|
אין חכמים ביו''ש | |||||
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (שבת, 05/12/2009 שעה 19:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
כמובן | |||
|
|||
היישוב היהודי ביו''ש התרכז בעיקר סביב יצירת רצפים יהודיים על קוים אסטרטגיים. זה היה נכון מבחינה בטחונית פנימית, ונכון גם מבחינה בטחונית כלל ישראלית. לכן, בתקופות שהשקולים הפוליטיים הפנים מפלגתיים לא היו לוחצים כל כך בנושא הזה, אפשר היה לקבל אשורי בניה, אם כי במשורה. היישוב היהודי ביו''ש השקיע הרבה בבנייני צבור, אבל צריך גם מקום לצבור עצמו לחיות בו. במקומות רבים יוכלו לספר לך איך משפחות חיו בבנין אחד משך חדשים ושנים עד שקבלו אשורים לבנות כמה בתי מגורים פרטיים לידו. הטקטיקות שאתה מציע נחמדות, אבל תלושות מן המציאות. אם מה שעושים היום זה אופטימאלי - אינני יודע. אם תציע חלופה סבירה, כולנו נשמח לשמוע. בסופו של דבר, ההקפאה ביו''ש, גם פוגעת בכיס הפרטי של תושבים רבים בטווח הקצר, וגם מוסיפה נזק ליחסי החוץ של ישראל בטווח הארוך, ודרכי המאבק מנסות להתמקד בשתי נקודות אלה בעיקר. | |||
_new_ |
עזה ויריחו תחילה | |||
|
|||
גם לי הייתה נטיית הלב להגיד- זה רק 10 חודשים.זה בסה'כ הקפאה זמנית.וכולי וכולי. אבל נזכרתי בשנת 1994 בהסכמי אוסלו.אז אמרו ''עזה ויריחו תחילה'' ואותם טיעונים של ישראל-זה רק רצועת עזה,מי צריך את עזה ??זה רק העיר יריחו. לעומתם עראפת ימ'ש טען:עזה ויריחו יהיו דריסת הרגל שלנו,וההתחלה לקבל את כל פלסטין. תראו כמה עראפת צדק.והיה חכם.ואת טפשותם וזדונם של רבין,פרס ושות'. הרי אם נתניהו והימין נתנו הקפאה תמורת כלום.ממשלת קדימה תעקור ישובים ותחלק את ירושלים. | |||
_new_ |
עזה ויריחו תחילה | |||
|
|||
נכון בעקרון, אבל דורש תקון. המאבק של היהודים במקרה שלנו הוא קרב מאסף. לא נאבקים, לדוגמא, על הזכות המהותית לבנות ללא הגבלה - נאבקים נגד ''גזרות'' ו''הקפאה''. בעוד הערבים (=השמאלנים) נאבקים למען מטרות חיוביות - לשלוט כאן, לשלוט שם, עד שבסוף ישלטו בכל הארץ. | |||
_new_ |
עזה ויריחו תחילה | |||
|
|||
או. . . . שלישראל יגיע שלטון שמטרתו טרנספר הערבים . | |||
_new_ |
עזה ויריחו תחילה | |||
|
|||
אין צורך להיאבק על הזכות המהותית לבנות ללא הגבלה. הזכות הזו קיימת כבר 60 שנה במדינת ישראל. לעומת זאת יש צורך להגביל בנייה ללא רשיון ועל אדמות שלא בבעלות הבונים. מטרות השמאל של שנות ה-70 הן היום נחלת הכלל, מלבד ,כמובן, מיעוט קטנטן בימין הרחוק של המפה הפוליטית. | |||
_new_ |
עזה ויריחו תחילה | |||
|
|||
מה השקר הזה ? האם לישראלים מותר לבנות בכל ארץ ישראל ? האם ישראלים יכולים לקנות קרקעות ללא קושי ביהודה שומרון ועזה ? למרות שניתנים כל האישורים לבניה בשטחים על ידי גופי השלטון הישראלים הרי לפי דוח טליה ששון השמאלנית חסר בהם ''האישור הסופי'' . זה מה שעומד בבסיס הטיעון שלה שהבניה ''בלתי חוקית'' . ברור לכל בר-דעת שבמידה ותקום מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון לא יורשו ולא יוכלו ישראלים לבנות שם . | |||
_new_ |
עזה ויריחו תחילה | |||
|
|||
כתבתי מדינת ישראל ולא ארץ ישראל. ישראלים יכולים לקנות קרקעות ביהודה שומרון ועזה, אך צריך גם מישהו שיאות למכור להם. עיסקת נדל''ן נעשית בין קונה מרצון ומוכר מרצון. בכל הליך בנייה יש שרשרת של אישורים,גם בחיפה וגם בפסגות, אם אין לך את כל האישורים אינך יכול להתחיל לבנות. שאל את הימני ביותר בפורום: ד''ר בן-עזרא, על כך. ברור שבמדינה פלשתינאית יהודים לא יורשו לבנות בה. לשם כך הוקמה מדינה יהודית. | |||
_new_ |
עזה ויריחו תחילה | |||
|
|||
באופו סימטרי , אם ליהודים אסור לבנות בשטח פלסטיני הרי לפסטיני אסור לבנות בשטח ישראלי . | |||
_new_ |
עזה ויריחו תחילה | |||
|
|||
היכן אתה רואה פלשתינאים שבונים בשטח ישראלי? | |||
_new_ |
עזה ויריחו תחילה | |||
|
|||
אתה חושב ש-50.000 הבתים שהם בנו ללא רישיונות זה על הירח ? מדינת ישראל זרועה בתי פלסטינים שנבנו ללא רישיון . רק אתמול ראיתי אצל לונדון (מיקי) וקירשבאום (מאוס) שני חברי כנסת בענין וועדות הקבלה לישובים קהילתיים . דיברה שם חברת הכנסת חנין זועבי . הגברת התלוננה שלא נותנים לערבים (פלסטינים אזרחי ישראל) לבנות ולמיסכנים אין שטחים לבניה . לדבריה 35% הם חסרי אפשרות למגורים . היות והזדמן לי לבקר בכפרים ערביים , לא ראיתי שם מעולם בתים רבי קומות , דוגמאת הבניה בישובים היהודיים . האם דברי מובנים ? | |||
_new_ |
עזה ויריחו תחילה | |||
|
|||
אם אתה מכנה את ערבי ישראל כפלשתינאים הרי אנחנו לא על אותו מסלול של דיון. | |||
_new_ |
שכחתי לשאול - כמה תושבים יהודים יש באום-אל-פחם ? | |||
|
|||
_new_ |
שכחתי לשאול - כמה תושבים יהודים יש באום-אל-פחם ? | |||
|
|||
וכמה ערבים גרים בגבעתיים? | |||
_new_ |
שכחתי לשאול - כמה תושבים יהודים יש באום-אל-פחם ? | |||
|
|||
הדוגמא של גבעתיים אינה במקומה . יש הרבה ישובים ערבים ובהם אין ליהודים דריסת רגל . לאמירתי זו יש יוצאים מהכלל והם יהודים תומכי פלסטינים . אלה מהווים קומץ זעום דוגמת טלי פאחימה ועוד מעטים . כנגד זה עירי חיפה מיושבת ב20% ערבים . חלקם זה מקרוב באו . מוסלמים כפריים מהגליל ואפילו פלסטינים מהשטחים , במיוחד מאיזור ג'נין . זה מעדות ראיה ממש . יש ערבים בתלאביב , באילת הם מחצית התושבים ! יש ערבים גם בערים נוספות . ההבדך בין נוכחות יהודים בישובים ערבים ובין נוכחות ערבים בישובים יהודים , בולט מאד . בישובים הערבים אים ''ועדות קבלה'' התחליף המאד יעיל הוא התנכלות מתמדת . זה עובד מצויין , ראה מה קרה בפקיעין . על תקל בזה ראש . זה שורש הבעיה בין היהודים לערבים . מכאן זה התחיל ! ועוד הערה חלק מאזרחי ישראל הערבים מזהים עצמם כפלסטינים . הם עצמם . | |||
_new_ |
שכחתי לשאול - כמה תושבים יהודים יש באום-אל-פחם ? | |||
|
|||
איני מקל ראש בדבר. מנגד, מנהג ידוע הוא בכל העולם שקבוצות אתניות או דתיות אוהבות לחיות במקובץ. די אם הזכיר את המושג ציינהטאון או ליטלאיטלי. התופעה קיימת גם בארץ בין היהודים ולכן תמצא במספר רב של ערים מקבצים גדולים של עולים מארצות מסוימות.כמו-כן מקבצים מטעמי דת,כגון שכונות בירושלים או בבני ברק (תנסה לגור במאה שערים כחילוני) הדבר נכון פי כמה לגבי הערבים. הם נבדלים גם אתנית וגם דתית. התופעה של ערבים שחפצים לגור בערים יהודיות (דבר שאינו פסול בעיני)היא כתוצאה מרצונם של הבודדים הללו לפרוץ מהמסגרת האתנית הכובלת. הישוב הערבי אינו קורץ ליהודים כי מכל הבחינות מעמדו נחות יותר מהישוב היהודי. אם יום אחד המצב ישתנה ,תמצא יהודים הקונים בתים בכפרים ערביים. ההזדהות של הערבים החיים בתחומי מדינת ישראל כפלשתינאים אינה חריגה ומובנת לי. זה בדיוק כמו הזדהותנו כיהודים ביהודים במדינות אחרות. מנגד הם אזרחי מדינת ישראל ויש צורך להקפיד שיתנהגו בהתאם. | |||
_new_ |
שכחתי לשאול - כמה תושבים יהודים יש באום-אל-פחם ? | |||
|
|||
תגובתך מתעלמת מההתנהגות העויינת של ערבים אזרחי ישראל כלפי יהודים המנסים לחיות בקירבם . ערבים אלו גם עושים את מה שביכולתם להרחיק את סממני הריבונות של המדינה ורק את הדבש הם רוצים ממנה . הרחקת מרזל ביום הבחירות , הקושי בחקירת הלינץ בשפרעם , המיקרים בפקיעין וחוסר תחנות מישטרה בישובים ערבים כמו גם ביזוי דגל המדינה כולם סממנים המצדיקים את דעתי . ערביי ישראל הם קבוצה אתנית שמפירה את חוקי המדינה לפי נוחיותה ומשתדלת לקבל את ההטבות מהמדינה ככל יכולתה . הם טוענים לאפליה כקבוצה ורוצים הטבות כבודדים . אני מקווה שלא יצלח בידם . | |||
_new_ |
שכחתי לשאול - כמה תושבים יהודים יש באום-אל-פחם ? | |||
|
|||
זוהי התנהגות אופיינית למיעוט שאינו מספיק גדול לדרוש ולקבל זכויות מיוחדות ולכן הוא מסתפק באמצעי מחאה. אגב, התנהגותם של החרדים ממאה שערים אינה שונה מהותית. | |||
_new_ |
שכחתי לשאול - כמה תושבים יהודים יש באום-אל-פחם ? | |||
|
|||
יש מן הצדק בדבריך בייחס לחרדים . אך יש הבדל קטן . החרדים הם יהודים . החרדים אינם רוצים להקים מדינה חרדית ליד מדינת ישראל . החרדים גם לא רצחו מן המארב ובטרור 1500 יהודים אחרים באינטיפדה . יחי ההבדל הקטן . | |||
_new_ |
שכחתי לשאול - כמה תושבים יהודים יש באום-אל-פחם ? | |||
|
|||
אתה מסלף את המציאות. מי שרוצה להקים מדינה ליד מדינת ישראל הם הפלשתינאים ביו''ש ובעזה ולא ערבי מדינת ישראל. היו מעשי טירור של ערביי ישראל, אך 99% מההרוגים היהודיים באינתיפדה היו מפלשתינאים שחיים ביו''ש ובעזה ולא במדינת ישראל. ההכללה והסילוף הם מפלטו של החסר תשובה והחסר בטחון. אני הבאתי את החרדים כדוגמא להתנהגות מיעוטים אתניים ודתייים ולא כהשוואה בינם לבין הפלשתינאים. גם פה אתה מעוות ומסלף את דבריי. | |||
_new_ |
שכחתי לשאול - כמה תושבים יהודים יש באום-אל-פחם ? | |||
|
|||
דבריך הם שלך ודברי הם שלי . מאחר ופתחת פתח בהזכרת החרדים הרי שאני ממשיך כחפצי . כשאני כותב שהחרדים אינם רוצים להקים מדינה נפרדת ליד ישראל ואילו הפלסטינים כן , אין בזה סילוף דבריך וגם יש בהם אמת . באשר לרצונם של אזרחי ישראל הערבים הרי שהם מכילים מגוון דיעות . יש בניהם שהיו רוצים לו יכלו להיפרד ממדינת ישראל וגם יש בהם שאינם רוצים זאת אפילו בכפיה . | |||
_new_ |
שכחתי לשאול - כמה תושבים יהודים יש באום-אל-פחם ? | |||
|
|||
הרבה יותר, במאות אחוזים, מאשר יהודים באום אל פחם. | |||
_new_ |
זהירות, מלשינים! | |||
|
|||
_new_ |
האם כשתראה גנב בפעולה לא תדווח? | |||
|
|||
_new_ |
האם כשתראה גנב בפעולה לא תדווח? | |||
|
|||
יש הבדל בין אזרח שעובר לתומו ברחוב ורואה עבירה. לבין אזרח שמסתובב ברחוב רק בכדי לגלות עבירות ועבריינים. זה,כידוע, תפקידה של המשטרה או רשות מפקחת אחרת. אני חושב שמעשיהם של אטקס וחברתו מגעילים,אך מנגד ,זה מחדד יותר את גישתם של המתנחלים להתנכלות אישית. זה אופייני לגופים פוליטיים קיצוניים שמצדיקים את קיומם בליבוי שנאה. | |||
_new_ |
האם כשתראה גנב בפעולה לא תדווח? | |||
|
|||
נכון שיש הבדל בין אזרח שעובר לתומו ורואה פשע לבין מי שיוצא לשטח לחפש את הפשעים ומדווח. אבל כאשר במציאות שלנו פועלים לא רק אטקס ושות' אלא גם מרזל ושות'. מעבר לכך יש גם אזרחים אחרים שמגישים תביעות כאשר לדעתם אוכפי החוק לא פועלים נכון. לכן אם אלה מלשינים גם כל האחרים מלשינים. מי שמוקיע את התופעה כפי שמשתמע מדבריך מגזים. | |||
_new_ |
האם כשתראה גנב בפעולה לא תדווח? | |||
|
|||
אני בהחלט מוקיע מלשינות מכל כיוון. | |||
_new_ |
האם כשתראה גנב בפעולה לא תדווח? | |||
|
|||
עוד עובדה חשובה שאולי לא שמת לב אליו, אבל היה במאמר. זו ההמלצה המגעילה להפר את החוק על ידי מניעת כניסת אזרחי המדינה לישובים. זה כמובן מזכיר את ההמלצות היותר מגעילות, למנוע כניסת פקחים (נציגי אכיפת החוק) והפעולות האלימות נגדם. | |||
_new_ |
האם כשתראה גנב בפעולה לא תדווח? | |||
|
|||
אז? | |||
_new_ |
האם כשתראה גנב בפעולה לא תדווח? | |||
|
|||
אלו המלצות לעבור על החוק. תאר לך שמישהו יחסום את כניסתך לעיר מגוריו, ללא סמכות, בגלל כל מיני סיבות. זה ודאי הרבה יותר חמור ממה שעושים חגית עופרן וחבריה. | |||
_new_ |
האם כשתראה גנב בפעולה לא תדווח? | |||
|
|||
זה טרף וזה מגעיל. אין הצדקה להגבלת תנועתם של אזרחים או נציגי החוק על ידי אזרחים אחרים. אך אין זה מצדיק את מעשי אטקס ועופרן לקחת על עצמם ביזמתם את עבודת המשטרה או נציגי חוק אחרים. ריח כבד של שנאה ומשמטה עולה באפי ממעשי השנים. כמו שענן כבד של שנאה ואיבה עולה ממעשי אותם המתנחלים המונעים את עבודת נציגי הממשלה באזורים מסוימים. קבוצות שוליים חיות רק מליבוי שנאה. | |||
_new_ |
האם כשתראה גנב בפעולה לא תדווח? | |||
|
|||
אני שואל את עצמי כיצד צריך לראות התנהגות של חייל ההולך יחד עם יחידתו וכשרואים את האויב הוא צועק ''אנחנו כאן'' ומנפנף בדיגלון ? תמהני . | |||
_new_ |
תמיהה הזויה! | |||
|
|||
_new_ |
חוק הוא חוק | |||
|
|||
חייבים לשמור עליו. | |||
_new_ |
חוק הוא חוק | |||
|
|||
העובדה שמעשה רע אינו כתוב בחוק כבר-עונשין אינו מלמד שהוא ראוי . יש מה שנקרא ''חוק לא כתוב'' או ''התנהגות הולמת'' . נדמה לי שאין חוק נגד איתות למטוסי אויב בשעת האפלה . תאר לך שבמלחמת העולם כשלונדון הייתה בחשיכה יוצא מישהו ומאותת למטוסי הלופטוואפה בפנס . ההתנהגות של הבוגדים מארגון בצלם , נשות המחסומים , שלום עכשיו והאנרכיסטים בנעלין , שווים בהתנהגותם למאותתים בפנס למטוסי האיוב . | |||
_new_ |
חוק הוא חוק | |||
|
|||
יש חוק נגד איתות למטוסי אויב בשעת האפלה והיא חובת האפלה והפרתה בעת קיום חוקי חירום היא עברה קשה. אין חוק נגד איתות למטוסים כאשר אין חוקי חירום. בצלם הוא איגוד תקשורתי שחי ממידת הרצינות שמתייחסים אליו. נשות המחסומים שוות ערך לנשים בירוק ולמוחים אחרים שבדרך זו מביעים את מחאתם נגד המימסד. מחאה שביסודה כנראה בעלת רקע אישי. שלום עכשיו הפך בשנים האחרונות לסולם פוליטי במסגרת מפלגות השמאל. האנרכיסטים בנעלין.(אגב, אנרכיזם אינו שמאל)הם לטעמי עבריינים שמקומם בכלא. אישית אני חש בחילה מכל הארגונים הנ''ל. | |||
_new_ |
חוק הוא חוק | |||
|
|||
אין קשר בין 'איתות למטוסי (אוייב) במלחמה'' לבין שמירת האפלה במלחמה במידה וניתרת הוראת האפלה (שהיא כבר הוראה אנכרוניסטית). 'איתות למטוסים במלחמה בחירום'' היא עברה של שיתוף פעולה עם האוייב, בגידה, וחלה על עבירה זו עונש המוות. נשים בירוק הן תגובה לנשים בשחור. נשים בשחור מפריעות לחיילי צה''ל למלא משימתם ונשים בירוק מסייעות להם. אנרכיזם אולי אינו שמאל אבל בהחלט בארץ הוא צבוע בהרבה אדום. | |||
_new_ |
|
|||
עבור צופיה, 'בצלם' הוא ''איגוד תקשורתי'', ''נשות המחסומים.... מחאה שביסודה כנראה בעלת רקע אישי'', שלום עכשיו ''סולם פוליטי'', והמפגינים בנעלין הם לטעמו, ''עבריינים שמקומם בכלא''. אישית, הוא ''חש בחילה מכל האירגונים האלה''. הכותרת למסמך המעניין הזה של צופיה - או יותר נכון גילוי נפש חושפני משהו היא ''חוק הוא חוק'', משתמע מכך שהבחילה שארגונים אלה מעלים בצופיה מקורה בטענה שהם עוברים כביכול על החוק. ובכן, טועה צופיה ומטעה. 'בצלם' הוא אירגון חוקי לחלוטין, העוסק באיסוף מידע בנושא זכויות האדם בשטחים, אירגון אשר על מידת חוקיות פעילותו ניתן ללמוד מהעובדה שבתי המשפט הצבאיים והאזרחיים מסתמכים תכופות על רישומי ועדויות אנשי 'בצלם' מהשטח. טועה צופיה גם בנוגע לנשות המחסומים, אשר פעילותן חוקית ומתמקדת בחוקיות ההתנהלות של כוחות הבטחון הישראליים במחסומים הרבים הפזורים בגדה. הנסיון הנואל של צופיה להגדיר את המניע לפעולתן של נשות המחסומים כ''מחאה שיסודה כנראה בעלת רקע אישי'' הוא אכן מטופש ביותר. המפגינים בנעלין ובבילעין מפגינים בצוותא עם תושבי הכפרים אשר בשטחם הפרטי עוברת גדר ההפרדה, והפגנתם יחד עם תושבי הכפרים היא חוקית היות והיא מתרחשת על אדמות הכפרים בצד ה'פלסטיני' (ה'צד' שעדיין נותר בידי התושבים) בהזמנתם של בעלי האדמות. ההפגנות אינן אלימות, ומהוות הפגנת תמיכה בבעלי האדמות שנגזלו באופן שרירותי. לא רק שההפגנות חוקיות בעליל, אלא שהצבא פולש לבתי המפגינים בני הכפר באישון לילה במתכונת 'חיפוש מבוקשים', ומבצע מעצרים שגם הם אינם חוקיים. כל מה שישראל עושה בכפרים נעלין ובילעין אינו חוקי בעליל, החל בגניבת האדמות שבבעלות בני הכפר באמצעות מוסדות המדינה והחלטות ממשלה, וכלה באיסור השרירותי ה'נייד' של כל מפקד כיתת מילואים שמחליט לנופף בטופס משוכפל של 'הוראת שטח צבאי סגור' לעתים במרכז הכפר, ולעתים בכביש המוביל ממרכז הכפר לכיוון גדר ההפרדה החוצה את אדמות הכפר. מקרה בילעין ונעלין הוא הדוגמא ה'קלסית' של משטר כיבוש שירד לגמרי מהפסים, החוקיים והאנושיים. ההפגנות בכפרים אלה יחד עם תושבי המקום הנגזלים (ששים אחוז מאדמות הכפר בילעין נגזלו באמצעות תוואי הגדר, על מנת לאפשר הקמת שכונות של מודיעין), משרתות למעשה את האינטרס של מה שנותר ממשטר דמוקרטי וחוקי בישראל. למרות שהבג''צ הורה להזיז את תוואי הגדר באיזור בילעין, עד היום לא הוזזה הגדר. כך במקרה זה הממשלה, ממשלת ישראל מצויה בעבירה על חוק המדינה בסירובה לבצע פסק דין של בית הדין הגבוה לצדק. אם זה אינו מקרה של אי-חוקיות ממוסדת, אז אינני יודע מה ייחשב למקרה כזה. ההשתתפות בהפגנות הלא-אלימות בעניין זה הן קרן האור היחידה כמעט במסכת קבועה וידועה זו של התעללות, גניבה לאור היום, וניצול מעמד הכובש לעושק התושבים הפלסטינים. למקרא הדברים מן השרוול שזורק פסח רויטמן (צופיה), אכן תוקפת אותי בחילה. לא כל כך בשל היהירות של הכותב, אלא בשל הבורות העמוקה שהדברים מבטאים. זה היה רק צפוי שבסיום הודעתו יעלה את עניין ההפרשות האישיות שלו. | |||
_new_ |
אני נתקף בחילה מהדמגוגיה שלך, יוסלה! | |||
|
|||
יוסלה: ''משתמע מכך שהבחילה שארגונים אלה מעלים בצופיה מקורה בטענה שהם עוברים כביכול על החוק''. א. כל משתתף בפורמים יודע לקרוא את הדברים בהקשר הנכון. גם אתה. ב. בכל זאת אתה כותב הודעות שלמות אותן אתה בונה על שקר. ג. במקרה הנוכחי דבריך שציטטתי כאן הם פרשנות שקרית של עמדתו של ''ע''. התוצאה היא הודעה שלמה שמתבססת על טענה דמגוגית. זה סוג של טענות שיוצרות אצלי בחילה! | |||
_new_ |
|
|||
תפסיק ללכלך כמו תגרן בשוק. קצת יותר יכולת קריאה והבנה של הנאמר, וקצת פחות היגררות לביטויים כמו 'שקר' ו'דמגוגיה'. בתגובה שלמעלה נכתבה בתגובה להודעה הבאה של צופיה הרי הוא פסח רויטמן (אני מביא אותה בשלמותה כדי לאפשר קריאה איטית למתקשים): ''חוק הוא חוק ע.צופיה (יום שישי, 11/12/2009 שעה 7:52) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו יש חוק נגד איתות למטוסי אויב בשעת האפלה והיא חובת האפלה והפרתה בעת קיום חוקי חירום היא עברה קשה. אין חוק נגד איתות למטוסים כאשר אין חוקי חירום. בצלם הוא איגוד תקשורתי שחי ממידת הרצינות שמתייחסים אליו. נשות המחסומים שוות ערך לנשים בירוק ולמוחים אחרים שבדרך זו מביעים את מחאתם נגד המימסד. מחאה שביסודה כנראה בעלת רקע אישי. שלום עכשיו הפך בשנים האחרונות לסולם פוליטי במסגרת מפלגות השמאל. האנרכיסטים בנעלין.(אגב, אנרכיזם אינו שמאל)הם לטעמי עבריינים שמקומם בכלא. אישית אני חש בחילה מכל הארגונים הנ''ל.'' כאמור, כותרת התגובה היא ''חוק הוא חוק'', וגוף התגובה מורכב מרשימה של אירגונים המעוררים בחילה בצופיה העדין: ''אישית אני חש בחילה מכל האירגונים הנ''ל.'' וההקשר הוא באופן ברור קיומם של חוקים, ביחוד חוקים לשעת חרום (''...והפרתה בעת קיום חוקי חירום היא עברה קשה.''). כאשר המכנה המשותף לאירגונים אותם מונה פסח חד העין היא כביכול פעילותם מפרת החוק. והנקודה אותה אני מביא בפירוט רב כנדרש, היא שפעולתם של האירגונים אותם מזכיר פסח חד העין (או יותר נכון משמיץ) היא חוקית ואף מבורכת, היות והיא מגינה על הערכים עליהם שלטון החוק אמור להגן במדינת ישראל ובשטחים הנתונים לשלטונה הצבאי. תגובתך, דוד, מפליאה אותי אפילו לאחר ההשתלחויות הקודמות שלך בדברי. נוצר הרושם שהפסקת לקרוא את הדברים לגופם, ואתה מגיב על דברים אחרים במקומות אחרים. מה קורה לך? | |||
_new_ |
ההקשר הוא ברור משימתך תלויה בדמגוגיה | |||
|
|||
העובדה החשובה היא שאתה אוהב לתקוף את השליח שמציב לך את המראה במקום להסתכל בה. זה לבד מעשה לא מומלץ. אני כבר לא מתפלא שכמעט כל כל פעם שמציגים לך את העובדות על הודעה שלך אתה בוחר להסתבך עוד ועוד במעשה הדמגוגיה; אתה מנסה לפתח את התעלול הדמגוגי. זה קורה אצלך כל הזמן. העובדה החשובה היא ש''ע'' לא קשר את דעתו על האירגונים לחוק. מי שבוחר לעצמו הקשר שגוי כפי שעשית, בעצם משקר. בכל מקרה אין בהודעה של ''ע'' מה שאתה טוען (באמצעים דמגוגיים) מה שאתה מייחס לה. הכי חשוב שתדע שכדי לכתוב הודעה שהאירגונים האלה חוקיים אינך זקוק לשקרים ודמגוגיה. אבל אולי צודקים אלה הטוענים שאצלך כמו אצל תועמלנים מעשה הדמגוגיה (הפסול) הוא כלי לגיטימי. | |||
_new_ |
|
|||
מקריאת התגובה של צופיה ברור סדר העניינים: 1. [כותרת] ''חוק הוא חוק''. 2. [משל] ''יש חוק נגד איתות למטוסי אויב בשעת האפלה והיא חובת האפלה והפרתה בעת קיום חוקי חירום היא עברה קשה. אין חוק נגד איתות למטוסים כאשר אין חוקי חירום.'' 3. [רשימת האירגונים] ''בצלם הוא....'' ''נשות המחסומים...'' ''שלום עכשיו....'' ''האנרכיסטים בנעלין... אישית אני חש בחילה מכל הארגונים הנ''ל.'' התגובה פותחת כאמור בכותרת שנושאה קיום החוק, ממשיכה עם משל בנוגע לקיומם של חוקים בעת חרום, ומסיימת באיזכור ארבעה אירגונים לשמירה על זכויות האדם בישראל שצופיה טוען פועלים ממניעים זרים ולא למען השמירה על זכויות האדם, ולגבי המפגינים בנעלין צופיה טוען שהם עוברים על החוק: ''...הם לטעמי עבריינים שמקומם בכלא.'' לא ברור לי איזו תגובה דוד סיון קרא, אך לא צריך גאון בספרות כדי להבין שצופיה מתכוון לומר שהאירגונים שמנה עוברים כביכול על החוק. עדיף אולי שדוד סיון ירד מהעץ הגבוה עליו טיפס ויחפש את הדמגוגים במקומות בהם הם אכן שורצים, ולא תחת פנס הרחוב החביב עליו. | |||
_new_ |
|
|||
הארגונים הללו הם כמו מאותתים למטוסי אויב . | |||
_new_ |
יוסלה ממשיך להסתבך בדמגוגיה | |||
|
|||
יוסלה עסוק בהדבקת תוויות ולכן הוא מדביק אותן ואחר כך מנסה להמציא הסבר הגיוני. העובדה היא שקריאה נכונה של הדברים שנכתבו בהודעה ההיא מבהירה שהקטע בו יוסלה משתמש שימש את ''ע'' להבהיר שהחוק עליו אריה כתב לא רלוונטי לעניין האירגונים שכל כך יקרים ליוסלה. לכן הקטע שבא בהמשך הציג את דעתו של ''ע'' על האירגונים האלה ולא על חוקיותם. אכן לא צריך להיות גאון בספרות בשביל להבין את כוונת הקטע. אלא שיוסלה מעדיף את הדבקת התוויות גם אם הכלי שלו היא דמגוגיה. יוסלה כאילו לא מבין מהו מקור הכותרת ולמה היא מתייחסת. יוסלה כאילו לא מבין שמשמעות הקטע המצוטט היא בדיוק הפוכה ממה שהוא רוצה כל כך לייחס לו. יוסלה כאילו לא מבין שהטענות שלו לא מחזיקות מים. יוסלה מעדיף לטפס על עץ הדמגוגיה ומעדיף להסתבך בין ענפיו. זה כבר דפוס ידוע מראש! בכל זאת עדיף שיוסלה ירד מעץ הדמגוגיה עליו טיפס וימנע מלהסתבך בין ענפיו. | |||
_new_ |
יוסלה ממשיך להסתבך בדמגוגיה | |||
|
|||
אתה הכתרת אותו כבעל אינטלאגנציה והעונש הוא שלך קבל אותו! | |||
_new_ |
העונש שאתה מייצר לא שונה בהרבה! | |||
|
|||
_new_ |
חוק הוא חוק | |||
|
|||
מעשה רע היא הגדרה סובייקטיבית ואינה יכולה להיות מוגדרת ככזה בספר החוקים. כדי להסביר למה 'מעשה רע' אינו חוקי אתה צריך קודם כל להמיר אותו למונחי חוק ומשפט ואח''כ לבחון את מידתו ואי חוקיותו ואז לטפל בו באמצעים שיפוטיים. במידה ואינך יכול לתרגם את המעשה לסוגייה משפטית, או תרגמת ואין למ'מעשה הרע' כל משמעות משפטית, אתה צריך להמשיך ולהתמודד בעד או נגד ה'מעשה הרע' לפי הכללים הפוליטיים או המוסריים - פילוסופיים. בסך הכל אין לאקונות בעניין הזה משום כל סוגיה או אירוע יכולים להיות מטופלים באחד או יותר דרכים. לאקונה יש רק במרחב המשפטי שבו הנושאים מטופלים לפי חוקי משחק שנבנו ע''י המחוקק, וברור שהמחוקק לא כיסה את כל המרחב רב-המימדי בו חי האדם-האזרח. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |