד ימינו
אולם ואכן, לפרעות שנערכו נגד יהודי המזרח לא היו יחסי ציבור טובים כמו לפרעות נגד יהודי אשכנז.

החל מטבח היישוב היהודי הפורח בחצי האי ערב, וחיסול התרבות היהודית במג'רב דרך טבח היהודים על ידי ההמון המוסלמי בטולדו ובגרנדה בשנים 1230-1 1317 וכלה ברציחות קהילות שלמות במרוקו ובמגרב במאה השבע עשרה ובפרהוד בעיראק ובטריפולי.
_new_ הוספת תגובה



ממש טעות של מר יעעענקלה!
דוד סיון (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 11:48)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעצם ציפיתי לתגובה מהסוג שכתבת כי ידעתי שאתה מכיר וזוכר את פרטי ההיסטוריה העתיקה של המזרח יותר טוב ממני. אבל ההנחה שלך שהמידע הזה לא נילקח בחשבון היא טעות קשה.

בכל מקרה, העובדה שהיו פרעות וחוקי אפליה נגד בעלי דת אחרת (כולל יהודים) במרחב האיסלאמי אינה בהכרח הוכחה שמדובר באנטישמיות.
_new_ הוספת תגובה



ממש טעות של מר יעעענקלה!
ע.צופיה (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 14:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדאי שתעיין שנית בתולדות האיסלם.
_new_ הוספת תגובה



ממש טעות של מר יעעענקלה!
דוד סיון (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 15:11)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עיינתי מספיק. גם הודעתך האחרת (תגובה 165738) בעצם מאשרת את שחשבתי: לא בטוח שמדובר באנטישמיות עד סוף המאה ה-‏19. מכאן שאפשר להמשיך לטעון שהאנטישמיות בעולם הערבי-מוסלמי היא חדשה.
_new_ הוספת תגובה



ממש טעות של מר יעעענקלה!
ע.צופיה (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 16:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תודה על המידע שלא מראה שהיתה אנטישמיות בימי מוחמד!
דוד סיון (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 17:23)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



זה מראה שהיתה אנטישמיות בימי מוחמד!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 12/12/2011 שעה 3:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני יודע אם קראת את תרגום הקוראן לעברית .

בקוראן שהוא כנראה דברי מוחמד עצמו בכסות של דברי אללה , יש כמה התייחסויות הן כלפי היהודים והן כלפי הנוצרים וכופרים אחרים .
יש בקוראן הרבה הנחיות לביצוע ג'יהאד ביהודים ובנוצרים , לכיבוש שטחים והפיכתם לאדמת איסלם לנצח ''דר-א-סלאם'' , להענשת מי שעוזב את האמונה באיסלם , והכל מלווה בכיונים מסוג קופים וחזירים .

לזה אפשר להוסיף את מלחמתו של מוחמד בקהילות יהודיות שהייתה כפוית טובה ובוגדנית .
_new_ הוספת תגובה



גם דבריך לא מראים שהיתה מראה שהיתה אנטישמיות בימי מוחמד!
דוד סיון (יום שני, 12/12/2011 שעה 6:16)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לך ולכל ''המורים'' כדאי להקרוא בעיון את הדברים שנכתבו כאן קודם.

כל מי שלמד קצת היסטוריה יודע שבתקופות האלה היתה אכזריות (גם מעשי טבח) כלפי מי שהפסידו במלחמה; שמעמדם של בני דתות אחרות היה נחות. גם 'מלחמות כפויות טובה ובוגדניות' היו דבר די נפוץ. כל אלה לא מעידות על אנטישמיות.
_new_ הוספת תגובה



גם דבריך לא מראים שהיתה מראה שהיתה אנטישמיות בימי מוחמד!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 12/12/2011 שעה 6:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תסביר לי בבקשה את הקריאה הערבית ''חייבר , חייבר , יא יאהוד !''
_new_ הוספת תגובה



לשיטתך גם הנאצים לא היו אנטישמיים
יענקלה (יום שני, 12/12/2011 שעה 6:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם נימקו את השמדת היהודים במלחמת הישרדות גזעית בייחוד בין האריים (הגזע הארי) לבין השמיים (הגזע היהודי).

גם לא חמלניצקי, כי הוא היה גיבור אוקראיני שמרד בפולנים המדכאים וביהודים שהיו שותפיהם הכלכליים של האצילים הפולנים.

גם לא גירוש ספרד על ידי הנוצרים כי היהודים ובני בריתם המוסלמים הפסידו במלחמה.
_new_ הוספת תגובה



זו שיטתך בלבד!!!!
דוד סיון (יום שני, 12/12/2011 שעה 8:33)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



זו שיטתך בלבד!!!!
יענקלה (יום שני, 12/12/2011 שעה 8:48)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממש לא.
חמלניצקי נחשב כגבור לאומי באוקראינה ופסלים לזכרו בכל עיר ועיירה יש באוקראיני יותר רחובות ע''ש חמלניצקי מרחובות ע''ש יצחק רבין.
שנית:
הנאצים לא הרגו יהודים מפני שהם יהודים וסתם ככה.
הנימוק שלהם הוא שמדובר במלחמת חרמה בין גזעים חזקים הנאבקים לשליטה בעולם.
במיין קאמפף היטלר מציין כנקודת בסיס כי זה או אנחנו האריים או היהודים.
תפנים אולי שהנימוקים לאנטישמיות ושנאת יהודים משתנים בהתאם לנסיבות.
_new_ הוספת תגובה



זו שיטתך שלך, יענקלה!
דוד סיון (יום שני, 12/12/2011 שעה 15:15)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיטתך היא ליחס לאנשים עמדות שהם לא הביעו או כתבו או חלמו. אלה ההזיון הנבזיות שלך בלבד - שיטתך.

ההודעה הראשונה מתחילה בכותרת שקרית ונבזית וזו לכן (תגובה 165776).

הודעת ההמשך (תגובה 165791) גם היא שקרית ונבזית בגלל אותה הסיבה.
_new_ הוספת תגובה



שיטתך לגדף מוכרת אך לא מכובדת.
יענקלה (יום שני, 12/12/2011 שעה 18:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עוד שקר לא מכובד!!!
דוד סיון (יום שני, 12/12/2011 שעה 18:30)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עוד התנהגות נלוזה ו!!
יענקלה (יום שני, 12/12/2011 שעה 20:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



זה מראה שהיתה אנטישמיות בימי מוחמד!
ע.צופיה (יום שני, 12/12/2011 שעה 6:47)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבנת המקרא כבר אמרנו?
_new_ הוספת תגובה



אפשר לעיין בתולדות היהדות
עמיש (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 16:42)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולראות כמה עמים ואנשים רצחנו וכמה עוד נצטוינו לרצוח בהמשך.
דיוני הבל מהסוג הזה של מה עשה מוחמד ומה עשה משה רבנו או יהושע בן נון מוליכים אותנו למלחמה שאליה מייחלים הדתיים הקנאים.
פעם אחת הם כבר הובילו אותנו לחורבן וגלות, אין שום סיבה להגרר אחריהם לחורבן נוסף.
_new_ הוספת תגובה



אפשר לעיין בתולדות היהדות
ע.צופיה (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 17:11)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש אנשים, שהם אפילו ידידים טובים שמסיבה זו או אחרת מנסים לשכתב את ההיסטוריה.
פתאום המוסלמים גילו רק במאה שנים אחרונות את השנאה ליהודים קודם הם היו חברינו הטובים ביותר.
נו, מה אתה להגיד?
_new_ הוספת תגובה



צריך להבחין בין
עמיש (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 18:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמדות תיאולוגיות לבין ההתנהגות של בני אדם.
הפעילות האנטי ישראלית ואנטי יהודית מצד מוסלמים באירופה, ארצות הברית ומקומות אחרים בעולם לא באה משום שלפתע הם נזכרו בסכסוך של היהודים עם מוחמד.
הדברים כיום באים על רקע אקטואלי של ההתרחשויות במזרח התיכון בדיוק כשם ששנאת הערבים והאיסלאם בישראל באה על אותו הרקע בדיוק ולא על סמך הצוויים בתורה להשמיד את הגויים.
_new_ הוספת תגובה



צריך להבחין
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 12/12/2011 שעה 3:44)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך אינך מבחין .

ארה''ב סייעה רבות לפלסטינים ולערבים אחרים .
אבל
הקריאות נגד ארהב ובגנותה , שריפת דגליה וטרור נגד אזרחיה נפוץ מאד .

גם כאשר יש סכסוך בין מדינה כלשהיא לבין ארהב מייד מוצמדת לזה גם קריאה נגד ישראל , אף אם אין לישראל חלק באותו סכסוך .
_new_ הוספת תגובה



צריך להבחין בין
ע.צופיה (יום שני, 12/12/2011 שעה 6:57)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההבדלים בין התייחסות הנוצרים כלפי היהודים באירופה במשך אלף-אלפיים השנים האחרונות לבין התייחסות המוסלמים כלפיהם במזה''ת ובמקומות אחרים קטנה מאוד. להתיחסות הזאת אנו קוראים אנטישמיות כי היא נובעת משנאה מיוחדת ויוצאת דופן ליהודים ביחס לבני דתות אחרות.
הפעילות בא''י כתוצאה מתנועת הציונות ללא ספק שהגבירה את השנאה בין העמים, אך היא לא יצרה אותה.
המשמעות של דברי גוטמן היא שהצדדים בסכסוך חולקים חצי בחצי את האשמה. כבן-אדם פרטי זכותו לחשוב כך ולהגיד זאת בראש חוצות .כשגריר ארה''ב הוא צריך לשקף את עמדת עמו וממשלתו. פה החריגה הבולטת בהתנהלותו.
_new_ הוספת תגובה



צריך לזככור שלא היה הבדל בין נוצרים ליהודים
דוד סיון (יום שני, 12/12/2011 שעה 8:34)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במרחב המוסלמי כל בני הדתות האחרות היו נחותים (דימי).
העובדה שהיהודים היו יותר נוכחים אולי מייצרת תחושה שמעמדם היה שונה.

את דברי גוטמן אפשר לפרש איך שרוצים. שתנועת ההתחדשות הלאומית שלנו השפיעה על תושבי המקום. למשל שנוצרו מאבקים על זכויות לאומיות שקשורים ותלויים בתביעה הטריטוריאלית שלנו. חלוקת האשמה לא מועילה בסיפור הזה.
_new_ הוספת תגובה



צריך לזככור שלא היה הבדל בין נוצרים ליהודים
ע.צופיה (יום שני, 12/12/2011 שעה 9:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את דברי גוטמן כשגריר ארה''ב ניתן לפרש רקק בדרך אחת. כראוי לנזיפה חמורה ביותר.
_new_ הוספת תגובה



הוא ציין עובדה היסטורית
דוד סיון (יום שני, 12/12/2011 שעה 15:18)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבחירה שלך מובנת אבל היא איננה היחידה האפשרית.
בעיני השגריר ציין עובדה היסטורית וכך צריך להתייחס לדבריו.
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה מאד
עמיש (יום שני, 12/12/2011 שעה 10:12)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש מאבק תיאולוגי בין היהדות לנצרות אבל לא בין האיסלם ליהדות.
שרש האנטישמיות הנוצרית הוא דתי ללא שום קשר לחיים הריאליים במחיצת יהודים. הנצרות פיתחה שנאת יהודים גם ללא נוכחות של יהודים מאחר וקיומם של מאמינים בדת היהודית מהווה סתירה מיני ובי לעקרונות הנצרות.
אין כאן מקום לפתח את הנושא אבל אציין עוד שני דברים:
1. בראשית הנצרות היתה תחרות בינה לבין היהדות והשנאה של היהודים לנוצרים הבטיחה את פיתוחה של שנאה נגדית.
2. מרטין לותר בראשית דרכו לא היה אנטישמי אבל הוא היה בטוח כי עם התגלות האמת (לפי שיטתו כמובן) כל היהודים יתנצרו ויהפכו לפרוטסטנטים. הו אמאד התאכזב לגלות שזה לא קרה והפך להיות אנטישמי נלהב משום שהיהודים סרבו לקבל את האמת.
הצווי המוסלמי להרג כופרים אינו שונה מן הצווי היהודי להרג גויים והצווי הזה קיים ביהדות עד עצם היום הזה.
למעשה ניתן להגיד שבשנים האחרונות ההשקפה הקוראת להרג גויים רק הולכת ומתחזקת. יש בין הדתיים היהודים כאלה שאף כותבים וחולמים על הקמת מחנות השמדה ל''עמלקים''.
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה מאד
ע.צופיה (יום שני, 12/12/2011 שעה 17:42)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם מוחמד שחט את השבטים היהודים בחצי האי ערב בגלל שהתאכזב מכך שלא התאסלמו.
מהנוצרים הוא לא התאכזב לכן ''חנן'' אותם.
_new_ הוספת תגובה



אשמח מאד אם תוכל להביא
עמיש (יום שני, 12/12/2011 שעה 19:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אסמכתא לקביעותיך אלה
_new_ הוספת תגובה



צריך להבחין בין גורמים נכונים ושגויים .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 14/12/2011 שעה 11:25)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הרקע האקטואלי של ההתרחשויות במזרח התיכון'' נמשך מאז החלה שיבת ציון .
ולכן
''שנאת הערבים והאיסלאם בישראל באה על אותו הרקע בדיוק''

התופעה האנטי יהודית הנקראת אנטישמיות ומתקיימת באירופה אצל המוסלמים היא בגלל שכעת יש הרבה מוסלמים באירופה .

ולא כמו שכתבת .
_new_ הוספת תגובה



הפתרון של יענקלה מהשרוול...!
ע.צופיה (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 14:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שכחת שמוחמד טבח בכל יהודי חצי האי ערב.
לרוב אצל המוסלמים הם רואים ביהודים ובנוצרים גוף אחד ולכן השנאה והגזרות הן משותפות.
האם יש לך אי אלו דוגמאות שהדה לגיטימציה היא כלי שהשימוש בו רב? או שזו אמירה לא ביסוס.
_new_ הוספת תגובה



הפתרון של יענקלה מהשרוול...!
דוד סיון (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 15:13)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. במערכת הפוליטית ככלל נוהגים לעשות ליריב דה-לגיטימציה.
ב. לאחרונה עושים את זה אצלנו לאירגוני שמאל.
_new_ הוספת תגובה



המשך...!
דוד סיון (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 15:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במרחב הפוליטי הדה-לגיטימיציה היא שיטה. היא פוגעת בחרדים, במתנחלים, ובכל מיני קבוצות וציבורים.
_new_ הוספת תגובה



הפתרון של יענקלה מהשרוול...!
ע.צופיה (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 16:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לך אי אלו דוגמאות מעשיות?
_new_ הוספת תגובה



דוגמאות מעשיות
דוד סיון (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 17:41)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. בעניין בית המשפט: ריבלין (http://www.knesset.gov.il/spokesman/heb/Result.asp?H...), ביניש (http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=850969).

ב. בעניין חוק העמותות: היועץ המשפטי ( http://news.walla.co.il/?w=//1883176).
_new_ הוספת תגובה



דוגמאות מעשיות
ע.צופיה (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 18:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי , עם כל הכבוד, שיש פה עניין של הבנת הנקרא.

גינוי השמצות ולשון חריפה במיוחד כלפי מוסד זה או אחר או אדם זה או אחר אינו דה-לגיטימציה. זו אולי ביקורת חריפה מדי ולא במקומה. אך גם אותם אנשים שתוקפים בחריפות את בית המשפט העליון, הרשות השופטת והשופטים אינם דורשים את חיסולה או חיסולם. וזה בניגוד מוחלט לממסע הדה-לגיטימציה של הרשות הפלשתינאית בסיוע של התמימים, הטיפשים והזדונים בעמותות שבטעות מכונות ''עמותות השמאל'' שבסופו של המסע הם רוצים לראות את חיסול מדינת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



דוגמאות מעשיות
דוד סיון (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 19:22)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי יש לך בעיה בהבנת הנקרא.

דה-לגיטימציה פרושה מעשה או נסיון לפגוע בלגיטימיות של משהו, מישהו או מוסד כלשהו. הדוגמאות שהצגתי מזכירות מייצגות מעשים שתכליתם דה-לגיטימציה, ואין זה משנה מהי כוונת העוסקים בכך. למרות הנאמר אני משוכנע שבחלק מן הנושאים שהצגתי פועלים גם אנשים שכוונתם חיסול המוסד נשוא הדה-לגיטימציה.

המשפט האחרון בהודעה שלך מהווה סתירה להצהרתך במשפט הראשון.
_new_ הוספת תגובה



עובדות היסטוריות הן רק עובדות .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 12/12/2011 שעה 3:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדות אינן מלמדות . יש רק מי שלומדים מהן או מסיקים מהן .
כותב המאמר יודע זאת ולכן הוא בוחר לכתוב על נושאים אשר ניתן להסיק מהן מסקנות הקרובות לדיעותיו המדיניות .

ניוט גינגריץ שאינו אחרון הפוליטיקאים האמריקאים , אמר בפה מלא שהפלסטינים הם ערבים , שהעם הפלסטיני הוא ''המצאה'' , שהפלסטינים (או הערבים -אינני זוכר במדוייק) מלמדים את צעיריהם שינאה לישראל (ליהודים) באופן שנחשב אנטישמי מובהק , שהם טרוריסטים רצחניים .

גם אלה עובדות .
_new_ הוספת תגובה



עובדות היסטוריות תמיד מלמדות!
דוד סיון (יום שני, 12/12/2011 שעה 6:34)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבל שאתה נעזר בפוליטיקאים כדי ללמוד היסטוריה. כך ודאי לא תגיע למומחיות.

יש אסכולה בין מלומדי ההיסטוריה שטוענים שהעם המודרני הוא המצאה. הם כוללים בקבוצת העמים הזאת לפחות את כל העמים בעולם המערבי, ובכלל זה את העם האמריקאי ואת העם היהודי. אני גם מכיר מלומד חובש כיפה אחד מבר אילן שמסביר זאת בקשר לעם היהודי. אבל אף אחד מאלה לא מוחק את הקשר בין העם היהודי המומצא לעברו הרחוק.

לא ראיתי ניתוח מהסוג הזה ביחס לעם הפלשתינאי אבל זה לא מוחק את קיומו של העם הזה.
_new_ הוספת תגובה



אין לך בעיה לסלף עובדות הסטוריות.
יענקלה (יום שני, 12/12/2011 שעה 6:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועוד יותר חבל שאתה נותן לפוליטיקה שלך להמציא , לסלף עובדות , להוציא דברים מהקשרם עד דברי איוולת ,למשל להפוך את ז'בוטינסקי לחוזה מדינת םלסטין.
_new_ הוספת תגובה



הגזמת וחבל!
דוד סיון (יום שני, 12/12/2011 שעה 8:35)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



האם יש ספק שהוא צודק?
עמיש (יום ראשון, 11/12/2011 שעה 13:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה פשר ההתממות הזו?
ברור שלכיבוש ולדיכוי של העם הפלשתינאי יש חלק בהגברת האנטישמיות אצל המוסלמים.
רק בסוף השבוע הזה נרצח פלשתינאי בגדה על ידי ירי ישיר של רימון עשן בראשו.
_new_ הוספת תגובה



האם יש ספק שהוא צודק?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 12/12/2011 שעה 3:48)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך יודע מה הוא רצח .
_new_ הוספת תגובה



האם יש ספק שהוא צודק?
ע.צופיה (יום שני, 12/12/2011 שעה 6:45)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נרצח. נהרג בעקבות זריקת אבנים מסיבית על רכב צבאי.
מי שנוטל את החוק בידיו מסתכן בתגובת אנשי החוק.
_new_ הוספת תגובה



לפי הדיווחים:
דוד סיון (יום שני, 12/12/2011 שעה 8:37)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא נהרג מירי ישיר וספק אם יש לזה גיבוי בחוק.
גם שומרי החוק חייבים לשמור ולקיים את החוק.
_new_ הוספת תגובה



לפי הדיווחים:
ע.צופיה (יום שני, 12/12/2011 שעה 9:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נהרג זה לא נרצח. יחי ההבדל הקטן שהוא גם ענק במשמעות.
_new_ הוספת תגובה



אולי מצא את מותו?
יענקלה (יום שני, 12/12/2011 שעה 10:33)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לפי הדיווחים:
יענקלה (יום שני, 12/12/2011 שעה 10:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצא את מותו מפיצוץ ברימון גז מדמיע שניתק נחת על ראשו .
_new_ הוספת תגובה



מי שיורה בירי ישיר
עמיש (יום שני, 12/12/2011 שעה 10:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על אזרחים מבחינתי הוא רוצח.
אני לא עורך דין ולא שופט ולכן, אם זה לא מתאים לכל מני הגדרות חוקיות זה לא ממש מעניין אותי.
_new_ הוספת תגובה



מי שיורה בירי ישיר
ע.צופיה (יום שני, 12/12/2011 שעה 17:45)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמאשים את חיילי צהל ברצח הוא עוכר ישראל.
אני לא עורך דין ולא שופט ולכן אם זה לא מתאים לכל מיני הגדרות חוקיות זה לא ממש מענין אותי.
_new_ הוספת תגובה



עוד חומר בנושא האנטישמיות לאורך ההיסטוריה
יענקלה (יום שלישי, 13/12/2011 שעה 4:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/anti-
semitism/Jews_in_Arab_lands_(gen).html

אנטישמיות בארצות האיסלאם הייתה לאורך כל השנים.
_new_ הוספת תגובה



עוד חומר בנושא האנטישמיות לאורך ההיסטוריה
יענקלה (יום שלישי, 13/12/2011 שעה 5:02)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הבעיה עם הקישורים שהצגת
דוד סיון (יום שלישי, 13/12/2011 שעה 5:58)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. למעשה הצגת רק קישור אחד (http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/anti-sem...(gen).html) במצב תקין.

ב.הכתוב לא מתמודד עם הטענה שהיחס כלפי היהודים בארצות האיסלאם היה שונה מאשר למיעוטים דתיים אחרים. על פי הידוע מעמד הדימי הנחות היה נחלת כל המיעוטים הדתיים. המאמר לא טוען אחרת.
_new_ הוספת תגובה



הבעיה עם הקישורים שהצגת
יענקלה (יום שלישי, 13/12/2011 שעה 8:41)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דימי היה מעמד מיוחד של בן חסות והיה שייך ליהודים ובתקופות מסוימות אף לנוצרים.
מעמד הדימי הוא מעמד בן חסות שלא חייב להמיר את דתו אולם משלם מס גבוה חריג , שאי היכולת לעמוד בו היה מאלץ רבים להתאסלם.
עובדי אלילים לעומת זאת היו במעמד קשה הרבה יותר- או להתאסלמו או מוות.
ואכן , היהודים נהנו בתקופות מסויימות ממצב טוב ומפריחה ובתקופות אחרות ממצב קשה מרדיפות ומהשפלה.
במיוחד האמור לגבי רכוש, ונשים, בתקופות מסוימות בלתי אפשרי היה לתבוע מוסלמי שחמס את כספו ורכושו של היהודי, או שחטף את בנותיו.
ברוב המקרים על היהודי היה לשאת טלאי צהוב (המצאה מוסלמית) אסור היה לו לרכב על סוס או לשאת חרב.
האפליה היתה ממוסדת ומסודרת, לעיתים המצב הכללי היה טוב ולפעמים היה מצב היהודים נחות וירוד הרבה תלוי בגחמת השליטים.
באירופה מצבם היה דומה ולעיתים אפילו טוב יותר.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי