|
אי אפשר לרדת מישראל הוירטואלית | |||||
אריק פורסטר (יום ראשון, 26/04/2009 שעה 6:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
אפשר להבין אותך | |||
|
|||
אתה מחפש הצדקות לחייך בארה''ב . אתה יכול להביא הצדקות בכל כמות שתרצה . עובדה אחת מערערת את כל הפיטפוט הזה . . . . . . . אינך חי בישראל . | |||
_new_ |
לחיות במדינת הגנבים והרוצחים - ישראל? | |||
|
|||
הכל יקר בישראל פי שניים ויותר, המשכורות נמוכות, אנשים גונבים ומרמים כמוכי מחלה חשוכת מרפא, שחיתות איומה, בירוקרטייה של גנבים ומועלים עזי מצח. ולאחרונה, רוצחים. אמריקני שברח מישראל אחרי שנה אמר: ישראל היא ארץ יפה לתייר, כדאי לבוא לכאן לשבועיים, להמנע ממגע עם הישראלים, ולחזור. אך לחיות בישראל? מה אני, משיגינער? לפחות אם היתה זאת ארץ ענייה, אך עם אנשים נעימים ואנושיים. אבל אנשים רבים כאן חסרי חן, תרבות, ורעים. | |||
_new_ |
מוסר כפול? | |||
|
|||
אריה, אתה טוען בכל הזדמנות ש'הערבים' בארץ ישראל באו לכאן לא מזמן כדי להנות מפרנסה בשפע וכו'. את דבריו הכנים והלא מתלהמים של אריק פורסטר הינך מכנה, ''כל הפיטפוט הזה .'' [..] שאלתי אליך היא פשוטה: 1. מה ההבדל בין ההגירה הערבית לארץ ישראל (אם הפרט הזה בטיעונך אכן נכון) להגירתו [..]לארץ ישראל - אז פלסטינה? [..] ישראל פלסטינה בשעתו? | |||
_new_ |
מוסר כפול? | |||
|
|||
חבל לבזבז זמן בהסברים לאדם שאינו שומע ומה שהוא בכל זאת שומע אינו קולט . באחד המסרים שלי בשבוע שעבר ציינתי שהורי אינם מגרמניה . זה כמו דברים אחרים לא נקלט אצלך . אם דבר כהפשוט אינך קולט אז חבל לענות לך על דברים אחרים . אסתפק בזה שאתה אנטי ציוני , המסתתר כמו תמיד . אריה עירן . בן מר פריהאוף . | |||
_new_ |
מוסר כפול? | |||
|
|||
אין זה משנה את העובדה שהוריך מהגרים, אריה. מדוע אינך עונה לשאלה? | |||
_new_ |
מוסר כפול? | |||
|
|||
אתה אינך עונה להרבה נושאים אחרים , אין שום סיבה שאענה לך . אני גם לא זוכר את אבנרי עונה משהו . או ספירו וסוכנים אחרים . כשארצה אכתוב מה שנראה לי . אריה עירן . | |||
_new_ |
מוסר כפול? | |||
|
|||
עד עכשיו הגבת לכל שאלה בנושאי מוסר וערכים (ערכי אדם, זכויות אדם וכו') על ידי הסטת האחריות ללקיחת החלטה בנושא המוסרי לעם אחר למקום אחר ובדרך כלל לשנואי נפשך מכל הסוגים (הם עושים כך וכך, אז גם לי מותר). יש בתגובה זו משום כשל של הגיון וגם כשל מוסרי. האם כאשר הינך צריך להחליט מה הוא הדבר הנכון לעשותו אתה פונה ליוסלה, לאורי אבנרי, לספירו או ל''סוכנים אחרים''? זה לא הגיוני, זה לא מוסרי, ובעצם זה קצת ילדותי. | |||
_new_ |
יוסלה , הרי התחמקויותיך ידועות לי ולאחרים . | |||
|
|||
זה אתה שבמשך שנתיים מתחמק מדיון על מוסר . זה אתה שמפעיל את ''כלל שווה לכולם'' באופן סלקטיבי . זה אתה שמשתמש במגוון כשלים לוגיים ובדמגוגיה אד הומינם , הרינג אדום , איש קש , פניה לסמכות , אד פופולום , מן המסכנות , כשל המגירה ועוד ועוד . שמי מלידה , פריהאוף , כל כך חביב עליך עד שאת שימך שלך אינך כותב . כן כן וירטואלי , שמענו . . . המוסר שלי , ברור , מסודר , מעוגן מבחינה לוגית וקשה מאד להפרכה , אם כי נחוץ להבין אותו , דבר שאתה אינך מסוגל לעשות . אריה עירן . | |||
_new_ |
אריה עירן שוב מרחיק עדותו | |||
|
|||
אריה עירן טוען שיוסלה ''מתחמק מדיון על מוסר'', אך אין לכך כל סימוכין. מהרגע שהמילה 'מוסר' הועלתה בשיחות עם עירן הוא עבר לשימוש בקלישאה הכושלת, ''הערבים רוצחים'', אשר ממצה כנראה עבורו את העמדה ה'מוסרית' כביכול של 'אם מישהו אחר עובר עבירה אז גם לי מותר', ונותנת ביטוי ופורקן לדיעה הקדומה של עירן ביחס לפלסטינים (קוראים לזה גם 'גזענות'). כבר הסביר אריק פורסטר שהסטת האחריות המוסרית לאחרים היא בגדר כשל מוסרי ולוגי. את הכלל 'דין שווה לכולם' העלה לראשונה אריה עירן, ומאז עשה כל מאמץ כדי להראות בתגובותיו שנאה דורש אך לא מקיים. הדוגמא האהובה עלי היא דרישתו של עירן לצמצום הילודה הכלל עולמית, בה בשעה שהוא מטיף להגברת הילודה אצל היהודים. וכמובן הנרטיב היותר ברוטלי שלו בדבר גירוש הפלסטינים על מנת לעשות מקום ליהודים שיוולדו במסגרת תכניתו להגברת הילודה. זה ממש 'דין שווה לכולם'. [..] | |||
_new_ |
[•] אריה עירן מוסרי ביותר . | |||
|
|||
[•]... אתה התחלת בסימטריה שבין היהודים לערבים ואז ראוי לטעון שהערבים רוצחים וראוי שנרצח בהם . אתה החסיד של קאנט . ואז כללי הפעולה של הערבים ראוי שננהג לפיהם . והכלל שלך ''אם מישהו אחר עובר עבירה אז גם לי מותר'' הוא בדיוק הצו הקטגורי של קאנט . הדוגמאות החלשלושות שהבאת הן רק תגובות על קצה המזלג למוסר המטופש והמכוער שאתה דבוק אליו בבורותך . באופן שונה ממך ומקאנט המוסר שלי אחר לגמרי . | |||
_new_ |
|
|||
''והכלל שלך ''אם מישהו אחר עובר עבירה אז גם לי מותר'' הוא בדיוק הצו הקטגורי של קאנט .'' משפט אחד של אריה עירן מקפל בתוכו את הטרגדיה של האיש ורעיונותיו המבולבלים: יוסלה כתב שעירן פועל לפי הכלל שאם מישהו אחר עובר עבירה אז גם לו (לאריה עירן) מותר לבצע את העברה. זה לא הכלל של יוסלה, אלא תיאור של התנהלותו של עירן. ובמשפט שלמעלה עירן מוכיח שגם הבנתו בפילוסופיה מועטה, היות והמשפט ''אם מישהו עובר עברה אז גם לי מותר'' אינו הצו הקטגורי של קאנט. כלל וכלל לא. קאנט הציע שבכל מעשה נתנהל באופן שהמעשה יכול היה לשמש כציווי אוניברסלי. זה לא אומר שאם מישהו עובר עברה אז גם לי מותר. הפרשנות של עירן לדברי יוסלה, ולציווי הקטגורי של קאנט קצת מביכים, היות ואין קשר עובדתי או הגיוני בין מה שנכתב על ידי יוסלה לבין הפרשנות של עירן, או בין מה שקאנט כתב והפרשנות של עירן. וכרגיל התגובה של אריה עירן מלאה גידופים במקום להיות עניינית. | |||
_new_ |
יוסלה,די,די,די,לך לישון קצת ותן גם לנו | |||
|
|||
לנוח השטויות שלך. ותפסיק לכבות סיגריות על גב ידך כי זה יכול לגרום לאינפקציה. | |||
_new_ |
אין הצדקה לענות לך ענינית . | |||
|
|||
זה נוגד את המוסר שלי . כשאני כותב שאתה בור זו אמירת אמת ולא גידוף . והמוסר של קאנט מתאים בדייקנות לכלל ''אם מישהו עובר עברה אז גם לי מותר'' , רק שאתה בבורותך אינך רואה את זה . אבל לזה אנחנו כבר רגילים . אריה עירן . | |||
_new_ |
מוסר כפול? | |||
|
|||
בתוך כל הויכוח הזה - יהודים שוכחים דבר אחד פשוט ויסודי ארץ ישראל שייכת ליהודים. ולכן כשיהודי מגיע לכאן - הוא מגיע לארצו.הוא לא מהגר - הוא חוזר אליה. | |||
_new_ |
על ה''יורדים'' | |||
|
|||
מדינת ישראל הינה הבית הלאומי היחידי של היהודים. מדינת ישראל מנהלת, עדיין, מאבק על עצם קיומה. לפי השקפתי, מי שנוטש את ביתו היחידי, בפרט שעה שביתו נתון לסכנה קיומית - ראוי לכל גינוי ו''נפולת של נמושות'' הינו כינוי מתון למדי. מספר היורדים המבהיל הינו תוצאה של חינוך חילוני קלוקל, חסר אמונה, חסר זיקה של ממש ליהדות, נהנתני ואגואיסטי, שיש לעוקרו בהקדם מן השורש. | |||
_new_ |
רצו לבנות בישראל בית לאומי. אבל הוא הפך למחששת נוכלים ומנוולים | |||
|
|||
_new_ |
על ה''יורדים'' | |||
|
|||
כמה אתה צודק. בגלל זה רוב היהודים הדתיים חיים מחוץ לישראל ורוב הדתים שחיים בישראל לא מכירים בה כמדינה יהודית והם רק טפילים שחיים על חשבון החילונים חסרי החנוך. | |||
_new_ |
העם היהודי באמת זקוק לבית לאומי, קיימת אנטישמיות | |||
|
|||
אבל הפכו את הבית הלאומי הזה לגהינום. העם היהודי, האנשים הפשוטים, ממשיכים לסבול במדינתם שלהם. בגלל המאנייקים בעם היהודי, המושלים על היהודים, מתעללים בהם, וגונבים ופורעים כמוכי עווית. בגלל המאנייקים הללו קיימת האנטישמיות. והעם היהודי הפשוט סובל. ואין לו לאן לברוח, בכל מקום שונאים יהודים. פרט לארה''ב, ניו זילנד ואוסטרליה ואולי אנגליה. איזה מזל שקיימת ארה''ב. | |||
_new_ |
מ.ש. ליהודים לא היתה סלקצייה של החלאות הפסיכופטיות על ידי המתה | |||
|
|||
בכל העמים היתה סלקצייה טיבעית של החלאות הפסיכופטיות, על ידי הוצאות להורג ועונש מוות. אך לא בעם ישראל, בגלל הפסיקה הדתית ששללה עונש מוות. באירופה, ארצות ערב, היטילו עונש מוות אפעלו על כייסים, שלא לדבר על מועלים וחלאות אחרות. וכך התדלל המאגר הגינטי של חלאות ופסיכופטים בעמים אלה. בעם ישראל - לא. בסין עד היום ובבריה''מ לשעבר הוציאו מועלים ופושעים כלכליים להורג. בארה''ב הם מקבלים מאות שנות מאסר, כל אחד. יש להבין שבכל עם יש אנשים בעלי כישורים מדהימים להשתלט על עמדות מפתח בעם, ולהפיץ סאוב, גנבנות ואלימות מנטרלת כלפי בעלי המצויינות בעם (האלמנט המעשיר את המאגר הגינטי). במשך אלפי שנים דאגה כל אומה, פרט לעם ישראל, להוציא אנשים מסוכנים אלה להורג, וכך להשביח את המאגר הגינטי שלה. האומות שקלטו את עם ישראל אחרי החורבן, לא יכלו לבצע מלאכת דילול חיוני זה באופן חיצוני לקהילות היהודיות. לכן הם טיפלו בכל היהודים כמכלול אחד שיש להשמר ממנו ולסמן אותו (על ידי לבוש מיוחד ובידוד בגטאות וכד'), ולעיתים, כשעלו התלונות בקרב האזרחים על הנזקים שהיהודים גורמים להם - גרשו את היהודים, או ביצעו בהם פוגרומים לרסן אותם בשיטת ההלם. הם טיפלו בכל היהודים כמכלול, משום שהקהילות היהודיות לא הוציאו להורג את החלאות שבתוכן, ואלה, בגלל כישורי השתלטנות המדהימים והפסיכופטיים שלהם, היו עד מהרה בעלי עמדות מפתח בקהילות ודיכאו את בעלי המצויינות. כתוצאה מכך, רבים, אולי 90% מהיהודים בגלות, התנצרו או התאסלמו, וניטמעו בעם הארץ, כל זמן שהיתה להם אפשרות כזאת. מיכאל שרון | |||
_new_ |
מיכאל שרון, הצהרתה שאתה כבר לא כותב כאן... | |||
|
|||
מתי אתה מהגר ? | |||
_new_ |
מ.ש. אני לא בארץ. כותב מחו''ל. | |||
|
|||
_new_ |
תישאר שם , אל תחזור . | |||
|
|||
_new_ |
תישאר שם , אל תחזור . | |||
|
|||
אתה שכותב זאת, מה עשית כל חייך? כלום. תרמת משהו? כלום. ואתה עוד מנאץ את שרון, שמשפחתו נימצאת בארץ מהמאה ה-19, ותרמו רבות. כולל להעלות אותך לכאן. השרצים והטפילים מבריחים מהארץ את הטובים והוותיקים. ואז אחרי שהטובים יעזבו, מה? הערבים ישחטו אתכם כמו כבשים. מ.ש. | |||
_new_ |
מ.ש. ליהודים לא היתה סלקצייה של החלאות הפסיכופטיות על ידי המתה | |||
|
|||
יש לציין שאפילו בשביל מיכאל שרון, גבב כזה של שטויות קולוסאליות הוא יוצא דופן. אם כבר החלטת להיות אנטישמי, לפחות תעשה את זה בקלאסה ואל תביא לנו כאן אנטישמיות בגרוש. | |||
_new_ |
לא נפולת ולא נמושות | |||
|
|||
לק''י האמירה ההיא של רבין באמת התנקמה בו כאשר בנו שלו עצמו הפך לנפולת של נמושות. לדעתי כל יהודי חייב לגור בארץ אבל עם זאת מן הראוגי שהיושבים כאן ידעו שהארץ שייכת לכל היהודים. למערכת הוירטואלית יתרונות רבים ואחד מהם הוא היכולת לראות מעבר למרחבי המקום ולפעמים אף הזמן. אם זה היה תלוי בי אריק, הייתה יכול להצביע בבחירות בקונסוליה הישראלית הקרובה למקום מגוריך לאחר הליך הרשמה מתאים. אליצור | |||
_new_ |
|
|||
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי הוּא עֲלִיָּה יְהוּדִית אַרְצָה. וְלִיהוּדִי שֶׁנּוֹלַד בָּאָרֶץ - הַחַיִּים בָּהּ*. כָּל יְהוּדִי שֶׁחַי מֵרְצוֹנוֹ הַחָפְשִׁי בְּחוּץ לָאָרֶץ - לֹא יָכוֹל לְהִקָּרֵא צִיּוֹנִי גַּם אִם יִרְקֹד הוֹרָה בְּכִכָּר טְרָפַלְגַּר. בְּמִלִּים אֲחֵרוֹת: ''צִיּוֹנוּת'' לְלֹא חַיִּים בָּאָרֶץ כָּמוֹהָ כַּ''חֲבִיתַת'' יְרָקוֹת לְלֹא בֵּיצָה. *תְּנַאי הֶכְרֵחִי אַךְ לֹא מַסְפִּיק. יָדוּעַ, כַּמּוּבָן, שֶׁיְּהוּדִי שֶׁחַי בְּאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל עָשׂוּי לִהְיוֹת אַנְטִי-צִיּוֹנִי לִמְהַדְּרִין. | |||
_new_ |
אריה, יש אילוצים | |||
|
|||
לק''י אריה למותר להגיד שאני מסכים איתך שעל כל יהודי לחיות בארץ. אבל יש אילוצים בעולם - אדם יכול לחיות בחו''ל בגופו ולהיות בנשמתו בארץ. יש מימרא של הבעש''ט - אדם נמצא במקום שמחשבתו נמצאת. אליצור | |||
_new_ |
יֵשׁ תֵּרוּצִים | |||
|
|||
אֵינֶנִּי אוֹמֵר שֶׁיְּהוּדִי שֶׁחַי בְּחוּץ לָאָרֶץ לֹא יָכוֹל לִהְיוֹת יְהוּדִי טוֹב. הוּא יָכוֹל. אֲבָל צִיּוֹנִי הוּא לֹא. אִם ''אָדָם נִמְצָא הֵיכָן שֶׁמַּחְשַׁבְתּוֹ נִמְצֵאת'', אֲנִי יָכוֹל לִדְרֹשׁ מַשְׂכֹּרֶת לַמְרוֹת שֶׁאֵעָדֵר מִמְּקוֹם עֲבוֹדָתִי, כִּי אֲנִי ''חוֹשֵׁב'' עָלֶיהָ... | |||
_new_ |
יֵשׁ תֵּרוּצִים | |||
|
|||
כי מציון תצא תורה.... ואם היא לא יוצאת משם? ואם היא יוצאת מניו-יורק? מה אז? ציונות ללא תורה היא הגדרה אולי מספקת לחילוני -- אבל לא לדתי. אסור גם לשכוח שהמלה ציון מוצאה מהתורה ולא מאלבום התמונות של הרצל | |||
_new_ |
אריה, יש אילוצים | |||
|
|||
אליצור ידידי , המון אנשים אמרו המון דברים . מדפי הספרים מלאים באמירות . אם הבעש''ט אמר אז זו אמת וסוף פסוק ? מעפר אני ואל עפר אשוב . ואני נמצא במקום שגופי נמצא . ומחשבותי נמצאות בתוך ראשי ורק שם גם כאשר אני חושב על ירושלים לשם דוגמא . או על עופרה כדי לשמח אותך . אריה עירן . | |||
_new_ |
אריה, יש אילוצים | |||
|
|||
לק''י אריה את אריה - אני לא חסיד בכלל ודברי הבעש''ט אינם בשבילי תורה מסיני. המשתמשתי בהם כדי לנסח את מחשבתי שלפעמים אדם נמצא במקום שהוא נמצא פיסית בגלל אילוצים שונים. ובנוגע לעבודה - אם עבודתך ביעקרה הינה חמשבה - כמו במחקר ופיתוח - יתכן בהחלט שעבודה מהבית כאשר אתה חושב על העבודה אינה פחות חשובה מאשר עבודה במשרד. ומי שחושב על עפרה בהחלט משמח אותי. ובכל אופן חבל לריב - כי בנקודה העיקרית הרי אני מסכים איתכם - על כל יהודי לחיות בארץ - וכל השאר הינם תרוצים. וברמה האישית - בכל חיי הייתי בחו''ל רק שלושה ימים. אליצור | |||
_new_ |
אריה, יש אילוצים | |||
|
|||
לָרִיב? חָס וְכַרְפַּס. אֲנַחְנוּ מַסְכִּימִים עַל הַדָּבָר הָעִקָּרִי, וּמֵאַחַר שֶׁלֹּא הֻסְמַכְתִּי לְרַבָּנוּת - אֲנִי לֹא רַב... | |||
_new_ |
אריה, יש אילוצים | |||
|
|||
אינני רואה כל פסול בנסיעה לחול . הן לצורך רפואי , הן לצורך לימוד והן לעינוגים . הבעיה של מר פורסטר היא שמרכז חייו בקליפורניה והוא מדמה לעצמו שכתיבתו בעיברית מציבה אותו כאילו מרכז חייו בישראל . בהיותי חיפאי , אני יכול לספר שלפני שנתיים נפלו טילים בעירי . אחד מהם נפל 1000 מטרים ממקום עבודתה של אשתי . אחד מהם נפל על הדואר המרכזי ברחוב הנביאים 200 מטרים מדירת בני . אחד מהם הרג את המציל הערבי של החוף השקט , אותו היכרתי טוב . בפיגוע המחבל במסעדת מצה נהרג חבר שלי , דב צ'רנוברודה הי''ד . הפיצוץ בקו האוטובוס 37 היה ליד ביתי . כל זה לא קרה בקליפורניה ! ולשם גילוי נאות , אני הייתי חצי שנה בהשתלמות מקצועית בצרפת שבסיומה חזרתי ארצה . כבוד ויזכור לנופלים וחג עצמאות שמח . אריה עירן . | |||
_new_ |
אריה, יש אילוצים | |||
|
|||
רצוי אולי לציין שדב צ'רנוברודה (שהיה גם מכר שלי) היה קומוניסט שמאלן מהדור הישן שדיבר על אחוות עמים והיה חבר ברק''ח של אמיל חביבי ושו''ת. הוא נהרג בפגוע התאבדות של מחבל נתעב . | |||
_new_ |
אריה, יש אילוצים | |||
|
|||
אדרבא . דב צ'רנוברודה היה איש מחנה השלום , חבר מפם ומרצ . לעג הגורל הוא שנהרג מפיגוע של טרור פלסטיני . | |||
_new_ |
אריה, יש אילוצים | |||
|
|||
אריה, לו היית קורא את המאמר ביתר תשומת לב, יתכן שלא היית כותב על ''בעייתי''. כתבתי על כך שבניגוד לריחוק מהארץ בו חשתי מיד כשעברתי לגור בארה''ב, הצעירים המהגרים (או עוברים זמנית) כיום לאמריקה יכולים לחיות באשליה שהם עדיין בארץ, פרט לכמה שידרוגים נחמדים. אני עצמי איני מעמיד פנים שליבי כאן בעוד שגופי שם. פילוסופיית החיים שלי מעוגנת במה שבליבי ובמוחי, ולא בפיסת אדמה מסויימת. הסיפור על הרפתקאותיך בחיפה אינו ברור לי. האם העובדה שאתה חי ב''חזית המלחמה'' הופכת אותך לאדם גדול יותר, טוב יותר? עברתי הרפתקאות מעניינות יותר כשחייתי בארץ, אך ביני לבינך, זה לא משנה את העובדה שאני יורד מצוי. | |||
_new_ |
אנשי ''שידרוגים נחמדים'' | |||
|
|||
ישנם אנשים מזן מסויים, החושבים שאם הם מתגוררים US , יש להם איזה מן עמדת עליונות כלהי על שאר העולם. מן זכות כזו ,להיות עייצאס גייבער'' מקצועי. האם העובדה שיש לך ''שידרוגים נחמדים'' ואינטרנט נותהת לך מר פורסטר איזה אדם גדול יותר? רוב האנשים שחיים היום בישראל מכירים מצויין את ארה''ב, מכירים את אירופה אך עדיין מעדיפים את ארץ ישראל. להיות ''american citizen '' זה לא ביג דיל. אתה מזכיר לי אנשים שבשנות השישים והשבעים חלומם היה להיות אמריקאי, לחיות בסגנון החיים שם, לנסוע באמריקאן קאר, ולגור בפרבר אמריקאי ובכלל מקדונלד היה בשבילם התגשמות האלוהות. נסעו לסיר הלחץ שם, חלקם הצליחו, והפכו להיות חלק מהחלום האמריקאי, וחלקם הפכו להיות קשיי יום עם מכונית זוללת דלק שכל הוייתם לשלם את הביללס בסוף החודש. כשהגיעו לכאן, דאגו לשלוף את התמונות של הדודג' שלהם במדינה שסוסיתא הייתה המכונית האולטימטיבית. חלקם שינו את השמות לשמות אמריקאים חלקם לא. אבל רובם הפכו להיות לעבדים לאורח החיים להיות חלק מהשיטה. התקופה הזו עברה מזמן, רוב הישראלים חיים מצויין ללא הסיוע והעצות של ''האחים הגדולים'' נותני העצות. מדינת ישראל למרבה הפלא, כיום סטבילית יותר מבחינה כלכלית מארצות הברית של אמריקה , השקל הוא הילך מבוקש בשוקי העולם, כל ישראלי שנוסע לוויקנד באירופה יודע שבכל הבנקים ששים לקבל את השקל היציב יותר מהדולר האמריקאי המקרטע ונותני עצות מסוגו של פורסטר עדיין חיים אי שם בשנות השישים והשבעים . נותנים עצות מיותרות. תודה, הרבה מיים עברו בירדן מאז אנשים כמוך נחשבו לנפולת של נמושות, היום הם נקראים נודניקים שתוחבים את אפם לאיפה שלא צריך יענקלה. | |||
_new_ |
אני מתפלא עליך, יענקלה...! | |||
|
|||
חשבתי שזה מוזר שאתה מתעסק במקום מגוריו במקום בדעותיו של משתתף בפורום. כאשר נזכרתי שישנם יהודים ששהותם בגלות לא מפריעה לך בכלל זה נעשה עוד יותר מוזר. הגיע הזמן שאתה ואחרים תבינו את העקרון שנושאי הדיון הם הדברים שאנשים כותבים ולא מיהם האנשים שכתבו דברים אלה. | |||
_new_ |
אני מתפלא עליך, מר סיון . | |||
|
|||
אמנם עקרונית נכון הוא לדון בנושא הכתוב ולא במגורי הכותב . אבל יש חריגות בכלל הזה . כאשר אדם כותב דברים שלא יכתוב אדם גלוי מוכר וידוע בשל הנזק הצפוי לו . כאשר הנושא הוא מגורי הכותב יהיה מגוחך לטעון שמגורי הכותב אינם רלוונטיים . מלכתחילה מר פורסטר כתב על הוירטואליות ברשת , שזו היכולת לא להיחשף . מלכתחילה כתב מר פורסטר שהוא בקליפורניה כאילו הוא בישראל . אלה הנושאים במאמר . אריה עירן . | |||
_new_ |
ממש לא נכון | |||
|
|||
בניגוד לאחרים אריק מעולם לא כתב ''כאילו הוא כאן''. אריק הוא לא היחידי שכותב כאן ממקום מושבו בחו''ל אבל הוא היחיד או כמעט היחיד שמותקף על זה. ההתקפות עליו הן מהסוג 'אין לך זכות להביע דעה בגלל שאתה שם...' אלה התקפות מסוג אד-הומינם, לא רלוונטיות לנושא הדיון על וירטואליות. הסיבה האמיתית שאריק מותקף כך אינה קשורה לנושא הדיון כלל. | |||
_new_ |
אני מתפלא עליך, יענקלה...! | |||
|
|||
אכן לכל איש ידוע במקומותינו , אם אני אכנס לקיבוץ, תמיד יהיה משהו שיברך אותי לשלום בברכה הידועה ''מה אתה מחפש כאן''. כמובן שאם אומר לו שבאתי כדי לבקר את חיים הרפתן הוא יתגלה פתאום כאיש הכי נחמד בעולם ויספר לי את כל הידוע לו על חיים, על רעייתן, על הפרשיות הכרוכות בו, בה, ובילדיהם בקיצור יהיה ידיד נפש.. אבל אם אבוא אליו למשל , ואומר לו שבאתי ללמד את ותיקי המשק תורה ודעת, ש''ס ופוסקים, וכן באתי לבדוק את המטבח בחדר האוכל אם הכשרות בו מספיקה, ואם לא מבוצעים כאן עבודות בשבת וכו' אתקל בתגובה קשה. נכון שהאינטרנט מפרק גבולות, ומקרב רחוקים, אבל גם ו חייבים לנהוג במידה רבה של זהירות עם פליטות המקלדת וזה נכון לכולם, גם לגבי גם לגבי אחרים ואף לגבי מר פורסטר בעל הדרכון הכחול עם הנשר האמריקאי. יענקלה. | |||
_new_ |
אני מתפלא עליך, יענקלה...! | |||
|
|||
כאשר תבוא לביתו של אדם מתוך ידידות ולא מתוך התנשאות ויוהרה, תתקבל בברכה. | |||
_new_ |
אני מתפלא עליך, יענקלה...! | |||
|
|||
אכן כן , זהו בדיוק מה שניסיתי להסביר | |||
_new_ |
אני מתפלא עליך, יענקלה...! | |||
|
|||
יענקלה וצופיה - אפשר להאשים אותי בדברים רבים, אך להגיד שאני בא לכאן תוך התנשאות ויוהרה... נו, באמת! | |||
_new_ |
אני מתפלא עליך, יענקלה...! | |||
|
|||
אריק! לא התיחסתי אליך אלא ליענקלה. מצטער שלא הבנת אותי נכון. | |||
_new_ |
אני מתפלא עליך, יענקלה...! | |||
|
|||
אתה ממשיך ומפספס בכמה רמות: 1. זה כלל לא משנה מיהו הרפתן אלא מהי דעתו הכתובה. 2. דעתו הכתובה היא רלוונטית גם אם לא מוצאת חן בעיניך ואפילו אם בגדיו מסריחים בגלל מקום עבודתו או מגוריו. בכל מקרה ההסבר מדוע בגדיו מסריחים כגורם משפיע על זכותו לכתוב כאן את דעתו אינו מן העניין. אבל אתה בחרת להקדיש לכך הודעה שלמה. 3. בקיבוץ הרגיל נוהגים בדיוק כמו שאתה ודאי נוהג בביתך - ''מה אתה מחפש כאן''. 4. העובדות הפשוטות הן שישנם אחרים שכותבים (או כתבו כאן) שמקום מושבם הוא בחו''ל ולא תקפת אותם בשל כך. לכן אין סיבה עם אריק תנהג אחרת למרות שדעותיו הן מרגיזות בעיניך. | |||
_new_ |
אריה, יש אילוצים | |||
|
|||
יפה שאתה מכיר בהיותך יורד מצוי . הרפתקאותי אינן מענינות באופן כללי . הן נוגעות רק לזה שאני משלם את מחיר חיי בישראל כמו אבנרי . אתה חי שם ויורה לכאן . הטוב והרע בישראל אינם נוגעים בך . אריה עירן . | |||
_new_ |
אריה, יש אילוצים | |||
|
|||
כָּל אֶחָד רַשַּׁאי לִנְסֹעַ לְאָן שֶׁבָּא לוֹ וּמָתַי שֶׁמִּתְחַשֵּׁק לוֹ. רַק שֶׁיִּזְכֹּר שֶׁאִי אֶפְשָׁר לֶאֱחֹז בַּמַּקֵּל בִּשְׁנֵי קְצוֹתָיו. | |||
_new_ |
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי | |||
|
|||
האידיאל הציוני הוא יצירת בית לאומי בא''י עבור העם היהודי, וכל מי שמאמין ועובד למען אידיאל זה הוא ציוני, בלי שום קשר לכתובתו. בלי היהדות הציונית בארה''ב, אריה, אין מדינה יהודית. | |||
_new_ |
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי | |||
|
|||
ועוד שאלה: לולא השואה, יתכן מאד שיהדות העולם היתה מונה היום 40 - 50 מיליון איש. נניח שכולם רוצים לחיות בארץ - היכן מאכסן אותם מר פרלמן? | |||
_new_ |
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי | |||
|
|||
לוּלֵא הַשּׁוֹאָה לֹא הָיוּ חַיִּים 40 אוֹ 50 מִילְיוֹן יְהוּדִים בָּעוֹלָם - אֶלָּא לְכָל הַיּוֹתֵר 20 מִילְיוֹן. אֲבָל גַּם כָּךְ הַשְּׁאֵלָה נוֹתֶרֶת בְּעֵינָהּ. וְהַתְּשׁוּבָה: מִילְיוֹנֵי יְהוּדִים אֵלֶּה הָיוּ מְמַלְּאִים אֶת הַנֶּגֶב, אֶת הַגּוֹלָן, הַגָּלִיל, אֶת יְהוּדָה, שׁוֹמְרוֹן, וְאֶת חֶלְקֵי עַזָּה וְסִינַי שֶׁבָּהֶם נִתַּן לְהִתְיַשֵּׁב, וְאִם תִּסַּע בַּדְּרָכִים בְּמַה שֶׁקָּרוּי ''פְּרוֹזְדּוֹר יְרוּשָׁלַיִם'' תִּוָּכַח שֶׁגַּם שָׁם עוֹד נוֹתַר הַרְבֵּה מָקוֹם. בְּאַחַת הָיְתָה נִפְתֶּרֶת ''הַבְּעָיָה הַדֶּמוֹגְרָפִית''. | |||
_new_ |
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי | |||
|
|||
אריה, לולא השואה לא היתה עצרת האו''ם מחליטה בכ''ט נובמבר 1947 על הקמת מדינה יהודית. לולא השואה, קרוב לודאי שהיית חי היום (עדיין!) תחת המנדט הבריטי, ועשרים מיליון אחיך, לו רצו באמת לעלות לפלשתינה (א''י), היו נאלצים לחיות בשכונות מעורבות עם בני-דודם. | |||
_new_ |
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי | |||
|
|||
שְׁנָתַיִם לִפְנֵי מִלְחֶמֶת הָעוֹלָם הַשְּׁנִיָּה וְהַשּׁוֹאָה כְּבָר הֻנְחָה עַל שֻׁלְחָן הַהִסְתַּדְּרוּת הַצִּיּוֹנִית הַצָּעָה קוֹנְקְרֶטִית לַהֲקָמַת מְדִינָה יְהוּדִית בְּאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל. הַהַצָּעָה אָמְנָם לֹא יָצְאָה אֶל הַפֹּעַל - אוּלָם כְּבָר אָז הָיוּ הַבְּרִיטִים מוּכָנִים לָסֶגֶת מֵרֹב-רֻבָּהּ שֶׁל אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל (מִלְּבַד מִסְדְּרוֹן יָפוֹ-יְרוּשָׁלַיִם). סָבִיר לְהָנִיחַ שֶׁלּוּלֵא מִלְחֶמֶת הָעוֹלָם הַשְּׁנִיָּה תַּהֲלִיךְ הַהִתְנַגְּשׁוּת הַבִּלְתִּי-נִמְנָע בֵּין הַיִּשּׁוּב הַיְּהוּדִי לָאִימְפֶּרְיָה הַבְּרִיטִית הָיָה נִדְחֶה בְּכַמָּה שָׁנִים טוֹבוֹת, אוּלַי בְּדוֹר אֶחָד, וְהַגִּדּוּל הַדֶּמוֹגְרָפִי הַיְּהוּדִי לֹא הָיָה מְזַנֵּק בִּדְרָמָטִיּוּת כְּפִי שֶׁזִּנֵּק עֵקֶב תַּהֲלִיכִים שֶׁקָּרוּ בְּעִקְבוֹת הַשּׁוֹאָה וַהֲקָמַת הַמְּדִינָה, אֶלָּא הָיָה מִתְפַּתֵּחַ בְּקֶצֶב אִטִּי יוֹתֵר (לֹא לִשְׁכֹּחַ שֶׁעוֹד לִפְנֵי הַמִּלְחָמָה הִתְקָרֵב מִסְפָּר הַיְּהוּדִים לַחֲצִי מִילְיוֹן. תַּהֲלִיךְ הַהִתְנַגְּשׁוּת עִם הָעוֹלָם הָעֲרָבִי גַּם הוּא הָיָה מַגִּיעַ לְהַבְשָׁלָה - אוּלַי כַּמָּה שָׁנִים מְאֻחָר יוֹתֵר. וְלֹא לִשְׁכֹּחַ שֶׁעִם 18 מִילְיוֹן יְהוּדִים בָּעוֹלָם - וּבְעִקָּר כ-3 מִילְיוֹן יְהוּדֵי פּוֹלִין - הָעֹרֶף הַדֶּמוֹגְרָפִי, הַמְּדִינִי וְהַכַּלְכָּלִי שֶׁל הַיִּשּׁוּב הַיְּהוּדִי בְּאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל הָיָה רָחָב לְאֵין שִׁעוּר. | |||
_new_ |
אין אילו בהיסטוריה . | |||
|
|||
מה שהיה זו ההיסטוריה ואין אחרת . אני מציע על סמך הבנות מסויימות תוכנית הצלה לעם היהודי . היות והעתיד עדין לפנינו יש אפשרות לבחור את ההתפתחויות . דבר זה נמנע לגבי העבר . אריה עירן . | |||
_new_ |
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי | |||
|
|||
אני הייתי מיישב אותם ולא מאחסן אותם . בכל ארץ ישראל המעאבית והמזרחית , עוד כמה בסיני שבגין הטיפש החזיר , עוד כמה ברמת הגולן שאנחנו נזהרים לא ליישב יותר מדי , בלבנון שממילא יש בה הרבה עדות . כשנהיה 40 מיליון אחפש עוד מקומות . אריה עירן . | |||
_new_ |
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי | |||
|
|||
אֶחָד מִיְּסוֹדוֹת הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי הוּא קִבּוּץ גָּלֻיּוֹת. מִי שֶׁמְּסַיֵּעַ לְכָךְ יְבֹרַךְ - וּמַגִּיעַ לוֹ כָּל הַכָּבוֹד שֶׁבָּעוֹלָם, מִלְּבַד הַכָּבוֹד לְהִקָּרֵא צִיּוֹנִי. יָכוֹל הוּא לְהִקָּרֵא ''פְּרוֹ-צִיּוֹנִי'', ''יָדִיד גָּדוֹל וְחָשׁוּב'', ''יַקִּיר הַצִּיּוֹנוּת'', אֲבָל לֹא צִיּוֹנִי. | |||
_new_ |
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי | |||
|
|||
''אֶחָד מִיְּסוֹדוֹת הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי הוּא קִבּוּץ גָּלֻיּוֹת. מִי שֶׁמְּסַיֵּעַ לְכָךְ יְבֹרַךְ - וּמַגִּיעַ לוֹ כָּל הַכָּבוֹד שֶׁבָּעוֹלָם, מִלְּבַד הַכָּבוֹד לְהִקָּרֵא צִיּוֹנִי. יָכוֹל הוּא לְהִקָּרֵא ''פְּרוֹ-צִיּוֹנִי'', ''יָדִיד גָּדוֹל וְחָשׁוּב'', ''יַקִּיר הַצִּיּוֹנוּת'', אֲבָל לֹא צִיּוֹנִי.'' איזה תואר אם כך תתן לבנימין זאב הרצל - ''יקיר הציונות''? ''ידיד גדול וחשוב''? ציוני. לפי דבריך, אין הוא. | |||
_new_ |
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי | |||
|
|||
הרצל קיבל את התואר היאה לו: חוזה המדינה. | |||
_new_ |
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי | |||
|
|||
אמת, אבל לפי פרלמן, ציוני כנראה שאין הוא. | |||
_new_ |
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי | |||
|
|||
הרצל לא היה ציוני- מבחינתו שהיהודים יהגרו לאוגנדה, ויתערבבו עם בתולות קמפלה. הרצל עצמו היה מתבולל, לא מל את ילדיו וראה את היהדות כבעיה, שיש לפתרה. ילדיו לא נשארו יהודים, התנצרו ונעלמו מהיהדות. צריך לזכור היטב שהיישוב היהודי בארץ ישראל התבסס והתרחב לפני הרצל -גדרה, רחובות, זכרון יעקב, ראשון לציון, נווה צדק, ירושליים, יסוד המעלה, חדרה, מוצא, ועוד הוקמו ופרחו כשהרצל עדיין חשב שהוא אוסטרו הונגרי יותר יהודי. פרשת דרייפוס עוררה אצלו משהו, ולכן התחיל לתעמל (מלשון תעמולה) לפתרן הבעיה היהודית. הוא לא ראה ביהדות משהו טוב, הוא ראה בה בעיה | |||
_new_ |
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי | |||
|
|||
הרצל לא היה ציוני- מבחינתו שהיהודים יהגרו לאוגנדה, ויתערבבו עם בתולות קמפלה. הרצל עצמו היה מתבולל, לא מל את ילדיו וראה את היהדות כבעיה, שיש לפתרה. ילדיו לא נשארו יהודים, התנצרו ונעלמו מהיהדות. צריך לזכור היטב שהיישוב היהודי בארץ ישראל התבסס והתרחב לפני הרצל -גדרה, רחובות, זכרון יעקב, ראשון לציון, נווה צדק, ירושליים, יסוד המעלה, חדרה, מוצא, ועוד הוקמו ופרחו כשהרצל עדיין חשב שהוא אוסטרו הונגרי יותר יהודי. פרשת דרייפוס עוררה אצלו משהו, ולכן התחיל לתעמל (מלשון תעמולה) לפתרן הבעיה היהודית. הוא לא ראה ביהדות משהו טוב, הוא ראה בה בעיה יענקלה | |||
_new_ |
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי | |||
|
|||
נכון. הוא בהחלט ''פרו-ציוני'', ''ידיד הציונות'' ''פעיל למען הציונות'' וכל כינוי אחר יאה לו. ציוני הוא אדם שמגשים את אחת מהמצוות החשובות ביותר ביהדות:חיים בארץ ישראל. הייתי מרחיב את היריעה וכולל בתואר ציוני גם אדם שעשה מאמץ כנה לעלות לארץ ישראל,אך עקב נסיבות שאינן תלויות בו לא צלח הדבר בידו. למשל: אדם שהאוניה שהפליג בה לארץ ישראל טבעה בים. | |||
_new_ |
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי | |||
|
|||
אִי אֶפְשָׁר לִדְרֹשׁ מִכֻּלָּם לָשׁוּב הַבַּיְתָה בְּטֶרֶם הַבַּיִת בָּנוּי. עַד שְׁנַת 1948 אֶפְשָׁר הָיָה לִטְעֹן שֶׁשַּׁעֲרֵי הָאָרֶץ נְעוּלִים (לְכִידַת סְפִינוֹת מַעְפִּילִים, ''כֹּשֶׁר הִקְלִיטָה הַכַּלְכָּלִי שֶׁל הָאָרֶץ'', ''סֶרְטִיפִיקָטִים'' בִּמְשׂוּרָה, וְגוֹ'). מֵהָרֶגַע שֶׁנִּפְתְּחוּ שַׁעֲרֵי הָאָרֶץ נִגְמְרוּ הַתֵּרוּצִים עֲבוּר אֵלֶּה שֶׁהָיְתָה לָהֶם זְכוּת הֲגִירָה חָפְשִׁית, וְנוֹתְרוּ כַּמּוּבָן עֲבוּר אֵלֶּה שֶׁיְּצִיאָתָם נִמְנְעָה בְּכֹחַ כְּגוֹן יְהוּדֵי בְּרִית הַמּוֹעָצוֹת וְסוּרְיָה בִּשְׁעָתָם. לְגַבֵּי הֶרְצְל אִישִׁית - הוּא הִתְרִיעַ וְהִזְהִיר מִפְּנֵי סַכָּנָה רוּחָנִית וּפִיזִית אִם תִּמָּשֵׁךְ נוֹכְחוּת הַיְּהוּדִים בַּגּוֹלָה וְהִטִּיף לִיצִיאַת מִצְרַיִם'' אַרְצָה. הָיָה זֶה דֵּי מְגֻחָךְ וּפָּאתֶטִי אִם הוּא עַצְמוֹ הָיָה מַקְפִּיד לְהַצִּיל אֶת נַפְשׁוֹ וְאֶת נֶפֶשׁ קְרוֹבָיו וּמוֹתִיר אֶת צֹאן מַרְעִיתוֹ מֵאָחוֹר. | |||
_new_ |
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי | |||
|
|||
אמת לאמיתה!!! | |||
_new_ |
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי | |||
|
|||
אם אין יהודים בישראל אין מדינה יהודית . אם כל תושבי מדינת ישראל היו נוהגים כמוך לא הייתה כאן מדינה יהודית , אפילו אם היו חיים בארה''ב וציונים מבחינה רעיונית . אריה עירן . | |||
_new_ |
הָאִידֵאָל הַצִּיּוֹנִי | |||
|
|||
גם אם יש יהודים בארץ ישראל - לא בטוח שהיא תהיה מדינה יהודית.יש הרבה שלוחצים לכיוון של מדינת כל אזרחיה. משהו בסגנון של ''תהיה יהודי בביתך וגרמני בצאתך''. למרות שכל נשאי הסיסמא (או רובם,כדי שסיוון לא יתנפל עלי) התנצרו - יהודים רבים מכוונים לכך | |||
_new_ |
נשאי ססמאות ותוויות | |||
|
|||
מעולם לא התנפלתי עליך וגם לא אתנפל. אבל כן הערתי וביקרתי קביעת מסקנות ללא הצגת ביסוס כלשהו; ביקרתי נשאות ססמאות תעמולה ונבואות ללא הצגת כל ביסוס. חבל שאנשים מבוגרים כמוך מרבים בכתיבה מהסוג הזה. | |||
_new_ |
תגובה למגיב | |||
|
|||
אתה אומר לכותב:'' אבל אינך חי בארץ'' נכון!!!! אתה היית מת לגור בלוס אנג'לס!!!!! צבי | |||
_new_ |
תגובה למגיב | |||
|
|||
צבי הוא מזון לאריה ! אתה לא מכיר אותי . מאיפה אתה יודע כי ''אתה היית מת לגור בלוס אנג'לס!!!!!'' זה אמת ? אני מעדיף לחיות במדינת ישראל , ביתם של 100 מיליון יהודים . אריה עירן . | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |