|
האדישות | |||
|
|||
דוד גרוסמן הסופר צוטט, אולי ציטט את עצמו, כאומר את הדברים הבאים:http://www.news1.co.il/Archive/001-D-248875-00.html הוא מדבר על אדישות. מתוך הקטעים המובאים קשה להבין למה כוונתו. האם הוא מתכוון לשיוויון נפש של מעשה ההריגה? אולי היה רוצה לראות במעשי ההריגה התלהבות מטורפת כפי שהיא באה לידי ביטוי בשאגות הצהלה המשוגעות של מתאבדי החמס הטירוריטסטים? בחלוקת ממתקים? מה שנראה לסופר כאדישות, אולי משמעותו איפוק מפוקח של הבנת המציאות. כל אלה באים להורגנו ואנו משכימים להורגם. איך אפשר לתאר את היהודים בארץ כאומה של אדישים במעשי הריגה? הלוא את מיטב אוננו אנו משקיעים בבטחון, ממשכנים כמעט לעד את עתידנו, ויש ביננו אנשים שעושים זאת בכל ההתלהבות הנדרשת. מה שהוא מכנה אדישות, זו הבנה שאין דרך אחרת כי האנשים ההם עדין חולמים לרוצץ את גולגולותינו ולא איכפת להם לשבור כמה מעצמותיהם בעת המעשה המזויע הזה. במקום לצאת בקריאה נלהבת אל אומות העולם רוויות הבוז העילג, שוויון הנפש שבין נפט לשקרים, אל העולם הערבי - הוא מבכר להצביע על חזה יהודי ולהאשים את הנאשם הנצחי של העולם המעוות הזה. את עצמו. היהודי | |||
_new_ |
האדישות | |||
|
|||
דוד גרוסמן הוא ''קורבן'' של השקפת עולם פילוסופית , שהתפתחה בהדרגה . קפיצת מדרגה בהשקפה זו קרתה טרם המהפיכה הצרפתית . לפי השקפה זו כל בני-האדם נולדו שווים ולכל בן-אדם יש ''זכויות אדם מלידה'' . מכאן נובע המשטר הדמוקראטי . השקפת עולם זו הועילה לכמה קבוצות מדוכאות , בניהן היהודים . אין זה מהווה הוכחה לנכונותה . כל מי שיש לו חוש ראיה וחושים אחרים יודע שבני האדם נולדו שונים ! כמו-כן אף אחד לא נולד עם ''זכויות'' מכל סוג . זכויות רוכשים בכמה אופנים , אך לא בתהליך הלידה . אריה עירן . | |||
_new_ |
האדישות | |||
|
|||
אתה מדבר על המהפכה הצרפתית בבלגיה? כי אני שמעתי וראיתי שם את הגליוטינה ובאמת בהתייחס אליה לא היה שום הבדל בן בני האדם ומידותיהם מכה קלה בכנף | |||
_new_ |
האדישות | |||
|
|||
אני מדבר על המהפיכה הצרפתית בטימבאקטו . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |