פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ימי הדיאלוג יגיעו
אליצור סגל (יום רביעי, 17/09/2008 שעה 13:00)


ימי הדיאלוג יגיעו

אליצור סגל



לפני מספר שנים אלכנסנדר מאן היה פעיל בפרום הזה וכך הוא יצר קשר ביני ובין ניקולא בגלין בעל אתר קתולים. כתוצאה מכך נוצר ביננו קשר שאנו שומרים עליו עד היום וכתבתי באתר שלו מספר מאמרים בנושאים הקשורים לדו שיח הנוצרי יהודי. אחת התוצאות המוזרות של הקשר הזה היא שנעשיתי מעין ''דובר בלתי רשמי של הנצרות'' בכל מיני פורומים פנימיים מסוגים שונים.

במוסף שבת של מקור ראשון של השבוע - ערב שבת קודש פרשת כי תצא תשס''ח התפרסם המאמר הבא שהעוסק ביחסים הנוצרים יהודיים. במהלך השבת כבר קבלתי תגובות מאנשים שאמרו שלא האמינו בהתחלה שאני הוא שכתבתי את המאמר עד שהגיעו לדברי ישעיהו שבסופו.

המעונינים להרחיב את ידיעתם בנושא יכולים לעיין כאן. את המאמר הבא אני מתכוון לכתוב על האסלאם.
היחסים בין הנצרות ליהדות הם מיוחדים במינם ואינם דומים ליחסים בין שום ''זוג'' דתות אחר, אפילו לא ליחסים שבין היהדות לדת השניה שצמחה ממנה – האסלאם.
הנצרות מקדשת את התנ''ך ואפילו את התורה שבעל פה כפי שהיא מסורה בידינו אך על גבי קבלה זו היא טענה במשך מאות רבות של שנים שמעת הופעת משיחם היא עצמה הופכת ליהודת האמיתית – ''ישראל שברוח'' ואילו היהדות עצמה אינה אלא רוח רפאים מן העבר – ''ישראל שבבשר''. מכאן הדחף העז של נוצרים במשך הדורות לשכנע את היהודים באמיתותה של הנצרות שהרי כל זמן שהאם היהודית קיימת היא כצנינים בעיני הבת הנוצרית המבקשת לרשת אותה.

מאז שהנצרות הפכה להיות דת הקיסרות הרומאית התנהלו ויכוחים בין היהדות לנצרות. את הויכוחים הללו יזמו הנוצרים ומטרתם הייתה להוכיח שהנצרות היא המפרשת הנכונה של התנ''ך ולא היהדות. על פי רוב ויכוחים אלו היו מלכודת מות ליהודים בין אם נצחו בין אם הפסידו ולכן קשה למצוא שם דיון עניני.
עם זאת נתלבנו בהם לעיתים ענינים מרתקים המשותפים לשתי הדתות.
כגון: פרשנותם של פסוקים, דיון בשאלה את מי תכלול הגאולה העתידה, מהותה של הגאולה הזו, יכולתם של גויים לשמור מצות שונות ועוד.

דיאולוג מסוג זה לא התנהל מול הדת השניה שצמחה מן היהדות הלא היא האסלאם. הרמב''ם בתשובה סימן קמט מציין שמותר ללמד את הנוצרים תנ''ך כיון שהם מאמינים בקדושת התנ''ך ובנוסחתו מה שאין כן המוסלמים שאינם מקבלים את התנ''ך (אם כי עם האסלאם קיים דיאולוג תאולוגי מעניין מסוג אחר).

מעת שחדלו הנוצרים לכפות על היהודים דיאולוג הוא פשוט לא התקיים בשל סרובם הנחרץ של היהודים להשתתף בו. שיבת עם ישראל לארצו והקמת מדינת ישראל שינו את התשתית של אפשרות הדיאולוג ועדיין החששות והעכבות בצד היהודי היו רבים.

ביקורו של הרב הרצוג אצל האפפיור פיוס ה-‏12 בשנת תש''ה (1945) היה טראומה ליהודים כיון שהאפפיור סרב להגיש עזרה לניצולי השואה, גם ביקורו של האפפיור פאולוס השישי בארץ בשנת תשכ''ד (1964) הגדיל את הריחוק בין הצדדים. בביקור זה ניסו גורמים שונים להביא למפגש בין הרב הראשי לישראל יצחק ניסים לבין האפפיור אבל הנסיון הסתיים באקורד צורם כאשר הרב הודיע שאם האפפיור יגיש בקשה להתקבל אצל הרב הראשי בקשתו תידון בכובד ראש. אף על פי כן נפגש האפיפיור בביקור זה עם הרב הראשי לירושלים הרב פרדס.

שינוי של ממש התחולל לאחר מינוי של חסיד אומות העולם קרול יוזף ווֹיטיווה (Karol Józef Wojtyła) לאפפיור יוחנן פאולוס השני. בעת מלחמת העולם השניה היה קרול ווֹיטיווה
כומר פולני זוטר שסיכן את חייו פעמים רבות למען הצלת יהודים. לא רק את גופם הציל אלא אף את נשמתם ווֹיטיווה הקפיד להשיב את הניצולים אל חיק העם היהודי ואף דאג לכך שישארו שומרי תורה ומצות. בביקור בארץ הראה שלמד את תוצאות ביקורו של קודמו ולא רק שלא דרש שהרבנים הראשיים יבואו אליו אלא בא אל הרבנים הראשיים להיכל שלמה. אולי יש מי שיראה בזה עניין טריואלי אך על רקע גישתה הבסיסית של הנצרות הקתולית ביחס ליהדות יש בצעד זה מעין ''הליכה לקנוסה''. גם כך ספגו הרבנים הראשיים ביקורת חריפה על הסכמתם למפגש. בין השאר מהרב הראשי שקדם להם הרב שלמה גורן שגילה שבזמן היותו רב ראשי הוא דחה בתוקף כל נסיון מצד הכנסיה הקתולית למפגשים כל שהם. האפיפיור שהיה מודע היטב לדחיה בצד היהודי ביקש להקים ועדה משותפת לרבנות הראשית ולכנסיה הקתולית. הוועדה הזו קיימת עד היום ומשתתפים מטעם הרבנות רבנים בכירים כמו הרב שאר ישוב כהן מחיפה, הרב רצון ערוסי מקרית אונו, ועוד, וקרדינאלים בכירים מצדו של הותיקן. ועדה זו מתכנסת מדי שנה לסרוגין ברומא ובירושלים ונידונים בה נושאים שונים המשותפים לשני הצדדים ומאמיני שתי הדתות כגון הפלות ואמצעי מניעה, הומוסקסואליות, טרור ודת וכד'.

אולם התזוזה העקרית במחנה הקתולי החלה כשלושים שנה קודם לביקורו של יוחנן פאולוס השני בירושלים. עם מותו של האפפיור פיוס ה-‏12 ומינויו של הארכיבישוף אנג'לו רונקאלי לאפפיור יוחנן ה-‏23. בתקופת השואה היה יוחנן ה-‏23 שגריר הותיקן בטורקיה. ובעוד שהותיקן סרב לנסות להציל יהודים מידי הנאצים הרי הוא, למרות מגבלות תפקידו כנציג רשמי של הותיקן ניסה לעזור ליהודים. כשנתמנה רונקאלי לאפפפיור הוא כינס ועידה הנקראת ותיקן 2. ועידה זו החלה ב-‏1962 ונסתיימה ב-‏1965. ועידה זו גיבשה שורה של מסמכי עמדה קתוליים במגוון תחומים ובהם הצהרה הנוגעת ליחסה לבני דתות אחרות ''ובמיוחד ליהודים'' התוצאה של כנס זה הוא הצהרה הקרויה ''נוסטרה אטטה'' בלטינית, שפרושה בעברית – בתקופתינו אנו.

ה''נוסטרה אטטה'' קובעת שליהודים העם הנבחר של הברית הישנה יש ברית משלהם עם הקב''ה שלא בוטלה בעקבות הברית הנוצרית ומכאן שהם יכולים להגיע לישועתם בלי לעבור דרך הצינור הנוצרי. זוהי מהפכה מהותית כיון שבמשך אלף וחמש מאות שנה הקביעה הנוצרית הייתה שהברית הנוצרית ביטלה את הברית היהודית. קביעה זו מאפשרת דיאולוג חופשי בין היהדות לנצרות כיון שהנצרות אינה רואה עוד ביהדות יעד להמרת דת אלא שותפה בברית התנ''ך. חשיבותה של ההצהרה הקתולית גוברת לנוכח העובדה שהכנסיות הנוצריות הותיקות האחרות כגון היוונית אורטודוקסית, האנגליקנים, הפרוטסטנטים, והכנסיות המזרחיות השונות – לא ערכו דיון פנימי בשאלה מהו מעמדה של היהדות ביחס לנצרות.

ארגון גג העוסק בשיח היהודי נוצרי הוא המועצה הבין לאומית של יהודים ונוצרים - ICCJ. לארגון זה סניפים רבים ברחבי העולם והוא עורך כנס שנתי. השנה נערך הכנס במדינת ישראל לכבוד שנת השישים להקמתה ונבחר נושא פוליטי: השפעת השיח היהודי - נוצרי - מוסלמי על השגת שלום במזרח התיכון.
נשיאת הועד הפועל של הארגון כיום היא ד''ר דבורה וייסמן מישראל. לשעבר מנהלת מכון ''כרם'' לחינוך יהודי הומניסטי וחברת צוות מכון מנדל למנהיגות. שוחחתי עם שתים מהמשתתפות דבורה וייסמן מהצד היהודי וסנדרין קנדי מן הצד הנוצרי אורטודקסי.
שאלה: דבורה האם יש קשר בין פעילות הארגון לבין פעילותו של האפפיור יוחנן ה-‏23?
תשובה: יוחנן ה-‏23 היה אדם גדול, אבל פעילות הארגון החלה כחמש עשרה שנה בערך לפני פעילותו. כתגובה למראות מלחמת העולם השניה..

שאלה: האם יש בארגון גורמים מסיונרים?
תשובה: הארגון פתוח לכל. צריך להבין ש''בגדול'' הכנסיות הנוצריות המאורגנות ויתרו על המיסיון בקרב היהודים. הם בדרך כלל מודים בברית המיוחדת שיש לנו עם ה'. מי שעוסק היום במיסיון פעיל ויוצר בעיות הם כיתות שהנוצרים עצמם מסתייגים מהן – יהודים למען ישו, אוונגליסטים מסויימים ועוד כיתות שוליות.

שאלה: האם הנוצרים מבינים שהיהדות אינה רק דת אלא גם לאום?
תשובה: בהחלט לא – זו אחת הנקודות הקשות מאוד להסברה, ואני מנסה לא פעם להעביר את העניין הזה. רק נוצרים שהשתתפו במפגשים רבים מתחילים לקלוט זאת.

שאלה: האם הנוצרים מבינים את הממד הטריטוריאלי של היהדות, את זיקתה לארץ ישראל?
תשובה: בדרך כלל לא. צריך הרבה זמן וסבלנות כדי לקלוט את הנושא הזה. אבל הרי בשביל זה הארגון קיים - להגיע להבנה הדדית. עם זאת אני רוצה להבהיר ולהדגיש שהארגון אינו נוקט עמדה פוליטית בעניין גורלם של אזורי יש''ע. רבים חושבים שהפלשתינאים צריכים להגדיר את עצמם לא בגלל שהארץ אינה קדושה ליהודים אלא בגלל זכויות אדם. אני מסרבת לראות את הסכסוך בארץ כסכסוך יהודי-מוסלמי אלא כסכסוך לאומי בין העם היהודי שיש לו מדינה לבין העם הפלשתינאי שעדיין אין לו מדינה.

שאלה: הפעם השתתף בכנס איש דת מוסלמי, האם הארגון רוצה לעסוק גם בשיח מוסלמי יהודי?
תשובה: זה עדיין לא ברור. נראה שיש מספיק עבודה בין יהודים לנוצרים. אולי בתחום המוסלמי-יהודי צריכה לקום אגודה נוספת, ואולי צריכה לקום אגודת על שתעסוק בדו שיח משולש: נוצרי - יהודי - מוסלמי.

שאלה: מה הרכב הנוצרים פה בארץ?
תשובה : הנוצרים בארץ הם עדה קטנה ונרדפת. רובם רואים את עצמם ערבים פלשתינאים ולכן הם סובלים הן מהיהודים והן מאחיהם הערבים. בסופו של דבר רבים מהם מהגרים מכאן. ולדעתי אנו מפסידים מכך. אנו מאבדים את אחת האוכלוסיות הנותנות גוון וצביון מיוחד לארצנו. יש עוד קהילות נוצריות מעטות הבנויות מנוצרים מערביים, אבל הם ממש בודדים.

שאלה: האם ח''כ הנוצרי עזמי באשרה שריגל למען החיזבאללה ויושב היום בלבנון הוא הנציג האותנטי של הנוצרים בישראל?
תשובה: במפלגת העבודה שהיא מפלגה יהודית ציונית לאומית לכל הדעות יש חברת כנסת נוצרית - נדיה חילו. כך שאין לטעון שדווקא המרגל בשארה הוא נציג הנוצרים.

שאלה: האם לדעתך יש משהו שאנו היהודים היינו יכולים לעשות יותר טוב כדי למנוע את ההגירה הנוצרית החוצה?
תשובה: לדעתי עלינו לשפר את היחס למיעוטים. עובדה היא שאפילו הדרוזים שאין ספק בנאמנותם ושפכו את דמם יחד עימנו בכל זאת מופלים לרעה. גם כלפי אוכלוסיות בעייתיות מבחינה ביטחונית אנו צריכים לשפר את התנהלותינו.
סנדרין קנרי היא נזירה אורתודוקסית מצרפת ומכהנת כסגן נשיא הארגון בצרפת. ביקרה בארץ בעבר, למדה עברית, והשתתתפה בכינוס בארץ השנה. היהדות והנצרות הם כמו זוג שעבר גרושין קשים מאוד, אומרת סנדרין וכל אחד מטיל על השני את האחריות לסבל שעבר. כיום הגיע הזמן להתפייס ולראות את כל מה שבכל זאת בנינו ביחד. בעיני הנצרות והיהדות יצאו מאותו שורש - התורה. לאחר מכן האוונגליון מקביל למשנה, ואבות הכנסיה מקבילים לתלמוד. הנצרות והיהדות צמחו מאותו שורש. לימוד הדדי יפרה את שני הצדדים ויביא להשראת שכינה בארץ'.
שאלה: האם האנטישמיות היא עניין שקשור דווקא לדתות שיצאו מן היהדות?
תשובה: אחד הדברים שמדהימים אותי שהשנאה ליהודים קיימת בכל מקום אפילו במקומות כמו במזרח הרחוק ששם אין יהודים ובקושי היו אי פעם. כנראה שכל גוי נולד עם שנאה ליהודים בגנים, חוץ מאנשים כמוני שהיה לי גילוי שאני צריכה לאהוב יהודים. ניסיתי לחפש אצלי במשפחה יהודים אבל לא מצאתי. זו מטרת הארגון: כאשר נפגשים עם יהודים במציאות מתפוגגת השנאה.

שאלה: האם הנוצרים מבינים שהיהדות היא לאום?
תשובה: לא, זה נראה בעיניהם גזענות. רק לאחר הרבה מפגשים הם מבינים שהיהדות היא עיסקת חבילה - גם לאום גם דת, ואי אפשר לקבל אחד בלי השני.
מהשיח שאני עצמי מקיים עם נוצרים התרשמתי שלפחות חלק מהמשתתפים הנוצריים באים בידיים נקיות מתוך כוונת אמת טהורה ללמוד את היהדות, וממנה את מקורות הנצרות, וזאת ללא תובנות שליליות כלפי היהודים עמם וארצם.

את הבעיה אני רואה דוקא בצד היהודי. כנראה שחלק מהשיח עם נוצרים נובע מחולשה ומרצון לוותר על כל הקדוש והיקר לנו ובלבד שיפסיקו לשנוא אותנו. שיח אמיתי ומפרה עם הדתות הבנות הנצרות והאסלאם יוכל להתקיים כאשר נגיע למה שההסטוריון הצבאי ד''ר אורי מילשטיין קורא: ''דו שיח אינטלקטואלי בתנאי שויון''. כלומר, כאשר עם ישראל ישב לבטח במלוא רוחב ארצו ולא פחות חשוב כאשר בית המקדש – המרכז היהודי הלאומי והדתי בנוי על מכונו. או אז יגיע הזמן לשיח אמיתי כן ועמוק עם הדתות הבנות כאשר הן מחוייבות ומעוניינות לקיים את הציווי: כבד את אימך.
הרי כך מנבא ישעיהו (ב' ב'-ד):
וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים, נָכוֹן יִהְיֶה הַר בֵּית-יְהוָה בְּרֹאשׁ הֶהָרִים, וְנִשָּׂא, מִגְּבָעוֹת; וְנָהֲרוּ אֵלָיו, כָּל-הַגּוֹיִם. וְהָלְכוּ עַמִּים רַבִּים, וְאָמְרוּ לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל-הַר-יְהוָה אֶל-בֵּית אֱלֹהֵי יַעֲקֹב, וְיֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו, וְנֵלְכָה בְּאֹרְחֹתָיו: כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה, וּדְבַר-יְהוָה מִירוּשָׁלִָם. וְשָׁפַט בֵּין הַגּוֹיִם, וְהוֹכִיחַ לְעַמִּים רַבִּים; וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת--לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה.
כיתות החרבות לאיתים הוא מטאפורה שאומצה על ידי חוגים נרחבים בעולם כולו. אך קריאה של הפסוק בתוך הקשרו מלמדת ששלום עולמי יתכן רק אך ורק כאשר בית המקדש יהיה בנוי על מכונו ''נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים'' ואז ורק אז – ונהרו אליו כל הגויים'' ו''מציון תצא תורה'' לעולם כולו – ועימה בשורת השלום .
או אז יתקיים בנו מקרא שכתוב (ישעיה ס' י''ד): וְהָלְכוּ אֵלַיִךְ שְׁחוֹחַ בְּנֵי מְעַנַּיִךְ, וְהִשְׁתַּחֲווּ עַל-כַּפּוֹת רַגְלַיִךְ כָּל-מְנַאֲצָיִךְ; וְקָרְאוּ לָךְ עִיר יְהוָה, צִיּוֹן קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


היהדות אשמה לא מעט
חזי (יום רביעי, 17/09/2008 שעה 15:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאז ימי ישו,
ראתה היהדות בישו ובתורתו סכנה לעצם קיומו של העם היהודי.

פחד זה, גם אם היה מוצדק בהתחלה,
המשיך להתקיים גם אחרי שהנצרות התמקדה בהמרת דת של עובדי אלילים לנצרות ולא של יהודים לנצרות.

בראיה הסטורית,
צריכה היהדות של ימינו להביע תודה והוקרה לנצרות על שגרמה בסופו של דבר להפצת עיקרי היהדות בקרב האוכלוסיות הנאורות בעולם.

אני משוכנע שהיחס של הנצרות ליהודים ולמדינת ישראל ישתנה מהקצה לקצה אם היהדות בת זמננו תביע בקול רם את התודה הזו לנצרות.

כיום, במיוחד לאחר הקמת מדינת ישראל, אין חשש ממשי שתהיה נהירת יהודים לנצרות.
_new_ הוספת תגובה



היהדות אשמה גם בשואה על פי דעתך העקומה
צדק (יום חמישי, 18/09/2008 שעה 6:56)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנוצרים הם האשמים הבלעדיים בכל הפשעים שביצעו, היהודים זכאים מוחלטים.
וכל הטוען אחרת הוא פושע נגד האנושות.

תודה לכלבים הרוצחים האנטישמים תגיד אתה, ויצטרפו אליך גם הסמרטוטים השמאלנים הכופרים.
_new_ הוספת תגובה



לא בדיוק
מוישלה (יום חמישי, 18/09/2008 שעה 8:20)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתחילתה היתה הנצרות כת בתוך היהדות. היהדות של המאות האחרונות שלפני הספירה היתה דת מייהדת - היא גיירה אדומים ויוונים ופיניקים שישבו בארץ וגם גיירה גויי ארצות שתפוצות היהודים באגן הים התיכון. רק באלכסנדריה אשר במצרים היו במאה הראשונה לספירה כמיליון יהודים, רובם צאצאי מגויירים.

הנצרות פשוט הצליחה יותר מדי, בכך שהפכה את שפת הקושד - עברית וארמית לשפת מדף ואימצה את היוונית והרומית ככלי לחדור לגויים רבים יותר. כדי להשיג את היהדות הקפדנית בתרי''ג מצוותיה, ריככה הנצרות את דרישות הסף לכניסה למועדונה והלכה חצי דרך לכיוון עובדי האלילים האירופאים. היא החלה להציב פסלים ולטעון שהם מגלמים את האל ואת שליחו, הם ערבבו בין האל לבין שליחו והרבה פעמים בטקסט הנוצרי ישו הוא גם אלוהים וגם בנו, כאילו לא מספיק שהנגר עיבר אישה שלא נישא לה.

הנצרות לא הפיצה שום 'עיקרי יהדות' אלא דווקא היא הקפידה לסלף אותם כדי להוציא את דיבת היהודים רעה בפני הציבור ובכך להשיג יתרון טקטי בויכוח על מהות האמונה, אמת האמונה. המאבק בין הנצרות ליהדות היה חם ומדמם, כאילו שניים רבים על אותו הכתר. אלא שמעולם היהדות לא טענה לבעלות על הנצרות ועל עליונות עליה. מי שטוען לעליונות ובלעדיות משום מה, הן רק הנצרות והאסלאם. מלחמות דת נוצרו רק בשמן ולא בשם היהדות, כי היהדות מעולם לא טענה שכדי להביא לאחרית הימים היא צריכה לגייר את כל אוכלוסיית העולם. היהדות נתנה מעמד מכובד של אזרח לכל גוי וגוי ואפילו עיגנה אותו בחוקותיה. מה שלא עשו הנצרות והאסלאם.
_new_ הוספת תגובה



אליצור
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 18/09/2008 שעה 2:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה קרה לך

הנצרות היא דת אלילית נטו

צא מזה
_new_ הוספת תגובה



אליצור, זה נכון שהדרכת קבוצה מתפוח בכנסיית המולד בהכנה להתנצרות?
געל בן עבד (יום שישי, 19/09/2008 שעה 6:24)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומה דעתך על שאיפות הארכיבישוף הקופטי שנודה השלישי בכנסיית הקבר?

האם האפפפיור אנונציוס הששי היתה אשה מחופשת בהריון מתקדם?

והעיקר, למה פרקו את הפלמ''ח, והאם משה שרת באמת נתן את ההוראה, או בנימין ג'יבלי? אתה מחסידי פנחס לבון יבדל''א?
_new_ הוספת תגובה



בהחלט ,יש על מה לדבר
ספינר (יום חמישי, 18/09/2008 שעה 5:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכנסיה הנוצרית חיסלה לפחות עשרים מליון יהודים במהלך הקריירה שלה בעולם ויש מה לדבר על זה
ויפה שעה אחת קודם
יתכן שהשמאל בארץ מעונין להציע גם לה משהו כמו אוסלו
_new_ הוספת תגובה



בהחלט ,יש על מה לדבר
מוישלה (יום חמישי, 18/09/2008 שעה 8:09)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יותר משרצחה הכנסיה יהודים במהלך 2000 שנות היסטוריה היא ניצרה (Christianized) יהודים בפיתוי או בכפיה, ברצון או בחרון, בפינוי או בפיצוי, באיום או בשיסוי.

אין שיעור לגזילת היהודים וניצורם בכל דרך, ורבים מבני אירופה דמם מעורב בדם יהודים שניגזלו. הערכות מדברות על עשרות מיליוני יהודים שהם וצאצאיהם המיועדים נעלמו מעמנו.

כל זה אינו מוריד חלילה באשמת הגויים ברצח ובהשמדת יהודים שלמיטב הערכות מספרם עולה בהרבה על 20 מיליון.
_new_ הוספת תגובה



קצת על האנטישמיות
ספינר (יום חמישי, 18/09/2008 שעה 5:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפליאה על כך שיש אנטישמיות גם במקומות שבהם אין ולא היו יהודים מעוררת חשש אצל חילונים שמדובר במחלה שעוברת באויר.
האמת יותר פשוטה.שלושת האבות,אברהם,יצחק ויעקב - נאמר להם ,והתברכו בכך כל משפחות האדמה.למעשה אברהם הוא-הוא הברכה בעצמו.
הברכה והקללה באים לעולם מהיהודי.הוא כהן העמים.
ואם הגוי מפרש שמצבו בעולם רע - הוא מאשים את היהודי.הוא לא צריך לדעת למה,הדבר הזה מוטבע בו כמו קופסא שחורה במטוס.
אם העולם היה מתייחס ברצינות לנצרות, התופעה הזאת היתה עוברת אליהם.אבל גם הנוצרים לא מתייחסים לעצמם ברצינות כי הם ממשיכים לשנוא את היהודים על כל דבר שקורה להם.
_new_ הוספת תגובה



קצת על האנטישמיות
מוישלה (יום חמישי, 18/09/2008 שעה 8:22)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד לי, אתה מצפה שגם בקריסה הכלכלית הנוכחית בארה''ב תגאה האנטישמיות באמריקה?
_new_ הוספת תגובה



אולי לא שמעת,אבל העולם המוסלמי
ספינר (יום חמישי, 18/09/2008 שעה 12:40)
בתשובה למוישלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והחצי השני של עובדי האלילים מאמינים שהיהודים הרסו את התאומים בניו-יורק
_new_ הוספת תגובה



דיאלוג לא יהיה עד ל''חזרה בתשובה'' של הנוצרים.
צדק (יום חמישי, 18/09/2008 שעה 7:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל עוד הנוצרים ובראשם האפיפיור לא יודו בפשעיהם נגד העם היהודי,
יפסיקו את הפשעים המתבצעים נגד העם היהודי ומדינת ישראל בימים אלו,
ויתחייבו לא לחזור על פשעיהם בעתיד, אין שום ערך לדיון איתם.
דיון הנערך על בסיס שקרים והונאה, איננו דיון.

ומהצד היהודי,
יהודי החסר את המטען היהודי, אסור שינהל דיון עם נוצרים או עם דומים להם,
מכיוון שאינו מייצג את היהודים, ובנוסף, ריקנותו תגרום שיהיה מושפע מדי מהיריב לדיון.
''בור שאין בו מים, נחשים ועקרבים יש בו''
_new_ הוספת תגובה



דיאלוג לא יהיה עד ל''חזרה בתשובה'' של הנוצרים.
מוישלה (יום חמישי, 18/09/2008 שעה 8:31)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בהחלט צודק. אין טעם לתת לותיקן שום הנחה בעניין פשעי ההיסטוריה שלהם.
_new_ הוספת תגובה



דיאלוג נוצרי-יהודי יתכן רק
רב חובש (יום חמישי, 18/09/2008 שעה 8:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר הנוצרים, ובעיקר הקתולים, יתנצלו על חטאותיהם כלפי היהודים בעבר וכאשר הם יפתחו לרווחה את כל ספריית הותיקן הדנה ביחסים בין הכנסיה ליהודים לכל אורך ההיסטוריה. הספריה הזאת אוצרת מידע פז על תולדות העם היהודי לכל אורך הגלות בעיקר באירופה אבל לא רק.
_new_ הוספת תגובה



חזק ואמץ
אבנרש (יום חמישי, 18/09/2008 שעה 16:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אליצור,
אני מעריך מאד את דבריך ומאמציך.
הם חשובים, גם כדי להכיר את הנצרות של ימינו לעמק (חיוני כדי לדעת להתיחס לנושאים הלכתיים ומדיניים חשובים ורבים), גם כדי להכיר את עצמנו לעמק (לעתים יש צרך בהשוואה למשהו חצוני כדי לחדד את הדעות), וגם כדי להתחיל לאפשר דו שיח אמתי בין יהודים לנוצרים, דו שיח שיוכל אולי לעסוק באמונות ובדעות עצמן, כשהן מנו תקות ממשקעי העבר (שקיימים בשני הצדדים, ואכמ''ל).
_new_ הוספת תגובה



על האפיפיור פיוס ה-‏12
דוד סיון (יום חמישי, 18/09/2008 שעה 19:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''עורכי המחקר, שהינם יהודים וקתולים, קיבצו אסופה בת 200 עמודים של מסמכים, מברקים דיפלומטים וגזרי עיתונים מתקופת המלחמה שחלקם לא פורסמו מעולם, על פיהם פיוס עשה רבות לסייע ליהודים במהלך המלחמה ואף זכה להכרת תודה על כך ממנהיגים יהודיים. כמו כן, צורפה אמירתה של ראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר שאמרה כי ''את קולות היהודים הסובלים בתקופת המשטר הנאצי נשא האפיפיור'' (http://news.walla.co.il/?w=/2/1348990).
_new_ הוספת תגובה



על האפיפיור פיוס ה-‏12
אליצור סגל (יום חמישי, 18/09/2008 שעה 22:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
לצערי אין יסוד למחקר הזה שלא לומר ''מחקר''.
הרב הרצוג ביקר בשנת תש''ה אצל אפפיור זה והוא סרב לחלוטין להגיש שום סוג של עזרה והחמור ביותר סרב להחזיר לעם ישראל ילדים יהודיים שהופקדו במנזרים למשך המלחמה.
בעיתון בשבע היה ראיון עם רב אמריקאי שהזכיר שכילד בתלמוד תורה הוא זוכר את ביקור של הרב הרצוג אצלם ואת בכיו העז כשקרא: אתם הילדים היהודיים היחידים שנשארו לנו! את הילדים באירופה לקחו הנוצרים!
חמור יותר - מי שתעיד להיות יוחנן ה23 החל לאסוף את הילדים היהודים מהמנזרים לאחר השואה הוא הפסיק לאחר שקיבל הוראה מפורשת מפיוס ה12 להפסיק כל פעולה כזו. המדובר לאחר השואה כך שאין לו תרוץ של פחד מהגרמנים.
רונקלי בהיותו בטורקיה קיבל הוראות מפורשות מרומא שלא להציל יהודים.
הייתי מאריך עוד בזה אבל זה מספיק - מדובר באחד האפפיורים הרשעים ביותר שקמו אי פעם - במיוחד כאשר משווים אותו ליורשו יוחנן ה23.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



פיוס ה-‏12 שיכן פושעי מלחמה נאציים בואתיקן!!
צדק (יום שישי, 19/09/2008 שעה 8:50)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הואתיקן היה המקום הבטוח ביותר עבור פושעי מלחמה נאציים, קרואטים בעיקר, עם תבוסתם של הנאצים.
הואתיקן היה אחד מנקודות המוצא של רשת ההברחה הגדולה ביותר של פושעי מלחמה נאצים מאירופה לדרום אמריקה בעיקר.
רשת הברחה זו כונתה ''אומגה''.

בואתיקן צוידו פושעי המלחמה בדרכונים מזויפים, התחזות ככמרים ומשרתי כנסיה אחרים,
תיאום עם פושעי מלחמה אחרים, עם סייענים, עם תורמים.

על הברחת פושעי המלחמה הללו ניצח פיוס ה-‏12 ה''צדיק''.
_new_ הוספת תגובה



ושמעון פרס אמר שאין אנטישמיות בצרפת
צדק (יום שישי, 19/09/2008 שעה 8:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמאלנים אינם חכמים במיוחד, כך שדבריהם צריכים להילקח במידת ההומור הראויה.
_new_ הוספת תגובה



כאשר נתקלים בשטויות של ימנים לא חכמים במיוחד...
דוד סיון (יום שישי, 19/09/2008 שעה 10:26)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כאשר נתקלים בשטויות של ימנים לא חכמים במיוחד...
מהנדס אזרחי (יום שישי, 19/09/2008 שעה 10:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אתה קופייץ
_new_ הוספת תגובה



כאשר נתקלים בשטויות של ימנים לא חכמים במיוחד...
דוד סיון (יום שישי, 19/09/2008 שעה 10:29)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לשב''כ: קינדערלאך, לא בכל דבר צריך לדחוף את האף
בומבה חירגר (יום שישי, 19/09/2008 שעה 4:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאן ניתן לזהות יעוץ קציני ל''פ מממד''ה, למשל בישום עקרון ההכבדה (שהוא דווקא ביולוגי, אגב). מישהו שהיה מראשי המערכת אמר לי שאינכם כה מבריקים.
_new_ הוספת תגובה



הרב יצחק ניסים
אליצור סגל (יום שישי, 19/09/2008 שעה 9:14)
בתשובה לבומבה חירגר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
קבלתי מכת במעניין מאוד מהספרן של יד הרב ניסים, מכתב זה פורסם גם במקור ראשון של השבת ואני מעלה אותו לכאן

''במאמרו של מר אליצור סגל ''ימי הדיאולוג'' הגיעו'' מקור ראשון י''ב באלול תשס''ח במוסף שבת עמוד 12) יש אי דיוק בתיאור עמדתו של הראשון לציון הרב יצחק ניסים בפרשת ביקורו של האפפיור פאולס ה6 בארץ בשנת תשכ''ד 1964. לדברי סגל ''ניסו גורמים שונים להביא למפגש בין הרב ניסים והאפפיור'' והרב ניסים מנע פגישה זו בהתנותו שהאפפיור יגיש בקשה להתקבל אצל הרב הראשי.

לאמיתו של דבר פגישה כלל לא עמדה על הפרק. הרב נסים נדרש על ידי ממשלת ישראל להגיש לאפפיור לחם ומלח בטקס קבלת הפנים שנערך במגידו מפני שהאפפיור סירב להכיר בריבותנות ישראל בירושלים.

הרב נסים הנתה את השתתפותו בקבלת פנים זו בנכונות האפפיור להשיב לו ביקור גומלין בלשכתו, כמקובל בבקורים ממלכתיים. מחווה נימוסית מינימאלית זו לא היה האפפיור מוכן לעשות אף לנשיא מדינת ישראל וחברי הממשלה שבאו לקדם את פניו במגידו ואף אותם לא זיכה בביקור גומלין. אף בדברי הפרדה שלו בסיום ביקורו לא העלה האפפיור על דל שפתיו את המילה ''מדינת ישראל'' אלא הזכיר בצורה סתמית את ''השלטונות'' כדי שלא יראה ח''ו כמכיר בקיומה של מדינת ישראל.

ממאמרו של מר סגל עולה העובדה העגומה שגם כיום - ששים שנה אחרי קום המדינה ! - עדיין חופפת רוחו של פאולוס ה6 על הכנסיה ומרבית הנוצרים אינם מסוגלים להכיר בעם ישראל בעם בעל זכות קיום ורבונות.

מעטים מראשי הכנסיה היו בבחיית ''חסידי אומות העולם''. אחד הבולטים שבהם הוא האפפיור יוחנן ה23, עליו כתב הרב נסים דברי הערכה היוצאים מן הלב על אומץ ליבו ועל שאפתו הכנה להביא לשלום והבנה בין בני אדם ולתקן את יחסה העוות של הכנסיה לעם ישראל .
דבריו של הרב ניסים מובאים בספרם של ש' מייזליש ומ' בניהו מן ההר אל העם - חייו ופעלו של הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק ניסים ז''ל תל אביב עמודים 158 - 160.
הרב מסיים:
''השאלה שראוי עתה לשאול: האם תהא דרכו נר לרגלי צאן מרעיתו ושומעי לקחו גם בבאות?
והשאלה בעינה עומדת.

בברכה
שמשון צבי לוינגר
ספרן יד הרב נסים
ירושלים

נ.ב. אף רבה הראשי של ירושלים הרב אליהו פרדס זצ''ל לא קיים עם האפפיור פגישה. הרב פרדס השתתף, לבקשת ראש עיריית ירושלים, בקבלת הפנים לאפפיור והגיש לו לחם ומלח בכניסתו לעיר . האפפיור לא החליף איתו מילה.''

אני מודה לו על תיקון הפרטים בנוגע לביקור של פאולס השישי בארץ - התיקון מאיר באור חזק יותר את רשעותו וחוצפתו של פאולס השישי אבל מצד שני גם מדגיש את דמותו של האפפיור שבא אחריו - יוחנן פאולוס השני שכנראה ניסה בביקור כאן לכפר על עוונות קודמו.
לנוצרים הקתולים נתונה הבחירה האם ללכת בעקבותיהם של חסידי אומות העולם יוחנן ה23 ויוחנן פאולוס השני או בעקבות פאולוס השישי ופיוס ה12 - נקוה למען כולנו שיבחרו בטוב.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



השטן מנסה אותנן בדרכים שונות
ט גר בוז (יום שישי, 19/09/2008 שעה 21:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



האם הימין הקיצוני הוא פרטנר להידברות נוצרית יהודית?
מיכאל שרון (שבת, 20/09/2008 שעה 8:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנשי ימין קיצוני כעורים ורעים, עולמכם חוסל עם ציפי ליבני. חשבתם שתפרצו ותפרעו כאן, תחסלו את כל מוסדות המשפט, ותשליטו כאן חזירות ופנאטיות? טעיתם, מלקוחכם - ארץ הקודש - נישמטה מידיכם עקב רוע מעלליכם. אליצור, דבריך כאן חסודים ונאים, אך איך זה מתיישב עם הטפה גזענית קשה (ראה הקישור?). איך אתה בכלל יכול להדבר עם נוצרים (פרט לחוגי ראקצייה שחורה שוליים מסוג אלה שתמכו בפרנקו ובהיטלר -כן, יש גם כאלה בכנסייה), כשבאתר דוברי העיברית בארץ מופיעים שירי שלום, וגישת הכנסייה כרגע היא שלום בארץ הזאת?

שירי שלום והתפילה לשלום
זהירות -גזענות קשה. עם אלה להדבר?...
מסממני העידן החדש - חוק והוגנות
וזכור אליצור, רוב העם בישראל הוא שפוי, הגון, ורוצה בשלום.
_new_ הוספת תגובה



פבארוטי עם הפילהרמונית -אווה מאריה של שוברט
מיכאל שרון (שבת, 20/09/2008 שעה 10:41)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מאמר חזק מאוד
סתם אחד (יום חמישי, 25/09/2008 שעה 1:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אליצור,

אני מסכים איתך מאה אחוז. אולי יש פרטים לא מדוייקים או מפושטים כפי שציין לך קורא מקור ראשון מזכיר של הרב ניסים. אבל בשורות הכלליות, אני מסכים איתך. ותיקן שנים, יוחנן ה23 ויוחנן פאולוס השני, הרי הם האירועים והדמויות המרכזיים בשינוי עמדתה של הכנסיה כלפי היהודים.

אולי רק רמזת לכך, אבל אחד המכשולים הגדולים בצד הקתולי הוא עכשיו הכרת המימד הלאומי של היהדות. הן מרת וייסמן וסנדרין קנרי שהצעתי שתכיר הדגישו את חוסר הבנה זה מצד הנוצרים. לאור זה אני מבין את התנאי שאתה קובע שהדיאלוג יתקיים רק כשבית המקדש השלישי ייבנה.

הקמת הבית השלישי יכולה לעורר פולמוס גדול בעולם הנוצרי, ואני בטוח שאם נוצרים יקראו את מאמרך, הם יגידו שהכל בסדר חוץ מהדבר של המקדש. עם זאת, ציטוט הפסוקים מישעיהו נראה לי מתאים עם הפירוש שהנוצרים מפרשים עכשיו. הנוצרים רצו להגשים חלומו של האל לעשות שמו אחד בירושלים, זאת אומרת אוניברסליות הכרת ה', אבל הם עשו זאת מהר מדי וללא התחשבות הברית המכרכזית של עם ישראל. אולי עכשיו הם מתחילים להבין שגם מבחינת האוניברסליות ''הישועה מן היהודים היא'' כפי שכתוב בבשורת יוחנן.

ניקולא
_new_ הוספת תגובה



שכחת את היהודים ניקולא
עמיש (יום שישי, 26/09/2008 שעה 12:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רוב היהודים יתנגדו לרעיון המוטרף של הקמת בית מקדש שלישי.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל: הישועה אולי מן היהודים, אך לא יהודים כאליצור
סתם אחד (יום שישי, 26/09/2008 שעה 14:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הרב שאר ישוב כהן ינאם לפני הבשופים
סתם אחד (יום חמישי, 25/09/2008 שעה 18:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
הרב שאר ישוב כהן הוזמן לדבר בכינוס של בישופים קתולים
אגב, הרב כהן הוא גיסו של הרב גורן
אליצור
_new_ הוספת תגובה



הרב שאר ישוב כהן ינאם לפני הבשופים
סתם אחד (יום שישי, 26/09/2008 שעה 9:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה

אתה זוכר מה כתב החכם באדם שלמה?

ובועדת רשעים לא תשב ולא תנאם

מהנדס אזרחי
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: אליצור וניקולא, למה לא תסעו בצוותא להודו, ותראו מהי
סתם אחד (שבת, 27/09/2008 שעה 4:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רוחניות אמיתית, חכמה, העובדת גם על המערכת הפיזיולוגית, רוחניות שהחלה אלפי שנים לפני משה? ניקולא, למה לא תקרא את הבאגאואד גיטה, את פטנג'אלי, במקום להיות שרוי בבורות מעורבת בקצת פנאטיות לגבי מהותך? אליצור, לתחושתי אתה קצת מוכר בובעמאייסעס לנוצרים, ובתחושת עולמך קיימת הרבה היסטריה. וכי לא מוטב לך לשפר את הקארמה שלך?

רק אחרי שתצאו מצרות ראייתכם, ואולי תהיה לכם הארה, תוכלו להגשים את עצמכם גם כנוצרים או יהודים טובים...
_new_ הוספת תגובה



ניקולא, אולי לאלוהים יש תוכנית עבורך שכלל אינך משער
סתם אחד (שבת, 27/09/2008 שעה 4:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סע להודו, תספוג את רוח הארץ. עזוב אותך מישראל ופלשתין. והנח לנו לנפשנו לסדר את עניינו בעצמנו...

בברכת המשיח ובתפילה לרחמי מרים,

מ.ש.
_new_ הוספת תגובה



דוא''ל של מינה פנטון
סתם אחד (יום ראשון, 05/10/2008 שעה 19:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
דוא''ל של מינה פנטון בנושא הזה -
שלום לכולם

תמהני כיצד במכלול האויבים לא הכנסתם את האויב הנוצרי,האבנגליסטים, הקהילות המשיחיות , יהודים למען ישו ועוד. כולם פועלים באופן חופשי לחלוטין. יותר גרוע בגיבוי אנשי ממשל, כנסת . לכול הנזכרים לעיל תכנית ברורה ולא נסתרת הם פועלים בתוכינו כדי לקדם את אמונתם ,את חזונם מתוך מודעות של הצורך במחיקת העם היהודי וחיסולו, שאם לא כן חזונם לא יושלם, וביאתו השניה תעוכב.

כל אותן ססמאות של הזדהות ואהבת ישראל אינה לנו ולקיומנו כיהודים לעד במדינתנו. הם הנוצרים הם ורוס ישראל ,ישראל האמיתי.

ציון עלפי תפיסתם היא מולדת הנוצרים, ועתה חשוב כיבושה של ירושלים ע''י המלכתו של המלך- האריה האמיתי משבט יהודה

מבית דוד – ישו. זה נושא הכנס השנתי שלהם בחוה''מ סוכות בבניני האומה השנה.

הם כותבים על כך ומכריזים כי שאגת המלך האריה האמיתי- ישו ישמע בירושלים השנה ויסמל את המלכתו על ירושלים.

אל תאמרו לא ידעתם ולא שמעתם, השגרירות הנוצרית נותנת חסות לכל הארועים לנוצרים בסוכות, הם כותבים על כך בעלוניהם ובאתר האינטרנט שלהם. השגרירות הנוצרית תומכת בקהילות המשיחיות שהצליחו לנצר כ 22.0000 איש ואישה. היא מממנת את הקהילות ופעיליהם, בתוכה ראשי קהילות אלו ואנשים הפועלים במיסיון בשטח.

בהצפה השבת התפרסם מאמר על החדירה שלהם לגני הילדים, כבר שם הם מתחילים בפעילות המיסיונרית. הם חדרו לכול אושיות חיינו. דבר לא נעשה או מופעל כנגדם באופן ציבורי, ממלכתי כפי שראוי למדינה סוברנית עם שליטים הדואגים לקיומה האמיתי ולרווחתה

בברכת גמר טוב

מינה פנטון

חברת מועצת עיריית ירושלים
_new_ הוספת תגובה



זו בעיה של דוסים בלבד
עמיש (יום ראשון, 05/10/2008 שעה 20:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אחד לא יכול להמיר את דתו של אדם חילוני, שום מיסיונר לא ישפיע על נפשו ואף אחד לא ישכנע אותו שהאלוהים הזה יותר צודק מהאלוהים ההוא.
_new_ הוספת תגובה



[•] זו בעיה של ''דוסים'' בלבד
צדק (יום שני, 06/10/2008 שעה 0:26)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את הדת של החילוניים ממירים כל הזמן, דת חילונית מטורפת חדשה צצה מידי פרק זמן קצרצר.

דת הסמים, דת האלכוהול, דת הקעקועים, דת הסיכות והנזמים בכל איברי הגוף,
דת ה''שלום'' הרצחנית, דת הסכינים, דת הזנות הכוללת כתות במספר אינסופי,
דת השקר, דת הקניות, דת הצווחנות, דת העילגות.........
דת האופנה המשתנה כל יומיים.
דת החיצוניות הכוללת טקסי התאבדות, ניתוחים, דכאונות, כדורים...

[•]...
_new_ הוספת תגובה



זו בעיה של טפשים בלבד
(יום שני, 06/10/2008 שעה 14:19)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם את דתו של יהודי בעל הכרה שום מסיונר אינו יכול להמיר. אף אחד לא ישכנע אותו שאליל כזה או אחר עדיף על פני הא-ל היחיד האמתי.
הבעיה היא רק עם אנשים שלמדו פחות, ולכן נוטים ביתר קלות לשטחיות, ולאמוץ כל מיני אלילויות: אתיאיזם, פאנתיאיזם, נצרות, אסלאם, ליבוביצ'יאניות, וכו'.
אבל מה לעשות, יהודים רבים מרגישים ערבים גם לפחות חכמים מעמינו, וחושבים, שגם אם קשה להחכים אדם, יש לדאוג לו ולשמרו מפני אלה שבאים להפכו לטיפש יותר.
_new_ הוספת תגובה



רק אדם דתי הוא מועמד להמרת דת
עמיש (יום שני, 06/10/2008 שעה 16:59)
בתשובה לavner@jungo.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולא חסרו אנשים חכמים מאד שהמירו את דתם בין אם בהתגיירות או בהתנצרות.
מכל מקום, לחילוניים לא צריך לדאוג בעניין זה
_new_ הוספת תגובה



הרב שאר ישוב כהן בותיקן
סתם אחד (יום שלישי, 07/10/2008 שעה 9:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
הרב שאר ישוב כהן בותיקן
אליצור
_new_ הוספת תגובה



וויכוח על הוויכוחים
סתם אחד (יום שלישי, 07/10/2008 שעה 21:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפסוק המצוטט בסוף הכתבה אינו במקום משום שהנביא מתייחס לתקופה שאחרי הניצחון על אויבינו וכשישראל תשלוט ביד רמה בארצו.

המפגשים בין דתיים של ''התדברות'' האלה במצב של היום (בחסות הממשלה כפי שהיא ובתמיכה למדיניותה כלפי הגוים!!!) מתקיימים מתוך ''חשבון'' שיסודו פחד וחולשה. וסימן לדבר: הרב שאר ישוב הכהן צוטט כאומר לבישופים: ''''אני מבקש מכם להרים את קולכם ויחד עם עזרת העולם החופשי להגן על ישראל מידי אויביה''.
נצדיק את הכפירה בטענה שבפורום טאולוגי כזה ובמקום טומאה, אסור להזכיר את שם אלוהי ישראל!!!

אתה אליצור, תלמיד חכם והתרשמתי שאתה גם הוגן. על סמך הארה הנ''ל, אתה תוכול בעצמך לתקן את הניתוח שאתה עושה ואז גם תוכל לעודד את הרבנים לדאוג לישום תורת משה במדינת ישראל!

תכלה שנה וקלילותיה, תחל שנה וברכותיה!
shevabar@hotmail.com
_new_ הוספת תגובה



וויכוח על הוויכוחים
סתם אחד (יום רביעי, 08/10/2008 שעה 9:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אני לרשותך בדוא''ל הזה
elizorrsegal@013.net.il
בנתיים אינני רואה איזה תיקון צריך לעשות לניתוח שלי - בסוף דברי הערתי שאני רואה בעיה די קשה בצד היהודי - אבל הנוצרים אינם אחראים - לפחות לא במישרים - לבעיות שבין היהודים לבין עצמם.
גמר חתימה טובה
אליצור
_new_ הוספת תגובה



וויכוח על הוויכוחים
סתם אחד (יום שישי, 10/10/2008 שעה 2:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה נכון שיש ''בעיה מצד היהודי''. אבל הכתבה מתעלמת מהבעיה ולכן התפיסה שאתה מייצג אינה מבוססת!

אלישבע בר
מחברת הספר Torah for Gentiles
shevabar@hotmail.com

_new_ הוספת תגובה



תחלה שנה וקילולותיה, תכל שנה וביחררותיה
סתם אחד (יום חמישי, 09/10/2008 שעה 6:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהודים, תסתובבו הרבה עם טפייליין, הרבה ציציוות, להתפלל, טוב ליהודים לצום ולהכות על חתא, הנה יעלה אובמה שיעשה רק טוב ליהודים, יהודים לצום, כולם קישתא לבית הכנסת. חג הקיפורים חג גדווללה ליהודיים.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי