|
הימין הצהוב - שחור בעיניים | |||
|
|||
השיח הימני של שמעון מנדס, שרון או פרלמן על חשיבות הדמוקרטיה אצל הפלסטינים, היא חלק מתרבות הצביעות הישראלית בתחום זה. חבל שאלכס מאן נשאב לשיח הזה בדמות הערות המשייטות בין ההתנשאות לגזענות (תרבות ערבית איסלמית דיקטטורית וכיוצא באלה ביטויים, כאילו התרבות היהודית בדמות חצרות רבנים, או מועצות גדולי תורה וחכמי תורה הקובעות את סדר היום הפוליטי במפלגות ש''ס ואגודת ישראל כמו גם במדינת ישראל, הם ערש הדמוקרטיה). גם הטרוניות של מנדס על המרצדסים של רג'וב, מול מצוקת העם הפלסטיני, הם דמגוגיה זולה כאשר הדברים באים מפיו, שהרי הוא לא זועק זעקה דומה מול חוות המיליונים של שרון (מהיכן יש לגנרל שקיבל משכורת ממשלתית לקניית חווה בת אלפי דונמים?) והוא לא יוצא למלחמת מצווה על השחיתות של שרון שמעסיק עובדים זרים בשכר נחות, ומנצל את הימים המועטים בהם כיהן כממלא מקום שר העבודה כדי להוציא רשיונות ליבוא אלפי תאילנדים שממלאים את מאגרי העבודה הזולה בישראל, דבר העולה עם האינטרס האישי שלו, שעה שהאבטלה בישראל גואה. עכשיו העלה המיליונר שרון את מחיר המים להמוני משקי הבית העניים בישראל, אבל סייג זאת מיד בהצהרה שהדבר לא יחול על החקלאות, שוב אינטרס אישי שלו. אולם מעבר לזוטות אלה, הצביעות של מנדס וחבריו בנושא זה מזדקרת בכל רשעותה, משום שהם, ומנדס אישית בפרט, דאגו ודואגים מזה 35 שנים שחס ושלום לא תעלה ותתפתח תרבות דמוקרטית כלשהי אצל העם הפלסטיני. משטר הכיבוש והאפרטהייד שהקימה ישראל בשטחים, הם תשתית הרשע והשחיתות שממשלות ישראל לדורותיהן דאגו לעגן בקרב העם הפלסטיני. מנדס העיד על עצמו באחת מרשימותיו הקודמות, כי כיהן כנציג צבא הכיבוש שרדה ורודה בעם הפלסטיני. הוא היה חלק מהתשתית הלא דמוקרטית בשטחי הכיבוש שנועדה לשמר את העריצות הישראלית ופשעי המלחמה שהתלוו אליה, כמו הקמת ההתנחלויות. מנדס זה, שמציין בגאווה את השתתפותו ברודנות הישראלית, מטיף עתה מוסר לפלסטינים על משטר לא דמוקרטי. למה הדבר דומה? לבן שרצח את הוריו ומתלונן על סבלו כיתום. משטרו של ערפאת אכן רחוק מערכים וכללים דמוקרטיים, ואנוכי כחבר אמנסטי אינטרנשיונל והאגודה לזכויות האזרח לא חסכתי שבטי מאנשי הרשות הפלסטינית, בכתב ובעל פה, אבל צריך מיד להוסיף, כי על אף כל הכשלים, החטאים, הפשעים והפרות זכויות האדם של משטר ערפאת בשטחי הרשות, הם עיוותים זעירים בהשוואה לרודנות, העריצות, ושאר פעולות הדיכוי ופשעי המלחמה שישראל, בסיועו הנאמן של מנדס הצדקן, מפעילה על הפלסטינים מזה 35 שנים. אלכס מאן הזכיר את המשטר הדמוקרטי ששלטונות הכיבוש האמריקנים כפו על היפנים עם תום מלחמת העולם השנייה. וזה עבד. הלוואי וישראל היתה נוהגת כך. אילו פעלה ישראל על פי דוגמת הכיבוש האמריקני ביפן, לא היתה מקימה את ההתנחלויות (שאף פלסטיני אינו רשאי לגור בהן), לא היתה מפקיעה קרקעות פלסטיניות לשימוש יהודי בלבד, לא היתה אוסרת על פעילות פוליטית רב מפלגתית, לא היתה מעודדת, פעם קוויזלינגים בדמות אגודות הכפרים המושחתות (אחת מפעולות שרון כשר הביטחון) ופעם אחרת את החמאס כחלק ממצעד האיוולת הקולוניאלי הישראלי, (לא לשכוח, בסיועו האדיב של מנדס הגאה), לא היתה מגרשת את הפצפיסט הפלסטיני ד''ר מובראק עוואד מישראל, (האם ''איש המודיעין'' מנדס היה שותף להמלצה?) ולא היתה פוסלת ומצנזרת מאות ואלפי ספרים שמותרים בישראל. בקיצור, אילו נהגה ישראל כמעצמת הכיבוש האמריקנית ביפן, היתה היום פלסטין הדמוקרטית עולה ופורחת כשהיא משוחררת מהחטוטרת הגזענית ישראלית החונקת. האמת היא כזו: למנדס ולחבריו יש עניין בדמוקרטיה פלסטינית כמו בשלג דאשתקד. להיפך, יש להם עניין ברשות פלסטינית קוויזלינגית מושחתת הניתנת לשיחוד, משום שלשיטתם הקולוניאלית רשות כזו תאפשר לישראל להמשיך במשטר הכיבוש והאפרטהייד, כשהמשת''פים הפלסטינים ממלאים את חלקם בעיסקה. כאשר נוכח מנדס המתוסכל, כיצד כל עמלו ''המודיעיני'' עולה בלהבות, והשותף הפלסטיני מסרב למלא את חלקו הקוויזלינגי, הוא מנסה למצוא מפלט צבוע בהטפה דמוקרטית. איש בעל תבונה לא יקנה את הסחורה הפגומה של מנדס. בניגוד למנדס וחבריו, אני ושכמותי באמת מעוניינים במדינה פלסטינית דמוקרטית, אלא שתנאי ראשון לכך, הוא הפסקת הכיבוש והאפרטהייד הישראלים, הפסקת ההתעמרות, העינויים, פירוק מחנות הריכוז והמעצר ההמוניים שישראל הקימה בעבר וחוזרת ומקימה בהווה. הכיבוש הישראלי, שמנדס היה חלק ממנו, והיום ממשיך לתמוך בו כגימלאי המערכת, הוא התשתית שממנה צמחו המתאבדים הזורעים מוות ברחובותינו. מנדס הוא חלק ממערך ההתאבדות הישראלי שיצר את מערך ההתאבדות הפלסטיני. רק אם נעקור את הראשון, נצליח להיפטר מהשני. | |||
_new_ |
לספירו, כמה דברים | |||
|
|||
האם אתה מציע שאנחנו, כאמריקאים נכניע את הערבים בשטחים באמצעות כלי נשק חדישים מתוצרת המפעלים הגרעיניים שלנו? ובניגוד אליך, אותי מאוד מעניין השלג דאשתקד, לפני שנתיים יותר נכון, אותו החמצתי... אני גם מעוניין בממשל עצמי דמוקרטי של הערבים, מדוע אתה מתנגד לרעיון הממשל העצמי? ובבקשה, בלי אפרטהייד, כובש אכזר, וכו' נ.ב האם על זה שאני יושב בשטח ''שנרכש במלחמה'' אני צפוי לשבת על ספסלים הולנדיים כלשהם? | |||
_new_ |
ערבים | |||
|
|||
לק''י לערבים תחת כל שם שלא יהיה אין מה לחפש בארצינו עליהם לחזור לארצותיהם וכך תפתר בעית הכיבוש שכל כך מטרידה את גדעון ספירו. אליצור | |||
_new_ |
הערבים עובדה שצריך לחיות אתה.''העלמות''פסה מהעולם | |||
|
|||
_new_ |
אליצור: מה ערך ספרו של הרב אליעזר שנוולד | |||
|
|||
''ספר הראל - צבאיות ישראלית באספקלריה תורנית''. ידיעה על הופעתו הופיע ביום שישי ב''להבה''? | |||
_new_ |
לניר - בעיות בהבנת הנקרא ובהבנה בכלל | |||
|
|||
בתגובתו של ניר על הערותיי, הוא יוצר את הרושם כי או שהוא מתקשה בהבנת הנקרא, או שמתקיימים אצלו פערים במיתאם שבין המהירות שבה קוראות העיניים לבין קצב הקליטה והעיבוד של התאים האחראים לקליטת הטקסט. פערים אלה יוצרים בוקה ומבוקה ומבולקה. שאם לא כן, כיצד עשה את המעבר מהכיבוש האמריקני ביפן לעבר הרעיון המפליץ (אם לצטט מלה שנהג להשתמש בה שר החוץ לשעבר משה שרת ז''ל) של שימוש בנשק גרעיני ''להכנעת הערבים''? בעקבות הערתו של אלכס מאן על הצלחת הכיבוש האמריקני לכפות דמוקרטיה על יפן, כתבתי, כי אילו הכיבוש הישראלי בגדה המערבית וברצועת עזה, היה נוהג על פי הדוגמא האמריקנית, היינו נהנים היום משכן פלסטיני דמוקרטי (שמנדס, כקצין בכיר במסגרת הקולוניאליזם הישראלי בשטחים הכבושים, היה שותף למאמצים למנוע כל דמוקרטיה פלסטינית). השליטה הישראלית בתום מלחמת יוני 1967 בגדה וברצועה היתה מוחלטת ומלאה, בדומה לשליטה האמריקנית ביפן. בעוד האמריקנים החליטו להכפיף את היפנים לחוקה דמוקרטית וסייעו ליפן במסגרת השיקום הכלכלי, החליטו הישראלים להפוך את השטחים שניכבשו לרזרבה קרקעית ישראלית (בהסתמך על מסמך הנדל''ן התנכי) כדי לייצא אליה מתנחלים, (נא לזכור, פשע מלחמה), ובמקביל לנצל את הפלסטינים ככוח עבודה זול בישראל. ישראל הפכה למעצמה קולוניאלית אכזרית והקימה בשטחי הכיבוש משטר אפרטהייד, ואילו האמריקנים מסרו את השליטה ליפנים כעבור שנות כיבוש מועטות, מבלי שתבעו לעצמם נתחים טריטוריאליים. לשאלתו של ניר, האם הוא צפוי לשבת מאחורי ספסלי בית המשפט הבינלאומי בהאג לפשעי ופושעי מלחמה שקם בראשון ליולי 2002, התשובה ברורה: אם הוא מתגורר בשטחים שניכבשו ב- 1967, אזי לפי אמנת רומא, הוא שותף לפשע מלחמה והוא בהחלט מועמד להיתבע ולעמוד לדין. וגם, אם יתגייס לצבא הכיבוש הישראלי וישתתף בביצוע פשעי מלחמה בשטחים הכבושים, גם אז הוא מועמד לעמוד לדין בהאג. אשר על כן עצתי לו כי ימנע ממגורים בשטחים הכבושים ויסרב להיות קלגס כיבוש המגן על המתנחלים ורודה בפלסטינים. | |||
_new_ |
קודם כל, תודה על האיבחון הפיזיולוגי | |||
|
|||
ארה''ב הכניעה את היפאנים באמצעות נשק גרעיני, אני שאלתי אותך האם כמו הכיבוש האמריקאי גם לנו מותר לכבוש את השטחים בכל מיני צעצועים שלא נוסו מעולם על יצורי אנוש? אדמות יש''ע גולן וסיני(שאבד לבינתיים) שייכות לנו על פי זכות מדינית טהורה, הנובעת מזכותה של כל מדינה להגנה עצמית באמצעות מלחמה וזאת מבלי להתייחס לגורם הלאומי, הבין לאומי(בית לאומי בכל שטחי המנדט) ודומים לאלו ועכשיו לשאלות המשפטיות, מה ההבדל בין ביתי(שוהם) לבין התנחלות אחרת כשאני קם בבוקר, אני רואה בית תפילה-קברות מוסלמי(מה שזה לא יהיה) מכאן גורשו ערבים במלחמת העצמאות, מדוע אני היושב על שטח ששוחרר במלחמה חוקי ואילו דודתי היושבת ביישוב קו תפר על הצד הציוני של הקו(מזרח לירקרק) היא ''פושעת מלחמה'' לגבי צה''ל, בחודש הבא אני מתייצב לצו ראשון של הצבא האימפריאלסטי המטיל אימתו על העולם כולו מקווה להיות חלק מהכוח הלוחם של צבא זה(בחיל הרגלים ליתר דיוק) אחל לי בהצלחה | |||
_new_ |
לניר - אל תודה לי, טפל בבעייה | |||
|
|||
אם ברצונך להיות שאהיד ולמות על מזבח הגנת המתנחלים או הכיבוש הישראלי, אזי אינני יכול לאחל לך הצלחה, כפי שאני לא מאחל הצלחה למתאבדים הפלסטינים. חבל ששטיפת המוח הישראלית הקהתה אצלך את רצון החיים. אני מקווה שעד מועד החיול תתעשת ותתאושש, רצון החיים יגבר, ותמצא את הדרך הראוייה לפטור מהגיוס בכלל, או לפחות תדאג לכך שתשרת רק בתחומי הקו הירוק. | |||
_new_ |
כל רגע איתך הוא כמו אלף טיפולים | |||
|
|||
אני אלחם עבור הגנת ארצי, לצערם של ''שונאי הדתיים והימנים שהיו פעם בשמאל(כן בטח) והשמאל זז ימינה להם'' עבור אלו, אני אלחם עבור בוגדים חבל שאתה מניח ששטיפת מוח היא שגרמה לעיצוב דעותיי, דווקא שטיפת אוסלו החטיאה אותי, משום מה, ושטיפתך גם לא עזרה יותר מידי רצון החיים שלי גבר, על כן אני רוצה לשרת צבא הגנה לישראל, ולהלחם עבור חייו ארצו וחירותו של עמי ''חכי לנו, ארצי, במשעולי הריך חכי לנו בשדות הלחם הרחבים את שלום המחרשה נשאו לך בחוריך היום הם לך נושאים שלום על הרובים'' ואם לא היום, אז מחר (נתן אלתרמן, זמר הפלוגות) | |||
_new_ |
הצעה לא מוסרית | |||
|
|||
לניר, אני קורא בצער מהול בחמלה את המלל הילדותי שלך כל רצונך לסכן את חייך כדי ''להגן על המולדת''. ההיסטוריה מכירה לא מעט מקרים של צעירים בגילאי 16 17 שנישטפו בתעמולה לאומנית והקריבו את חייהם על מזבח שגיונות לאומניים, דתיים, אימפריאליים. גם נערי ההיטלר יוגנד בגרמניה, שהיו צעירים שטרם הספיקו לחטוא, והאמינו כמוך בתמימות נערית באשפה הלאומנית שהחדירו למוחם, הלכו כששיר על שפתותיהם (כמוך) ''להגן על המולדת''. עם כל ההבדלים בין גרמניה של אז וישראל של היום, יש גם מן המשותף כאשר מדובר בצעירים, שקל להלהיבם במלל כאילו פטריוטי של הגנה על המולדת, ותחת המסווה הזה לשולחם למות למען מטרות בזויות ונאלחות. הצעירים הגרמנים ששרדו את המלחמה, הבינו כעבור שנים, כי ניצלו את תמימותם, עיוורונם ובורותם כדי לשולחם למלחמות לא להם. יורם המזרחי עושה מעשה מאד לא מוסרי, כאשר הוא מעודד אותך מקנדה הרחוקה והשלווה לסכן את חייך ולהתגייס לצבא. הדבר האחד והיחיד שהוא רשאי לדעתי לעשות, לאחר שעזב את היורה המזרח תיכונית הרותחת, והגר לקנדה הפסטורלית, הוא להציע לך לעשות כמותו, ובכך להציל את חייך. אני דווקא מאד תומך בהגירתו של המזרחי. סבורני שהוא עשה את המעשה הנכון בלכתו למקום מבטחים שאין בו מלחמות, שבו לא נישקפת סכנה לו ולמשפחתו, והם נושמים אויר פסגות של שלום. אבל אם הוא, ממקלטו הבטוח בקנדה, שולח אותך להיהרג למען המולדת שהוא נטש, הרי שהוא מאמץ מוסר של מאפיונרים, וזה לא מתאים לאדם הגון כמו המזרחי, שמכל שורה שהוא כותב מקנדה הוא משפריץ בדרך כלל יושר אינטלקטואלי. מאחר ואתה ברוך השם עדיין לא בצבא, אני מציע לך להיחשף לקהל אחר שבדרך כלל אינך נימצא בקירבו, ולהגיע בשבוע הבא יום שישי 12 ביולי להאנגר 11 שבנמל תל-אביב. מהשעה 5 אחר הצהריים ועד חצות יתקיים ארוע תרבותי פוליטי של תנועת ''יש גבול'' תחת הכותר ''יש גבול בנמל - ארוע בזכות השלום, נגד הכיבוש ולציון 35 שנות עוול של כיבוש חסר תוחלת; 20 השנים מאז מלחמת לבנון המיותרת''. בארוע יופיעו האמנים: אלון אולארציק; בן ארצי; יזהר אשדות; שרון בן עזר; ישראל ברייט; יובל גורביץ; טל גורדון; אביב גפן; DAM הראפרים הערבים הראשונים; התיאטרון הערבי-עברי ביפו; זאב טנא; חלס; שרון מולדבי; ברי סחרוף; סגול 59; נתן סלור; קרני פוסטל; פוצ'י; פרוייקט הגומייה; קטיפה שחורה; ורד קלפטר; מיקה קרני; תמי רודנר; מיקי שביב; דן תורן ואחרים. הדוברים בארוע יהיו: משה איבגי; שולמית אלוני; מוחמד בכרי; יעקב גלעדי; סיהאם דאוד; איציק ויינגרטן; דוד זוננשיין; נתן זך; מוחמד עלי טהא; נועם כוזר; יצחק לאור; מוטי לרנר; יהודה מלצר; סלמאן נאטור; מתן קמינר; ישי שגי; יגאל שוחט ואחרים. מנחים: אלון אבוטבול; ישי מנוחין; יגאל עזרתי; נורמאן עיסא. תבוא, תפגוש צעירים רבים בני גילך, תחליף עימם דעות. אתה תפגוש שם רבים מבוגרי לבנון והאינתיפאדה הראשונה, שהסכימו לסכן את חייהם משום שבתמימותם האמינו בשעתו לשטיפת המוח, כמוך היום, כי הם ''מגינים על המולדת''. היום ברור להם שעשו בהם שימוש ציני, סיכנו את חייהם למען מטרות שאין בינן לבין הגנת המולדת ולא כלום, והם אבלים על חבריהם שנהרגו על מטרות שווא. זאת ההצעה ההגונה שאני יכול לשלוח לך מכאן, מישראל. | |||
_new_ |
מעולם לא נשטפתי בתעמולה לאומנית | |||
|
|||
ואפילו לאומית, אני מבית רגיל, עם הורים ''מושפעי תקשורת'' ויש לי חברים ימניים (אך גם הם מושפעי תקשורת) והתעמולה האנטי ציונית שלך ממש לא עובדת עליי, צר לי לציין, אני אולי ילד בן 17-16, אבל אינני דומה במאום לאותם נערי הפיהרר ומרצ, שהם באמת ''תינוקות שנישבו'' החלפתי כל כך הרבה דעות, עם אנשים אמיתיים, ומאונטרנטים שכפי שאתה יכול לנחש את השטיפה ''זה מזכיר לי תנועה אירפית חשוכה במאה שעברה'' כבר שמעתי, בדקתי, ומצאתי לא נכונה (אלא אם כן זוהי השוואה ''ממוקדת'') מטרותיי אינן בזויות, אלא צודקות, אינני תמים ובור, אלא חכם ו...(אין לי הופכי לתמים) אני אוהב את שירי אלתרמן, אינני מוצא דבר נאצי בהם, אלו שירים ציוניים יפהפיים, יש גם שירים לאומיים יפים, באמת ובניגוד לנערי מרצ האבודה ו''דומיי'' מגרמניה, אני קראתי את מאמריהם של פורפיל חדש, מחץ, מק''י, קקי מדיה, כך שאינני שטוף כל תעמולה, והתרגיל ''אתה שטוף תעמולה'' כבר מוכר לי מי-ז-מן המלחמה היא למען ארצי, ועל כן, היא צודקת, ו''לי'' בקשר ליורם, אם הוא באמת גר בחו''ל, פנה אליו לא אליי אני בכל מקרה אשאר במזרח הלוהט והקשה אשאל את ידידיי מנוער האבודה אם יש להשיג טרמפ לנמל, למרות שלא נראה לי להתווכח באירוע שכזה דבר מקובל איזה דברים חדשים ישמיעו לי שם? אינני יודע, מה גם אני מתווכח עם בחורי שמאל, אבודה ושאר אנרכיסטים סוציאליסטים אני נאלץ לתקן אותך, הכיבוש נגמר ב 11 ביוני 67, ומלחמת לבנון לא הייתה מיותרת כמו כן לא ענית על שאלתי, מדוע היישוב שלי איננו פשע מלחמה ואילו יישוב אחר כן? ובגלל שאתה כה אוהב את שיריו של ה''פאשיסט'' אלתרמן, אתן לך שיר שלם שלו, שבוודאי תאהב, עם מסר מאוד יפה, אהיה מאושר אם תקרא את כולו, גם אם אתה מכיר אותו ''לילה צח, אילנות מניעים את נופם בלחישה אורירית. ממרום כוכבי ליל ערביים נוצצים עלי ארץ ערבית. נוצצים כוכבי ליל במצמוץ וזורעים את אורם הרעוד על העיר השוקטת אל קודס שחנה בה המלך דאוד. ומשם הם צופים ורואים את העיר אל חליל ממרחק. עיר קברו של האב איברהים, איברהים שהוליד את אסחק. ומשם קו אורם השנון אץ לצבוע בזהב אורו, את מימי הנהר אל ארדן שיעקוב במקלו עברו. לילה צח. ברמיזה אורירית נוצצים כוכבי ליל כחוק על הריה של ארץ ערבית אשר מוסה ראה מרחוק'' ארץ ערבית, נתן אלתרמן | |||
_new_ |
לניר: הבגידה בחיים והזנחת ההגנה עליהם, תוך התמכרות | |||
|
|||
מסוממת ל''שלום עלי אדמות'' הנוטל מאיתנו את הארץ הטובה הזאת ונותן לנו את שמי-אוסלו ממעל, מקורו בין השאר בכך שאנשי רוח, חזון, ויופי כנתן אלתרמן אינם איתנו עוד. ומה יש לנו במקומם? משוררי דלות הרוח בבלייזרים, הרטוריקה המניפולטיבית ושטיפות המוח של אשפי המלה אך בוגדי האמת והחיים, המנסים ליטול את טעמם וחיוניותם בשם הכניעה לברבריות. מילים יפות הפונות כביכול לשכל הישר, מסתירות, במעשה להטים מילולי מה יש כאן באמת - אכיפת החושך על המוחות (קודם לכיסוי החושך על הגוף, בשלום הקבר של אוסלו), חושך המוצג כאור, אור המשתקף מזוהר ברק הבלייזר. | |||
_new_ |
אולי אלתרמן | |||
|
|||
אינו איתנו, אבל שיריו עדיין כאן וזאת ההזדמנות לומר, אם יש לך שיר של אלתרמן(שמעתי שבשנות החמישים היה לו טור שירי שבועי) אתה מוזמן לשלוח אליי, רק לא לאי מייל שבשמי(הוא מזויף) | |||
_new_ |
שימוש ב EMAIL מזוייף | |||
|
|||
ניר שלום השמוש ב EMAIL נועד על מנת שהכותבים בפורום יוכלו לתקשר בינהם ועם המערכת. שמוש ב EMAIL מזוייף , אינו מוסיף לפעילותו התקינה של הפורום ולכבודו. אם אינך מעוניין להיות מזוהה באמצעות EMAIL , באפשרותך לא לציין כתובת כלל , כמו כותבים אנונימיים רבים אחרים. | |||
_new_ |
תתגייס, שרת תשאר בן אדם וחזור בשלום זה העיקר! | |||
|
|||
ניר אתה ממלא חובה אזרחית חוקית. קנה המידה לפיו תקבע כאדם הגון או אחרת - נמצא בתוכך! לא בחזונו של איש ובוודאי שלא בנורמות מפוקפקות אוטופיות שקובעים לעצמם צדיקים בעיני עצמם האדוקים מהאפיפיור. עצם העובדה שאתה תוהה מבקש ושואל-דיה להבטיח שתהיה חיל הגון והוגן.כל טוב. לך בשלום וחזור בשלום. | |||
_new_ |
ישר כח ספירו, מילים כדורבנות | |||
|
|||
_new_ |
תופעת האנונימיות והגינות הפירסום | |||
|
|||
משתתפים שונים,כמו אחד המכנה עצמו ''משתתף פאסיבי'' מנקדים את הפורום,בד''כ בזכותו או הכפשתו של אחר. אינני יודע מה בדיוק מביא אדם לברך את חברו ב..פאסיוויות...בושה?! חרטה? קרבה אישית לכותב עד היות הפאסיוי הכותב עצמו ועוד. התופעה אינה חדשה.אחדים מגדולי הכותבים,השתמשו בשם עט או יותר משם אחד וע.כ אם לשפוט לפי נורמות אלה-אין בתופעה שום דבר רע. ניסיתי לכתוב משהוא בשם עט ובעוונותי התרתי בעבר הקרוב לשניים מחברי/אורחי להשתמש במקלדת ולהגיב כפי שמצאו לנכון.אחד עשה כך בשמו והשני בשם עט זמני וחד פעמי בהחלט.וראה זה פלא! אלמוני אחד זוכה לפרסום מתמשך מעמוד לעמוד והשני נמחק אחרי שעות חיים בודדות,אם בכלל. כדאי לקבוע נורמה אחידה,או לפחות לצבור תגובות והודעות חסרות שם אמת-למדור אחד ''מצעד הבושה'' אך חשוב לשמור על גישה אחידה,ללא איפא ואיפא אלא כשהכותב חורג מנורמות מוסכמות על מנהל האתר ועוזריו מה דעתכם? | |||
_new_ |
קנאת סופרים תרבה חכמה... | |||
|
|||
לגופו של עניין, הכינוי שבחרתי מעיד על מעמדי בפורום הזה כמשתתף פאסיבי ותו לא. מי יודע, אולי בעתיד, אם וכאשר אפרסם דעות ועמדות אחליף את הכינוי ל... ''משתתף אקטיבי'' | |||
_new_ |
פאסיווי עם זכויות יתר | |||
|
|||
לי אין בעיה עם שמות עט.אך לא זו הנורמה ואם כבר...אז דע שאתה ''מיוחד'' שכן חסרי שם וכתובת אחרים פשוט נמחקו. | |||
_new_ |
כיוון שהואשמתי, הרי שעליי להשיב. | |||
|
|||
אני אכן מודה ומתוודה על רצוני שבקרב החברה הפלשתינאית בפרט ושאר החברה הערבית בכלל ישררו תנאים ומשטרים דמוקרטיים. אך גישה זו נובעת לא מתוך איזו צביעות המצטמצמת ל''תאוות כיבוש'' בשטח זעיר זה הקרוי ארץ-ישראל, כי אם על בסיס ההבנה האמפירית המוכחת שבין שתי דמוקרטיות מעולם לא פרצה מלחמה - וכך גם צפוי במזרח תיכון דמוקרטי. אני בהחלט שואף לדמוקרטיה בסוריה, במצרים, בלוב ושאר מדינות ערב - אך הפלשתינאים זה מקרה אחר. רבים מאוד, רבים מדי ממנהיגי הימין מ-פ-ח-ד-י-ם לומר שאין חיה כזאת ''עם פלשתינאי''; שממילא לא מגיעה הגדרה עצמית ליישות קולקטיבית שאיננה קיימת; שזכותם של בני העם היהודי להתנחל במולדתם היא מוחלטת ואיננה כפופה לשום ויתור; שצה''ל חייב לשלוט בכל השטח שממערב לירדן לא באופן ''זמני'' לחיסול הטרור - אלא לנצח. לכן, אנשים כגון שרון, דווקא הם אלו הצבועים אשר מאמינים בכל מה שאמרתי לעיל - אך מתרצים ומתפלפלים בשעשועי ''רפורמות'' ברשעות הפלשתינאית. אמנם יכול ספירו לזעוק עד לב השמים על עוולות הממשל הצבאי המחריד ביש''ע כפי שהתקיים עד 1993 - ואני מוכן אף לקבל ללא בדיקה את קביעותיו העובדתיות לגבי הצנזורה ושאר אמצעי הפיקוח. אך עם זאת - עדיין ברור ומובהק שהחברה הערבית ביש''ע היא החברה הפתוחה, המודרנית והקרובה ביותר לדמוקרטיה מכל ערביי המזרח התיכון (מלבד אחיהם בישראל של גבולות-אבא-אבן) - זאת כמובן עד שממשלת ישראל כפתה את כנופיית טוניס עליה. ושוב: עליי להדגיש: מדובר בניתוח ההיסטוריה/המצב כפי שאני רואה אותו - ולא כהצדקה אידיאולוגית לשליטת ישראל ביש''ע. ההצדקה חרותה על ליבו ועל תולדותיו של העם היהודי. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |